Ohwee als je de indruk wekt dat de PDC de P in PDC niet waarmaakt.Quad schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 22:39:
Lol, vd Velde heeft op z'n kloten gekregen door de organisatie in de 1e break vanwege het sprayen.
Hij had 't trouwens als een grapje meegenomen, niet omdat hij allergisch is. Wel komisch eigenlijk.Hippocampus schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 22:46:
[...]
Ohwee als je de indruk wekt dat de PDC de P in PDC niet waarmaakt.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Ja ik von 'm leuk. Maar aan de andere kant van de plas zijn ze niet zo'n fan van ludiek denk ik.Quad schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 22:57:
[...]
Hij had 't trouwens als een grapje meegenomen, niet omdat hij allergisch is. Wel komisch eigenlijk.
Dweilpauze zeker. ¯\_(ツ)_/¯
Woensdag avond 20:00:
🇨🇦 Matt Campbell V. 🇺🇸 Adam Sevada
🇳🇱 Raymond Van Barneveld V. 🇨🇭 Stefan Bellmont
🏴 James Wade V. 🇯🇵 Ryusei Azemoto
🇩🇪 Martin Schindler V. 🏴 Stephen Burton
Je zou zeggen van wel als je eens de zaal in kijkt…Hippocampus schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 23:00:
[...]
Ja ik von 'm leuk. Maar aan de andere kant van de plas zijn ze niet zo'n fan van ludiek denk ik.
Wel leuk voor Comito, zag er wel uit als een vrolijke kerel (de eerste 2 legs tenminste, toen heb ik mijn bed maar opgezocht).
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Hij mag van mij nog wel een keer een WK winnen. Want hij is en blijft een legend.
[ Voor 38% gewijzigd door Format-C op 17-12-2025 21:23 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Eens.Format-C schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:19:
Ben benieuwd wat Barney nog kan laten zien.
Want hij is en blijft een legend.![]()
Maar dat koppie hè.. Als dat eenmaal niet helemaal top is, is het gebeurd.
nggyu nglyd
Kan zn koppie te snel laten hangen. Staan de tranen bijna in zn ogen van frustratie.... En dan gooi ie geen drol meer.
Terwijl het niet voorbij is voordat de laatste dubbel gegooid is . Maar goed.
We gaan t zien. Come on Raymoooond.
Edit: hij ziet er niet echt "gebrand" uit... En loopt nu al met zn hoofd te schudden
[ Voor 41% gewijzigd door Format-C op 17-12-2025 21:33 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Twente komt eraan!
Net wat @JoteW al aangeeft.
[ Voor 34% gewijzigd door Format-C op 17-12-2025 21:45 ]
nggyu nglyd
Edit; en die Bellmont gooit toch wel vrij goed hoor! Kan je niks van zeggen!
[ Voor 88% gewijzigd door Format-C op 17-12-2025 21:58 ]
Nou, ben benieuwd of Barney weer een afscheid aan gaat kondigen.
[ Voor 69% gewijzigd door Quad op 17-12-2025 21:56 ]
nggyu nglyd
Als ie slim is doet ie dat wel. Ik vind dit gewoon pijnlijk om te zien. De beste man is ooit zo goed geweest. Nu is hij een karikatuur van zichzelf aan het worden.Quad schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:53:
En ander setje.
Nou, ben benieuwd of Barney weer een afscheid aan gaat kondigen.
Als ie zo gooit en dit uitstraalt niet idd.CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:59:
Ja heel pijnlijk dit. Hij had na gestopt te zijn niet meer moeten beginnen.
Bam. Afgelopen. Kansloze nederlaag. Kampioen onwaardige vertoning.
[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 17-12-2025 22:03 ]
Scheelde niet veel; RvB gaat nadenken en heeft huiswerk te doen. "Maar verliezen van een speler die niet eens een tourcard heeft 'zegt wel wat'."
[ Voor 84% gewijzigd door Quad op 17-12-2025 22:14 ]
nggyu nglyd
Hij is mentaal al wel stabieler om langzaam te beseffen dat zijn tijd voorbij is, maar toch, toch: 5-voudig wereldkampioen geweest en het komt er maar niet uit op het podium..Quad schreef op woensdag 17 december 2025 @ 22:04:
Oef, pijnlijk.
Scheelde niet veel; RvB gaat nadenken en heeft huiswerk te doen. "Maar verliezen van een speler die niet eens een tourcard heeft 'zegt wel wat'."
Gaat ben ik bang toch nog even duren.
Alhoewel je waarschijnlijk gelijk hebt is het ook zo makkelijk om dit elke keer te roepen. En dan heb ik het niet over jou persoonlijk hè, maar ik lees deze analyse vaker.CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:59:
Ja heel pijnlijk dit. Hij had na gestopt te zijn niet meer moeten beginnen.
Die man is simpelweg verslaafd. Verslaafd aan het spelletje. Verslaafd aan de aandacht. Maar vooral verslaafd aan het gevoel van winnen. De betere of de beste zijn. En dat is die niet meer. Ik moest het even opzoeken, maar Raymond heeft sinds 2018 geen (grote) prijzen meer binnengesleept. Dat doet zeer. Daar komt dan nog bij dat Raymond enorm onzeker is over zichzelf, z'n materiaal en z'n spel.
Dan krijg je op zo'n podium zoals vandaag een neerwaartse spiraal die na 1 leg al niet meer terug te draaien is. Ik heb het interview (nog) niet gezien, maar er zal iets verkeerd zijn geweest op het podium wat hij waarschijnlijk niet helemaal begrijpt. Of het dan aan de pijlen ligt, of het gevoel, of de lampen of de wesp. Iets is er mis. Wat er verkeerd is maakt eigenlijk ook geen bal uit, want op dat moment zit 'et simpelweg tussen de oren en krijgt hij het er niet meer uit.
Barney is hier echt niet de enige in. Hetzelfde zie je ook bij Michael 'ik kan het alleen mezelf verwijten' van Gerwen. Alleen scoort die van nature een stuk beter dan Raymond, waardoor hij het soms nog om kan draaien.
Bij van Duijvenbode idem. Die is stil en tegelijkertijd opgefokt als hij bij Arjan van der Giessen staat en een partij heeft verloren. Als hij wint lacht ie van oor tot oor en is hij enorm joviaal. Maar je zag ook dat Dirk in de pot met Andy Baetens ruim de tijd neemt om weer tot rust te komen. Met andere woorden, hij heeft waarschijnlijk een sportpsycholoog die hem daarbij helpt. En samen hebben ze mogelijk een manier gevonden die voor Dirk werkt.
En bij niet Nederlandse darters zie je soms ook enorm goed dat hun gedrag veranderd als het niet gaat zoals ze willen. Menzies is natuurlijk een perfect, recent voorbeeld. Maar Aspinall wordt giechelig en joviaal als het niet gaat. Wright en Anderson gaan allebei bekken trekken.
Andere darters kunnen weer enorm goed in hun focus blijven. Ik vind dat bij Luke Humphries en Danny Noppert echt enorm knap. In de partij van Noppert tegen van der Velde, probeerde Jurjen aan het einde contact te maken met Danny, wat dus niet ging. Danny moet zich dus afsluiten om in de focus te blijven. En dikke kans dat hij daar ook hulp bij heeft gekregen.
Het is al jaren enorm jammer dat Raymond het mentale aspect niet op orde krijgt. Ik ben er zeker van dat z'n resultaten zouden verbeteren, maar ook z'n plezier in z'n sport. Misschien was z'n intermezzo wel te kort. Joe Cullen suggereerde afgelopen week ook dat hij een pauze had genomen omdat het niet zo lekker ging. Maar zie wat het resultaat is. Mooi toch?
Ik ben vanavond na 1 leg gestopt met kijken omdat ik al aan Raymond zag hoe de vlag erbij hing
Disclaimer, ik ben vooral een incidentele en WK darts kijker
WK Bracket en maak kans op een Tweaker abbo: Quad in "Het grote Darts topic - Deel 2"
Toernooicenter TS: Quad in "Het grote Darts topic - Deel 2"
Real-time scores bij PDC-toernooien: http://live.dartsdata.com
Live Rankings: https://www.dartsrankings.com
Actuele toernooi informatie, zie de topic start.
Aanbieders van dartsuitzendingen, zie de topic start.
Ook in dit topic, net als op het hele forum, geldt dat het vragen naar en bespreken van illegale streams niet toegestaan is.