Heb je een link/foto van wat je heb besteld ?MennoE schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:12:
[...]
Ja daarom heb ik ook zo'n kabelmanagementsysteem gekocht. Dat werkt prima. Het feit dat ik de hele tijd op die kabel kon staan maakte dat ik te voorzichtig bewoog en mij niet vrij voelde. Maar dat vind ik ook met andere spellen.
Velen stellen die vraag op Internet. Op 12 juni is een Ubisoft Forward Event lees ik, mogelijk wordt er dan iets verteld.Ruben26 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:04:
Ik kreeg paar dagen geleden n pushbericht dat Ubisoft n VR-spel ging uitbrengen van Assassin's Creed (Nexus), maar zag later dat dat alleen voor de Meta Quest is.
Weet iemand of deze ook in de planning zit voor de PS5 VR2?
Het kan heel goed een (timed) exclusive worden natuurlijk, betaald of misschien meer tijd nodig voor de ontwikkeling / port.
Hieraan gerelateerd; ik heb eigenlijjk geen idee of net als de Playstation / Xbox concurrentie hetzelfde speelt tussen de VR merken? Zou Quest / Meta geld overhebben voor timed exclusives om Sony dwars te liggen?
[ Voor 15% gewijzigd door WaterFire op 06-06-2023 11:48 ]
Deze heb ik: https://www.amazon.nl/KIW...ble+ma%2Caps%2C235&sr=8-2RenaldoN schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:15:
[...]
Heb je een link/foto van wat je heb besteld ?
Als je wilt kan ik thuis ook een foto maken van hoe ik het heb geïnstalleerd. Het werkt overigens niet fantastisch hoor. Omdat de draad uit de VR-bril naar beneden wijst, kronkelt die snel om je hoofd als je een draaibeweging maakt. Als je echter spellen speelt waarbij je zelf niet echt hoeft te draaien, zoals Les Mills, dan heb je dat probleem niet en werkt het prima.
[ Voor 16% gewijzigd door MennoE op 06-06-2023 17:32 ]
Ik heb de game nog niet zo lang geleden opnieuw gespeeld, ik denk via GOG. Het zal je misschien verbazen hoe sommige puzzels nog in het geheugen staan. Het verhaal eromheen was dan wel weer helemaal nieuw voor me (en zou ik je nu ook weer niet kunnen navertellenfre_ schreef op zondag 4 juni 2023 @ 15:50:
[...]
Super nieuws is dit. Ook nog gespeeld en heel goeie herinneringen overgehouden aan de sfeer die werd gecreëerd. De puzzels waren niet van de poes herinner ik me. (of misschien zal het aan mijn jonge leeftijd toen gelegen hebben)
Als het een remake is vrees ik wel dat het dezelfde puzzels zullen worden, maar na 30 jaar zal ik er dan niet veel meer van herinneren, wat ook al een goede reden is om toch nog te kopen, naast het feit dat ie in vr verschijnt
Hierbij nog een foto van mijn installatie.RenaldoN schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:15:
[...]
Heb je een link/foto van wat je heb besteld ?
:strip_exif()/f/image/LzkHwoAoY25Yx6YsvIceG9WG.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien weet iemand dit. Ik wil een magnetische USB stekker voorop de PS5 plaatsen om te voorkomen dat ik de kabel er een keer uit ruk zonder het te zien.
Moet er nog op specs gelet worden? Zo zie ik ze op Amazon met 4K@60hz video output.
Gezien de optie om 120Hz video af te spelen is dit waarschijnlijk geen goede?
Er zijn vast wel gamers die een goede er allang in hebben zitten
Moet er nog op specs gelet worden? Zo zie ik ze op Amazon met 4K@60hz video output.
Gezien de optie om 120Hz video af te spelen is dit waarschijnlijk geen goede?
Er zijn vast wel gamers die een goede er allang in hebben zitten
Volgens mij werd de game gewoon als eerst aangekondigd op de meta showcase net als je bij de state of plays ook third party aankondegingen hebt.WaterFire schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:44:
[...]
Velen stellen die vraag op Internet. Op 12 juni is een Ubisoft Forward Event lees ik, mogelijk wordt er dan iets verteld.
Het kan heel goed een (timed) exclusive worden natuurlijk, betaald of misschien meer tijd nodig voor de ontwikkeling / port.
Hieraan gerelateerd; ik heb eigenlijjk geen idee of net als de Playstation / Xbox concurrentie hetzelfde speelt tussen de VR merken? Zou Quest / Meta geld overhebben voor timed exclusives om Sony dwars te liggen?
Pas op de Ubi forward maken ze alle platformen bekend als ik het goed begrepen heb.
M’n dochter zit even Humanity te spelen, maar hoe kijk ik via de tv mee? Als ze hem af doet, gaat het scherm wel aan. Hoe zat dat ook alweer?
Volgens mij dien je dan Tracking Support uit te zetten bij de instellingen onder Accessories \ Playstation VR2.edwinvdteems schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:42:
M’n dochter zit even Humanity te spelen, maar hoe kijk ik via de tv mee? Als ze hem af doet, gaat het scherm wel aan. Hoe zat dat ook alweer?
Als tracking support aan staat zie je juist wel beeld, met een border eromheen die de headset herkent. Dus dat zou onlogisch zijn (al kan een keer heen en weer switchen nooit kwaad bij dit soort problemen)Ruben26 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:00:
[...]
Volgens mij dien je dan Tracking Support uit te zetten bij de instellingen onder Accessories \ Playstation VR2.
Daarbij, alleen bij dit spel blijft het beeld zwart. Bij GT7 bijvoorbeeld blijft het scherm wel aan met de bril op..WaterFire schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:49:
[...]
Als tracking support aan staat zie je juist wel beeld, met een border eromheen die de headset herkent. Dus dat zou onlogisch zijn (al kan een keer heen en weer switchen nooit kwaad bij dit soort problemen)
Levert 2ehands nog problemen op bij garantie claimen bij sony met bon? Iemand ervaring mee of kennis van? Alvast bedankt!
Garantie is niet persoonsgebonden, dus garantie is garantie. Gegarandeerd.destroyer6670 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:03:
Levert 2ehands nog problemen op bij garantie claimen bij sony met bon? Iemand ervaring mee of kennis van? Alvast bedankt!
Thanks, dat was het antwoord waar ik naar op zoek was.WaterFire schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 06:21:
[...]
Garantie is niet persoonsgebonden, dus garantie is garantie. Gegarandeerd.
In de praktijk werkt het vaak zo maar het is niet zo. Overdracht van garantie kan ook uitgesloten worden.WaterFire schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 06:21:
[...]
Garantie is niet persoonsgebonden, dus garantie is garantie. Gegarandeerd.
Overdracht van wettelijke garantie kan niet worden uitgesloten.MartinezNL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:23:
[...]
In de praktijk werkt het vaak zo maar het is niet zo. Overdracht van garantie kan ook uitgesloten worden.
Maar wettelijke garantie is iets anders dan de garantie van de verkoper en/of fabrikant die je vaak voor X periode bij een product krijgt. Dit kan met name voor stuk bewijslast een belangrijk verschil maken (hangt uiteraard af van voorwaarden en wanneer het gebrek is ontstaan).MennoE schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:48:
[...]
Overdracht van wettelijke garantie kan niet worden uitgesloten.
Humanity zit gratis in psplus extra. Voor wie het gemist had.
Gisteren iets in de store gehad wat ik nog niet eerder meegemaakt heb..
Ik houd kortingen regelmatig in de gaten op sites en in de store zelf. Browse regelmatig door mijn wishlist.
Gisteravond zag in mijn wishlist 'opeens' dat The Last Clockwinder 30% korting had voor PS Plus.
17,49 Vond ik een prima prijs, dus meteen aangeschaft. Maar vandaag zie ik dat hij niet (meer) in de aanbieding is. Ik heb ook geen melding gekregen "een item uit je wishlist is in de aanbieding" wat altijd voorbij komt.
Zou Sony een soort 'flits' aanbiedingen hebben of heb ik deze gewoon over het hoofd gezien? Heeft iemand Clockwinder ook met korting zien staan?
Ik houd kortingen regelmatig in de gaten op sites en in de store zelf. Browse regelmatig door mijn wishlist.
Gisteravond zag in mijn wishlist 'opeens' dat The Last Clockwinder 30% korting had voor PS Plus.
17,49 Vond ik een prima prijs, dus meteen aangeschaft. Maar vandaag zie ik dat hij niet (meer) in de aanbieding is. Ik heb ook geen melding gekregen "een item uit je wishlist is in de aanbieding" wat altijd voorbij komt.
Zou Sony een soort 'flits' aanbiedingen hebben of heb ik deze gewoon over het hoofd gezien? Heeft iemand Clockwinder ook met korting zien staan?
Ik zag hem gisteren idd ook voor 17,49 staan en nu is er geen korting meer. Vreemd.
Ik woon buiten de EU geen idee of dat nog uitmaakt, maar ik heb hem ook zien staan en er een notification van gehad.WaterFire schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:06:
Heeft iemand Clockwinder ook met korting zien staan?
Nu geen korting meer inderdaad
Stomme vraag misschien, maar als je hem meteen hebt aangeschaft, waarom maakt het dan nog uit of de korting er nog is?WaterFire schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:06:
Tip:
After the fall ps4 versie is nu te koop met 40% korting. De upgrade naar psvr2 is gratis lees ik. Overweeg ‘m aan te schaffen.
After the fall ps4 versie is nu te koop met 40% korting. De upgrade naar psvr2 is gratis lees ik. Overweeg ‘m aan te schaffen.
Volgens Psprices.com was het vanaf 7/6 tot 22/6 dat die met korting in de shop stond. Ik heb via psprices.com een mail ontvangen maar nog niet gekocht (te grote backlog).WaterFire schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:06:
Vreemd dat je van Sony geen melding hebt ontvangen als die in de whishlist staat...
Ik kan psprices.com daarom heel hard aanraden. Lijstje maken, wachten op de mail en kopen maar 😉
PSN: Zwartkijker
Daar heb je gelijk in hoor, voor de game zelf maakt dat natuurlijk niets uit, pure nieuwsgierigheid over hoe de store werkt.Robbaman schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:10:
[...]
Stomme vraag misschien, maar als je hem meteen hebt aangeschaft, waarom maakt het dan nog uit of de korting er nog is?
Mijn PSVR2 vorige week aangemeld voor een “vaste” pixel met de kleur groen. Vandaag nieuwe set ontvangen. Day One levering destijds en geen idee hoe die groene pixel er ineens zat - garantie nul problemen.
Inscan van je retour duurt een dagje of 1-2 - dus geen paniek als je track and trace “klaar” is.
Tot heden positief over Sony zelf
Inscan van je retour duurt een dagje of 1-2 - dus geen paniek als je track and trace “klaar” is.
Tot heden positief over Sony zelf
iemand ervaring met de psvr2 met 1 oog?
Wil waarschijnlijk een kopen maar heb maar met 1 oog zicht de andere is maar 15%.
Geen enkel winkel is er een om te testen of ze willen niet een uitpakken om te testen.
Ik ga geen vr kopen als blijkt dat het niet werkt bij mij.
Wil waarschijnlijk een kopen maar heb maar met 1 oog zicht de andere is maar 15%.
Geen enkel winkel is er een om te testen of ze willen niet een uitpakken om te testen.
Een psvr 2 geeft een diepte effect, door twee verschillende beelden te laten zien.Johanv73 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:13:
Als jij vrijwel blind bent aan 1 oog, dan zul je geen diepte zien, maar dit zie jij in het echt ook helaas niet. Maar hier zul jij wel gewend aan zijn en in kunnen schatten hoe dicht bij iets is aan de hand van de grootte.
Zal binnenkort even 1 oog dicht doen om te testen.
Every magical journey begins with a single step
Geen ervaring mee gelukkig, maar met 1 oog mis je de data om van 2 verschillende beelden 1 beeld te maken met diepte effect. Weet niet hoe goed die 15% jou nog diepte informatie geeft. Persoonlijk denk ik dat het weinig tot geen effect voor jou heeft en dat je daarmee niet een dergelijke uitgave hoeft te doen, wat ook nog eens niet heel erg lekker op je hoofd zit.Johanv73 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:13:
Maar misschien als je laat weten in welke regio je woont, dat er een tweaker bereid is je een keer te laten testen bij hem/haar thuis. Dan kan je het proberen zonder de investering te doen.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ik denk dat alle goedbedoelde adviezen hier niet veel zin hebben, je zal dit zelf moeten ondervinden.Johanv73 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:13:
Mijn rechteroog is ook niet best en laatst bij de opticien zag ik bij een simpele 3D test geen enkele diepte. Maar ik vermaak me prima met mijn PSVR2 en heb nog nooit een paaltje geraakt in de auto.
Je brein compenseert heel veel als je dit al langer hebt. Is je oog vorige week opeens 15% geworden, dan is dat anders. Maar ik vermoed dat dit hier niet het geval is.
Ik vind dit nu eens een echte situatie waar kopen op afstand een valide reden is om iets terug te sturen als het niet werkt. Bij Bol.com kan je bijvoorbeeld achteraf betalen, en is hij dus al retour voordat de betaaltermijn voorbij is (want je bent er snel achter ;-))
Het is voor hem dan toch net zoals hij de echte wereld ziet met één oog?thunder8 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:20:
[...]
Geen ervaring mee gelukkig, maar met 1 oog mis je de data om van 2 verschillende beelden 1 beeld te maken met diepte effect. Weet niet hoe goed die 15% jou nog diepte informatie geeft. Persoonlijk denk ik dat het weinig tot geen effect voor jou heeft en dat je daarmee niet een dergelijke uitgave hoeft te doen, wat ook nog eens niet heel erg lekker op je hoofd zit.
Maar misschien als je laat weten in welke regio je woont, dat er een tweaker bereid is je een keer te laten testen bij hem/haar thuis. Dan kan je het proberen zonder de investering te doen.
Jouw verhaal gaat vooral op voor een 3D film in de bioscoop zien. Dan heeft het weinig nut om een brilletje op te zetten. Bij VR is het anders omdat het vooral ook draait om dat het beeld verandert wanneer je je hoofd draait en de schaal van alles doordat het levensgroot is en je gezichtsveld vult.
Het enige wat ik me afvraag is of er problemen zullen zijn met de eyetracking. Weet niet of het slechte oog van @Johanv73 net zo soepel meebeweegt.
Kunt eye tracking ook uitzetten dan.BarôZZa schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:35:
[...]
Het is voor hem dan toch net zoals hij de echte wereld ziet met één oog?
Jouw verhaal gaat vooral op voor een 3D film in de bioscoop zien. Dan heeft het weinig nut om een brilletje op te zetten. Bij VR is het anders omdat het vooral ook draait om dat het beeld verandert wanneer je je hoofd draait en de schaal van alles doordat het levensgroot is en je gezichtsveld vult.
Het enige wat ik me afvraag is of er problemen zullen zijn met de eyetracking. Weet niet of het slechte oog van @Johanv73 net zo soepel meebeweegt.
Trackt het systeem 1 oog als 1 oog is afgeplakt (niet zichtbaar is)?
Even de loftrompet laten klinken over twee spellen die ik gisterenavond aangeschaft heb: Red Matter 2 en Walkabout Minigolf!
Afgelopen maand weinig gespeeld, want zomer en warm enzo. Echt zin om vanavond verder te spelen!
Afgelopen maand weinig gespeeld, want zomer en warm enzo. Echt zin om vanavond verder te spelen!
Ik heb ook weinig gespeeld en nog een aantal spellen liggen (Horizon, Star Wars en Dyschronia) maar heb ook zin om Red Matter 2 aan te schaffen.Elias2020 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:16:
Even de loftrompet laten klinken over twee spellen die ik gisterenavond aangeschaft heb: Red Matter 2 en Walkabout Minigolf!
Denk dat bij mij eytracking een probleem geeft. De slechte oog wijkt af naar boven behalve als ik mijn goede oog dichtvriest dan kijkt devoot naar voren. Ik had hiermee ook problemen om een privium pas voor schip hol aan te maken. De computer snapte het niet dus ze moesten toen op de ouderwetse manier doen. In een apparaat kijken en dan oog voor oog
Diepte zien heb je 2 ogen voor nodig, je brein zet die beide 2d beelden om in een gecombineerd 3d beeld in je brein. Bij hem is het zicht 2d, tenzij die 15% op het slechte oog net genoeg informatie geeft om alsnog een 3d beeld te kunnen maken. Indien dat niet het geval is, zal VR in dit geval weinig toevoegen. 3d in de bios werkt misschien op een iets ander principe omdat het op 1 beeld 2 beelden moet weergeven, maar door de bril worden die beelden voor de linker en rechteroog weer gescheiden. Hierdoor maakt je brein ook weer een 3d beeld. Dus per saldo komt het weer op hetzelfde neer.BarôZZa schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:35:
[...]
Het is voor hem dan toch net zoals hij de echte wereld ziet met één oog?
Over de head- en eyetracking, dat kan inderdaad wel functioneren met VR en 1 goed oog, maar dat heeft an sich niets te maken met het 3d zijn van het beeld. Dat is meer dat bij het draaien van het hoofd, ook het beeld mee verandert. Maar of je daar 600€ voor wil neerleggen, dat is aan @Johanv73 zelf.
Walkabout Golf was voor mij ook echt een zeer positieve verrassingElias2020 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:16:
Ik speel wel eens met mijn gezin (IRL) een rondje mini golf (midget golf zal wel niet meer mogen), maar na een middag heb ik het wel weer gehad voor een jaartje. Vanwaar nu de replay value? Zit je niet nog steeds 8x met hetzelfde heuveltje te klooien? (ik moet de reviews nog kijkenRobbaman schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:46:
[...]
Walkabout Golf was voor mij ook echt een zeer positieve verrassing
Klopt, sinds de grote opstand van 2019 mag er niet meer met midgets gegolfd worden. Daarom krijg je tegenwoordig altijd zo'n balletje om tegen te slaan in plaats van een gekleurde midget zoals vroeger. 😜WaterFire schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:55:
[...]
Ik speel wel eens met mijn gezin (IRL) een rondje mini golf (midget golf zal wel niet meer mogen), maar na een middag heb ik het wel weer gehad voor een jaartje. Vanwaar nu de replay value? Zit je niet nog steeds 8x met hetzelfde heuveltje te klooien? (ik moet de reviews nog kijken)
Waarom blijf je het hebben over 3D? Dat is niet wat hij vraagt en iedereen op de wereld begrijpt dat stereoscopisch 3D niet gaat met 1 oog. Geen idee waarom je dat uitlegt.thunder8 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:25:
[...]
Diepte zien heb je 2 ogen voor nodig, je brein zet die beide 2d beelden om in een gecombineerd 3d beeld in je brein. Bij hem is het zicht 2d, tenzij die 15% op het slechte oog net genoeg informatie geeft om alsnog een 3d beeld te kunnen maken. Indien dat niet het geval is, zal VR in dit geval weinig toevoegen. 3d in de bios werkt misschien op een iets ander principe omdat het op 1 beeld 2 beelden moet weergeven, maar door de bril worden die beelden voor de linker en rechteroog weer gescheiden. Hierdoor maakt je brein ook weer een 3d beeld. Dus per saldo komt het weer op hetzelfde neer.
Over de head- en eyetracking, dat kan inderdaad wel functioneren met VR en 1 goed oog, maar dat heeft an sich niets te maken met het 3d zijn van het beeld. Dat is meer dat bij het draaien van het hoofd, ook het beeld mee verandert. Maar of je daar 600€ voor wil neerleggen, dat is aan @Johanv73 zelf.
Dat is helemaal niet waar VR om draait. Je kan prima VR doen met 1 oog. Doe 1 oog dicht en zet je headset op. Dat is nog steeds anders dan tv kijken met 1 oog. Je hebt nog steeds de ervaring dat je de wereld wordt ingezogen, tracking, motion controls etc.
[ Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 27-06-2023 12:52 ]
VR draait om beide, zowel dat jij kan bepalen waar je heen kijkt als dat je het gevoel hebt dat de wereld die je ziet de werkelijkheid benaderd, inclusief diepte. Als diepte of 3d niet is waar VR om draait, hadden we gewoon met 1 scherm voor beide ogen uit gekund, want dan kan je nog steeds bewegen en kijken naar waar je wil. Jij haalde bioscoop 3d aan, dus daar reageerde ik op. Als ik Drum Rocks gebruik als voorbeeld, is het 3d effect juist enorm van belang en rondkijken minder. Puzzling Places net zo. En zo zullen er nog wel meer games zijn waarbij 3d juist enorm van belang is voor een goede game experience.BarôZZa schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:51:
[...]
Waarom blijf je het hebben over 3D? Dat is niet wat hij vraagt en iedereen op de wereld begrijpt dat stereoscopisch 3D niet gaat met 1 oog. Geen idee waarom je dat uitlegt.
Dat is helemaal niet waar VR om draait. Je kan prima VR doen met 1 oog. Doe 1 oog dicht en zet je headset op. Dat is nog steeds anders dan tv kijken met 1 oog. Je hebt nog steeds de ervaring dat je de wereld wordt ingezogen, tracking, motion controls etc.
Maar het stuk waar ik aangeef dat het misschien voor hem handig is om zijn locatie door te geven, zodat hij misschien bij een medetweaker eens kan testen of het wat voor hem is, negeer je. Evenals het feit dat zijn slechte oog nog 15% functie heeft, dus misschien heeft hij daardoor nog wel enige diepteperceptie.
Hoe dan ook, als hij bij mij in de buurt woont, is die van harte welkom eens bij mij te komen testen. Dan kan hij zelf bepalen of het wat voor hem is.
Deze review is wat mij betreft spot on.WaterFire schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:55:
[...]
Ik speel wel eens met mijn gezin (IRL) een rondje mini golf (midget golf zal wel niet meer mogen), maar na een middag heb ik het wel weer gehad voor een jaartje. Vanwaar nu de replay value? Zit je niet nog steeds 8x met hetzelfde heuveltje te klooien? (ik moet de reviews nog kijken)
Nu is PSVR2 Without Parole wel altijd extreem positief in z'n reviews als je het mij vraagt, maar dit keer ben ik het wel echt met hem eensElias2020 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:27:
[...]
Deze review is wat mij betreft spot on.
[YouTube: Walkabout Mini Golf | PSVR2 REVIEW]
VR bootst gewoon de werkelijkheid na. Als je in het echt kan overleven met 1 oog, dan lukt dat ook wel in VR.thunder8 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:05:
[...]
VR draait om beide, zowel dat jij kan bepalen waar je heen kijkt als dat je het gevoel hebt dat de wereld die je ziet de werkelijkheid benaderd, inclusief diepte. Als diepte of 3d niet is waar VR om draait, hadden we gewoon met 1 scherm voor beide ogen uit gekund, want dan kan je nog steeds bewegen en kijken naar waar je wil. Jij haalde bioscoop 3d aan, dus daar reageerde ik op. Als ik Drum Rocks gebruik als voorbeeld, is het 3d effect juist enorm van belang en rondkijken minder. Puzzling Places net zo. En zo zullen er nog wel meer games zijn waarbij 3d juist enorm van belang is voor een goede game experience.
Maar het stuk waar ik aangeef dat het misschien voor hem handig is om zijn locatie door te geven, zodat hij misschien bij een medetweaker eens kan testen of het wat voor hem is, negeer je. Evenals het feit dat zijn slechte oog nog 15% functie heeft, dus misschien heeft hij daardoor nog wel enige diepteperceptie.
Hoe dan ook, als hij bij mij in de buurt woont, is die van harte welkom eens bij mij te komen testen. Dan kan hij zelf bepalen of het wat voor hem is.
Ik heb net een puzzle met 1 oog in elkaar gezet trouwens.
Helaas woon ik best ver weg Rotterdam namelijk.thunder8 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:05:
[...]
VR draait om beide, zowel dat jij kan bepalen waar je heen kijkt als dat je het gevoel hebt dat de wereld die je ziet de werkelijkheid benaderd, inclusief diepte. Als diepte of 3d niet is waar VR om draait, hadden we gewoon met 1 scherm voor beide ogen uit gekund, want dan kan je nog steeds bewegen en kijken naar waar je wil. Jij haalde bioscoop 3d aan, dus daar reageerde ik op. Als ik Drum Rocks gebruik als voorbeeld, is het 3d effect juist enorm van belang en rondkijken minder. Puzzling Places net zo. En zo zullen er nog wel meer games zijn waarbij 3d juist enorm van belang is voor een goede game experience.
3D werkt totaal niet maar ik zie wel een soort aangeleerde diepte. Want auto rijden totaal geen probleem. Roemer heb ik wel eens zo’n vr ding gehad waar je telefoon in moet steken dat werkte op zich wel redelijk. Vr2 zal aanzienlijk scherper zijn
Er is vast wel iemand in de buurt die je het wil laten proberen toch? Ik woon zelf ook bij Rotterdam, ik wacht nog even tot na de zomer/blackfriday in de hoop op een bundeltje o.i.d. mocht je dan nog behoefte hebben ben je natuurlijk welkom.Johanv73 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:21:
[...]
Helaas woon ik best ver weg Rotterdam namelijk.
3D werkt totaal niet maar ik zie wel een soort aangeleerde diepte. Want auto rijden totaal geen probleem. Roemer heb ik wel eens zo’n vr ding gehad waar je telefoon in moet steken dat werkte op zich wel redelijk. Vr2 zal aanzienlijk scherper zijn
Thnx. Ik hoor het wel en misschien dat ik hem toch koop na onze vakantie. Misschien kan ik hem in Amerika testenMcGti schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:13:
[...]
Er is vast wel iemand in de buurt die je het wil laten proberen toch? Ik woon zelf ook bij Rotterdam, ik wacht nog even tot na de zomer/blackfriday in de hoop op een bundeltje o.i.d. mocht je dan nog behoefte hebben ben je natuurlijk welkom.
Zit een beetje door de PSVR2 games te struinen en twee nieuwe titels vielen me op. Justice en Wanderer. Iemand al geprobeerd?
Nee. Wel opmerkelijk dat je aan het struinen was en Wanderer vindt. Lijkt bijna profetisch!edwinvdteems schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:11:
Zit een beetje door de PSVR2 games te struinen en twee nieuwe titels vielen me op. Justice en Wanderer. Iemand al geprobeerd?
Is wel een PSVR game, geen PSVR2?
[ Voor 5% gewijzigd door Bowen_HAFX op 30-06-2023 07:40 ]
Every magical journey begins with a single step
De PSVR2 versie van Wanderer komt volgend jaar uit, incl. nieuwe gameplay. Ziet er erg interessant uit!Bowen_HAFX schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 07:01:
[...]
Nee. Wel opmerkelijk dat je aan het struinen was en Wanderer vindt. Lijkt bijna profetisch!
Is wel een PSVR game, geen PSVR2?
Op dit moment hot voor de PSVR2 is Synapse. Krijgt redelijk veel positieve reviews.
Ben zelf niet zo van de rogue-like games, maar ga ‘m denk ik toch proberen.
Op dit moment al uit, en ziet er ook goed uit:
En voor wie het gemist heeft, volgens velen de grafisch meest indrukwekkende game op de PSVR2
Soms hoor je dan nog steeds dat er te weinig te spelen is op de PSVR2? Zelf speel ik het meeste GT7, of samen met mijn dochter en vader Walkabout Minigolf. Wil zeker ook Another Fisherman’s Tale nog oppakken, eerste deel op de PSVR was fantastisch. Moet eigenlijk de Star Wars game nog spelen, en dan de drie bovenstaande… Zoveel te doen, zo weinig tijd.
Al heb ik tijd, in de zomer vind ik VR niet echt comfortabel (geen airco hier). Gelukkig daalt de temperatuur weer wat. Synapse ziet er tof uit, maar ik ben wel bang dat je er erg snel op uitgekeken raakt.
Nou voor het eerst in een aantal weken de psvr2 ook weer afgestoft. (Weinig interesseerde me na resident evil en horizon uitgespeeld te hebben). Nu red matter 2 een uurtje gedaan en inderdaad het is allemaal echt heel scherp. Weet niet hoe het kan, maar het is grafisch beter dan resident evil en horizon. Toch jammer dat het 'wauw effect' niet meer komt na veel psvr1/2 games gedaan te hebben want dat zal bij deze game echt vet zijn. (Ik had dat toen bij job simulator dus wel haha, dat was vet zeg daar zo staan). Het spel is verder een beetje traag voor mijn doen. En merk dat door de lange pauze die ik had van vr dat ik toch klein beetje koppijn kreeg na een half uur.
Ben benieuwd of de game zelf nog wat interessanter wordt.
Ben benieuwd of de game zelf nog wat interessanter wordt.
Iemand synapse al geprobeerd? Ben sinds switchback wat voorzichtig geworden met de gesponserde reviews..
Inmiddels is ook bekend hoe de schermen van de PSVR2 aangestuurd kunnen worden via een PC.
Zal wel een custom VirtualLink adapter voor nodig zijn die het DP AUX kanaal kan onderscheppen, maar de proof-of-concept werkt.
Staat inmiddels ook in de Steam store:
https://store.steampowere...VR_PSVR2_Premium_Edition/
Nu het weer het weer toelaat speel ik ook weer veel GT7. Daarna denk ik eerst Resident Evil Village en later de 4 remake uitspelen
Zal wel een custom VirtualLink adapter voor nodig zijn die het DP AUX kanaal kan onderscheppen, maar de proof-of-concept werkt.
Staat inmiddels ook in de Steam store:
https://store.steampowere...VR_PSVR2_Premium_Edition/
Nu het weer het weer toelaat speel ik ook weer veel GT7. Daarna denk ik eerst Resident Evil Village en later de 4 remake uitspelen
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Gisteren zag ik in PS+ een gratis pack voor Pokerstars VR. Dus de game ook maar even gedownload. (Gratis) Hoewel de besturing in sommige kamers apart is en ik soms niet terug naar het mainmenu weet te komen, is het spelen van poker op deze wijze wel cool. Je moet je kaarten kort optillen, je kaarten over de passline gooien om te passen, je kan chips van je stack pakken om te raisen, het is wel goed uitgewerkt. Irritante is dat er ook met andere objecten gegooid kan worden, zoals een strandbal. Die gooi je van de tafel, maar degene die het opriep, kan dit oneindig blijven doen en blijven irriteren. Checken doe je door een dubbeltap op de tafel te doen, het geeft wel het gevoel van aan een tafel zitten. Als je all-in gaat, gaat je headset met een heartbeat trillen. Denk dat de game nog wel wat updates nodig heeft, maar heb mij toch een paar uur vermaakt met poker.
Ja ik. Het is fantastisch. Ben normaal geen fan van roguelike, maar hier is het erg goed gedaan. Speelt een beetje als Doom (Eternal).benmoei schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:54:
Iemand synapse al geprobeerd? Ben sinds switchback wat voorzichtig geworden met de gesponserde reviews..
Enige nadeel is denk ik dat het niet al te lang zal zijn. Al is dat voor mij misschien wel een voordeel omdat ik dan tenminste weer eens een game uitspeel.
Tot nu toe de meeste plezier die ik uit een PSVR2 game heb gehaald.
[ Voor 6% gewijzigd door BarôZZa op 07-07-2023 00:37 ]
Uurtje gespeeld net en wow.. eyetracking werkt echt goed. Topgame idd
Ik heb het zojuist opgegeven. Mijn PSVR2 gaat in de verkoop. Hij heeft nu 2 maanden stof gevangen. Het is echt een heel tof ding, maar omdat ik niet een dedicated gameroom heb is het ook niet echt heel handig met huisgenoten in de woonkamer plús de line-up is niet echt fascinerend wat mij betreft. Ik snap het ook wel, dat game-ontwikkelaars een bepaalde afzetmarkt nodig hebben om heel serieus te investeren in games voor dit platform, maar al met vind ik het zonde dat deze gimmick in een hoekje blijft liggen.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Als je van fps houdt: haal Synapse, speel die uit en verkoop daarna je psvr. Werkt prima op de bank (heb zelf ook niet veel ruimte)spaceboy schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:59:
Ik heb het zojuist opgegeven. Mijn PSVR2 gaat in de verkoop. Hij heeft nu 2 maanden stof gevangen. Het is echt een heel tof ding, maar omdat ik niet een dedicated gameroom heb is het ook niet echt heel handig met huisgenoten in de woonkamer plús de line-up is niet echt fascinerend wat mij betreft. Ik snap het ook wel, dat game-ontwikkelaars een bepaalde afzetmarkt nodig hebben om heel serieus te investeren in games voor dit platform, maar al met vind ik het zonde dat deze gimmick in een hoekje blijft liggen.
Thanks, ik ga het overwegen (ben nu alleen nog te druk met D4)BarôZZa schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:07:
[...]
Als je van fps houdt: haal Synapse, speel die uit en verkoop daarna je psvr. Werkt prima op de bank (heb zelf ook niet veel ruimte)
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Het wordt nog veel beter. Controls zijn ook fantastisch. De reload mechanics zijn veel beter dan games waarbij je kogels uit je vest/heuptas moet halen. Switchen van wapens ook beter dan achter je schouder oid moeten doen. Hopelijk kopiëren andere games dit.benmoei schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:16:
Uurtje gespeeld net en wow.. eyetracking werkt echt goed. Topgame idd
[ Voor 7% gewijzigd door BarôZZa op 07-07-2023 15:53 ]
Jongens, godsamme, nu moet ik dat OOK weer kopen... kunnen we niet weer gewoon terug naar mopperen dat er geen goede games zijn!?!
Precies. Dit forum vervalt een beetje in een feel-good pagina de laatste tijd.Robbaman schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:59:
Jongens, godsamme, nu moet ik dat OOK weer kopen... kunnen we niet weer gewoon terug naar mopperen dat er geen goede games zijn!?!
Selfquote. Helaas: ik heb mijn PSVR2 verkocht. Teveel stof gehapt. Het was tof. En misschien koop ik hem over een jaar wel weer opnieuw als de line-up sterk verbetert. Wel balen, want de techniek is echt tof. Om eerlijk te zijn werd ik er ook wel een heel klein beetje ziek van (Horizon trok ik maximaal 30 minuten).spaceboy schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:08:
[...]
Thanks, ik ga het overwegen (ben nu alleen nog te druk met D4). Sowieso ga ik even kijken wat een 2ehands PSVR2 oplevert. Als dat te weinig is, laat ik hem wel staan om af en toe GT7 te spelen.
Moss and Moss: Book II Bundle is momenteel in korting.
Thanks! Die stonden nog hoog op de lijst! 1 op de PSVR gespeeld en dat is blijven hangenfre_ schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:35:
Moss and Moss: Book II Bundle is momenteel in korting.
Release date voor Firewall Ultra, eindelijk!
Synapse is toch wel echt een vet spel. Het is het enige spel op de psvr2 die mij elke keer weer doet verleiden om dat ding weer op te zetten. Het voelt echt een beetje alsof je met vrienden aan het paintballen ben of zo. Rondrennen, om je heen knallen en je verstoppen achter muren. Het werkt gewoon echt goed. En dat in combinatie met die telekineses is helemaal vet. Het voelt echt heerlijk om een explosief door de lucht te laten zweven en op de juiste plek tot ontploffing te brengen. Of om zo'n vierkant blok te gebruiken om kogels af te weren of steen muren kapot te slaan.
Switchback heeft een flinke update gekregen en vooral grafisch er aardig op vooruit gegaan.. helaas is de gameplay nog niet zoals zn voorganger maar t proberen weer waard
Ik heb m een paar weken geleden ook verkocht door het gebrek aan games, Maar als Alyx op Gamescom word aangekondigd dan haal ik m per direct weer in huis.spaceboy schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:51:
[...]
Selfquote. Helaas: ik heb mijn PSVR2 verkocht. Teveel stof gehapt. Het was tof. En misschien koop ik hem over een jaar wel weer opnieuw als de line-up sterk verbetert. Wel balen, want de techniek is echt tof. Om eerlijk te zijn werd ik er ook wel een heel klein beetje ziek van (Horizon trok ik maximaal 30 minuten).
Met de warmte van de afgelopen periode is het toch wat minder om zo’n ding op je hoofd te hebben. Dus heb de afgelopen tijd meer tijd gestoken in Diablo IV. Uitstekende timing Blizzard 
Maar toen het de afgelopen week weer wat koeler was GT7 maar weer eens opgestart en man, wat blijft dat toch een vette ervaring. Voor ik het wist was ik weer 2 uur verder
Daarna ook nog ff Pokerstars VR gespeeld, best grappig! En ook daar wordt de meerwaarde van VR duidelijk.
Lees ook nog goede verhalen over Synapse, maar voor een single player van 10 - 14 uur met (weinig tot geen?) replayability vind ik 35 Euro toch eigenlijk net iets tè. Firewall komt er ook eindelijk aan, dus ik vermoed dat de VR uurtjes in september weer behoorlijk gaan toenemen
Maar toen het de afgelopen week weer wat koeler was GT7 maar weer eens opgestart en man, wat blijft dat toch een vette ervaring. Voor ik het wist was ik weer 2 uur verder
Daarna ook nog ff Pokerstars VR gespeeld, best grappig! En ook daar wordt de meerwaarde van VR duidelijk.
Lees ook nog goede verhalen over Synapse, maar voor een single player van 10 - 14 uur met (weinig tot geen?) replayability vind ik 35 Euro toch eigenlijk net iets tè. Firewall komt er ook eindelijk aan, dus ik vermoed dat de VR uurtjes in september weer behoorlijk gaan toenemen
Ik heb gisteren na een tijdje ook weer de psvr2 op gehad. Bij elkaar 6-7 uur gespeeld, is me niet tegen gevallen. Ik heb Garden of the Sea gespeeld, op zich wel geinig.
Ik wil de komende dagen ook nog The Room spelen. (Gratis upgrade van PSVR versie)
Ik wil de komende dagen ook nog The Room spelen. (Gratis upgrade van PSVR versie)
Heb deze week de review bekeken, ziet er goed uit! Ik had net opgeschreven 'als hij in de aanbieding is koop ik hem een keer'.Crusader1978 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:27:
Kijk ik net in de store..

Hier gisteren begonnen met Dark Pictures Switchback, maar zit daar nu vast dus misschien heeft iemand de gouden tip. In “Abandon all hope” zit ik in een bar waar een groep vleermuizen een kast omgooit en op me af komt vliegen. Maar wat ik ook doe ik ga elke keer dood … iemand tips?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb dat stukje even op YouTube opgezocht. Lijkt er op dat je bovenin moet richten, niet op de vleermuizen zelf?DennusB schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:01:
Hier gisteren begonnen met Dark Pictures Switchback, maar zit daar nu vast dus misschien heeft iemand de gouden tip. In “Abandon all hope” zit ik in een bar waar een groep vleermuizen een kast omgooit en op me af komt vliegen. Maar wat ik ook doe ik ga elke keer dood … iemand tips?
https://youtu.be/B3psJh4_1nQ
Ook bij mij blijkt in de praktijk dat je sneller naar een controller pakt dan naar de VR bril.
Toch probeer ik het regelmatig te doen en dan vermaak ik mij eigenlijk uitstekend. GT7 inmiddels platinum gehaald (moest alleen de 50 online races nog en die heb ik nu in VR gehaald).
Online races blijven toch wel frusterend als je er weer in bocht 1 uitgebeukt wordt en vanaf achter opnieuw kan beginnen. Zelfs in lobbies met een goede rating ben ik vaak slachtoffer van coureurs die wel heel laat denken te kunnen remmen.
Tijdje geleden Zombieland Headshot Fever Reloaded aangeschaft in de korting.
Binnen elk level heb je een viertal achievements die toch wel uitdagend zijn en daardoor is de replayability behoorlijk hoog. Aanrader dus!
Toch probeer ik het regelmatig te doen en dan vermaak ik mij eigenlijk uitstekend. GT7 inmiddels platinum gehaald (moest alleen de 50 online races nog en die heb ik nu in VR gehaald).
Online races blijven toch wel frusterend als je er weer in bocht 1 uitgebeukt wordt en vanaf achter opnieuw kan beginnen. Zelfs in lobbies met een goede rating ben ik vaak slachtoffer van coureurs die wel heel laat denken te kunnen remmen.
Tijdje geleden Zombieland Headshot Fever Reloaded aangeschaft in de korting.
Binnen elk level heb je een viertal achievements die toch wel uitdagend zijn en daardoor is de replayability behoorlijk hoog. Aanrader dus!
Zit er in Firewall nou eigenlijk ook een volwaardige campaign? singleplayer welteverstaan?
Volgens mij niet. Voor een single player campaign kan je denk ik beter wachten of Crossfire: Sierra Squad wat is.NightShadow22 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:50:
Zit er in Firewall nou eigenlijk ook een volwaardige campaign? singleplayer welteverstaan?
Ik twijfel over de aankoop van de PSVR2. Versie 1 heb ik ook gehad maar werd constant misselijk waardoor ik deze weg heb gedaan. Aangezien dat ondertussen al een aantal jaar geleden is wil ik de PSVR2 proberen.
Heeft iemand ervaring met het retourneren van de PSVR2 bij bijvoorbeeld Bol of Coolblue? Mocht ik nog steeds last hebben van misselijkheid dan wil ik deze natuurlijk niet houden. Ik ken helaas niemand die er een heeft dus ik kan hem helaas niet uitproberen. Ook de Mediamarkt hier heeft geen demo model..
Heeft iemand ervaring met het retourneren van de PSVR2 bij bijvoorbeeld Bol of Coolblue? Mocht ik nog steeds last hebben van misselijkheid dan wil ik deze natuurlijk niet houden. Ik ken helaas niemand die er een heeft dus ik kan hem helaas niet uitproberen. Ook de Mediamarkt hier heeft geen demo model..
Als je je locatie doorgeeft is er misschien iemand die wel een demo wil regelen voor je?Loempia schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:49:
Ik twijfel over de aankoop van de PSVR2. Versie 1 heb ik ook gehad maar werd constant misselijk waardoor ik deze weg heb gedaan. Aangezien dat ondertussen al een aantal jaar geleden is wil ik de PSVR2 proberen.
Terugsturen bij Bol (/overal online) is terugsturen, of je nu iets van 5 euro of een PSVR2 koopt..
True.. Bij de VR1 werd toen door (dacht ik) Intertoys moeilijk gedaan omdat er wat plasticjes misten van wat kabels. Nu valt het bij de VR2 wel mee met verpakkingen zo te zien dus dat moet denk ik wel goedkomen.WaterFire schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:57:
[...]
Als je je locatie doorgeeft is er misschien iemand die wel een demo wil regelen voor je?
Terugsturen bij Bol (/overal online) is terugsturen, of je nu iets van 5 euro of een PSVR2 koopt..
Weet je nog welke games je geprobeerd hebt destijds?Loempia schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:49:
De vraag is ook even welke games je interesse hebben.
Zelfs heb ik heel weinig last, enkel bij een langere sessie met free movement (geen teleportation) in bijvoorbeeld Resident Evil 8 of After the Fall begin ik wat te voelen.
Daar zal je dan in kleine stapjes moeten opbouwen.
Gran Turismo gaat bij mij ook probleemloos, maar dat blijkt helaas ook niet bij iedereen het geval.
Mijn vrouw heeft wel wat sneller last. Maar ik denk dat games als Drum Rock, Synth Riders, Beat Saber, Zombieland goed te doen zijn als beginner. Die kan zij ook zonder misselijkheid doen.
Kortom, is je doel Resident Evil of GT7 dan is de kans behoorlijk dat je in het begin nog last hebt en het heel langzaam moet opbouwen. Dan is de mogelijkheid van retour wel belangrijk.
Haal je voldoende plezier uit de meer statische games, dan kan ik de PSVR2 aanbevelen los van eventuele mogelijkheden van retour.
Zelf heb ik qua retour wel goede ervaringen met Amazon, die zijn daar over het algemeen heel makkelijk in. Die zou je dus ook nog kunnen overwegen.
Volgens mij waren dat een aantal spellen van de demo disk. Gran Turismo Sport heb ik ook gespeeld en daarbij ging het naar mijn idee nog redelijk goed. Mij lijkt GT7 en Synapse wel gave games om in VR te spelen. Ik ben er toen echter meteen ingedoken zonder het echt op te bouwen dus misschien ging het daar mis.Racierox schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:19:
[...]
Weet je nog welke games je geprobeerd hebt destijds?
De vraag is ook even welke games je interesse hebben.
Zelfs heb ik heel weinig last, enkel bij een langere sessie met free movement (geen teleportation) in bijvoorbeeld Resident Evil 8 of After the Fall begin ik wat te voelen.
Daar zal je dan in kleine stapjes moeten opbouwen.
Gran Turismo gaat bij mij ook probleemloos, maar dat blijkt helaas ook niet bij iedereen het geval.
Mijn vrouw heeft wel wat sneller last. Maar ik denk dat games als Drum Rock, Synth Riders, Beat Saber, Zombieland goed te doen zijn als beginner. Die kan zij ook zonder misselijkheid doen.
Kortom, is je doel Resident Evil of GT7 dan is de kans behoorlijk dat je in het begin nog last hebt en het heel langzaam moet opbouwen. Dan is de mogelijkheid van retour wel belangrijk.
Haal je voldoende plezier uit de meer statische games, dan kan ik de PSVR2 aanbevelen los van eventuele mogelijkheden van retour.
Zelf heb ik qua retour wel goede ervaringen met Amazon, die zijn daar over het algemeen heel makkelijk in. Die zou je dus ook nog kunnen overwegen.
Amazon is inderdaad ook een goeie, die doen nooit echt moeilijk.
Ik ga er in ieder geval nog even over dubben of ik het het waard vind. De prijs is ook niet mals..
[ Voor 3% gewijzigd door Loempia op 08-08-2023 11:37 ]
Ja daar gaat het mis. Ik werd bij het eerste potje Synapse ook misselijk. Inmiddels sprint ik door de levels heen.
Het verbaast me dat er nog steeds mensen zijn die het vreemd vinden dat ze misselijk worden als ze meteen de meest intense VR-games induiken en dan de headset de schuld geven.
Het verbaast me dat er nog steeds mensen zijn die het vreemd vinden dat ze misselijk worden als ze meteen de meest intense VR-games induiken en dan de headset de schuld geven.
Gisteren ook een uur SwitchBack zitten spelen, echt heel tof wel, er zitten serieuze schrik momenten in. Maar na een uur had ik wel echt een beetje een "wazig" gevoel of zo, dus toen toch maar gestopt. Hoop dat dat went ... anders moet ie toch terug
Ik val in herhaling (en heb geen aandelen), maar is Zombieland dan wellicht nog een optie voor jou? Het is absoluut niet scary, dus wel een iets anders genre. Meer te vergelijken met de lightgun games van vroeger.DennusB schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:41:
Gisteren ook een uur SwitchBack zitten spelen, echt heel tof wel, er zitten serieuze schrik momenten in. Maar na een uur had ik wel echt een beetje een "wazig" gevoel of zo, dus toen toch maar gestopt. Hoop dat dat went ... anders moet ie toch terug
Maar wel lekker zombies knallen en doordat je stil staat i.p.v. rondgereden wordt zou je er een stuk beter tegen moeten kunnen.
Mensen zijn dan denk ik gewoon teleurgesteld. Je koopt zo'n duur ding en wil er graag mee spelen, maar wordt verhinderd door misselijkheid. Ikzelf ben nooit misselijk geworden van VR, maar zou het ook een flinke teleurstelling vinden als ik dat wel werd.BarôZZa schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:40:
Goede tip, ga ik checken. Dankjewel!Racierox schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:59:
[...]
Ik val in herhaling (en heb geen aandelen), maar is Zombieland dan wellicht nog een optie voor jou? Het is absoluut niet scary, dus wel een iets anders genre. Meer te vergelijken met de lightgun games van vroeger.
Maar wel lekker zombies knallen en doordat je stil staat i.p.v. rondgereden wordt zou je er een stuk beter tegen moeten kunnen.
Je moet het denk ik ook meer zien als iets wat je moet aanleren.MennoE schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:09:
[...]
Mensen zijn dan denk ik gewoon teleurgesteld. Je koopt zo'n duur ding en wil er graag mee spelen, maar wordt verhinderd door misselijkheid.
Net zoals dat je muziekinstrument koopt waar je eerst op moet leren spelen, ski's koopt waar je op moet leren skiën, etc.
Ik heb ook ooit de fout gemaakt met de PS VR1 om meteen alle spellen te proberen: die kooi met die haai, DriveClub en nog een horrorspel. Het resultaat was dat ik er een dag ziek van was.
Dus met de PS VR2 langzaam opgebouwd: eerst simpele games en korte sessies. Van zowel de eerste keer GT7 als Resident Evil ben ik ziek geworden binnen 30 minuten, maar meteen gestopt. Daarna langzaam opbouwen en meteen stoppen zodra je merkt dat je misselijk begint te worden.
Na een aantal dagen ben je er aan gewend en kun je uren spelen.
Inmiddels speel ik soms hele avonden GT7 in Sport mode met VR zonder enig probleem.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Precies dit, je moet het rustig opbouwen. Ik werd in het begin kotsmisselijk zelfs na 15 minuten Moss al (terwijl dat juist zo’n beetje de meest ideale game is om mee te beginnen) maar nu speel ik uren GT7, Pavlov etc. Wat mij het beste heeft geholpen: stoppen op het moment dat je iets begint te merken. Als je doorgaat dan wordt je dus misselijk en gaat je lichaam VR daarmee associeren. Als je op tijd stopt zul je merken dat je na een aantal dagen al langer kan spelen en na een week of 2 ook de intense games zoals GT7, Resident Evil Village en Pavlov trekt.DaWaN schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:48:
[...]
Je moet het denk ik ook meer zien als iets wat je moet aanleren.
Net zoals dat je muziekinstrument koopt waar je eerst op moet leren spelen, ski's koopt waar je op moet leren skiën, etc.
Ik heb ook ooit de fout gemaakt met de PS VR1 om meteen alle spellen te proberen: die kooi met die haai, DriveClub en nog een horrorspel. Het resultaat was dat ik er een dag ziek van was.
Dus met de PS VR2 langzaam opgebouwd: eerst simpele games en korte sessies. Van zowel de eerste keer GT7 als Resident Evil ben ik ziek geworden binnen 30 minuten, maar meteen gestopt. Daarna langzaam opbouwen en meteen stoppen zodra je merkt dat je misselijk begint te worden.
Na een aantal dagen ben je er aan gewend en kun je uren spelen.
Inmiddels speel ik soms hele avonden GT7 in Sport mode met VR zonder enig probleem.
En dus beginnen met de statische games waar jouw in-game character niet beweegt zoals Moss, Zombieland en Beat Saber.
Beat Saber zou idd wel eens de perfecte training tegen VR misselijkheid kunnen zijn. Ik word/werd altijd misselijk als ik de spits (wie kent hem nog) deed lezen in de bus of als ik op een boot zit en niet naar buiten kan kijken. Maar met VR gamen heb ik nergens last van. Vandaag nog een dik uur GT7 gespeeld en merk helemaal niks van misselijkheid.
Ik heb dan wel de volledige campaign van Beat Saber uitgespeeld op de Quest2 voordat ik de PS VR2 heb gekocht. En daarna nog vaak losse nummers gedaan (voornamelijk Linkin Park 😎). Dus ik heb een goede training gehad 😀
Ik heb dan wel de volledige campaign van Beat Saber uitgespeeld op de Quest2 voordat ik de PS VR2 heb gekocht. En daarna nog vaak losse nummers gedaan (voornamelijk Linkin Park 😎). Dus ik heb een goede training gehad 😀
Ah nice. The room games op mobiel vond ik altijd top.Crusader1978 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:27:
En zijn zowat de enige games die ik gekocht heb voor mobiel.
Wist niet dat er een VR versie was.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Mooi overzicht voor als je net de PSVR2 hebt aangeschaft of nog inspiratie nodig hebt.
Crisis brigade 2 reloaded nu ook gepatched voor psvr2 kennelijk. Zo maar eens checken. Time crisis was toch altijd wel favoriet
Blijkt een fout te zijn. De PSVR2 versie komt in september.benmoei schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:25:
Crisis brigade 2 reloaded nu ook gepatched voor psvr2 kennelijk. Zo maar eens checken. Time crisis was toch altijd wel favoriet
Hij staat schijnbaar wel al vermeld in de Store als PSVR2 maar is nog niet te downloaden.
Upgrade is wel gratis als je de PSVR1 versie al hebt.
Nogal een fout dan.. dank. Wacht ik nog even. Zag al nergens reviews ofzo
Ai, net gekocht. Gelukkig is de upgrade gratis. Zal vast niet lang meer duren dan!Crusader1978 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 20:20:
[...]
Blijkt een fout te zijn. De PSVR2 versie komt in september.
Hij staat schijnbaar wel al vermeld in de Store als PSVR2 maar is nog niet te downloaden.
Upgrade is wel gratis als je de PSVR1 versie al hebt.