Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Daniel. schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:57:
Ben benieuwd hoe het wordt opgelost, bij mij namen ze pas actie nadat ik een aangetekende brief(dat inmiddels alweer 9 euro kost) had verstuurd.
Ik denk toch dat ik een jurist of advocaat moet inschakelen. Zie dat ik niet de enige gedupeerden ben en veel gedupeerden geven aan hun geld kwijt te zijn.

Wellicht even programma boos een mail sturen misschien dat ze dit interessant vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:20
UltraInstinct schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:15:
[...]

Ik denk toch dat ik een jurist of advocaat moet inschakelen. Zie dat ik niet de enige gedupeerden ben en veel gedupeerden geven aan hun geld kwijt te zijn.

Wellicht even programma boos een mail sturen misschien dat ze dit interessant vinden
Ik zou nog even wachten met mensen inschakelen die geld kosten. Je kan ook nog een concept dagvaarding sturen met x datum als laatste kans om te betalen. Daar willen enkele juristen/advocaten je vast wel mee helpen opstellen. Kost je nog niets en is een grote dreiging voor de webshop. Want de volgende stap kost je/hun 100+ euro maar die kan je terug voorderen. En daar zit de winkel ook niet op te wachten.(ook een hele rechtzaak niet hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:48

VDV

UltraInstinct schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:15:
[...]

Of Radar, deze shop is groot genoeg in de PC markt om door dat programma te worden onderzocht als ze dit vaker flikken. Ben ook erg benieuwd naar de "bewijsfoto's" die de andere Tweaker heeft ontvangen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
VDV schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:30:
[...]

Of Radar, deze shop is groot genoeg in de PC markt om door dat programma te worden onderzocht als ze dit vaker flikken. Ben ook erg benieuwd naar de "bewijsfoto's" die de andere Tweaker heeft ontvangen >:)
Ik ben erachter gekomen dat de andere 'tweaker' met dezelfde review van mijn broertje is.
Wij hebben de GPU samen gekocht en hij is heel erg pissed over de situatie en heeft gelijk een review achtergelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
loki504 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:27:
[...]

Ik zou nog even wachten met mensen inschakelen die geld kosten. Je kan ook nog een concept dagvaarding sturen met x datum als laatste kans om te betalen. Daar willen enkele juristen/advocaten je vast wel mee helpen opstellen. Kost je nog niets en is een grote dreiging voor de webshop. Want de volgende stap kost je/hun 100+ euro maar die kan je terug voorderen. En daar zit de winkel ook niet op te wachten.(ook een hele rechtzaak niet hoor).
Wanneer zou ik een concept dagvaarding sturen? Normaal reageren ze gelijk binnen een dag. Nu op dag 3 en nog niks gehoord. De andere gedupeerden geven aan helemaal niks meer van de webshop vernomen te hebben.

Tevens geen email gehad over de verstuurde GPU. Ze gaven aan om het retour op te sturen maar helemaal geen POSTNL track and trace of iets dergelijks ontvangen.

[ Voor 9% gewijzigd door UltraInstinct op 25-11-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:20
UltraInstinct schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:56:
[...]

Wanneer zou ik een concept dagvaarding sturen? Normaal reageren ze gelijk binnen een dag. Nu op dag 3 en nog niks gehoord. De andere gedupeerden geven aan helemaal niks meer van de webshop vernomen te hebben.
Ze hebben officieel 14 dagen na ontbinding te tijd om te betalen. Doen ze dit niet dan kan je ze officieel ingebrekestellen. En ze daarin bv 5 werkdagen de tijd geven om het alsnog te doen. Doen ze dat niet dan zou je ze nog een reminder kunnen sturen met concept dagvaarding (wel laten nakijken door een jurist/mede tweakers met kennis). Reageren ze daar nog niet op dan kan je besluiten hem officieel uit te brengen.

Wel een disclaimer:!!!!!!! ik ben geen jurist en heb beperkte juridische kennis. Dus pin mij er niet op vast en overleg eerst met iemand die echt juridische kennis heeft zoals @Real

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 14:58
[...]
Normaal reageren ze gelijk binnen een dag. Nu op dag 3 en nog niks gehoord. De andere gedupeerden geven aan helemaal niks meer van de webshop vernomen te hebben.
In mijn geval duurde het 9 dagen, hier kwam dan ook tussen deze tijd de aangetekende brief aan. Normaal voor andere zaken binnen een dag. Meestal op de dag zelf maar dit soort dingen laten ze vaak schieten.

Je kan ze helaas niet bellen. Dat kan veel tijd in beslag nemen en dan kunnen ze op een gegeven moment ook maar denken van dit kost te veel tijd we fixen het wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Daniel. op 25-11-2022 14:33 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:41
[...]

Tevens geen email gehad over de verstuurde GPU. Ze gaven aan om het retour op te sturen maar helemaal geen POSTNL track and trace of iets dergelijks ontvangen.
Heb je een tekst gestuurd met 'juridische' inhoud? Dat wil er namelijk nog wel eens voor zorgen dat het contact met de normale klantenservice stopt omdat communicatie met juridische inhoud vaak langs bijv. een afdeling legal moet, die het contact dan overnemen. Daar gaat in mijn ervaring nog wel eens wat tijd overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Dennism schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:33:
[...]

Heb je een tekst gestuurd met 'juridische' inhoud? Dat wil er namelijk nog wel eens voor zorgen dat het contact met de normale klantenservice stopt omdat communicatie met juridische inhoud vaak langs bijv. een afdeling legal moet, die het contact dan overnemen. Daar gaat in mijn ervaring nog wel eens wat tijd overheen.
Heb dit verstuurd :

​Beste

Wij willen gebruik maken van het herroepingsrecht. Volgens de autoriteit Consument en Markt stopt de bedenktijd 14 dagen nadat het product geleverd is en volgens de wet mag ik tot die tijd zonder reden van de koop afzien xxxxx mag juridisch gezien nooit een retour weigeren met als reden beschadiging. Wel kan de schade doorberekend worden aan de klant mits aangetoond kan worden dat xxxx niet de beschadiging heeft veroorzaakt tijdens controle.

Als voorstel wil ik aan u aanbieden om een deugdelijk product te leveren als alternatief, namelijk dezelfde exemplaar zonder coil whine. Mocht u dat niet accepteren dan wil ik de koop ontbinden.

Met vriendelijke groet,

Overigens zit mijn broertje te pushen om nogmaals een bericht te sturen over dat als ze uiterlijk op datum x niet reageren we juridische stappen gaan ondernemen. Zou ik dat doen of even afwachten? We zitten op dag 3 /4 en normaal reageren ze gelijk. Had vorige keer de assistent manager die terug reageerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Krijg dit als reactie

Hartelijk dank voor je mail.

Het product is duidelijk met schade geleverd, dit is direct bij levering geconstateerd en vermeld. Het product valt momenteel niet onder herroepingsrecht omdat aan te tonen is dat het product geinstalleerd is geweest en ook gebruikt is. We kunnen 2 opties bieden:

1. Je ontvangt het product retour
2. We sturen het product ter reparatie door naar de leverancier om de coil whine te laten verhelpen.

Andere opties zijn helaas niet mogelijk en op andere reacties zullen wij ook niet in kunnen gaan.

We hopen je met deze informatie voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:57
Inhoudelijk/juridisch heb je gelijk. Maar ze bieden aan om de coil while onder de garantie te verhelpen. Is dat niet ook oké? Dat scheelt je een langdurig, duur en tijdrovend proces om je gelijk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Tom-Z schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:19:
Inhoudelijk/juridisch heb je gelijk. Maar ze bieden aan om de coil while onder de garantie te verhelpen. Is dat niet ook oké? Dat scheelt je een langdurig, duur en tijdrovend proces om je gelijk te halen.
Ik wil gewoon een goedwerkend product en niet eentje wat ze gaan repareren en daarna weer defecten kan vertonen. En coil whine is volgens mij niet te repareren.
Belangrijkste is dat een grote webshop dit niet mag flikken. Dan gaan ze dit bij iedereen doen omdat mensen toch geen juridische stappen gaan ondernemen.

Heb zelf minimaal 10 dezelfde klachten over deze webshop gelezen op tweakers en op google.

Is toch raar dat ze zeggen dat ik een GPU niet mag installeren? Hoe moet ik het uberhaubt testen.

[ Voor 6% gewijzigd door UltraInstinct op 27-11-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Tom-Z schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:19:
Repareren is iets wat ze wettelijk moeten aanbieden gezien coil whine (mijns inziens) een productiefout is.
Ik zou hier dan ook mee instemmen. Echter wel duidelijk vermelden dat het product nooit goed (whine 'loos') gewerkt heeft en je geen reparatiekosten accepteert.
Mocht je rechtsbijstand willen gaan gebruiken zullen zij op dit moment ook geen ander advies geven. Bij levering van een defect product is dit een mooie oplossing. Daarbij een grote kans dat TS een nieuw product gaat ontvangen omdat repareren vaak economisch meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
rdfeij schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:25:
[...]

Repareren is iets wat ze wettelijk moeten aanbieden gezien coil whine (mijns inziens) een productiefout is.
Ik zou hier dan ook mee instemmen. Echter wel duidelijk vermelden dat het product nooit goed (whine 'loos') gewerkt heeft en je geen reparatiekosten accepteert.
Mocht je rechtsbijstand willen gaan gebruiken zullen zij op dit moment ook geen ander advies geven. Bij levering van een defect product is dit een mooie oplossing. Daarbij een grote kans dat TS een nieuw product gaat ontvangen omdat repareren vaak economisch meer kost.
Reparatiekosten? Voor een product wat ik letterlijk 1 uur heb gebruikt?

Jullie zouden dit gewoon accepteren omdat een juridische strijd meer geld en tijd kost. Dit is ook de reden waarom ze hiermee wegkomen.

Ik mag de GPU gewoon installeren en testen of het deugdelijk werkt en ze moeten gewoon de GPU accepteren en bewijzen dat zij de krassen niet hebben veroorzaakt.

https://radar.avrotros.nl...-wel-en-niet-terugsturen/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEO4548761fK67tLqubbFBpXadg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mfLEO9mGT3v6xXPJAGS9bXlw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
UltraInstinct schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:54:
[...]

Jullie zouden dit gewoon accepteren omdat een juridische strijd meer geld en tijd kost. Dit is ook de reden waarom ze hiermee wegkomen.
Als je er een zaak van wil maken, er is een tweaker die eerder met dat bijltje heeft gehakt:
Webwinkel doet lastig bij retourneren showmodel tablet
Gedagvaard, procedure bij de rechter, veroordeling, deurwaarder bankbeslag laten leggen. Het resultaat was uiteindelijk negatief vanwege niet-verhaalbare kosten. Heeft de webshop trouwens wel bijna €1000 gekost, maar TS is dus in het rood uitgekomen.
Ik zou dat topic even doorlezen, heel leerzaam en je ziet wat er nodig (kan) zijn om een webshop tot betalen te dwingen.
Op zelf-procederen staat wat meer informatie en een model-dagvaarding die je kan aanpassen.

Je kan de webshop melden bij ACM Consuwijzer en een negatieve review achterlaten op Tweakers (en zelf nooit meer bij dit soort webshops kopen). Dat helpt ook (iets) om ze er te van weerhouden dit te blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Tom-Z schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:22:
[...]

Als je er een zaak van wil maken, er is een tweaker die eerder met dat bijltje heeft gehakt:
Webwinkel doet lastig bij retourneren showmodel tablet
Gedagvaard, procedure bij de rechter, veroordeling, deurwaarder bankbeslag laten leggen. Het resultaat was uiteindelijk negatief vanwege niet-verhaalbare kosten. Heeft de webshop trouwens wel bijna €1000 gekost, maar TS is dus in het rood uitgekomen.
Ik zou dat topic even doorlezen, heel leerzaam en je ziet wat er nodig (kan) zijn om een webshop tot betalen te dwingen.
Op zelf-procederen staat wat meer informatie en een model-dagvaarding die je kan aanpassen.

Je kan de webshop melden bij ACM Consuwijzer en een negatieve review achterlaten op Tweakers (en zelf nooit meer bij dit soort webshops kopen). Dat helpt ook (iets) om ze er te van weerhouden dit te blijven doen.
Heb het gelezen en snap dat het veel geld kost en tijd. De GPU is afgerond 700 euro en de juridische kosten zullen waarschijnlijk hoger zijn, maar deze webshop denkt dat ze overal mee weg kunnen komen!
Heb een review geplaatst maar ze hebben alsnog 4 en een halve ster. Dat komt omdat ze klanten omkopen met een winactie.
Kijk maar naar de reviews, talloze gedupeerden met een soortgelijke klacht :

*knip* Ook linken naar de reviews van een webwinkel is niet de bedoeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 27-11-2022 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
UltraInstinct schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:17:
[...]
Heb het gelezen en snap dat het veel geld kost en tijd. De GPU is afgerond 700 euro en de juridische kosten zullen waarschijnlijk hoger zijn,
Je moet kiezen:

- accepteren dat de verkoper herstelt ipv vervangt
- definitief de koop herroepen en (waarschijnlijk) procederen om je geld terug te krijgen

Let wel op dat de manier van communiceren wat rommelig is verlopen. Neem bijvoorbeeld je tweede e-mail:
UltraInstinct schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:54:
[...]
Wij willen gebruik maken van het herroepingsrecht. (...)
Als voorstel wil ik aan u aanbieden om een deugdelijk product te leveren als alternatief, namelijk dezelfde exemplaar zonder coil whine. Mocht u dat niet accepteren dan wil ik de koop ontbinden.
De vraag is hoe ondubbelzinnig deze verklaring nu is. Het lijkt namelijk een voorwaardelijke verklaring te zijn, waarbij je de oorspronkelijke herroeping lijkt te willen herzien en de verkoper de mogelijkheid geeft om te herstellen.

Dat laatste is precies wat de verkoper nu ook aanbiedt. Maar technisch gezien kon je de eerdere herroeping helemaal niet meer herzien, want je verklaring was al ontvangen.

Verder heb ik al uitgebreid toegelicht waarom je m.i. helemaal geen schadevergoeding hoeft te betalen bij deze herroeping, omdat de verkoper je recht op herroeping niet op een duurzame gegevensdrager heeft verstrekt. Het is dus wat verwarrend dat je steeds noemt dat je wel een schadevergoeding moet betalen als er schade is, je adviseur dat om mij nog steeds onduidelijke reden blijkbaar ook heeft genoemd en je in het laatste screenshot wederom met de verplichting om schade te moeten vergoeden aan komt zetten.

Wat is het nu? Denk je dat je nu wél of níet schadevergoeding moet betalen? En als je het eerste denkt, waarom dan?

Let verder goed op de termijnen, want de tijd tikt verder mocht je nog een ondubbelzinnige verklaring willen verzenden binnen 14 dagen (hoewel de verkoper 30 dagen hanteert). Indien de informatie over herroeping niet op een duurzame gegevensdrager is verstrekt en ontvangen, wordt de termijn verlengd in afwachting van ontvangst tot een maximum van 12 maanden.

[ Voor 4% gewijzigd door Real op 27-11-2022 19:44 ]

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Laatst online: 13-09 15:20
UltraInstinct schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:54:
[...]

Reparatiekosten? Voor een product wat ik letterlijk 1 uur heb gebruikt?

Ik mag de GPU gewoon installeren en testen of het deugdelijk werkt en ze moeten gewoon de GPU accepteren en bewijzen dat zij de krassen niet hebben veroorzaakt.

https://radar.avrotros.nl...-wel-en-niet-terugsturen/

[Afbeelding]
Ik zeg ook dat je reparatiekosten moet weigeren indien hij ter RMA wordt aangeboden. Verder doet de kaart het goed volgens waar jij hem voor wil gebruiken, dus (neem ik aan) dat hij na reparatie voor jou voldoet? Daar is de winkel met een reparatieaanbod mee aan het meewerken en dan blijf je juridisch nergens. Ik zeg alleen dat je zeer duidelijk alle mogelijk kosten hieruit voorkomen (als het goed is niets, maar je weet het nooit...) moet weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ik zou gewoon op het herroepingsrecht zitten. Als de zaken zo lopen dan wil je toch geen zaken meer doen met deze winkel. Mocht hij echt stuk gaan dan weet je weer wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:41
Real schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:49:

Verder heb ik al uitgebreid toegelicht waarom je m.i. helemaal geen schadevergoeding hoeft te betalen bij deze herroeping, omdat de verkoper je recht op herroeping niet op een duurzame gegevensdrager heeft verstrekt.
Wat zijn daar exact de criteria voor? Ik kwam de shopreview van TS tegen, dus weet welke winkel het is, zelf heb ik ook iets besteld bij deze winkel afgelopen vrijdag (vandaar dat ik de shop review tegenkwam, toen ik zaterdag even door de reviews bladerde omdat er bij mij mogelijk iets fout was gegaan), en ik had tijdens het bestellen wel de optie de voorwaarden te downloaden op PDF, voor dat ik moest aanvinken dat ik akkoord was met de voorwaarden. Ik weet echter niet of dat wel 'een duurzame gegevensdrager' is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
UltraInstinct schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:35: Het product valt momenteel niet onder herroepingsrecht omdat aan te tonen is dat het product geinstalleerd is geweest en ook gebruikt is. We kunnen 2 opties bieden:
Wat een gekke reactie van de winkel, hoe kan je een product nou testen zonder deze te installeren en gebruiken?

Hoe dan ook, het is wel duidelijk dat ik voortaan videos maak van alle retouren.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 27-11-2022 19:27 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb ook wel gezeik gehad met een nieuwe auto. Je kan dan niet zomaar ineens zeggen dat je de auto niet meer wil. Je moet ze de gelegenheid geven om het op te lossen. Als dat dat na meerdere reparatiepogingen (den wet zegt niet niet hoe vaak dat is) niet kan, dan ga je pas over op ontbinding van de overeenkomst.

Ik zie niet in in hoe dat met een videokaart anders is. Je hebt ze geen gelegenheid gegeven om het op te lossen. Dus dat gaat dan een heilloos traject worden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wkoa is precies waarom dat anders is.

Webwinkel houdt zich ook duidelijk niet aan de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Dennism schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:06:
[...]
en ik had tijdens het bestellen wel de optie de voorwaarden te downloaden op PDF
Tja, dit soort details zijn dus de reden waarom het risico bij de TS blijft. Je moet echt zelf het proces doorlopen om te weten wat er wel/niet op het scherm gebeurt.

Los daarvan zou ik zeggen dat een 'optie' om de PDF op te slaan (pull) niet hetzelfde is als 'verstrekken' (push). Dat volgt ook uit richtlijnconforme interpretatie van bijvoorbeeld art. 230o lid 2 BW in relatie tot art. 10 lid 2 van EU richtlijn 2011/83 waarin het woord 'ontvangen' staat genoemd. In die context ook het dictum in arrest C‑49/11 (en naar dat arrest verwijst het HvJEU ook in het hierboven arrest C-536/20 van eerder dit jaar).

Het gaat er dus om dat consumenten actief worden geïnformeerd zodat de voorwaarden later in ongewijzigde vorm nageslagen kunnen worden. En eerlijk gezegd lijkt het mij ook vrij eenvoudig om die informatie als PDF of inline bij de ontvangstbevestiging na een bestelling toe te voegen.

Overigens bedenk ik net dat ik fout maak in een vorige reactie hierboven, want als de informatie over herroeping niet op een duurzame gegevensdrager is verstrekt (en ontvangen) dan wordt de termijn van 14 dagen van rechtswege ook verlengd.

[ Voor 3% gewijzigd door Real op 27-11-2022 19:48 ]

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:34:
Wkoa is precies waarom dat anders is.

Webwinkel houdt zich ook duidelijk niet aan de regels.
Okay en waarom precies? WKOA hoef je geen reden op te geven waarom je wil herroepen. Doordat TS zegt dat de kaart last heeft van coil whine zien ze het als defect

Neemt niet weg dat de shop bedenkelijk handelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even het topic doorlezen? Je stelt nu vragen die allemaal al gepasseerd zijn. Maar kort samengevat retour gestuurd onder wkoa en geweigerd door de winkel ivm krassen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• UltraInstinct
Gamebuster schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:25:
[...]

Wat een gekke reactie van de winkel, hoe kan je een product nou testen zonder deze te installeren en gebruiken?

Hoe dan ook, het is wel duidelijk dat ik voortaan videos maak van alle retouren.
Wat het nog erger maakt is dat een 'assistant manager' dit tegen mij heeft gezegd.

Nog een update :

Heb juridisch hulp gekregen en die gaat me verder helpen. Zal even tijdelijk niks meer posten tot er een grote update is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HdV
  • Laatst online: 16-06-2023

HdV

*knip* Vragen naar de naam van de verkoper is niet de bedoeling.

[ Voor 67% gewijzigd door Yorinn op 28-11-2022 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:16

DataGhost

iPL dev

Gunner schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:29:
Ik heb ook wel gezeik gehad met een nieuwe auto. Je kan dan niet zomaar ineens zeggen dat je de auto niet meer wil. Je moet ze de gelegenheid geven om het op te lossen. Als dat dat na meerdere reparatiepogingen (den wet zegt niet niet hoe vaak dat is) niet kan, dan ga je pas over op ontbinding van de overeenkomst.

Ik zie niet in in hoe dat met een videokaart anders is. Je hebt ze geen gelegenheid gegeven om het op te lossen. Dus dat gaat dan een heilloos traject worden.
Jij koopt een nieuwe auto volledig op afstand zonder hem ooit maar gezien te hebben of een proefrit te hebben gemaakt? Of ben je naar een dealer gegaan voor een proefrit en alle opties e.d. doorgenomen met een verkoper? Misschien zie nu dan hoe er wel verschil is met een op afstand bestelde videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DataGhost schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:34:
Misschien zie nu dan hoe er wel verschil is met een op afstand bestelde videokaart.
Natuurlijk heb je gelijk, en dat verschil snap ik echt wel. Daar heb ik in al die jaren genoeg over meegeschreven hier.

Mijn punt is ;

De TS stuurt in eerste instantie de videokaart terug met een coil whine.
Helaas heb ik de GPU terug moeten sturen vanwege vreselijke coil whine.
Pas na een aantal dagen, nadat de winkel heeft 'geconstateerd' dat er krassen op de kaart zitten wil hij ineens herroepen. Ik snap wel dat de winkel eerst de mogelijkheden wil aanbieden om tot reparatie over te gaan. de topicstart zie ik nergens dat de koop ontbonden moet worden, of die informatie ontbreekt daar.

(nogmaals, de winkel doet dit ook niet helemaal netjes voordat iemand denkt dat ik het voor ze op wil nemen)

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 28-11-2022 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:16

DataGhost

iPL dev

Als ik een videokaart krijg met coil whine kan ik besluiten dat dat een van de redenen is dat ik hem niet hoef. Wie weet heeft de fabrikant dat ding gewoon ontworpen met coil whine, weet jij veel. Dat TS dit vermeldt en de winkel inderdaad een soort van gelegenheid heeft gegeven de coil whine te (laten) verhelpen is inderdaad niet enorm handig. Dat is ook een van de redenen dat je mag retourneren zonder opgaaf van reden. Was misschien slimmer geweest nu maar het zal een paar euro's gescheeld hebben tov de kaart elders nogmaals bestellen. Echter, volgens mij (IANAL) mag je zolang de bedenktijd nog niet voorbij is prima je mening veranderen en alsnog herroepen, ook al heb je de kaart teruggestuurd als een soort van garantieclaim. Ik vind namelijk een hersteltermijn van bijv. 7 dagen ook te lang voor een nieuwe videokaart dus dat kan ook een prima reden zijn om te ontbinden zonder opgaaf van reden. Voor de winkel maakt het verder niet zoveel uit dat er eventueel al een garantietraject gestart is want dat hadden ze voor de coil whine sowieso al moeten doen, is het niet bij deze klant dan wel bij de volgende.

Edit @MAX3400 hieronder: inderdaad en dan valt zelfs een auto onder WKOA maar voor het voorbeeld ging ik er eventjes vanuit dat dat niet is wat Gunner had gedaan :p zo bleek ook uit de reactie.

[ Voor 8% gewijzigd door DataGhost op 28-11-2022 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DataGhost schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:34:
[...]

Jij koopt een nieuwe auto volledig op afstand zonder hem ooit maar gezien te hebben of een proefrit te hebben gemaakt?
Daar zijn idd ook topics over geweest; mensen die via de website van een autobedrijf bevestigen een koop te willen sluiten voor een nieuw of gebruikt voertuig.

Op dat moment is dat bedrijf "wettelijk" een webshop en geldt WKOA daar ook voor, hoe stom/krom de uitwerking ook is om (bijvoorbeeld) een Focus Station te moeten terugsturen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Laatst online: 03-12-2024
Gunner schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:42:
[...]

Natuurlijk heb je gelijk, en dat verschil snap ik echt wel. Daar heb ik in al die jaren genoeg over meegeschreven hier.

Mijn punt is ;

De TS stuurt in eerste instantie de videokaart terug met een coil whine.

[...]

Pas na een aantal dagen, nadat de winkel heeft 'geconstateerd' dat er krassen op de kaart zitten wil hij ineens herroepen. Ik snap wel dat de winkel eerst de mogelijkheden wil aanbieden om tot reparatie over te gaan. de topicstart zie ik nergens dat de koop ontbonden moet worden, of die informatie ontbreekt daar.

(nogmaals, de winkel doet dit ook niet helemaal netjes voordat iemand denkt dat ik het voor ze op wil nemen)
De TS is niet duidelijk in zijn startpost, maar uit het eerste antwoord van de shop kun je herleiden dat het onder herroepingsrecht is teruggestuurd.
Een deel van hun antwoord op de retour hier:
'Om een product binnen het 30-dagen herroepingsrecht te crediteren dient het product compleet, onbeschadigd en in nette staat te zijn. Dit staat ook bovenaan bij de retourinstructies vermeld.'
Zie ook het bericht van @DataGhost hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Laatst online: 21:04
Hoe is het afgelopen?

Acties:
  • +62 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ik kan mij ontzettend storen aan grote winkels die het niet zo nauw nemen met het ontbindingsrecht. Als een (particuliere) consument een overeenkomst op afstand sluit (zoals via een webshop) en de koop tijdig ontbindt, is een winkel verplicht om het product terug te nemen en het aankoopbedrag terug te betalen, zelfs als dat product is beschadigd. Alleen in specifieke in de wet bepaalde situaties kan er een waardevermindering in rekening worden gebracht. In dit geval was een waardevermindering niet aan de orde omdat TS niet verder is gegaan dan uitproberen (hij heeft de videokaart slechts kort aangesloten om de werking te bestuderen en is daarmee gestopt toen hij de coil whine ontdekte) en omdat de winkel de informatievoorziening niet op orde had (onder meer door te stellen dat een gebruikt product niet retour mag). TS ontkent bovendien dat hij schade heeft veroorzaakt.

Op 28 november heb ik de winkel aangeschreven met een brief van ruim twee kantjes en hen in de gelegenheid gesteld om alsnog het aankoopbedrag terug te betalen maar de winkel heeft dat genegeerd. De winkel was telefonisch niet bereikbaar. Een webwinkel is wettelijk verplicht om snelle en effectieve communicatie mogelijk te maken, dus als ze dan niet reageren komt dat voor hun risico. Ik heb vervolgens een dagvaarding opgesteld die op 12 december is uitgebracht. De winkel heeft daarna contact opgenomen en aangeboden de zaak te schikken en de proceskosten te dragen, en toegezegd de informatievoorziening op hun website te gaan herzien (zonder daarbij een concrete termijn te noemen). Inmiddels is dat bedrag aan TS betaald.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
Zoals zo vaak, rekken totdat ze inzien dat de consument dit keer wel de poot stijf houdt om zijn gelijk te halen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:26

LankHoar

Langharig tuig

@fopjurist dank voor je bijdrage! _/-\o_

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 17-09 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

Playa del C. schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:58:
Is de coilwhine echt zo erg? Is dat niet anders op te lossen?
Als de coilwhine echt hinderlijk is dan kun je het prima gooien op een niet-conform product. Dan maakt het niet meer uit of de winkelier het nog wel of niet kan verkopen, want dan is er sprake van het conformiteitsrecht, niet van het herroepingsrecht.

Webwinkels zijn daar soms ook vrij brutaal in, tot het punt dat ze een RMA niet accepteren als het product niet in de originele, onbeschadigde verpakking retour is gestuurd.

[ Voor 16% gewijzigd door Stoney3K op 20-12-2022 12:12 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
*knip* Offtopic.

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 02-01-2023 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende moderator toe, hier is het offtopic.

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 02-01-2023 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

*knip* Dit is geen ervaringentopic. Eigen ervaringen voegen weinig toe hier.

[ Voor 107% gewijzigd door Yorinn op 02-01-2023 10:22 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

fopjurist schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:56:
Ik kan mij ontzettend storen aan grote winkels die het niet zo nauw nemen met het ontbindingsrecht. Als een (particuliere) consument een overeenkomst op afstand sluit (zoals via een webshop) en de koop tijdig ontbindt, is een winkel verplicht om het product terug te nemen en het aankoopbedrag terug te betalen, zelfs als dat product is beschadigd. Alleen in specifieke in de wet bepaalde situaties kan er een waardevermindering in rekening worden gebracht. In dit geval was een waardevermindering niet aan de orde omdat TS niet verder is gegaan dan uitproberen (hij heeft de videokaart slechts kort aangesloten om de werking te bestuderen en is daarmee gestopt toen hij de coil whine ontdekte) en omdat de winkel de informatievoorziening niet op orde had (onder meer door te stellen dat een gebruikt product niet retour mag). TS ontkent bovendien dat hij schade heeft veroorzaakt.

Op 28 november heb ik de winkel aangeschreven met een brief van ruim twee kantjes en hen in de gelegenheid gesteld om alsnog het aankoopbedrag terug te betalen maar de winkel heeft dat genegeerd. De winkel was telefonisch niet bereikbaar. Een webwinkel is wettelijk verplicht om snelle en effectieve communicatie mogelijk te maken, dus als ze dan niet reageren komt dat voor hun risico. Ik heb vervolgens een dagvaarding opgesteld die op 12 december is uitgebracht. De winkel heeft daarna contact opgenomen en aangeboden de zaak te schikken en de proceskosten te dragen, en toegezegd de informatievoorziening op hun website te gaan herzien (zonder daarbij een concrete termijn te noemen). Inmiddels is dat bedrag aan TS betaald.
Top actie!

Wat ik me altijd heb afgevraagd, en ik hoop dat jij daar een antwoord op hebt; Om iemand te dagvaarden moet je een datum hebben (volgens rechtspraak.nl: de datum en tijd van de zitting waarop de kantonrechter de zaak behandelt). Hoe kom je aan die datum en tijd? Bel je daar de rechtbank voor? Zijn dat vaste momenten die ergens te vinden zijn? Zitten daar al kosten aan? Ik kan me niet voorstellen namelijk dat de rechtbank al een zitting gaat plannen voor een dagvaarding verstuurd is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom-Z
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:54:
[...]

Wat ik me altijd heb afgevraagd, en ik hoop dat jij daar een antwoord op hebt; Om iemand te dagvaarden moet je een datum hebben (volgens rechtspraak.nl: de datum en tijd van de zitting waarop de kantonrechter de zaak behandelt). Hoe kom je aan die datum en tijd? Bel je daar de rechtbank voor? Zijn dat vaste momenten die ergens te vinden zijn? Zitten daar al kosten aan? Ik kan me niet voorstellen namelijk dat de rechtbank al een zitting gaat plannen voor een dagvaarding verstuurd is.
Dat zijn vaste momenten. Je moet dat nazoeken in het zittingsrooster van de desbetreffende rechtbank. Het gaat op eerste letter van de naam, dus als ik "Webwinkel B.V." wil dagvaarden moet dat (met als voorbeeld de rechtbank Amsterdam) op een donderdag om 10.00 uur zijn (beginletter W).
Op zo'n zitting worden alle dagvaardingen die die week zijn aangebracht behandeld, het is dus niet een zitting speciaal voor jouw dagvaarding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tom-Z schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:11:
[...]

Dat zijn vaste momenten. Je moet dat nazoeken in het zittingsrooster van de desbetreffende rechtbank. Het gaat op eerste letter van de naam, dus als ik "Webwinkel B.V." wil dagvaarden moet dat (met als voorbeeld de rechtbank Amsterdam) op een donderdag om 10.00 uur zijn (beginletter W).
Op zo'n zitting worden alle dagvaardingen die die week zijn aangebracht behandeld, het is dus niet een zitting speciaal voor jouw dagvaarding.
Ah kijk, bedankt voor de info :) maakt een boel duidelijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
Ter info, zoiets heet een rolzitting. Daarop wordt alles behandeld wat op de rol geplaatst is.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Pagina: 1 2 Laatste