Ik ben bang dat DeSantis vele malen erger is dan Trump. In welke zin zien we aan zijn onderwijsbeleid in Florida bijvoorbeeld.
Het verschilt nogal per staat geloof, maar hier in NC staan de rechters gewoon op je stembiljet.ph4ge schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:09:
[...]
Het zijn die state legislaters die a) de rechters aanstellen die straks de kaarten toetsen en b) de nieuwe kaarten schrijven. Het zijn niet kiezers die hun politici kiezen, maar politici die hun kiezers kiezen.
NC heeft op dit moment vooral geluk met Cooper als governer. Hij weet, zo goed als mogelijk, de partijen tot elkaar te brengen en overeenstemming te bereiken. Mocht NC over 2 jaar een R-governer krijgen wordt het een stuk vervelender.De staat is in principe 50-50 verdeeld, maar op lokaal niveau heeft de GOP absolute macht en kunnen de democraten dat pas breken als ze >20% meer stemmen krijgen dan normaal.
Overigens is het juist op lokaal niveau erg verschillend. Zoals in zoveel rode staten zijn er grote blauwe hotspots zoals Wake en Mecklenburg county.
Inmiddels staat ze 1.122 stemmen voor. Volgens de New York Times is meer dan 95% van de stemmen in het district geteld, volgens CNN is 99% geteld. Marge is minder dan 0,5% dus dat wordt een automatische recount volgens de regels van Colorado.Seraphin schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:19:
[...]
Lijkt er idd sterk op dat Lauren Boebert exit is.
Be yourself, no matter what they say ...
Warnock staat nu in Georgia op 50%?
Betekent dat dat er een kans is dat er geen run-off komt omdat er al een majority is in de 1e ronde?
https://abcnews.go.com/El...election-results-live-map
Of is er al op basis van een eerdere telling besloten tot een run-off?
Betekent dat dat er een kans is dat er geen run-off komt omdat er al een majority is in de 1e ronde?
code:
1
2
3
4
| Candidate Party Pct. Total Votes R. Warnock* Dem. 50% 1,948,422 H. Walker Rep. 48% 1,899,678 C. Oliver Oth. 2% 81,187 |
Of is er al op basis van een eerdere telling besloten tot een run-off?
[ Voor 39% gewijzigd door YakuzA op 11-11-2022 16:16 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het moet zonder afronding 50% zijn. Momenteel zijn er 3 930 875 stemmen geteld en de 1 948 422 stemmen zijn 'slechts' 49,567%. Het zou knap zijn als die naald nog zo ver beweegt. Maar bijna 50,000 stemmen voordeel geeft wel hoop voor de run-off.YakuzA schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:11:
Warnock staat nu in Georgia op 50%?
Edit: hoewel, die Chase Oliver is een libertariër, die zichzelf "armed and gay" noemt. Of dat allemaal de kant van de democraten opvalt betwijfel ik.
Aan de andere kant, als het op run-offs aankomt die letterlijk de kleur van de senaat bepalen, dan zie ik de opkomst nog wel hoger worden en is het ook moeilijker te voorspellen.
[ Voor 22% gewijzigd door Migrator op 11-11-2022 16:22 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Nevada Senate race is ook nog steeds bloedspannend. Lag Cortez Masto gisteren nog een paar duizend stemmen achter, zijn er dat nu zo'n 800. Ze zijn door de mail-in ballots aan het werken, dus daar moet ze het van hebben.
Mede door de Trump hetze tegen mail in ballots vallen die nu steeds meer uit in het voordeel van de Democraten idd.The Realone schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 05:47:
Nevada Senate race is ook nog steeds bloedspannend. Lag Cortez Masto gisteren nog een paar duizend stemmen achter, zijn er dat nu zo'n 800. Ze zijn door de mail-in ballots aan het werken, dus daar moet ze het van hebben.
Ik weet niet of of de verhouding daarvoor ook al scheef was?
Binnen de Republikeinen was er wel een traditie om op de stemdag ook echt zelf te stemmen.
But there aren’t many Douglas County-style vote updates left to help Laxalt, as an estimated 85 percent of the remaining vote will come from Clark and Washoe. Barring a surprise, they will favor Cortez Masto by some margin and likely put her in the lead.
[ Voor 32% gewijzigd door YakuzA op 12-11-2022 08:00 ]
PSN
Moeilijk te zeggen denk ik, want het werd pas op deze schaal gebruikt sinds de pandemie. Daarnaast was het daarvoor in sommige staten niet eens zomaar mogelijk.YakuzA schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 07:37:
[...]
Mede door de Trump hetze tegen mail in ballots vallen die nu steeds meer uit in het voordeel van de Democraten idd.
Ik weet niet of of de verhouding daarvoor ook al scheef was?
Binnen de Republikeinen was er wel een traditie om op de stemdag ook echt zelf te stemmen.
[...]
Historisch gezien vooral ouderen (want slecht ter been) en overseas militairen.
Trump en de GOP hebben er wel voor gezorgd dat er nu zo'n groot verschil is in het gebruik tussen R en D, maar of dat echt een verschil maakt weet ik niet. Buiten natuurlijk hoe lang men moet wachten totdat alles geteld is
AP called nu ook al de Nevada Senate race waardoor de Democraten daar in ieder geval niet meer afhankelijk zijn van de runoff in Georgia. Al zou een win daar ook wel prettig zijn om niet overgeleverd te zijn aan de grillen van Manchin.
Ik zag het net bij de NYT. Wat bizar dat de Democraten mogelijk een zetel erbij hebben zo. In het Huis zal het ook aankomen op een paar zetels verschil. Eeuwig zonde dat Boebert er waarschijnlijk net in blijft.
Vooral in deze economie is dit een hele knappe prestatie van de Democraten.
Ik zie inmiddels stemmen opgaan om McConnell te onttronen ondanks dat hij al vroeg in de gaten had dat candidate quality een issue was en ik zie mensen die de voting age willen verhogen naar 21 (Gen-Z stemde overweldigend Dem).Shamalamadindon schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:54:
We zullen zien. De dag na 6 Jan was men vol van woede er over. Een week er na waren het allemaal vreedzame toeristen of antifa die deden alsof ze Trumpers waren.
Daarnaast ook nog veel "ze stelen de verkiezing" over locaties waar het tellen nog niet klaar is.
Mijn conclusie, de kater is aan het afnemen en met een week of 2 zal het "we fucked up" sentiment zwaar afnemen.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Blijkbaar toch genoeg mensen die door hebben dat veel problemen gewoon gebeuren en waar geen enkele partij of president invloed op heeft. Economische pieken en dalen zijn van alle tijden en als je historisch kijkt gaat het al veel langer goed dan voorheen. Normaal was er een patroon van 7 jaar tussen recessies. Dat is nu al veel langer.user109731 schreef op zondag 13 november 2022 @ 05:58:
Ik zag het net bij de NYT. Wat bizar dat de Democraten mogelijk een zetel erbij hebben zo. In het Huis zal het ook aankomen op een paar zetels verschil. Eeuwig zonde dat Boebert er waarschijnlijk net in blijft.
Ik denk eigenlijk zelf dat dit komt doordat het politieke landschap nu zo verrot is dat het zelfs de jonge generaties wakker geschud zijn. Als de opkomst van jongeren net zo hoog zou zijn als de oudere generaties zouden veel verkiezingen er anders uit zien, ook in Nederland. Ik denk dat we daar nu in de VS wat tekenen van hebben gezien.Frame164 schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:43:
[...]
Blijkbaar toch genoeg mensen die door hebben dat veel problemen gewoon gebeuren en waar geen enkele partij of president invloed op heeft. Economische pieken en dalen zijn van alle tijden en als je historisch kijkt gaat het al veel langer goed dan voorheen. Normaal was er een patroon van 7 jaar tussen recessies. Dat is nu al veel langer.
Ik denk ook dat Roe v Wade bij die groep er voor heeft gezorgd dat politiek ook erg dicht bij huis kan komen. Als ik bijvoorbeeld al zie hoe mijn nichtjes van 15 en 17 op Instagram posten over dit soort zaken is dat wel bijzonder. En die komen uit West-Virginia of all places.
Ik zit me eigenlijk nu wel af te vragen of de GOP nu opeens een 180 gaat doen ten opzichte van J6 onderzoek en/of de meegenomen staatsgeheimen.
Vrijwel alle trump kandidaten hebben het slecht gedaan. Trump lijkt toch echt te willen runnen in 2024. Een Trump die voor de GOP runt zal funest worden voor de GOP. Een Trump die independant gaat runnen als de GOP hem niet wil zal ook funest worden voor de GOP.
Enige oplossing is dan zorgen dat hij niet mag runnen in 2024. Een veroordeling vanwege J6 en/of de meegenomen staatsgeheimen zou dat voorkomen.
Komende maanden maar eens afwachten welke narative de GOP en een Fox News etc naar buiten gaan brengen.
Vrijwel alle trump kandidaten hebben het slecht gedaan. Trump lijkt toch echt te willen runnen in 2024. Een Trump die voor de GOP runt zal funest worden voor de GOP. Een Trump die independant gaat runnen als de GOP hem niet wil zal ook funest worden voor de GOP.
Enige oplossing is dan zorgen dat hij niet mag runnen in 2024. Een veroordeling vanwege J6 en/of de meegenomen staatsgeheimen zou dat voorkomen.
Komende maanden maar eens afwachten welke narative de GOP en een Fox News etc naar buiten gaan brengen.
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
En het risico lopen dat ie niet veroordeeld wordt?
Als de GOP en rechtse media mee werkt ipv tegen werkt zie ik hem niet meer een veroordeling ontlopen.The Realone schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:55:
En het risico lopen dat ie niet veroordeeld wordt?
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Ik verwacht het niet. De GOP wint een boel met het in leven houden van de strijd met de "liberals". Dat zullen ze niet opgeven. The Culture War must go on. Aan de andere kant zullen ze het niet erg vinden als Trump in die strijd ten onder gaat. Martelaren voor de goede zaak helpen om de achterban boos te houden. Een (politiek gezien) dode Trump is nu nuttiger voor de GOP dan eentje die levend en wel is. De kunst is om hem op een zijspoor te zetten maar zijn aanhang aan boord te houden.Player1S schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:50:
Ik zit me eigenlijk nu wel af te vragen of de GOP nu opeens een 180 gaat doen ten opzichte van J6 onderzoek en/of de meegenomen staatsgeheimen.
Dus ik denk dat ze weinig voor Trump zullen doen maar hem in de media als een symbool voor de "linkse heksenjacht" zullen gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door downtime op 13-11-2022 16:50 ]
Benieuwd of ze hem tout court wel voor de bus gegooid krijgen... Mensen proberen het al decennia.
"Everybody tries go get to Donald Trump. But you have to realize, you can't throw him under the bus, he IS the bus"
"Everybody tries go get to Donald Trump. But you have to realize, you can't throw him under the bus, he IS the bus"
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Interessant stukje over de mail-in ballots in de VS
Wel behoorlijk intimiderend om te zien hoe gewapende en gemaskerde mensen dus blijkbaar de personen bijhouden die stemmen via de postbus bij de stemlocatie en nummerborden opnemen etc.
[ Voor 38% gewijzigd door YakuzA op 21-11-2022 11:14 ]
PSN
De meerderheid van 51 zetels in de senaat die de democraten hebben na de midterms staat al weer op losse schroeven. Kyrsten Sinema heeft aangekondigd de partij te verlaten en als onafhankelijke senator verder te gaan.
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties