Het grote Kia Niro EV Prijs en Levertijdentopic

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hanjoo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 31-05-2023
Niro EV vrijdag jl. opgehaald. Eerste ervaringen zijn positief. Fijne auto.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDE2XwK-c8XVRin1Vdmmw2Tvxg8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4VsKqQVfeKocUxakFseiEv4W.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1Cmcx3k5KUdYmmjN9-fGK0YOfw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y6jRhxqXf3vB3y1sAOqPKSH5.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:04
Hanjoo schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:15:
Niro EV vrijdag jl. opgehaald. Eerste ervaringen zijn positief. Fijne auto.
Mooi bakkie @Hanjoo! We zijn jaloers. Maar... zijn dat 18" zwarte velgen? Dat staat niet verkeerd. Ben benieuwd welk merk/type. Er is niet zoveel keus in 18" 5x114.5, ook de bandenkeuze wordt een stuk beperkter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanjoo
TCMR schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:25:
[...]

Mooi bakkie @Hanjoo! We zijn jaloers. Maar... zijn dat 18" zwarte velgen? Dat staat niet verkeerd. Ben benieuwd welk merk/type. Er is niet zoveel keus in 18" 5x114.5, ook de bandenkeuze wordt een stuk beperkter.
Het gaat om een winterwielenset uit de lijst van accessoires van de KIA Niro EV (zie art. nr: ZKDEWDAV17IG): set 17 inch Davita zwart met TPMS en Goodyear UG Performance G1 XL 215-55R17 98V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-05 17:22
Hanjoo schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:15:
Niro EV vrijdag jl. opgehaald. Eerste ervaringen zijn positief. Fijne auto.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd!
Kleur Cityscape Green toch? Vertekend beetje op de auto's. In het echt groener?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
Morpheus2003 schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:01:
[...]
Kleur Cityscape Green toch? Vertekend beetje op de auto's. In het echt groener?
Nee, dat is geen Cityscape Green. Die is niet metallic (waarom je er dan toch € 795 voor "Metallic lak" voor moet lappen is me nog steeds een raadsel). Ik vermoed dat dit Interstellar Gray is, gefotografeerd onder een groen(ig) bladerdak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanjoo
TCMR schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:21:
[...]

Nee, dat is geen Cityscape Green. Die is niet metallic (waarom je er dan toch € 795 voor "Metallic lak" voor moet lappen is me nog steeds een raadsel). Ik vermoed dat dit Interstellar Gray is, gefotografeerd onder een groen(ig) bladerdak.
Kleur is Interstellar Grey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Over kleuren gesproken: ik zie op de kia.nl website in de configurator dat "Orange Delight" niet meer te kiezen is, en ook de contrasterende C-stijl, ook in combinatie met andere kleuren, niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door TCMR op 12-12-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Ik heb dit bericht op SpeakEV geplaatst, maar toch ook maar even hier.

De DVLA (de Britse RDW) heeft gisteren (eindelijk) de gegevens van nieuw-gekentekende auto's van het derde kwartaal (!) gepubliceerd. Nee, dat gaat niet heel vlot nee. Ik heb hiermee een vergelijking gemaakt tussen kentekenregistraties van volledig elektrische Kia Niro's (e-Niro en Niro EV) in Nederland en Groot Brittanië van 2018 t/m derde kwartaal 2022.

Uitgaande dat het totale aantal elektrische Niro's in Groot Brittanië grofweg 50% groter is dan in Nederland:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHcXa7TiGYm3In-eQC51K3Mf_tE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zKPCXZsCuCocOol3TnYQRrhH.png?f=fotoalbum_large

...kunnen we concluderen dat met een populatie van 17 miljoen (Nederland) versus 44 miljoen (Groot Brittanië), elektrische Kia Niro's vele malen populairder zijn in Nederland dan in Groot Brittanië.

Historische registratie-gegevens met trend-lijnen (moving average) vanaf vierde kwartaal 2018:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERjqNU539gbv5vxdLEk695VTF2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iixu8uDgUxCkjqperc34t3iv.png?f=fotoalbum_large

Hou er rekening mee dat dit werkelijke registraties zijn, niet het aantal nog openstaande orders. Dat zijn er ongetwijfeld in beide landen veel meer.

Ik denk dat het duidelijk is dat het aantal in GB geleverde Niro's (vanaf Q2 waarschijnlijk Niro EV, SG2) disproportioneel groot is t.o.v. Nederland. Levertijden die ik registreer in mijn projectje (zie handtekening) in GB laten ook zien dat er in Groot Brittanië veel korter gewacht hoeft te worden dan in Nederland. Niro EV's die daar in juni of zelfs later besteld zijn, zijn vaak al geleverd, terwijl we hier nog mensen hebben die hun in april bestelde Niro EV nog steeds niet hebben ontvangen.

Een echte consequentie van langer moeten wachten, is dat je (soms meerdere) prijsverhogingen door je strot geduwd krijgt. Waarom Groot Brittanië disproportioneel veel en snel Niro EV's geleverd krijgt, is een raadsel dat waarschijnlijk alleen door de fabrikant kan worden verklaard.

Wat ikzelf opvallend vind, is het enorme aantal kentekenregistraties in het eerste kwartaal 2022 in Groot Brittanië. Waren dit allemaal nog e-Niro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Snap die obsessie met linksrijdend GB niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:51
Hallo,

ik zoek even wat autoscout/gaspedaal-achtige websites af maar ik kom er zo niet uit, dus vandaar hier:

Heeft iemand hier een kenteken voor mij van een Niro EV Executiveline (kleur onbelangrijk)?

Ik ben aan het kijken naar verzekeringen voor 2023 en ik wil graag vergelijken wat mijn nieuwe auto kost om te verzekeren bij verschillende partijen. Maar zonder kenteken kom je niet ver.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:54
MrRobin schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:33:
Hallo,

ik zoek even wat autoscout/gaspedaal-achtige websites af maar ik kom er zo niet uit, dus vandaar hier:

Heeft iemand hier een kenteken voor mij van een Niro EV Executiveline (kleur onbelangrijk)?

Ik ben aan het kijken naar verzekeringen voor 2023 en ik wil graag vergelijken wat mijn nieuwe auto kost om te verzekeren bij verschillende partijen. Maar zonder kenteken kom je niet ver.

alvast bedankt!
Kijk even bij de testen op YouTube, kentekens genoeg ;)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
MrRobin schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:33:
Maar zonder kenteken kom je niet ver.
Het eenvoudigst is via RDW OpenData, maar dan moet je wel de juiste criteria weten. Die kan ik je laten weten, maar ik kan ook gewoon wat kentekens opsommen:

R722VR
R723VR
R005GV
R227NH

Succes. Laat ons weten wat je te weten komt (y)

• TCMR
matthijst schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:58:
Snap die obsessie met linksrijdend GB niet zo.
Mijn obsessie, of Kia's obsessie? :?

• matthijst
TCMR schreef op donderdag 15 december 2022 @ 07:30:
[...]

Mijn obsessie, of Kia's obsessie? :?
Van jou.
Wat maakt het uit hoeveel Kia niro ev's er naar de UK gaan. Die zijn linksrijdend geconfigureerd en waren toch niet voor "ons" bedoeld.
Tenzij je inzicht hebt in het fabricage proces.

• TCMR
matthijst schreef op donderdag 15 december 2022 @ 08:01:
[...]
Wat maakt het uit hoeveel Kia niro ev's er naar de UK gaan.
Nou, het is heel eenvoudig. De auto die jij hebt besteld, en waarop je nu al maanden wacht, en waarvan de dealer je telkens vertelt dat de levering vertraagd is, en waarover je straks een paar forse prijsverhogingen mag gaan aftikken, die is al gemaakt, en waarschijnlijk binnen 5 maanden nadat je besteld hebt al geleverd. Alleen niet aan jou. Die auto staat hier ergens tussen in de grafiek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWNPOpSZEJraKIC2R7WSsbTtAlg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IriRDbwo8Xbme0q4q24h9g5r.png?f=fotoalbum_large

Ik denk dat de verschillen in de productie tussen LHD en RHD minimaal zijn. Ik kan me zelfs voorstellen dat bij elektrische auto's, en de Niro met z'n centrale laadpoort, de verschillen nog kleiner zijn: deurbekleding, stoelen, dashboard, middenconsole, stuurhuis. In de body zal alleen de firewall anders zijn.

Hou er ook rekening mee dat RHD maar een minderheid wereldwijd betreft.

Maar misschien zit ik er helemaal naast, en is er een compleet andere (supersnelle) fabriek voor RHD Kia's. Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 11:56

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Voor de geinteresseerden: inmiddels is de SEPP subsidie voor mijn Niro EV DynamicPlusLine goedgekeurd, ondanks de cataloguswaarde > 45k. Moest wel wat documenten opsturen (o.a. verklaring van de dealer dat de prijsverhoging niet aan mij is doorberekend) en een paar weken wachten, maar kreeg dit weekend bericht over de goedkeuring.

[ Voor 12% gewijzigd door [BoSS] op 19-12-2022 21:15 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
[BoSS] schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:15:
(o.a. verklaring van de dealer dat de prijsverhoging niet aan mij is doorberekend)
Omdat jij nog vóór mei 2022 besteld hebt, toen de clausule van "niet-vaste" prijzen in de verkoopcontracten werd opgenomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

TCMR schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:34:
[...]

Omdat jij nog vóór mei 2022 besteld hebt, toen de clausule van "niet-vaste" prijzen in de verkoopcontracten werd opgenomen?
Dat klopt inderdaad, hebben de auto besteld in april 2022. Maar ook daar was wat 'gedoe' mee en van meerdere mensen hier of op andere Kia fora is hun subsidie afgekeurd.

[ Voor 15% gewijzigd door [BoSS] op 19-12-2022 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-05 20:49
[BoSS] schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:36:
[...]

Dat klopt inderdaad, hebben de auto besteld in april 2022. Maar ook daar was wat 'gedoe' mee en van meerdere mensen hier of op andere Kia fora is hun subsidie afgekeurd.
Ik heb 28 april besteld en bij de aanvraag SEPP meteen de prijslijst februari 2022 meegestuurd. Kan ik ondanks die ook "gedoe" verwachten? Als tenminste ooit de auto geleverd wordt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
Zijn er nog geen KIA Niro EV wachtenden die een bericht hebben ontvangen dat hun auto op de boot staat die op 30 december in Rotterdam arriveert?
Verwachting voor onze auto is rond de jaarwisseling, zou dus op die boot moeten staan, echter nog geen bericht mogen ontvangen (en ik ga ook niet meer bellen om wederom teleurstelling te voorkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-05 11:05
MajaMestreech schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:13:
Zijn er nog geen KIA Niro EV wachtenden die een bericht hebben ontvangen dat hun auto op de boot staat die op 30 december in Rotterdam arriveert?
Verwachting voor onze auto is rond de jaarwisseling, zou dus op die boot moeten staan, echter nog geen bericht mogen ontvangen (en ik ga ook niet meer bellen om wederom teleurstelling te voorkomen).
Houd er wel rekening mee dat als de auto op 30-12 in Rotterdam aankomt dan duurt het vaak nog wel even voordat die bij de dealer staat. Duurde bij mij twee weken en toen ging er nog een week overheen voor dat de aflevering plaatsvond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
glas86 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:32:
[...]

Houd er wel rekening mee dat als de auto op 30-12 in Rotterdam aankomt dan duurt het vaak nog wel even voordat die bij de dealer staat. Duurde bij mij twee weken en toen ging er nog een week overheen voor dat de aflevering plaatsvond.
Duidelijk. Wanneer kreeg jij bericht van de dealer dat de auto geleverd gaat worden nadat deze in Rotterdam was geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 01-05 09:41

Griffin

Is mythical

Ik heb gister toch maar weer even de telefoon gepakt om te vragen of er iets van een update is op de EV DL Cityscape Green. Hij zou eerst mid december er zijn en toen ergens in februari. Gister konden ze mij vertellen dat de auto een productiedatum/slot heeft gekregen en dat aflevering bij de dealer nu staat op mid-februari. Dus hopelijk eind februari aflevering naar mij toe... maarja niets is zeker.

Note: Ik weet niet wanneer de auto besteld is aangezien de dealer deze besteld had voor eigen verkoop ergens begin dit jaar (dus kan zomaar maart/april/mei/juni zijn... I donno)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saskiakelvin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18:07
Vandaag dan eindelijk het verlossende telefoontje gehad dat we onze Niro EV EL groen op 5 januari kunnen ophalen. Datum van bestellen was 11 april 22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
MajaMestreech schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:27:
[...]

Duidelijk. Wanneer kreeg jij bericht van de dealer dat de auto geleverd gaat worden nadat deze in Rotterdam was geleverd?
Ongeveer een week of drie/vier. Ik had kunnen achterhalen op welke boot de auto zich bevond en had daar een soort van obsessie van gemaakt door deze te volgen op o.a. Vesselfinder. Wist dus precies wanneer deze in Rotterdam geweest was.
De auto stond bij de douane voor inklaren en zou daarna op transport gezet worden naar de dealer. Exacte leveringsdatum bij de dealer destijds niet bekend ook niet voor de dealer. Kort daarna liet hij weten dat ze ineens 18 auto`s binnen hadden gekregen en een grote puzzel moesten gaan leggen. Wat gelukkig gelukt is.

[ Voor 14% gewijzigd door glas86 op 21-12-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
saskiakelvin schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:02:
Vandaag dan eindelijk het verlossende telefoontje gehad dat we onze Niro EV EL groen op 5 januari kunnen ophalen. Datum van bestellen was 11 april 22
Een EL uitvoering dat is super en hoor of zie je nog niet zovaak. Veel rijplezier alvast. Ik heb zelf een DPL en kan je vertellen dat het de moeite waard is om te wachten. Eerste indruk van de auto is erg goed. Ben al verschillende Niro`s in het wild tegengekomen maar tot op heden allemaal DL uitvoeringen.

[ Voor 15% gewijzigd door glas86 op 21-12-2022 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drboneym
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:53
Vandaag m'n Niro EV BPL binnen! Net m'n vrouw met mij en m'n 2 kinderen door de wasstraat gereden als welkomstritueel, wat m'n dochter van 3 super awesome vindt.
  • 11-5-2022 koopovereenkomst getekend
  • Prijsverhoging geaccepteerd
  • HUD geaccepteerd
  • van Mineral Blue naar Insterstellar Grey gegaan
Net de Sepp afgerond, door de prijsverhoging kreeg ik meteen de melding dat de aanvraag waarschijnlijk zou worden afgekeurd. Als ik het goed heb ga ik daar dan tegen in beroep en dan moet ik de originele factuur overleggen, en dan is het OK?

• glas86
drboneym schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:44:
Vandaag m'n Niro EV BPL binnen! Net m'n vrouw met mij en m'n 2 kinderen door de wasstraat gereden als welkomstritueel, wat m'n dochter van 3 super awesome vindt.
  • HUD geaccepteerd
Net de Sepp afgerond, door de prijsverhoging kreeg ik meteen de melding dat de aanvraag waarschijnlijk zou worden afgekeurd. Als ik het goed heb ga ik daar dan tegen in beroep en dan moet ik de originele factuur overleggen, en dan is het OK?
Ik heb begrepen dat als jou niets te verwijten valt en je dit kunt aantonen dat je alsnog recht hebt op de subside.

Wat zijn je ervaringen nadat de auto door de wasstraat is geweest? Er zijn wat verhalen dat de lak van de Niro EV (en die van de EV6) nogal gevoelig zijn voor krassen. Was benieuwd naar je ervaring?

[ Voor 6% gewijzigd door glas86 op 22-12-2022 15:22 ]

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:11
[verwijderd]

[ Voor 102% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2023 15:36 ]

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 15:13
saskiakelvin schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:02:
Weet jij ook het moment van bestellen door de dealer?

• saskiakelvin
Giem schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:13:
[...]

Weet jij ook het moment van bestellen door de dealer?
Nee, maar hij stond al wel in bestelling.

Ze hadden ons twee maanden geleden ook een kleur wijziging aangeboden maar dit hebben we toen niet geaccepteerd omdat ze niet duidelijk konden aangeven hoeveel sneller de auto dat zou komen.

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

drboneym schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:44:
  • HUD geaccepteerd
Ik lees inderdaad ook verhalen dat de subsidie is goedgekeurd bij kopers die na 1 mei hebben besteld (en dus net zoals jij de prijsverhoging hebben geaccepteerd) maar bij mij vroeg het RVO expliciet om een verklaring van de dealer dat de prijsverhoging niet aan mij is doorberekend (dat is zo in mijn geval, want ik heb vòòr 1 mei besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Mijn Niro EV DPL is ook duurder sinds deze op kenteken staat dan dat ik destijds besteld heb in maart. De leasemaatschappij haalt zijn schouders op en meld dat het volgens hen destijds om een voorlopige fiscale waarde ging en dat de uiteindelijke fiscale bepaalt wordt als de auto op kenteken gezet word. De RDW krijgt op zijn beurt weer de waarde aangeleverd van de dealer. Ze konden er in iedergeval niets aan doen zij de leasemaatschappij. Heel vreemd allemaal ik heb het maar te accepteren vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
glas86 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:10:
Mijn Niro EV DPL is ook duurder sinds deze op kenteken staat dan dat ik destijds besteld heb in maart. De leasemaatschappij haalt zijn schouders op en meld dat het volgens hen destijds om een voorlopige fiscale waarde ging en dat de uiteindelijke fiscale bepaalt wordt als de auto op kenteken gezet word. De RDW krijgt op zijn beurt weer de waarde aangeleverd van de dealer. Ze konden er in iedergeval niets aan doen zij de leasemaatschappij. Heel vreemd allemaal ik heb het maar te accepteren vermoed ik.
Klopt, plus het uitleveren in 2023 levert je ook nog eens verhoging van de bijtelling op. Maar ja, een keuze heb je niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Leveringen zijn nog steeds magertjes, maar het lijkt er toch op dat er in december aardig wat mensen hun zwarte Niro-EV in ontvangst mochten nemen. Ook lijkt het aandeel DynamicPlusLine sneller de afgelopen weken te zijn toegenomen t.o.v. de andere twee uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
TCMR schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:48:
Leveringen zijn nog steeds magertjes, maar het lijkt er toch op dat er in december aardig wat mensen hun zwarte Niro-EV in ontvangst mochten nemen. Ook lijkt het aandeel DynamicPlusLine sneller de afgelopen weken te zijn toegenomen t.o.v. de andere twee uitvoeringen.
Klopt waaronder ik :-). Is ook maar goed ook want er is een tijdje geweest dat ze eigenlijk vrijwel alleen maar DL uitvoeringen leverden. Wellicht vanwege de sepp subsidie of het feit dat er wat minder chips in moeten. Dat de EL uitvoering achterblijft is niet vreemd. Wordt simpelweg gewoon minder besteld.

[ Voor 21% gewijzigd door glas86 op 23-12-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
Hopelijk komt er met deze bootjes ook wat KIA'tjes binnen voor NL en wie weet, de onze ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0HzdfEL5IUxBMswwSnpvEOMP_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pm5pjwpEuy3m82sODtax3ZJM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Flyu4ofFAWvub_jl8X5-me_ZvBM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BDCnY0fjfCI4EeOh6qOImRw1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald_0302
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-05 21:42
13 april Niro EV DPL besteld in SnowWhitePearl.
Eerste prognose september
Tweede november en nu eind januari, maar nog geen chassisnummer dus gaat hem ook niet worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haldadir
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-06-2023
Hey iedereen

DPL steel grey besteld 15mei, zojuist bericht van week 43 naar week 12.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:58
Zojuist dealer even gebeld met de vraag in hoeverre ik de week 29 van de leasemaatschappij kon aanhouden i.v.m. aanstaande huurauto..

Deze kon me vertellen dat 15 november er nog een wijziging heeft plaats gevonden van 31 naar 24 maart.. (dit is dus alles behalve de week 29 die leasemaatschappij aangeeft)

We gaan het meemaken, zolang er nog geen VIN is hou ik gewoon week 29 of zelfs uitloop hierop aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Haldadir schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:16:
Hey iedereen

DPL steel grey besteld 15mei, zojuist bericht van week 43 naar week 12.

Ben benieuwd!
Ik snap het niet helemaal, geloof ik. Je hebt op 15 mei 2022 besteld, en iemand heeft jou een leverdatum in week 43 in 2023 doorgegeven? Dat is eind oktober 2023? Meer dan een jaar en vijf maanden? En nu ben je enthousiast dat je in week 12, eind maart 2023 mogelijk je auto hebt?

Met zulke extreme voorspellingen kun je mensen wel snel blij maken. Die week 43 was totaal uit de lucht gegrepen.

Ik noem het nog maar even: de gemiddelde levertijd in Verenigd Koninkrijk: tussen de vier en vijf maanden. But for heaven's sake, why?!

[ Voor 3% gewijzigd door TCMR op 27-12-2022 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboera
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:18
TCMR schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:52:
[...]

Ik snap het niet helemaal, geloof ik. Je hebt op 15 mei 2022 besteld, en iemand heeft jou een leverdatum in week 43 in 2023 doorgegeven? Dat is eind oktober 2023? Meer dan een jaar en vijf maanden? En nu ben je enthousiast dat je in week 12, eind maart 2023 mogelijk je auto hebt?

Met zulke extreme voorspellingen kun je mensen wel snel blij maken. Die week 43 was totaal uit de lucht gegrepen.

Ik noem het nog maar even: de gemiddelde levertijd in Verenigd Koninkrijk: tussen de vier en vijf maanden. But for heaven's sake, why?!
Als ik op 15 mei 2022 besteld zou hebben en de dealer zou zeggen dat de levering eind oktober 2023 is dan was ik linea recta naar de uitgang gelopen. Daarom doen dealers dat ook niet, die geven meestal een rooskleurig beeld wat later wordt aangepast. En dan stap je er niet meer zo snel uit….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
Eboera schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:25:
[...]
Als ik op 15 mei 2022 besteld zou hebben en de dealer zou zeggen dat de levering eind oktober 2023 is dan was ik linea recta naar de uitgang gelopen.
Anderhalf levertijd, dat is niet realistisch, zo lang. Daar jaag je klanten inderdaad mee weg. Maar bij @Haldadir was dit dus het scenario? En toch besteld? En nu blij dat het "meevalt"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Of. Hij zou week 43 dit jaar worden geleverd. En nu hoort hij dat het week 12 wordt.
Niet te moelijk maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboera
matthijst schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:16:
Of. Hij zou week 43 dit jaar worden geleverd. En nu hoort hij dat het week 12 wordt.
Niet te moelijk maken.
Dat zal het wel zijn inderdaad, week 12 is midden/eind maart. De onze zou ergens in april komen, tenminste dat was toen ik de dealer belde midden november.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
matthijst schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:16:
Zo las ik het eerst ook. Maar te horen krijgen dat je bestelling 21 weken vertraagd is, en dan "Ben benieuwd!" eronder schrijven, hmmm... dan ben je toch wel erg positief ingesteld ;)

We gaan het horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik vind de communicatie erg triest vanuit Kia.... ik begin al meer de neiging te krijgen om de auto te cancelen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
DutchVik schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:53:
Ik vind de communicatie erg triest vanuit Kia.... ik begin al meer de neiging te krijgen om de auto te cancelen .
Tja dat is een optie, maar wat koop je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
DutchVik schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:53:
Dat is helaas tegenwoordig eerder regel dan uitzondering. Ik heb meestal zelf contact gezocht met de dealer. Toen de auto op de kade stond hebben we wekelijks contact gehad via de mail tot dat er een afleverdatum afgesproken was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboera
glas86 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:02:
[...]

Dat is helaas tegenwoordig eerder regel dan uitzondering. Ik heb meestal zelf contact gezocht met de dealer. Toen de auto op de kade stond hebben we wekelijks contact gehad via de mail tot dat er een afleverdatum afgesproken was.
Communicatie is inderdaad beroerd. Mijn initiële aflevering stond op september, toen ik maar eens ging bellen halverwege september kreeg ik te horen dat het november was geworden. Toen ik halverwege november belde kreeg ik te horen “niet voor april 2023”. Voor een auto van 45k had ik toch iets meer verwacht, als ik een pen van 10 cent bestel krijg ik meer informatie over de levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Eboera schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:17:
[...]

Communicatie is inderdaad beroerd. Mijn initiële aflevering stond op september, toen ik maar eens ging bellen halverwege september kreeg ik te horen dat het november was geworden. Toen ik halverwege november belde kreeg ik te horen “niet voor april 2023”. Voor een auto van 45k had ik toch iets meer verwacht, als ik een pen van 10 cent bestel krijg ik meer informatie over de levering
Dit is precies het probleem, niet alleen bij Kia maar ook bij andere grotere dealerships. De dealers, met wie wij zaken doen (al dan niet via een leasemaatschappij), weten het vaak ook niet. Wat mij namelijk verteld is (door een klant van mijn werkgever), is dat ook de dealers graag meer info willen maar het dus niet krijgen vanuit de fabrieken. Dat het de laatste maanden (jaren) steeds slechter gaat is omdat de fabrieken het ook niet altijd meer weten (bijv. door tekorten aan chips).
Je ziet echt dat het een 'dependency' probleem is, A is afhankelijk van B en die weer van C. Als C de afspraken niet na kan komen (door welke reden dan ook), dan kan B dat niet en dus ook A niet. En tussen B en A (fabriek en dealers) zit al een kink in de kabel... en dan zijn de dealers ook niet altijd even snel richting de klant.

Zo, en nu weer on topic over de EV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboera
Griffin schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:23:
[...]

Dit is precies het probleem, niet alleen bij Kia maar ook bij andere grotere dealerships. De dealers, met wie wij zaken doen (al dan niet via een leasemaatschappij), weten het vaak ook niet. Wat mij namelijk verteld is (door een klant van mijn werkgever), is dat ook de dealers graag meer info willen maar het dus niet krijgen vanuit de fabrieken. Dat het de laatste maanden (jaren) steeds slechter gaat is omdat de fabrieken het ook niet altijd meer weten (bijv. door tekorten aan chips).
Je ziet echt dat het een 'dependency' probleem is, A is afhankelijk van B en die weer van C. Als C de afspraken niet na kan komen (door welke reden dan ook), dan kan B dat niet en dus ook A niet. En tussen B en A (fabriek en dealers) zit al een kink in de kabel... en dan zijn de dealers ook niet altijd even snel richting de klant.

Zo, en nu weer on topic over de EV ;)
Eens dat het complex is hoor. Maar als je september als afspraak hebt staan en je moet zelf bellen midden september om erachter te komen dat dat niet gehaald wordt dan laat je als dealer de boel ook slonzen. Tussen het bouwen van de auto en het afleveren zitten 2 a 3 maanden dus ze wisten in juli ook al dat ze de levering niet gingen halen, hadden ze even kunnen laten weten.

Aan de andere kant is dit ook een “first world problem”.

• drboneym
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:53
Even een idiot check. Is it me, of zijn er meer mensen die de weg blijven zoeken in de klimaatregeling?

Warmte bijvoorbeeld. Nu 2 weken m'n NIRO aan het rijden, en het lijkt erop dat ik in ieder geval altijd de airco aan moet hebben om warme lucht te krijgen. Ik kan de temperatuur op 27 zetten, zonder airco aan komt er weinig warmte bij (geen radiator die de buitenlucht zelf gewoon kan opwarmen I guess?)

Auto Climate lijkt op de laagste stand vanuit allerlei obscure hoeken wind recht in m'n gezicht te blijven blazen, als ik die uitzet en blazers handmatig op stand 1 zet is het weer te doen.

Daarlangs nog een vraag: kan ik handmatig de batterij pre-conditionering starten als ik van plan ben thuis op te laden?

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

drboneym schreef op donderdag 29 december 2022 @ 07:10:
Even een idiot check. Is it me, of zijn er meer mensen die de weg blijven zoeken in de klimaatregeling?

Warmte bijvoorbeeld. Nu 2 weken m'n NIRO aan het rijden, en het lijkt erop dat ik in ieder geval altijd de airco aan moet hebben om warme lucht te krijgen. Ik kan de temperatuur op 27 zetten, zonder airco aan komt er weinig warmte bij (geen radiator die de buitenlucht zelf gewoon kan opwarmen I guess?)
Dit klopt, de airco is tevens verwarming in een elektrische auto. Als je die uitzet dan krijg je direct de buitenlucht binnen (en dat is koud in deze tijd van het jaar). Ik heb zelf geen problemen met de climate control op auto (stand 1) maar lees in het EV6 topic dat stand 2 ook nog wel eens wil helpen. Heb je dat al geprobeerd?
Daarlangs nog een vraag: kan ik handmatig de batterij pre-conditionering starten als ik van plan ben thuis op te laden?
Nee, maar dat is ook alleen nodig voor snelladen (en werkt door een snellader in de navigatie als bestemming in te stellen). Met langzaam laden bereikt hij al snel de maximale laadsnelheid van 11kW.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Eboera schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:30:
[...]

Eens dat het complex is hoor. Maar als je september als afspraak hebt staan en je moet zelf bellen midden september om erachter te komen dat dat niet gehaald wordt dan laat je als dealer de boel ook slonzen. Tussen het bouwen van de auto en het afleveren zitten 2 a 3 maanden dus ze wisten in juli ook al dat ze de levering niet gingen halen, hadden ze even kunnen laten weten.

Aan de andere kant is dit ook een “first world problem”.
Ik snap het helemaal, dat is ook niet netjes (maw, ze kunnen ook zelf bellen begin september dat het niet meer gaat lukken... maar die systemen zijn vast nog antiek ;) )

[offtopic]
ik had bovenstaande ook, ik zou ik juni mijn leaseauto kunnen ophalen. Maar toen ik belde om een afspraak te maken werd er vrolijk gezegd dat de order vanuit Kia (was een Ceed) geannuleerd was want die motor word niet meer geleverd (ik had in januari de auto besteld)... echt HOE DAN! (in hun defense, ik stond op de lijst om gebeld te worden :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:33
Krijg nu (na eigen navraag) van de Mossel dealer eind februari in potlood te horen voor mijn witte DPL met harman kardon systeem.

We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
SgtCaffran schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 08:18:
Krijg nu (na eigen navraag) van de Mossel dealer eind februari in potlood te horen voor mijn witte DPL met harman kardon systeem.

We gaan het zien...
En wat was de verwachte levertijd hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:33
Mc_Smurf schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 18:44:
[...]

En wat was de verwachte levertijd hiervoor?
November maar dat was meer een richtlijn bij bestellen dan dat ik echt een datum heb gekregen of iets dergelijks. Besteld half mei via lease maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haldadir
TCMR schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:32:
[...]

Anderhalf levertijd, dat is niet realistisch, zo lang. Daar jaag je klanten inderdaad mee weg. Maar bij @Haldadir was dit dus het scenario? En toch besteld? En nu blij dat het "meevalt"?
Sorry voor de verwarring, week 43 2022 inderdaad.

De communicatie is om te janken inderdaad.

Week 41 nieuws het word week 4, week 52 nieuws het is week 12. Moet toch beter kunnen zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobotje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-03 19:53
Iedereen gelukkig nieuwjaar. Morgen de dealer maar eens vragen of mijn Niro EV Dynamicplusline in Mineral Blue dit jaar wel binnenkomt.

1 april besteld. Ben het wachten beu. Ik heb al maanden een nutteloze laadpaal aan huis, betaal elke maand wegenbelasting en betaal extra vermogensbelasting over de gereserveerde centjes voor de nieuwe Niro.

Het ergste vind ik nog, dat ik totaal geen richtdatum krijg van KIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
tobotje schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:04:
Iedereen gelukkig nieuwjaar. Morgen de dealer maar eens vragen of mijn Niro EV Dynamicplusline in Mineral Blue dit jaar wel binnenkomt.

1 april besteld. Ben het wachten beu. Ik heb al maanden een nutteloze laadpaal aan huis, betaal elke maand wegenbelasting en betaal extra vermogensbelasting over de gereserveerde centjes voor de nieuwe Niro.

Het ergste vind ik nog, dat ik totaal geen richtdatum krijg van KIA.
Gelukkig nieuwjaar. Dezelfde frustratie hier en bij vele anderen. Laat maar weten wat nu de richtlijn is. Er komen de komende maar een aantal boten vanuit Zuid-Korea naar Antwerpen/Rotterdam. ben benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• delo1977
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-04 12:27
Jaaaaa kenteken en VIN gehad. Vrijdag Niro ev EL cityscape green ophalen. Eindelijk.

Hoe kan je nu eigenlijk zien of het een my23 is of een my22? Of is een Niro altijd my23?

Staat bij rdw sg2 c5e11 e11by1

Overigens besteld op 15 augustus 2022

[ Voor 8% gewijzigd door delo1977 op 02-01-2023 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
delo1977 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:59:
Jaaaaa kenteken en VIN gehad. Vrijdag Niro ev EL cityscape green ophalen. Eindelijk.

Hoe kan je nu eigenlijk zien of het een my23 is of een my22? Of is een Niro altijd my23?

Veel rijplezier, een EL leuk hebben we hier nog niet zoveel voorbij zien komen geloof ik.
Een Niro EV is altijd een 2023 model. 2022 is nog voor de E-Niro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003

Dat is snel! De onze eind augustus besteld, wel de DPL. Zelfde kleur.

Betreft het bij jou PL of eigen koop en bij welke dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delo1977
Morpheus2003 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:07:
[...]

Dat is snel! De onze eind augustus besteld, wel de DPL. Zelfde kleur.

Betreft het bij jou PL of eigen koop en bij welke dealer?
Eigen koop bij Zeeuw en Zeeuw Schiedam. Kon hem al iets eerder krijgen (half december) maar gekozen voor januari 2023. Scheelt toch weer een jaar bij inruil ooit. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
delo1977 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:11:
[...]

Eigen koop bij Zeeuw en Zeeuw Schiedam. Kon hem al iets eerder krijgen (half december) maar gekozen voor januari 2023. Scheelt toch weer een jaar bij inruil ooit. 😊
👍🏻 Gefeliciteerd en alvast veel rijplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haldadir
Veel rijplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Hoe kan je nu eigenlijk zien of het een my23 is of een my22?
"SG2" is de nieuwe "Niro EV", de e-Niro heeft als type-aanduiding "DE".

Trouwens wel bijzonder dat je een ExecutiveLine in augustus besteld hebt, en nu al (bijna) binnen. Die moet de dealer toch al in april besteld hebben voor eigen voorraad. Klopt het dat je er niets aan hebt gekozen, zoals: trekhaak, C-stijl in afwijkende kleur o.i.d.? Want er zitten hier mensen die in april hebben besteld nog te wachten op een bouwdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboera
TCMR schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:53:
[...]

Trouwens wel bijzonder dat je een ExecutiveLine in augustus besteld hebt, en nu al (bijna) binnen. Die moet de dealer toch al in april besteld hebben voor eigen voorraad. Klopt het dat je er niets aan hebt gekozen, zoals: trekhaak, C-stijl in afwijkende kleur o.i.d.? Want er zitten hier mensen die in april hebben besteld nog te wachten op een bouwdatum.
Lijkt me inderdaad een bestelling van de dealer voor de voorraad. Of misschien iemand die zijn bestelling geannuleerd heeft waardoor de wagen is vrijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

De ExecutiveLines zijn een stuk minder populair dus ik kan mij voorstellen dat deze door de importeur zijn voorbesteld en er nog wat vrije voorraad is. In tegenstelling tot de DynamicPlus tot half mei (net onder de subsidiegrens) en de DynamicLine/Edition vanaf begin dit jaar (wederom net binnen de subsidiegrens).

Ik verwacht voor de bestellingen dit jaar dan ook dat de mix voor het eerste half jaar meer schuift naar DynamicLine/Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delo1977
TCMR schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:53:
[...]

Heb een trekhaak erbij besteld. Voor de rest behoorlijk compleet, zou niet weten wat ik er meer bij zou moeten bestellen behalve misschien nog een grannyloader…. Maar die kan je goedkoper elders op internet krijgen.

Bij aankoop half augustus werd gezegd dat de verwachte levertijd medio februari zou zijn. Maar zoals eerder aangegeven werd ik begin december al gebeld dat hij er was en kreeg ik de keuze voor gelijk leveren of wachten op eerste week januari.

Geen idee of het een voorbestelde versie is maar bij de dealer waren ze ook erg verbaasd dat hij er al was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
[BoSS] schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:51:
De ExecutiveLines zijn een stuk minder populair dus ik kan mij voorstellen dat deze door de importeur zijn voorbesteld en er nog wat vrije voorraad is. In tegenstelling tot de DynamicPlus tot half mei (net onder de subsidiegrens) en de DynamicLine/Edition vanaf begin dit jaar (wederom net binnen de subsidiegrens).

Ik verwacht voor de bestellingen dit jaar dan ook dat de mix voor het eerste half jaar meer schuift naar DynamicLine/Edition.
Haha, nee dus.. De ExecutiveLine van mij is in begin maart besteld en het is volledige stil en er staat ook geen Kia op de oprit. De laatste berichten waren begin april 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mior
  • Laatst online: 14:41
15-4-2022 via zakelijk lease een Kia Niro EV DPL besteld in Interstellar Grey kleur.

30-12-2022 op kenteken gezet.

20-01-2023 levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 20:28
26-4-2022 éen Kia Niro EV DPL besteld in Interstellar Grey kleur.
Eerst zou die in november geleverd worden. In augustus werd ik gebeld om een HUD te kiezen i.pv. Harman Kardon. Anders duurt het nog langer. Daar heb ik nu echt spijt van. Later zou het december worden. Ik krijg elke maand een mail van mijn dealer dat de chassisnummer nog niet bekend is en zomede de auto nog steeds niet gebouwd is. Volgens KIA lease zal het nu week 12 worden. Mijn dealer zegt dat KIA lease ook alleen maar wacht op informatie van de dealer en de voorspelling helemaal niets zegt. En ik blijf maar investeren in mijn huidige auto helaas, Winterbanden, en nog een beurt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboera
Planet X schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:09:
26-4-2022 éen Kia Niro EV DPL besteld in Interstellar Grey kleur.
Eerst zou die in november geleverd worden. In augustus werd ik gebeld om een HUD te kiezen i.pv. Harman Kardon. Anders duurt het nog langer. Daar heb ik nu echt spijt van. Later zou het december worden. Ik krijg elke maand een mail van mijn dealer dat de chassisnummer nog niet bekend is en zomede de auto nog steeds niet gebouwd is. Volgens KIA lease zal het nu week 12 worden. Mijn dealer zegt dat KIA lease ook alleen maar wacht op informatie van de dealer en de voorspelling helemaal niets zegt. En ik blijf maar investeren in mijn huidige auto helaas, Winterbanden, en nog een beurt etc.
Balen hè. Die van mij staat inmiddels voor levering in week 20. Begin maart vorig jaar de bestelling gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik heb gister maar weer eens de dealer gebeld en zowaar kreeg ik goed nieuws te horen. De auto heeft een VIN en staat op de boot. 14-2 is de verwachting dat de auto bij de dealer staat (dus ergens eind van deze maand op de kade in NL denk ik). Daarna nog rijklaar maken en de trekhaak eronder... hopelijk eind februari maar we gaan het zien.

Even voor de volledigheid, gaat om een DL in Cityscape Green. Alleen geen idee wanneer hij besteld is aangezien de dealer deze zelf besteld had voor eigen verkoop. (hij zou eerst december bij de dealer staan, dus al met al 2 maanden vertraging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboera
https://www.autoweek.nl/a...o-elektrische-bestelauto/

Cynische mode: nu bestellen en levering in 2030

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• saskiakelvin
Hij is binnen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pr466rJj8-GFqLwp113xuJIVEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsvBDu5LNOX1JxBnZNmdXpCe.jpg?f=fotoalbum_large

Besteld 11 april, geleverd 5 januari. Rijdt heerlijk en veel te veel opties in het menu. Daar ben ik de komende dagen nog wel zoet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:24
Wow gefeliciteerd! Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

saskiakelvin schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:52:
Hij is binnen. [Afbeelding]

Besteld 11 april, geleverd 5 januari. Rijdt heerlijk en veel te veel opties in het menu. Daar ben ik de komende dagen nog wel zoet mee.
Die kleur!!!! zo blij dat ik die ook heb besteld... blijft een aparte kleur.
Welke uitvoering heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05 08:07
saskiakelvin schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:52:
Hij is binnen. [Afbeelding]

Zo te zien zijn dat 17 inch 'Namwon' velgen (naam uit het accessoires boekje), waren die standaard op jouw uitvoering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IMusteat50
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 20:13
Eindelijk bericht van de dealer met dat de vin bekend is en de auto op boot staat.
19-05-2022 besteld dpl clear white.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saskiakelvin
Kappade schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:13:
[...]

Zo te zien zijn dat 17 inch 'Namwon' velgen (naam uit het accessoires boekje), waren die standaard op jouw uitvoering?
Ja standaard, althans ik heb geen specifieke keuze gemaakt. Het is de EL uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
Kappade schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:13:
[...]Zo te zien zijn dat 17 inch 'Namwon' velgen (naam uit het accessoires boekje), waren die standaard op jouw uitvoering?
Voor zover ik weet hebben alle Niro EV's dezelfde 17" velgen, ongeacht land of uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
Tijdens de middagwandeling zag ik op een parkeerplaats bij een bedrijf in Maastricht een Cityscape Green Niro-EV staan. Foto gemaakt, kenteken opgezocht en bleek om een Executive Line te gaan. Ik heb helaas moeten veranderen van Cityscape Green naar Interstellar grey en had op het moment van zien van deze auto wederom spijt. Smaken verschillen maar ik vond het toch een erg mooie kleur zo bij daglicht.
Daarna naar de dealer met 2 vragen:
1. Heeft mijn order al een VIN code en is deze onderweg: helaas nog niks bekend.
2. Ok, dan kan ik vast en zeker weer terug naar mijn orgineel bestelde kleur Cityscape Green: na een telefoontje met Kia Nederland (??) was het antwoord dat er niet meer gewisseld kon worden. Mede ook omdat ze verwachten dat onze order snel in productie zou gaan en eind februari/begin maart geleverd zou worden.

Dus: nog maar eens 2 maanden wachten, voor de 5e keer uitstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboera
MajaMestreech schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:15:
Tijdens de middagwandeling zag ik op een parkeerplaats bij een bedrijf in Maastricht een Cityscape Green Niro-EV staan. Foto gemaakt, kenteken opgezocht en bleek om een Executive Line te gaan. Ik heb helaas moeten veranderen van Cityscape Green naar Interstellar grey en had op het moment van zien van deze auto wederom spijt. Smaken verschillen maar ik vond het toch een erg mooie kleur zo bij daglicht.
Daarna naar de dealer met 2 vragen:
1. Heeft mijn order al een VIN code en is deze onderweg: helaas nog niks bekend.
2. Ok, dan kan ik vast en zeker weer terug naar mijn orgineel bestelde kleur Cityscape Green: na een telefoontje met Kia Nederland (??) was het antwoord dat er niet meer gewisseld kon worden. Mede ook omdat ze verwachten dat onze order snel in productie zou gaan en eind februari/begin maart geleverd zou worden.

Dus: nog maar eens 2 maanden wachten, voor de 5e keer uitstel.
De planning van Kia is echt ondoorgrondelijk. Zat net even op de facebook groep van Niro gebruikers te kijken, daar zie je ook mensen die in augustus hebben besteld en er nu al in rijden. Lijkt wel een soort van loterij…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:31

Freak187

geen

Ik ben een lease overeenkomst aangegaan met KIA autolease voor een private lease van een Niro EV.

Nu is 1 van de documementen die ik moet ondertekenen "Formulier afzien van het recht op ontbinding van de leaseovereenkomst in het kader van SEPP".

Komt erop neer: als ik onverhoopt geen SEPP subsidie krijg, dan gaat de lease wel gewoon door want ik heb afstand gedaan van het recht tot ontbinding.

De vraag is: kan ik weigeren dit te ondertekenen zonder consequenties?

Blijkbaar is er dus een ontbindings clausule, maar waarom zou ik daarvan afzien?

[ Voor 5% gewijzigd door Freak187 op 10-01-2023 14:25 ]

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Niet?
Tenzij ze anders geen overeenkomst met je aan willen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Freak187 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:20:
Ik ben een lease overeenkomst aangegaan met KIA autolease voor een private lease van een Niro EV.

Nu is 1 van de documementen die ik moet ondertekenen "Formulier afzien van het recht op ontbinding van de leaseovereenkomst in het kader van SEPP".

Komt erop neer: als ik onverhoopt geen SEPP subsidie krijg, dan gaat de lease wel gewoon door want ik heb afstand gedaan van het recht tot ontbinding.

De vraag is: kan ik weigeren dit te ondertekenen zonder consequenties?

Blijkbaar is er dus een ontbindings clausule, maar waarom zou ik daarvan afzien?
Is vanuit Kia niet zo vreemd, zij hebben immers geen invloed op het wel of niet krijgen van die subsidie. We gaan er vanuit dat als jij ervan afziet ze de auto wel aan iemand anders slijten maar daar mogen zij niet vanuit gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polletje123
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik heb zelf de EV DL Cityscape green besteld op 30/06 via Leaseplan met de initiële leverweek (22/2023). Nu net bericht gehad vanuit Zeeuw&Zeeuw dat hij 29 jan. verwacht wordt. Wellicht dat hier meer mensen toch nog positief verrast worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
polletje123 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:52:
Ik heb zelf de EV DL Cityscape green besteld op 30/06 via Leaseplan met de initiële leverweek (22/2023). Nu net bericht gehad vanuit Zeeuw&Zeeuw dat hij 29 jan. verwacht wordt. Wellicht dat hier meer mensen toch nog positief verrast worden!
Oh dit is wel een hele leuke mededeling voor je om te krijgen..:) Hopen dat leveringen eindelijk een beetje op gang komen in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Goed nieuws! Heb wel t idee dat de DL sneller geleverd worden dan de DPL. Mijne eind augustus besteld, hoop op een levering in april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobotje
Vandaag contact gehad met de dealer. Mijn auto (EV Dynamicplusline Mineral Blue) staat eindelijk op de planning voor productie. Dit zou betekenen dat hij binnen 2 weken van de band af zou moeten rollen. Dus ik verwacht de levering pas vanaf begin april. Dat zou dus een levertijd van een jaar zijn (besteld 1 april).

Niet netjes KIA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchVik
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-09-2024
Hoe kan het dat jouw dealer het kan zien en mijn dealer kan niet zien wanneer de niro in productie gaat, bij mij betreft het een DPL clear white.
tobotje schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:36:
Vandaag contact gehad met de dealer. Mijn auto (EV Dynamicplusline Mineral Blue) staat eindelijk op de planning voor productie. Dit zou betekenen dat hij binnen 2 weken van de band af zou moeten rollen. Dus ik verwacht de levering pas vanaf begin april. Dat zou dus een levertijd van een jaar zijn (besteld 1 april).

Niet netjes KIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

DutchVik schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:25:
Hoe kan het dat jouw dealer het kan zien en mijn dealer kan niet zien wanneer de niro in productie gaat, bij mij betreft het een DPL clear white.

[...]
Mijn kia dealer heeft mij een keer uitgelegd dat ze een lange backlog hebben qua auto's en ze een planning maken van wanneer ongeveer een auto de productie in gaat, maar dat doen ze in kleine batches (x aantal dagen/weken van te voren oid). Maar dat is dan een voorlopige productiedatum. Pas als de auto echt op de band staat qua productie krijgt ie een VIN en weet je dus dat de auto klaar is. (stappen daarna zijn, op de boot --> op de kade in NL --> bij de dealer --> oplevering aan de klant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobotje
DutchVik schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:25:

[...]
Omdat dit pas net voor productie bekend is (ongeveer 2 weken volgens de dealer). Dus mijn auto staat deze maand nog in de planning voor productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudWieP8
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09-2024
Heb op dezelfde dag besteld, bij dezelfde leasemaatschappij, met dezelfde leverweek maar helaas kan dezelfde dealer mij niet dit goede nieuws geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

RuudWieP8 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:47:
[...]

Heb op dezelfde dag besteld, bij dezelfde leasemaatschappij, met dezelfde leverweek maar helaas kan dezelfde dealer mij niet dit goede nieuws geven
Speelt hier natuurlijk ook mee de datum wanneer de LM het akkoord heeft doorgegeven bij de dealer, en de datum dat de dealer deze doorzet richting fabriek. Verder heeft een dag veel uren, dus als er een veel andere dealers ook orders doorduwen kan je dus zomaar honderden/duizenden plekken lager staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Zijn er nog mensen die onlangs een prijsverhoging hebben gekregen? Toen ik de auto bestelde in augustus werd gezegd dat er nog één aan zat te komen. Tot nu toe niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-04 12:56
in de prijslijst staat een afleverprijs voor of na 30 november, hier heeft dus de prijsverhoging plaatsgevonden. ik zelf heb de niro EV EL cityshape green besteld in november en kreeg deze week dat de auto al geproduceerd is, maar enkel nog wacht op 1 onderdeel. hopelijk wordt de auto in Februari al afgeleverd :)
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste