Horendol door stampende kinderen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 66.795 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Liamski30
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09-01-2024
Tweakers,

Na een recente relatiebreuk en 11 jaar woningbouwpunten sparen eindelijk aan de beurt gekomen voor mijn eigen woning, ik heb een ontzettend leuke nieuwbouwappartement met 75m2 in de sociale huur gebouwd in 2020. Ik heb mezelf al voorgesteld aan de buren en het zijn allemaal echt hele fijne mensen.
Mijn naaste buren zijn een gezinnetje met 2 kinderen, en helaas komt er echt veel overlast bij ze vandaan door rennende kinderen. Ik heb nadrukkelijk nog gevraagd of er boven me een gezin woont wat niet het geval was dus ik ging ervanuit dat het allemaal wel snor zit. Ik had echter geen rekening gehouden met contactgeluid van mijn naaste buren, ook omdat ik er vanuit ging dat nieuwbouwwoningen tegenwoordig heel goed geïsoleerd zijn.

Maar het gestamp, springen en rennen van de kinderen van de naaste buren maakt me echt compleet horendol. Elke dag als ik thuiskom om 16u van werk tot 20u savonds hoor ik ze rennen, en in het weekend de hele dag door, ze zijn bizar actief, ik heb het dan over continue gebonk, per uur minimaal 30x gebonk van het rennen naast je hoofd terwijl je op de bank zit, Ik hoor letterlijke elke stap die er gemaakt wordt en vermoed dat ze op hun hielen rennen/lopen. Ik heb er nochtans niks van gezegd omdat ik er net een paar weken woon maar ik vreet mezelf op met het continue proberen te negeren en wegdrukken, ik heb vandaag uren in de stress en irritatie op de bank gezeten, ik moet hier wat mee. Ik hoor de ouders overigens totaal niet lopen, alleen het stamp/ren geluid van de kinderen hoor ik.

Ik hoor verder helemaal niks van zowel boven als onder als rechts van me van de buren, niet eens een enkele voetstap behalve dus links van me. Als ik door mijn eigen woning loop op blote voeten schrik ik altijd echter wel van hoe erg het galmt/bonkt, laat staan als een kind dat zou doen. Echter als ik op mijn slippers/sloffen van PU/memoryfoam achtige materiaal door mn huis loop gaat het van galmen naar letterlijk fluisterstil. Er ligt bij mij vinyl zonder een ondervloer wat ik heb overgenomen van de vorige bewoner, en ik vermoed dat de buren laminaat hebben. Ik wil het gesprek met ze aangaan maar ik weet bij god niet wat te zeggen, hoe kan zoiets opgelost worden. Mn gevoel zegt sloffen of slippers met een soortgelijk memory/pu foam achtig materiaal het probleem voor 99% kan wegnemen omdat het bij mij zo een giga effect heeft op het bonken/stampend geluid in mn eigen woning, echter weet ik niet of zoiets even effectief is op laminaat. En dan nog, kan ik zoiets wel überhaupt vragen aan een buur. Ik zit nu al op het punt dat ik denk dit ga ik geen jaren kunnen volhouden, als ik dit geweten had, had ik de woning never nooit niet aangenomen, maar ik kan nu geen kant meer op ;(
Help, heeft iemand zinnig advies

[ Voor 3% gewijzigd door Liamski30 op 07-11-2022 00:40 ]

Acties:
  • +66 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 22:37

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Super rot voor je man, ik weet hoe storend dit kan zijn.

Allereerst, ga rustig het gesprek aan met je buren. stel jezelf voor en neem eventueel wat lekkers mee ook voor de kinderen. Maak kennis met ze. Vertel rustig dat je veel lawaai hoort van de kinderen met gestamp en of ze daar misschien rekening mee kunnen houden. 99% van de zaken kunnen met een goed gesprek worden verminderd, danwel je tolerantie verhogen zodat je het wat meer kunt verdragen. Wegnemen kan je het geluid helaas niet, kinderen maken geluid en contactgeluid is nu een keer acceptabel geluid in de geluidsnormen.

Mijn advies is; koop een goede koptelefoon met geluidsonderdrukking. Zoek de beste die je kunt betalen. Kom thuis, zet hem lekker op ga lekker eten koken zet een rustig muziekje op en ontspan. Na 20 uur liggen die koters op bed en kan je van je rust genieten. Kijk eerst of je je eigen stress levels kunt verlagen door proberen je tolerantie te verhogen, ja, dit is niet makkelijk maar jezelf helemaal opvreten uit stress is enorm slecht voor je gezondheid.

Dus, ga rustig en vriendelijk het gesprek aan, wees geduldig en probeer je eigen tolerantie en stress levels te verlagen. Daarmee kom je al een heel eind. Suc6 man!

PS, er zijn talloze topics te vinden hier en elders op het internet over geluidsnormen, metingen aanpassingen die je kunt doen etc etc. Maar veelal is de conclusie dat je het beste kunt verhuizen, je buren aanspreken of je proberen het te accepteren. Andere oplossingen zijn vaak duur en contactgeluid is enorm lastig weg te nemen.

[ Voor 15% gewijzigd door juggle op 06-11-2022 23:51 ]

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:46

Vliegvlug

Flight Simple

Ik zou het ook lastig vinden hoe dit gesprek bij de buren aan te vliegen maar wat je volgens mij nu vooral niet moet gaan doen is gelijk beginnen over oplossingen aan hun kant zoals kinderen sloffen te laten aantrekken of aanpassingen aan de vloer, dat zal de medewerking niet bevorderen, begin puur met aangeven dat je er last van hebt.

Wat ook kan helpen om te bepalen of je er zelf erg gevoelig voor bent of dat het inderdaad erg luid is, is bij hun onder- en zijburen vragen hoe zij het geren en gespring van de kinderen ervaren.

En tenslotte zou het misschien ook een bouwfout kunnen zijn waardoor de twee appartementen niet akoestisch ontkoppeld zijn waar dat wel zou moeten. Ik zou van nieuwbouw ook beter verwachten.
Dus geef het aan bij de verhuurder en vraag bij de zijburen van je buren of je eens mag luisteren hoe hard het geluid bij hun doorkomt, dan kan je dat vergelijken met hoe het in jouw appartement klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liamski30
juggle schreef op zondag 6 november 2022 @ 23:47:

Allereerst, ga rustig het gesprek aan met je buren. stel jezelf voor en neem eventueel wat lekkers mee ook voor de kinderen. Maak kennis met ze. Vertel rustig dat je veel lawaai hoort van de kinderen met gestamp en of ze daar misschien rekening mee kunnen houden. 99% van de zaken kunnen met een goed gesprek worden verminderd, danwel je tolerantie verhogen zodat je het wat meer kunt verdragen. Wegnemen kan je het geluid helaas niet, kinderen maken geluid en contactgeluid is nu een keer acceptabel geluid in de geluidsnormen.

Mijn advies is; koop een goede koptelefoon met geluidsonderdrukking. Zoek de beste die je kunt betalen. Kom thuis, zet hem lekker op ga lekker eten koken zet een rustig muziekje op en ontspan. Na 20 uur liggen die koters op bed en kan je van je rust genieten. Kijk eerst of je je eigen stress levels kunt verlagen door proberen je tolerantie te verhogen, ja, dit is niet makkelijk maar jezelf helemaal opvreten uit stress is enorm slecht voor je gezondheid.

Dus, ga rustig en vriendelijk het gesprek aan, wees geduldig en probeer je eigen tolerantie en stress levels te verlagen. Daarmee kom je al een heel eind. Suc6 man!
Bedankt voor je bericht, ik heb echt mijn best gedaan, en eigenlijk niet anders gedaan dan proberen mijn tolerantie te verhogen/het te negeren/accepteren maar dit lukt me op dit moment niet. In tegendeel, het lijkt alleen erger te worden. Het zijn volgens mij ook ontzettend lieve mensen, ik heb wel eens een ladder bij ze geleend in week 1. Maar horen dat het geluid niet weggenomen kan worden heb ik wel moeite mee, zeker als ik zie wat voor het effect het juiste schoeisel in mijn woning al heeft (van echt hard gebonk/trillen naar letterlijk fluisterstil , zelfs ik al vol met mn hielen met 95kg door mn huis ren). Als het contactgeluid met 50% verminderd zou kunnen worden zou ik al blij zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Liamski30 schreef op zondag 6 november 2022 @ 23:58:
[...]

Bedankt voor je bericht, ik heb echt mijn best gedaan, en eigenlijk niet anders gedaan dan proberen mijn tolerantie te verhogen/het te negeren/accepteren maar dit lukt me op dit moment niet. In tegendeel, het lijkt alleen erger te worden. Het zijn volgens mij ook ontzettend lieve mensen, ik heb wel eens een ladder bij ze geleend in week 1. Maar horen dat het geluid niet weggenomen kan worden heb ik wel moeite mee, zeker als ik zie wat voor het effect het juiste schoeisel in mijn woning al heeft (van echt hard gebonk/trillen naar letterlijk fluisterstil , zelfs ik al vol met mn hielen met 95kg door mn huis ren). Als het contactgeluid met 50% verminderd zou kunnen worden zou ik al blij zijn
Volgens mij heb je nog niet met je buren gesproken over het probleem toch? Daar zou ik mee beginnen. Ik denk dat je er rustig vanuit kunt gaan dat je buren waarschijnlijk helemaal niet in de gaten hebben dat ze zoveel lawaai maken. Je zegt dat het lieve mensen zijn dus dat is gelukkig een mooi gegeven, dan zullen ze vast wel naar je luisteren. Probeer wel toch je eigen vermogen tot het accepteren te verhogen of ga verhuizen als praten niet helpt. Probeer ook die koptelefoon, geloof mij, dat is echt heel fijn voor als je rust wilt. Kinderen maken geluid, dat kan je niet voorkomen ben ik bang...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liamski30
Vliegvlug schreef op zondag 6 november 2022 @ 23:57:
Ik zou het ook lastig vinden hoe dit gesprek bij de buren aan te vliegen maar wat je volgens mij nu vooral niet moet gaan doen is gelijk beginnen over oplossingen aan hun kant zoals kinderen sloffen te laten aantrekken of aanpassingen aan de vloer, dat zal de medewerking niet bevorderen, begin puur met aangeven dat je er last van hebt.

Wat ook kan helpen om te bepalen of je er zelf erg gevoelig voor bent of dat het inderdaad erg luid is, is bij hun onder- en zijburen vragen hoe zij het geren en gespring van de kinderen ervaren.

En tenslotte zou het misschien ook een bouwfout kunnen zijn waardoor de twee appartementen niet akoestisch ontkoppeld zijn waar dat wel zou moeten.
Dus geef het aan bij de verhuurder en vraag bij de zijburen van je buren of je eens mag luisteren hoe hard het geluid bij hun doorkomt, dan kan je dat vergelijken met hoe het in jouw appartement klinkt.
Dit is goed advies, bedankt. Ik zal niet gelijk beginnen met oplossingen aandragen maar het puur gewoon even aangeven. Ik heb vrienden en familie over de vloer gehad en die beaamden dat het rennen wel echt fors is kwa overlast, maar de momenten dat de kinderen lopen nog wel binnen acceptabele marge valt. Ik zal morgen eens bij de buren direct onder ze navragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 00:05:
[...]

Dit is goed advies, bedankt. Ik zal niet gelijk beginnen met oplossingen aandragen maar het puur gewoon even aangeven. Ik heb vrienden en familie over de vloer gehad en die beaamden dat het rennen wel echt fors is kwa overlast, maar de momenten dat de kinderen lopen nog wel binnen acceptabele marge valt. Ik zal morgen eens bij de buren direct onder ze navragen
Als het zich beperkt tot rennen en dat dat het meeste overlast geeft zou je daar met een goed gesprek normaliter met je buren wel uit moeten komen lijkt mij toch? Zo'n gesprek lijkt heel lastig maar het valt in de praktijk altijd mee hoor! Vaak hebben mensen helemaal niet in de gaten dat het zo'n lawaai geeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:46

Vliegvlug

Flight Simple

Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 00:05:
[...]

Dit is goed advies, bedankt. Ik zal niet gelijk beginnen met oplossingen aandragen maar het puur gewoon even aangeven.
edit: Ik denk achteraf dat ik jouw tekst wat verkeerd heb gelezen, dacht dat je met ‘aangeven’ de mogelijke oplossingen bedoelde maar je bedoelt waarschijnlijk de geluidsoverlast. Zo niet, dan is onderstaande wel van toepassing, anders nvt. ;)

Zelfs gewoon even aangeven in het eerste gesprek zou ik achterwege laten en bewaren voor een later gesprek.

Vergeet niet dat jij er al een hele tijd mee bezig bent in je hoofd maar het voor hun als verrassing zal komen.
Dus die moeten er ook even over nadenken en kans is dat een suggestie al verkeerd kan vallen. Mensen houden nu eenmaal meer van zelf bedachte oplossingen dan wanneer ze het idee hebben dat het ze opgedragen wordt, zeker als het over iemands kinderen gaat.

Als ze je vragen wat jij als mogelijke oplossingen ziet kan je het wel aangeven natuurlijk
Ik heb vrienden en familie over de vloer gehad en die beaamden dat het rennen wel echt fors is kwa overlast, maar de momenten dat de kinderen lopen nog wel binnen acceptabele marge valt. Ik zal morgen eens bij de buren direct onder ze navragen
Als die vrienden het ook al fors vinden zou ik zeker bij de verhuurder vragen of deze appartementen goed geluidsisolerend horen te zijn. En vraag in zijn algemeenheid bij andere bewoners of ze veel van hun zijburen horen, dat geeft hopelijk ook een beeld of er bij jouw appartement sprake is een bouwfout of dat dit bij iedereen speelt.

Hebben jouw buren met de kinderen alleen onderburen en geen zijburen? Bij die laatste eens gaan luisteren zou natuurlijk ideaal vergelijkingsmateriaal zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Vliegvlug op 07-11-2022 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liamski30
juggle schreef op maandag 7 november 2022 @ 00:08:
[...]

Als het zich beperkt tot rennen en dat dat het meeste overlast geeft zou je daar met een goed gesprek normaliter met je buren wel uit moeten komen lijkt mij toch? Zo'n gesprek lijkt heel lastig maar het valt in de praktijk altijd mee hoor! Vaak hebben mensen helemaal niet in de gaten dat het zo'n lawaai geeft...
Ik hoop het wel, ik heb hier totaal geen ervaring mee omdat ik nooit echt overlast ervaren heb, dit is de eerste keer. Ik had geen flauw idee hoeveel impact zoiets kan hebben, ik vind het ook heel spannend om een dergelijk gesprek aan te gaan omdat ik gelezen heb dat er vaak niks veranderd, maar als de ouders iig het rennen en springen drastisch kunnen verminderen ben ik echt al heel blij ja, het lopen kan ik wel overstemmen met muziek of tv namelijk, het gebonk van rennen beukt echter overal doorheen. Jij had het eventueel over andere oplossingen maar dat die duur zouden zijn? Man, ik zou er zo 2000,- tegenaan smijten met werkelijk waar een glimlach op mijn gezicht als daarmee 50% van de overlast verminderd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:53

PS, er zijn talloze topics te vinden hier en elders op het internet over geluidsnormen, metingen aanpassingen die je kunt doen etc etc. Maar veelal is de conclusie dat je het beste kunt verhuizen, je buren aanspreken of je proberen het te accepteren. Andere oplossingen zijn vaak duur en contactgeluid is enorm lastig weg te nemen.
Normaal gesproken zou ik de koptelefoon 'methode' niet aanbevelen, want dan verdoezel je het probleem alleen maar. Maar het feit dat je eerst even rust voor jezelf creëert vind ik wel een erg mooie methode, echt een goed idee!
Want wat je vaak hoort, is dat je je stoort aan geluid X, en iedere keer als je dat geluid weer hoort, dat je je nog meer gaat ergeren aan dat geluid, en dat proces versterkt zichzelf erg snel.

Enig idee wie de vorige bewoners waren? Oude (dove?) mensen?
En vooral de tip om na te vragen wat de buren van jouw buren van het geluid vinden is wel slim, want het kan idd zomaar zijn dat er door een bouw/constructiefout te veel geluid wordt overgedragen naar jouw woning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liamski30
Remy!!!! schreef op maandag 7 november 2022 @ 00:19:
[...]

Normaal gesproken zou ik de koptelefoon 'methode' niet aanbevelen, want dan verdoezel je het probleem alleen maar. Maar het feit dat je eerst even rust voor jezelf creëert vind ik wel een erg mooie methode, echt een goed idee!
Want wat je vaak hoort, is dat je je stoort aan geluid X, en iedere keer als je dat geluid weer hoort, dat je je nog meer gaat ergeren aan dat geluid, en dat proces versterkt zichzelf erg snel.

En vooral de tip om na te vragen wat de buren van jouw buren van het geluid vinden is wel slim, want het kan idd zomaar zijn dat er door een bouw/constructiefout te veel geluid wordt overgedragen naar jouw woning.
De vorige bewoonster heb ik geen flauw idee van, ik heb wel toevallig haar nummer vandaag gekregen van een andere buur omdat er nog een pakketje van haar bezorgd is. Dit complex is opgeleverd eind 2019 en zij is na 2 jaartjes al vertrokken naar een koopwoning (appartement ook). Ik zal haar morgen bellen of een appje sturen. Het is echt heel lastig om het gebonk te negeren van het rennen als dit 30x per uur naast je hoofd gebeurt terwijl je rustig op de bank zit een serie te kijken. Ik denk dat die koptelefoon inderdaad een goed idee is om op de korte termijn mijn mentale toestand te beschermen, ik ben de afgelopen al met veel stress naar bed toe gegaan/onrustig geslapen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

De vraag is ook, waarom zijn die kinderen vaak binnen? Niet dat je hier een probleem van moet maken, maar spelen ze ook wel eens buiten? Of woon je in een buurt waar kinderen zich stierlijk buiten vervelen omdat er geen speelpleintje is. In dat geval kan je ook even in de buurt vragen of er behoefte aan is, en zo ja.. de gemeente erbij betrekken. Hoe mooi zou het zijn dat zij lekker buiten kunnen rondrennen, terwijl jij lekker onder gemak van een kopje koffie rustig Tweakers kan lezen :)

Toen wij nieuwe buren hadden, waren de kinderen ook erg veel aan het rondrennen in huis. De buren hadden dus ook zo'n idee van: "Mja, dit gaat niet zo langer." Resultaat: Een berg met cadeautjes met Sinterklaas, waaronder een Oxboard/hooverbord, nieuwe fietsen etc...

[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 07-11-2022 00:36 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liamski30
Remy!!!! schreef op maandag 7 november 2022 @ 00:19:
[...]

Kan, maar moeilijk voor te stellen bij zo een groot complex/project wat ook zo nieuw is. Ik zou het zelf eerder in de hoek zoeken van de ondervloer, de meeste mensen hebben een 8db ondervloer (groene platen) waarbij ik me dan afvraag hoeveel die 2db extra nou nog echt oplevert tov goede sloffen met foam/zacht rubber zooltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liamski30
AW_Bos schreef op maandag 7 november 2022 @ 00:34:
De vraag is ook, waarom zijn die kinderen vaak binnen? Niet dat je hier een probleem van moet maken, maar spelen ze ook wel eens buiten? Of woon je in een buurt waar kinderen zich stierlijk buiten vervelen omdat er geen speelpleintje is. In dat geval kan je ook even in de buurt vragen of er behoefte aan is, en zo ja.. de gemeente erbij betrekken. Hoe mooi zou het zijn dat zij lekker buiten kunnen rondrennen, terwijl jij lekker onder gemak van een kopje koffie rustig Tweakers kan lezen :)

Toen wij nieuwe buren hadden, waren de kinderen ook erg veel aan het rondrennen thuis. De buren hadden dus ook zo'n idee va: "Mja, dit gaat niet zo langer." Resultaat: Een berg met cadeautjes met Sinterklaas, waaronder een Oxboard/hooverbord, nieuwe fietsen etc...
Ik denk omdat de kinderen nog iets te jong zijn, en het nu echt heel slecht weer is. De kinderen zijn denk ik net 4-6 jaar oud. Had jij veel last van je nieuwe buren en het rennen/stampen van hun kinderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 00:37:
[...]

Ik denk omdat de kinderen nog iets te jong zijn, en het nu echt heel slecht weer is. De kinderen zijn denk ik net 4-6 jaar oud. Had jij veel last van je nieuwe buren en het rennen/stampen van hun kinderen?
Het went wel, maar we hebben ook met ze gepraat. Het ging vanzelf wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liamski30
AW_Bos schreef op maandag 7 november 2022 @ 00:55:
[...]

Het went wel, maar we hebben ook met ze gepraat. Het ging vanzelf wel over.
Dat klinkt heel positief, was 1 gesprek afdoende toen of waren er meerdere (geduldige en empathische) gesprekken nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 00:59:
[...]

Dat klinkt heel positief, was 1 gesprek afdoende toen of waren er meerdere (geduldige en empathische) gesprekken nodig
Een gesprek was wel voldoende. Eigenlijk vroegen ze zelf al of we er last van hadden tijdens een buurtborrel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 01:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 00:59:
[...]

:) https://www.bol.com/nl/nl...-people/1001004000809591/

Ik ben zelf op Tweakers minder "zorgvuldig" omdat het ook mijn uitlaatklep is dus pas ik de lessen van ^ wat minder toe. Vandaar ook het wat directe 'to the point'. Maar als je het lastig vind, of niet exact weet hoe je dit soort contacten en onderwerpen moet aangaan dan zou ik dat boek eens halen. Handig voor nu maar wellicht ook voor je in de toekomst.

Anyhow, ik ken je situatie aangezien ik hetzelfde heb gehad. Het probleem is dat dit altijd een potentieel probleem blijft in flats. Want je kunt wel vragen:
Ik heb nadrukkelijk nog gevraagd of er boven me een gezin woont wat niet het geval was
maar bijwijze van spreken verhuist morgen alles en iedereen en heb je 5 gezinnen met ieder 4 kinderen om je heen wonen. Naast het feit dat de woningbouw bij elke verhuizing eerst nog eens 5 weken gaat verbouwen en met een boorhamer de tegels 1 voor 1 uit de badkamer verwijderd.

Dit was ongeveer mijn situatie :+ en dus ook reden dat ik nu in een vrijstaand huis woon.

Ik wil absoluut niet zeggen dat dit altijd het geval is. Ik heb ook net zo goed 5 jaar nergens last van gehad. Mogelijk als je een enquete zou houden dan is 95% tevreden met hun appartement. Ik heb uiteindelijk echt even naar mijzelf gekeken. Ik ben redelijk gevoelig voor allerlei "onrust" om mij heen plus ik wilde ook geen water bij de wijn doen. Mijn redenatie was dat als ik mij helemaal de tandjes in werk om leuke dingen te doen, waaronder ook 'thuis zijn in het toch relatief dure huis' - dat ik hier geen consessies op wilde maken. Oftewel gekozen voor het huis waar we nu in zitten met tevredenheid.
maar ik kan nu geen kant meer op
:(:)

Je kan absoluut veel kanten op. Je kunt zeker wel je huidige situatie over tijd verbeteren en je kunt vast en zeker ook bepaalde doelen stellen over hoe jij op de lange termijn wilt leven/wonen. Net zoals je morgen of overmorgen na je werk eens niet op de bank gaat zitten maar er even op uit gaat. Zoek iets wat je leuk vind om te doen en breek even de dip waar je in zit. Ga anders even een drankje doen ergens. Dat gaat je ook helpen op het moment dat je beslist om met je buren te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 20:58
Ah dit komt bekend voor, ook een keer een topic op tweakers hierover geopend.

Misschien de buren vragen om een keer te komen luisteren?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-05 21:32
Grote kans dat de buren zelf ook niet eens doorhebben hoeveel geluid de kids produceren. Naast ons woont een oud stel (2-onder-1-kap), hoor je nooit. Echter tijdje terug was de kleindochter logeren en toen hoorde ik die opeens ook rennen. Pas op dat moment besefte ik dat zij dat dus ook zo duidelijk horen van onze mannetjes. Sindsdien let ik er toch wel een beetje op. Het blijven natuurlijk kinderen die mogen rennen, springen, etc maar ik zeg nu wel iets sneller dat ze wat rustiger moeten doen. Vermoedelijk meer vanuit mezelf (omdat ik me bezwaard voel richting de buren) dan dat m’n buren er last van hebben :+ Zelf ben ik er andersom namelijk wel heel gevoelig voor.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:07
Heb hier twee kleintjes rondhuppelen van 2 en 4 jaar oud. Ik erger mij ook aan onnodige contactgeluiden, echter is het niet volledig te voorkomen met kleine kinderen die spelen. Het meest efficiënte is dat wij de oudste hebben geleerd om wat minder op haar hielen te rennen, en de jongste heeft vaker de slofjes aan, helemaal nu het weer iets kouder wordt.

Spelen is prima, maar onnodig hard schreeuwen (ook buiten) of stampen rondom huis vind ik niet oké, dan gaan we naar een speeltuintje. Niet omdat de buren klagen, maar om te voorkomen dat ze gaan klagen.

Hopelijk staan jouw buren open voor een gesprek, kan wel zeggen dat je er als ouder zijnde wel veel op moet letten en soms het gevoel hebt dat je daardoor onnodig teveel aan het corrigeren bent.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liamski30
battler schreef op maandag 7 november 2022 @ 06:36:
Ah dit komt bekend voor, ook een keer een topic op tweakers hierover geopend.

Misschien de buren vragen om een keer te komen luisteren?
Hoe is dit afgelopen? (ik kan je topic niet vinden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:41

KoudeAardbei

Moderator

Onze buren hebben ook 2 kids die regelmatig het halve huis afbreken.
In de corona tijd dan ook maar besloten om een nieuwbouw woning te laten bouwen omdat ik dacht 'dit nooit weer'.

Het moment dat de krabbel stond verdwenen de irritaties echt binnen een week of 3, het geluid is er zeker nog maar juist het ergeren laat je altijd 'aan' staan.

Probeer dan ook echt ontspanning te pakken, headset op, buiten wandelen etc etc om je hoofd rust te geven.
Als je het een plekje hebt gegeven (hoe moeilijk dat ook is) gaat het echt -75%.

Neemt niet weg dat de buren ook moeten opletten met het geluid wat ze produceren :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:54

Yucon

*broem*

Als je het gesprek aangaat is het grootste punt waarop het mis kan lopen dat de andere kant de indruk krijgt dat je vindt dat kinderen dit niet mogen doen. Dan kom je in loopgraven terecht waar je niet meer uit komt. En laten we eerlijk zijn.. het probleem lijkt meer bij jouw overgevoeligheid hiervoor te liggen dan dat ze objectief onacceptabele overlast veroorzaken.

De modus waar je dus in moet komen is "ik ben hier erg gevoelig voor en heb er daarom last van, willen jullie me helpen?" en niet "ik heb er last van en dus moeten jullie zorgen dat dat niet meer gebeurt".

Succes verder. Het lijkt me heel vervelend voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Geen idee wat ze voor vloerbedekking hebben maar als ze laminaat op de vloer hebben, zonder de juiste ondervloer, kan een nieuwe ondervloer ook al wonderen verrichten.

Maar inderdaad begin met het gesprek aan te gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-05 16:47
Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 00:18:
[...]

Ik hoop het wel, ik heb hier totaal geen ervaring mee omdat ik nooit echt overlast ervaren heb, dit is de eerste keer. Ik had geen flauw idee hoeveel impact zoiets kan hebben, ik vind het ook heel spannend om een dergelijk gesprek aan te gaan omdat ik gelezen heb dat er vaak niks veranderd, maar als de ouders iig het rennen en springen drastisch kunnen verminderen ben ik echt al heel blij ja, het lopen kan ik wel overstemmen met muziek of tv namelijk, het gebonk van rennen beukt echter overal doorheen. Jij had het eventueel over andere oplossingen maar dat die duur zouden zijn? Man, ik zou er zo 2000,- tegenaan smijten met werkelijk waar een glimlach op mijn gezicht als daarmee 50% van de overlast verminderd kan worden.
Ik denk dat je zeer teleurgesteld gaat worden, want kleine kinderen zijn niet te temmen en dat is de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liamski30
DarkFire1985 schreef op maandag 7 november 2022 @ 07:30:
Geen idee wat ze voor vloerbedekking hebben maar als ze laminaat op de vloer hebben, zonder de juiste ondervloer, kan een nieuwe ondervloer ook al wonderen verrichten.

Maar inderdaad begin met het gesprek aan te gaan.
Ik vemoed laminaat, maar ondervloeren bekijken en veranderen is een beetje een 'extreme last resort'

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

amboly schreef op maandag 7 november 2022 @ 07:38:
Ik denk dat je zeer teleurgesteld gaat worden, want kleine kinderen zijn niet te temmen en dat is de enige oplossing.
^^ Dit dus.

Kinderen zijn kinderen en moeten kinderen kunnen zijn. Rennen en springen hoort daarbij. Wat dat betreft echt gaaf @Liamski30 dat je in een buurt mag wonen waar échte kinderen aan het opgroeien zijn. De voortzetting van ons bestaan, gewoon in het huis naast je!

De oplossing gaat niet zijn ze te vragen minder te rennen en te springen. Dat is net zoiets als aan een vis vragen of hij alsjeblieft niet meer wil zwemmen of aan een vogel of hij alsjeblieft niet meer wil vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liamski30
amboly schreef op maandag 7 november 2022 @ 07:38:
[...]

Croga schreef op maandag 7 november 2022 @ 07:43:
[...]

^^ Dit dus.

Kinderen zijn kinderen en moeten kinderen kunnen zijn. Rennen en springen hoort daarbij. Wat dat betreft echt gaaf @Liamski30 dat je in een buurt mag wonen waar échte kinderen aan het opgroeien zijn. De voortzetting van ons bestaan, gewoon in het huis naast je!

De oplossing gaat niet zijn ze te vragen minder te rennen en te springen. Dat is net zoiets als aan een vis vragen of hij alsjeblieft niet meer wil zwemmen of aan een vogel of hij alsjeblieft niet meer wil vliegen.
Klopt, dat is mijn vrees ook. Alhoewel ik wel op het internet verhalen lees van ouders die het wel echt over tijd weten te corrigeren. Maar daarom zat ik dus te denken aan hoe kan dit probleem bij de bron aangepakt worden? Het probleem zijn de trillingen, die komen bij de hielen van de kinderen vandaan. De best mogelijke oplossing daarvoor zijn dempende sloffen/slippers met foam/rubber, dat reduceert bij mijn eigen vloer zo drastisch het geluid dat ik bijna denk, we gaan van hard contactgeluid naar, het gebonk/trillende aspect is verdwenen.... ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 07:48:
Klopt, dat is mijn vrees ook. Alhoewel ik wel op het internet verhalen lees van ouders die het wel echt over tijd weten te corrigeren. Maar daarom zat ik dus te denken aan hoe kan dit probleem bij de bron aangepakt worden? Het probleem zijn de trillingen, die komen bij de hielen van de kinderen vandaan. De best mogelijke oplossing daarvoor zijn dempende sloffen/slippers met foam/rubber, dat reduceert bij mijn eigen vloer zo drastisch het geluid dat ik bijna denk, we gaan van hard contactgeluid naar, het gebonk/trillende aspect is verdwenen.... ;(
Maar wederom een "oplossing" die de kinderen dwingt tot iets wat ze niet natuurlijk aan komt.
Zolang je het probleem blijft externaliseren zul je het niet opgelost krijgen. Vraag jezelf eerst eens af wat jij zelf kunt doen. Dan heb je geen afhankelijkheid en dus ook geen verwachtingen waar aan voldaan moet worden.

Je kunt in deze twee dingen doen;
1. aangeven dat je het merkt en de rest aan hen laten
2. dingen aanpassen die je zelf kunt beïnvloeden.

Wat je níet kunt is een oplossing verzinnen die de andere partij dan uit moet voeren. Dat gaat resulteren in spanning en zeker niet in een verbetering van de situatie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 07:48:
[...]

[...]

Een klein tegen geluid, wij hebben 3 jongen kinderen van onder de 6 en die zijn echt niet continue aan het rennen. Een heel groot deel van de tijd zijn ze gewoon rustig aan het spelen.

Persoonlijk zou ik het geen probleem vinden om aangesproken worden op overlast van onze kinderen, we hebben het ook wel eens aan de buren gevraagd of ze last hadden (nu wonen we wel in een 2-1 kap woning, dus minder overlast). Ik kan me echter wel voorstellen dat mensen hier niet tegen kunnen en gelijk in de verdediging schieten...

Ik zou echter niet direct beginnen met 'klagen', ik zou gewoon kennis gaan maken en een normaal gesprek aangaan. En dan vragen of ze nog last hebben van jou als nieuwe bewoner. Hopelijk krijg je dan ook de vraag terug en heb je een goede opening erover te beginnen

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door kepler op 07-11-2022 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Douweegbertje schreef op maandag 7 november 2022 @ 04:04:
[...]
maar bijwijze van spreken verhuist morgen alles en iedereen en heb je 5 gezinnen met ieder 4 kinderen om je heen wonen. Naast het feit dat de woningbouw bij elke verhuizing eerst nog eens 5 weken gaat verbouwen en met een boorhamer de tegels 1 voor 1 uit de badkamer verwijderd.
[...]
dit dus. maar TS zoekt de oplossing bij de buren ipv bij zichzelf dus dit inzicht is er (nog) niet.

met je buren moet je een beetje geluk hebben, vooral in een flat of rijtjeshuis, maar in alle gevallen is tolerantie belangrijk. als TS vanuit ergernis onvriendelijk wordt naar de buren, dan zal dat zijn eigen woongenot nog verder aantasten (elkaar niet groeten, boze blikken, of in het ergste geval: getreiter).

~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Wij hebben dit ook in een nieuwbouw 2 onder 1 kap, maar dan met een obese buurvrouw die loopt als een mammoet. De rest van het gezin hoor je niet. Echt bizar hoe hard zij loopt. We hebben er al eens subtiel iets gezegd maar het landt niet echt bij ze :+

We hebben wel nog een echte nieuwbouw galmbak, weinig zachte materialen en we zijn van plan om e.e.a. aan akoestische demping te plaatsen om het wellicht iets te verminderen. Misschien ook iets voor jou?

Blijkbaar zijn contactgeluiden enigszins inherent aan beton prefab-bouw op gedeelde fundering. Verder horen we niks van ze, alleen dat gedreun als zij loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakura
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-05-2023

Ja zelf spullen aanschaffen terwijl ze gewoon minder moeten stampen, ons kind van 2 remmen we ook gewoon af als hij gaat stampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Wees dan maar blij dat je niet boven of onder mij woont: mijn dochtertje van nog net geen 2 jaar oud, schreeuwt en huilt met enige regelmaat. De enige keer dat de buren aan de deur geweest zijn, is toen de onderbuurvrouw op sterven lag en mijn vrouw lawaai maakte met stofzuigen.

Maar je doet er niet veel tegen: blijven kinderen, die van mij rent ook al soms door de woning. Bij een vriend van mij is dat nog erger, die kinderen breken de boel letterlijk af. Ik denk toch dat je er niet veel tegen kunt doen en je moet vooral voorzichtig zijn met klagen, want voordat je het weet sta je bekend als de kinderhater!

Gaan die kinderen trouwens niet buiten spelen? Ik ga met mijn dochtertje iedere dag naar buiten, als het niet regent. Want anders zit je ook maar binnen. Overigens heb ik tig keer aan de buren in het appartement gebouw gevraagd, of ze mijn dochtertje horen.

Ze zeggen eigenlijk allemaal: ja wij horen haar weleens, maar het is een kind en ze zeiden er geen last van te hebben. Nu is ons kind relatief rustig gelukkig, maar als ze haar zin niet krijgt dan gooit ze het op een driftbui.

[ Voor 17% gewijzigd door Marco-Peters op 07-11-2022 08:28 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
[...]

^^ Dit dus.

Kinderen zijn kinderen en moeten kinderen kunnen zijn. Rennen en springen hoort daarbij.
Binnenshuis rennen en springen is een keuze en dat moeten kunnen een mening.

Dat wil overigens niet zeggen dat de buren van topicstarter die mening niet mogen hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 07-11-2022 08:22 ]

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

^^ Dit dus.

"Echte" kinderen zijn druktemakers die continu rennen of sprongen? Mooie generalisering weer. "Echte" ouders voeden hun kinderen op, en gebruiken daarbij termen als "niet zo hard op de trap, je kunt ook gewoon lopen" of "niet kneiterhard schreeuwen in huis, dat vind de rest van de wereld niet zo fijn".

Tenminste, dat was vroeger heel normaal. Misschien nu niet meer, met al die hippe boekjes die bizarre opvoedstijlen pushen. Nu ben je blijkbaar al een boeman als je "echte" kinderen vraagt of het ff wat zachter kan.

Worden die "echte" kinderen later de corpsballetjes die vrouwen vernederen? Immers, grenzen stellen kennen ze niet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Laatst online: 00:04
@Liamski30 aangezien je er pas net woont neem ik aan dat alle nieuwe leefgeluiden nieuw voor je zijn?
mag ik ook aannemen dat je inrichting mogelijk nog wat kaal is? weinig meubels? etc?
Volgens mij hoor je dan alle nieuwe geluiden veel beter (en ervaar je last)

misschien zou je gewoon de radio zacht aan kunnen zetten om het andere geluid in de witte ruis te laten verdwijnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

*knip*

De kern van het betoog was echter dat als TS van zijn probleem af wil, de optie "Ze moeten maar pantoffels dragen" geen nuttig uitgangspunt is. Nog sterker; alles waarbij de verantwoordelijkheid ligt bij een andere partij en waar de start een uitdaging van hun wereldbeeld is, heeft maar een kleine kans van slagen.

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 07-11-2022 09:41 . Reden: Niet op de man aub. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het is bijna sinterklaas, mieter die sloffen op 5 december door de schoorsteen bij ze :o

Nee even serieus. Mijn ervaring met dit soort dingen is dat je eigenlijk gewoon heel eerlijk moet zijn in hoe je je voelt en vriendelijk vragen of ze er rekening mee willen houden. Ga een keertje langs, zeg dat je het een heerlijke woning vind maar dat je de kids wel enorm hard hoor rennen. Niet zeggen dat je er zo langzamerhand helemaal gek van wordt, maar vragen of ze er eens rekening mee willen houden. Dat werkt op de langere termijn volgens mij echt het beste... suc6

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02:32
Croga schreef op maandag 7 november 2022 @ 07:56:
[...]

Maar wederom een "oplossing" die de kinderen dwingt tot iets wat ze niet natuurlijk aan komt.
Zolang je het probleem blijft externaliseren zul je het niet opgelost krijgen. Vraag jezelf eerst eens af wat jij zelf kunt doen. Dan heb je geen afhankelijkheid en dus ook geen verwachtingen waar aan voldaan moet worden.

Je kunt in deze twee dingen doen;
1. aangeven dat je het merkt en de rest aan hen laten
2. dingen aanpassen die je zelf kunt beïnvloeden.

Wat je níet kunt is een oplossing verzinnen die de andere partij dan uit moet voeren. Dat gaat resulteren in spanning en zeker niet in een verbetering van de situatie.
Het is toch heel normaal je kinderen te leren niet te rennen en te springen in huis, ook voor hun eigen veiligheid. Dat hoort gewoon bij de opvoeding. Geen overlast veroorzaken. Ons werd vroeger gewoon vertelt dat als we wilden rennen, springen en dat soort zaken dat we dan maar buiten moesten gaan spelen, wij woonden immers ook in een flatgebouw waar je geen overlast wil veroorzaken.

Daarnaast is dit gewoon een extern probleem. TS veroorzaakt geen overlast, dat doen zijn buren mogelijk. Doen alsof TS het dan zelf moet oplossen gaat niet werken, uiteraard kan TS hele dagen met een koptelefoon op gaan zitten om de overlast te verminderen, maar is dat goed voor je eigen gesteldheid? Het probleem moet gewoon worden opgelost als het inderdaad overlast is die over het toelaatbare heen gaat.

Edit: Ben het met je eens dat je ze niet de oplossing moet gaan voorkauwen, dat mogen ze inderdaad zelf verzinnen (tenzij bijvoorbeeld gekozen is voor een vloer die niet in overeenkomst is met de geluiddempende regels die bijvoorbeeld een VVE kan stellen, als dat het geval is zou je ze daar natuurlijk op kunnen wijzen).

[ Voor 10% gewijzigd door Dennism op 07-11-2022 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liamski30
Marco-Peters schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:11:
Wees dan maar blij dat je niet boven of onder mij woont: mijn dochtertje van nog net geen 2 jaar oud, schreeuwt en huilt met enige regelmaat. De enige keer dat de buren aan de deur geweest zijn, is toen de onderbuurvrouw op sterven lag en mijn vrouw lawaai maakte met stofzuigen.

Maar je doet er niet veel tegen: blijven kinderen, die van mij rent ook al soms door de woning. Bij een vriend van mij is dat nog erger, die kinderen breken de boel letterlijk af. Ik denk toch dat je er niet veel tegen kunt doen en je moet vooral voorzichtig zijn met klagen, want voordat je het weet sta je bekend als de kinderhater!

Gaan die kinderen trouwens niet buiten spelen? Ik ga met mijn dochtertje iedere dag naar buiten, als het niet regent. Want anders zit je ook maar binnen. Overigens heb ik tig keer aan de buren in het appartement gebouw gevraagd, of ze mijn dochtertje horen.

Ze zeggen eigenlijk allemaal: ja wij horen haar weleens, maar het is een kind en ze zeiden er geen last van te hebben. Nu is ons kind relatief rustig gelukkig, maar als ze haar zin niet krijgt dan gooit ze het op een driftbui.
Ik zou prima kunnen leven met 'wel eens' wat horen, of 1x een driftbui per dag die een half uur duurt zou ik zelfs zeeeeeeeer voor lief nemen. Maar we hebben het hier over gebonk naast je hoofd van 16u tot 20u, zeker 30x per uur van het rondrennen/stampen, het is zo structureel van aard, echt heel lastig. Verder neem ik alle goedbedoelde adviezen over accepteren echt ter harte, maar hoe ik dit precies moet implementeren om mijn eigen frustratietolerantie te vergroten, geen idee, het is zo een niet abstract concept ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liamski30
Rukapul schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:21:
[...]

Binnenshuis rennen en springen is een keuze en dat moeten kunnen een mening.

Dat wil overigens niet zeggen dat de buren van topicstarter die mening niet mogen hebben.
ik mocht vroeger ook nooit in huis rennen, juist vanwege de buren. Volgens mijn moeder had ze mij dit in een jaartje afgeleerd. Maar elk kind en ouder is anders, dat snap ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:47
Gewoon met die mensen aan de tafel gaan zitten en je neutraal opstellen, als je er niets mee doet dan wordt het op een gegeven moment zo'n verhaal van; Buurman waarom moet U om half 9 zo luid een film kijken met een 7.1 opstelling, onze kinderen liggen op bed.

Er zijn talloze rijdende rechter aflevering over geweest.
Onlangs deze nog gezien, tenenkrommend.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-05 12:41

_Apache_

For life.

Even een opname maken, langsgaan, en zeggen, dit hoor ik en dan afspelen.
Pas als mensen een objectieve reflectie krijgen van hun gedrag, zal je merken dat ze openstaan voor het terugdringen hiervan.
Als iemand boos aan mn deur staat en niet open staat voor echte dialoog, dan ben ik ook niet zo snel geneigd om mijn gedrag aan te passen.

Zo had ik een bovenbuurvrouw die het normaal vond om met houten zolen op een parketvloer te lopen. (i kid you not). Haar beredening was 'dat ben ik niet anders gewend'. En na wat doorvragen bleek ze decenia lang vrijstaand te wonen, ja, dat is nu anders. 8)7

Hierna is heeft ze - wel met frisse tegenzin - het schoeisel gelaten en werd het allemaal een stuk aangenamer.

[ Voor 41% gewijzigd door _Apache_ op 07-11-2022 09:13 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:55:
[...]

Ik zou prima kunnen leven met 'wel eens' wat horen, of 1x een driftbui per dag die een half uur duurt zou ik zelfs zeeeeeeeer voor lief nemen. Maar we hebben het hier over gebonk naast je hoofd van 16u tot 20u, zeker 30x per uur van het rondrennen/stampen, het is zo structureel van aard, echt heel lastig. Verder neem ik alle goedbedoelde adviezen over accepteren echt ter harte, maar hoe ik dit precies moet implementeren om mijn eigen frustratietolerantie te vergroten, geen idee, het is zo een niet abstract concept ook
Zit je in het autisme spectrum? Ik werk in een winkel en een stagiaire van een jaar of 16 die heeft autisme, die heeft en een hekel aan zijn leeftijdsgenoten die zich vrijwel allemaal onbeschoft gedragen. Maar toen een paar kleine kinderen lawaai in winkel maakte: zei hij letterlijk hou je bek.

Als vader zijnde schoot mij dit in het verkeerde keelgat: maar eerlijkheidshalve, soms is het ook heel moeilijk om kinderen te laten luisteren. Beste lijkt mij het gesprek aan gaan: hallo ik ben Liamski360 de nieuw buurman, want als jij je nog niet eens voorgesteld heb. Iets wat tegenwoordig niet meer van zelfsprekend is....

Ik heb mijn bij de buren voorgesteld: maak zelfs praatjes met ze en probeer zo ook te peilen, of men overlast van ons heeft. Maar woon je in een sociale huurwoning? Vaak woont in dit soort wonen, ook het tuig van richel. Dat was bij mijn vorige sociale huurwoning ook het geval. Dan kun je het gesprek niet aan gaan, aangezien je dan vrijwel een bedreiging toegeworpen krijgt.

Hopelijk zijn het dus wel een beetje fatsoenlijke mensen, anders ben ik bang dat je beter verhuizen kunt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-05 13:00
[...]

^^ Dit dus.

Maar waar leg je de grens dan? Een kind ook lekker laten tekenen met een schroevendraaier op de auto van de buurman? Want ja je moet het kind wel vrij zijn/haar gang kunnen laten gaan. Oh je moet er zo blij mee zijn dat je zo'n onbegrensd kind mag zien(horen) opgroeien.

En iedereen die het wel normaal vindt om kinderen grenzen op te leggen een boomer gaan noemen helpt natuurlijk ook niet echt mee ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Niet veel aan te doen helaas... ligt aan de constructie van de woningen. Moet lekker goedkoop he, sociale woningbouw.

Gewoon verhuizen, of je tijd uitzitten. Die kinderen worden vanzelf groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:57:
[...]

ik mocht vroeger ook nooit in huis rennen, juist vanwege de buren. Volgens mijn moeder had ze mij dit in een jaartje afgeleerd. Maar elk kind en ouder is anders, dat snap ik wel.
Het was mijn moeder juist met haar harde stem die voor overlast zorgde :X Als wij druk waren, werd er wel wat van gezegd. Alleen de buren kregen dat ook mee en zodoende zijn mijn ouders uiteindelijk verhuisd, want mijn moeder kreeg het altijd een de stok met de buren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
LordSinclair schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:05:
[...]

Maar waar leg je de grens dan? Een kind ook lekker laten tekenen met een schroevendraaier op de auto van de buurman?
Naja als je het kind betrapt, dan mogen de ouders er mooi voor opdraaien. Maar die bengels halen ook gewoon de sneeuw van je auto, waardoor je krassen krijgt op de lak.

Ik merk dat kinderen tegenwoordig vaak een grote mond hebben, dat is het ergste als het van die pubers zijn. Nu is een regenboog trap op een middelbare school plotseling een probleem, want de jeugd is toch niet zo tolerant naar elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liamski30
Marco-Peters schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:04:
[...]

Zit je in het autisme spectrum? Ik werk in een winkel en een stagiaire van een jaar of 16 die heeft autisme, die heeft en een hekel aan zijn leeftijdsgenoten die zich vrijwel allemaal onbeschoft gedragen. Maar toen een paar kleine kinderen lawaai in winkel maakte: zei hij letterlijk hou je bek.

Als vader zijnde schoot mij dit in het verkeerde keelgat: maar eerlijkheidshalve, soms is het ook heel moeilijk om kinderen te laten luisteren. Beste lijkt mij het gesprek aan gaan: hallo ik ben Liamski360 de nieuw buurman, want als jij je nog niet eens voorgesteld heb. Iets wat tegenwoordig niet meer van zelfsprekend is....

Ik heb mijn bij de buren voorgesteld: maak zelfs praatjes met ze en probeer zo ook te peilen, of men overlast van ons heeft. Maar woon je in een sociale huurwoning? Vaak woont in dit soort wonen, ook het tuig van richel. Dat was bij mijn vorige sociale huurwoning ook het geval. Dan kun je het gesprek niet aan gaan, aangezien je dan vrijwel een bedreiging toegeworpen krijgt.

Hopelijk zijn het dus wel een beetje fatsoenlijke mensen, anders ben ik bang dat je beter verhuizen kunt.
Geen autisme of adhd oid, en ik heb mezelf bij dag 1 netjes voorgesteld, zelfs nog een ladder geleend. Het is een gezin uit Syrie/Libanon/Palestina, echt ontzettend lieve en nette mensen verder volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-05 13:00
Marco-Peters schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:09:
Naja als je het kind betrapt, dan mogen de ouders er mooi voor opdraaien. Maar die bengels halen ook gewoon de sneeuw van je auto, waardoor je krassen krijgt op de lak.
Daarbij is het verschil dus dat fysieke schade makkelijker te verhalen is dan mentale schade die de kinderen veroorzaken.

Het is heel normaal om in een samenleving grenzen te stellen. Ook als in je buren hebt waar je rekening mee houdt (normaal gesproken).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:41

KoudeAardbei

Moderator

Bad Brains schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:57:
Gewoon met die mensen aan de tafel gaan zitten en je neutraal opstellen, als je er niets mee doet dan wordt het op een gegeven moment zo'n verhaal van; Buurman waarom moet U om half 9 zo luid een film kijken met een 7.1 opstelling, onze kinderen liggen op bed.

Er zijn talloze rijdende rechter aflevering over geweest.
Onlangs deze nog gezien, tenenkrommend.

[YouTube: 'DISCRIMINERENDE' onderbuurvrouw wordt GEK van GEBONK! | Mr. Frank Visser doet uitspraak #AFL36]
Holy shit, dan ga je toch verhuizen 8)7 8)7 :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liamski30
mierenfokker schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:06:
Niet veel aan te doen helaas... ligt aan de constructie van de woningen. Moet lekker goedkoop he, sociale woningbouw.

Gewoon verhuizen, of je tijd uitzitten. Die kinderen worden vanzelf groot.
Ik kan hier echt niet bij, ik was echt in de veronderstelling dat nieuwbouw anno 2020 toch wel goed geïsoleerd moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:43
Ben ik de enige die hierin leest:
Geef de kinderen van Sinterklaas binnen -sketchers cadeau.
Die mogen ze dan enkel binnen dragen, maar zorgt voor hoop demping.

Kindjes blij met cadeau, jij blij met rust voor 100 euro (2x50)

https://www.vanharen.nl/n...s?leeftijdsgroep=kinderen bijvoorbeeld

[ Voor 16% gewijzigd door 99ruud99 op 07-11-2022 09:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mierenfokker
Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:17:
[...]

Ik kan hier echt niet bij, ik was echt in de veronderstelling dat nieuwbouw anno 2020 toch wel goed geïsoleerd moet zijn.
Geïsoleerd wel, maar is een constructief iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
LordSinclair schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:12:
[...]

Daarbij is het verschil dus dat fysieke schade makkelijker te verhalen is dan mentale schade die de kinderen veroorzaken.
Mentale schade kun je nooit verhalen: als morgen zo'n jochie dat net zijn rijbewijs gehaald heeft, tegen jou geparkeerde auto aanrijdt. Dan mag je blij zijn als hij een briefje achterlaat en het verzekeringstechnisch afgehandeld wordt, maar mentale schade of het feit dat je minimaal kleurverschil gaat zien na schadeherstel. Wat ook tot mentale OSD klachten leidt.

Dat kun je niet op iemand verhalen: maar je merkt echt wanneer kinderen van betere huizen komen, die gedragen zich in de regel ook beter. Ik werk namelijk veel samen met pubers en je merkt wel, wie naar het VMBO gaat en Gymnasium :+

Al heb ik ook het tegenovergestelde gezien: ouders nooit thuis, kinderen zijn ondanks dat ze alles kregen op het criminele pad beland. Nee het waren geen luidruchtige kinderen, want wij speelde er mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Over de loop der jaren zijn er steeds efficiëntere bouwmethodes ontwikkeld. Met als gevolg dat de woningen wel beter geïsoleerd zijn maar qua luidruchtigheid echt alleen maar slechter geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Contactgeluid blijft erg lastig aangezien dat door de hele constructie gaat. Het beste is dan om de vloerbedekking te ontkoppelen van de vloer van het appartement, iets wat bij jou niet gebeurt is en wellicht bij de buren dus ook niet.

Ik heb zelf beneden verlijmd PVC en dat dreunt meer door dan het laminaat met een ondervloer boven, is eigenlijk een wereld van verschil.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:01
[...]

Ja, dat zou ik ook denken. Het ligt misschien eerder aan de manier waarop hun vloer is gelegd. Je hebt het bijvoorbeeld niet over gillen of praten, je hoort vooral het dreunen.
Omdat je aangeeft dat het zulke aardige mensen zijn, zou ik ze eens uitnodigen voor een hapje/drankje. En aangeven dat je best veel geluid uit de omringende appartementen hoort, of zij dat misschien ook ervaren? Dan wijs je niet meteen met een vinger, maar je geeft wel het probleem aan. Waarbij je ook kunt aangeven dat het misschien wel aan jou ligt. Mogelijk helpt dat al, omdat ze dan weten dat je er gevoelig voor bent, zonder dat je ze er echt op hebt aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:36

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Hou het aub op advies voor de TS hoe hij dit het beste aan kan pakken.

Dit is niet het algemeen opvoedadvies-topic.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 14:20
Liamski30 schreef op zondag 6 november 2022 @ 23:58:
[...]
[...], zeker als ik zie wat voor het effect het juiste schoeisel in mijn woning al heeft [...]. Als het contactgeluid met 50% verminderd zou kunnen worden zou ik al blij zijn
Ha buurman! {{Subtiel intro hier}}. Maar waarom ik hier ben: Ik hoor jullie kinderen lekker actief zijn, maar helaas hoor ik dat vanwege het contactgeluid van het heen en weer rennen. Kinderen horen lekker te rennen, maar zou het een optie zijn om ze pantoffels aan te doen? Als tegemoetkoming ben ik helemaal bereid de eerste te vergoeden.

Complimentje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 13:35

Managelorian

“This is the workflow.”

Even heel praktisch: als de buren iets aan het geluid willen doen dan lijkt het me dat het gebruik van Crocs binnenshuis het probleem heel erg moet verbeteren. Over het modetechnische aspect doe ik geen uitspraken, maar qua demping zijn Crocs echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Ik woon in een nieuwbouwwoning en heb veel last gehad van de bovenbuurman. Onregelmatige werker en maakt regelmatig kabaal. Geen idee wat hij precies doet, maar het is een hoop gestamp.

Heb hetzelfde als jij doorgemaakt: echt wel een beetje ten einde raad, zeker omdat de persoon zelf niet echt het probleem wilde zien. Hij reageert altijd positief en welwillend als ik voor zijn deur sta en hem vriendelijk wijs op de overlast, maar hij legt het volgens mij al naast zich neer op het moment dat hij de deur weer dichttrekt.

Uiteindelijk heeft een combinatie van een Bose noise-cancelling headset, een radio, wasbolletjes (ohropax) voor de nacht en simpelweg accepteren dat het is wat het is de ergste irritatie opgelost.

Ben zelf ook losser geworden. Woonde hiervoor in een 'nette' vinexwijk, maar ben nadat ik weer single werd midden in de stad gaan wonen. Daar gelden nu eenmaal wat andere regels. Dat zal in het geval van een sociale huurwoning misschien ook zo zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1835258 op 07-11-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 10:33
(jarig!)
Ik leef met je mee, en behalve een gesprek aan te gaan met die buren is er eigenlijk weinig aan te doen.

Helaas ook zelfde soort ervaringen, mijn achterburen (context: onze huizen staan met de "ruggen" tegen elkaar, de achtermuren.), het zijn huurhuizen . Het is een alochtoon gezin, met 3 kinderen in diverse leeftijden.

Vrijwel de hele dag door lijkt het alsof er een kudde olifanten de trap op en af stampen, op, neer, op, neer etc etc En dan de ruzies in het gezin, schreeuwende ruzies waarbij met deuren geslagen word. Heb al enkele malen de politie moeten bellen omdat de jongste hysterisch in paniek huilde/gilde wanneer vader tegen hem tekeer ging.
Het is een probleem gezin dus, woningbouw is op de hoogte, wijkagent, jeugd en gezin etc. Vader lijkt inmiddels vertrokken. Maar stampen en schreeuwen/gillen blijven, maar is wel verminderd.
Blijkbaar hebben ze ook veel muren e.d. verwijderd in het huis en liggen er overal plavuizen, wat totaal niet mee helpt met geluidsdemping. Dat dit niet toegestaan is door de WB hebben ze blijkbaar ook geen boodschap aan.
Nu weer wat nieuws, ze hebben nieuwe meubels , zonder viltjes onder de stoelen, nu de hele dag het geluid van schuivende stoelen.....

Ben wel een paar keer langs geweest om er over te praten, maar meer dan Sorry komt er niet uit en de opmerking dat ze onhandelbare kinderen hebben.

Op een gegeven moment kan ik het tolereren, en heb ook een NC headphone, als het mij te veel word dan zet ik die op, en gelukkig is het vaak in de avond veel rustiger. Maar nu de schuivende stoelen er zijn zit ik weer een beetje aan mijn irritatie toppunt. Binnenkort maar een vel plakviltjes in de bus gooien ;-)

Wat de woningbouw en wijagent ook zeggen, ja het zijn leefgeluiden, maar ernstige leefgeluiden, en het feit dat ze uit een andere cultuur komen helpt ook niet mee, andere normen/waarden.

Sterkte er mee, en hopelijk kom je er uit met een gesprekje en eventueel even laten luisteren bij jou thuis, dat hielp bij mijn naaste buren ook, hun stalen patiohek (zijn patiowoningen) is gemonteerd aan mijn woonkamermuur en de kids gooide constant met dat hek, en ze lopen natuurlijk constant in en uit. 1 x laten horen bij mij thuis en ze schrokken er erg van. Sindsdien is het vrijwel niet meer voorgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:11

D4NG3R

kiwi

:)

Martijn.C.V schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:43:
[...]

Ha buurman! {{Subtiel intro hier}}. Maar waarom ik hier ben: Ik hoor jullie kinderen lekker actief zijn, maar helaas hoor ik dat vanwege het contactgeluid van het heen en weer rennen. Kinderen horen lekker te rennen, maar zou het een optie zijn om ze pantoffels aan te doen? Als tegemoetkoming ben ik helemaal bereid de eerste te vergoeden.
Ik zou dit zelf niet zo aanpakken, het probleem speelt voor de buren immers (nu nog) niet.
Direct binnenbanjeren en met een 'oplossing' komen voor een probleem wat ze helemaal niet hebben gaat er alleen maar voor zorgen dat ze de hielen in het zand steken. Al helemaal gezien het om hun kinderen gaat. ;)

Gewoon even aankloppen en aankaarten wat er aan de hand is, bewustwording is stap nummer 1.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 07-11-2022 09:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:11:
[...]

Geen autisme of adhd oid, en ik heb mezelf bij dag 1 netjes voorgesteld, zelfs nog een ladder geleend. Het is een gezin uit Syrie/Libanon/Palestina, echt ontzettend lieve en nette mensen verder volgens mij
Misschien zijn ze slechthorende door al die bommen die op hun land gegooid zijn? Als je niet meer zo goed hoort, dan hoor je ook het lawaai van je kinderen minder. Cultuurverschil is trouwens erg lastig: ik ben met een buitenlandse vrouw getrouwd, dat bots nog geregeld het verschil tussen onze culturen :-(

Maar ik zou het eens subtiel ter sprake brengen, zonder direct te beginnen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 00:56
Ik vermoed toch dat de vloer bij hen niet goed ligt. Dit zou niet moeten mogen bij nieuwbouw woningen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als ouder van 3 kinderen in de leeftijd 1-5 kan ik je zeggen dat het moeilijk is om dit probleem echt aan te pakken. Je kunt ze even achter de tv of tablet zetten en de oudste vind het ook wel leuk om een tijdje aan tafel te knutselen, maar op een gegeven moment barst het toch weer los. En met slecht weer zoals nu kun je ze ook even snel naar buiten laten (sowieso heb je dan het geschreeuw in de tuin, wat ws. ook weer overlast veroorzaakt voor je).

Ik zou het wel waarderen als je komt melden dat je er last van hebt. Onze huidige buren vraag ik ook regelmatig of ze last hebben van de kinderen en ze geven aan dat ze ze wel horen, maar het niet erg vinden. Het verschil met jou is dan dat ze zelf inmiddels uitwonende kinderen hebben en zich dus wel goed hierin kunnen inleven omdat ze zelf ook kleine kinderen hebben gehad. Voor onze buren geeft dit wat 'leven in de brouwerij' ;)

Als mijn buren zich bij ons zouden melden zou ik het dus erg serieus nemen en er ook het mogelijke aan doen om de overlast te beperken. Maar zoals ik al aangaf, het is onmogelijk om het helemaal weg te nemen. Ik zit er zelf als ouder ook niet op te wachten dat ze aldoor door het huis rennen en dingen op de grond laten vallen. Je doet er alleen weinig aan helaas.... Ik zou voor jezelf in het kader van verwachtingsmanagement dus wel rekening ermee houden dat het lawaai gaat blijven. Je zou het ook positief kunnen bekijken. De kinderen liggen om 20:00 uur in bed en dan is het stil. Je had ook tokkies kunnen hebben als buren waarbij het feest op dat tijdstip pas begint... ;)

[edit] Beetje nuanceren. Helemaal niks eraan kunnen doen is ook niet helemaal waar. Ik kan mijn kids prima even laten stoppen met zo'n drukke bui. Ze begrijpen ook wel als je zegt dat ze niet mogen rennen (de vraag is dan voor hoelang dat goed gaat ;)). Mijn advies is dus iig om het kenbaar te maken bij je buren. Misschien weten ze niet eens dat het geluid zo bij jou doordringt en laten ze de kinderen daarom maar hun gang gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 07-11-2022 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De tips voor jezelf lijken mij te zijn:
  • Denk regelmatig aan de eindigheid van het probleem. De kinderen gaan slapen en dan is het probleem weer een tijd voorbij.
  • Probeer, al dan niet tijdelijk, extra rust te creëren voor jezelf door het dragen van oordoppen of een noise cancelling koptelefoon.
De tips voor het contact met de buren:
  • Ga eens langs of nodig je buren uit. Toon interesse in de kinderen. Anders ben je de zure klagende buurman die kinderen enkel lastig vindt.
  • Breng het probleem aan zonder direct de confrontatie op te zoeken.
  • Zie dat je de contactgegevens van de buren hebt en zij die van jou.
  • Als het probleem blijft duren kan je dit benoemen en een aantal voorstellen doen of vragen wat hun voorstellen zijn.
Klinkt misschien een beetje soft maar ik denk niet dat je hier direct vol in de confrontatie moet gaan. Ouders durven wel eens wat gevoelig zijn als het over hun kinderen gaat. Verder weet ik niet of er nog een cultuurverschil kan meespelen.

Ik ben zelf ouder van twee jonge kinderen. We hebben op vakantie wel eens klachten gekregen over druk lopen (houten vloeren, kinderen waren vroeg wakker) en dat hebben we dan wel serieus genomen. Echt oplossen konden we het niet wegens de infrastructuur maar we hebben er dan voor gezorgd dat de kinderen niet zeer vroeg begonnen rondlopen en hen uitgelegd dat er andere mensen zitten die ook op vakantie rustig willen zijn. Dat haalde al het meeste van de frustratie weg.

[ Voor 18% gewijzigd door Admiral Freebee op 07-11-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:27
[...]

Ik denk dat de woningen uit 1980 minder contactgeluid hebben dan de nieuwe woningen nu.

Het hangt heel erg af van de leeftijd van de kinderen hoeveel er aan te doen is. Je bent jezelf aan het opvreten en daarom wordt het alleen maar erger. Bel gewoon eens aan en geef aan dat je last van het geluid hebt met de vraag of ze al sloffen dragen. Als dat niet zo is kun je vragen of ze dat voor je willen proberen. Als dat wel al zo is ben ik bang voor je dat het niks gaat worden en je het voor jezelf steeds erger maakt.

Dan even over wat je nu doet. Als ik je buurman zou zijn en ik kom er achter dat je alle buren om mij heen al gevraagd hebt of ze last van mij hebben, zelfs de oud bewoner al zou ik dat niet waarderen en stond je al met 10-0 achter.
Praat met mensen en niet over mensen.

[ Voor 17% gewijzigd door alwind op 07-11-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liamski30
Ik heb zojuist even het vinyl omhoog geplukt en er ligt dus hout op de vloer, echt heel vreemd dit. Dit ziet er niet uit ook als hout wat eronder ligt als ondervloer voor vinyl, maar iets wat bij de constructie is gelegd op de betonnen vloer....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARtJ0JTBZD7tLe2YacVgBVLDmBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M5iAYSvHdZ9tkZGThOwIguGg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Het geluid komt door de vloer binnen neem ik aan? Anders kun je een isolerende wand zetten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 00:38

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

^^ Dit dus.

Hou toch op, tegenwoordig moet alles met zo veel mogelijk lawaai (stampen, schreeuwen, gillen) en de meeste ouders doen er geen hol aan.

Ik vrees ook het ergste voor TS...

Dat nieuwbouw goede geluidsisolatie heeft is ook een utopie overigens. Er zijn wel normen maar die zijn vaak niet afdoende en ze gaan echt niet meer doen dan de norm voorschrijft ;)

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 07-11-2022 10:14 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:36

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:09:
Ik heb zojuist even het vinyl omhoog geplukt en er ligt dus hout op de vloer, echt heel vreemd dit. Dit ziet er niet uit ook als hout wat eronder ligt als ondervloer voor vinyl, maar iets wat bij de constructie is gelegd op de betonnen vloer....

[Afbeelding]
Er zit ook een flink verschil in of de betonnen vloeren in het algeheel doorlopen in het blok en daarmee ook naar de buren of dat er een afscheiding is geplaatst tussen de woningen.

Dan draagt het geluid verder en is de overlast groter.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
tweakduke schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:14:
[...]

Er zit ook een flink verschil in of de betonnen vloeren in het algeheel doorlopen in het blok en daarmee ook naar de buren of dat er een afscheiding is geplaatst tussen de woningen.

Dan draagt het geluid verder en is de overlast groter.
Dit dus... Als je met name wel het gestamp hoort, maar niet het geschreeuw is dit het geval. Constructieve slechtheid dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:45
_Apache_ schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:04:
Even een opname maken, langsgaan, en zeggen, dit hoor ik en dan afspelen.
Pas als mensen een objectieve reflectie krijgen van hun gedrag, zal je merken dat ze openstaan voor het terugdringen hiervan.
Als iemand boos aan mn deur staat en niet open staat voor echte dialoog, dan ben ik ook niet zo snel geneigd om mijn gedrag aan te passen.

Zo had ik een bovenbuurvrouw die het normaal vond om met houten zolen op een parketvloer te lopen. (i kid you not). Haar beredening was 'dat ben ik niet anders gewend'. En na wat doorvragen bleek ze decenia lang vrijstaand te wonen, ja, dat is nu anders. 8)7

Hierna is heeft ze - wel met frisse tegenzin - het schoeisel gelaten en werd het allemaal een stuk aangenamer.
Goed idee, meteen een opname maken. Telefoon onder de neus leggen bij de buren en dan afspelen. Dat gaat vast werken. Het eerste initiële contact met de buren over de 'overlast' moet nog gemaakt worden. En dan kom je meteen aankakken met een opname? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liamski30
alwind schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:10:
Het geluid komt door de vloer binnen neem ik aan? Anders kun je een isolerende wand zetten.
Dit begin ik nu ook te vermoeden, in deze aflevering van de rijdende rechter heeft de buurman tot 2x zijn vloer vervangen en de buurvrouw is ook echt extreem geagiteerd en moeilijk en die zal ook wel extreem gevoelig geworden zijn voor de kleinste geluiden. Echter pas na een 3e x toen de vloer vervangen is door een echt gespecialiseerd bedrijf, zei de buurvrouw gewoon echt nergens meer last van te hebben :? :?
zo een groot verschil kan een juiste ondervloer dus maken?

Van 13:00 - 14:00

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:20

Theo

moederbord

[...]

^^ Dit dus.

De _ik_ cultuur in het mooiste voorbeeld..

Mijn kinderen willen X dus ik vind dat goed, want ik wil dat mijn kinderen X doen. Dat anderen daar last van hebben dat is niet mijn probleem, want ik, ik ik... |:(

Kinderen horen gewoon 'nee is nee' te snappen en grenzen te leren respecteren. Op een leeftijd van 3 kunnen ze dat uiteraard niet,maar daarvoor zijn ouders gelukkig :) Die kunnen hun kinderen sturen/opvoeden zodat deze van kinds af al meekrijgen dat de wereld niet om hun draait, maar dat men overal samenleeft. Er is niks mis wanneer je tegen je kind zegt dat deze niet zo hard moet rennen omdat de hele flat z'n gestamp kan horen; het zorgt er enkel voor dat hij zo vroeg/goed mogelijk leert dat hij niet de snowflake is, maar deel van een groter geheel.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liamski30
Managelorian schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:48:
Even heel praktisch: als de buren iets aan het geluid willen doen dan lijkt het me dat het gebruik van Crocs binnenshuis het probleem heel erg moet verbeteren. Over het modetechnische aspect doe ik geen uitspraken, maar qua demping zijn Crocs echt fantastisch.
crocs heeft sloffen voor kinderen met een memory foam zool, dit ziet eruit als iets waar kinderen gewoon op kunnen rondrennen zonder doffe dreunen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYrFhbqMh9svqBy5dTCx7o7p3zM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y7izk8VXDE0dH495AEb7xSMB.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liamski30
mierenfokker schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:17:
[...]

Dit dus... Als je met name wel het gestamp hoort, maar niet het geschreeuw is dit het geval. Constructieve slechtheid dan.
Ik hoor alleen gestamp/dreunen idd, zelfs ik al met mn oor tegen de muur aanzit kan ik niks horen, de wanden zijn wat dat betreft echt dik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-05 12:41

_Apache_

For life.

Cheezborger schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:23:
[...]

Goed idee, meteen een opname maken. Telefoon onder de neus leggen bij de buren en dan afspelen. Dat gaat vast werken. Het eerste initiële contact met de buren over de 'overlast' moet nog gemaakt worden. En dan kom je meteen aankakken met een opname? :+
Het is natuurlijk onderdeel van een geheel gesprek, had ik dat erbij moeten vermelden? 8)7

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:49
Voor de topicstarter, weer niet te bang om aan te kloppen met het probleem.
Stel je hierbij kwetsbaar op in de vorm van: "ik waardeer jullie heel erg als buren en daarom vind het heel spannend om aan te kloppen, eerder durfde ik dit nog niet omdat ik onze relatie niet op het spel wil zetten. Waarschijnlijk hebben jullie geen flauw idee hoe "matig" dit gebouwd is, door de slechte bouw zijn er veel loopgeluiden bla bla bla, dragen de kinderen misschien schoenen enz...".

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:09:

[Afbeelding]
Dit is bij de rijdende rechter een keer voorbij gekomen (inderdaad lawaai door contactgeluid van zijburen ipv bovenburen). Dat werd met 50% teruggebracht door het correct aanleggen van een vloer (bij de betreffende buren) die contactgeluid verminderde. Ik weet niet meer welke aflevering helaas.

Overigens doen veel mensen hun schoenen uit en lopen op sokken (vanwege contactlawaai richting de buren) maar de grap bleek dat schoenen in huis dragen minder lawaai maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liamski30
HTT-Thalan schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:43:
[...]

Dit is bij de rijdende rechter een keer voorbij gekomen (inderdaad lawaai door contactgeluid van zijburen ipv bovenburen). Dat werd met 50% teruggebracht door het correct aanleggen van een vloer (bij de betreffende buren) die contactgeluid verminderde. Ik weet niet meer welke aflevering helaas.

Overigens doen veel mensen hun schoenen uit en lopen op sokken (vanwege contactlawaai richting de buren) maar de grap bleek dat schoenen in huis dragen minder lawaai maakte.
Jammer, had die aflevering graag eventjes gezien om te zien wat de oplossing nou was. mocht het je nog te binnen schieten, hoor ik dat graag,

Verder is dat echt exact mijn ervaring, met blote voeten door mn woning heen --> bonkende dreunen vooral als je je hiel gebruikt. Op sloffen of slippers ---> fluisterstille voetstappen

[ Voor 3% gewijzigd door Liamski30 op 07-11-2022 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
Er is niks kutter dan een vloer die contact maakt met de vloer van de buren. De overlast kan afnemen maar gaat nooit 100% weg zo lang er kinderen spelen.

Het helpt best wel als je tijdens het gesprek uitlegt dat het zo is. Dat de overlast nooit helemaal weg zal gaan maar het het je erg zou helpen als ze sloffen dragen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Liamski30
kernie schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:38:
Voor de topicstarter, weer niet te bang om aan te kloppen met het probleem.
Stel je hierbij kwetsbaar op in de vorm van: "ik waardeer jullie heel erg als buren en daarom vind het heel spannend om aan te kloppen, eerder durfde ik dit nog niet omdat ik onze relatie niet op het spel wil zetten. Waarschijnlijk hebben jullie geen flauw idee hoe "matig" dit gebouwd is, door de slechte bouw zijn er veel loopgeluiden bla bla bla, dragen de kinderen misschien schoenen enz...".
Bedankt voor je template, dit is echt een fijne manier van aanspreken en is wat ik vanmiddag ga doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:49
Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:48:
[...]

Bedankt voor je template, dit is echt een fijne manier van aanspreken en is wat ik vanmiddag ga doen _/-\o_
No worries, ik heb al 9 jaar een "sales job" en weet ondertussen welke manier van communicatie prettig is :)

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 00:43
Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:48:
[...]

Ik vraag me alleen af of het nou echt matig gebouwd is, of dat de buren ( en aan jouw foto te zien jij ook ) gewoon geen ondervloer hebben liggen. Als ze dan zowat op het beton(hout op beton?? |:( ) lopen te stampen is het niet heel raar dat je dit dan duidelijk kan horen. Je gaf aan niets qua ander geluid te horen dan alleen contactgeluid.

Je zou dus met buren in gesprek kunnen gaan om te kijken of zij überhaupt een ondervloer hebben en dan wellicht samen met een oplossing kunnen komen om wat beter te isoleren. Ga dan ook gelijk voor echt goed geluidsisolerende ondervloeren en niet de goedkope O-)

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 06-05 16:43

MrMonkE

★ EXTRA ★

Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:46:
[...]

Jammer, had die aflevering graag eventjes gezien om te zien wat de oplossing nou was. mocht het je nog te binnen schieten, hoor ik dat graag,

Verder is dat echt exact mijn ervaring, met blote voeten door mn woning heen --> bonkende dreunen vooral als je je hiel gebruikt. Op sloffen of slippers ---> fluisterstille voetstappen
en op de trap. met sokken ben ik een ninja maar op blote voeten maken die meer geluid als wanneer ik sokken aan heb. (houten trap, verf), dan hoor je bij elke stap van een tree '*ftdoinkq*'. Het viel me een keer op toen ik 's nachts van de trap liep. Niet van de hiel maar omdat mijn voet meer grip heeft. Dus nu let ik er op. O-)

* MrMonkE is een goede buur.. qua geluid. Tuin tellen we even niet mee ;)

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liamski30
hollandnick schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:05:
[...]

Ik vraag me alleen af of het nou echt matig gebouwd is, of dat de buren ( en aan jouw foto te zien jij ook ) gewoon geen ondervloer hebben liggen. Als ze dan zowat op het beton(hout op beton?? |:( ) lopen te stampen is het niet heel raar dat je dit dan duidelijk kan horen. Je gaf aan niets qua ander geluid te horen dan alleen contactgeluid.

Je zou dus met buren in gesprek kunnen gaan om te kijken of zij überhaupt een ondervloer hebben en dan wellicht samen met een oplossing kunnen komen om wat beter te isoleren. Ga dan ook gelijk voor echt goed geluidsisolerende ondervloeren en niet de goedkope O-)
Zij hebben laminaat denk ik, dat kan je volgens mij onmogelijk leggen zonder ondervloer. Mocht t zover komen en dit echt een uitkomst bieden, dan betaal ik alles en zorg ik voor de beste ondervloeren die geld kan kopen, op dit soort rust kun je serieus geen prijskaartje zetten

[ Voor 4% gewijzigd door Liamski30 op 07-11-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liamski30
MrMonkE schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:12:
[...]

en op de trap. met sokken ben ik een ninja maar op blote voeten maken die meer geluid als wanneer ik sokken aan heb. (houten trap, verf), dan hoor je bij elke stap van een tree '*ftdoinkq*'. Het viel me een keer op toen ik 's nachts van de trap liep. Niet van de hiel maar omdat mijn voet meer grip heeft. Dus nu let ik er op. O-)

* MrMonkE is een goede buur.. qua geluid. Tuin tellen we even niet mee ;)
haha je bent je gewicht in goud waard.
Mocht ik ooit kinderen krijgen, dan zorg ik echt dat mn appartement of woning tegen die tijd echt tot in de noppen goed tegen geluid geïsoleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:46:
[...]

Volgens mij deze:

https://www.npostart.nl/d...ter/23-03-2021/KN_1725725

als je geen NPO start hebt staat hij misschien ook wel ergens op YT ofzo, het is aflevering 4 van Seizoen 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Liamski30 Idere bewoner in het complex hoort geluiddempende ondervloer te hebben naar de huidige normen.(tenminste 10dBA) dan is de gebruikelijke isolatiefolie niet voldoende

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 00:43
Liamski30 schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:16:
[...]

Zij hebben laminaat denk ik, dat kan je volgens mij onmogelijk leggen zonder ondervloer. Mocht t zover komen en dit echt een uitkomst bieden, dan betaal ik alles en zorg ik voor de beste ondervloeren die geld kan kopen, op dit soort rust kun je serieus geen prijskaartje zetten
Alles kan. Mijn zus wilde eerst ook gewoon laminaat leggen met daaronder van dat goedkope isolatie materiaal wat je op een hele grote rol kan kopen. Toen gaf ik ook aan dat ze niet zo altijd maar het minimale willen uitgeven, maar gewoon 100 euro meer uitgeven voor van die goede isolatie ondervloer platen. Niet alleen voor de buren maar ook voor haarzelf als haar dochter boven speelt en daar rond springt/danst. Geloof me dan ben je zelf ook blij met een goede ondervloer :P

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wij hebben tegels in een appartement. Die zijn met een goede ondervloer gelegd maar de plinten waren niet zwevend geplaatst. Dan krijg je alsnog contact-geluid naar beneden. We hebben een conflict hierover gehad met de onderburen en de hele boel is met een geluidsmeting getest en alsnog goed gemonteerd op kosten van het bedrijf dat de tegels had gelegd.

Scheelt dat we zwart-op-wit hadden vastleggen dat de hele boel volgens de geldende geluidsnormen gelegd zou worden.

Maar dit soort metingen zijn niet goedkoop en ik denk dat de meeste mensen denken 'niet zo zeuren over lawaai'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:48
In plaats van je gaan zitten opvreten en topics op GoT openen zou ik eens beginnen met een gesprek. Hoogstwaarschijnlijk hebben de buren helemaal niet door hoeveel lawaai het oplevert. Een goed gesprek met een bak koffie is al een mooi begin. Nodig ze eens bij je thuis uit als hun kinderen aan het ravotten zijn. Kweek een fatsoenlijke band en bewustwording, daar bereik je meer mee dan klagen of jezelf op gaan zitten vreten.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Liamski30
Drardollan schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:54:
In plaats van je gaan zitten opvreten en topics op GoT openen zou ik eens beginnen met een gesprek. Hoogstwaarschijnlijk hebben de buren helemaal niet door hoeveel lawaai het oplevert. Een goed gesprek met een bak koffie is al een mooi begin. Nodig ze eens bij je thuis uit als hun kinderen aan het ravotten zijn. Kweek een fatsoenlijke band en bewustwording, daar bereik je meer mee dan klagen of jezelf op gaan zitten vreten.
Het is een topic, geen meervoud ;)
En je voorstel stond hoe dan ook in de planning. Verder vindt ik dit topic zelf heel waardevol, ik heb veel verschillende meningen/invalshoeken, aanmoedigingen en adviezen/strategieën gekregen waar ik erg blij mee ben

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:10
Ik ben wel benieuwd of de mensen die zeggen "kinderen moeten nee kennen" en "ze moeten opgevoed worden" wel kinderen hebben? Ik sta in mijn directe omgeving gekend als een "strenge" ouder maar het lopen in de gang/trap krijg ik toch echt niet uit mijn kinderen. Geen van de twee kan concreet zeggen waarom ze altijd in de gang/trap lopen als ze iets op hun kamer moeten weg leggen/halen maar toch moet ik quasi dagelijks zeggen "niet lopen". Ooit heeft de jongste iets gezegd van een monster in de berging die ze moeten passeren maar dat is toch al jaren geleden

Net zoals "pantoffels dragen" uit zichzelf ook een onmogelijkheid is. Schoenen gaan bij ons standaard uit bij het binnen komen en dus zou je zeggen ook pantoffels standaard aan maar die logica gaat er niet in bij hen 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Horla op 07-11-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:13
[...]

Ja en nee.
Dat zou je wel zeggen. Maar in mijn 2021 opgeleverd 2 onder 1 kap, is in het algemeen prima, we horen elkaar in principe niet, ook niet als het spul wat luider staat.
Wat ik wel hoor, is mijn buurman (single), is als hij van de trap af of op loopt. Hij loopt met de volledig voet de trap op en af, en dat dreunt ook gigantisch door. ondanks dat er een spouw tussen zit.

Maar gelukkig verder niet veel last van, is af en toe overdag, dus ik negeer het gewoon als woon geluid.
Mijn vorige woning werd ik ook gek van een bovenbuurman die je hoort pissen boven je... blij dat ik daar weg ben :)

Maar kan het zijn dat het laminaat niet goed gelegd is bij ze? dus tegen de muren aan?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.