We nemen afscheid van Tweakblogs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05 12:21

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Mede-auteur:
  • ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:14

ikloon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4lRDCqqnxvLxgdp5BtyXNrLrkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JXCCrVCUKAobx23TlWt33S8E.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: de Tweakblogs zijn op 11-01-2023 offline gegaan. De export links voor bloghouders blijven geldig tot 01-03-2023.

Vandaag hebben wij een belangrijke aankondiging gedaan over de toekomst van Tweakblogs. In dit artikel leggen we uit wat er gaat veranderen en waarom we hiervoor hebben gekozen.

Heb je na het lezen verdere vragen over deze aankondiging, het downloaden van jouw blogs of andere relevante zaken? Stel ze in dit forumtopic.

We doen ons best zo snel als mogelijk te reageren. Maar dat lukt niet altijd binnen 24 uur. We hopen op je begrip daarvoor.

[ Voor 210% gewijzigd door Moonsugar op 12-01-2023 13:04 ]

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:09

rob_erwt

What does this button do?

Adieu Tweakblogs, ik heb ooit met veel plezier je code geschreven... ;) (waarschijnlijk laatste stukje code van mij wat nog in de Tweakers sourcecode terug te vinden is... :) )

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 13:29
Ik snap de beslissing wel.

Ik heb eigenlijk maar 1 vraag: Als er vanuit de community een doorstart wordt gemaakt, kunnen we dan op de medewerking van Tweakers.net rekenen? Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van de naam Tweakblogs. Lijkt me best leuk om zoiets op te zetten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:19

The Zep Man

🏴‍☠️

Voor de legacy, overweeg dit. Is dat een manier om de content van Tweakblogs beschikbaar te houden?

[edit]
Een alternatief voor bloghouders: laat hen zelf de URL bepalen voor de redirect. Zo kan men makkelijk bestaande blogs elders voortzetten. Dat is iets onderhoudsgevoeliger, maar zou gecombineerd kunnen worden met het idee hierboven (standaard een redirect naar The Wayback Machine, tenzij de blogger zelf een andere URL kiest om de bezoeker naar door te sturen). Zo blijven legacy blogs beschikbaar, en kunnen lopende blogs elders doorgezet worden.

[ Voor 74% gewijzigd door The Zep Man op 26-10-2022 10:26 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DocktorDicking
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-05 19:40

DocktorDicking

Are you picking this up?

The Zep Man schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:17:
Voor de legacy, overweeg dit. Is dat een manier om de content van Tweakblogs beschikbaar te houden?
Kwam hier kijken of deze suggestie er al stond en ik zie je net een reactie inschieten. Zou serieus een goed idee zijn in mijn ogen (en andere tweakers blijkbaar).
onok schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:17:

Ik heb eigenlijk maar 1 vraag: Als er vanuit de community een doorstart wordt gemaakt, kunnen we dan op de medewerking van Tweakers.net rekenen? Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van de naam Tweakblogs. Lijkt me best leuk om zoiets op te zetten.
Zat hier ook al aan te denken. Lijkt me best leuk om voor de hobby een blog site in de lucht te houden. Mocht iemand hier aan beginnen en Tweakers zelf vind het prima ben ik bereid om te helpen ;)

[ Voor 37% gewijzigd door DocktorDicking op 26-10-2022 10:20 ]

If i only had more coffee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-05 21:35
Zou het een idee zijn om de website zelf read-only te maken? Mij part disconnect je het verder compleet van Tweakers, maar voor oude linkjes zou het heel fijn zijn als ze blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Jammer, ik heb met veel plezier geblogd over wat mij als OV'ende student met huisgenoten bezighield. Maar dat is inderdaad ook alweer een jaar of twaalf geleden.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DocktorDicking
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-05 19:40

DocktorDicking

Are you picking this up?

Staat in het artikel vermeld waarom ze er geen read-only versie van willen maken.
Waarom maken jullie geen read-only versie van Tweakblogs?
Een vraag die ook intern meer dan eens werd gesteld. We hebben dan ook aandachtig gekeken naar de mogelijkheden. Na uitgebreid wikken en wegen hebben we besloten om daar niet voor te kiezen. Naast de sterke afname in activiteit behoren ook de tijd en moeite die we in het onderhoud van Tweakblogs stoppen, tot de redenen om dit deel van de site achter ons te laten. Het in stand houden van een read-onlyversie vergt aandacht en onderhoud, en is gebonden aan privacyregels rond verzoeken tot anonimisering. Dit alles investeren we het liefst in nieuwe initiatieven om Tweakers in de toekomst te blijven verbeteren.

If i only had more coffee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:48

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Jammer dat het zal stoppen, maar het was zeker al een aantal jaren over het hoogtepunt heen.

Is het een idee dat Tweakers wel iets kan faciliteren om de links naar hun blogpagina te verwijzen naar hun eigen blog? Dan blijven oude backlinks gewoon bereikbaar naar de nieuwe blog wat zeker wenselijk is.
Dat http://pietje.tweakblogs.net/* doorverwijst naar het door Pietje ingesteld www.pietjesblog.net?

En zijn de JSON's ook eenvoudig te importeren in bijv. Wordpress?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-05 21:03

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

An sich kan en eenvoudig via WordPress gebruik gemaakt worden van de multi-site oplossing, althans, daar was die ooit voor bedoeld.
Dus die piste onderzoeken zou wel eens kunnen lukken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 14:48

DaFeliX

Tnet Devver
rob_erwt schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:15:
Adieu Tweakblogs, ik heb ooit met veel plezier je code geschreven... ;) (waarschijnlijk laatste stukje code van mij wat nog in de Tweakers sourcecode terug te vinden is... :) )
Er gaan met het verwijderen van Tweakblogs in elk geval 11506 regels weg, da's een hoop code!

Maar wees gerust, als ik git blame draai zie ik nog 7898 regels code van jou terug in de huidige codebase :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Even een vraag tussendoor? Wat gebeurt er met blogs van Tweakers die inactief zijn en automatisch geanonimiseerd worden? Gaan die blogs ook weg?

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 26-10-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

DaFeliX schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

Er gaan met het verwijderen van Tweakblogs in elk geval 11506 regels weg, da's een hoop code!

Maar wees gerust, als ik git blame draai zie ik nog 7898 regels code van jou terug in de huidige codebase :)
Ik vermoed veel procedurele codes zonder veel classes? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:50

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:57:
Even een vraag tussendoor? Wat gebeurt er met blogs van Tweakers die inactief zijn en automatisch geanonimiseerd worden? Gaan die blogs ook weg?
*Alle* blogs gaan weg, dus die ook...
AW_Bos schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:58:
[...]

Ik vermoed veel procedurele codes zonder veel classes? :P
Het leeuwendeel van die code zat in 3 bestanden ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:09

rob_erwt

What does this button do?

DaFeliX schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

:D _/-\o_ Goed om te weten Nu maar hopen dat het ook een beetje ok code is :P

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

AW_Bos schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:41:
Jammer dat het zal stoppen, maar het was zeker al een aantal jaren over het hoogtepunt heen.

Is het een idee dat Tweakers wel iets kan faciliteren om de links naar hun blogpagina te verwijzen naar hun eigen blog? Dan blijven oude backlinks gewoon bereikbaar naar de nieuwe blog wat zeker wenselijk is.
Dat http://pietje.tweakblogs.net/* doorverwijst naar het door Pietje ingesteld www.pietjesblog.net?

Oeh dat is makkelijk voor een malware host, thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 15:17

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ha, jammer, maar ik snap het ook wel een beetje. Ik publiceerde vroeger vaak tweakblogs zowel op mijn eigen site als tweakblogs omdat ze dan in ieder geval gelezen werden. Mijn eigen blogsite had praktisch 0 hits en tweakblogs vaak toch een paar duizend (toen). Al zouden dat natuurlijk ook bots kunnen zijn.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Anoniem: 1777010 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:24:
[...]

Oeh dat is makkelijk voor een malware host, thanks voor de tip.
Enkel natuurlijk voor mensen die een blog hebben. Wat jij zegt, die kans is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik dacht dat er een fout gemaakt was met het uitsturen van de mail en notificatie, maar blijkbaar heb ik in een ver verleden eens een start gemaakt :+

{"blognaam":"kixtart","titel":"The Kix-blogs","ondertitel":"Nog erg leeg :)","beschrijving":"","beschrijvinghtml":"","customCss":null,"ingangsdatum":"2009-03-06 19:53:43","laatstewijzigingsdatum":"2009-03-06 19:56:17","categorie\u00ebn":[],"posts":[]}

Geen probleem dat ze weggaan naar mijn mening, gezien de automatische link die mensen legde richting Tweakers en daar ook ondersteuning verwachtte bij klachten (vage blogs / vage reacties).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 13:13
AW_Bos schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:41:

Ik zou ook willen pleiten voor de redirects. Anders worden alle links van mensen die ooit naar je weblog verwezen hebben een 404. Overigens zou 't dan wel nice zijn als je per pagina een redirect kan instellen, niet alleen voor de index. Anders speelt alsnog hetzelfde probleem.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Voor wie interesse heeft: Ik heb een .Net NuGet package in elkaar geflanst om de export file te lezen om zo een conversie naar iets anders makkelijker te maken. Is momenteel nog "beta" dus even pre-release aanvinken. Source hier.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Bedankt RobIII.
Ik ga eens kijken hoe dat werkt.
De export was redelijk nutteloos op de huidige manier.
Al gemakkelijker om even zelf een control copy te doen zo...

Als tweakblog schrijver vind ik het dan ook jammer dat deze verdwijnen.
Ze hadden misschien niet zoveel verkeer meer. Maar gezien hun positie op de site had mij dit ook verbaasd.
De enige manier om ze minder toegankelijk te maken was om er nog een paswoord op te zetten voor je ze kon lezen.
Ondanks dat had ik toch altijd best wat interactie op wat ik geschreven had.
De hits waren inderdaad misschien wel vnl bots. De views waren namelijk een stukje hoger dan veel reviews.

Ik vind het grappig dat enerzijds er enquetes gedaan worden om te zien hoe er meer community interactie kan zijn en bijdragen en anderzijds wordt iets als dit dan verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zie dat ik drie tweakblogs heb geschreven (alles in het gloriejaar 2009). Eén waarschijnlijk omdat het nieuw was voor mij en daarna nog twee keer om wat frustratie van me af te schrijven.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:12
Iemand die een mooi alternatief hiervoor heeft? Was echt net van plan om vanaf december m'n reis te gaan documenteren via het blog maar dat gaat em dus niet meer worden.

Een soort all-in-een (cms en host) oplossing voor zo'n 5eu p/m zou mooi zijn. Ben geen fan van Wordpress, zoek iets simpelers. Makkelijk je blog personaliseren, paar handige add-ons en meer niet.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Sup4rdurt schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:22:
Iemand die een mooi alternatief hiervoor heeft? Was echt net van plan om vanaf december m'n reis te gaan documenteren via het blog maar dat gaat em dus niet meer worden.

Een soort all-in-een (cms en host) oplossing voor zo'n 5eu p/m zou mooi zijn. Ben geen fan van Wordpress, zoek iets simpelers. Makkelijk je blog personaliseren, paar handige add-ons en meer niet.
Blogger? Gratis.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:45

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Gaat er ook nog een mail verzonden worden naar mede-tweakers die al een tijdje niet meer online zijn geweest?
Ik kan mij goed voorstellen dat bijvoorbeeld Chief zijn blogs ook graag wil behouden.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Technomania schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:53:
Gaat er ook nog een mail verzonden worden naar mede-tweakers die al een tijdje niet meer online zijn geweest?
Ik neem aan dat iedereen met een Tweakblog die mail heeft gehad?

Uitgezonderd mensen die hun account hebben laten anonimiseren ofzo...

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

RobIII schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:54:
[...]

Ik neem aan dat iedereen met een Tweakblog die mail heeft gehad?

Uitgezonderd mensen die hun account hebben laten anonimiseren ofzo...
Ik in ieder geval niet en die mail staat ook niet tussen de Spam. Vandaar ook mijn vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Technomania schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:58:
[...]

Ik in ieder geval niet en die mail staat ook niet tussen de Spam. Vandaar ook mijn vraag.
Ik wel. Nu is mail natuurlijk niet 's werelds meest betrouwbare medium, maar anders dan dat en een DM die iedereen ook heeft gehad is er natuurlijk weinig wat Tweakers daar verder nog aan kan doen dan -hooguit- misschien nog een keer een reminder sturen.

Even voor de duidelijkheid: dat zeg ik op eigen titel, ik heb geen idee hoe/wat er achter de schermen speelt en ben als 'rooie' daar niet bekend(er) mee dan jij of andere gebruikers.

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Technomania schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:58:
[...]

Er is zowel een mail als een DM gestuurd naar iedereen die ooit een tweakblog heeft aangemaakt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ok. Dan zal hotmail wel aan het bokken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik vind het wel erg jammer dat de blogs nu al van de fp zijn gehaald, daar hadden jullie wel mee mogen wachten tot het echt voorbij was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-05 20:31

Theo

moederbord

Het is jammer maar ergens wel te begrijpen dat de tweakblogs verdwijnen. Zelf heb ik in de afgelopen jaren een aantal blogs geschreven die ruim 35K views hebben. Niet dat mijn blogs zo spannend zijn, maar met het verdwijnen van tweakblog als geheel gaat er toch een stukje internetgeschiedenis weg. De blogs van @Chief als mooi voorbeeld, maar ook de meer recente blogs over het rondspinnen van vloeistoffen met hoge snelheid, de leuke foto/camerareviews die nergens anders echt passen en de soms vermakelijke verhalen van personen die meer in hun eigen realiteit leven.

Wat gaat het gebeuren met het domein Tweakblogs.net? Blijft dit in handen van Tweakers? Of kan deze losgekoppeld worden van T.net en door een vrijwilliger (of een team van vrijwilligers) worden gebruikt voor het hosten van de huidige blogs? het blijft immers toch een heleboel jaar aan geschiedenis welke anders gewoon verdwijnt. En dat is echt zonde..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-05 10:16
Blogger is van Google.
Dus dan is het niet eens de vraag of je daar van weg moet migreren, maar wanneer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:56
Ah, vandaar dat ik mail van Tweakers kreeg met de optie om de blogs op te slaan :).
Jammer dat Tweakblogs verdwijnt. Voor mij was het een heel laagdrempelige manier om wat stoom af te blazen en heb er ontzettend veel plezier aan beleefd. Ik wilde het weer opstarten maar zal het nu op een andere manier moeten doen. Wellicht als forumposts of is dat helemaal niet de bedoeling?

Ik kan nu zelfs niet meer een nieuwe post maken op Tweakblogs?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
RoestVrijStaal schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:16:
[...]
Blogger is van Google.
Dus dan is het niet eens de vraag of je daar van weg moet migreren, maar wanneer.
offtopic:
:+ Maar terechte opmerking.

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hebben jullie dit overwogen? Goeie suggestie wel. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FyEV3Htr3WziB6cCOKFRAg6weho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AHhPBeTFV0EhI5dT1To9H1CM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Chief schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 02:26:
Ah, vandaar dat ik mail van Tweakers kreeg met de optie om de blogs op te slaan :).
Jammer dat Tweakblogs verdwijnt. Voor mij was het een heel laagdrempelige manier om wat stoom af te blazen en heb er ontzettend veel plezier aan beleefd. Ik wilde het weer opstarten maar zal het nu op een andere manier moeten doen. Wellicht als forumposts of is dat helemaal niet de bedoeling?

Nogmaals bedankt voor je vele blogs en jammer dat de mogelijkheid er niet meer is om een laatste blog van jou te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ik wel?

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:20
Helaas, begrijpelijk maar wel jammer.

Natuurlijk was dit deels ook de schuld vanuit Tweakers zelf. Keer op keer als er naar gevraagd werd "Nee, tweakblogs doen we niks aan. Geen prioriteit"

Ja, als we dan een steeds meer outdated systeem krijgen om mee te werken, lopen de gebruikers wel terug :+

Ik hoop dat voor de actieve gebruikers ze snel een nieuw goed platform vinden! En ik hoop dat Tweakers als bedrijf ook een stukje interne evaluatie doet "Waar hij hadden wij het anders kunnen aanpakken?"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Even op persoonlijke titel (voor de duidelijkheid):
corset schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:54:
Natuurlijk was dit deels ook de schuld vanuit Tweakers zelf. Keer op keer als er naar gevraagd werd "Nee, tweakblogs doen we niks aan. Geen prioriteit"
[...]
"Waar hij hadden wij het anders kunnen aanpakken?"
Vast. Absoluut. Maar daar moet je dan wel de mankracht voor hebben - en ik weet uit eigen ervaring hoe lastig er aan devvers (laat staan goeie) te komen is. En dan moet je gaan prioriteren. En dat Tweakblogs afgelopen jaren geen prio heeft gehad kan ik helemaal begrijpen; er is heel veel gedaan en veranderd en verbeterd aan de rest van Tweakers (en, ja, ook op commercieel vlak is er vast e.e.a. aan devtijd opgestookt, maar de schoorsteen moet ook roken). Dan kun je evalueren tot je een ons weegt maar de conclusie is dan dus: Ja, was mooi / beter / goed geweest als we er meer tijd in hadden gestoken - maar ja... die hebben we niet 🤷
corset schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:54:
Ja, als we dan een steeds meer outdated systeem krijgen om mee te werken
Nou ja, laten we wel wezen: om een stukkie te bloggen voldoet het huidige platform prima. Dat er een heleboel dingen aan verbeterd en gemoderniseerd kunnen worden ben ik absoluut eens. Maar als het platform voornamelijk gebruikt wordt voor 'niet heel erg kwalitatieve content op een paar parels na' en het overgrote deel van de gebruikers het niet eens gebruikt en het aantal views meh is en de inkomsten al helemaal nul... in combinatie met dat er wel aandacht en onderhoud in gestoken moest worden om 't spul uberhaupt (veilig) draaiend te houden... dan is 't de nek om draaien geen hele gekke keuze.

Don't get me wrong; ik vind het dood- en doodzonde en heb er echt wel een beetje de balen van dat 't verdwijnt, maar ik had dezelfde keuze gemaakt.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 09:20
RobIII schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:05:

[...]

Vast. Absoluut. Maar daar moet je dan wel de mankracht voor hebben - en ik weet uit eigen ervaring hoe lastig er aan devvers (laat staan goeie) te komen is. En dan moet je gaan prioriteren. En dat Tweakblogs afgelopen jaren geen prio heeft gehad kan ik helemaal begrijpen; er is heel veel gedaan en veranderd en verbeterd aan de rest van Tweakers (en, ja, ook op commercieel vlak is er vast e.e.a. aan devtijd opgestookt, maar de schoorsteen moet ook roken). Dan kun je evalueren tot je een ons weegt maar de conclusie is dan dus: Ja, was mooi / beter / goed geweest als we er meer tijd in hadden gestoken - maar ja... die hebben we niet 🤷

[...]

Nou ja, laten we wel wezen: om een stukkie te bloggen voldoet het huidige platform prima. Dat er een heleboel dingen aan verbeterd en gemoderniseerd kunnen worden ben ik absoluut eens. Maar als het platform voornamelijk gebruikt wordt voor 'niet heel erg kwalitatieve content op een paar parels na' en het overgrote deel van de gebruikers het niet eens gebruikt en het aantal views meh is en de inkomsten al helemaal nul... in combinatie met dat er wel aandacht en onderhoud in gestoken moest worden om 't spul uberhaupt (veilig) draaiend te houden... dan is 't de nek om draaien geen hele gekke keuze.

Don't get me wrong; ik vind het dood- en doodzonde en heb er echt wel een beetje de balen van dat 't verdwijnt, maar ik had dezelfde keuze gemaakt.
Ik bedoel het ook totaal niet als een "Het is allemaal jullie schuld!", excuses als het zo over komt. Mijn intentie was meer om aan te geven dat het zonde is vanuit meerdere perspectieven.
En inderdaad, de mankracht.. als die er niet is, dan is die er niet. Jammer, maar weinig aan te doen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

corset schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:12:
Ik bedoel het ook totaal niet als een "Het is allemaal jullie schuld!", excuses als het zo over komt.en.
Oh, zo kwam 't niet over - althans niet op mij - dus excuses zijn niet nodig. Ik wou alleen de onderbouwing vanuit mijn perspectief en mijn begrip daarvoor geven en gebruikte jouw post al startpunt / om daar op aan te haken.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-05 17:53

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Technomania schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:54:
[...]

Nogmaals bedankt voor je vele blogs en jammer dat de mogelijkheid er niet meer is om een laatste blog van jou te lezen.
ik kan er nog eentje aanmaken en dan heb ik dan ook lekker gedaan :) toch weer een paar cpu-cycles door tweakers aan de blog laten doneren :P 8)7

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

RobIII schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:05:

(...)

Op persoonlijke titel, wat vind jij van deze suggestie, om in ieder geval de content beschikbaar te houden als iemand ergens ooit op een oude link klikt? Ik bedoel het deel voor de edit van die post.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 28-10-2022 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 23:27

Wom

Bedankt voor het aanbieden van de functie toentertijd. Heb met plezier toch een redelijk aantal aan blogs geschreven. Hoewel ik absoluut niet de beste schrijver was en ben, kreeg ik altijd wel leuke reacties. Het grootste gedeelte van mijn bijdrages is al weer meer dan tien jaar geleden, bizar hoe snel de tijd gaat.

Geen verrassing dat het stopt, maar was leuk om ergens al mijn D/T fouten te kunnen maken :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

The Zep Man schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:58:
[...]

Op persoonlijke titel, wat vind jij van deze suggestie, om in ieder geval de content beschikbaar te houden als iemand ergens ooit op een oude link klikt? Ik bedoel het deel voor de edit van die post.
Op persoonlijke titel: Toen ik er van hoorde was mijn eerste reactie "Kunnen we 't niet read-only ergens bewaren?". Maar daar zitten inderdaad wat nuances in zoals bijvoorbeeld voor mensen die hun account opzeggen en/of anonimiseren etc. zolang die versie onder de Tweakers paraplu hangt. Dat begrijp ik. Een wayback machine heb ik ook overwogen (je kunt zelfs een dumpje aanleveren enzo) en ook de Koninklijke Bibliotheek. Zou ik allemaal heel mooi vinden. Maar ik ga er verder niet over. Helaas. Het enige wat ik zélf kan doen is helpen de backups/exports zo benaderbaar mogelijk te maken en dat heb ik dan ook gedaan :P Ik denk dat de meest realistische optie is dat mensen hun blog makkelijk kunnen verhuizen naar een platform van keuze. En dan heb ik nóg een idee maar daar ben ik nog over aan 't denken :+

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 28-05 13:26

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

Het type verhalen wat jij schreef past wat mij betreft prima in de Tweakers huiskamer. Dit kan als een topicreeks, waarbij jij elke keer de ts schrijft en iedereen kan reageren, of als een enkel topic met updates wanneer het jou uitkomt. Overleg dat even met de lokale crew.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-05 10:16
Dirk schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:36:
[...]

Het type verhalen wat jij schreef past wat mij betreft prima in de Tweakers huiskamer.
Dan zou ik die verhalen niet kunnen lezen, ondanks mijn 10+ jaar actieve account op Tweakers omdat ik te weinig actief ben op GoT. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 28-05 13:26

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Tja, als ze niet op het forum maar op een ander blogplatform terecht komen, zal een redelijk deel van de huidige lezers ze ook niet kunnen vinden.

offtopic:
Overigens, met jouw hoeveelheid activiteit op de frontpage kun je ook een aanvraag doen voor HK-XS met verwijzing naar jouw fp-reacties. Het doel van de beoordeling is enkel filteren op degenen die (mogelijk) een wanklank zullen veroorzaken in de HK, dat valt op basis van jouw fp-reacties ook wel te beoordelen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:26

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
rob_erwt schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:15:
offtopic:
Dat gaat zo te zien van ~5.5k regels naar ~5.4k regels, dus nog genoeg code te vinden :P

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:18
Nou, dat was het dan. Ik heb mijn Tweakblog verwijderd en kreeg deze melding.
Je weblog en alle bijbehorende gegevens zijn verwijderd. Wellicht zien we je op een later tijdstip nog weer eens terug met een nieuw weblog...

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:56
Dirk schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:36:
[...]

Het type verhalen wat jij schreef past wat mij betreft prima in de Tweakers huiskamer. Dit kan als een topicreeks, waarbij jij elke keer de ts schrijft en iedereen kan reageren, of als een enkel topic met updates wanneer het jou uitkomt. Overleg dat even met de lokale crew.
Dat is het overwegen wel waard. Thanks!

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 13:13
Freeaqingme schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:38:
[...]

Ik zou ook willen pleiten voor de redirects. Anders worden alle links van mensen die ooit naar je weblog verwezen hebben een 404. Overigens zou 't dan wel nice zijn als je per pagina een redirect kan instellen, niet alleen voor de index. Anders speelt alsnog hetzelfde probleem.
Jammer dat hier nooit meer een inhoudelijke reactie op gekomen is.

Het lijkt er op alsof men gedacht heeft "hier willen we vanaf, en het mag geen enkele tijd kosten. Hoe? We zeggen bij alles 'dat kan niet vanwege de AVG', ook als dat nergens op slaat".

Jammer. Mensen stallen hun blogs bij je omdat je een zeker vertrouwen wekt en een goede reputatie hebt, en dan gooi je dat een aantal jaar later op deze manier te grabbel. Gemiste kans.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-05 21:03
Kan iemand mij uitleggen waarom het onderhouden van een read-only versie van de blogs veel werk zou kosten? Ik ben geen website developer, maar lijkt me niet veel meer dan alle blogs als html files presenteren onder iets als tweakers.net/blogarchive, eventueel met een simpele zoekfunctie. Dan is daar toch geen onderhoud meer voor nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:28

Standeman

Prutser 1e klasse

segil schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:00:
Kan iemand mij uitleggen waarom het onderhouden van een read-only versie van de blogs veel werk zou kosten? Ik ben geen website developer, maar lijkt me niet veel meer dan alle blogs als html files presenteren onder iets als tweakers.net/blogarchive, eventueel met een simpele zoekfunctie. Dan is daar toch geen onderhoud meer voor nodig?
Je hebt altijd onderhoud nodig. Libraries en technieken verouderen en bugs/lekken worden ontdekt. Niets doen betekend technische schuld opbouwen en dat wil je voorkomen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-05 21:03
Standeman schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:22:
[...]

Je hebt altijd onderhoud nodig. Libraries en technieken verouderen en bugs/lekken worden ontdekt. Niets doen betekend technische schuld opbouwen en dat wil je voorkomen.
Maar dat onderhoud doe je al aan de website zelf? Een subpagina met alleen maar html documenten vergt toch geen extra onderhoud? Dat is gewoon statische data. Ik zeg niet dat je een hele aparte wordpress site in de lucht moet brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:28

Standeman

Prutser 1e klasse

segil schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:48:
[...]

Maar dat onderhoud doe je al aan de website zelf? Een subpagina met alleen maar html documenten vergt toch geen extra onderhoud? Dat is gewoon statische data. Ik zeg niet dat je een hele aparte wordpress site in de lucht moet brengen.
De tekst zelf is inderdaad statische data, maar blijkbaar is er nog genoeg code om te onderhouden:
Kees schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:19:
[...]

offtopic:
Dat gaat zo te zien van ~5.5k regels naar ~5.4k regels, dus nog genoeg code te vinden :P
Dat is dan nog exclusief externe libraries / afhankelijkheden die door de code gebruikt wordt. Zover ik weet is tweakblogs een losse applicatie en niet echt een onderdeel van het forum of de frontpage. Het is ook onbekend hoe zaken zoals authorisatie, authenticatie, logging, auditing, caching, persistence, etc met elkaar verweven zit. Je zou dus (tijd) moeten investeren om tot die onderhoudsarme statische data te komen.

Disclaimer: Dit zeg ik allemaal als simpele gebruiker en software ontwikkelaar, ik ben verder nergens bij betrokken

[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 28-12-2022 11:15 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Er zijn meerdere redenen waarom zelfs statische HTML files nog onderhoud vergen. Denk aan verandering van logo's, url's, informatie over rechtspersonen etc.

Maar de belangrijkste reden is dat Tweakblogs persoonlijke data kunnen bevatten, en we moeten kunnen voldoen aan inzageverzoeken en het recht op vergetelheid (AVG). Dat is met statische HTML files simpelweg lastig te doen.

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 14:19

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

onok schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:17:

Voor wie zich afvraagt of er een soort community-doorstart is: daar heb ik mijn laatste blogpost aan gewijd: https://dbee.tweakblogs.n...8/tweakblogs-uit-tbnt-aan. In een notendop heb ik compleet non-profit een platform klaarstaan dat ik begin 2021 als hobbyproject bouwde dat wellicht een leuk alternatief is zonder direct naar commerciële blogging-platformen te moeten uitwijken.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

crisp schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:22:
Er zijn meerdere redenen waarom zelfs statische HTML files nog onderhoud vergen. Denk aan verandering van logo's, url's, informatie over rechtspersonen etc.

Maar de belangrijkste reden is dat Tweakblogs persoonlijke data kunnen bevatten, en we moeten kunnen voldoen aan inzageverzoeken en het recht op vergetelheid (AVG). Dat is met statische HTML files simpelweg lastig te doen.
Als onderhoud en AVG als problematisch worden gezien: waarom geen 301 doorverwijzing naar archive.org?

Nul onderhoud.
Archive.org handelt AVG-verzoeken af.

Dus deze link:
https://zepman.tweakblogs...landse-tweaker-vergeleken

Verwijst door naar:
https://web.archive.org/w...landse-tweaker-vergeleken

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 29-12-2022 14:58 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

The Zep Man schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:56:
[...]

Als onderhoud en AVG als problematisch worden gezien: waarom geen 301 doorverwijzing naar archive.org?

Nul onderhoud.
Archive.org handelt AVG-verzoeken af.

Dus deze link:
https://zepman.tweakblogs...landse-tweaker-vergeleken

Verwijst door naar:
https://web.archive.org/w...landse-tweaker-vergeleken
Onze DPO heeft simpelweg geadviseerd om alles te verwijderen. Een doorverwijzing behoeft ook code (en dus - hoewel minimaal - onderhoud), en hoe dat precies juridisch zit qua aansprakelijkheid als wij actief doorverwijzen durf ik niet te zeggen...

Intentionally left blank

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik wilde privé ook al van WordPress af (daar staan wat ancient .NET-blogs op die niet zo relevant meer zijn en door WordPress-updates niet eens meer leesbaar zijn), en nu moeten m'n Tweakblogs ook nog verhuisd worden.

Misschien schrijf ik nog wel een tutorial over Nuxt/Docus hoe je makkelijk je BBCode-blogs kunt converteren naar Markdown, en zo de boel gratis met een standaard niet zo spannende template op GitHub kunt hosten.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Meest van mijn blogs is verouderde meuk, alleen de laatste zou ik nog wel ter lering ende waarschuwing in de lucht willen houden. Ik heb iig de json gedownload, dat is het belangrijkste.
@RobIII had dacht ik ook iets geschreven voor conversie en @mOrPhie heeft een mooi alternatief :Y)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Bedankt voor Tweakblogs, jammer dat het weg gaat. Met 69K views en 431 reacties op 8 artikelen die ik er had, was er ondanks het verouderde platform best nog wel veel engagement. Vooral de diversiteit aan opinies en het zelfs anoniem kunnen laten reageren zal ik missen. Maar het is kennelijk gewenst de mening van grote groepen Nederlanders effectief uit te sluiten op Tweakers (denk aan ongevaccineerden (20-74%), PVV-stemmers(1 op de 10), FVD-stemmers(1 op de 20), en zo nog veel meer).

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-05 09:34

Equator

Crew Council

#whisky #barista

pedorus schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:39:…. Maar het is kennelijk gewenst de mening van grote groepen Nederlanders effectief uit te sluiten op Tweakers (denk aan ongevaccineerden (20-74%), PVV-stemmers(1 op de 10), FVD-stemmers(1 op de 20), en zo nog veel meer).
Persoonlijke reactie:

Niet alles gaat over jou, jouw blog of is een complot.

Het afscheid nemen van tweakblogs is niet iets van het afgelopen jaar.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Equator schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:59:
Niet alles gaat over jou, jouw blog of is een complot.
offtopic:
Je doet heel veel aannames over mij. Het is echt mogelijk om van mening te verschillen zonder de ander van een labeltje als 'complot' te voorzien.

Feit is dat er op tweakblogs meningen waren van tweakers die nu effectief nergens meer terecht kunnen, en dat wat er qua meningsvorming op Tweakers overblijft een soort Twitter 1.0- is. En dan heb ik het over blogs als https://degrotevriendelij...olitiek-een-illusie-armer en zo waren er velen. En dat kun je dan zowel positief (geen ongewenste meningen meer) als negatief (minder diversiteit) zien. En mocht het een ongewenst effect zijn, dan zou je tegelijkertijd maatregelen kunnen nemen (e.g. Tweakers 2.0 in de stijl van Twitter 2.0).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

pedorus schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 18:36:
Feit is dat er op tweakblogs meningen waren van tweakers die nu effectief nergens meer terecht kunnen,
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/free_speech_2x.png

Ik heb zelf een oud tweakblog. Jammer dat die weggaat, maar ik laat geen traan laten voor degenen die huilen dat ze nergens anders terecht kunnen. Iedereen is vrij om een eigen platform op te richten. T.net is niet verplicht om ook maar iemand te faciliteren.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 31-12-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
offtopic:
Zou xkcd die grap na de Parler en de Twitter Files nog steeds maken?
degenen die huilen dat ze nergens anders terecht kunnen.
offtopic:
Nogal een overdrijving. Hou je de zeespiegelmetingen al extra in de gaten vanwege al het gehuil? :+

Voor de duidelijkheid: in die zin wordt impliciet Tweakers bedoelt. Er zijn natuurlijk genoeg plekken waar de mening van bepaalde professoren van Stanford, Harvard en Oxford wel welkom is, zoals op Twitter 2.0 waar ik blij van wordt. En waar ze het hebben over zeg de enorme oversterfte. Ik vind het gewoon jammer om te zien dat hier op Tweakers voor de blue pill gekozen wordt. Net zoals ik het jammer vind dat er tegenwoordig in Nederland alleen nog met (omgekeerde) vlaggen tussen verschillende groepen gecommuniceerd lijkt te kunnen worden en er vrijwel nergens nog normale discussie plaats vind.
Iedereen is vrij om een eigen platform op te richten. T.net is niet verplicht om ook maar iemand te faciliteren.
Het is geen verplichting, het huidige beleid is ook een keuze en wellicht worden mensen daar hartstikke blij van. In het enige andere topic in dit forum gaat het over 'vriendelijker' en daar denken ze dat te bereiken door (gechargeerd) een ander groepje de '-1's te laten uitreiken. Maar er is in Nederland vast wel een markt voor een technologisch platform waar je geen '-1' kan krijgen en waar je aangroei hebt van studenten en/of middelbare scholieren die het over zeg hun netlogo werk willen hebben.

Het is gewoon jammer dat de plek waar ooit tientallen IT-discussies waren nu vandaag 0 posts heeft. Als er gepost wordt, dan staan er 7 specifieke moderators klaar om de post eventueel snel te sluiten. De 0 posts komt omdat mensen zoals ik afschrikken of wegsturen heel erg veel makkelijker is dan nieuwe aanwas creëren of god verhoede accepteren dat er pluriformiteit aan standpunten is. Kijk bijvoorbeeld voor de grap eens hoe vriendelijk deze nieuwe aanwas wordt begroet, iemand met een totaal ander standpunt dan ik. Voor de toekomst is al besloten dat zelfs met een barterdeal dat standpunt niet meer welkom is.
offtopic:
En zie dit ook maar als de feedback van iemand die na 1 jaar nog even terugkomt op de nieuwjaarsborrel en dat komt dan alleen maar door een herinneringsmail. Goede jaarwisseling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:45
pedorus schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:26:
[...]

offtopic:
Zou xkcd die grap na de Parler en de Twitter Files nog steeds maken?
De grap is dat het geen grap is.

Natuurlijk is het begrijpelijk dat je het jammer vindt dat je niet meer makkelijk een groter publiek kan bereiken, maar 'nergens meer terecht kunnen' is gewoon niet waar. Niemand houdt je tegen om je relaas op Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram of je eigen website/blog te doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:34:
dat je het jammer vindt dat je niet meer makkelijk een groter publiek kan bereiken
offtopic:
Dit is een foute aanname, zonder meerdere mails van Tweakers had je me niet eens hier gezien. En ik beheer bij toeval ook nog mede een platform dat dagelijks miljoenen Nederlandse views kent.

Het is gewoon jammer om niet meer makkelijk te kunnen zien wat anderen die hier kwamen nu echt denken van bepaalde maatschappelijke kwesties. Het is gewoon tekenend voor deze tijd, waarin je alleen maar polarisatie ziet en iedere discussiemogelijkheid uit de weg wordt gegaan. Dus als in Nederlanders ergeren zich aan polarisatie, omringen zich vooral met gelijkgestemden. Tweakers is helaas geen echt discussieforum meer, je kun alleen nog maar zien welke meningen worden toegestaan. En misschien worden mensen hier daar wel heel blij van (het omringen met gelijkgestemden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

pedorus schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:20:
[...]

offtopic:
Dit is een foute aanname, zonder meerdere mails van Tweakers had je me niet eens hier gezien. En ik beheer bij toeval ook nog mede een platform dat dagelijks miljoenen Nederlandse views kent.

Het is gewoon jammer om niet meer makkelijk te kunnen zien wat anderen die hier kwamen nu echt denken van bepaalde maatschappelijke kwesties. Het is gewoon tekenend voor deze tijd, waarin je alleen maar polarisatie ziet en iedere discussiemogelijkheid uit de weg wordt gegaan. Dus als in Nederlanders ergeren zich aan polarisatie, omringen zich vooral met gelijkgestemden. Tweakers is helaas geen echt discussieforum meer, je kun alleen nog maar zien welke meningen worden toegestaan. En misschien worden mensen hier daar wel heel blij van (het omringen met gelijkgestemden).
Je kunt hier prima discussie voeren, maar als je aantoonbaar COVID- nonsens verspreidt zoals jij dan krijg je dat vanzelf om je oren.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Graag discussie met tekst en inhoud, niet met plaatjes.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 01-01-2023 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
FirePuma142 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:25:
[...]

Je kunt hier prima discussie voeren, maar als je aantoonbaar COVID- nonsens verspreidt zoals jij dan krijg je dat vanzelf om je oren.
Je kunt hier prima een discussie voeren met gelijkgestemden. Maar probeer eens zeg de Russische kant van de huidige oorlog te belichten om er achter te komen of je meerdere standpunten in kan nemen. Of kijk eens of je iemand van de 3 genoemde groepen (ongevaccineerden, PVV, FVD) kan vinden. Of neem eens het standpunt van een boer in. Of clintel misschien. Dan kom je er vanzelf achter wat ik bedoel. En dat kon op tweakblogs grappig genoeg wel.
offtopic:
Goede jaarwisseling!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

pedorus schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:35:
Of kijk eens of je iemand van de 3 genoemde groepen (ongevaccineerden, PVV, FVD) kan vinden.
Op een gegeven moment is tolerantie voor bad faith actors op, en wordt de gerefereerde strip relevant. Dat stadium is T.net doorheen gegaan en gepasseerd. Deal with it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

pedorus schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:35:
[...]

Je kunt hier prima een discussie voeren met gelijkgestemden. Maar probeer eens zeg de Russische kant van de huidige oorlog te belichten om er achter te komen of je meerdere standpunten in kan nemen. Of kijk eens of je iemand van de 3 genoemde groepen (ongevaccineerden, PVV, FVD) kan vinden. Of neem eens het standpunt van een boer in. Of clintel misschien. Dan kom je er vanzelf achter wat ik bedoel. En dat kon op tweakblogs grappig genoeg wel.
offtopic:
Goede jaarwisseling!
Het kan echt wel, ik ben het hier met regelmaat ook niet eens met de massa. Maar als je bronnen onbetrouwbaar blijken, de conclusies incorrect, en daarmee de argumenten ook en als kers op de taart weiger je daar enige relativering op los te laten dan is het met discussie rap voorbij. Dan is het namelijk geen discussie, maar kijken wie het hardst kan roepen en de langste adem heeft.

Je kunt hier als boer echt wel discussie voeren, of als ongevaccineerde. Het probleem is eerder dat die discussies verzanden in allerlei verwijten over en weer, of er niet op elkaars argumenten wordt ingegaan. Dat leidt dan weer tot die hardroepen-met-langste-adem-wedstrijd. Als ik inhoudelijk naar je eigen COVID-historie kijk dan komen daar primair al lang en breed achterhaalde pseudowetenschappelijke argumenten voorbij. Dan moet je ook niet raar op kijken als je wordt weggehoond.

Vergis je niet, als bijvoorbeeld ongevaccineerde begeef je je hier onder een zeer actieve meerderheid. Op Tweakblogs is dat veel minder het geval. In absolute zin zijn de aantallen veel lager, en de activiteit ook.
Op Tweakblogs bleef pertinente onzin ook gewoon staan

Ik heb hier echt knetterharde kritiek geuit op Tweakers, admins, redactie, you name it. Is me ooit de mond gesnoerd? Nee. Ben ik er nog steeds? Ja.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 07:39

Mentalist

[avdD]

Kunnen we op z'n minst de homepage van iedere blog aan de Wayback Machine toevoegen? :)

Samen Tweakblogs archiveren (hulp nodig!)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

@Moonsugar @ikloon @RobIII moet de stekker er om middernacht uit?

Ik ben aan het proberen nog wat te archiveren, Wikipedia: Archive Team kijkt er ook naar. Het is even onduidelijk of Archive Team nu al een backup heeft.

Een paar dagen extra zou wel super relax zijn. Ik had gehoopt dat iemand anders het op zou pakken (het is niet alsof ik niks te doen heb), maar het is onduidelijk of dat is gelukt. (en in Wayback Machine mist sowieso heel veel atm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Daar ga ik (in de verste verte) niet over ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

RobIII schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 19:58:
[...]

Daar ga ik (in de verste verte) niet over ;)
Maar misschien heb je contacten met/weet je wie er wel over gaat. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@Mentalist nee, we trekken niet om middernacht de stekker eruit. Daar is een release voor nodig, dus dat doen we sowieso alleen tijdens werktijd. Er is vziw nog geen dag geprikt dat we dat gaan uitvoeren.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb een aantal reacties verwijderd, die niets te maken hadden met het stoppen met tweakblogs. Als je kritiek hebt op het beleid van tweakers, dan kunnen we daar prima een discussie over voeren. Maar dit is niet de plek daarvoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
De stekker gaat er ergens deze maand uit, maar dus niet stipt op 1 januari zoals je hebt gezien! Dat gaan we de komende dagen even afstemmen nu iedereen weer terug is van vakanties en feestdagen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ter info:

https://archive.org/details/tweakblogs

Archief met losse HTML van alle blogposts op Tweakblogs.net, blog homepages, blog archiefpagina's, de Tweakblogs.net homepage en de overzichtpagina van alle weblogs. Geen afbeeldingen, smilies, CSS, JS etc. URLs zijn niet herschreven, dus browsen binnen het archief (b.v. van een blog homepage naar een post) werkt niet.

Meer dan 9000 blogposts (en reacties daarop) in 36MB!

Voor Wayback Machine, zie fopjurist in "Samen Tweakblogs archiveren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
  • Laatst online: 29-05 12:41
Ik had mail gekregen dat de blogs gaan verdwijnen en ik tot 1 maart de tijd had om deze te downloaden.
Let op: de link om jouw blogs te downloaden is geldig tot 1 maart 2023.
https://tweakers.net/tweakblog/export/ 404 Not Found
Maar blog is verdwenen en link werkt niet.
Wat nu te doen?

Thnx @crisp

Bij mij nog niet @crisp Helaas, Tweakblogs is gestopt en niet meer te bekijken...
Alleen via archive.org.

[ Voor 18% gewijzigd door GameNympho op 12-01-2023 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

GameNympho schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:32:
Ik had mail gekregen dat de blogs gaan verdwijnen en ik tot 1 maart de tijd had om deze te downloaden.
Let op: de link om jouw blogs te downloaden is geldig tot 1 maart 2023.
https://tweakers.net/tweakblog/export/ 404 Not Found
Maar blog is verdwenen en link werkt niet.
Wat nu te doen?
De export had nog niet verwijderd mogen worden. We zijn hem nu dan ook aan het terugzetten ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@GameNympho hij werkt weer :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

GameNympho schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:32:
[...]
Bij mij nog niet @crisp Helaas, Tweakblogs is gestopt en niet meer te bekijken...
Alleen via archive.org.
Tweakblogs zelf zijn inderdaad offline nu, maar de export werkt nog tot 1 maart.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Bij deze nog even officiëel. :)

De Tweakblogs zijn op 11-01-2023 offline gegaan. De export links voor bloghouders blijven geldig tot 01-03-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@Moonsugar Begrijpelijke fout, maar 2023* O-)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Aangepast.

Classic foutje hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik weet niet wie hierover gaat, maar op de Nieuwstip pagina staat het volgende:
Tweakers biedt verschillende mogelijkheden om onderwerpen die jou interesseren, onder de aandacht van je medetweakers te brengen. Je kunt bijvoorbeeld (...) een Tweakblog starten.
De manier genaamd "Tweakblogs" bestaat niet meer en kan weg. :)

Overigens heb ik een ander idee om "onderwerpen die jou interesseren onder de aandacht van je medetweakers te brengen", en dat is het openbaar maken van de Nieuwstips die iedereen naar de redactie stuurt. De tips die het niet halen omdat ze te niche zijn kunnen dan alsnog gezien worden door andere tweakers met een interesse voor die niche:

Nieuwstips inzichtelijk/openbaar maken

(Stem op dit idee op "thumbs-up" te drukken zodat het in de top 10 meest gewenste features komt.)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Sando schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:35:
Ik weet niet wie hierover gaat, maar op de Nieuwstip pagina staat het volgende:
[...]

De manier genaamd "Tweakblogs" bestaat niet meer en kan weg. :)
Goed gespot, ik heb het direct aangepast :)

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atomstar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 12:00
Voor tweakers die hun blog willen converteren naar Hugo (of een andere Markdown renderer) heb ik hier een guide geschreven (op m'n eigen blog ja ;(), inclusief een manier om plaatjes automatisch op te halen en te local-linken (die zitten niet in de export).

Het is een compilatie van bash/jq/sed/awk en wat python. Hopelijk heeft iemand er wat aan :), kostte me toch wel wat tijd om het goed te krijgen.
Pagina: 1

Let op:
De Tweakblogs zijn op 11-01-2023 offline gegaan. De export links voor bloghouders blijven geldig tot 01-03-2023