Acties:
  • +1Henk 'm!
DarkSide schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:39:
[...]

True.
Sony gaf aan nog te vroeg te vinden om een mening te vormen over de verkoop aantallen en het succes meen ik.
Maar weet niet hoe Sony 3rd party ontwikkelaars aan boord probeert te krijgen.
GT7 was volgens mij gemaakt met de gedachten van VR in het achterhoofd.
Geen idee of F1-2023 op tijd onboarded was.

De tijd zal het leren hoe het verder gaat.
maar blijf het jammer vinden geen full F1 game in VR te kunnen spelen op de ps5
Ze hoefden alleen de PCVR versie naar PSVR2 te poorten, ze hebben namelijk wel PCVR ondersteuning.
Vind het dan ook merkwaardig dat ze dat niet gedaan hebben, kan nooit echt heel veel kosten lijkt me, maar vraag is inderdaad of ze dat er überhaupt wel uit gehaald hadden met de extra verkopen die VR2 zou opleveren, misschien ook juist omdat ze GT7 ook als concurrent hebben op de VR2, en persoonlijk als ik moest kiezen, heb ik liever GT7.

[Voor 3% gewijzigd door Kalder op 21-05-2023 19:05]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JunkieVirus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-06 22:06
MennoE schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:28:
[...]

Heb je daar een bron voor?
Op twitter is het een leaker die tot nu tot nu toe altijd juist. Was het en die leaky showcase.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 13:38
WaterFire schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:37:
[...]

Ik zat net op Youtube naar PSVR2 This Week te kijken en zag bij een intro iemand bezig met een crowbar..
Bleek het Thief Simulator te zijn |:(
In Half-life Alyx zit ook geen crowbar. 😜

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 13:20
Crusader1978 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:21:
[...]

In Half-life Alyx zit ook geen crowbar. 😜
Ik heb de game niet gespeeld dus kan dat niet weten ;)
spoiler:
had in de spoilertag moeten staan!

[Voor 13% gewijzigd door WaterFire op 21-05-2023 20:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:11
Ik doe mijn psvr2 en oplaadstation in de verkoop. Heb denk ik een keer of 10 gespeeld maar ik blijf op 1 of andere manier beroerd worden. Als er nog er liefhebber is die hem wil overnemen teab 👍

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robbaman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:09
Ik heb binnenkort een game-avond op het werk waarnaar ik m'n PSVR2 mee ga nemen.

Hebben jullie misschien nog suggesties van spellen die eenvoudig op te pakken zijn voor de collega's die nog geen VR (ervaring) hebben?

Het gaat dan vooral op spellen waar je om de beurt een potje kunt spelen. Ik heb zelf bijvoorbeeld Horizon en TWD ook, maar die zijn toch wat minder geschikt voor even een kort potje.

Verder heb ik Pistol Whip al welke daar natuurlijk uitstekend geschikt voor is, maar ik zou daar op zich graag nog wel een game aan toe willen voegen.

Overigens heb ik ook GT7, maar omdat ik geen PS5 compatibel-stuurtje heb lijkt me dat wat minder voor een dergelijke avond.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Robbaman schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:50:
Ik heb binnenkort een game-avond op het werk waarnaar ik m'n PSVR2 mee ga nemen.

Hebben jullie misschien nog suggesties van spellen die eenvoudig op te pakken zijn voor de collega's die nog geen VR (ervaring) hebben?

Het gaat dan vooral op spellen waar je om de beurt een potje kunt spelen. Ik heb zelf bijvoorbeeld Horizon en TWD ook, maar die zijn toch wat minder geschikt voor even een kort potje.

Verder heb ik Pistol Whip al welke daar natuurlijk uitstekend geschikt voor is, maar ik zou daar op zich graag nog wel een game aan toe willen voegen.

Overigens heb ik ook GT7, maar omdat ik geen PS5 compatibel-stuurtje heb lijkt me dat wat minder voor een dergelijke avond.
Haha! Leuk idee! En ik zou je collegas gewoon lekker met de motion controls van de controller GT7 laten spelen, dan heb je geen force feedback natuurlijk, maar heb je in ieder geval het idee dat je iets vast houd dat je net zo kunt draaien als een stuur ;)

Ook kan die minigolf game misschien wat zijn, kun je in principe om de beurt een baan doen. Alleen verzamelt hij dan wel jullie gezamenlijke score 😅

[Voor 6% gewijzigd door Kalder op 22-05-2023 14:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robbaman
Kalder schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:56:
[...]

Haha! Leuk idee! En ik zou je collegas gewoon lekker met de motion controls van de controller GT7 laten spelen, dan heb je geen force feedback natuurlijk, maar heb je in ieder geval het idee dat je iets vast houd dat je net zo kunt draaien als een stuur ;)

Ook kan die minigolf game misschien wat zijn, kun je in principe om de beurt een baan doen. Alleen verzamelt hij dan wel jullie gezamenlijke score 😅
Die Golf zal ik eens bekijken, ik twijfel ook nog of we Switchback VR moeten proberen. Er zijn alleen zoveel negatieve reviews over bij lancering, geen idee of ze dat nog gefixt hebben en of dit vooral komt door hoge verwachtingen (en het dus nog steeds gewoon een leuke party-game is) of dat hij echt gewoon objectief slecht is.

v.w.b. de motion controls is het vooral dat een collega een Playseat Challenge heeft, maar met dat Logitech stuur dat alleen voor XBOX is en niet op de PS5 werkt. Die neemt hij vaak ook mee, dus de racers onder ons gaan dan toch vaak voor die setup. Ik had al eens gepolst of er niet toevallig een Tweaker is die bereid is om een PS5-compatible stuurtje een dagje aan ons te lenen, maar (niet verrassend) niet heel veel animo voor gekregen.

Om er een te kopen voor een avondje vind ik wat ver gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Robbaman schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:06:
[...]

Die Golf zal ik eens bekijken, ik twijfel ook nog of we Switchback VR moeten proberen. Er zijn alleen zoveel negatieve reviews over bij lancering, geen idee of ze dat nog gefixt hebben en of dit vooral komt door hoge verwachtingen (en het dus nog steeds gewoon een leuke party-game is) of dat hij echt gewoon objectief slecht is.

v.w.b. de motion controls is het vooral dat een collega een Playseat Challenge heeft, maar met dat Logitech stuur dat alleen voor XBOX is en niet op de PS5 werkt. Die neemt hij vaak ook mee, dus de racers onder ons gaan dan toch vaak voor die setup. Ik had al eens gepolst of er niet toevallig een Tweaker is die bereid is om een PS5-compatible stuurtje een dagje aan ons te lenen, maar (niet verrassend) niet heel veel animo voor gekregen.

Ja als ze vaker met een stuur racen zijn die motion controls misschien een beetje te awkward, haha

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
harrybeuker schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:15:
Ik doe mijn psvr2 en oplaadstation in de verkoop. Heb denk ik een keer of 10 gespeeld maar ik blijf op 1 of andere manier beroerd worden. Als er nog er liefhebber is die hem wil overnemen teab 👍
Ik zou hem vooral op vraag & aanbod zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harrybeuker
  • Laatst online: 23:11
DennusB schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:21:
[...]

Ik zou hem vooral op vraag & aanbod zetten.
komt snor! vanavond even fotos maken thx!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Robbaman
Kalder schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:20:
[...]

Ja als ze vaker met een stuur racen zijn die motion controls misschien een beetje te awkward, haha
Nou ja, en wil natuurlijk als eigenaar een verpletterende indruk maken 🤣

Maar als ik nu (zeker als het alleen voor een avondje met de collega's) een racestuur ga kopen, dan kan ik meteen een hotel erbij boeken, dan kom ik er thuis niet meer in.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-06 09:45

Kijk ook eens naar Zombieland: Headshot Fever Reloaded. Een laagdrempelige cartoonstyle arcade zombieshooter met rondes van rond de 1,5 minuut. Voortbewegen is d.m.v. teleportatie dus ook weinig kans op misselijkheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04:43
Robbaman schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:06:
[...]

Switchback is jammergenoeg nog niet gefixt, ze hebben het wel beloofd de grafische issues onder handen te gaan nemen maar duurt ondertussen ernstig lang.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:34
Rush of Blood was echt ideaal voor dat soort momenten, dus denk dat Switchback dat ook is, ondanks de beperkingen. Denk wel dat de meeste mensen minder op de resolutie zullen letten.

Enige is wel dat er vaak mensen te bang zijn voor horrorgames en helemaal in VR.

Job Simulator is ook altijd wel een toegankelijk spel voor mensen die voor het eerst VR doen.

Rez Infinite Area X ook, maar duurt een beetje lang als je met veel mensen bent.

[Voor 25% gewijzigd door BarôZZa op 23-05-2023 01:29]

Acties:
  • +3Henk 'm!

Om PSVR2 te showen aan non-gamers (want vaak zijn het non-gamers) moet je sowieso voor de 'experience' games gaan. Een 'activiteit' doen.

Dus in dat opzicht zeker Kayak. Gemakkelijk en hoef je ook niet continu te coachen. Iedereen kan wel wat met z'n armen zwabberen en ronddobberen zonder dat je veel uitleg hoeft te geven ('druk nu op knop ...' je kent het wel). Ook snel en gemakkelijk te roteren.

En die drum game. Een simpele ritme game, zeker op het gemakkelijkste niveau, en je voelt je meteen een rock drummer :+ Zittend te spelen, opnieuw gemakkelijk te roteren (korte sessies, play area staat meteen goed)

Ik zou me concentreren op dat soort experiences.

Beetje zoals die 'plank' game (waarbij je op een plank een gebouw uitloopt) die 5 jaar geleden zo populair was in de VR cafes. Beetje rondwandelen en je vergapen een het immersieve effect, het 'in' de wereld zijn.

In dat opzicht zijn er voor PSVR2 ook te weinig experience games. Type meerijden met een rollercoaster of zo

Iets anders. Morgen is er die showcase toch?

Ik verwacht wel een paar goede aankondigingen. Na een aantal 'miskopen' hou ik me nu even in, en koop geen PSVR2 games meer. In het huidige aanbod kan ik toch niet echt meer iets vinden wat me aanspreekt. Behalve misschien synth riders.

De laatste 2 weken is de PSVR2 niet uit de doos geweest. Ik doe 'm zeker niet weg, want zelfs heel sporadisch een paar rondjes GT7 is al genoeg reden om 'm te houden. De 'added value' in GT7 is zo groot, dat ook heel af en toe GT7 rijden in VR eigenlijk al genoeg is om zo'n ding te beziten. Want zonder PSVR2 kan je die ervaring helemaal niet meer hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbaman
Amos_x schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:50:
[...]

Om PSVR2 te showen aan non-gamers (want vaak zijn het non-gamers) moet je sowieso voor de 'experience' games gaan. Een 'activiteit' doen.

Dus in dat opzicht zeker Kayak. Gemakkelijk en hoef je ook niet continu te coachen. Iedereen kan wel wat met z'n armen zwabberen en ronddobberen zonder dat je veel uitleg hoeft te geven ('druk nu op knop ...' je kent het wel). Ook snel en gemakkelijk te roteren.

En die drum game. Een simpele ritme game, zeker op het gemakkelijkste niveau, en je voelt je meteen een rock drummer :+ Zittend te spelen, opnieuw gemakkelijk te roteren (korte sessies, play area staat meteen goed)

Ik zou me concentreren op dat soort experiences.

Beetje zoals die 'plank' game (waarbij je op een plank een gebouw uitloopt) die 5 jaar geleden zo populair was in de VR cafes. Beetje rondwandelen en je vergapen een het immersieve effect, het 'in' de wereld zijn.

In dat opzicht zijn er voor PSVR2 ook te weinig experience games. Type meerijden met een rollercoaster of zo

Iets anders. Morgen is er die showcase toch?

Ik verwacht wel een paar goede aankondigingen. Na een aantal 'miskopen' hou ik me nu even in, en koop geen PSVR2 games meer. In het huidige aanbod kan ik toch niet echt meer iets vinden wat me aanspreekt. Behalve misschien synth riders.

De laatste 2 weken is de PSVR2 niet uit de doos geweest. Ik doe 'm zeker niet weg, want zelfs heel sporadisch een paar rondjes GT7 is al genoeg reden om 'm te houden. De 'added value' in GT7 is zo groot, dat ook heel af en toe GT7 rijden in VR eigenlijk al genoeg is om zo'n ding te beziten. Want zonder PSVR2 kan je die ervaring helemaal niet meer hebben.
Het zijn geen non-gamers, een heeft ook VR thuis, maar de meesten hebben geen VR ervaring. Het gaat me er vooral om dat we met z'n 7en zijn ofzo en dus een spel met een heel verhaallijn waar je een uur zoet mee bent dus niet praktisch is 😂

Maar bedankt voor je suggestie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NightShadow22
Robbaman schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:18:
[...]

Het zijn geen non-gamers, een heeft ook VR thuis, maar de meesten hebben geen VR ervaring. Het gaat me er vooral om dat we met z'n 7en zijn ofzo en dus een spel met een heel verhaallijn waar je een uur zoet mee bent dus niet praktisch is 😂

Maar bedankt voor je suggestie.
Gewoon lekker Pistol Whip , Kayak & Synth riders dan .... maak het jullie zelf makkelijk er zullen ook vast wat drankjes in het spel zijn word lachen zo :*)

Acties:
  • +3Henk 'm!
Die 250K sales in de eerste 5 weken die uitgelekt was blijkt dus helemaal niet te kloppen, de psvr2 doet het zelfs beter dan de psvr. In de eerste 5 weken hebben ze er 600K verkocht.

[Voor 4% gewijzigd door Ghost babel op 24-05-2023 08:07]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 16:49
Ik hoop dat Alyx beschikbaar komt. Dan kan mijn Index de markt op haha
Ghost babel schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:07:
Die 250K sales in de eerste 5 weken die uitgelekt was blijkt dus helemaal niet te kloppen, de psvr2 doet het zelfs beter dan de psvr. In de eerste 5 weken hebben ze er 600K verkocht.

[Afbeelding]
Nice, en dat alleen in de eerste 6 weken, we zijn ondertussen al een paar maanden verder sinds release en hij ligt inmiddels in de reguliere winkels dus het zal vast wel goed zitten met die verkopen :)

Kalder schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:58:
[...]

Nice, en dat alleen in de eerste 6 weken, we zijn ondertussen al een paar maanden verder sinds release en hij ligt inmiddels in de reguliere winkels dus het zal vast wel goed zitten met die verkopen :)
Ik voel toch aan dit topic dat het momentum wat stokt/stil valt. Hoeveel instroom van tweakers met een nieuwe aanschaf heb je hier gehad de laatste twee maand? Ik heb het gevoel dat hier 5-10 actieve users posten.

En klopt, het is slechts een steekproef, bij een specifiek publiek van tech enthousiast, maar het geeft wel een 'gevoel' aan. Ik hoop dat er een lange staart is voor de verkopen. We zullen het zien.

[Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 24-05-2023 11:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
Op de PSVR2 subreddit viel het me juist op dat vanaf het moment dat hij in de reguliere winkels lag, er weer meer posts kwamen van mensen die hem op die manier hadden gekocht.

Verder kijk ik uit naar de persconferentie van vanavond, hopelijk zitten er wat goede knallers tussen voor zowel de PS5 zelf als de PSVR2.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +1Henk 'm!
Kalder schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:58:
[...]

De PSVR2 heeft in dezelfde periode meer verkocht dan de xbox series S/X. Dat is toch wel een prestatie moet ik zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Amos_x schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:03:
[...]

Ik voel toch aan dit topic dat het momentum wat stokt/stil valt. Hoeveel instroom van tweakers met een nieuwe aanschaf heb je hier gehad de laatste twee maand? Ik heb het gevoel dat hier 5-10 actieve users posten.

En klopt, het is slechts een steekproef, bij een specifiek publiek van tech enthousiast, maar het geeft wel een 'gevoel' aan. Ik hoop dat er een lange staart is voor de verkopen. We zullen het zien.
Merk dat ook wel inderdaad, er zijn hier niet zo heel veel VR2 gebruikers, maar het PS topic is ook bij lange na niet meer zo actief als het was rond de launch van de PS5. Rond de launch van de VR2 was dit topic ook een stuk actiever, denk dat de hype er wel vanaf is en mensen niet echt meer veel praten over de positieve dingen op het internet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:59

DaWaN

'r you wicked ??

Ik speel nog steeds wekelijks met mijn PS VR2, sowieso speel ik geen GT7 meer op plat scherm.
Ook Resident Evil vind ik geweldig in VR.
Vriend van mij heeft ook een PS VR2 gekocht nadat hij de mijne geprobeerd had.
Iedereen die mijn PS VR2 geprobeerd heeft is er positief over: ook gebruikers van PC VR headsets zoals de Vive e.d.

Ben erg benieuwd naar de showcase van vanavond, persoonlijk hoop ik op Alyx en misschien nog een extra racespel.
Zou ook leuk zijn als F1 2023 op een later tijdstip PS VR2 support krijgt.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:10
Kalder schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:41:
[...]

Merk dat ook wel inderdaad, er zijn hier niet zo heel veel VR2 gebruikers, maar het PS topic is ook bij lange na niet meer zo actief als het was rond de launch van de PS5. Rond de launch van de VR2 was dit topic ook een stuk actiever, denk dat de hype er wel vanaf is en mensen niet echt meer veel praten over de positieve dingen op het internet.
Ten tijden van de launch ging het hier voor over levering :P
Verder is alles wel gezegd over de hardware, iedereen hier weet wel hoe je hem goed opzet en wat je kunt verwachten. Daar valt weinig nieuws over te zeggen.
En het handje vol games dat echt de moeite is heeft iedereen al grijs gespeeld en besproken.
PSVR2 heeft echt blockbusters nodig! F123, Alyx, maar ook gewoon Astrobot, Beatsaber.
En TLOU! Ik heb niets met horror, maar TLOU is zoveel story, zoveel exploren, kastjes doorzoeken, craften, rondkijken.. dat zou perfect zijn voor VR.
Of RDR2 VR, rondhobbelen op een paard en schieten met revolvers!
Of een update/vervolg van Blood and Truth.
Of Cyberpunk 2077 VR.
Er is zoveel potentie! Maar studio's investeren pas als ze miljoenen verdienen.

Rockstar is nog te lam om ff een file te updaten zodat je RDR2 op 60FPS kunt spelen op PS5.. dus laat staan dat ze er een VR sausje overheen gooien.

Ik snap dat VR niet ff zo makkelijk is. Maar het is ook weer niet zo ingewikkeld dat een game van de grond afaan voor VR gemaakt moet worden.
Predje schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:03:
[...]

Ten tijden van de launch ging het hier voor over levering :P
Verder is alles wel gezegd over de hardware, iedereen hier weet wel hoe je hem goed opzet en wat je kunt verwachten. Daar valt weinig nieuws over te zeggen.
En het handje vol games dat echt de moeite is heeft iedereen al grijs gespeeld en besproken.
PSVR2 heeft echt blockbusters nodig! F123, Alyx, maar ook gewoon Astrobot, Beatsaber.
En TLOU! Ik heb niets met horror, maar TLOU is zoveel story, zoveel exploren, kastjes doorzoeken, craften, rondkijken.. dat zou perfect zijn voor VR.
Of RDR2 VR, rondhobbelen op een paard en schieten met revolvers!
Of een update/vervolg van Blood and Truth.
Of Cyberpunk 2077 VR.
Er is zoveel potentie! Maar studio's investeren pas als ze miljoenen verdienen.

Rockstar is nog te lam om ff een file te updaten zodat je RDR2 op 60FPS kunt spelen op PS5.. dus laat staan dat ze er een VR sausje overheen gooien.

Ik snap dat VR niet ff zo makkelijk is. Maar het is ook weer niet zo ingewikkeld dat een game van de grond afaan voor VR gemaakt moet worden.
Dat hoeft inderdaad niet per se, van de games op de PSVR1 en 2 zijn er genoeg voorbeelden van games die prima met en zonder VR te spelen zijn.
En inderdaad voor grote firma's is VR nog niet echt heel rendabel, daar is de markt gewoon nog te klein voor, maar hoop echt dat dat wel recht trekt en dat er veel moois aan gaat komen voor VR.

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-06 14:31
GT in VR blijft supercool om te spelen maar ja, je kan er idd niet over blijven posten. Die showcase begint zo om 22:00, ik hoop op releasedates voor Aces of Thunder, die online shooter D-day Enhanced, en nieuws over Half Life en Project Wingman. En nog niet aangekondigde games uiteraard.

En Drunken Barfight of zoiets, voor zij die het ding aan 6 gamende collega's gaan showen.

Edit: helemaal niets gezien of gehoord over die games=)

[Voor 7% gewijzigd door VonBraunschweig op 24-05-2023 23:02]

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:00
Beat saber nu beschikbaar volgens de showcase :D

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:57
koentje3 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:54:
Beat saber nu beschikbaar volgens de showcase :D
Gratis upgrade en alle tracks gekocht in het verleden komen mee. Link

• Wrazor
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:31
Hmm geen verrassingen kwa PSVR2 games volgens mij was alles wat ze hadden laten zien al bekend...
En waar blijft Astrobot!? D:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:34

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Vet! Beat Saber! Maar waar?!

Ik wil nog een triple open trekken om morgen om 6 uur gewekt worden door mijn kinderen en het gevoel hebben een nacht op stap te zijn geweest minus de shoarma after.

XSX: Dampeti ——- PS5: roelinhetdoel ——- SW 1420-0062-2265

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-06 08:45
Elias2020 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:25:
Vet! Beat Saber! Maar waar?!

Ik wil nog een triple open trekken om morgen om 6 uur gewekt worden door mijn kinderen en het gevoel hebben een nacht op stap te zijn geweest minus de shoarma after.
Zit hier ook de hele tijd op check for update te klikken.
Komt er zo aan denk ik, alle add ons zijn net op niet beschikbaar terecht gekomen in de store.

Edit: update beschikbaar (maar dat lijkt nog niet de ps5 versie)

[Voor 5% gewijzigd door SunnieNL op 24-05-2023 23:44]

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

SunnieNL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:41:
[...]

Zit hier ook de hele tijd op check for update te klikken.
Komt er zo aan denk ik, alle add ons zijn net op niet beschikbaar terecht gekomen in de store.

Edit: update beschikbaar (maar dat lijkt nog niet de ps5 versie)
Inmiddels wel volgens mij! Vanavond eens proberen.

Zie helaas geen all inclusive pack met alle nummers, zoals bij Synth Riders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 08-06 08:45
Elias2020 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:32:
[...]

Inmiddels wel volgens mij! Vanavond eens proberen.

Zie helaas geen all inclusive pack met alle nummers, zoals bij Synth Riders.
Mjah, de store doet wat vreemd. Ze staan er op de PS5 zelf wel in. Ik had na downloaden Beat Saber ook 2x in de lijst met games staan vanochtend.
De PS5 editie ziet niet direct wat je al gedownload hebt voor de ps4 editie, dus je moet wel naar degene die je hebt aangeschaft (die staan veelal op gratis) en daar even klikken op de 'gratis kopen' knop. Voor een aantal hebben ze nieuwe packs uitgebracht daar moest ik eerst op kopen klikken, dan in de dropdown de andere versie selecteren en dan was die weer gratis (minus de nummers die ze later hebben toegevoegd)

edit: owh ik zie dat je 'all inclusive' had getyped :) die is er idd niet (nou heb ik ook gewoon de ps4 versie geupgrade)

[Voor 7% gewijzigd door SunnieNL op 25-05-2023 08:57]

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Net even paar nummertjes beat saber gespeeld. Erg leuk, maar veel pittiger dan Synth Riders. Kan op normaal nog geen nummer clearen haha.

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:46
Yeeeesh! Beatsaber. Eindelijk kan ik hem weer spelen.

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 09:50
Elias2020 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:07:
Net even paar nummertjes beat saber gespeeld. Erg leuk, maar veel pittiger dan Synth Riders. Kan op normaal nog geen nummer clearen haha.
ik heb zelf Beatsaber op de Quest2 en vind het heel leuk. Weet niet of het de moeite waard is om hem ook te kopen voor de PS VR2. Ik lees ook al verhalen dat de hoek van het blad van je zwaard niet overeenkomt met hoe je de PS VR2 controllers vast hebt. Bij de Quest2 klopt dit perfect en is er zelfs een mogelijkheid om dit aan te passen. Maar bij de PS VR2 kun je dit (nog) niet aanpassen.

Vond jij wel dat de stand van je virtuele zwaard goed overeenkomt met hoe je de PS VR2 controller vast hebt?

• 4acesNL
  • Laatst online: 01:46
Het komt niet honderd procent overeen. De move controllers zijn kwa feel beter. Maar technisch is dit wel een stap vooruit. Veel stabieler. Na een paar sessies merk je het niet meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-06 17:20
De showcase nog een rustig bekeken. De volgende 2 spellen staan bij mij op de lijst. arizona sunshine en RE4.

Dit zijn voor mij de 2 VR spellen waar ik veel zin in heb..

• NightShadow22
harley2009 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:56:
De showcase nog een rustig bekeken. De volgende 2 spellen staan bij mij op de lijst. arizona sunshine en RE4.

Dit zijn voor mij de 2 VR spellen waar ik veel zin in heb..
Same al denk ik dat RE4 nog wel tot eind dit jaar of volgend jaar op zig laat wachten.

verder erg teleurstellende showcase overall. maar ook vooral op Vr2 gebied

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07:04
Zojuist BeatSaber aangeschaft, ik amuseer mij rot. Het voelt zeer cool om te spelen, het ziet er wat minder cool uit maar dat maakt niks uit.
Ik wou het eigenlijk al jaren spelen en het is het waard geweest om zo lang te wachten.

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-06 17:20
NightShadow22 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:35:
[...]

Same al denk ik dat RE4 nog wel tot eind dit jaar of volgend jaar op zig laat wachten.

verder erg teleurstellende showcase overall. maar ook vooral op Vr2 gebied
VR2 viel idd wat tegen, had stiekem gehoopt op Half life (blijf er op hopen dat die dit jaar toch nog komt. . Maar met deze 2 spellen en ook nog deze behemoth (komt waarschijnlijk ook) naar de PSVR2 kan ik wel vooruit.

• NightShadow22
harley2009 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:13:
[...]

VR2 viel idd wat tegen, had stiekem gehoopt op Half life (blijf er op hopen dat die dit jaar toch nog komt. . Maar met deze 2 spellen en ook nog deze behemoth (komt waarschijnlijk ook) naar de PSVR2 kan ik wel vooruit.
Ja die laatste verwachte ik dus wat gameplay van op zn minst ben benieuwd of die dit jaar nog komt.... en ja inderdaad Alyx de eeuwige droom ik hoop het ook zo erg maar eigenlijk ben ik bang dat Valve gewoon doet wat Valve wil en dat ze die gewoon als system seller exclusief houden voor Valve maakt geld ivm Steam etc eigenlijk weinig uit het is erg jammer maar waarschijnlijk wel zo -O- kijk alleen al hoe graag wij m willen dat is gewoon echt een system seller voor ze.

• Robbaman
Ik vond die Synapse juist best een leuke game lijken. We gaan het nog zien natuurlijk, maar ik vermaak me goed met Pistol Whip, dus dit leek me ook wel wat.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 10:23

Ace

Happy Happy Joy Joy

AppleFan2007 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:25:
Zojuist BeatSaber aangeschaft, ik amuseer mij rot. Het voelt zeer cool om te spelen, het ziet er wat minder cool uit maar dat maakt niks uit.
Ik wou het eigenlijk al jaren spelen en het is het waard geweest om zo lang te wachten.
Ik dacht nog even snel proberen voordat ik ga slapen....

Twee uur later badend in het zweet en meer geld uitgeven aan songs dan een jaar abbo bij de Basic Fit.

Holy shit, wat cool!

o/~ hey, I don't wanna go to work today, wanna stay home and play all my video games, on the 1up show o/~ 2006-2009 :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
Robbaman schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 23:13:
Ik vond die Synapse juist best een leuke game lijken. We gaan het nog zien natuurlijk, maar ik vermaak me goed met Pistol Whip, dus dit leek me ook wel wat.
Synapse sprak mij ook aan, dus die ga ik wel even in de gaten houden. Verder viel de showcase redelijk tegen op VR2 gebied, weer een (zombie) shooter. Hopelijk komen er nog wat meer andere games die niet vereisen dat je een geweer vast hebt :P

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +4Henk 'm!

• WaterFire
Amos_x schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:03:
[...]

Ik heb naar je geluisterd, hij is vanmiddag binnen gekomen 😎

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 11:01
Ace schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 02:33:
[...]

Ik dacht nog even snel proberen voordat ik ga slapen....

Twee uur later badend in het zweet en meer geld uitgeven aan songs dan een jaar abbo bij de Basic Fit.

Holy shit, wat cool!
Beat Saber is ook nog steeds mijn favo VR game, heb er echt uren en uren inzitten en speel het nog steeds af en toe, wel op de Quest 2 met custom songs, want de standaard liedjes vind ik niet echt lang leuk...Hardstyle en gamemuziek is geniaal om te doen, lekker zweten inderdaad! _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WaterFire
Nou de eerste dag PSVR2 zit er op!
Uiteraard eerst bijna alle demo's geprobeerd. Ragnarock was voor mij een positief wtf momentje. Een game zoals ik die vaak op mijn telefoon speel maar wat gaaf wanneer voor het eerst die drums haptic feedback geven👍🏻
Ik heb dat ene nummer letterlijk nog steeds in mijn hoofd zitten 😭

Die game met het drumstel was er dan weer na 5 minuten af, onoverzichtelijk en gedoe met vasthouden van de sticks.

Rez speel ik al sinds de PS2 dus die tien euro upgrade was de eerste aankoop. Ook gaaf, maar minder heftig dan verwacht. Zelfs makkelijker, ik had al even geen 100% meer gehaald.

Star Wars is mooi, maar weet niet of ik dat uren zou spelen. Eenmaal buiten wordt het weer wat generiek. En die omhoog/omlaag knop voelt heel onnatuurlijk. Alsof het een bug is.
De bar voelt alsof je een Disney pretpark attractie in USA binnenloopt, lachen.

Puzzling places is ook een game waar ik op voorhand naar uitkeek. Binnen een minuut speelt het alsof het nooit anders geweest is. Heel intuïtief. Tja, wat kan je met een legpuzzel, maar strak uitgevoerd hoor. En veel tijd in de demo beschikbaar.

GT7 durfde ik nog niet aan, ik kon de misselijkheid nog ontwijken tot nu toe.

Zombie en horror komt er nooit op, daar beleef ik geen plezier aan. Ik ben ooit gestopt bij F.E.A.R.🥶

Oh ja, call of the mountain niet eens aan toegekomen haha..genoeg te doen dus!

Nog even over het apparaat zelf;
Ik hoop dat ze de range van het zitten wat groter of instelbaar maken (nog niet gevonden).
Er komt een cirkel om je heen maar met gestrekte arm krijg ik continu de waarschuwing, terwijl ik gewoon de ruimte heb. Dat leid af.

En toen we hem een keer aanzetten ging de tv op zwart terwijl de psvr wel gewoon aanstond. Pas toen ik alles uit en aan zette kwam het tv beeld weer terug. Is dat een setting of gewoon even van slag af?

[Voor 19% gewijzigd door WaterFire op 27-05-2023 09:24]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:46

thunder8

Het gedonder begint weer.

WaterFire schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:13:
Die game met het drumstel was er dan weer na 5 minuten af, onoverzichtelijk en gedoe met vasthouden van de sticks.
Dat is een setting. Je kan instellen dat je de thumbbuttons niet hoeft vast te houden om de drumsticks vast te houden. Ik kreeg daar ook kramp door of verloor de drumsticks midden in een nummer en dan is het snel klaar. Na het aanpassen ging het een stuk beter.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:54
Uiteraard eerst bijna alle demo's geprobeerd. Ragnarock was voor mij een positief wtf momentje. Een game zoals ik die vaak op mijn telefoon speel maar wat gaaf wanneer voor het eerst die drums haptic feedback geven👍🏻

Rez speel ik al sinds de PS2 dus die tien euro upgrade was de eerste aankoop. Ook gaaf, maar minder heftig dan verwacht. Zelfs makkelijker, ik had al even geen 100% meer gehaald.

Star Wars is mooi, maar weet niet of ik dat uren zou spelen. Eenmaal buiten wordt het weer wat generiek. En die omhoog/omlaag knop voelt heel onnatuurlijk. Alsof het een bug is.
De bar voelt alsof je een Disney pretpark attractie in USA binnenloopt, lachen.

Puzzling places is ook een game waar ik op voorhand naar uitkeek. Binnen een minuut speelt het alsof het nooit anders geweest is. Heel intuïtief. Tja, wat kan je met een legpuzzel, maar strak uitgevoerd hoor. En veel tijd in de demo beschikbaar.

GT7 durfde ik nog niet aan, ik kon de misselijkheid nog ontwijken tot nu toe.

Zombie en horror komt er nooit op, daar beleef ik geen plezier aan. Ik ben ooit gestopt bij F.E.A.R.🥶

Oh ja, call of the mountain niet eens aan toegekomen haha..genoeg te doen dus!

Ik hoop dat ze de range van het zitten wat groter of instelbaar maken (nog niet gevonden).
Er komt een cirkel om je heen maar met gestrekte arm krijg ik continu de waarschuwing, terwijl ik gewoon de ruimte heb. Dat leid af.

En toen we hem een keer aanzetten ging de tv op zwart terwijl de psvr wel gewoon aanstond. Pas toen ik alles uit en aan zette kwam het tv beeld weer terug. Is dat een setting of gewoon even van slag af?
Ook als je zit kan je alsnog beter selecteren dat je staat want dan gebruikt ie de door jou geselecteerde ruimte. Geen last meer van die inderdaad kleine cirkel dan.

En vwb zwart scherm op tv: dat scherm is in alle 2d-content zwart dus bijv in het PS5 main menu of in een non-VR game. Pas als je een VR game of de VR-setup start wordt dat beeld zichtbaar op de TV.

Enjoy!

• Mayco
  • Laatst online: 07-06 07:04
Gisterenavond Beat Saber geïnstalleerd, en vind het heel leuk. Ook m'n vrouw die normaal niets met Videogames heeft amuseert zich ermee

Bij de inbegrepen songs zitten wel veel hardstyle, wat niet echt mijn favoriete genre is, maar wel goed is voor een stevige workout.

Wat @ZeroY85 zegt inderdaad, ik heb nog geen game gespeeld waar het uit maakt of je zittend of staand selecteerd, alleen wanneer je staand kiest kun je inderdaad zelf de ruimte toewijzen. Voor de rest veranderd er volgens mij niets.

Je kunt vaak wel, wanneer je het gevoel hebt op een vreemde hoogte te zitten/staan, dat beïnvloeden door de instelling van waar de vloer zit hoger of juist lager te zetten.

[Voor 9% gewijzigd door Kalder op 27-05-2023 11:36]

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:38

Mijn zitplek is buiten de ruimte waar ik staand speel, dus ik gebruik de zit optie ook regelmatig.

Ik ga tijdens het instellen altijd even een stukje naar voren zitten, dan komt de cirkel ook wat naar voren en heb ik minder last van armen die er buiten komen als ik daarna weer normaal zit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

Ik zou 'm toch nog niet meteen afschrijven. Dat deed ik in eerste instantie ook, maar ben er toch nog eens een paar keer voor gaan zitten, en nu vind ik het een van de betere games in de PSVR2 library. Ik speel 'm alvast regelmatig.

Inderdaad, soms staat het drumstel te hoog of te laag, maar snel even de game afsluiten en opnieuw beginnen, wil vaak wel helpen. Geen idee waar het aan ligt. Misschien verwacht de game dat je 'staand binnenkomt' en dan pas gaat zitten. Of dat je al moet zitten als je aan de game begint.

Ivm de sticks, eerste wat ik deed is in de settings kijken of je dat kon aanpassen. Ik heb grote handen, en de controllers zijn eigenlijk iets te klein, maar die R1/L1 blijven indrukken, dat kon ik ook niet. Kramp. Dus gewoon de setting aanpassen zoals @thunder8 ook al zei, zodat de default "sticks vasthouden" is. En de knop is sticks los laten.

In afwezigheid van beat saber (tot gisteren) vond ik het een van de betere ritme games, en hoe debiel je er ook mag uit zien voor een omstaander :+ je voelt je wel een rock drummer in je fantasie :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mayco
  • Laatst online: 07-06 07:04
Ragnarock was voor mij een positief wtf momentje. Een game zoals ik die vaak op mijn telefoon speel maar wat gaaf wanneer voor het eerst die drums haptic feedback geven👍🏻
Was voor mij niet zo duidelijk, maar je kan nog naar beneden scrollen en zo zijn er 3 nummers te kiezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ook blij met beat saber, snap de kritiek niet echt, voor mij werkt het perfect.

Enige nadeel vind ik dat de nummers gecensureerd worden (billie eilish, kendrick lamar, etc...) maar voor de rest speelt het lekker weg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darkreptile
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-06 13:02
ohhh beat saber is erg gaaf, vind het wel snel moeilijk worden, en na 1 uur spelen de volgende dag last van me hamstring haha

Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crusader1978
thunder8 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:28:
[...]

Dat is een setting. Je kan instellen dat je de thumbbuttons niet hoeft vast te houden om de drumsticks vast te houden. Ik kreeg daar ook kramp door of verloor de drumsticks midden in een nummer en dan is het snel klaar. Na het aanpassen ging het een stuk beter.
Dit vond ik ook vervelend bij Star Wars, daar kun je gelukkig ook instellen dat je die knop niet vast hoeft te houden om je wapens in je hand te houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 11:58
Qweridee schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:19:
[...]

Beat Saber is ook nog steeds mijn favo VR game, heb er echt uren en uren inzitten en speel het nog steeds af en toe, wel op de Quest 2 met custom songs, want de standaard liedjes vind ik niet echt lang leuk...Hardstyle en gamemuziek is geniaal om te doen, lekker zweten inderdaad! _/-\o_
Ik vind het een gemis dat er geen hardstyle nummers bij zitten. Er is zeker geen mogelijkheid om zelf tracks toe te voegen op de PSVR2? -O-
Mayco schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:02:

Bij de inbegrepen songs zitten wel veel hardstyle, wat niet echt mijn favoriete genre is, maar wel goed is voor een stevige workout.
Die kosten waarschijnlijk qua licentie vrij weinig, ik heb de game nog niet gekocht maar dat vind ik wel een groot nadeel dat je veel nummers nog los moet kopen.

• Ruben26
  • Laatst online: 08-06 10:31
Is Beat Saber aanvulling of meer van hetzelfde als je al Synth Riders bezit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Ruben26 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:30:
Is Beat Saber aanvulling of meer van hetzelfde als je al Synth Riders bezit?
Meer van hetzelfde, maar toch anders. Heb ze allebei en daar ben ik blij mee. Beat Saber is uitdagender. Vind de muziek van Synth Riders wel veel leuker.

Na een paar uur Beat Saber kon ik ineens makkelijk een niveau omhoog in Synth Riders.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:43

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Bulletstorm komt naar PSVR2:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WaterFire
De Days of Play zijn begonnen. 10 VR2 games in de aanbieding waarvan twee keer GT7 die in prijs van 'lachwekkend' naar 'belachelijk' zijn gezakt.
Ik had gehoopt dat ze VR2 via deze weg wat meer zouden promoten..

De games:
https://store.playstation...R2=productVrCompatibility

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wat kost GT7 dan? Heb die een tijd geleden al eens in de aanbieding gekocht voor 50,-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightShadow22
WaterFire schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:36:
De Days of Play zijn begonnen. 10 VR2 games in de aanbieding waarvan twee keer GT7 die in prijs van 'lachwekkend' naar 'belachelijk' zijn gezakt.
Ik had gehoopt dat ze VR2 via deze weg wat meer zouden promoten..

De games:
https://store.playstation...R2=productVrCompatibility
Wel comedy inderdaad GT7 gewoon nog steeds prijzig voor de definitie van een aanbieding en Village is al helemaal belachelijk omdat ze die toen in de tijd voor de release van de VR2 en daarna aanboden voor 19,99.

Heb de days of play al nooit echt intressant gevonden heb zelf een digital ps5 en betaal altijd de hoofdprijs maar je zou toch denken dat ze voor the days of play wel eens wat meer uit de kast mogen halen kwa kortingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik zie dat GT7 van 79,95 voor 49,95 is, imho toch een prima deal en die game is het zeker waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightShadow22
Chaoss schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 18:47:
Ik zie dat GT7 van 79,95 voor 49,95 is, imho toch een prima deal en die game is het zeker waard.
Absoluut het is gewoon alleen zo dat het altijd comedy blijft hoe ze days of play als iets bijzonders promoten kwa prijzen terwijl die aanbiedingen vaak of eerder in het jaar in nog betere vorm beschikbaar waren of gewoon eerder al eens voor de zelfde prijs aangeboden werden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PeterPoit
  • Laatst online: 00:13
Leuk dat Best Saber eindelijk beschikbaar is. Toch baal ik er nog wel van dat Audica een langzame dood aan het sterven is. Vond dat de betere ritme game voor de psvr 1.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 22:17
Ik heb geprobeerd te zoeken op Google en hier maar blijkbaar gebruik ik geen goede keywords.

Hebben jullie ook dat de VR bril niet werkt na sleep mode? Moet de USB stekker eruit halen. Opnieuw in sleep mode, en na weer de PS5 weer te starten kan ik de VR bril aanzetten.

Ik heb ook een leuke computer..

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-06 19:46
Tranzy schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:23:
Ik heb geprobeerd te zoeken op Google en hier maar blijkbaar gebruik ik geen goede kenwords.

Hebben jullie ook dat de VR bril niet werkt na sleep mode? Moet de USB stekker eruit halen. Opnieuw in sleep mode, en na weer de PS5 weer te starten kan ik de VR bril aanzetten.
Nee dat heb ik niet. Mijn bril is altijd aangesloten op PS5 en ik gebruik meestal sleep mode. Als ik wil spelen zet ik met controller de PS aan en de bril met het power knopje, en dan werkt het gelijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:46
Jammer dat de PSVR2 support weer dezelfde kant op lijkt te gaan als bij PSVR1.

Ik had tijdens het PS event gehoopt op een paar grote aankondigingen van het niveau Alyx, Call of Duty en F1 2023 die me over de streep zouden trekken, maar helaas.

Ook zou ik heel graag meer VR remakes van iets oudere games zoals Bioshock willen zien. Dat lijkt mij een betaalbare en rendabele manier om de VR content flink uit te breiden waardoor PSVR2 veel interessanter wordt voor een grote groep mensen. Waarom zet Sony daar niet veel meer op in?

Net als het PSVR2 compatibel maken van mijn favoriete PSVR1 games zoals RE7, Astrobot, Batman Arkham, VR Worlds, etc.

Ik wacht het dus nog maar even verder af.
.GoO schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 07:53:

Ook zou ik heel graag meer VR remakes van iets oudere games zoals Bioshock willen zien. Dat lijkt mij een betaalbare en rendabele manier om de VR content flink uit te breiden waardoor PSVR2 veel interessanter wordt voor een grote groep mensen. Waarom zet Sony daar niet veel meer op in?
Je mag veel 'willen', maar houd het een beetje realistisch graag. Hoe zie je dat voor je dan?

Jij duidt random wat oude games aan die 'zomaar even VR moeten worden'? De eerste bioshock dateert van 2007, de laatste van 2013. Dus 10 tot 16 jaar geleden. Ken Levine is totaal niet meer met deze games bezig. Dit is 'dode' code.

Dus hoe moet Sony dit doen? Even wat lijntjes code bijschrijven in een game die niet van hen is? Die complete studios terug nieuw leven inblazen om een game VR te maken? Een game 'even VR maken' lijkt me ook niet zo eenvoudig als even een schakelaar flippen.

Nee, oude games worden nooit zomaar VR, tenzij er een directe inspanning is van de originele devs en studios, en assets en dergelijke dus nog ergens toegangelijk zijn.

VR moet het hebben van nieuwe games. Het lijkt me trouwens ook niet aangewezen om zo'n (technisch) oude games te gebruiken, om iets als een VR headset in het nieuws te houden. De associatie met VR is minstens dat het een beetje 'futuristisch' is, iets nieuws (toch voor de massa) en dan ga je daar een game op loslaten met stijve animaties van 16 jaar geleden?

De game library is op dit moment inderdaad relatief mager. Ook al is GT7 eigenlijk genoeg voor mij om een VR2 te verantwoorden. En eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat m'n VR2 ook al een aantal weken niet meer uit de doos is geweest. Geen tijd, geen zin, andere platte games in m'n beperkte game-tijd. Maar het staat er voor wanneer ik 'm wil gebruiken, en dat is me best wat waard. 600 euro is ook geen onoverkomelijke uitgave als volwassenen (mag ik hopen), dus vind ik het fijn van 'n gewoon te hebben 'just in case'.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:46
600 euro is ook geen onoverkomelijke uitgave als volwassenen (mag ik hopen)
Aparte uitspraak. Dat is echt puur persoonlijk. 600 euro is en blijft voor veel mensen, volwassen of niet, een smak geld.

[Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 03-06-2023 12:15]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:14:
[...]

Aparte uitspraak. Dat is echt puur persoonlijk. 600 euro is en blijft voor veel mensen, volwassen of niet, een smak geld.
Helaas is dat wel de waarheid, mensen vergissen zich helaas nog weleens hoe ontzettend veel arme gezinnen we in Nederland hebben, de voedselbanken kunnen de druk niet voor niets bijna niet meer aan ...

Acties:
  • +4Henk 'm!
Kalder schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:43:
[...]

Helaas is dat wel de waarheid, mensen vergissen zich helaas nog weleens hoe ontzettend veel arme gezinnen we in Nederland hebben, de voedselbanken kunnen de druk niet voor niets bijna niet meer aan ...
Met alle respect, maar even serieus doen aub. Een PSVR2 is geen basisrecht of basisbehoefte. In die positie zijn er wel andere noden die je eerst moet voldoen, alvorens je aan aan luxe speelgoed begint te denken. Je uitspraak is in deze context hoe dan ook geen argument. Alsof je op een rolex forum gaat aanvoeren dat er veel voedselbanken zijn. Ok dan.

Wie dit koopt, heeft er de 'impuls buy' cash voor over, en gaat er morgen geen boterham minder door eten. Als er dan even geen of minder games zijn, is dat dan ook geen onoverkomelijk probleem. Een halszaak maken van een relatief kleine library voor een luxe speeltje vind ik sowieso nogal getuigen van "first world problems".

Dus ik hoop inderdaad dat voor wie een PSVR2 heeft liggen en wie in dit forum meedraait, die 600 euro echt geen probleem is. Anders maak je verkeerde keuzes. Mijn positie blijft dus onveranderd.

En ik ga nog niet meteen kapot van medelijden als ik zie wat voor hobby's er zoal op nagehouden worden. Al eens opgezocht wat die duizenden carbon racefietsen kosten van al die wannabee weekendfietsers die je overal ziet? Je koopt er waarschijnlijk nog geen setje wielen voor. Of wat vissers kopen, of een setje velgen voor die nieuwe wagen? Reizen, dagje pretpark? Sorry, maar in verhouding valt gamen echt goed mee.

Chill iedereen. Niemand is sony een PSVR2 aankoop verschuldigd, je moet dit ding niet kopen. Sony zal morgen ook niet omvallen van de mensen die nu stellig declameren geen PSVR2 te willen kopen. Prima toch? En als je het toch hebt gekocht en het bevalt niet, kan je het nog steeds retourneren of verkopen met weinig verlies. Leergeld.

Puur rationeel zijn hierin. Als het ecosysteem niet voldoet, niet instappen. Eenvoudig. Dat is enkel een probleem voor sony en hun aandeelhouders. Verontwaardigd doen omdat een nieuw product 4 maand na release nog niet helemaal op stoom is... Tja...

Geen man overboord. En als het hele VR avontuur toch op niets uit draait, jammer dan. Het product was niet populair genoeg en verdwijnt. Eenvoudige marktwerking zoals het hoort. Het zal het eerste product niet zijn, vooral in de huidige tijd.

Als we ooit willen uitzoeken of VR ooit iets wordt buiten een harde kern van tech nerds en early adpoters, MOETEN grote partijen zoals sony, apple en meta er mee aan de slag. Anders weet je het gewoon niet. En falen hoort er bij, dat is dan ook een duidelijk signaal uit de markt. Als VR over tien jaar nog steeds niets meer is dan een niche accessoire voor sweaty gamers, ga er dan maar van uit dat het niets wordt. Zoals 3D tv's...

Acties:
  • +2Henk 'm!
Amos_x schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:00:
[...]

Met alle respect, maar even serieus doen aub. Een PSVR2 is geen basisrecht of basisbehoefte. In die positie zijn er wel andere noden die je eerst moet voldoen, alvorens je aan aan luxe speelgoed begint te denken. Je uitspraak is in deze context hoe dan ook geen argument. Alsof je op een rolex forum gaat aanvoeren dat er veel voedselbanken zijn. Ok dan.
Ik reageerde niet in de context van het gaande gesprek, heb dat niet gevolgd en heb ik ook even geen zin in, ik reageerde alleen op een antwoord op iemand die zegt dat 600 voor volwassen niet veel geld kan zijn. Maar zie nu pas dat dat uit de context van een ander bericht gehaald is. Maar whatever neemt niet weg dat er veel te veel armoede in Nederland is.

[Voor 9% gewijzigd door Kalder op 03-06-2023 14:16]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Timothy3000
Kalder schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:14:
[...]

Ik reageerde niet in de context van het gaande gesprek, heb dat niet gevolgd en heb ik ook even geen zin in, ik reageerde alleen op een antwoord op iemand die zegt dat 600 voor volwassen niet veel geld kan zijn. Maar zie nu pas dat dat uit de context van een ander bericht gehaald is. Maar whatever neemt niet weg dat er veel te veel armoede in Nederland is.
Die reactie van mij was puur hierop
600 euro is ook geen onoverkomelijke uitgave als volwassenen (mag ik hopen)
In de context waarop Atmos hem nu stelt snap ik hem ook wel, maar als losse opmerking in zn eerdere comment vond ik het wat opmerkelijk en zwartwit gesteld. Vandaar mijn reactie. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Timothy3000
[...]
Als we ooit willen uitzoeken of VR ooit iets wordt buiten een harde kern van tech nerds en early adpoters, MOETEN grote partijen zoals sony, apple en meta er mee aan de slag. Anders weet je het gewoon niet. En falen hoort er bij, dat is dan ook een duidelijk signaal uit de markt. Als VR over tien jaar nog steeds niets meer is dan een niche accessoire voor sweaty gamers, ga er dan maar van uit dat het niets wordt. Zoals 3D tv's...
Ik heb serieus interesse in VR en PSVR maar zolang er geen fatsoenlijke library met echte games is ipv dure techdemo's en kleine partytitels gaat het hem voor mij ook niet worden. Vooralsnog is het, gebaseerd op wat er uit is en nog gaat komen, mij geen 600 euro waard. Als ik racefan was geweest was het wellicht anders.

Hier
Een halszaak maken van een relatief kleine library voor een luxe speeltje vind ik sowieso nogal getuigen van "first world problems".
kan ik me dan ook niet helemaal in vinden. Je koopt dat ding niet om hem in de kast te laten verstoffen na een paar uurtjes toch? Ik snap die reacties wel zoals die van Goo wel.

Zonder stevige library ga je casuals zoals mij niet overtuigen en dat zou zonde zijn van een experience met zoveel potentie.

Dat gezegd: Het ding is natuurlijk nog maar net uit, dus nu nog iets te vroeg om te oordelen, al had ik wel op iets meer toffe echte launchgames gehoopt.

[Voor 25% gewijzigd door Timothy3000 op 03-06-2023 16:10]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• .GoO
[...]

Wie dit koopt, heeft er de 'impuls buy' cash voor over, en gaat er morgen geen boterham minder door eten. Als er dan even geen of minder games zijn, is dat dan ook geen onoverkomelijk probleem. Een halszaak maken van een relatief kleine library voor een luxe speeltje vind ik sowieso nogal getuigen van "first world problems".

Dus ik hoop inderdaad dat voor wie een PSVR2 heeft liggen en wie in dit forum meedraait, die 600 euro echt geen probleem is. Anders maak je verkeerde keuzes. Mijn positie blijft dus onveranderd.

En ik ga nog niet meteen kapot van medelijden als ik zie wat voor hobby's er zoal op nagehouden worden. Al eens opgezocht wat die duizenden carbon racefietsen kosten van al die wannabee weekendfietsers die je overal ziet? Je koopt er waarschijnlijk nog geen setje wielen voor. Of wat vissers kopen, of een setje velgen voor die nieuwe wagen? Reizen, dagje pretpark? Sorry, maar in verhouding valt gamen echt goed mee.

Chill iedereen. Niemand is sony een PSVR2 aankoop verschuldigd, je moet dit ding niet kopen. Sony zal morgen ook niet omvallen van de mensen die nu stellig declameren geen PSVR2 te willen kopen. Prima toch? En als je het toch hebt gekocht en het bevalt niet, kan je het nog steeds retourneren of verkopen met weinig verlies. Leergeld.

Puur rationeel zijn hierin. Als het ecosysteem niet voldoet, niet instappen. Eenvoudig. Dat is enkel een probleem voor sony en hun aandeelhouders. Verontwaardigd doen omdat een nieuw product 4 maand na release nog niet helemaal op stoom is... Tja...

Geen man overboord. En als het hele VR avontuur toch op niets uit draait, jammer dan. Het product was niet populair genoeg en verdwijnt. Eenvoudige marktwerking zoals het hoort. Het zal het eerste product niet zijn, vooral in de huidige tijd.

Ik heb de PSVR1 op launchdag gekocht en was daar super enthousiast over. Net als over VR in het algemeen, het is in mijn optiek letterlijk en figuurlijk een gamechanger.

RE7 was de beste en meest intense game experience die ik ooit heb meegemaakt. Maar helaas bleven daarna de echte topgames uit, waardoor mijn interesse verslapte en ik de PSVR1 uiteindelijk na een aantal jaar verkocht heb. Helemaal prima voor een eerste generatie.

PSVR2 is qua product in alle opzichten een grote verbetering en VR heeft nog steeds mijn bovengemiddelde interesse, ondanks dat ik met twee kleine kinderen inmiddels nog maar weinig aan gamen toe kom. De geringe vrije tijd die ik wel heb is waardevol en wil ik dan ook alleen besteden aan VR ervaringen die echt de moeite waard zijn.

Ik had dan ook gehoopt dat Sony mij (en waarschijnlijk velen met mij) tijdens het recente event over de streep zou trekken met een paar grote aankondigingen die aantonen dat PSVR2 ook qua content de volgende stap gaat maken. Maar eigenlijk staat er op dit moment niks in de planning waar ik echt enthousiast van word en dat vind ik teleurstellend.

Dat heeft verder niets met het financiële plaatje te maken. Ik behoor tot de iets oudere bovenmodale doelgroep en met Alyx en een paar andere grote titels in het vooruitzicht zou ik hem vandaag nog bestellen.

Dat mag je realistisch vinden of niet, maar zonder een stabiele stroom van dergelijke titels gaan we nooit de echte potentie van VR ontdekken.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 09:25

Geronimous

Moderator Spielerij

Topicstarter
Een discussie over de koopkracht van de gemiddelde Nederlander is offtopic...

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NightShadow22
.GoO schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 16:55:
[...]

Ik heb de PSVR1 op launchdag gekocht en was daar super enthousiast over. Net als over VR in het algemeen, het is in mijn optiek letterlijk en figuurlijk een gamechanger.

RE7 was de beste en meest intense game experience die ik ooit heb meegemaakt. Maar helaas bleven daarna de echte topgames uit, waardoor mijn interesse verslapte en ik de PSVR1 uiteindelijk na een aantal jaar verkocht heb. Helemaal prima voor een eerste generatie.

PSVR2 is qua product in alle opzichten een grote verbetering en VR heeft nog steeds mijn bovengemiddelde interesse, ondanks dat ik met twee kleine kinderen inmiddels nog maar weinig aan gamen toe kom. De geringe vrije tijd die ik wel heb is waardevol en wil ik dan ook alleen besteden aan VR ervaringen die echt de moeite waard zijn.

Ik had dan ook gehoopt dat Sony mij (en waarschijnlijk velen met mij) tijdens het recente event over de streep zou trekken met een paar grote aankondigingen die aantonen dat PSVR2 ook qua content de volgende stap gaat maken. Maar eigenlijk staat er op dit moment niks in de planning waar ik echt enthousiast van word en dat vind ik teleurstellend.

Dat heeft verder niets met het financiële plaatje te maken. Ik behoor tot de iets oudere bovenmodale doelgroep en met Alyx en een paar andere grote titels in het vooruitzicht zou ik hem vandaag nog bestellen.

Dat mag je realistisch vinden of niet, maar zonder een stabiele stroom van dergelijke titels gaan we nooit de echte potentie van VR ontdekken.
Echt een perfecte opsomming van het hele verhaal wat nu speelt.

Ik zelf denk er ook over na mn VR2 te koop te zetten vind de line up erg teleurstellend en ben na COTM, RE8 , The walking death chapter 1 en 2 en de teleurstellende showcase er eigenlijk wel klaar mee.

Voor Bulletstorm, Re4 zonder release date en mss assasins creed Nexus en die ene zombie game ben even de naam vergeten ga ik hem denk ik niet houden of er moet een wonder gebeuren zeer binnenkort met een of andere state of play maar dat is eigenlijk geen realistische verwachting.

Heb echt van al het bovengenoemde zwaar genoten maar speel geen GT7 dat is de enige game die het verantwoord om de VR2 op dit moment te houden omdat de game een eeuwige replayability heeft. Maar voor iemand als ik die van triple A single player experiences houd is het het eigenlijk bijna niet waard met de line up die nu bekend is ..... Behemoth leek me zeer intressant maar daar is het aardig stil over al zou die voor het eind van het jaar nog uit moeten komen.

Het lijkt een beetje de Vita / VR1 kant op te gaan met de VR2 Sony staat er jammergenoeg bekend om al had ik gehoopt dat ze het met de VR2 toch anders zouden doen, en ik hoopte dat de februari release een soort van soft launch was maar na de laatste showcase heb ik daar nog weinig vertrouwen en geloof in.

[Voor 15% gewijzigd door NightShadow22 op 03-06-2023 21:50]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WaterFire
NightShadow22 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 21:08:
[...] Maar voor iemand als ik die van triple A single player experiences houd is het het eigenlijk bijna niet waard met de line up die nu bekend is .....

Het lijkt een beetje de Vita / VR1 kant op te gaan met de VR2 Sony staat er jammergenoeg bekend om al had ik gehoopt dat ze het met de VR2 toch anders zouden doen, en ik hoopte dat de februari release een soort van soft launch was maar na de laatste showcase heb ik daar nog weinig vertrouwen en geloof in.
Als je het liefst alleen AAA / SP titels speelt dan zou het inderdaad kunnen dat de vr2 niet voor jou is. Zelfs Cotm is als AAA titel maar een uur of 8, dus er moeten er wel heel veel komen om je dan bezig te houden op het device.

Het is natuurlijk veel te vroeg om de komende titels af te schrijven op kwaliteit want dat kan je simpelweg niet weten.
De Showcases moeten ook gewoon de markt bedienen. Als je 40 miljoen PS5 hebt verkocht en 600K VR2, ga je dan de helft van je tijd aan VR verbranden?
En binnen de VR tijd moet je ook nog eens de genres verdelen.

Iik zie in de aankondigingen nu vaak dat games uitkomen voor alle VR platformen zoals de Quest. Daarmee komt er een grotere afzetmarkt.
Daarnaast lees ik her en der dat het poorten van bestaande games niet al te moeilijk is voor ontwikkelaars dus komen bestaande Quest games ook deze kant op. Maar die kunnen ze er niet allemaal in drie maanden uit persen.

Dat Half Life Alyx er nog niet is begint een beetje zijn eigen meme te worden, alsof het 'Alyx spelen en dan sterven' is ('de andere' AAA titel).
Maar je kan altijd de vr2 nu redelijk verkopen en later weer terugkopen. Het prijsverschil moet je dan tegen de casual uurtjes die je mist rekenen als je hem houdt ;).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MennoE
Gelet op het personeelstekort bij ontwikkelaars, de hoeveelheid tijd die in een goede game gaat zitten en dat VR toch best een niche is, snap ik wel dat er niet veel grote titels komen. Ik moet zeggen dat mijn aanvankelijke enthousiasme ook weer wat getemperd is. Het is toch best intens om jezelf zo onder te dompelen in een VR wereld. Het leukste aspect ervan vind ik met name dat je met je hele lichaam bezig bent. Dus Les Mills, Pistol Whip en Beat Saber blijf ik spelen. Na een dag kantoor en treinen bouwen met m'n kinderen kan ik op die manier een beetje ontsnappen en mijn energie kwijt.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• .GoO

Als PSVR2 bezitter zou ik deze wel kopen. Vroeger de originele 7th Guest, 11th Hour en Phantasmagoria gespeeld, dat waren zeker voor die tijd hele prima games.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crusader1978
.GoO schreef op zondag 4 juni 2023 @ 14:54:

Als PSVR2 bezitter zou ik deze wel kopen. Vroeger de originele 7th Guest, 11th Hour en Phantasmagoria gespeeld, dat waren zeker voor die tijd hele prima games.
Ik ook! Gespeeld met 1-speed CD-ROM in 1993, was toen 15 :p
Duurde ff voordat we die hadden uitgespeeld, want geen internet. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fre_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-06 19:35

Super nieuws is dit. Ook nog gespeeld en heel goeie herinneringen overgehouden aan de sfeer die werd gecreëerd. De puzzels waren niet van de poes herinner ik me. (of misschien zal het aan mijn jonge leeftijd toen gelegen hebben)
Als het een remake is vrees ik wel dat het dezelfde puzzels zullen worden, maar na 30 jaar zal ik er dan niet veel meer van herinneren, wat ook al een goede reden is om toch nog te kopen, naast het feit dat ie in vr verschijnt :)

[Voor 5% gewijzigd door fre_ op 04-06-2023 15:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .GoO
fre_ schreef op zondag 4 juni 2023 @ 15:50:
[...]

Super nieuws is dit. Ook nog gespeeld en heel goeie herinneringen overgehouden aan de sfeer die werd gecreëerd. De puzzels waren niet van de poes herinner ik me. (of misschien zal het aan mijn jonge leeftijd toen gelegen hebben)
Als het een remake is vrees ik wel dat het dezelfde puzzels zullen worden, maar na 30 jaar zal ik er dan niet veel meer van herinneren, wat ook al een goede reden is om toch nog te kopen, naast het feit dat ie in vr verschijnt :)
In mijn herinnering waren die puzzels ook erg lastig, maar denk dat ik ze ook niet ga herinneren na zo lang :D

Ik word wel enthousiast van deze VR remake in ieder geval.

[Voor 4% gewijzigd door .GoO op 04-06-2023 17:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightShadow22
Amos_x schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:03:
[...]

Je mag veel 'willen', maar houd het een beetje realistisch graag. Hoe zie je dat voor je dan?

Jij duidt random wat oude games aan die 'zomaar even VR moeten worden'? De eerste bioshock dateert van 2007, de laatste van 2013. Dus 10 tot 16 jaar geleden. Ken Levine is totaal niet meer met deze games bezig. Dit is 'dode' code.

Dus hoe moet Sony dit doen? Even wat lijntjes code bijschrijven in een game die niet van hen is? Die complete studios terug nieuw leven inblazen om een game VR te maken? Een game 'even VR maken' lijkt me ook niet zo eenvoudig als even een schakelaar flippen.

Nee, oude games worden nooit zomaar VR, tenzij er een directe inspanning is van de originele devs en studios, en assets en dergelijke dus nog ergens toegangelijk zijn.

VR moet het hebben van nieuwe games. Het lijkt me trouwens ook niet aangewezen om zo'n (technisch) oude games te gebruiken, om iets als een VR headset in het nieuws te houden. De associatie met VR is minstens dat het een beetje 'futuristisch' is, iets nieuws (toch voor de massa) en dan ga je daar een game op loslaten met stijve animaties van 16 jaar geleden?

De game library is op dit moment inderdaad relatief mager. Ook al is GT7 eigenlijk genoeg voor mij om een VR2 te verantwoorden. En eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat m'n VR2 ook al een aantal weken niet meer uit de doos is geweest. Geen tijd, geen zin, andere platte games in m'n beperkte game-tijd. Maar het staat er voor wanneer ik 'm wil gebruiken, en dat is me best wat waard. 600 euro is ook geen onoverkomelijke uitgave als volwassenen (mag ik hopen), dus vind ik het fijn van 'n gewoon te hebben 'just in case'.
Hij heeft gewoon een punt... neem maar een voorbeeld aan Bulletstorm.

[Voor 3% gewijzigd door NightShadow22 op 04-06-2023 18:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightShadow22
[YouTube: The 7th Guest VR | PSVR2 Announcement Trailer]

Ziet er heel tof uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WaterFire
MennoE schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:27:
Gelet op het personeelstekort bij ontwikkelaars, de hoeveelheid tijd die in een goede game gaat zitten en dat VR toch best een niche is, snap ik wel dat er niet veel grote titels komen. Ik moet zeggen dat mijn aanvankelijke enthousiasme ook weer wat getemperd is. Het is toch best intens om jezelf zo onder te dompelen in een VR wereld. Het leukste aspect ervan vind ik met name dat je met je hele lichaam bezig bent. Dus Les Mills, Pistol Whip en Beat Saber blijf ik spelen. Na een dag kantoor en treinen bouwen met m'n kinderen kan ik op die manier een beetje ontsnappen en mijn energie kwijt.
Pistol Whip en Beat Saber zou ik zelf omschrijven als 'intensief terwijl je stilstaat'. Vooral je armen doen het werk (ik heb ze zelf niet, maar op basis van YT).
Maar Les Mills is echt bewegen, bukken, spingen.. Is dat wel te doen met de headset? Ik ben al een keer half op de kabel gaan staan wat nogal een adrenaline stoot geeft of ik geen breuk veroorzaakt heb..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robbaman
WaterFire schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:48:
[...]

Pistol Whip en Beat Saber zou ik zelf omschrijven als 'intensief terwijl je stilstaat'. Vooral je armen doen het werk (ik heb ze zelf niet, maar op basis van YT).
Maar Les Mills is echt bewegen, bukken, spingen.. Is dat wel te doen met de headset? Ik ben al een keer half op de kabel gaan staan wat nogal een adrenaline stoot geeft of ik geen breuk veroorzaakt heb..
Als je Pistol Whip op een hogere moeilijkheidsgraad speelt (dwz met modifiers die zorgen voor mee inkomende bullets), dan heb je je benen ook echt wel nodig. Er komen dan zoveel kogels op je af, dat alleen heen en weer stappen niet meer genoeg is en je ook echt flink aan de squats moet.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Robbaman schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:54:
[...]

Als je Pistol Whip op een hogere moeilijkheidsgraad speelt (dwz met modifiers die zorgen voor mee inkomende bullets), dan heb je je benen ook echt wel nodig. Er komen dan zoveel kogels op je af, dat alleen heen en weer stappen niet meer genoeg is en je ook echt flink aan de squats moet.
Yep, dat doe ik op de normale niveaus al. Death by Squats... ;(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robbaman
Amos_x schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:56:
[...]

Yep, dat doe ik op de normale niveaus al. Death by Squats... ;(
Zet voor de grap maar eens bullet hell, ricochet en die ene waardoor enemy bullets sneller gaan aan... Ik krijg het dan meestal niet voor elkaar om het einde van een level te halen.... so ... many ... bullets

Maar zweten zul je zeker 🤣

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MennoE
WaterFire schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:48:
[...]

Ja daarom heb ik ook zo'n kabelmanagementsysteem gekocht. Dat werkt prima. Het feit dat ik de hele tijd op die kabel kon staan maakte dat ik te voorzichtig bewoog en mij niet vrij voelde. Maar dat vind ik ook met andere spellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruben26
  • Laatst online: 08-06 10:31
Ik kreeg paar dagen geleden n pushbericht dat Ubisoft n VR-spel ging uitbrengen van Assassin's Creed (Nexus), maar zag later dat dat alleen voor de Meta Quest is.

Weet iemand of deze ook in de planning zit voor de PS5 VR2?
Pagina: 1 ... 56 57 58 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee