Bizar inderdaadQuad schreef op woensdag 20 december 2023 @ 23:07:
Dat zijn dus al 2 setjes.
Edit: Wtf, terug naar vorige pijlen tijdens een leg.
Oef Petertje..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ai ai. Dit komt niet goed voor Wright. Sneuvelen weer een hoop brackets zo.
Ey, setje nr 3?
⏩ PVOutput☀️
Ouch. Dit had ik niet verwacht. Wat een afgang.
Tsja.. Wat een drama.
Doet me denken aan Barney in z'n laatste 2 jaren voor z'n 1e keer stoppen. Ging ook zo enorm dramatisch.
Doet me denken aan Barney in z'n laatste 2 jaren voor z'n 1e keer stoppen. Ging ook zo enorm dramatisch.
⏩ PVOutput☀️
Jammer dat Wright eruit is..
Ik heb altijd wel een zwak voor hem.
Dat was hem weer voor vanavond.
Ik heb altijd wel een zwak voor hem.
Dat was hem weer voor vanavond.
Verwijderd
Hahaha. Lekker voor hem... Met zijn grote mond 
"I'm the Grinch and I'm going to ruin his Christmas"..

"I'm the Grinch and I'm going to ruin his Christmas"..

Wait wut, ben hier flesje aan het regelen en Wright is al foetsie?
Twee kwartfinalisten kwijt dus
Twee kwartfinalisten kwijt dus
[ Voor 21% gewijzigd door Dagion op 20-12-2023 23:35 ]
Whitlock, Wade en Wright eruit.
Woodhouse next?
Woodhouse next?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Nu had ik Peter niet heel ver laten komen, maar zo snel zag ik ook niet aankomen.
Je zag hem ook continu zoeken naar iets en regelmatig zijn pijlen maar een beetje weggooien zodra de eerste pijl wéér de 1 of T1 raakte.
Je zag hem ook continu zoeken naar iets en regelmatig zijn pijlen maar een beetje weggooien zodra de eerste pijl wéér de 1 of T1 raakte.
Wattimena begs to differPinobigbird schreef op woensdag 20 december 2023 @ 23:35:
Woodhouse next?
White ook al naar huis.Pinobigbird schreef op woensdag 20 december 2023 @ 23:35:
Woodhouse next?
[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 20-12-2023 23:43 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Goeie pot, Mansell tegen Zong. Dochterlief viel er heerlijk mee in slaap, heb zelf ook moeite om erbij te blijven
Nrc schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:47:
Waarom hebben Nederlanders een voorkeur voor tering herrie als opkomst muziek?
Je bent niet de enige die zich dat afvraagt.Quad schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:10:
Wat hebben de Nederlandse spelers eigenlijk allemaal met dit soort opkomstmuziek.
⏩ PVOutput☀️
Omdat die muziek vaak uit Nederland komtQuad schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:49:
[...]
[...]
Je bent niet de enige die zich dat afvraagt.
Edit: Inderdaad https://sportnieuws.nl/da...ter-wk-darts-nederlander/
Niet schrikken als Van Peer opkomt trouwens. Hij heeft zelfs een bevriende dj zover gekregen om een nummer speciaal voor hem te maken. En dat is niet zomaar muziek. Van Peer is gek van uptempo, een harde muzieksoort in het genre hardstyle. Tot en met de Grand Slam of Darts 2023 kwam Van Peer op met Snap 'Em van dj Abbadon. Dat nummer is hieronder te beluisteren. Maar: in samenwerking met de Nederlandse dj van dat nummer, is er een nieuw nummer gemaakt.
Die heet toepasselijk 'Bionic' (hetzelfde als de bijnaam van Van Peer) en wordt, als de PDC het nummer accepteert, voor het eerst live gedraaid bij de opkomst van Van Peer op het WK darts.
[ Voor 68% gewijzigd door souljah1h op 21-12-2023 14:53 ]
Klein feitje?
Cameron Menzies en Fallon Sherrock hebben beiden met 87,32 gemiddeld verloren. Beiden met 3-1 en allebei wonnen ze de openingsset.
Het grappige hierachter? Ze hebben een relatie met elkaar waardoor dit beetje creepy lijkt.
![]() | ![]() |
Cameron Menzies en Fallon Sherrock hebben beiden met 87,32 gemiddeld verloren. Beiden met 3-1 en allebei wonnen ze de openingsset.
Het grappige hierachter? Ze hebben een relatie met elkaar waardoor dit beetje creepy lijkt.
⏩ PVOutput☀️
Die Van Peer is ook een bijzondere, maar eerste set is binnen. Had hem wel ouder geschat, gaat voor mijn gevoel ook al weer even mee maar dat zal dan wel Development Tour zijn geweest ofzo.
Zelfs als je zou hebben gekeken was het lastig want de tv verbinding viel steeds weg in de beslissende setDagion schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:51:
Mooi, Van Peer door! Was even weg voor een boodschap dus einde niet gezien, maar knap dat hij met 3-2 wint van een Woodhouse

Maar mooi dat ie door is inderdaad!
Razma gewonnen van De Decker, jammer, die had ik nog een ronde laten stunten tegen Smith..
Stond ik eindelijk een keer hoog in de bracket!
Stond ik eindelijk een keer hoog in de bracket!
Cross - Tricole is stuitend slecht. Tricole scoort goed en kan geen dubbel raken. 0/13 op de dubbels in set 1, en een slecht scorende Cross wint de set met 3-0.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Had die niet verwacht.. Weer zo'n verrassingDagion schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:51:
Mooi, Van Peer door! Was even weg voor een boodschap dus einde niet gezien, maar knap dat hij met 3-2 wint van een Woodhouse
ll roel j schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:53:
[...]
Had die niet verwacht.. Weer zo'n verrassing
Pinobigbird schreef op woensdag 20 december 2023 @ 23:35:
Woodhouse next?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Met de winst van Berry van Peer is de eerste ronde nu ook definitief afgelopen.
De huidige top 3 in het bracket:
1. @luuk66 met 47 punten en nog 85 picks resterend. Wel een flinke voorsprong al, in ben benieuwd of je nog bijgehaald gaat worden.
2. @Dagion met 43 punten en nog 78 picks resterend.
3. @Harr46 met 43 punten en nog 80 picks resterend. Alleen heb je geen winnaar voorspeld.
Tot en met zaterdag worden de 2e ronde partijen gespeeld. Zondag, vanwege kerstavond, en beide kerstdagen vinden er geen wedstrijden plaats.
1. @luuk66 met 47 punten en nog 85 picks resterend. Wel een flinke voorsprong al, in ben benieuwd of je nog bijgehaald gaat worden.
3. @Harr46 met 43 punten en nog 80 picks resterend. Alleen heb je geen winnaar voorspeld.
Tot en met zaterdag worden de 2e ronde partijen gespeeld. Zondag, vanwege kerstavond, en beide kerstdagen vinden er geen wedstrijden plaats.
⏩ PVOutput☀️
1e ronde is dan gelukkig voorbij. Weet niet waarom maar hinderde mij af en toe wel aan het matige niveau. Dat had ik vroeger minder, zal wel mijn drukkere leven zijn. Maar goed heb zin in wat komen gaat.Quad schreef op donderdag 21 december 2023 @ 18:16:
Met de winst van Berry van Peer is de eerste ronde nu ook definitief afgelopen.
Littler heeft de 1e set al binnen. Het gaat iets minder makkelijk, Goldfinger gooit goed.
⏩ PVOutput☀️
Had Gilding toch even set 2 kunnen (moeten) pakken; dit gaat hij niet meer goedmaken. Littler wel weer lekker hoor, je hebt wel 100 gemiddeld nodig om er van te winnen.
Ja die speelt 98 gemiddeld met finishpercentage 43%. Die speelt als een gearriveerde prof.
⏩ PVOutput☀️
Kakt wel in qua gemiddelde in set 3 en 4. En allebei veel dubbels gemist in set 4..
Je kan je slechtste pot van het WK beter al gehad hebben.
⏩ PVOutput☀️
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:02
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Gilding ook al eruit, niet dat ik hem zag winnen, maar dit is wel heel snel.
En het bracket hing al in de touwen
En het bracket hing al in de touwen
Zo lekker begin van Noppert.
⏩ PVOutput☀️
Her begin wel jaQuad schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:29:
Zo lekker begin van Noppert.

Valt nu weer een beetje tegen...
Kom op Noppert.. Denk dat het in zn koppie zit dat ie nooit ver is gekomen op het WK.
- tweakduke
Het set systeem ligt Noppert niet zo lekker om in het ritme te komen, is mijn idee.
Laten we hopen dat die zo wel op gang komt, vooral die 100+ finishes van Williams doen zeer.
Laten we hopen dat die zo wel op gang komt, vooral die 100+ finishes van Williams doen zeer.
Dit komt niet meer goed. Jammer.
Dat gaat niet goed. Genoeg kansen, niet scherp genoeg.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
- tweakduke
Ja en nu 3 sets op een rij gaan winnen...
Dit is wel goed voor mijn bracket, compenseert Gilsing een beetje.
Go Williams
Go Williams

Noppert heeft er niet veel zin in..
Jammer, waarschijnlijk weer een Nederlander eruit
Jammer, waarschijnlijk weer een Nederlander eruit
Goed gegooid van Williams inclusief bijna een 9-darter.
- tweakduke
Wie had deze goed? 
Noppert echt door de ondergrens, onbegrijpelijk.
Yup, deze had ik goedtweakduke schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:09:
Wie had deze goed?

Ik had hem volgende ronde eruit tegen Schindler, heb ook niet zoveel met Noppert. Maakt het wel leuk die verrassingen!
Spijtig van Noppert. Ik ben nu wel benieuwd naar Clemens.
⏩ PVOutput☀️
Vind Clemens wisselend, soms verbaast ie vriend en vijand en gooit ie goed, maar goed, onderschat Leung ook niet, gooide ook gewoon sterk van de week!Quad schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:17:
Spijtig van Noppert. Ik ben nu wel benieuwd naar Clemens.
Revive the guild!
Daarom ben ik benieuwd naar Clemens, eens zien of Leung hem het vuur aan de schenen kan leggen.
⏩ PVOutput☀️
- tweakduke
Clemens gooit tenminste wel de leg en set uit als het moet.Quad schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:27:
Daarom ben ik benieuwd naar Clemens, eens zien of Leung hem het vuur aan de schenen kan leggen.
Zie de uitslagen straks wel (dus worden waarschijnlijk twee wereldpotten met een 9-darter van Clemens in een verliespartij met 23 180s, en Heta die terugkomt van 2-0 2-0 achter ofzo). Veel plezier voor de Tweakers die wel gaan kijken
Leung doet het niet slecht.
Mist wat ervaring, wel zeer gefocust ipv "talent" mooi om naar te kijken vind ik persoonlijk.
Neemt niet af dat clemens het gewoon goed doet en zeer weinig fouten maakt.
Gilding btw beetje pech gehad scorend vermogen lag zeer goed, als hij de finishes wat beter in het begin had gemaakt zou hij denk ik wel gewonnen hebben.
Zelfde als the mike de decker vs razma had ook veel kansen gekregen maar liet ook zeer veel kansen liggen
Maar goed dat is darts en maakt het ook fijn om te kijken want alles kan natuurlijk
Mist wat ervaring, wel zeer gefocust ipv "talent" mooi om naar te kijken vind ik persoonlijk.
Neemt niet af dat clemens het gewoon goed doet en zeer weinig fouten maakt.
Gilding btw beetje pech gehad scorend vermogen lag zeer goed, als hij de finishes wat beter in het begin had gemaakt zou hij denk ik wel gewonnen hebben.
Zelfde als the mike de decker vs razma had ook veel kansen gekregen maar liet ook zeer veel kansen liggen
Maar goed dat is darts en maakt het ook fijn om te kijken want alles kan natuurlijk
[ Voor 13% gewijzigd door Philtjens op 21-12-2023 22:39 ]
Clemens doet het heel goed op dubbels maar wisselt goede worpen met mindere worpen af.
Tegen Leung moet je dus wel altijd in 5 beurten uit zijn. Op zich knappe prestatie van Leung. Hopelijk blijft hij in dit circuit en gaan we 'm vaker zien. Heeft best potentie.
⏩ PVOutput☀️
Wie weet, hij gaf van te voren aan niet mee te gaan doen aan Q-school...Quad schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:00:
Tegen Leung moet je dus wel altijd in 5 beurten uit zijn. Op zich knappe prestatie van Leung. Hopelijk blijft hij in dit circuit en gaan we 'm vaker zien. Heeft best potentie.
Revive the guild!
Goeie snor!Ralluff schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:03:
Wat denken jullie van Heta?

En mooie muts, wtf

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 21-12-2023 23:12 ]
⏩ PVOutput☀️
Ik verwacht een close finish maar Lukeman die hem net pakt.Ralluff schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:03:
Wat denken jullie van Heta?
Wat een deceptie met Noppert, maarja als je onder meer 24 gooit tijdens scorende beurten. Kan in ieder geval dat gedoe over als ie een kind heeft weer in de prullenbak.
Verwijderd
Ondertussen schatten de bookmakers de kansen van Littler hoger in dan die van de huidige wereldkampioen.
Dat is nogal een statement
Van Gerwen 4.33
Humphries 4.50
Price 6.00
Littler 10.00
Smith 11.00
Anderson 13.00
Dat is nogal een statement

Van Gerwen 4.33
Humphries 4.50
Price 6.00
Littler 10.00
Smith 11.00
Anderson 13.00
Mja wat heeft Smith dit jaar gepresteerd, na zijn wereldtitel? De Masters gewonnen en 2 Europese toernooien.. Eigenlijk voor een wereldkampioen te weinig.
⏩ PVOutput☀️
Op zich nog niet verkeerd na zijn materiaalwissel, maar ik heb Smith eruit komende ronde (eigenlijk tegen De Decker maar die viel tegen).Quad schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:43:
Mja wat heeft Smith dit jaar gepresteerd, na zijn wereldtitel? De Masters gewonnen en 2 Europese toernooien.. Eigenlijk voor een wereldkampioen te weinig.
Vanmiddag weinig kijken denk ik, misschien Dirk aan het eind nog even.
Zijn er eigenlijk nog plannen rondom Russ bray? Ik neem aan dat hij het tweede deel van de finale called.
Een mooie opkomst zou wel mooi zijn. For the verry final time its time to meet a legend.
Een mooie opkomst zou wel mooi zijn. For the verry final time its time to meet a legend.
[ Voor 10% gewijzigd door Nrc op 22-12-2023 15:34 ]
Sneu voor Dirk.
⏩ PVOutput☀️
Ja hij begon zo goed dat ze in de studio twijfelden of zn blessure wel serieus was nog.
Maar helaas.. zn tegenstander gooide overigens wel heel goed, daardoor ook weinig marge om een mindere pot te spelen.
En ook Dirk had dus een moment met de WK wesp he. Bizar dat dit zo’n fenomeen is elk jaar
Zoemende wesp leidt WK-exit Van Duijvenbode in: 'Hij zat op mijn lip!' https://www.nu.nl/darts/6...-hij-zat-op-mijn-lip.html
[ Voor 29% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-12-2023 19:15 ]
- tweakduke
Daar had Hempel die set nooit weg moeten geven. Nou ja meevaller voor Dimitri.
Hempel staat daar lekker chagrijnig te gooien.
Zie nu de uitslagen van de eerdere partijen van vanmiddag, de Graaf stunt wel wat mij betreft.
Zie nu de uitslagen van de eerdere partijen van vanmiddag, de Graaf stunt wel wat mij betreft.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Hoezo?Quad schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:39:
Wat heeft De Sousa de afgelopen jaren nou gepresteerd?
Ik had die sowieso niet door laten gaan. Probleem voor mijn bracket is alleen dat ik Edhouse door had ipv De Graaf
@Verwijderd mee eens, maar een WK is toch altijd iets speciaals. Wie weet haalde de Sousa een beetje een goed niveau. En de Graaf kende niemand tot nu.
En Hempel komt terug in de 4e set, laat nu maar knallen
En Hempel komt terug in de 4e set, laat nu maar knallen
[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 22-12-2023 21:14 ]
⏩ PVOutput☀️
- tweakduke
Als ik Dmitri en Hempel zie, lijkt deze wedstrijd eerder op een marteling dan een leuke bezigheid
Dimitri is natuurlijk de emoboy. Hempel die laat teveel zien wanneer 't voor de wind gaat of tegen zit.
⏩ PVOutput☀️
En 10 darter, netjes hoor.
⏩ PVOutput☀️
Leuke pot geworden!tweakduke schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:10:
Als ik Dmitri en Hempel zie, lijkt deze wedstrijd eerder op een marteling dan een leuke bezigheid
Wow, 2 10 darters op rij, dat is wel heel knap!
⏩ PVOutput☀️
Dit is wel erg knap gedaan. Zo terug komen en ook afmaken.
⏩ PVOutput☀️
- tweakduke
Die 151 finish was de ommekeer ineens, mooi gedaan.
@Dagion super powers. 
Ik zak als het goed is nog wel weg. Ik had Dimitri tegen van Gerwen er pas uit.. En zo heb ik er nog een paar.
Maar wie weet hebben we 't allemaal.
De punten liggen nu ineens weer dicht bij elkaar. Ik heb nog niet bedacht wat een eventueel gelijke stand op plek 1 voor gevolgen heeft voor de prijs..
Ik zak als het goed is nog wel weg. Ik had Dimitri tegen van Gerwen er pas uit.. En zo heb ik er nog een paar.
De punten liggen nu ineens weer dicht bij elkaar. Ik heb nog niet bedacht wat een eventueel gelijke stand op plek 1 voor gevolgen heeft voor de prijs..
[ Voor 30% gewijzigd door Quad op 22-12-2023 21:29 ]
⏩ PVOutput☀️
Ik had hem tegen Bunting er al uit, die vind ik altijd erg goed spelen op WK's (en was sowieso in vorm). Maar die moet eerst ook nog door
Heb de laatste 2 dagen meer fout dan goed volgens mij, man man man
Ach heb de geplaatste spelers wie nu wegvallen iig niet super veel verder door
Ach heb de geplaatste spelers wie nu wegvallen iig niet super veel verder door
Lekker kijken naar de Belg zo (not) die zijn goed zuur.
- tweakduke
Het kan nog best verschuiven. Vorig jaar stond ik eerst ook vrij laag, maar uiteindelijk steeg ik nog redelijk.Quad schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:28:
@Dagion super powers.
Zo te zien heb ik deze keer de meeste schade in het bracket door Wade en Wright. Dat dreunt aardig door in het bracket.
Die blik van Wattimena naar zijn aanhang; zo kijkt die van mij ook als de soepstengels op zijn. De Belgen zijn lekker zuur, misschien kunnen ze samen met Jermaine een sessie boeken ergens
- tweakduke
Wattimena gooit zo vaak tegen zichzelf en is onrustig op het podium. Een van de Nederlandse darters waar ik weinig mee heb.
Waar komt die 170 vandaan joh.
⏩ PVOutput☀️
Nou, de big fish als voorlopig hoogtepunt
Barney is vol vertrouwen in z'n nieuwe pijlen.
⏩ PVOutput☀️
Co Stompé is niet overtuigd.Quad schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 22:18:
Barney is vol vertrouwen in z'n nieuwe pijlen.
Ze kraken hem lekker af alvast.
Oh dat vond ik wel meevallen. Kritiek is eerder dat de pijl een ander zwaartepunt heeft waardoor de vlucht anders is.
Barney army!
Barney army!

⏩ PVOutput☀️
Gaat iets fout met de aankondiging? Iets tevroeg de muziek ingezet?
⏩ PVOutput☀️
Let op:
Toernooicenter TS: Quad in "Het grote Darts topic - Deel 2"
Real-time scores bij PDC-toernooien: http://live.dartsdata.com
Live Rankings: https://www.dartsrankings.com
Actuele toernooi informatie, zie de topic start.
Aanbieders van dartsuitzendingen, zie de topic start.
Ook in dit topic, net als op het hele forum, geldt dat het vragen naar en bespreken van illegale streams niet toegestaan is.
Toernooicenter TS: Quad in "Het grote Darts topic - Deel 2"
Real-time scores bij PDC-toernooien: http://live.dartsdata.com
Live Rankings: https://www.dartsrankings.com
Actuele toernooi informatie, zie de topic start.
Aanbieders van dartsuitzendingen, zie de topic start.
Ook in dit topic, net als op het hele forum, geldt dat het vragen naar en bespreken van illegale streams niet toegestaan is.