Niro EV vrijdag jl. opgehaald. Eerste ervaringen zijn positief. Fijne auto.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4VsKqQVfeKocUxakFseiEv4W.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4VsKqQVfeKocUxakFseiEv4W.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y6jRhxqXf3vB3y1sAOqPKSH5.jpg?f=user_large)
Mooi bakkie @Hanjoo! We zijn jaloers. Maar... zijn dat 18" zwarte velgen? Dat staat niet verkeerd. Ben benieuwd welk merk/type. Er is niet zoveel keus in 18" 5x114.5, ook de bandenkeuze wordt een stuk beperkter.Hanjoo schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:15:
Niro EV vrijdag jl. opgehaald. Eerste ervaringen zijn positief. Fijne auto.
Het gaat om een winterwielenset uit de lijst van accessoires van de KIA Niro EV (zie art. nr: ZKDEWDAV17IG): set 17 inch Davita zwart met TPMS en Goodyear UG Performance G1 XL 215-55R17 98V.TCMR schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:25:
[...]
Mooi bakkie @Hanjoo! We zijn jaloers. Maar... zijn dat 18" zwarte velgen? Dat staat niet verkeerd. Ben benieuwd welk merk/type. Er is niet zoveel keus in 18" 5x114.5, ook de bandenkeuze wordt een stuk beperkter.
Gefeliciteerd!Hanjoo schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:15:
Niro EV vrijdag jl. opgehaald. Eerste ervaringen zijn positief. Fijne auto.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee, dat is geen Cityscape Green. Die is niet metallic (waarom je er dan toch € 795 voor "Metallic lak" voor moet lappen is me nog steeds een raadsel). Ik vermoed dat dit Interstellar Gray is, gefotografeerd onder een groen(ig) bladerdak.Morpheus2003 schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:01:
[...]
Kleur Cityscape Green toch? Vertekend beetje op de auto's. In het echt groener?
Kleur is Interstellar Grey.TCMR schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:21:
[...]
Nee, dat is geen Cityscape Green. Die is niet metallic (waarom je er dan toch € 795 voor "Metallic lak" voor moet lappen is me nog steeds een raadsel). Ik vermoed dat dit Interstellar Gray is, gefotografeerd onder een groen(ig) bladerdak.
[ Voor 10% gewijzigd door TCMR op 12-12-2022 14:06 ]
Kijk even bij de testen op YouTube, kentekens genoegMrRobin schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:33:
Hallo,
ik zoek even wat autoscout/gaspedaal-achtige websites af maar ik kom er zo niet uit, dus vandaar hier:
Heeft iemand hier een kenteken voor mij van een Niro EV Executiveline (kleur onbelangrijk)?
Ik ben aan het kijken naar verzekeringen voor 2023 en ik wil graag vergelijken wat mijn nieuwe auto kost om te verzekeren bij verschillende partijen. Maar zonder kenteken kom je niet ver.
alvast bedankt!
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Het eenvoudigst is via RDW OpenData, maar dan moet je wel de juiste criteria weten. Die kan ik je laten weten, maar ik kan ook gewoon wat kentekens opsommen:MrRobin schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:33:
Maar zonder kenteken kom je niet ver.
Mijn obsessie, of Kia's obsessie?matthijst schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:58:
Snap die obsessie met linksrijdend GB niet zo.
Van jou.
Nou, het is heel eenvoudig. De auto die jij hebt besteld, en waarop je nu al maanden wacht, en waarvan de dealer je telkens vertelt dat de levering vertraagd is, en waarover je straks een paar forse prijsverhogingen mag gaan aftikken, die is al gemaakt, en waarschijnlijk binnen 5 maanden nadat je besteld hebt al geleverd. Alleen niet aan jou. Die auto staat hier ergens tussen in de grafiek:matthijst schreef op donderdag 15 december 2022 @ 08:01:
[...]
Wat maakt het uit hoeveel Kia niro ev's er naar de UK gaan.
[ Voor 12% gewijzigd door [BoSS] op 19-12-2022 21:15 ]
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Omdat jij nog vóór mei 2022 besteld hebt, toen de clausule van "niet-vaste" prijzen in de verkoopcontracten werd opgenomen?[BoSS] schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:15:
(o.a. verklaring van de dealer dat de prijsverhoging niet aan mij is doorberekend)
Dat klopt inderdaad, hebben de auto besteld in april 2022. Maar ook daar was wat 'gedoe' mee en van meerdere mensen hier of op andere Kia fora is hun subsidie afgekeurd.TCMR schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:34:
[...]
Omdat jij nog vóór mei 2022 besteld hebt, toen de clausule van "niet-vaste" prijzen in de verkoopcontracten werd opgenomen?
[ Voor 15% gewijzigd door [BoSS] op 19-12-2022 21:37 ]
Ik heb 28 april besteld en bij de aanvraag SEPP meteen de prijslijst februari 2022 meegestuurd. Kan ik ondanks die ook "gedoe" verwachten? Als tenminste ooit de auto geleverd wordt...[BoSS] schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:36:
[...]
Dat klopt inderdaad, hebben de auto besteld in april 2022. Maar ook daar was wat 'gedoe' mee en van meerdere mensen hier of op andere Kia fora is hun subsidie afgekeurd.
Houd er wel rekening mee dat als de auto op 30-12 in Rotterdam aankomt dan duurt het vaak nog wel even voordat die bij de dealer staat. Duurde bij mij twee weken en toen ging er nog een week overheen voor dat de aflevering plaatsvond.MajaMestreech schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:13:
Zijn er nog geen KIA Niro EV wachtenden die een bericht hebben ontvangen dat hun auto op de boot staat die op 30 december in Rotterdam arriveert?
Verwachting voor onze auto is rond de jaarwisseling, zou dus op die boot moeten staan, echter nog geen bericht mogen ontvangen (en ik ga ook niet meer bellen om wederom teleurstelling te voorkomen).
Duidelijk. Wanneer kreeg jij bericht van de dealer dat de auto geleverd gaat worden nadat deze in Rotterdam was geleverd?glas86 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:32:
[...]
Houd er wel rekening mee dat als de auto op 30-12 in Rotterdam aankomt dan duurt het vaak nog wel even voordat die bij de dealer staat. Duurde bij mij twee weken en toen ging er nog een week overheen voor dat de aflevering plaatsvond.
Ongeveer een week of drie/vier. Ik had kunnen achterhalen op welke boot de auto zich bevond en had daar een soort van obsessie van gemaakt door deze te volgen op o.a. Vesselfinder. Wist dus precies wanneer deze in Rotterdam geweest was.MajaMestreech schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:27:
[...]
Duidelijk. Wanneer kreeg jij bericht van de dealer dat de auto geleverd gaat worden nadat deze in Rotterdam was geleverd?
[ Voor 14% gewijzigd door glas86 op 21-12-2022 13:39 ]
Een EL uitvoering dat is super en hoor of zie je nog niet zovaak. Veel rijplezier alvast. Ik heb zelf een DPL en kan je vertellen dat het de moeite waard is om te wachten. Eerste indruk van de auto is erg goed. Ben al verschillende Niro`s in het wild tegengekomen maar tot op heden allemaal DL uitvoeringen.saskiakelvin schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:02:
Vandaag dan eindelijk het verlossende telefoontje gehad dat we onze Niro EV EL groen op 5 januari kunnen ophalen. Datum van bestellen was 11 april 22
[ Voor 15% gewijzigd door glas86 op 21-12-2022 13:37 ]
Ik heb begrepen dat als jou niets te verwijten valt en je dit kunt aantonen dat je alsnog recht hebt op de subside.drboneym schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:44:
Vandaag m'n Niro EV BPL binnen! Net m'n vrouw met mij en m'n 2 kinderen door de wasstraat gereden als welkomstritueel, wat m'n dochter van 3 super awesome vindt.Net de Sepp afgerond, door de prijsverhoging kreeg ik meteen de melding dat de aanvraag waarschijnlijk zou worden afgekeurd. Als ik het goed heb ga ik daar dan tegen in beroep en dan moet ik de originele factuur overleggen, en dan is het OK?
- 11-5-2022 koopovereenkomst getekend
- Prijsverhoging geaccepteerd
- HUD geaccepteerd
- van Mineral Blue naar Insterstellar Grey gegaan
[ Voor 6% gewijzigd door glas86 op 22-12-2022 15:22 ]
[ Voor 102% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2023 15:36 ]
Weet jij ook het moment van bestellen door de dealer?saskiakelvin schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:02:
Vandaag dan eindelijk het verlossende telefoontje gehad dat we onze Niro EV EL groen op 5 januari kunnen ophalen. Datum van bestellen was 11 april 22
Nee, maar hij stond al wel in bestelling.Giem schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:13:
[...]
Weet jij ook het moment van bestellen door de dealer?
Ik lees inderdaad ook verhalen dat de subsidie is goedgekeurd bij kopers die na 1 mei hebben besteld (en dus net zoals jij de prijsverhoging hebben geaccepteerd) maar bij mij vroeg het RVO expliciet om een verklaring van de dealer dat de prijsverhoging niet aan mij is doorberekend (dat is zo in mijn geval, want ik heb vòòr 1 mei besteld).drboneym schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:44:
Vandaag m'n Niro EV BPL binnen! Net m'n vrouw met mij en m'n 2 kinderen door de wasstraat gereden als welkomstritueel, wat m'n dochter van 3 super awesome vindt.Net de Sepp afgerond, door de prijsverhoging kreeg ik meteen de melding dat de aanvraag waarschijnlijk zou worden afgekeurd. Als ik het goed heb ga ik daar dan tegen in beroep en dan moet ik de originele factuur overleggen, en dan is het OK?
- 11-5-2022 koopovereenkomst getekend
- Prijsverhoging geaccepteerd
- HUD geaccepteerd
- van Mineral Blue naar Insterstellar Grey gegaan
Klopt, plus het uitleveren in 2023 levert je ook nog eens verhoging van de bijtelling op. Maar ja, een keuze heb je niet echt.glas86 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:10:
Mijn Niro EV DPL is ook duurder sinds deze op kenteken staat dan dat ik destijds besteld heb in maart. De leasemaatschappij haalt zijn schouders op en meld dat het volgens hen destijds om een voorlopige fiscale waarde ging en dat de uiteindelijke fiscale bepaalt wordt als de auto op kenteken gezet word. De RDW krijgt op zijn beurt weer de waarde aangeleverd van de dealer. Ze konden er in iedergeval niets aan doen zij de leasemaatschappij. Heel vreemd allemaal ik heb het maar te accepteren vermoed ik.
Klopt waaronder ik :-). Is ook maar goed ook want er is een tijdje geweest dat ze eigenlijk vrijwel alleen maar DL uitvoeringen leverden. Wellicht vanwege de sepp subsidie of het feit dat er wat minder chips in moeten. Dat de EL uitvoering achterblijft is niet vreemd. Wordt simpelweg gewoon minder besteld.TCMR schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:48:
Leveringen zijn nog steeds magertjes, maar het lijkt er toch op dat er in december aardig wat mensen hun zwarte Niro-EV in ontvangst mochten nemen. Ook lijkt het aandeel DynamicPlusLine sneller de afgelopen weken te zijn toegenomen t.o.v. de andere twee uitvoeringen.
[ Voor 21% gewijzigd door glas86 op 23-12-2022 10:30 ]
Ik snap het niet helemaal, geloof ik. Je hebt op 15 mei 2022 besteld, en iemand heeft jou een leverdatum in week 43 in 2023 doorgegeven? Dat is eind oktober 2023? Meer dan een jaar en vijf maanden? En nu ben je enthousiast dat je in week 12, eind maart 2023 mogelijk je auto hebt?Haldadir schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:16:
Hey iedereen
DPL steel grey besteld 15mei, zojuist bericht van week 43 naar week 12.
Ben benieuwd!
[ Voor 3% gewijzigd door TCMR op 27-12-2022 16:53 ]
Als ik op 15 mei 2022 besteld zou hebben en de dealer zou zeggen dat de levering eind oktober 2023 is dan was ik linea recta naar de uitgang gelopen. Daarom doen dealers dat ook niet, die geven meestal een rooskleurig beeld wat later wordt aangepast. En dan stap je er niet meer zo snel uit….TCMR schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:52:
[...]
Ik snap het niet helemaal, geloof ik. Je hebt op 15 mei 2022 besteld, en iemand heeft jou een leverdatum in week 43 in 2023 doorgegeven? Dat is eind oktober 2023? Meer dan een jaar en vijf maanden? En nu ben je enthousiast dat je in week 12, eind maart 2023 mogelijk je auto hebt?
Met zulke extreme voorspellingen kun je mensen wel snel blij maken. Die week 43 was totaal uit de lucht gegrepen.
Ik noem het nog maar even: de gemiddelde levertijd in Verenigd Koninkrijk: tussen de vier en vijf maanden. But for heaven's sake, why?!
Anderhalf levertijd, dat is niet realistisch, zo lang. Daar jaag je klanten inderdaad mee weg. Maar bij @Haldadir was dit dus het scenario? En toch besteld? En nu blij dat het "meevalt"?Eboera schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:25:
[...]
Als ik op 15 mei 2022 besteld zou hebben en de dealer zou zeggen dat de levering eind oktober 2023 is dan was ik linea recta naar de uitgang gelopen.
Dat zal het wel zijn inderdaad, week 12 is midden/eind maart. De onze zou ergens in april komen, tenminste dat was toen ik de dealer belde midden november.matthijst schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:16:
Of. Hij zou week 43 dit jaar worden geleverd. En nu hoort hij dat het week 12 wordt.
Niet te moelijk maken.
Zo las ik het eerst ook. Maar te horen krijgen dat je bestelling 21 weken vertraagd is, en dan "Ben benieuwd!" eronder schrijven, hmmm... dan ben je toch wel erg positief ingesteldmatthijst schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:16:
Of. Hij zou week 43 dit jaar worden geleverd. En nu hoort hij dat het week 12 wordt.
Tja dat is een optie, maar wat koop je dan?DutchVik schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:53:
Ik vind de communicatie erg triest vanuit Kia.... ik begin al meer de neiging te krijgen om de auto te cancelen .
Dat is helaas tegenwoordig eerder regel dan uitzondering. Ik heb meestal zelf contact gezocht met de dealer. Toen de auto op de kade stond hebben we wekelijks contact gehad via de mail tot dat er een afleverdatum afgesproken was.DutchVik schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:53:
Ik vind de communicatie erg triest vanuit Kia.... ik begin al meer de neiging te krijgen om de auto te cancelen .
Communicatie is inderdaad beroerd. Mijn initiële aflevering stond op september, toen ik maar eens ging bellen halverwege september kreeg ik te horen dat het november was geworden. Toen ik halverwege november belde kreeg ik te horen “niet voor april 2023”. Voor een auto van 45k had ik toch iets meer verwacht, als ik een pen van 10 cent bestel krijg ik meer informatie over de leveringglas86 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:02:
[...]
Dat is helaas tegenwoordig eerder regel dan uitzondering. Ik heb meestal zelf contact gezocht met de dealer. Toen de auto op de kade stond hebben we wekelijks contact gehad via de mail tot dat er een afleverdatum afgesproken was.
Dit is precies het probleem, niet alleen bij Kia maar ook bij andere grotere dealerships. De dealers, met wie wij zaken doen (al dan niet via een leasemaatschappij), weten het vaak ook niet. Wat mij namelijk verteld is (door een klant van mijn werkgever), is dat ook de dealers graag meer info willen maar het dus niet krijgen vanuit de fabrieken. Dat het de laatste maanden (jaren) steeds slechter gaat is omdat de fabrieken het ook niet altijd meer weten (bijv. door tekorten aan chips).Eboera schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:17:
[...]
Communicatie is inderdaad beroerd. Mijn initiële aflevering stond op september, toen ik maar eens ging bellen halverwege september kreeg ik te horen dat het november was geworden. Toen ik halverwege november belde kreeg ik te horen “niet voor april 2023”. Voor een auto van 45k had ik toch iets meer verwacht, als ik een pen van 10 cent bestel krijg ik meer informatie over de levering
Eens dat het complex is hoor. Maar als je september als afspraak hebt staan en je moet zelf bellen midden september om erachter te komen dat dat niet gehaald wordt dan laat je als dealer de boel ook slonzen. Tussen het bouwen van de auto en het afleveren zitten 2 a 3 maanden dus ze wisten in juli ook al dat ze de levering niet gingen halen, hadden ze even kunnen laten weten.Griffin schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:23:
[...]
Dit is precies het probleem, niet alleen bij Kia maar ook bij andere grotere dealerships. De dealers, met wie wij zaken doen (al dan niet via een leasemaatschappij), weten het vaak ook niet. Wat mij namelijk verteld is (door een klant van mijn werkgever), is dat ook de dealers graag meer info willen maar het dus niet krijgen vanuit de fabrieken. Dat het de laatste maanden (jaren) steeds slechter gaat is omdat de fabrieken het ook niet altijd meer weten (bijv. door tekorten aan chips).
Je ziet echt dat het een 'dependency' probleem is, A is afhankelijk van B en die weer van C. Als C de afspraken niet na kan komen (door welke reden dan ook), dan kan B dat niet en dus ook A niet. En tussen B en A (fabriek en dealers) zit al een kink in de kabel... en dan zijn de dealers ook niet altijd even snel richting de klant.
Zo, en nu weer on topic over de EV
Dit klopt, de airco is tevens verwarming in een elektrische auto. Als je die uitzet dan krijg je direct de buitenlucht binnen (en dat is koud in deze tijd van het jaar). Ik heb zelf geen problemen met de climate control op auto (stand 1) maar lees in het EV6 topic dat stand 2 ook nog wel eens wil helpen. Heb je dat al geprobeerd?drboneym schreef op donderdag 29 december 2022 @ 07:10:
Even een idiot check. Is it me, of zijn er meer mensen die de weg blijven zoeken in de klimaatregeling?
Warmte bijvoorbeeld. Nu 2 weken m'n NIRO aan het rijden, en het lijkt erop dat ik in ieder geval altijd de airco aan moet hebben om warme lucht te krijgen. Ik kan de temperatuur op 27 zetten, zonder airco aan komt er weinig warmte bij (geen radiator die de buitenlucht zelf gewoon kan opwarmen I guess?)
Nee, maar dat is ook alleen nodig voor snelladen (en werkt door een snellader in de navigatie als bestemming in te stellen). Met langzaam laden bereikt hij al snel de maximale laadsnelheid van 11kW.Daarlangs nog een vraag: kan ik handmatig de batterij pre-conditionering starten als ik van plan ben thuis op te laden?
Ik snap het helemaal, dat is ook niet netjes (maw, ze kunnen ook zelf bellen begin september dat het niet meer gaat lukken... maar die systemen zijn vast nog antiekEboera schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:30:
[...]
Eens dat het complex is hoor. Maar als je september als afspraak hebt staan en je moet zelf bellen midden september om erachter te komen dat dat niet gehaald wordt dan laat je als dealer de boel ook slonzen. Tussen het bouwen van de auto en het afleveren zitten 2 a 3 maanden dus ze wisten in juli ook al dat ze de levering niet gingen halen, hadden ze even kunnen laten weten.
Aan de andere kant is dit ook een “first world problem”.
En wat was de verwachte levertijd hiervoor?SgtCaffran schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 08:18:
Krijg nu (na eigen navraag) van de Mossel dealer eind februari in potlood te horen voor mijn witte DPL met harman kardon systeem.
We gaan het zien...
November maar dat was meer een richtlijn bij bestellen dan dat ik echt een datum heb gekregen of iets dergelijks. Besteld half mei via lease maatschappij.Mc_Smurf schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 18:44:
[...]
En wat was de verwachte levertijd hiervoor?
Sorry voor de verwarring, week 43 2022 inderdaad.TCMR schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:32:
[...]
Anderhalf levertijd, dat is niet realistisch, zo lang. Daar jaag je klanten inderdaad mee weg. Maar bij @Haldadir was dit dus het scenario? En toch besteld? En nu blij dat het "meevalt"?
Gelukkig nieuwjaar. Dezelfde frustratie hier en bij vele anderen. Laat maar weten wat nu de richtlijn is. Er komen de komende maar een aantal boten vanuit Zuid-Korea naar Antwerpen/Rotterdam. ben benieuwd.tobotje schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:04:
Iedereen gelukkig nieuwjaar. Morgen de dealer maar eens vragen of mijn Niro EV Dynamicplusline in Mineral Blue dit jaar wel binnenkomt.
1 april besteld. Ben het wachten beu. Ik heb al maanden een nutteloze laadpaal aan huis, betaal elke maand wegenbelasting en betaal extra vermogensbelasting over de gereserveerde centjes voor de nieuwe Niro.
Het ergste vind ik nog, dat ik totaal geen richtdatum krijg van KIA.
[ Voor 8% gewijzigd door delo1977 op 02-01-2023 18:59 ]
Veel rijplezier, een EL leuk hebben we hier nog niet zoveel voorbij zien komen geloof ik.delo1977 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:59:
Jaaaaa kenteken en VIN gehad. Vrijdag Niro ev EL cityscape green ophalen. Eindelijk.
Hoe kan je nu eigenlijk zien of het een my23 is of een my22? Of is een Niro altijd my23?
Staat bij rdw sg2 c5e11 e11by1
Overigens besteld op 15 augustus 2022
Dat is snel! De onze eind augustus besteld, wel de DPL. Zelfde kleur.delo1977 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:59:
Jaaaaa kenteken en VIN gehad. Vrijdag Niro ev EL cityscape green ophalen. Eindelijk.
Hoe kan je nu eigenlijk zien of het een my23 is of een my22? Of is een Niro altijd my23?
Staat bij rdw sg2 c5e11 e11by1
Overigens besteld op 15 augustus 2022
Eigen koop bij Zeeuw en Zeeuw Schiedam. Kon hem al iets eerder krijgen (half december) maar gekozen voor januari 2023. Scheelt toch weer een jaar bij inruil ooit. 😊Morpheus2003 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:07:
[...]
Dat is snel! De onze eind augustus besteld, wel de DPL. Zelfde kleur.
Betreft het bij jou PL of eigen koop en bij welke dealer?
👍🏻 Gefeliciteerd en alvast veel rijplezier!delo1977 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:11:
[...]
Eigen koop bij Zeeuw en Zeeuw Schiedam. Kon hem al iets eerder krijgen (half december) maar gekozen voor januari 2023. Scheelt toch weer een jaar bij inruil ooit. 😊
"SG2" is de nieuwe "Niro EV", de e-Niro heeft als type-aanduiding "DE".delo1977 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:59:
Hoe kan je nu eigenlijk zien of het een my23 is of een my22?
Lijkt me inderdaad een bestelling van de dealer voor de voorraad. Of misschien iemand die zijn bestelling geannuleerd heeft waardoor de wagen is vrijgekomen.TCMR schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:53:
[...]
"SG2" is de nieuwe "Niro EV", de e-Niro heeft als type-aanduiding "DE".
Trouwens wel bijzonder dat je een ExecutiveLine in augustus besteld hebt, en nu al (bijna) binnen. Die moet de dealer toch al in april besteld hebben voor eigen voorraad. Klopt het dat je er niets aan hebt gekozen, zoals: trekhaak, C-stijl in afwijkende kleur o.i.d.? Want er zitten hier mensen die in april hebben besteld nog te wachten op een bouwdatum.
Heb een trekhaak erbij besteld. Voor de rest behoorlijk compleet, zou niet weten wat ik er meer bij zou moeten bestellen behalve misschien nog een grannyloader…. Maar die kan je goedkoper elders op internet krijgen.TCMR schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:53:
[...]
"SG2" is de nieuwe "Niro EV", de e-Niro heeft als type-aanduiding "DE".
Trouwens wel bijzonder dat je een ExecutiveLine in augustus besteld hebt, en nu al (bijna) binnen. Die moet de dealer toch al in april besteld hebben voor eigen voorraad. Klopt het dat je er niets aan hebt gekozen, zoals: trekhaak, C-stijl in afwijkende kleur o.i.d.? Want er zitten hier mensen die in april hebben besteld nog te wachten op een bouwdatum.
Haha, nee dus.. De ExecutiveLine van mij is in begin maart besteld en het is volledige stil en er staat ook geen Kia op de oprit. De laatste berichten waren begin april 2023.[BoSS] schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:51:
De ExecutiveLines zijn een stuk minder populair dus ik kan mij voorstellen dat deze door de importeur zijn voorbesteld en er nog wat vrije voorraad is. In tegenstelling tot de DynamicPlus tot half mei (net onder de subsidiegrens) en de DynamicLine/Edition vanaf begin dit jaar (wederom net binnen de subsidiegrens).
Ik verwacht voor de bestellingen dit jaar dan ook dat de mix voor het eerste half jaar meer schuift naar DynamicLine/Edition.
Balen hè. Die van mij staat inmiddels voor levering in week 20. Begin maart vorig jaar de bestelling gedaan.Planet X schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:09:
26-4-2022 éen Kia Niro EV DPL besteld in Interstellar Grey kleur.
Eerst zou die in november geleverd worden. In augustus werd ik gebeld om een HUD te kiezen i.pv. Harman Kardon. Anders duurt het nog langer. Daar heb ik nu echt spijt van. Later zou het december worden. Ik krijg elke maand een mail van mijn dealer dat de chassisnummer nog niet bekend is en zomede de auto nog steeds niet gebouwd is. Volgens KIA lease zal het nu week 12 worden. Mijn dealer zegt dat KIA lease ook alleen maar wacht op informatie van de dealer en de voorspelling helemaal niets zegt. En ik blijf maar investeren in mijn huidige auto helaas, Winterbanden, en nog een beurt etc.
Die kleur!!!! zo blij dat ik die ook heb besteld... blijft een aparte kleur.saskiakelvin schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:52:
Hij is binnen. [Afbeelding]
Besteld 11 april, geleverd 5 januari. Rijdt heerlijk en veel te veel opties in het menu. Daar ben ik de komende dagen nog wel zoet mee.
Zo te zien zijn dat 17 inch 'Namwon' velgen (naam uit het accessoires boekje), waren die standaard op jouw uitvoering?saskiakelvin schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:52:
Hij is binnen. [Afbeelding]
Besteld 11 april, geleverd 5 januari. Rijdt heerlijk en veel te veel opties in het menu. Daar ben ik de komende dagen nog wel zoet mee.
Ja standaard, althans ik heb geen specifieke keuze gemaakt. Het is de EL uitvoering.Kappade schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:13:
[...]
Zo te zien zijn dat 17 inch 'Namwon' velgen (naam uit het accessoires boekje), waren die standaard op jouw uitvoering?
Voor zover ik weet hebben alle Niro EV's dezelfde 17" velgen, ongeacht land of uitvoering.Kappade schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:13:
[...]Zo te zien zijn dat 17 inch 'Namwon' velgen (naam uit het accessoires boekje), waren die standaard op jouw uitvoering?
De planning van Kia is echt ondoorgrondelijk. Zat net even op de facebook groep van Niro gebruikers te kijken, daar zie je ook mensen die in augustus hebben besteld en er nu al in rijden. Lijkt wel een soort van loterij…..MajaMestreech schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:15:
Tijdens de middagwandeling zag ik op een parkeerplaats bij een bedrijf in Maastricht een Cityscape Green Niro-EV staan. Foto gemaakt, kenteken opgezocht en bleek om een Executive Line te gaan. Ik heb helaas moeten veranderen van Cityscape Green naar Interstellar grey en had op het moment van zien van deze auto wederom spijt. Smaken verschillen maar ik vond het toch een erg mooie kleur zo bij daglicht.
Daarna naar de dealer met 2 vragen:
1. Heeft mijn order al een VIN code en is deze onderweg: helaas nog niks bekend.
2. Ok, dan kan ik vast en zeker weer terug naar mijn orgineel bestelde kleur Cityscape Green: na een telefoontje met Kia Nederland (??) was het antwoord dat er niet meer gewisseld kon worden. Mede ook omdat ze verwachten dat onze order snel in productie zou gaan en eind februari/begin maart geleverd zou worden.
Dus: nog maar eens 2 maanden wachten, voor de 5e keer uitstel.
[ Voor 5% gewijzigd door Freak187 op 10-01-2023 14:25 ]
Kia Niro-EV 2024
Is vanuit Kia niet zo vreemd, zij hebben immers geen invloed op het wel of niet krijgen van die subsidie. We gaan er vanuit dat als jij ervan afziet ze de auto wel aan iemand anders slijten maar daar mogen zij niet vanuit gaan?Freak187 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:20:
Ik ben een lease overeenkomst aangegaan met KIA autolease voor een private lease van een Niro EV.
Nu is 1 van de documementen die ik moet ondertekenen "Formulier afzien van het recht op ontbinding van de leaseovereenkomst in het kader van SEPP".
Komt erop neer: als ik onverhoopt geen SEPP subsidie krijg, dan gaat de lease wel gewoon door want ik heb afstand gedaan van het recht tot ontbinding.
De vraag is: kan ik weigeren dit te ondertekenen zonder consequenties?
Blijkbaar is er dus een ontbindings clausule, maar waarom zou ik daarvan afzien?
Oh dit is wel een hele leuke mededeling voor je om te krijgen..:) Hopen dat leveringen eindelijk een beetje op gang komen in NL.polletje123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:52:
Ik heb zelf de EV DL Cityscape green besteld op 30/06 via Leaseplan met de initiële leverweek (22/2023). Nu net bericht gehad vanuit Zeeuw&Zeeuw dat hij 29 jan. verwacht wordt. Wellicht dat hier meer mensen toch nog positief verrast worden!
Goed nieuws! Heb wel t idee dat de DL sneller geleverd worden dan de DPL. Mijne eind augustus besteld, hoop op een levering in april.polletje123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:52:
Ik heb zelf de EV DL Cityscape green besteld op 30/06 via Leaseplan met de initiële leverweek (22/2023). Nu net bericht gehad vanuit Zeeuw&Zeeuw dat hij 29 jan. verwacht wordt. Wellicht dat hier meer mensen toch nog positief verrast worden!
tobotje schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:36:
Vandaag contact gehad met de dealer. Mijn auto (EV Dynamicplusline Mineral Blue) staat eindelijk op de planning voor productie. Dit zou betekenen dat hij binnen 2 weken van de band af zou moeten rollen. Dus ik verwacht de levering pas vanaf begin april. Dat zou dus een levertijd van een jaar zijn (besteld 1 april).
Niet netjes KIA.
Mijn kia dealer heeft mij een keer uitgelegd dat ze een lange backlog hebben qua auto's en ze een planning maken van wanneer ongeveer een auto de productie in gaat, maar dat doen ze in kleine batches (x aantal dagen/weken van te voren oid). Maar dat is dan een voorlopige productiedatum. Pas als de auto echt op de band staat qua productie krijgt ie een VIN en weet je dus dat de auto klaar is. (stappen daarna zijn, op de boot --> op de kade in NL --> bij de dealer --> oplevering aan de klant)DutchVik schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:25:
Hoe kan het dat jouw dealer het kan zien en mijn dealer kan niet zien wanneer de niro in productie gaat, bij mij betreft het een DPL clear white.
[...]
Omdat dit pas net voor productie bekend is (ongeveer 2 weken volgens de dealer). Dus mijn auto staat deze maand nog in de planning voor productie.DutchVik schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:25:
Hoe kan het dat jouw dealer het kan zien en mijn dealer kan niet zien wanneer de niro in productie gaat, bij mij betreft het een DPL clear white.
[...]
Heb op dezelfde dag besteld, bij dezelfde leasemaatschappij, met dezelfde leverweek maar helaas kan dezelfde dealer mij niet dit goede nieuws gevenpolletje123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:52:
Speelt hier natuurlijk ook mee de datum wanneer de LM het akkoord heeft doorgegeven bij de dealer, en de datum dat de dealer deze doorzet richting fabriek. Verder heeft een dag veel uren, dus als er een veel andere dealers ook orders doorduwen kan je dus zomaar honderden/duizenden plekken lager staan.RuudWieP8 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:47:
[...]
Heb op dezelfde dag besteld, bij dezelfde leasemaatschappij, met dezelfde leverweek maar helaas kan dezelfde dealer mij niet dit goede nieuws geven
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq