Deleon78 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:26:
[...]
Waar denken jullie dat de spanning in zo’n game vandaan komt?
Net als Warzone: je eigen gun moet je voor werken en je best voor doen. Als je alles op een silver platter krijgt is er geen drol meer aan. Ga dan gewoon multiplayer spelen.
Alles makkelijk maken verpest gaming.
Sorry, maar niet mee eens. Dit systeem is in het voordeel van mensen die goede skills hebben. Die exfillen met de betere wapens, starten een nieuwe ronde met 3-plate vests en een medium of large backpack. Als je die tegenkomt met je single plate vest en de random wapens die je krijgt, omdat je geen contraband wapens meer hebt of je insured slot, dan heb je geen schijn van kans. In BR start iedereen tenminste met hetzelfde, in DMZ niet. De tijd die de insured slots locken, zijn voor heel veel spelers gewoon te lang, zeker als slot 2 en 3 nog veel langer duren voordat die weer beschikbaar zijn. Als ik in de avond aan het spelen ben en mijn insured slot is weer 2 uur gelocked om half 11, dan ga ik wel wat anders doen. Normaal zou ik dan wel tot half 12 of nog iets langer doorspelen, maar tegen de tijd dat mijn slot weer vrijgespeeld is, ga ik naar bed. Dan kan ik net zo goed meteen stoppen, want dag later is ie ook weer vrij.
Daarnaast is het ook zeer afhankelijk waar je start in het level. Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat je midden tussen de AI vijanden spawnt en meteen vol belaagd wordt, zonder enige natuurlijke cover. Andere keer spawn je in de middle of nowhere, waar je eerst lekker kan looten voordat je iemand tegenkomt. Vooral het kleine eiland midden in de rivier is een klote plek om te starten, omdat aan beide kanten van het water een grote troep met AI soldiers rondloopt die meteen full attack gaan als ze je spotten of je 1 man neerschiet.
DMZ bevalt mij qua speelstijl best wel, maar die cooldown tijd vind ik echt een domper. Niet iedereen is een skilled player die binnen 1-2 rondes weer de tijd naar nul weet te krijgen met 80-90k exfils. Ben al blij als ik 15-20k XP weet te halen. De opmerking ga dan gewoon MP spelen slaat nergens op, dat is een andere game en kost heel wat meer.

DMZ is in Beta en dat betekent ook dat er nog aan gewerkt wordt. En hier mag wel meer aandacht aan besteed worden. Spanning is juist dat het een even playing field is en skill de doorslag zal geven. Niet dat de skilled players ook nog eens de betere uitrusting hebben, dan is de spanning snel weg.