President schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:31:
[...]
Ik vind het dan weer vreemd om altijd maar de schoenen uit te doen bij de mat... Dat doe ik alleen als ik van plan ben de eerst komende uren niet naar buiten te gaan.
Je schoenen niet aan hebben in huis is niet normaal, maar dat heb jij vanuit jouw opvoeding mee gekregen. Wij dragen ook gewoon schoenen in huis.
Je stipt aan dat schoenen aanhouden of niet iets vanuit je opvoeding is, om vervolgens te concluderen met dat je ze 'gewoon' aanhoudt...
Zelf vind ik het vrij bizar dat je voor je plezier in je eigen huis je schoenen aanhoudt. Schoenen kunnen vies zijn, zorgen voor extra lawaai (al helemaal als je de trap oploopt) en zitten toch minder lekker dan je voeten gewoon vrij hebben (maar dat laatste is uiteraard mijn mening).
Ik heb de neiging om een poll te maken om te kijken hoe 'gewoon' het is dat mensen hun schoenen aanhouden als ze (langere tijd) thuis zijn, want ik ging er eigenlijk blind vanuit dat vrijwel iedereen ze uitdeed, maar dat is verder niet echt het onderwerp van dit topic 
Kon het niet laten, en nu Tweakblogs er nog is, maak ik er gebruik van:
Houd jij je schoenen aan als je een langere tijd thuis bent?
Ik kan me aardig herkennen in het verhaal van TS. Nu gok ik dat het bij hem een stukje extremer zal zijn, maar mijn buren hebben 2 meisjes van onder de 10, en die hoor ik ook geregeld rondrennen. En één van de 2 speelt ook de blokfluit in de huiskamer (althans, probeert het te leren), wat zo'n doordringend geluid is dat het net zo goed in mijn eigen huiskamer zou kunnen zijn.
Ironisch genoeg begint ze letterlijk nu de fluit te spelen, terwijl ik dit aan het typen ben
Het zijn verder absoluut geen asociale mensen, ik hoor de kinderen ook nooit gillen of huilen ofzo, dus het zijn enkel normale geluiden die je van kinderen kan verwachten. Dus ik zeg er zelden wat van, maar zeker sinds de coronatijd ben ik minder gewend qua geluid, en heb ik ondervonden dat ik me snel stoor aan (herhalende) geluiden, dus af en toe als er bijvoorbeeld vriendjes zijn die komen spelen en het 2-3 uur lang constant gebonk is, dan heb ik wel eens de neiging om te vragen of het iets minder kan. Uiteindelijk doe ik dat misschien 1 of 2 keer per jaar.
Vooral
voor tegen het blokfluit spelen gebruik ik meestal (nu ook, as we speak) een noise canceling koptelefoon (Bose QC45), omdat dat meestal maar een half uurtje is. Maar in m'n eigen huis zou ik eigenlijk niet m'n koptelefoon op willen doen omdat ik last heb van anderen... De betere, maar drastischere, oplossingen zijn uiteindelijk: veel betere geluidsisolatie realiseren, door bijvoorbeeld een extra muur met geluidsisolatie te plaatsen. Of verhuizen naar een vrijstaand huis
Wat ik in ieder geval wel heb geleerd in de laatste jaren is dat kinderen simpelweg niet zacht (qua volume) kunnen rennen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Hahn op 09-11-2022 13:36
]
The devil is in the details.