Mochten mensen het interessant vinden, (heb ooit @
Quad al een beloofd hier een stukje over te schrijven) Ook dit gaat via een kwalificatie/punten systeem,
De stand wordt hier nagenoeg live bijgewerkt:
https://www.dartsrankings.com/
Ik doe het even uit mn hoofd, maar vanaf een bepaalde ronde krijg je een punt per gewonnen wedstrijd, win je het toernooi van een dag, ben je dagwinnaar en krijg je een tourcard. ben je verliezer, speel je de volgende dag weer en zo 7 dagen lang.
Er is een UK Q-School en EU Q-School,
volgens mij mag je zelf weten aan welk toernooi je meedoet.
Heb je een tourcard, dan wordt je elke pro tour wedstrijd uitgenodigd (Vloer toernooi). Presteer je hier goed... bijvoorbeeld top 32 in de pro tour order of merit dan wordt je uitgenodigd voor de Majors,
Een vloertoernooi kan overigens best uitgezonden worden en/of met publiek gespeeld worden, (Euro tour bijvoorbeeld)
Player championships niet, dat is hokjes werk, naast elkaar, daar doet Peter Wright bijvoorbeeld zonder kuif aan mee) Je raad het al... diegene die het beste hebben gepresteerd in de.... (Je raad het nooit

) Player championship order of merit, worden uitgenodigd voor de player championship finals.. En dat laatste toernooi is wel weer een Major.
Major toernooien tellen dan weer mee voor de algehele order of merit
(als ik een keer tijd vind, zal ik dit nog even wat verder uitwerken/netjes make zodat het in de TS gezet kan worden)