De exportLimitPowerRate is voor als je een modbus energiemeter rechtstreeks gekoppeld hebt met de omvormer.cotton_eye_joe schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:02:
Ik ben bezig om een export limit op een growatt 40ktl3-x te maken via modbus. Momenteel ben ik aan het testen modbus registers cyclisch te schrijven (03 active P rate)
Nu lees ik op een ander forum dat het niet verstandig is om deze waarde te vaak te schrijven aangezien deze nieuwe waarde op het eeprom wordt opgeslagen. Ivm beperkt aantal schrijfacties van een eeprom zou deze snel falen.
Hebben jullie hier ervaringen mee? Is er iemand die al langere tijd register waarden veranderd en zijn daar problemen mee ondervonden?
Zijn er meer mensen met een zelf geknutselde export limit functie? Gebruiken jullie hiervoor ook register 03? Of zijn er andere/betere opties?
Kleine edit:
Ik zie bijvoorbeeld ook register 123 (exportLimitPowerRate) iemand die hier ervaring mee heeft?
Dan kan de omvormer helemaal zelf je export limiteren.
Juiste manier is register 3 te gebruiken.
Zolang je via register 2 niet aangeeft dat het opgeslagen hoeft te worden zie ik geen enkele reden waarom de eeprom belast zou worden.
:strip_exif()/f/image/5DNNNv9GHofSv3TQ12vyQDPm.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/2jQTS9UUj4642dJ3cGSonW7L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9bgqJtRK4kokgR9L535Plv2v.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/j7Uvu8Bt07MSsUgkiC1WGBCn.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/5Lig1WpG9MYWv6sEqTI11Tbc.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VhpTfIbUjsGzcNrd3NCB3MJK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eAq51LfGg1GDhumiR9Rb7RRz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K5QvSBcRHCuaGSvCiPjyI0si.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MwKb3Cz4HRRdkunUKKwW9uDp.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/7wwdM4mY5M37MeRyZ94nkqm6.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/CS9Xs3j9jaMAUzkYnrsRl8OI.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g2DMTxY4dvsZzHhXKyNDCZJw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C1fm7wCkjLYvxmDLpOYNBV56.jpg?f=fotoalbum_large)