rapture schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:15:
[...]
De Krim wordt als gemakkelijker te bevrijden gezien wegens beperkt aantal supply lines dat afgeknepen kan worden. Indien nodig tot openluchtgevangenis converteren en laten uithongeren. Gaza 2.0 klinkt niet als iets dat je in de pers/media wilt zien.
De Donbas heeft geen bottlenecks zoals alles moet over 1 brug, veerbootverbinding of landbrug. De vijandelijke logistiek kan gemakkelijker grote hoeveelheden troepen en supplies verplaatsen.
Nu de russen traagjes richting het Westen aan het kruipen zijn, kunnen de troepen beter voor het tegenhouden van de russen dan een frontale aanval op de Krim ingezet worden.
Voor de diplomatieke oplossing is een russische strategische verlies nodig. Als het russische thuisfront na vele maanden op alle mogelijke manieren opgerekt worden, toch nog in elkaar zakt. Als de wisselkoers over 200 roebels voor een dollar gaat. Als de militairen beseffen dat de loonstrookjes niet meer komen. Als Tsjetsjenië vs Dagestan tot een burgeroorlog escaleert.
Dan praten we over situaties zoals hoe de russen de vorige keer Kaliningrad in de uitverkoop gezet hadden.
[...]
Het enigste dat het Westen tegenhoudt, is de vrees voor de val van rusland en de warlords/maffiabazen gaan met kernwapens naar elkaar smijten.
De oud-generals klagen regelmatig over hoe de Westerse politiek gedraagd alsof "God verbiedt de val van rusland". De steun aan Oekraïne wordt gedoseerd om het Kremlin niet te snel in de problemen te brengen.
[
Twitter]
De voortzetting van de val van het imperium sinds 1991 mogen we niet tegenhouden. We moeten voorbereiden voor het onvermijdelijke verdere verval van het imperium.
[
Twitter]
Heleboel als als als wens denken lees ik.
Ja Rusland kan inderdaad in elkaar ploffen elk moment. Alleen dit lees ik al bijna 2 jaar iedere dag in de media.
Zo lees ik ook dat Oekraine het niet lang meer kan volhouden vrijwel elke dag.
Wij weten niet wat er nu gaande is aan beiden kanten, dit vanwege propaganda maar ook omdat het allemaal toch niet zo te voorspellen valt.
Miin familie in sint petersburg zegt dat zolang je niet naar staatspropaganda tv kijkt je vrijwel niets merkt van de oorlog.
Familie in Kiev zegt dat op straat geen jongen gezonden mannen meer lopen. Wanneer je een jonge man ziet dan is het vaak een verminkt persoon.
Is dit representatief? Zeker niet.
Geeft dit iets aan? Geen idee.
Maar ik lees al zolang dat rusland elk moment kapot is en ik verbaas me er ook over hoe lang Putin de touwtjes in handen (al) kan houden.
Ik ben vooral gefrustreerd verdrietig etc etc etc.
Maar ik stoor me wel serieus aan alle commentatoren die steeds de:" als dit dan dit en dan dat" conclusies trekken als of de oorlog in een mum van tijd in Oekraïne zijn voordeel beslecht kan worden, en zelfs de krim elk moment terug kan komen. Of dat er geen vrede kan zijn tot dat Oekraine een totaal overwinning heeft behaald. Oneindig veel levens moeten dus nog vernietigd worden, want er word te makkelijk gedacht dat Rusland...dat valt elk moment uit elkaar.
Ik hoop serieus dat Oekraine gaat winnen, begrijp me niet verkeerd.
Echter het is niet een makkelijk iets zoals toch afgelopen jaren blijkt.
Sorry moest dit gewoon ff van mij schrijven