Sissors schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 16:35:
Ik vraag me af of degene die stellen dat op 200m afstand parkeren compleet redelijk is, dat ook zeggen wanneer ze klagen bij de gemeente dat er bij hun huis te weinig parkeerplekken zijn, en de gemeente zou antwoorden dat volgens de kaart op 200m afstand bij die bedrijven ook nog parkeerplaatsen zijn. Gaan die dan echt zeggen: "Oh inderdaad, bedankt voor de tip". Of gaan ze dan dat toch veel te ver vinden? En dat is uiteraard met de hoop dat die laadpalen daadwerkelijk vrij zijn.
Hier zijn met enige regelmaat te weinig plekken waardoor er 100 of 200 meter gelopen moet worden maar zolang ze niet kunnen toveren bij de gemeente zal het enige zinnige antwoord inderdaad zijn dat er verderop bij het gezondheidscentrum plek zat is.
Ik kan dat te ver vinden maar met huizen aan één kant van de straat, parkeerplekken aan beide kanten van de straat, de meeste gezinnen met twee auto's maar ook meerdere gezinnen met drie of vier auto's en/of veel bezoek is het toch met enige regelmaat vol en zal er gelopen moeten worden.
Ik weet ook nauwelijks beter, in de 30 jaar dat ik auto rijdt heb ik nooit ergens gewoond waar gegarandeerd plek pal voor de deur is. Zat mensen die ik ken die in een flat of appartement wonen en per definitie moeten lopen, in een oud stadscentrum wonen of in een autoluwe nieuwbouwwijk.
Of de laadpalen vaak/meestal bezet zijn bij TS is nog niet eens benoemd, wel een soort van hint dat dat mogelijk niet zo zou zijn maar meer ook niet. Ook is niet bekend of er vrij eenvoudg extra palen geplaatst kunnen worden als dat wel het geval zou zijn en ook niet of er laadmogelijkheden onderweg (tijdens pauzes/lunch) of bij klanten zijn.
Wat dat betreft hier een 'aardige' in de buurt. Buren paar huizen verderop kiezen geen EV want te ver lopen in onze buurt/wijk enz dus kiezen ICE als nieuwe lease auto. Ik heb geen keuze meer, bestel een EV, lees me in en vraag een laadpaal aan. Wie gaan er vol in bezwaar en frustreren het hele proces een aantal maanden, de buren die eigenlijk ook wel EV hadden willen rijden.
Ook als ik kijk naar mijn collega's met elektrische auto's: Helemaal prima en geen enkel probleem. Zolang je thuis kan opladen. Anders gaat de lol er snel vanaf.
Dan zal vanaf 2025 de lol er helemaal af zijn neem ik aan. Zo ver weg is dat niet meer, het is zo goed als 2023.
Is natuurlijk afhankelijk van waar je woont maar kan hier in de buurt binnen 500 meter kiezen uit zes dubbele laadpalen en zie op de laadkaart bij mra-e dat er de komende periode nog minimaal drie bij komen. Moet wel gek lopen wil ik nergens terecht kunnen en over het algemeen zijn er ook mogelijkheden zat bij klanten, onderweg, supermarkten, winkelcentra enz.