Stuur jouw inzending in voor een 'Ode aan Tweakblogs'

Pagina: 1
Acties:
  • 8.130 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-05 11:33

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Mede-auteur:
  • WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:47

WoutF

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4lRDCqqnxvLxgdp5BtyXNrLrkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JXCCrVCUKAobx23TlWt33S8E.jpg?f=fotoalbum_large

Context: We nemen afscheid van Tweakblogs

Vanaf de introductie van Tweakblogs zijn om en nabij 1000 tweakers in de pen geklommen en werden in totaal ongeveer 10.000 blogposts gepubliceerd. Hierop heeft de community op haar beurt 160.000 reacties geplaatst.

We willen graag samen met jullie terugblikken op toffe, grappige, informatieve en/of de memorabelste bijdragen binnen Tweakblogs. Hiervoor willen we jullie vragen om in dit topic jouw favorieten in te sturen en daarbij te vermelden waarom deze een spotlight verdienen. Bij genoeg inzendingen stellen we een mooi artikel samen waarin we de beste inzendingen met jullie delen.

Heb je geen inzending of ben je het eens met andermans suggestie(s)? Deel dan een duimpje uit om andermans inzendingen te steunen. Dit mag je zo vaak doen als je wilt en geeft ons een idee van de populariteit van de ingestuurde blogs!

Dit topic is alleen bedoeld voor inzendingen. Wil je een algemene vraag stellen over (de ontwikkelingen rondom) Tweakblogs? Stel deze in het Tweakblogs-forumtopic.

[ Voor 129% gewijzigd door Moonsugar op 25-10-2022 12:19 ]

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:15
Hutsepot met stip op nummer 1 natuurlijk.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Ample Energy
En de Uncles-serie op 2.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ample Energy
Gedeelde derde plek voor natscheren en Bitcoin Cash?
* Ample Energy rent

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• kaaas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:32
de blogs van MUX

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:50
Coltrui en Chief inderdaad

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-05 09:41
De yakuza uncles blogs idd.

Jammer dat het verdwijnt.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09
Ook mijn favorieten

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:35

Blokker_1999

Full steam ahead

De blog reeksen van @mux zijn me altijd bijgebleven. Of het nu over zijn zeer zuinige PC ging, zijn batterij uitbreiding van zijn LEAF of bijv. waterstof.

En daarnaast Coltrui natuurlijk die zijn verhalen, als ik me niet vergis, in boekvorm heeft uitgebracht.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:28
Sowieso de blogs van die crypto guy in Canada en de video blogs van... tja hoe heet ie ook alweer... die dan naar de supermarkt ging lopen enzo. Kan iemand me even een hint geven?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 21:08

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb een tijdje lang mijn Photoshop bewerkingen gedeeld via een tweakersblog. Dit was echt ontzettend leuk en kwam zelfs Tweakers een keer bij me langs om het verhaal achter de Photoshops te checken. Ik ben dankbaar voor dit alles en vind ik het oprecht jammer dat de blogs gaan stoppen.

Ik krijg wat slack in de pm dus even een edit: Ik zit helemaal niet te vissen op plusjes. Er zijn tig anderen die veel meer hebben bijgedragen aan Tweakerblogs. Ik deelde alleen dat het meedoen me een boel fijne energie heeft gegeven, met andere Tweakers samen gewerkt en dat het zelfs tot leuke connecties heeft gebracht buiten Tweakers om. Ik vond het gewoon gaaf en de herinneringen kwamen weer terug toen ik de e-mail van Tweakers ontving dat het gaat stoppen.

Ik heb altijd wel kunnen lachen om @Coltrui dus wat mij betreft gaat mijn stem naar hem ;)

[ Voor 49% gewijzigd door RoyK op 26-10-2022 11:40 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:18
plofkip schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:09:
Sowieso de blogs van die crypto guy in Canada en de video blogs van... tja hoe heet ie ook alweer... die dan naar de supermarkt ging lopen enzo. Kan iemand me even een hint geven?
Was zijn naam niet Matthijs? Die blonde gozer. Ook vaak met een keyboard toch? Ik ben het ook even kwijt..

Edit: ik bedoelde @Kain_niaK

[ Voor 3% gewijzigd door Cheezborger op 26-10-2022 10:23 ]

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-05 09:39
@sebastius zijn knutsel en elektronica blogs kunnen natuurlijk niet ontbreken. Keek er net weer even op terug en is ook al lang geleden zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Cheezborger schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:12:
[...]

Was zijn naam niet Matthijs? Die blonde gozer. Ook vaak met een keyboard toch? Ik ben het ook even kwijt..
Ja dat is die crypto guy, maar ik heb het vooral over de tweede persoon. Vrij forse kerel was het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vond het een leuk hoekje, beetje stoffig qua features, maar wel een leuke plek binnen t.net

ook nog semi actief geweest met wat 'cartoons'

https://rootgamer.tweakbl...t0on-stichting-brein.html

jammer, maar ergens zat het er wel beetje aan te komen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Ja, dat was MarcoTM.
MarcoTM overleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 16:37
Ja, dat was prachtig. Die had altijd met iedereen onenigheid. Hij was een zelfbenoemd Bitcoin Cash evangelist! In mijn ogen was het een troll of een typetje hoor. Hij had ook veel psychische problemen heeft hij wel in een blog geschreven, en zijn route om uiteindelijk in Canada uit te komen. Had wel te doen met hem.

Hij heeft nog wel Youtube maar niet meer zo actief. Ben wel benieuwd hoe het met hem gaat!

Hier is zijn profiel trouwens, met daarop zijn levensverhaal.

[ Voor 5% gewijzigd door KaiseRRuby op 26-10-2022 10:43 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-05 04:46
Ik volgde tot aan zijn overlijden in 2019 altijd graag het Tweakblog "Dodgereviews" van @dodge_911

Die verdient wat mij betreft zeker een eervolle vermelding.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
@Coltrui
@mux
@sebastius

[ Voor 6% gewijzigd door Silent7 op 26-10-2022 10:50 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:39

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

• Ik nomineer @b2vjfvj75gjx7 met zijn blogjes vol met satirische cartoons die volgens mij ook vaak een mash-up waren van verschillend nieuws. Echt jammer dat dit gestopt is.

Hij was tot een jaar of tien geleden echt heerlijk op dreef met een bijzondere tekenstijl. :D

Zijn deze cartoons nog ergens te vinden? Het lijkt mij heerlijk om ze terug te kunnen zien.

• Verder was er in diezelfde periode ook een blog van iemand die ging verhuizen. Ook dat was vermakelijk om te lezen. Ik weet verder niet meer precies hoe & wat.

• En natuurlijk vergeet ik @Coltrui niet. Die moet gewoon bewaard blijven.
Heb je een kut-dag. Lees ColTrui's blog en je was weer helemaal happy _O_

[ Voor 44% gewijzigd door AW_Bos op 26-10-2022 10:55 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Laatst online: 12-12-2024
Dang depri topic, had gemist dat MarcoTM en Dodge overleden waren, vond verlies tweakblogs al rot maar nu letterlijk grafstemming

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:09

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Zonde, dan heb ik niet meer het verhaal hoe ik mijn Russische vrouw heb ontmoet ergens online staan.. Dus uiteraard wel een backup gemaakt, want dat mag niet verloren gaan.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:22
@Coltrui
@mux
@dodge_911

Dodge mis ik, was iemand die niet zo ver van mij woonde. Had er af en toe contact mee maar nieuws dat hij overleden was X aantal tijd geleden sloeg in als een bom.

edit: De blogs van Yoeri idd waren wel heel persoonlijk. Lang geleden.

[ Voor 12% gewijzigd door HyperBart op 26-10-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Marco TM ?

Die is helaas overleden en maakte zelfs daar een blog van (vanaf zijn sterfbed).

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:37

NMH

Moderator General Chat
Ik lees eigenlijk al een aantal jaar geen tweakblogs meer, maar voor mij is het meest memorable tweakblog dat van Yoeri waarin hij schreef over zijn leven, zijn ziekte en uiteindelijk (via zijn moeder) zijn dood. Dat was een bijzonder indrukwekkend blog waar ik zeker bij de laatste entry vochtige oogjes had.

14 jaar geleden al weer, tempus fugit. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Laatst online: 22:18
WHiZZi schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:52:
Zonde, dan heb ik niet meer het verhaal hoe ik mijn Russische vrouw heb ontmoet ergens online staan.. Dus uiteraard wel een backup gemaakt, want dat mag niet verloren gaan.
Hoe is dit afgelopen? :P

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:47:
• Ik nomineer @b2vjfvj75gjx7 met zijn blogjes vol met satirische cartoons die volgens mij ook vaak een mash-up waren van verschillend nieuws. Echt jammer dat dit gestopt is.

Hij was tot een jaar of tien geleden echt heerlijk op dreef met een bijzondere tekenstijl. :D

Zijn deze cartoons nog ergens te vinden? Het lijkt mij heerlijk om ze terug te kunnen zien.

Inderdaad heb ik Tweakblogs gebruikt om dagelijks een cartoon bij het ICT nieuws te maken;

ICT... internet cartoons technologie

Per dag besteedde ik daar drie tot vier uur aan... those were the days.

En het was relatief succesvol, met een paar duizend dagelijkse views.

(in tegenstelling tot wat beweerd wordt onder het artikel op de FP waren dit echte bezoekers... ik kon alles live volgens via Google Analytics, een eigen gemaakt monitoring-systeem en zag de bezoekersaantallen op organische wijze groeien van de ochtend tot de avond)

Maar ik werd weggepest door de SlimmeMensen bij Tweakers en ben zelfs gebeld dat ik er mee moest stoppen (de cartoons namen ook Tweakers op de hak).

Uiteindelijk heb ik nog twee PDF's (ICT jaaroverzicht) gepubliceerd (eigen beheer) en twee apps (Android) gemaakt.

Het jaaroverzicht 2010 (ITC 1.0) en 2011 (ICT 1.1) zijn hier als PDF / app (werkt niet volledig meer) te downloaden (tijdelijk, wetransfer);

DEATHGRUNT 1.0 / 1.1

Overigens publiceerde ik nog veel meer op de blogs...

Een Tweakers Timemachine, responsive Blog-omgeving met doorzoekbare index, Windows Phone app (waaronder een beruchte Tweakers app met darkmode en geen reclame... in 2012), muziek, video's, cartoons, verhalen, cynische bewerkingen van IT-ontwikkelingen, etc... maar ik werd echt bewust tegengewerkt en heb toen de stekker uit de blogs getrokken.

Uiteindelijk waren er wel mensen die het leuk vonden en zelfs Greasmonkey scripts schreven om mijn dagelijkse cartoons op de site te pushen :-)

Ik heb letterlijk duizenden bestanden gemaakt en gepubliceerd in die tijd (nog steeds, maar ik bemoei me bewust niet meer actief met deze site; veel community is de laatste jaren kapot gemaakt).

Die vieze nominatie hoef ik dan ook natuurlijk niet te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/KFzrx29R/deathgrunt-dot-com-deathgrunt-10-windows-phone-01.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/r8MxbX0y/deathgrunt-dot-com-deathgrunt-10-windows-phone-10.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1mz6mGrL/deathgrunt-dot-com-deathgrunt-10-windows-phone-22.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/x1NRfWDp/making-of.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/854dXGMc/the-making-of-the-number-of-the-beast.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dVvyp1mB/big.gif

[ Voor 9% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 26-10-2022 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tonkowonko schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:15:
@sebastius zijn knutsel en elektronica blogs kunnen natuurlijk niet ontbreken. Keek er net weer even op terug en is ook al lang geleden zeg!
Jup it's been a minute :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-04 10:18
Ik zal niet mijn eigen blog nomineren maar ik sta er toch wel eventjes bij stil.

In 2013 maakte ik een serie blogs over hoe ik mijn eigen 3d-printer in elkaar zette. Dat werd toen ter tijd best aardig bezocht en ik heb veel plezier beleefd aan het maken van de blogs. Ook heel veel leuke reacties gehad. In de jaren erna zijn mijn afbeeldingen verloren gegaan bij mijn host en ik heb van vele afbeeldingen geen backup meer. Ik heb later nog een aantal van deze afbeeldingen weten te herstellen, omdat ik de SD-kaart waar die foto's op stonden weer gevonden had. Dat leverde natuurlijk ook een blogpost op.
3D printen is natuurlijk erg veranderd in de afgelopen 10 jaar, dus deze blog heeft niet zoveel relevante waarde meer, maar voor mij is het natuurlijk een oude kijk op een hobby die ik onlangs weer opgepakt heb.

Wie nog eens wil terugkijken.

Ook @mux en @wesleytjuh waren bij die operatie betrokken. Nostalgie!

Iedereen die mijn blog heeft gelezen (toch 114554 views in totaal), een comment heeft achterlaten, bedankt! Natuurlijk ook Tweakers bedankt voor het hosten.

Wie er benieuwd is wat ik dan recentelijk nog geprint heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHAygsvF2_O8bCbvyXtPdAodOug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/34OP54Y9q1vKRAQ6rGFxWk9E.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Ik denk dat ik ook nog mijn GoT signature moet aanpassen |:(

[ Voor 1% gewijzigd door Milosonator op 26-10-2022 11:34 . Reden: Over signature ]

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-03 16:50

Vickiieee

Kritische lezer.

Toch wel grappig dat @sebastius hier in oktober 2020 (!) al een (Tweak)blog over schreef en duidelijk maakte dat Tweakblogs eigenlijk ten dode is opgeschreven. Ooit begonnen als iets wat Tweakers ook moest hebben als community, om hip te zijn en relevant te blijven, maar iets wat nooit onderhouden is en niet met zijn tijd mee ging. Jammer, het had zo mooi kunnen zijn..!
Ook ik stop met tweakblogs
Door sebastius op zaterdag 17 oktober 2020 02:54 - Reacties (21)
Categorie: -, Views: 8.997

Tja, jaren veel plezier gehad hier maar het platform is gewoon stuk. Ik kan niet meer inloggen om te reageren, maar ik kan wel nieuwe blogs plaatsen. Zelfs met 'allow all' aan werkt het nog niet onder Safari. Ik ben er ook wel een beetje klaar mee eigenlijk.

Maar een fundamenteler probleem is de gedateerdheid van dit ondergeschoven hoekje van Tweakers. Het is een baggerervaring om blogs te schrijven, zeker als je wat plaatjes erbij wilt hebben.

Je bereikt eigenlijk niemand ermee, omdat tweakblogs diep onderin de trackers weggestopt staat. Soms krijg je dan een highlite in een maandreview. Maar ja. Mijn interesse is in ieder geval helemaal weg.

Ik ga lekker verder met andere dingen zoals mijn eigen Twitch/youtube avonturen (https://twitch.tv/sebastius) en ik ben regelmatig (elke zaterdagavond zo'n beetje) bij Jilles on stream te vinden (https://twitch.tv/jilles_com). En ik doe nog steeds aan Twitter: https://twitter.com/basoort

De groeten, Tweakblogs. We had fun!

Je mag hieronder reageren, als het jou wel lukt. Ik kan het zelf niet meer.
https://knutselblog.tweak...ok-ik-stop-met-tweakblogs

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Laatst online: 17:09

WHiZZi

Museumdirecteurtje

12,5 jaar getrouwd inmiddels en 2 kinderen. Dus goed :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technomania
  • Laatst online: 22:05

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Voor mij is dat absoluut @Chief met zijn meeslepende Blogs op de maandagochtend (De CBM) waarvoor ik hem ook wil bedanken daarvoor.

https://chiefxl.tweakblog...ong-a-whole-different-way en de volgende delen daarop kon ik zeker waarderen.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Vickiieee schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:55:
Toch wel grappig dat @sebastius hier in oktober 2020 (!) al een (Tweak)blog over schreef en duidelijk maakte dat Tweakblogs eigenlijk ten dode is opgeschreven. Ooit begonnen als iets wat Tweakers ook moest hebben als community, om hip te zijn en relevant te blijven, maar iets wat nooit onderhouden is en niet met zijn tijd mee ging. Jammer, het had zo mooi kunnen zijn..!

[...]

https://knutselblog.tweak...ok-ik-stop-met-tweakblogs
Ach joh, ik was zeker niet de eerste. En het was een product wat goed paste in de tijd toen het uit kwam (en ook paste in mijn leven toen). Ik ben er niet rouwig om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalshot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:45
Een blog, die ik nog regelmatig even opzoek en daarom voor mij echt op nummer 1 staat:
https://foritain.tweakblogs.net/blog/11352/pizza-pie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Try SCE to Aux

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

De enige Tweakblog waarvan ik echt onder de indruk was, was het bijzondere verhaal van Yoeri waar hij in alle openheid schreef over wat hij meemaakte met zijn conditie taaislijmziekte (CF) in de laatste fase van zijn leven. Het feit dat hij dit ondanks zijn conditie en gebrek aan toekomstperspectief nog kon doen vind ik heel indrukwekkend en een teken van de sterke persoonlijkheid die Yoeri had. Ik zal zijn blog nooit vergeten.
Zelf ben ik best bang voor de dood en zou ik wellicht in een depressie vallen in een vergelijkbare situatie en dat maakte zijn verhaal voor mij alleen maar meer bewonderenswaardig.

@Moonsugar: Misschien is het een goed idee als Tweakers voor het verwijderen van deze blog even afstemt met de nabestaanden van Yoeri over of en evt. hoe zij zijn blog willen bewaren. Misschien kan er, indien gewenst, voor deze oud-Tweakers.net medewerker een plekje bewaard worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Tyrian op 26-10-2022 13:24 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

als zo dit terug kijkt, kun je eigenlijk niet anders concluderen dat 'we' een bijzondere community zijn. Vele komen hier al jaaaaren, vrienden, vriendinnen, relaties, liefde en verdriet [..] gedeeld. Wat dat betreft is het wel een mooi hoekje geweest.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:00
Voor mij mag alles van @Chief op no1. Wat een mooie verhalen waren dat. Denk er nog regelmatig aan terug! _/-\o_
Ample Energy schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:06:
Hutsepot met stip op nummer 1 natuurlijk.
Heb thuis daar ook het boek van liggen. Erg vermakelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaPuT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-05 12:08
Ik zou inderdaad ook zeggen dat Yoeri's blog een speciaal plekje moet krijgen, uiteraard na enige afstemming met de familie.

Ik kan mij ook nog herinneren dat er iemand was die (voor mij) geweldige verhalen schreef, volgens mij uit het dagelijks leven. Ik weet alleen niet meer wie dat was helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-05 23:58
Nooit of zelden gereageerd (inloggen lukte me niet op tweakblogs |:( ) maar erg veel plezier gehad aan het lezen van de vele blogs jaren geleden. Was een mooie tijd, jammer dat tweakers het heeft doen aftakelen door het te negeren. Met een paar simpele fix's zou er veel meer interesse zijn.

Mijn top 3 is:

-Chief
-Mux
-Coltrui

Alhoewel ik ook MarcoTM interessant vond af en toe. Een hele andere kijk op de wereld.
Achteraf gezien kan ik zelfs lachen met Natscheren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05 16:28

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zal mijn tweakblog statistieken eens doornemen welke post gearchiveerd zouden moeten worden. (stats linkje werkt voor iedereen met een tweakblog)

Ben zelf nog altijd klein beetje trots op mijn Mod DB vonds van de destijds HL2 Sourcemod van The Stanley Parable in 2011 voordat het de internetbekende hit werd met de ultra deluxe re-release dit jaar.

Ook mijn FAQ overview van UBB-codes zou ergens bijgehouden moeten worden door tweakers zelf, volgens mij is het gebruik van de verschillende tags nog steeds niet consistent voor forum, reviews, V&A en reacties op verscheidene locaties op de site. Evenals een FAQ sectie voor de lightbox. Meeste van mijn custom tweakers fp/forum CSS dingen zijn volgens mij niet meer van toepassing, of worden geblocked door browsers ivm CORS, al is dat wel een leuk archief van alle oude iconen en forum templates.

Blogs van Coltrui, RobIII staan mij bij en ook de zeldzame crisp dev blogs die niet in een .plan kwamen waren interessant om te lezen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:11
Ik kende de blogs alleen maar oppervlakkig, heel mooi om hier wat links te zien naar memorabele blogs. Er zijn toch wel heel wat bijzondere dingen geschreven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tyrian schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:13:
De enige Tweakblog waarvan ik echt onder de indruk was, was het bijzondere verhaal van Yoeri waar hij in alle openheid schreef over wat hij meemaakte met zijn conditie taaislijmziekte (CF) in de laatste fase van zijn leven. Het feit dat hij dit ondanks zijn conditie en gebrek aan toekomstperspectief nog kon doen vind ik heel indrukwekkend en een teken van de sterke persoonlijkheid die Yoeri had. Ik zal zijn blog nooit vergeten.
Zelf ben ik best bang voor de dood en zou ik wellicht in een depressie vallen in een vergelijkbare situatie en dat maakte zijn verhaal voor mij alleen maar meer bewonderenswaardig.

@Moonsugar: Misschien is het een goed idee als Tweakers voor het verwijderen van deze blog even afstemt met de nabestaanden van Yoeri over of en evt. hoe zij zijn blog willen bewaren. Misschien kan er, indien gewenst, voor deze oud-Tweakers.net medewerker een plekje bewaard worden.
offtopic:
Moet je het taggen/mentionen wel goed doen ;) @Moonsugar

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Raven schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:27:
[...]

offtopic:
Moet je het taggen/mentionen wel goed doen ;) @Moonsugar
Ja, dat werkte niet. Ik krijg een autocomplete popup tijdens het typen maar als ik op de naam klik gebeurt er helaas niets.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:24
Ik was een trouwe volger van de Teardrop-blogs van @_ferry_. Leuk leesvoer! Ik heb denk ik op geen van de posts gereageerd, maar bij deze alsnog een shoutout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:32
En hoe kan ik het vergeten sprite_tm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:56
Die Tweaker die in zijn blog waarschuwde om NOOIT je konthaar te knippen; uiteraard met goede uitleg waarom dit zo’n slecht idee was… 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:31

MsD

Ofschoon ik al een poosje niks meer heb geschreven vond ik het een leuk medium.
Ook om op een laagdrempelige manier met andere onderwerpen dan het standaard Tweakers niveau bezig te zijn.
Een makkelijke manier om persoonlijk lief en leed te delen.

De eerste blogs die dat deden, van Yoeri waren natuurlijk bijzonder en geniaal. De humor van Coltrui, de techno van Mux, de knutseldingen van Sebastius, de geniale tekeningen van Deathgrunt, ik vond het meestal geweldig om erin te lezen hoe gepassioneerd we kunnen zijn.

Ik zal stiekem de blogs wel missen, misschien ergens in de fora een plekje voor maken. Lijkt mij leuk.

Het was mooi, en soms ook een onderwerp van discussie, en dat is eigenlijk nog mooier. Dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 11-05 10:45

World Citizen

FreeReef.nl

Ik kan iets niet vinden. Ik kom er op terug.

[ Voor 104% gewijzigd door World Citizen op 26-10-2022 18:59 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:39

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hkuit schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:03:
Die Tweaker die in zijn blog waarschuwde om NOOIT je konthaar te knippen; uiteraard met goede uitleg waarom dit zo’n slecht idee was… 😄
Dat stond/staat toch in de Huiskamer? Als ik op 'konthaar' zoek, dan kom ik al een paar topics tegen :D
Er was ook een heel verhaal van een dude, die overigens geen Tweaker had die ook uitlegde waarom het geen goed idee was, met geweldige metaforen _O_. Misschien was dat wel een kopie.

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 26-10-2022 19:59 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:38

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik ben bovenstaanden en heb al wat duimpjes achter gelaten.
Daarnaast @Aapje met zijn Opel blogs en iemand met een t3 verbouwing vond ik ook altijd wel tof om te lezen. Iemand een idee wie dat ook alweer was?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Wat mij trouwens ook een tijdje geïntrigeerd heeft:
Hoe XiaomiGlobal hele blogs kon vullen met iets simpels als een Suzuki Celerio.
https://aliexpress-meuk.tweakblogs.net/
:P

O ja, en de Scheermeneer natuurlijk.
Maar die heeft in een boze bui zijn blogs verwijderd...
:'(

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 26-10-2022 20:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Saffie_time schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:10:
[...]...en iemand met een t3 verbouwing vond ik ook altijd wel tof om te lezen. Iemand een idee wie dat ook alweer was?
@TunderNerd was dat. Inderdaad, leuk om te volgen!
https://tunderklus.tweakblogs.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boogie
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik wil graag de https://retrogamecouch.tweakblogs.net/ van chaozz nomineren.
Veel plezier aan beleefd!

Een van zijn artikelen was ik kwijt, over een "game console" die ik ook nog heb liggen. Uiteindelijk via hulp op het forum terug gevonden zodat ik mijn console ook geschikt kan maken voor een moderne TV.
Let eens op de voorspelling in de eerste zin van deze forumpost in dat topic van 2 jaar geleden.

En verder MUX volgde ik altijd graag.

[ Voor 24% gewijzigd door Boogie op 26-10-2022 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-03 16:17

afraca

Open Source!

Ik heb 3 oude bookmarks die al (veel te) lang in mijn to-read lijst staan, die supergoed zijn (ik heb ze half gelezen)

Domme batterijen 1 (door Infant)
Domme batterijen 2 (door Infant)
Veel over muizen! (Door foritain)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-05 13:16
peterpijpelink's blogs over zijn Tesla reizen naar Polen en Ukraine om hulpgoederen te leveren en mensen te helpen vluchten of juist helpen terug te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Laatst online: 20:37

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:28:
[...]

Inderdaad heb ik Tweakblogs gebruikt om dagelijks een cartoon bij het ICT nieuws te maken;

ICT... internet cartoons technologie

Per dag besteedde ik daar drie tot vier uur aan... those were the days.

En het was relatief succesvol, met een paar duizend dagelijkse views.

(in tegenstelling tot wat beweerd wordt onder het artikel op de FP waren dit echte bezoekers... ik kon alles live volgens via Google Analytics, een eigen gemaakt monitoring-systeem en zag de bezoekersaantallen op organische wijze groeien van de ochtend tot de avond)

Maar ik werd weggepest door de SlimmeMensen bij Tweakers en ben zelfs gebeld dat ik er mee moest stoppen (de cartoons namen ook Tweakers op de hak).

Uiteindelijk heb ik nog twee PDF's (ICT jaaroverzicht) gepubliceerd (eigen beheer) en twee apps (Android) gemaakt.

Het jaaroverzicht 2010 (ITC 1.0) en 2011 (ICT 1.1) zijn hier als PDF / app (werkt niet volledig meer) te downloaden (tijdelijk, wetransfer);

DEATHGRUNT 1.0 / 1.1

Overigens publiceerde ik nog veel meer op de blogs...

Een Tweakers Timemachine, responsive Blog-omgeving met doorzoekbare index, Windows Phone app (waaronder een beruchte Tweakers app met darkmode en geen reclame... in 2012), muziek, video's, cartoons, verhalen, cynische bewerkingen van IT-ontwikkelingen, etc... maar ik werd echt bewust tegengewerkt en heb toen de stekker uit de blogs getrokken.

Uiteindelijk waren er wel mensen die het leuk vonden en zelfs Greasmonkey scripts schreven om mijn dagelijkse cartoons op de site te pushen :-)

Ik heb letterlijk duizenden bestanden gemaakt en gepubliceerd in die tijd (nog steeds, maar ik bemoei me bewust niet meer actief met deze site; veel community is de laatste jaren kapot gemaakt).

Die vieze nominatie hoef ik dan ook natuurlijk niet te hebben.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah heerlijk waren die cartoons :D

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedjdoorn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-04 14:57
Niemand wou oorlog is voor mij een van de memorabelste posts. Ik denk dat aan mijn fascinatie voor dat verhaal wijlen mijn docente Nederlands al zag aankomen dat ik een VPRO Flowerboy zou worden.

Wel sneu dat de stekker eruit gaat, vond het altijd wel een interessante afspiegeling van de community.

"We have nothing to fear but running out of beer"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik kom hier vele parels tegen die ik nog nooit gelezen had! :D Ik hoop dat TS het niet bij een top 3 houdt maar gewoon een mooie lijst maakt met al die serie-blogs op volgorde van meeste stemmen oid.

Ook ben ik uitermate nieuwsgierig naar het verhaal van @b2vjfvj75gjx7 (waarvan de hoogtijdagen voor mijn tijd waren dus ik kende het nog niet, maar ik ben onder de indruk van de cartoons op wetransfer, die overigens vrij onschuldig zijn):
Ik schreef ook af en toe een blogje. De enige memorabele (voor mezelf dan) was de blog in het begin van de pandemie nadat ik twee keer van GoT was verbannen wegens paniek zaaien in het Covid-topic: Covid-19: RIVM's Normalcy Bias (1 maart 2020). Maar die is vooral memorabel omdat de bans me bijna 3 jaar later nog steeds dwars zitten, en zo gek was wat ik schreef niet.

offtopic:
Mijn redenering dat het misschien een strategie was van het RIVM om covid maar gecontroleerd te laten gebeuren zou een samenzweringstheorie in een zero-tolerance topic zijn, terwijl twee weken later bleek dat "uitrazen" en "gecontroleerd laten uitrazen" twee van de drie scenario's zijn die het ICCB van het RIVM heeft laten uitwerken. Ook werd ik gebanned wegens nepnieuws omdat ik aangaf dat nu.nl herhaaldelijk onnauwkeurig berichtte en dat (met bronnen) corrigeerde. Voorbeeld: ".3%" (bronbericht) is niet hetzelfde als "3%" (bericht op nu). (Mijn vriendin werkt bij een grote farmaceut en heeft een medaille gekregen voor de hulp bij het bestrijden van de pandemie.)

Overigens vind ik het in Het afscheid van Tweakblogs een beetje flauw om te lezen dat het zoveel werk kost ("de tijd en moeite die we in het onderhoud van Tweakblogs stoppen") om het te onderhouden, omdat het er uit ziet als een weg die in geen 15 jaar onderhoud heeft gezien. En dat ziet iedereen, dus het klinkt een beetje (onbedoeld) onnodig misleidend. Zeg dan: "Tweakblogs waren een leuk extraatje, maar als we het nog langer willen laten bestaan, dan ontkomen we niet aan hoognodig groot onderhoud. Die tijd besteden we liever aan nieuwe initiatieven." Want dan zou ik kunnen zeggen: Moet het per sé in house gemaakt zijn? Kan het niet met Antville, Ghost, Wordpress, Grav (read only), FlatPress (read only), Serendipity, Typo3 of één van de vele andere blog-oplossingen voortgezet worden met misschien een leuke éénmalige conversie-uitdaging, maar zonder de hoeveelheid onderhoud die een in-house oplossing vergt?

[ Voor 23% gewijzigd door Sando op 28-10-2022 01:34 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:37
Oh met stip op 1, @Coltrui menig avond liggen gieren van het lachen.
Ik las de blogs altijd voor aan mijn toenmalige vrouw maar ik lag al dubbel van het lachen voordat ik de zin had gelezen. Geweldige stukken en veel lol. Dank daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 00:41

Wom

Moet zeggen dat Coltrui hier ook altijd voor een lach op mijn gezicht heeft gezorgd. Heb zijn boek hier ook nog liggen _/-\o_

Heb zelf ook een flink aantal jaren wat blogs mogen delen hier. Heb zelfs naar aanleiding van een blog zwemlessen aangeboden gekregen van een wedstrijdzwemmer om terug plezier in het zwemmen te krijgen. Stiekem had je dus best wat bereik met je blogs, al waren mijn schrijfels zeker niet van het beste niveau.

Jammer dat het stopt. Even zien of ik de moeite neem ze te exporteren :P

// Ik zit nu wat oude blogs van mij terug te lezen. De typfouten en spelfouten vliegen je rond de oren. _O-

[ Voor 12% gewijzigd door Wom op 28-10-2022 11:44 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoertW
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-03 13:41
Clearly Uncles... By Chief!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:02
The Uncles van Chief zijn mijn favoriet, maar qua post mag smarthome tips van Femme ook niet ontbreken. Dankzij deze post heb ik veel te veel loze leidingen aangelegd tijdens onze verbouwing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiempjuuh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:08
Toch jammer dat het stoppen gaat, al is het geen verrassing. Ik las de blogs graag. Chief, Coltrui, Sebastius zijn al genoemd en schreven eigenlijk altijd gave blogposts. Zo nu en dan struikelde je over een pareltje van een gebruiker waar je nog nooit van had gehoord (en ook nooit meer van zou horen). Dat was wel de lol van het platform, want wanneer ga je nu actief op zoek naar willekeurige blogs?

Een zo'n blogpost waar ik tijdens het lezen toch een brok van in mijn keel kreeg (nu ik hem heb nagezocht weer) is van MsD. Apart geschreven, heel direct. Komt binnen. https://msd.tweakblogs.net/blog/18120/gemist

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05 03:49
Dank en leuk dat lezers mijn blogs nog herinneren. Ik vond het zelf erg leuk om te bloggen en steeds meer reacties te krijgen. Hoop het weer op te starten maar dan in andere vorm nu het niet meer via Tweakblogs kan.

Voor mij zijn de blogs van Coltrui onvergetelijk.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Chief schreef op donderdag 3 november 2022 @ 08:33:
Dank en leuk dat lezers mijn blogs nog herinneren. Ik vond het zelf erg leuk om te bloggen en steeds meer reacties te krijgen. Hoop het weer op te starten maar dan in andere vorm nu het niet meer via Tweakblogs kan.

Voor mij zijn de blogs van Coltrui onvergetelijk.
Voor mij ook :+

Nee, merci kerel :)

Het is al zó lang geleden. Heb hier - zoals het mooi in het Vlaams klinkt - enorme leute gekend. Het meest verrassende was voor mij dat non-tech ook een plaatsje kreeg en ook gesmaakt kon worden. Maar het warmste van heel het gebeuren kwam toch uit een heel andere hoek.

Voor mij was landgenoot Yoeri's blog de meest aangrijpende. Mijn gekriebel is daarom dan ook ooit gebundeld in een papieren versie en de opbrengst ervan - vooral bijeengesprokkeld door deze community - is integraal naar een Muco-vereniging gegaan. Dat was voor mij persoonlijk het mooiste van het hele bloggebeuren en ik wil jullie hiervoor alsnog bedanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

afraca schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 02:59:
Ik heb 3 oude bookmarks die al (veel te) lang in mijn to-read lijst staan, die supergoed zijn (ik heb ze half gelezen)

Domme batterijen 1 (door Infant)
Domme batterijen 2 (door Infant)
Veel over muizen! (Door foritain)
Die blogs over de batterijen zijn geweldig.

Voor mij is een van de beste Tweakblogs de serie verhalen van @Infant over zijn elektrische fiets avontuur.

De link is het eerste deel van een serie over het demonteren en uitpluizen van vrijwel alle elektrische onderdelen. Onderwerpen gaan bijvoorbeeld over oude fietsen en accu's van marktplaats trekken, communicatie met het display sniffen en nadoen, het maken van een eigen motorregelaar en uiteindelijk weer een werkende fiets overhouden. Voorzien van veel plaatjes, uitleg en bovenal geweldig commentaar. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:45
Mijn persoonlijke top 3 bloggers:

@Infant , zijn schrijfwijze in combinatie met de onderwerpen is gewoon fantastisch.
@mux , vooral de blogs over het zuiniger maken van zijn computers waren erg interessant.
@sebastius , al die (smd) reparaties, vakwerk gewoon. En vakwerk mag getoond worden!

Jammer dat het gaat stoppen en dat er geen archief komt, hetzij zonder reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-05 21:54

Infant

It's a floating Dino!

Bedankt voor de nominaties.

Jammer dat de 10 jaar aan werk de prullenbak in moet. Ik had even gekeken, al mijn blogs bij elkaar zijn wel 10Mb. Dat zal wel aanzienlijke serverkosten met zich mee brengen.

Ik nomineer hierbij mezelf! :D
En als optie 2 ssj3gohan: @mux!

Vroeger, toen mux nog in een krakend pand (niet een kraakpand) in een of andere aanbouw wijk in 's Gravenhage woonde, zat er achter elke plank en deur een PC op een stuk mdf geschroefd.

In de keuken hingen de ingewanden van een laptop aan de muur geschroefd. Ik denk een Dell D610? Iets in die richting.

Als je naar de wc ging, zat er weer een pc op een uitschuifarm gemonteerd zodat je met minimale downtime verder kon chatten.

Eke plank met onderdelen had een naam. Flappie, fluffie, floppie... etc. Hoe minder stroom alles gebruikte, hoe minder lawaai het hoefde te maken. En hoe minder kans dat het stuk mdf zelf-ontbrandde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Namens Tweakers en haar medewerkers wil ik iedereen bedanken voor het inzenden van favorieten. Het is net even anders gelopen waardoor we ervoor hebben gekozen geen artikel te maken omdat de inzendingen zo uitgebreid waren dat het het geen eer aan deed om deze te noemen zonder ook nog te kunnen linken naar de blogs. Wel hebben we met veel plezier teruggekeken naar een aantal parels via dit topic. O+

De Tweakblogs zijn op 11-01-2023 offline gegaan. De export links voor bloghouders blijven geldig tot 01-03-2023.

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plofkip
Sorry hoor, maar dit ruikt enorm naar BS...
Bij genoeg inzendingen stellen we een mooi artikel samen waarin we de beste inzendingen met jullie delen.
En dan wordt er nu gezegd:
hebben gekozen geen artikel te maken omdat de inzendingen zo uitgebreid waren
Ik ben benieuwd naar de echte reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Persoonlijk ben ik toch van mening dat er wel een artikel aan te wijden. Desnoods een soort wall of fame.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:47

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Dit hebben we van tevoren niet goed doorgedacht mensen, dat is denk ik het simpele antwoord. Saskia had mij gespolsd of ik rondom het verdwijnen van Tweakblogs een recap kon schrijven en we hebben toen niet goed de inhoud meteen doorgesproken.

Toen ik er onlangs mee aan de slang ging werd mij pas duidelijk dat de blogs niet meer online zouden staan bij de publicatie van het stuk. Ik heb toen wel een poging gedaan om bepaalde dingen wat uitgebreider te omschrijven of samen te vatten, maar uiteindelijk krijg je dan een stuk dat elke keer iets kort aanstipt, uitnodigt tot het hele verhaal te lezen, maar dat niet mogelijk maakt.

Het voelde voor mij bijvoorbeeld niet goed om een korte samenvatting te geven van het ziekbed en overlijden van Yoeri, zonder naar zijn woorden te kunnen verwijzen. Zeker voor mensen die de oorspronkelijke blogs niet kennen, krijg je dan letterlijk een 'waardeloos' stuk, want je kunt er niks mee en je mist context.

In de categorie 'doe het goed of doe het niet' plaatsen we het dus uiteindelijk niet. Uiteindelijk een geval van slechte communicatie over de timing tussen mij, Saskia en development en een leermoment voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@WoutF Bedankt voor deze toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05 03:49
Moonsugar schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:49:
[Afbeelding]

Context: We nemen afscheid van Tweakblogs

Vanaf de introductie van Tweakblogs zijn om en nabij 1000 tweakers in de pen geklommen en werden in totaal ongeveer 10.000 blogposts gepubliceerd. Hierop heeft de community op haar beurt 160.000 reacties geplaatst.

We willen graag samen met jullie terugblikken op toffe, grappige, informatieve en/of de memorabelste bijdragen binnen Tweakblogs. Hiervoor willen we jullie vragen om in dit topic jouw favorieten in te sturen en daarbij te vermelden waarom deze een spotlight verdienen. Bij genoeg inzendingen stellen we een mooi artikel samen waarin we de beste inzendingen met jullie delen.

Heb je geen inzending of ben je het eens met andermans suggestie(s)? Deel dan een duimpje uit om andermans inzendingen te steunen. Dit mag je zo vaak doen als je wilt en geeft ons een idee van de populariteit van de ingestuurde blogs!

Dit topic is alleen bedoeld voor inzendingen. Wil je een algemene vraag stellen over (de ontwikkelingen rondom) Tweakblogs? Stel deze in het Tweakblogs-forumtopic.
Wat is de status hiervan?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Chief schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 04:18:
[...]