Horendol door stampende kinderen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 67.039 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 16:20

PinusRigida

I put the p in pool.

Kinderen kennende zal het wel "wat herhaling" vergen van de ouders om hun kroost de gewoonte aan te leren.
Beseffende dat vooraleer m'n eigen dochter (9) eindelijk van iets een gewoonte heeft aangeleerd (zoals deuren sluiten en lichten doven bij het verlaten van kamers) ik het echt eerst zo'n miljard keer moet herhalen. :D }:|

Ik denk/vind wel dat TS goeie buren heeft... ik ken er genoeg die iets zouden hebben van "mijn kinderen moeten voor jouw comfort pantoffeltjes dragen?! Weet je waar je je pantoffeltjes mag st.... etc..." dus vind het echt top dat de buren hierin mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 13:36

JJ93

Error 418

Hoop dat de pantoffels gaan helpen!

Ik heb ook maandenlang last gehad van contactgeluid van mijn nieuwe bovenburen met 1 klein kind.

Gesprekken liepen bij mij op niks uit want het is “normaal” dat een kind rent en springt in huis.

Wat uiteindelijk hielp was om ze het geluid bij mij thuis te laten ervaren. Daar schrokken ze van en sindsdien letten ze meer op contactgeluid.

Momenteel eigenlijk amper last van elkaar :)

Één van de grootste veroorzakers van overlast bleek een glijbaan te zijn. Die werd door het hele huis geschoven en dat hoorde ik altijd luid. En het glijden/springen ook. Scheelt een hoop nu dat ding weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-05 14:42

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Herkenbaar, ben zelf ook erg gevoelig voor dergelijke geluiden. Met name als ik rust zoek.

Ik probeer altijd zaken bespreekbaar te maken als het echt ongepast gedrag betreft. In alle andere gevallen is de noise cancellation van mijn Apple Airpods gen 2 earbuds een uitkomst. Je voelt niet dat je ze in hebt en je hoort (bijna) niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Maar goed, het zijn kinderen en dus groeien de voeten. Ga je elke keer nieuwe pantoffels kopen al ze eruit groeien of laat je dat dan verder aan de ouders over die verantwoordelijkheid?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liamski30
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09-01-2024
PinusRigida schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:06:
Kinderen kennende zal het wel "wat herhaling" vergen van de ouders om hun kroost de gewoonte aan te leren.
Beseffende dat vooraleer m'n eigen dochter (9) eindelijk van iets een gewoonte heeft aangeleerd (zoals deuren sluiten en lichten doven bij het verlaten van kamers) ik het echt eerst zo'n miljard keer moet herhalen. :D }:|

Ik denk/vind wel dat TS goeie buren heeft... ik ken er genoeg die iets zouden hebben van "mijn kinderen moeten voor jouw comfort pantoffeltjes dragen?! Weet je waar je je pantoffeltjes mag st.... etc..." dus vind het echt top dat de buren hierin mee gaan.
Absoluut, ik verwacht zeker het aankomende half jaar nog flinke overlast, dit soort dingen kosten gewoon tijd, berusting en acceptatie is key. De ouders lijken wel gedisciplineerd, moeder werkt in een kinderopvang en doet een pedagogische studie en vader lijkt ook wel redelijke controle over de kinderen te hebben, ze lijken ook wel te luisteren naar die ouders.

Wat betreft goeie buren, ik dank de bebaarde man daarbovenin op mijn blote knieën dat ze zo schappelijk en meewerkend zijn, ik ben zelf ook zo en had precies hetzelfde gedaan _/-\o_ . Ik heb gemerkt dat het fifty fifty is, de ene helft vindt t heel erg dat ze zulke overlast veroorzaken en zullen veel doen om het te beperken, de andere helft staat er echt met instelling in, dit is jouw probleem en je moet er maar zelf mee dealen, jij gaat niks aandragen of bepalen over hoe of wat dan ook, optyfen en wel gauw.

Daarom was dit ook zo’n spannend gebeuren en heb ik het best lang uitgesteld. Het is echt barre ellende als je buren hebt uit die laatste groep, je staat dan echt met lege handen ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:39
PinusRigida schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:06:

Ons zoontje is bijna 4, en met een houten verdiepingsvloer dreunt het altijd lekker door wanneer hij rent/speelt boven. Ik ben al maaaanden aan het corrigeren, maar wanneer hij op gaat in zijn spel dan valt hij weer in het oude gedrag. Gelukkig bindt hij meteen in wanneer je hem er op aan spreekt, maar je moet er bovenop blijven zitten wil je nooit een bonk horen.
En het maakt niet uit HOE je corrigeert op het spectrum [lief vragen] <---> [ijzeren vuist]... hij realiseert zich in het moment niet dat zijn gedrag last veroorzaakt voor anderen.

Mijn punt is dat je als ouder vaak weinig controle hebt over het gedrag. Je kunt ook pas corrigeren wanneer het "ongewenste gedrag" zich voor doet (en je het door hebt), en dan is het punt van "last hebben" al gepasseerd.

Niet om het probleem van TS te bagatalliseren, want ik weet uit ervaring (met ons eigen kind, i.c.m. thuiswerken) hoe enorm vervelend het is. Maar ik denk dat je in veel gevallen noch het kind, noch de ouders, de schuld kunt geven van de last.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liamski30
JJ93 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:16:
Hoop dat de pantoffels gaan helpen!

Ik heb ook maandenlang last gehad van contactgeluid van mijn nieuwe bovenburen met 1 klein kind.

Gesprekken liepen bij mij op niks uit want het is “normaal” dat een kind rent en springt in huis.

Wat uiteindelijk hielp was om ze het geluid bij mij thuis te laten ervaren. Daar schrokken ze van en sindsdien letten ze meer op contactgeluid.

Momenteel eigenlijk amper last van elkaar :)

Één van de grootste veroorzakers van overlast bleek een glijbaan te zijn. Die werd door het hele huis geschoven en dat hoorde ik altijd luid. En het glijden/springen ook. Scheelt een hoop nu dat ding weg is.
Klopt, het geluid is bij mij dermate dat ik het gewoon zo kon opnemen met m’n iPhone. Dit heb ik ze daarna via m’n headset laten horen en ze waren verbaasd dat het zo goed hoorbaar was. De ernst van dat er wat moest gebeuren was ze toen ook wel duidelijk, ik denk zonder dat was het heel moeilijk om ze invoelend te laten zijn mbt de situatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:14

The Zep Man

🏴‍☠️

boxlessness schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:08:
Mijn punt is dat je als ouder vaak weinig controle hebt over het gedrag. Je kunt ook pas corrigeren wanneer het "ongewenste gedrag" zich voor doet (en je het door hebt), en dan is het punt van "last hebben" al gepasseerd.

Niet om het probleem van TS te bagatalliseren, want ik weet uit ervaring (met ons eigen kind, i.c.m. thuiswerken) hoe enorm vervelend het is. Maar ik denk dat je in veel gevallen noch het kind, noch de ouders, de schuld kunt geven van de last.
De ouders hebben gekozen om daar te gaan wonen en daar kinderen te hebben. De buren hadden daar geen keuze in. Als ouder heb je ook de mogelijkheid om de vloer te isoleren (mits nog niet gedaan) of om ergens te gaan wonen waar kinderen opvoeden geen probleem is. Er ligt dus zeker een rol bij de ouders, en een 'schuld' bij nalatigheid.

Nu klinkt het bovenstaande strenger dan dat ik bedoel, en het is ook situatieafhankelijk. In een flat hoor je altijd wel wat. Je lijkt het daarom goed te doen door je kind snel te corrigeren. Af en toe een bonk is niet het einde van de wereld. Dag in, dag uit is een ander probleem.

[ Voor 31% gewijzigd door The Zep Man op 05-01-2023 12:15 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Liamski30
Gunner schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:59:
Maar goed, het zijn kinderen en dus groeien de voeten. Ga je elke keer nieuwe pantoffels kopen al ze eruit groeien of laat je dat dan verder aan de ouders over die verantwoordelijkheid?
De sloffen zijn redelijk verstelbaar en gaan per 2 maten (dus 26-28 bv) dus ik vermoed elk anderhalf jaar oid nieuwe sloffen te moeten halen. Absoluut zal ik die telkens halen, hele hele kleine prijs voor de rust die je ervoor terugkrijgt. Ik heb de buurvrouw ook op het hart gedrukt niet druk te maken over de prijs/aanschaf oid. Dat regel ik wel, zolang als het nodig is haha. Ze hoeft alleen te laten weten als ze niet meer passen, ik zal er zelf ook volgend jaar nog wel naar vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Liamski30 op 05-01-2023 12:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@Liamski30 Ik snap het hoor. Gemoedsrust is onbetaalbaar.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liamski30
boxlessness schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:08:
[...]

Ons zoontje is bijna 4, en met een houten verdiepingsvloer dreunt het altijd lekker door wanneer hij rent/speelt boven. Ik ben al maaaanden aan het corrigeren, maar wanneer hij op gaat in zijn spel dan valt hij weer in het oude gedrag. Gelukkig bindt hij meteen in wanneer je hem er op aan spreekt, maar je moet er bovenop blijven zitten wil je nooit een bonk horen.
En het maakt niet uit HOE je corrigeert op het spectrum [lief vragen] <---> [ijzeren vuist]... hij realiseert zich in het moment niet dat zijn gedrag last veroorzaakt voor anderen.

Daarom zijn deze sloffen zo ideaal, je omzeilt het hele gedoe omdat je het probleem direct bij de bron aanpakt, namelijk de hielen. Er zijn alleen 2 correctiemomenten, bij opstaan of thuiskomst. De kinderen kunnen daarna naar hartelust springen rennen klauteren etcetera zonder dat je er ook maar een centje van hoort.

[ Voor 3% gewijzigd door Liamski30 op 05-01-2023 12:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Liamski30 Ik mis wel een beetje zelfreflectie bij je laatste post :)

Jij bent nu extra gefocust op het geluid en daar moet je denk ik ook nog iets mee doen. Geniet van je huis, nodig mensen uit en vier het leven. De focus op dit geluid blijf je anders voeden.

Ik zou beginnen met een goede playlist aan te maken, goede geluidsinstallatie (rekening houdend met de buren) en deze automatisch laten aangaan op de momenten dat je normaal gesproken thuis komt. En ga daarna je eigen ritme in en zorg dat je niet meer focust op deze geluiden.

Voor alle duidelijkheid, heel vervelend en oh wat herken ik alles in jouw topic.. maar werk ook aan je zelf, want je moet/mag weer leren genieten in je eigen woning zonder focus op het contactgeluid.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 16:20

PinusRigida

I put the p in pool.

The Zep Man schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:12:
[...]

De ouders hebben gekozen om daar te gaan wonen en daar kinderen te hebben. De buren hadden daar geen keuze in. Als ouder heb je ook de mogelijkheid om de vloer te isoleren (mits nog niet gedaan) of om ergens te gaan wonen waar kinderen opvoeden geen probleem is. Er ligt dus zeker een rol bij de ouders, en een 'schuld' bij nalatigheid.

Nu klinkt het bovenstaande strenger dan dat ik bedoel, en het is ook situatieafhankelijk. In een flat hoor je altijd wel wat. Je lijkt het daarom goed te doen door je kind snel te corrigeren. Af en toe een bonk is niet het einde van de wereld. Dag in, dag uit is een ander probleem.
Ik denk dat @boxlessness het meer bedoelde als in

- geen schuld van het kind omdat het typisch is aan (jonge) kinderen om vol op te gaan in spel en fantasie en idd. niet stil te staan bij 'volwassen' bekommernissen als "hoe ervaren anderen mijn gedrag?"
- maar ook geen schuld bij de ouders indien ze hun best doen om hun kind op iets te wijzen, maar dat omwille van bovenstaand punt, het tot in den treure moet herhaald worden en het lang kan duren eer iets voor een kind een gewoonte wordt...

...waarmee ik niet zeg dat ouders dan maar géén verantwoordelijkheid hebben om hun best te doen om hinder voor de buren te beperken natuurlijk.

Edit: ik herlas je reactie en denk dat je net hetzelfde bedoelde. :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• boxlessness
The Zep Man schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:12:
[...]

Ik vind je toch echt te kort door de bocht heen gaan met je eerste stelling. (we wonen zelf in het buitengebied, dus geen van beide zijn van toepassing op ons)
Ja, je dient rekening te houden met je buren en je hebt als ouder ook die verantwoordelijkheid. En ja, verhuizen en de kiet ombouwen behoort tot de opties... maar ook weer niet voor menig mensen... vanwege, financien, werk, beschikbaarheid van een woning. Dus ik vind het label "nalatig" echt te snel getrokken.

Mijn realisatie is dat de "generatiekloof", of "leefstijlkloof" tussen ons volwassenen en kinderen echt enorm is. En het verschil in behoeften (e.g. rust vs wild spelen) brengt een spanningsveld met zich mee. Wanneer ik op het kinderdagverblijf ons zoontje op ga halen dan denk ik ook wel eens: "word ik nou oud, of zijn kinderen gewoon enorm vervelend en vermoeiend?".
En dat spanningsveld is alleen maar groter geworden. Zowel door thuiswerken, maar ook door toegenomen werkdruk waardoor mensen meer behoefte hebben aan rust en stilte.
Ik heb geen oplossing, maar gezinnen met kinderen samenzetten, en mensen die rust willen bij elkaar zetten, zie ik niet als een realistische oplossing.

Persoonlijk ben ik van mening dat de kern van het probleem is dat over de hele breedte onze leefstijlen steeds verder uit elkaar aan het groeien zijn. In plaats van samenleven, willen we steeds meer op onze eigen manier leven: We zitten steeds meer in onze eigen silo. En waar onze levens dan kruisen, daar is dan een kans op frustratie.
Volgens mij vloeit dat ook voort uit een stukje Nederlandse cultuur: een stukje Calvinisme en focus op werken en efficientie. Dat wil zeggen dat we heel erg in ons eat-sleep-work-repeat-ritme zitten, waardoor onze beperkte vrije/rust tijd heel waardevol wordt en we die zo efficient mogelijk willen inzetten. En alles wat dan in de weg staat van die beperkte vrije/rust tijd veroorzaakt dan frustratie.

Om dan terug te voeren op het onderwerp van dit topic: kinderen zijn gewoon een stoorzender zijn in die behoefte aan rust... en de ouders zitten ook in eat-sleep-work-repeat-modus, en moeten hun kinderen daarbij nog bezig houden... en onze leefomgeving is ingericht op efficientie en niet op samenleven, we zitten hutje-mutje op elkaar en je kunt de kids ook niet even buiten zetten om uit te razen... en die kinderen kunnen hun energie ook niet op school kwijt want daar moeten ze netjes in hun bankje zitten (althans, wij vroeger wel)...

We hebben allemaal last van elkaar, tot aan mentale problemen aan toe. En ik denk dat dat eerder een signaal is dat er iets krom zit in de manier waarop we met elkaar samenleven, dan dat we de schuld/verantwoordelijkheid/oplossing op 1 plek moeten zoeken.

Dat gezegd hebbende, ik ben nu ook aan het kijken naar die pantoffels van TS ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

boxlessness schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:42:
[...]

Ik vind je toch echt te kort door de bocht heen gaan met je eerste stelling. (we wonen zelf in het buitengebied, dus geen van beide zijn van toepassing op ons)
Ja, je dient rekening te houden met je buren en je hebt als ouder ook die verantwoordelijkheid. En ja, verhuizen en de kiet ombouwen behoort tot de opties... maar ook weer niet voor menig mensen... vanwege, financien, werk, beschikbaarheid van een woning. Dus ik vind het label "nalatig" echt te snel getrokken.
Even grof gezegd, geen kinderen nemen behoort ook tot de opties als niet in andere facetten kan worden voldaan (financiën, werk, beschikbaarheid van een woning). Dat blijft een keuze.

Nu wil ik niet meteen aangeven dat men geen kinderen mag nemen vanwege een reden. Verre daarvan. De nalatigheid die ik bedoel is in de situatie dat je iets kan doen of laten, maar besluit om het tegenovergestelde te doen. Als je een 'best effort' doet (zoals in het genoemde geval: kind corrigeren wanneer nodig, ook al moet dat vaak gedaan worden), dan vind ik dat al niet nalatig meer.
Mijn realisatie is dat de "generatiekloof", of "leefstijlkloof" tussen ons volwassenen en kinderen echt enorm is. En het verschil in behoeften (e.g. rust vs wild spelen) brengt een spanningsveld met zich mee. Wanneer ik op het kinderdagverblijf ons zoontje op ga halen dan denk ik ook wel eens: "word ik nou oud, of zijn kinderen gewoon enorm vervelend en vermoeiend?".
Dat heeft niets met oud zijn te maken. Kinderen (in het algemeen, niet ieder uniek kind) zijn vervelend en vermoeiend.
En dat spanningsveld is alleen maar groter geworden. Zowel door thuiswerken, maar ook door toegenomen werkdruk waardoor mensen meer behoefte hebben aan rust en stilte.
Ik heb geen oplossing, maar gezinnen met kinderen samenzetten, en mensen die rust willen bij elkaar zetten, zie ik niet als een realistische oplossing.
Dat stelde ik nergens voor, volgens mij. Overigens wellicht een goed idee. Gezinnen met kinderen kunnen beter op elkaars kroost passen. Die hebben immers alle faciliteiten voor kinderen, of het nu die van henzelf of van anderen zijn. Andersom hebben gezinnen met kinderen dan ook geen last van kindvrije mensen, die bijvoorbeeld een ander bioritme erop nahouden. :+
We hebben allemaal last van elkaar, tot aan mentale problemen aan toe. En ik denk dat dat eerder een signaal is dat er iets krom zit in de manier waarop we met elkaar samenleven, dan dat we de schuld/verantwoordelijkheid/oplossing op 1 plek moeten zoeken.
Ik sprak daarom over 'schuld' voor waar het gewicht ligt om er iets aan te doen (als er iets aan te doen valt). Juridisch gezien is de schuldvraag duidelijk. Als er geluidsoverlast is door een kind, zijn de mogelijke gevolgen voor de ouders/verzorgers. Dat is wel daadwerkelijk één plek voor het 'schuld/verantwoordelijke' deel. Over oplossingen om met elkaar beter om te gaan ben ik het eens dat die niet vanuit één plek komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Liamski30
Falcon schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:35:
@Liamski30 Ik mis wel een beetje zelfreflectie bij je laatste post :)

Jij bent nu extra gefocust op het geluid en daar moet je denk ik ook nog iets mee doen. Geniet van je huis, nodig mensen uit en vier het leven. De focus op dit geluid blijf je anders voeden.

Ik zou beginnen met een goede playlist aan te maken, goede geluidsinstallatie (rekening houdend met de buren) en deze automatisch laten aangaan op de momenten dat je normaal gesproken thuis komt. En ga daarna je eigen ritme in en zorg dat je niet meer focust op deze geluiden.

Voor alle duidelijkheid, heel vervelend en oh wat herken ik alles in jouw topic.. maar werk ook aan je zelf, want je moet/mag weer leren genieten in je eigen woning zonder focus op het contactgeluid.
Haha thanks, dit moest ik echt even horen ja.
Ik heb zo in die allesbeheersende bubbel van geluidsoverlast geleefd, dat je gewoon vergeet om te leven en genieten van je woning. Goeie suggesties, ga ik wat mee doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liamski30
@boxlessness je kunt ook kijken naar Nike Kawa slippers, soortgelijk dempend foam materiaal maar echt stuk goedkoper. Verder een hele goede analyse over efficiëntie, rust en het verschil in leefstijl, precies zoals ik het ervaar ook.

[ Voor 33% gewijzigd door Liamski30 op 05-01-2023 15:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boxlessness
The Zep Man schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:50:
[...]

Even grof gezegd, geen kinderen nemen behoort ook tot de opties als niet in andere facetten kan worden voldaan (financiën, werk, beschikbaarheid van een woning). Dat blijft een keuze.

...
Achteraf gezien denk ik ook wel eens "had ik 'm maar in mijn broek gehouden, of in een tissue geschoten" ;)
Maar helaas zijn dit van die emotionele beslissingen waar men vaak niet alle consequenties van overziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

boxlessness schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:44:
Achteraf gezien denk ik ook wel eens "had ik 'm maar in mijn broek gehouden, of in een tissue geschoten" ;)
Maar helaas zijn dit van die emotionele beslissingen waar men vaak niet alle consequenties van overziet.
Ik schreef 'grof gezegd'. Alles heeft ups en downs. De keuze is al gemaakt, dus kijk niet meer terug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puk66
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16-11-2024
(Toch maar even reactie, ook al is de thread 2 maanden oud)

10 jaar in Amerika gewoond, niet terug geweest, maar appartement Nederland aangehouden. Bij terugkomst bleek boven ons te zijn verkocht, en die mensen met 2 kinderen hadden jarenlang vrij spel gehad, nooit klachten uiteraard, want we waren er niet.

Eerst 4 maanden moeten steggelen voordat die niet zo *knip* Indiërs begrepen dat er verplicht een -10dB ondervloer in moest. Dat heeft meneer gedaan, “want” hij wilde wel dat z’n kinderen gewoon hun gang konden gaan. Op dat moment voelden we al nattigheid.

9 maanden verder is de situatie als volgt: elke dag, ELKE DAG, tussen 12-14 en 17-21 lopen die kinderen op hun hielen door het hele huis te rennen en springen, “want” ze hebben nu immers een ondervloer. Als ik 50% van de irritatie momenten weg laat, DUS MAAR DE HELFT MEEREKEN, blijven er 20 per uur over. Keer 6 uur per dag, maakt 120. Keer 30 dagen per maand, dus 3.600 absoluut onaanvaardbare momenten. En dan bedoel ik niet gewoon “een beetje gebonk”, maar ZES EN DERTIG HONDERD KEER PER MAAND gestamp dat ruim boven de TV uit komt, tenzij ik ‘m op 10 zet, en zelfs dan komen er nog wat overheen!

Op allerlei manieren geprobeerd ze duidelijk te maken DAT HET *knip* EEN APPARTEMENT EN GEEN SPEELTUIN IS, blijft dat *knip* hun kinderen gewoon de vrije hand geven. Want zeg niets over hun mooie kindjes!!

De STUPIDE opmerkingen dat je maar met een koptelefoon moet gaan lopen, of nog idioter: “ga verhuizen” slaan echt helemaal nergens op! HET IS GEEN SPEELTUIN!!

“Kinderen maken nu eenmaal lawaai”. Serieus?? Dus WIJ moeten maar de consequenties accepteren omdat JIJ zo graag kids wil????

Ik heb 140.000 aan verbouwingen boven de marktwaarde in m’n huis gestoken, ik KAN niet eens verhuizen!

*knip*

Als er mensen zijn die in dezelfde situatie zitten, graag contact!

Ongeacht de vervelende situatie, we houden het hier fatsoenlijk. Daarnaast is het hier een discussieforum, dit is meer een rant.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 25-01-2023 10:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 15:17

mwa

Puk66 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:33:

10 jaar in Amerika gewoond, niet terug geweest, maar appartement Nederland aangehouden. Bij terugkomst bleek boven ons te zijn verkocht, en die mensen met 2 kinderen hadden jarenlang vrij spel gehad, nooit klachten uiteraard, want we waren er niet.

Eerst 4 maanden moeten steggelen voordat die niet zo bijster slimme Indiërs begrepen dat er verplicht een -10dB ondervloer in moest. Dat heeft meneer gedaan, “want” hij wilde wel dat z’n kinderen gewoon hun gang konden gaan. Op dat moment voelden we al nattigheid.

9 maanden verder is de situatie als volgt: elke dag, ELKE DAG, tussen 12-14 en 17-21 lopen die kinderen op hun hielen door het hele huis te rennen en springen, “want” ze hebben nu immers een ondervloer. Als ik 50% van de irritatie momenten weg laat, DUS MAAR DE HELFT MEEREKEN, blijven er 20 per uur over. Keer 6 uur per dag, maakt 120. Keer 30 dagen per maand, dus 3.600 absoluut onaanvaardbare momenten. En dan bedoel ik niet gewoon “een beetje gebonk”, maar ZES EN DERTIG HONDERD KEER PER MAAND gestamp dat ruim boven de TV uit komt, tenzij ik ‘m op 10 zet, en zelfs dan komen er nog wat overheen!

Op allerlei manieren geprobeerd ze duidelijk te maken DAT HET *knip* EEN APPARTEMENT EN GEEN SPEELTUIN IS, blijft dat *knip* uit New Delhi hun kinderen gewoon de vrije hand geven. Want zeg niets over hun mooie kindjes!!

De STUPIDE opmerkingen dat je maar met een koptelefoon moet gaan lopen, of nog idioter: “ga verhuizen” slaan echt helemaal nergens op! HET IS GEEN SPEELTUIN!!

“Kinderen maken nu eenmaal lawaai”. Serieus?? Dus WIJ moeten maar de consequenties accepteren omdat JIJ zo graag kids wil????

Ik heb 140.000 aan verbouwingen boven de marktwaarde in m’n huis gestoken, ik KAN niet eens verhuizen!

*knip*

Slofjes kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 22-01-2023 11:09 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:59
@Puk66 hoewel ik je irritatie begrijp zou je
  • Iets aan je taalgebruik kunnen doen?
  • Dit topic nog even doornemen om te kijken of er nog tips zijn die je kunt gebruiken zoals die van @mwa bijv..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-05 15:55

Eerst 4 maanden moeten steggelen voordat die niet zo bijster slimme Indiërs begrepen dat er verplicht een -10dB ondervloer in moest. Dat heeft meneer gedaan, “want” hij wilde wel dat z’n kinderen gewoon hun gang konden gaan. Op dat moment voelden we al nattigheid.

Op allerlei manieren geprobeerd ze duidelijk te maken DAT HET *knip* EEN APPARTEMENT EN GEEN SPEELTUIN IS, blijft dat *knip* uit New Delhi hun kinderen gewoon de vrije hand geven. Want zeg niets over hun mooie kindjes!!

*knip*

Het is geen speeltuin maar wel een appartement en daarin heb je, vrijwel onvermijdelijk, geluid van je buren. Kinderen spelen en maken daarbij geluid. Een half uurtje per dag uitlaten en verder niets horen van je buurkinderen is compleet onrealistisch. Die verwachting moet je echt loslaten, want het zal je niets anders dan frustratie opleveren.

Dat gezegd hebbende: het is uiteraard wel fijn als buren een beetje rekening met elkaar houden, en proberen de (geluids)overlast tot een minimum te beperken. De huidige manier waarop je dit aan je buren vraagt lijkt niet de juiste te zijn, althans leidt niet tot je gewenste oplossing. Zijn er andere, betere manieren denkbaar?

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 22-01-2023 11:10 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 12:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

.....

.....
Is het een bejaarden-/zorgappartement?

Zo nee, welkom in Nederland. Waar van bovenaf wordt gestimuleerd om zo gemêleerd mogelijk te gaan wonen. Jong/oud/culturen, alles mengen.

Dan kun je op burendag tenminste je (toekomstige) mantelzorgers wat beter leren kennen.

TS heeft tenminste moeite gedaan om de overlast die hij ervaart te minderen door met een positieve houding het contact aan te gaan.

In veel culturen (waarschijnlijk ook die van jouw buren) is het normaal dat je "thuis" kunt doen en laten wat je maar wilt. Zij zullen jouw zien als die "nieuwe gast" die denkt dat hij hen de wet voor kan schrijven terwijl ze er al 2 jaar ongestoord (en zonder commentaar van andere buren) wonen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
*knip*
Blijf aub wel ontopic.

[ Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 24-01-2023 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paralize_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-05 09:28
*off-topic*

[ Voor 95% gewijzigd door tweakduke op 24-01-2023 10:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:26
(

“Kinderen maken nu eenmaal lawaai”.
tja frustratie maar goed deze zin wordt vaker gebruikt als excuus ik begrijp dat ook niet als ik mijn hond dag en nacht zou laten blaffen in de tuin en ik krijg daar gezeik over kan ik ook niet roepen

het is een hond en honden blaffen !! maar goed met kinderen ligt dat gevoeliger al denk ik meer dat het aan de ouders ligt dan aan de kinderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@bie100 helemaal mee eens. Maar dat neemt niet weg dat je er rekening mee dient te houden dat de wereld om je heen gewoon herrie maakt. Er zit een verschil tussen een hond die even blaft of een hele nacht. Als mijn huisdier de hele dag herrie zou maken terwijl ik er niet was dan mag je daar als buren echt wel wat van zeggen want
  • Ik ben er niet, dat is fout 1
  • De buren hebben er last van
Als je echter wel thuis bent, en je dus de mogelijkheid hebt om er iets aan te doen dan moet je die verantwoordelijkheid ook nemen. Of het nu om katten, honden, goudvissen, een klopboor of kinderen gaat. Dat is niet interessant. Maar waar het mij persoonlijk om ging bij de reactie van @Puk66 . Het is totaal niet relevant dat hij 140.000 heeft geinvesteerd in zijn huis. Dat hebben de buren geen boodschap aan ( en terecht ). Je kunt van zijn buren ook niet verwachten dat als hij terug is in Nederland en ze jaren hebben kunnen wonen zonder buren (lucky bastards) dat ze dan op stel en sprong hun gedrag aanpassen. Dat kost tijd. De manier waarop @Puk66 over zijn buren sprak ( wat nu gelukkig is weg geknipt ) is ook niet mals. Ik kan zomaar begrijpen dat wanneer iemand zo naar mij toe komt aan de deur dat mijn eerste reactie dan zou zijn " Dikke doei!". Je hebt maar een kans voor een eerste indruk

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Webgnome schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:16:
@bie100 helemaal mee eens. Maar dat neemt niet weg dat je er rekening mee dient te houden dat de wereld om je heen gewoon herrie maakt. Er zit een verschil tussen een hond die even blaft of een hele nacht. Als mijn huisdier de hele dag herrie zou maken terwijl ik er niet was dan mag je daar als buren echt wel wat van zeggen want
  • Ik ben er niet, dat is fout 1
  • De buren hebben er last van
Buiten dat om zou ik ook hopen dat mijn buren hier wat van zouden zeggen. Wellicht weet ik niet dat er zoveel geluid is als ik weg ben (bijvoorbeeld door een huisdier). In mijn geval heb ik een koele maar goede relatie met de buren, en voor die status quo wil ik best wel wat doen/investeren.

Ik heb wel eens gevraagd of buren mij konden horen. Ze gaven aan dat ze enkel het 'beuken' van de waterleiding konden horen als de wasmachine aanstond. Meteen een waterslagdemper geïnstalleerd. Kleine moeite, groot plezier, en ook nog eens beter voor mijn leidingen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Op allerlei manieren geprobeerd ze duidelijk te maken DAT HET [mbr]*knip*[/] EEN APPARTEMENT EN GEEN SPEELTUIN IS, blijft dat [mbr]*knip*[/] hun kinderen gewoon de vrije hand geven. Want zeg niets over hun mooie kindjes!!

[mbr]*knip*[/]

[mbr]Ongeacht de vervelende situatie, we houden het hier fatsoenlijk. Daarnaast is het hier een discussieforum, dit is meer een rant.[/]
Inderdaad, kinderen maken geluid. Het hoort bij kind zijn.
Dat je je hieraan ergert is JOUW keuze.
Dat is zelfde als gaan wonen naast een boerderij en klagen over stank van de dieren.

Het klinkt hard, maar je ergeren aan dingen die je niet kan controleren is verspilde energie.
En het aan laten komen op een conflict met je buren maakt het enkel erger. Af en toe samen een kopje drinken lost meer op.
OMDENKEN.

Pana 5j

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
mrbullet schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:00:
[...]

Dat is zelfde als gaan wonen naast een boerderij en klagen over stank van de dieren.

Het klinkt hard, maar je ergeren aan dingen die je niet kan controleren is verspilde energie.
En het aan laten komen op een conflict met je buren maakt het enkel erger. Af en toe samen een kopje drinken lost meer op.
OMDENKEN.
Kinderen hoeven echt niet 24/7 geluid te maken. En zeker niet anderen tot last te zijn. Dat heet opvoeding. Dat hoort bij ouders zijn.
Dat jij ervoor kiest je kind niet op te voeden is JOUW keuze.
Daar hoeft je een ander niet mee tot last te zijn. Als je je kind niet wil opvoeden, ga lekker op die boerderij wonen zodat anderen er geen last van hebben.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

OMDENKEN.
Fatsoenlijk opgevoede kinderen leren dat je niet de trap op stampt, maar gewoon loopt. Maar dat vereist opvoeding, en dat zijn we in Nederland en masse een beetje vergeten. Prima om mensen (buren) daarop aan te spreken.

Je tweede zin is een excellent voorbeeld van de Wikipedia: Paradox van tolerantie
Als iedereen tolerant is tegenover stampende, springende, schreeuwende kinderen, vindt er nooit een terugkoppeling plaats dat dit wellicht ongewenst is.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
@Jeroenneman jein. De bovenburen hebben jaren zonder een onderbuurman te maken gehad en hebben daar dan ook naar gehandeld. (geen ondervloer, kinderen hun gang laten gaan). Dat is een belangrijke factor en staat nog los van het 'fatsoenlijk' opvoeden van je kinderen. Immers dat 'fatsoenlijk' is voor iedereen anders.

(maar misschien moeten we het erbij laten en gewoon even kijken waar/of de originele TS nog met info komt)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

[...]

"Inderdaad, honden loeien de hele dag als ze alleen zijn. Het hoort bij hond zijn."

Daar gaat een rechter uiteindelijk toch niet in mee. Kinderen, net als honden, moet je goed opvoeden en niet de hele dag alleen 'vrij' laten om te doen wat ze willen.

De opmerking over de boerderij slaat ook nergens op. Je gaat ergens wonen, buren veranderen... Daar kies je niet voor.
OMDENKEN.
Zeg je hetzelfde met bijvoorbeeld vuurwerk in je brievenbus? Kan je weinig aan doen, dus verspilde energie om je daaraan te ergeren.

[ Voor 48% gewijzigd door The Zep Man op 24-01-2023 12:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 20:23

D4NG3R

kiwi

:)

Ja, kinderen maken soms lawaai, nee het is niet normaal als ze dit constant doen. Daarvoor zou je echt niet hoeven aan te kloppen om dat mede te delen.

De situatie van de TS was een ander verhaal, daar waren de kinderen volgensmij (oprecht) niet aan het rondstampen, maar dreunde het gewoon door. Maar ik ken genoeg verhalen waar de kinderen willens en wetens de godganze dag schreeuwen, met deuren gooien, de trap op- en af banjeren zonder dat de ouders ooit ingrijpen.

Je kiest er normaliter (gelukkig!) niet voor of je buren kinderen krijgen, het is ook niet normaal om van een ander te verlangen dat die jouw overlast (gevende kinderen) maar 24/7 accepteert.

Wat is er gebeurt met een beetje normaal geven en nemen, leef en laat leven. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 24-01-2023 14:04 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bleker010
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-01-2023
Helaas leven we in een maatschappij waar ik het belangrijkst is. Woon zelf in een toren nieuwbouw in een grote stad met zwevende dekvloeren. Dat betekend dat als je de vloer niet laat leggen volgens de voorwaarden je overlast bezorgt bij je buren. Ook nooit gedacht dat deze luxe appartementen zo gehorig waren. Als je buren aanspreekt is het al tijd in de verdediging gaan nee dat kunnen wij niet zijn. De statements dat je het maar moet accepteren dat kinderen de hele dag kabaal maken want kinderen moeten kunnen spelen gaan er bij mij niet in. Er wordt helemaal niet meer buiten de eigen comfortzone gedacht en rekening met elkaar houden nee dat kan niet. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om rekening met elkaar te houden zodat een ieder prettig kan wonen. Pff hoop dat mijn benedenburen snel gaan verhuizen wordt echt een feestje dan. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
The Zep Man schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:47:
[...]

"Inderdaad, honden loeien de hele dag als ze alleen zijn. Het hoort bij hond zijn."

Daar gaat een rechter uiteindelijk toch niet in mee. Kinderen, net als honden, moet je goed opvoeden en niet de hele dag alleen 'vrij' laten om te doen wat ze willen.

De opmerking over de boerderij slaat ook nergens op. Je gaat ergens wonen, buren veranderen... Daar kies je niet voor.

[...]

Zeg je hetzelfde met bijvoorbeeld vuurwerk in je brievenbus? Kan je weinig aan doen, dus verspilde energie om je daaraan te ergeren.
Nee dat zeg ik, maar jij haalt het erbij. Er is blijkbaar iets mis met je fatsoen radar of logica.

Je kan hoog en laag springen, maar kinderen maken geluid. En gezonde kinderen horen dat te doen, onafhankelijk van de opvoeding. Helemaal als ze blij zijn of vriend(inne)tjes op bezoek hebben.
Er zit geen mute knop op.
Ik woon in de buurt van een school, dat is 100 erger. Ik kies ervoor om me niet aan te ergeren.

Sommige mensen kunnen daar niet mee omgaan.

Alleen hele dag voor een beeldscherm zijn ze stil. En dat is nou juist hoe je kinderen niet wilt opvoeden.

Pana 5j

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 23:11
mrbullet schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:47:
[...]

Ik woon in de buurt van een school, dat is 100 erger. Ik kies ervoor om me niet aan te ergeren.

[...]
Ik heb ook in de buurt van een school gewoond. Met alle respect, maar de 'overlast' van spelende kinderen buiten is echt heel iets anders dan bovenburen die continu springend en stampend door het huis denderen.

Wanneer je in je tuin overlast hebt van spelende kinderen, alleen door de week en alleen wanneer de kinderen buiten zijn, dan kun je nog naar binnen gaan. In je huis verwacht je gewoon dat je rust hebt. Je hebt geen idee hoe slecht het voor je gezondheid is wanneer je constant geluidsoverlast hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@Abom dat neemt niet weg het feit dat kinderen kinderen zijn en herrie maken. Dat je daarbij als ouder de taak hebt om je kinderen op te voeden om rekening te houden met je buren/omgeving staat als een paal boven water maar je ontkomt gewoon niet aan de nodige herrie.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
Abom schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:33:
[...]
In je huis verwacht je gewoon dat je rust hebt. Je hebt geen idee hoe slecht het voor je gezondheid is wanneer je constant geluidsoverlast hebt.
Ik kom wellicht 'stellig' over met mijn uitspraken. Dat is bedoeld om nadruk te leggen op hoe kinderen eenmaal zijn. Die zitten vol met energie en dat uit zich in beweging en kletsen.

Daarmee bagataliseer ik niet dat geluidsoverlast slecht voor je is. Ik zou persoonlijk nooit in de buurt van Schiphol willen wonen of werken. Heb het tijdje gedaan, was geen pretje.
Maar er zijn duizenden anderen die de vliegtuigen niet meer horen. Je ziet maar weer dat dat relatief is. Omgeving kan zich niet constant aan jou aanpassen en dat moet je niet willen of verwachten. Het scheelt wel als je op een vriendelijke manier contact legt.

"Constant geluidsoverlast" is ook overdreven. Ze zitten niet in een ploegendienst boven je om 24/7 geluid te produceren. Daar zie je weer het verschil tussen ervaren en werkelijkheid.

Pana 5j

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Abom
mrbullet schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:12:
[...]

Ik kom wellicht 'stellig' over met mijn uitspraken. Dat is bedoeld om nadruk te leggen op hoe kinderen eenmaal zijn. Die zitten vol met energie en dat uit zich in beweging en kletsen.

Daarmee bagataliseer ik niet dat geluidsoverlast slecht voor je is. Ik zou persoonlijk nooit in de buurt van Schiphol willen wonen of werken. Heb het tijdje gedaan, was geen pretje.
Maar er zijn duizenden anderen die de vliegtuigen niet meer horen. Je ziet maar weer dat dat relatief is. Omgeving kan zich niet constant aan jou aanpassen en dat moet je niet willen of verwachten. Het scheelt wel als je op een vriendelijke manier contact legt.

"Constant geluidsoverlast" is ook overdreven. Ze zitten niet in een ploegendienst boven je om 24/7 geluid te produceren. Daar zie je weer het verschil tussen ervaren en werkelijkheid.
Toch fascinerend dat jij schijnt te weten hoe erg de overlast is die Puk66 ervaart.

Onze vorige buren hadden twee tieners en die konden niet normaal een deur dicht maken. Dat was de enige overlast die wij hadden. Ik had er zelf niet zoveel last van, maar mijn vriendin heeft af en toe nachtdiensten, die werd er wel gek van.
Hoe moeilijk is het om tegen je tieners te zeggen dat ze normaal een deur dicht moeten maken? Dat is toch echt een kwestie van opvoeden.

Wij hebben ook regelmatig een kleine wervelwind door de woonkamer razen, helemaal prima zo nu en dan. Maar wanneer het non-stop is en de buren komen erover klagen, dan hoor je daar wel iets mee te doen.
Wanneer je daar niets mee doet, kun je verwachten dat er op termijn een burenruzie ontstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@Abom waar haal je vandaan dan de bovenburen van @puk66 daar helemaal niets mee doen. Het enige dat we nu hebben is het een dikke rant van hem over zijn boven buren. Lijkt mij dat we de discussie daarover dan ook moeten parkeren tot er weer meer info komt of gewoon mee stoppen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Abom
Webgnome schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:40:
@Abom waar haal je vandaan dan de bovenburen van @puk66 daar helemaal niets mee doen. Het enige dat we nu hebben is het een dikke rant van hem over zijn boven buren. Lijkt mij dat we de discussie daarover dan ook moeten parkeren tot er weer meer info komt of gewoon mee stoppen
Waar haal jij vandaan, dat ik ergens iets vandaan zou moeten halen over de bovenburen van Puk66?

Ik heb het over mijn/onze situatie en ik kan mij voorstellen dat iemand tot waanzin gedreven kan worden door excessief geluidsoverlast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETA
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-05 22:22

ETA

Wij hadden ook een tijd last van onze buur kinderen. Die hadden het briljante idee om soort paarden sprongen in huis te maken, de hele dag. Met ook nog een houte stokpaardje. Het leek of ze een bowlingbal lieten stuiteren. Super irritant.
Na het eerst een paar keer gemeld te hebben, ging het iets beter. Toen ook de vader des huizen zijn nieuwe DJ hobby op pakte en bijzonder harde muziek aan had, toch maar een keer een minder vriendelijk gesprek gehad.

Daarna de wijkagent ingeschakeld, om te vragen wat je kan/mag verwachten qua overlast. Die gaf ook aan dat dit extreem was. De kinderen hebben nu misschien schoenen aan, we horen ze in iedergeval bijna nooit meer.

De buurman met zijn muziek horen we een uurtje, één of twee keer in de week. Opzich nog net te doen.
Het eerst normaal bespreken zal al helpen, lukt dat niet, dan de wooningbouw danwel wijkagent eens benaderen. Success.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

ETA schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:06:
Toen ook de vader des huizen zijn nieuwe DJ hobby op pakte en bijzonder harde muziek aan had, toch maar een keer een minder vriendelijk gesprek gehad.

(...)

De buurman met zijn muziek horen we een uurtje, één of twee keer in de week. Opzich nog net te doen.
Dat snap ik niet helemaal. Als ik als DJ bezig zou zijn met enkel mijzelf, zou ik een goede koptelefoon gebruiken. Minder last van mijn omgeving, en mijn omgeving minder van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
The Zep Man schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:17:
[...]

Dat snap ik niet helemaal. Als ik als DJ bezig zou zijn met enkel mijzelf, zou ik een goede koptelefoon gebruiken. Minder last van mijn omgeving, en mijn omgeving minder van mij.
Maar DJs maken lawaai! Dat is NORMAAL! Daar moet je gewoon mee leren leven ja!

/s

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
The Zep Man schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:17:
[...]

Dat is voor iedereen anders. Dat is nou net de crux in dit hele topic..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

SmurfLink schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:18:
[...]

Maar DJs maken lawaai! Dat is NORMAAL! Daar moet je gewoon mee leren leven ja!

/s
Ah, ja. Natuurlijk. DJ's maken de hele dag door lawaai. Dat hoort bij het DJ zijn.
Dat iemand zich daaraan ergert is ZIJN/HAAR keuze.
Dat is zelfde als gaan wonen naast een huis met kinderen en klagen over overlast die zij de hele dag door (niet enkel incidenteel) veroorzaken.

/s

[ Voor 24% gewijzigd door The Zep Man op 25-01-2023 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 20:23

D4NG3R

kiwi

:)

Webgnome schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:34:
[...]

Dat is voor iedereen anders. Dat is nou net de crux in dit hele topic..
Precies dat, het ene overlast is het ander niet, sowieso blijft overlast een heel erg subjectief iets.

Als ik zelf naar herrie wil luisteren, zet ik een koptelefoon op. Het is onredelijk om te verwachten dat een ander oordoppen in gaat doen. Het is mijn keuze naar herrie te willen luisteren.

Bij kinderen gaat dat verhaal echter niet op, het is iedereens goed recht om aan kinderen te beginnen, en het is onbegonnen werk om te denken dat je kinderen de godganse dag aan het lijntje kan houden.

Het is echter ook totaal onredelijk om daar maar niks aan te gaan doen (of het soms vanuit rancune zelfs aan te sporen) en kinderen de hele dag hun gang te laten gaan. De meeste ouders snappen dat gelukkig wel (en waarderen zelf waarschijnlijk ook wel af en toe rust :+ ), maar er is genoeg ikke-ikke-ikke tokkievolk wat lak heeft aan alles en iedereen en het vertikt om de bank uit te komen en de kinderen tot bedaren te brengen.

Nee dan zetten we de TV wat harder zodat die boven het geschreeuw uit komt. En de buren er des te meer last van hebben.

Maar o-wee als ze zelf ergens last van hebben, nee dat kan niet, nu is het mot. :')

De meeste mensen valt echt wel mee te praten, zolang je maar niet direct met eisen aan komt zetten. Even aankloppen en vragen of het iets minder kan is echt niet onredelijk, en de meeste mensen schrikken er dan zelf van dat een ander ze zo kan horen. ;)

TL;DR is opnieuw: Geef en neem, leef en laat leven. Jouw hobbies/eigendom/kinderen zorgen soms voor overlast, anderen willen soms rust. Buiten het handje vol wettelijke normen/tijden waar iedereen zich aan te houden heeft moet je daar samen uit komen.

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 25-01-2023 11:05 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 21:14
Modbreak:Dit topic heeft zijn tijd wel gelopen, aangezien TS al 3 weken niet heeft gereageerd. Aangezien het hier eindeloos in cirkels doorgaat, een slotje..

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.