Het grote Darts topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 82 83 Laatste
Acties:

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:27

Laguna

Connaisseur

@Quad is er al ruim een uur stil van :(:)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ik hield vanavond mijn verjaardag met vrienden. (@Laguna)
We hebben wel het darten opgezet, maar geen tijd om hier aanwezig te zijn, wel heel jammer natuurlijk maar het is goed door jullie allemaal opgepakt!

Het was een vrij eenzijdige partij, waarbij Gian echt wel een paar kansen kreeg, maar Littler was veruit de betere, scorend als ook het finishen.

Uiteindelijk de terechte winnaar, maar wel nagenoeg zonder enig tegenstand. Al dwingt hij het ook wel af, wat een statistieken weerlegd hij, wow! _O_

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Quad
  • Nu online
En met het einde van dit WK is er ook een eindstand voor het bracket!

We hebben een top 3, mét een gelijk aantal punten!

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/6EgJuRwXQUgAAAAM/winner-winner-winner.gif

Maar, aangezien @ll roel j net 1 juiste speler meer correct heeft voorspeld, is hij de betere voorspeller én winnaar van onze WK darts 2026 Tweakers poule! *O*

Van harte gefeliciteerd @ll roel j!

Voor de volledigheid de top 3:

🥇 293 punten: @ll roel j (78 juiste voorspellingen)
🥈 293 punten: @tweakduke (77 juiste voorspellingen)
🥉 289 punten: @Rubeo38

Ik ga het jaarabonnement voor je aanvragen bij @Moonsugar, gefeliciteerd!

Voor de rest wil ik jullie allemaal bedanken voor de gezelligheid, inzichten en het meehelpen te onderhouden van onze community. _O_

Het was een prachtig WK, wat mij betreft één van de mooiste in de afgelopen 10 jaar.

nggyu nglyd

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:30
Helaas geen NLse winnaar dit jaar maar een prachtig wk met veel verrassingen.

@QuadDank voor de organisatie van deze editie. Iedereen dank voor de gezelligheid!

En met 1 speler verschil gewonnen. Ongelooflijk 😬

[ Voor 22% gewijzigd door ll roel j op 04-01-2026 00:00 ]

• Quad
  • Nu online
Mario Vandenbogaerde heeft geluk, doordat Dom Taylor zijn prijzengeld officieel is afgenomen, staat hij met 1000 pond voor op Burton en dus nipt in de top64 van de order of merit.

nggyu nglyd

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:05
De top 32 is ook aardig aangepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNglD4WBajDXRHz7ufynrdFaI-0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PCLXOnw3ezw4R0k80MRkVPDS.png?f=fotoalbum_large

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 22:12

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Zolang het totale IQ van het publiek niet boven de 180 komt :+

(not mine)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:03

Format-C

Tracing Rays

Het was een overtuigende overwinning van Littler.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Quad schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 23:46:
En met het einde van dit WK is er ook een eindstand voor het bracket!

We hebben een top 3, mét een gelijk aantal punten!

[Afbeelding]

Maar, aangezien @ll roel j net 1 juiste speler meer correct heeft voorspeld, is hij de betere voorspeller én winnaar van onze WK darts 2026 Tweakers poule! *O*

Van harte gefeliciteerd @ll roel j!

Voor de volledigheid de top 3:

🥇 293 punten: @ll roel j (78 juiste voorspellingen)
🥈 293 punten: @tweakduke (77 juiste voorspellingen)
🥉 289 punten: @Rubeo38

Ik ga het jaarabonnement voor je aanvragen bij @Moonsugar, gefeliciteerd!

Voor de rest wil ik jullie allemaal bedanken voor de gezelligheid, inzichten en het meehelpen te onderhouden van onze community. _O_

Het was een prachtig WK, wat mij betreft één van de mooiste in de afgelopen 10 jaar.
Even gekeken waar ik geëindigd ben :X
Mijn voorspellingen zijn net zo beroerd als mijn eigen spel 8)7
Volgend jaar ga ik voor een plaats hoger op de ranglijst *O*

Please state the nature of the technical emergency

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:46
edsandje schreef op zondag 4 januari 2026 @ 16:54:
[...]

Even gekeken waar ik geëindigd ben :X
Mijn voorspellingen zijn net zo beroerd als mijn eigen spel 8)7
Volgend jaar ga ik voor een plaats hoger op de ranglijst *O*
6de geëindigd voor iemand die 3 jaar geleden nog niet naar darts keek, vind ik zelf niet zo slecht!
Voordeel is dat ik geen Nederlander ben, en dus minder met een oranje bril heb gestemd, enkel GvV heb ik lager ingeschat en MvG wat hoger. Ook had ik alle Belgen, behalve MdD, eruit gestemd na ronde 1 (had nog gelijk ook, op MdD na, die had ik echt niet verwacht).

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08:33

Nielless

Born at a very young age.

Mooie Top 8 voor de Premier League ook, lijkt me :9 Bunting wisselen voor Rock/Searle zou ik ook niet erg vinden.

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:00
Het prijzengeld voor het WK trekt wel de ranglijst helemaal scheef.
Los van het geld kunnen ze beter een punten systeem invoeren

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:00
Nielless schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:35:
[...]

Mooie Top 8 voor de Premier League ook, lijkt me :9 Bunting wisselen voor Rock/Searle zou ik ook niet erg vinden.
Anderson gaat sowieso geen Premier League spelen. Price of Noppert toevoegen :)

• Quad
  • Nu online
Vanmiddag rond 16u30 weten we het.
Ik verwacht geen Bunting, al is hij wel een publiekslieveling. Qua prestaties was het afgelopen jaar onder de maat.

@ArnoutV Dit is wel iets wat elk jaar terugkomt, en zeker nu het WK zoveel impact maakt in het prijzengeld is het verschil wel groter. Maar, je moet wel je prijzengeld jaarlijks verdedigen. Wanneer je niet (meer) constant presteert, val je terug. En als je een hele goede WK deelname over 1 en 2 jaar geen vervolg geeft, dan is dat een flinke knauw op je ranking, en dat is ook wel wat je ziet bij Cross, Smith of Wright.

Littler staat nu wel met een idioot grote voorsprong bovenaan, afgelopen 2 jaar 14 PDC major finales gespeeld, 10 gewonnen. En dan heb ik de Euro tours, World Masters en de Player Championsships nog niet meegeteld. Volgend jaar en het jaar erop moet hij veel gaan verdedigen. Dan kan het wel hard gaan als hij op een paar grote majors ineens in R1 of R2 exit is.

nggyu nglyd

• Quad
  • Nu online
Ik denk de top 4 + Clayton, Searle, Rock en Price trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 05-01-2026 11:18 ]

nggyu nglyd

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:37
Quad schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:56:
Vanmiddag rond 16u30 weten we het.
Ik verwacht geen Bunting, al is hij wel een publiekslieveling. Qua prestaties was het afgelopen jaar onder de maat.

@ArnoutV Dit is wel iets wat elk jaar terugkomt, en zeker nu het WK zoveel impact maakt in het prijzengeld is het verschil wel groter. Maar, je moet wel je prijzengeld jaarlijks verdedigen. Wanneer je niet (meer) constant presteert, val je terug. En als je een hele goede WK deelname over 1 en 2 jaar geen vervolg geeft, dan is dat een flinke knauw op je ranking, en dat is ook wel wat je ziet bij Cross, Smith of Wright.

Littler staat nu wel met een idioot grote voorsprong bovenaan, afgelopen 2 jaar 14 PDC major finales gespeeld, 10 gewonnen. En dan heb ik de Euro tours, World Masters en de Player Championsships nog niet meegeteld. Volgend jaar en het jaar erop moet hij veel gaan verdedigen. Dan kan het wel hard gaan als hij op een paar grote majors ineens in R1 of R2 exit is.
Nu is het WK winnen evenveel als 5-6 majors (afhankelijk welke). Nu komt per ongeluk Searle verder dan normaal en vliegt gelijk omhoog in de ranking.

Littler heeft ook optimaal geprofiteerd van het gebrek aan echte tegenstand. Spelers die voorheen erg goed waren, zijn dat nu niet. Luke1 is toch minder stabiel. GVV had zijn eerste finale en speelde ongeveer zijn slechtste wedstrijd. MvG is al sinds Corona niet meer de oude. Die kon net als Littler nu gewoon 7-8 legs achter elkaar pakken in een vloek en een zucht.

Maar we hebben het eerder gezien. Anderson won twee WK's achter elkaar, net als Lewis. Anderson is pas nu weer aan revival bezig en Lewis heeft dat niveau nooit meer gehaald. Het is altijd de vraag hoe lang iemand het volhoudt als het jaar in, jaar uit moet gebeuren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Quad
  • Nu online
Precies, aan de top komen is 1, aan de top blijven is 2. En met de subtop is ook niets mis, alleen is de kans groter dat je een keer een paar plekken daalt of stijgt gedurende het jaar. Want het ligt echt wel dicht bij elkaar.

nggyu nglyd

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Littler, Humphries, van Veen, van Gerwen, Clayton, Bunting, Rock & Price in de PL

Float like a butterfly, sting like a bee.

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:30
Martinusz schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:25:
Littler, Humphries, van Veen, van Gerwen, Clayton, Bunting, Rock & Price in de PL
Noppert weer niet. Die zal balen. Zal zich afvragen wat hij dan moet doen om er wel in te komen.

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Ik had dan Bunting, Clayton of Price thuis gelaten en Justin Hood een wildcard gegeven.
Toch wel één van de smaakmakers van het afgelopen wk.

Please state the nature of the technical emergency

• Quad
  • Nu online
Bunting ipv Searle, ik snap het, maar ben bang dat Bunting weer 0,0 presteert.
ll roel j schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:32:
[...]

Noppert weer niet. Die zal balen. Zal zich afvragen wat hij dan moet doen om er wel in te komen.
Beter gooien vermoed ik. Price heeft al meer bewezen in de PL.

nggyu nglyd

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:14

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Entertainment waarde en kaartverkoop is belangrijker dan prestaties.

De walk on van Bunting en zijn socials scoren beter dan een Searle of Noppert. Het is eenmaal hoe de pdc het wil.

Voor van Veen wil ik in het begin nog wel even kijken, maar daarna zal het wel de finale worden en vooral andere toernooien volgen.

Tweakers Discord

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Quad schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:50:
[...]
Beter gooien vermoed ik. Price heeft al meer bewezen in de PL.
Vooral op het WK beter presteren ja, want dat is toch het meest vers in her geheugen, en/of zorgen dat je hoger op de ranglijst staat.

Ik snap de keuze voor Price wel bij een gelijkwaardige ranking t.o.v. een Noppert; Dat is toch een speler met wat meer podiumuitstraling en iemand waarmee je mensen naar de zaal trekt

Volgend WK hier ook maar weer eens wat meer meedoen, heb het meeste wel gezien en moet zeggen dat het 128 spelers format een stuk beter is bevallen dan met die voorrondes eerdere jaren.

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:14

DikkeBMW

Live '25

Het zal wel aan mij liggen, aangezien ik er niemand over hoor, maar wat moet Rock in de PL? Die hoeft er van mij ook niet bij hoor.

Bunting snap ik zelf juist wel; hij staat immers gewoon 7e.

Zelf had ik liever Asp of Noppert gezien. Idealiter ten koste van Price en Rock. Maargoed, ik bepaal niet ;)

fookin mad fer it

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:28

Pinobigbird

doesn't share food!

Quad schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:50:
[...]

Bunting ipv Searle, ik snap het, maar ben bang dat Bunting weer 0,0 presteert.
[...]
Even afgezien van Anderson (6) is het dan toch de top 9, maar dan Price (12) ipv Searle (8) ?
Bunting staat gewoon op plek 7.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Quad
  • Nu online
Pinobigbird schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:33:
[...]

Even afgezien van Anderson (6) is het dan toch de top 9, maar dan Price (12) ipv Searle (8)?
Bunting staat gewoon op plek 7.
Jup zo te zien wel, maar sociale media onder de posts van de PDC gaan helemaal los op het feit dat Bunting is geselecteerd. En ik snap dat wel.

Bunting won op de Grand Slam geen enkele partij, verloor in de 3e ronde van het WK, verloor 1e ronde EK, verloor van Noppert in 2e ronde World GP, verloor 12 van de 16 PL avonden al in de 1e wedstrijd. (bron)
Dus ergens heeft hij het hele jaar bijzonder matig gescoord.

Groot deel van zijn prijzengeld komt van het WK 2025 (100k) tegenover 35k een jaar eerder (die is vervallen) en het winnen van 2 EuroTours (30k per stuk) waar Littler niet aan meedeed. (bron)

Tegenover staat straks van Gerwen die dit jaar 400k! moet verdedigen. Als hij een vergelijkbaar jaar gaat draaien als vorig jaar, dan staat hij na het WK 2027 buiten de top 16. Oef.

Ik ga er vanuit dat dit jaar het (voorlopig) laatste jaar is waarin van Gerwen meespeelt in de Premier League.

nggyu nglyd

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:37
ll roel j schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:32:
[...]

Noppert heeft de uitstraling van een pak melk, die verkoopt geen kaartjes. Ze gaan ook niet 3/8 Nederlanders doen. GVV is wel 2x jeugdWK bijvoorbeeld.
Quad schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:11:
[...]

Jup zo te zien wel, maar sociale media onder de posts van de PDC gaan helemaal los op het feit dat Bunting is geselecteerd. En ik snap dat wel.

Bunting won op de Grand Slam geen enkele partij, verloor in de 3e ronde van het WK, verloor 1e ronde EK, verloor van Noppert in 2e ronde World GP, verloor 12 van de 16 PL avonden al in de 1e wedstrijd. (bron)
Dus ergens heeft hij het hele jaar bijzonder matig gescoord.

Groot deel van zijn prijzengeld komt van het WK 2025 (100k) tegenover 35k een jaar eerder (die is vervallen) en het winnen van 2 EuroTours (30k per stuk) waar Littler niet aan meedeed. (bron)

Tegenover staat straks van Gerwen die dit jaar 400k! moet verdedigen. Als hij een vergelijkbaar jaar gaat draaien als vorig jaar, dan staat hij na het WK 2027 buiten de top 16. Oef.

Ik ga er vanuit dat dit jaar het (voorlopig) laatste jaar is waarin van Gerwen meespeelt in de Premier League.
Ik hoop een beetje op een MvG revival. De familiebeslommeringen kunnen langzaam aan de kant, hij is dan misschien wat ingeburgerd in zijn nieuwe leven en zijn kinderen zijn ook wat aan het opgroeien, waardoor het wat minder handenbindertjes worden. Van der Voort gaf zelf heel duidelijk aan dat ie een stuk minder traint dan vroeger en hij tijdens Corona zijn gezin ontdekte en niet meer 100% voor het darts ging. Lang was het ook genoeg natuurlijk. Tegenstand was erg inconsistent en zo kon ie jarenlang in de top 3 blijven hangen. Ook lang beste Nederlander zijn zuigt de Nederlandse sponsoren ook vrij makkelijk op.

Hij moet gewoon weer naar zijn volledig groene shirt en old skool losgaan op het dartbord. Dan worden ze weer net zo bang voor hem als voor Littler. Dat scheelt zo een paar gemiste dubbels.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Quad
  • Nu online
Mooi gezegd @Señor Sjon d:)b

nggyu nglyd

Pagina: 1 ... 82 83 Laatste

Let op:
WK Bracket en maak kans op een Tweaker abbo: Quad in "Het grote Darts topic - Deel 2"

Toernooicenter TS: Quad in "Het grote Darts topic - Deel 2"

Live Rankings: https://www.dartsrankings.com

Actuele toernooi informatie, zie de topic start.
Aanbieders van dartsuitzendingen, zie de topic start.

Ook in dit topic, net als op het hele forum, geldt dat het vragen naar en bespreken van illegale streams niet toegestaan is.