Edit: ik volg de GPU markt ook al een tijdje...Ryan1981 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:32:
Ik volg al een tijdje de ontwikkelingen op de de GPU markt, van veel te dure kaarten tot de prestaties van de nieuwste generatie t.o.v. de vorige.
Deze kwam voorbij:
Hogwarts Legacy, GPU Benchmark: Obsoleting The RTX 3080 10GB
Het ziet er naar uit dat de nieuwe standaard voor benchmarken neergezet is met dit spel
Op mijn 2070 kan ik ultra raytracing draaien als ik alle grafische instellingen op low zet, maar raytracing vind ik echt super gaaf, alleen al het feit dat ik nu mijzelf in een spiegel zie (als is het op mijn 2070 wel een wazige vlek van mijzelf en niet een 1:1 kopie) is iets wat compleet nieuw is.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat gebaseerd op deze review ik nou niet echt sta te springen om een 4000 serie aan te schaffen als ik zie dat zelfs een 4090 met raytracing tussen de 40 en 60 fps zit op de mooiste instellingen. Ik zou dan voor een 4070 ti gaan maar dan moet ik nog veel meer inleveren. Als je naar de 4090 kijkt kwa prijs, zou ik het wel heel zuur vinden als je zo veel betaald en nog steeds de refreshrate van je monitor niet kan halen
Vraag me alleen af of je een paar dagen na release van een game al een duidelijk beeld hebt qua performance op GPU's, met name met driver optimalisaties in het achterhoofd.
Soms zie ik een DF review op day 1 van release van een game, en trekken vervolgens allerlei conclusies. Vraag me dan af of dat wel zinvol is
Ik zou zeggen kijk over een maand, of 2 maand nog eens opnieuw.
Duidelijk is wel dat AMD het goed doet in die game.
Maar goeie drivers schelen enórm.
(Het heeft (met name bij AMD) wel eens maanden geduurd voordat er goeie drivers waren voor een nieuwe game. Of voor een nieuwe kaart, in bepaalde games)
[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 13-02-2023 14:40 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX