Waar laat je je kastjes van je provider e.d. in een cinewall

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10:58

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Ik zie vele, prachtige foto's van TV's tegen of in de wand in moderne huizen.
Ziet er allemaal even strak uit.
Maar als ik naar mijn TV kijk staan er allerhande kastjes onder. Van KPN, een Wifi-versterker, straks nog een IPTV-kastje, etc.

Waar laten die mensen met zo'n strakke wand hun kastjes?

Afbeeldingslocatie: https://www.desfeerhaard.nl/wp-content/uploads/2022/02/Cinewall-sfeerhaard-Toronto-6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:06
Achter de tv, of in de tv met een CI module, KPN/ Ziggo NEXT werken met bluetooth dus geen zicht meer nodig

Bla Bla Bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Rzaan alle kabels e.d komen natuurlijk achter de tv uit.

Kastjes van providers doen we niet aan, we hebben gewoon een AppleTV die eventueel achter op de tv kan plakken met een houder.

Acces points mooi wegwerken in het plafond of ergens bij het stopcontact (Ubiquiti) geen troep van de provider.

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 19-11-2022 10:28 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

BCC

HDMI naar de meterkast en daar een rack met alle troep.kpn kan tegenwoordig zonder kastje als app.

[ Voor 28% gewijzigd door BCC op 19-11-2022 10:29 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Let er wel op dat je de kastjes lucht geeft. Anders worden ze te warm en kunnen ze vastlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Ik was in de veronderstelling dat alle kastjes direct (visueel contact) moeten hebben me de afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

BCC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rb9m4IcUUz6CytDDfrZPvY0OW_M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVvtIThxdbjZp46GuaLVYvoI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vD4e60fH7YEZHcRs9fCbeO5gbDE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qGsV5yK3h7enM0ZP7gAdJSn3.jpg?f=fotoalbum_tile

Deze laatst bij m’n broer opgehangen - kpn, Netflix, spotify, met enkel 1 power stekker. Ik had zelf de kabels in de muur gefreeesd maar dat vondt hij te veel rommel 😅

Maar enkel een nieuwe tv lost al een boel kastjes ellende op.

[ Voor 12% gewijzigd door BCC op 19-11-2022 10:35 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Rzaan schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:30:
Ik was in de veronderstelling dat alle kastjes direct (visueel contact) moeten hebben me de afstandsbediening
Dat was alleen zo in het infrarood-tijdperk. Moderne spullen als een Chromecast TV en de nieuwe kastjes hebben Bluetooth-verbindingen en gelukkig niet meer op zicht.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Greatsword schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:27:
@RzaanKastjes van providers doen we niet aan, we hebben gewoon een AppleTV die eventueel achter op de tv kan plakken met een houder.
Hier hetzelfde maar dan met een Nvidia Shield TV.
De afstandsbediening van de Shield is Bluetooth dus kastje kan eventueel uit het zich geplaatst worden.
D.m.v. HDMI CEC gaat met de Shield ook de receiver en tv aan, uit, harder en zachter.
Voor de specifieke bediening van apparatuur met infrarood afstandsbedieningen had ik een infrarood extender van Marmitek, maar omdat ik nu een ander meubel heb is die niet meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
MsG schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:35:
[...]

Dat was alleen zo in het infrarood-tijdperk. Moderne spullen als een Chromecast TV en de nieuwe kastjes hebben Bluetooth-verbindingen en gelukkig niet meer op zicht.
Ik zit blijkbaar nog in het infrarood tijdperk, want ik krijg mijn TV niet aan/uit, noch lukt het switchen naar andere zenders als ik niet direct visueel contact heb.
Mijn TV is ook al jaren oud, 10 jaar namelijk.

Maar het kastje van KPN en de afstandsbediening zijn een stuk jonger.
Dus ik snap het effe niet (Nu ben ik ook totaal niet handig op dit vlak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:16

ps.
Volgens mij hangt de tv in het eerste voorbeeld wel wat te hoog zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Begin eens met het posten van je concrete televisiemodel. Dan is er al een stuk minder gespeculeer. De meeste moderne televisies hebben wel iets van HDMI-cec, waardoor een KPN-kastje, bij wijze van, de televisie via een HDMI-signaal uit standby krijgt, dan komt er geen enkel infraroodsignaal aan te pas.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
D-e-n schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:36:

ps.
Volgens mij hangt de tv in het eerste voorbeeld wel wat te hoog zo.
Volgens mij lijkt dit nog meer door de lichte vloer die er voor ligt.
Ik denk dat de onderzijde van de TV rond de 100 - 120 cm zit.
Wat wel hoog is volgens de regels van ooghoogte op 1/3 of 1/2 van het TV-scherm.

[ Voor 11% gewijzigd door Rzaan op 19-11-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
MsG schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:52:
Begin eens met het posten van je concrete televisiemodel. Dan is er al een stuk minder gespeculeer. De meeste moderne televisies hebben wel iets van HDMI-cec, waardoor een KPN-kastje, bij wijze van, de televisie via een HDMI-signaal uit standby krijgt, dan komt er geen enkel infraroodsignaal aan te pas.
Ik ga pas een nieuwe televisie kopen als ik weet wanneer de bouwvakkers beginnen.
Hopelijk in maart volgend jaar.
Dan ga ik me hier op Tweakerrs eens goed verdiepen welke TV (merk, hoe groot, functies) voor ons geschikt is.
Maar ik weet nu dus al waar ik o.a. op moet letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Rzaan schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:30:
Als je een 4K kastje van KPN hebt met een afstandsbediening met witte voorkant en zwarte achterkant zit daar gewoon een Bluetooth verbinding in, heb je een afstandsbediening die helemaal wit is en/of geen 4K kastje dan kan het zijn dat het wel nog infrarood is.

Maar voor evt. infrarood kastjes en een AV receiver zou je ook een Harmony Hub of een IR duplicator/splitter kunnen overwegen, dan kun je in het eerste geval over wifi en in het tweede geval via een klein oogje dat makkelijk weg te werken is al je IR apparaten aansturen.

Let op met vertrouwen op HDMI-CEC en HDMI (e)ARC, dat zijn op papier hele mooie dingen maar in de praktijk willen verschillende versies die je apparaten hebben nog wel eens met elkaar botsen.

[ Voor 11% gewijzigd door Oon op 19-11-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Oon schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:58:

Let op met vertrouwen op HDMI-CEC en HDMI (e)ARC, dat zijn op papier hele mooie dingen maar in de praktijk willen verschillende versies die je apparaten hebben nog wel eens met elkaar botsen.
Neem aan dat ik hier op Tweakers wel tzt de juiste combinatie kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Rzaan schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:17:
[...]

Neem aan dat ik hier op Tweakers wel tzt de juiste combinatie kan vinden?
Dat moet zeker wel lukken, de vraag is een beetje welke apparatuur je op welke manier wil aansluiten.

Normaal gesproken sluit je alles aan op een receiver en dan de receiver op de TV, dus dan is compatibiliteit tussen je receiver en TV heel belangrijk, maar als je alleen een KPN kastje hebt en geen home cinema set dan is die receiver niet nodig.

Ik zou dus t.z.t. gewoon een lijstje maken van alle apparatuur die je verwacht aan te sluiten en dat meteen in je post zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Logitech is vorig jaar compleet gestopt met Harmony.
Helaas is dat zo en informatie daarover is er amper.
Reviewers testen dit soort dingen niet omdat het geen doen is honderden apparaten te combineren om simpelweg de werking ervan te controleren. Soms kom je het wel in comments tegen.

Mijn Nvidia Shield, Onkyo receiver en LG tv hebben geen enkel probleem met elkaar te communiceren. Tijdje terug nog een Switch rechtstreeks op tv aangesloten en eARC stuurde het geluid mooi naar de receiver.
Het Ziggo kastje en de LG-bluray speler waren vroeger wat problematischer. De receiver schakelde wel naar het juiste kanaal maar qua bediening was het maar half waardoor je nog altijd met 2 afstandsbedieningen zat te klooien.

Het is meestal wel zo dat apparaten van hetzelfde merk probleemloos samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Rzaan schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:43:
Ik zit blijkbaar nog in het infrarood tijdperk, want ik krijg mijn TV niet aan/uit, noch lukt het switchen naar andere zenders als ik niet direct visueel contact heb.
Ik heb ook een KPN kastje en KPN afstandsbediening. De (ook oude) TV snapt BT niet, dus aan/uitzetten (en eventueel input kiezen) kan alleen als er zicht is met de TV.
Maar kanalen wisselen doet het kastje, en die doet wel BT en hangt uit het zicht.
Kanalen wisselen werkt uiteraard ook als ik de AB op de TV richt, maar dat is nergens voor nodig (hoewel mijn betere helft dat nog steeds niet helemaal gelooft, die blijft op de TV mikken met dat ding :D )

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

centr1no schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:36:
[...]
Logitech is vorig jaar compleet gestopt met Harmony.
Ze zijn nog tweedehands te krijgen en Logitech heeft expliciet aangegeven dat ze de servers voorlopig nog online houden, maar dat is inderdaad wel een belangrijke sidenote die ik even was vergeten. In theorie zou over een jaar of 5 ineens wél de stekker eruit kunnen gaan, en dan kun je nieuwe apparaten niet meer toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:16
Oon schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:00:
[...]

Ze zijn nog tweedehands te krijgen en Logitech heeft expliciet aangegeven dat ze de servers voorlopig nog online houden, maar dat is inderdaad wel een belangrijke sidenote die ik even was vergeten. In theorie zou over een jaar of 5 ineens wél de stekker eruit kunnen gaan, en dan kun je nieuwe apparaten niet meer toevoegen.
Ik heb zelf een Harmony maar die doet het volgens mij zonder internet nog wel. Maar instellen gaat zonder server volgens mij niet meer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielotten
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-05 21:57
Hier staat alles in de meterkast. Tijdens de verbouwen 2 buizen 19mm in de muur gevreesd. Kabels lopen door de kruipruimte naar de meterkast. 2x utp cat6 en 1x stroom. Over 1 utp internet voor de tv. Ander utp wordt gebruiken voor een hdmi over utp+infrarood omzetter. Dit nu allemaal 2 jaar ingebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbQ2vG310_5s8mDrV5JcdXnIuQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/has5DtMJSh3vBtaxAOv5Rr0S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Hier hangt de TV aan de muur. Kastjes hebben we niet wat alles via apps op de TV (NLZiet, Netflix, F1, etc)

Achter de TV zitten 2 stopcontacten, 2 utp en 1 HDMI aansluiting netjes in de muur gefreesd.

In de technische ruimte staat dan een versterker die alle (in ceiling/wall) speakers aanstuurt.

[ Voor 48% gewijzigd door Sethro op 19-11-2022 16:21 ]

Pagina: 1