Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ken. schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:29:
[...]

[...]

Klinkt zeer aannemelijk ja.. Ik kan IRL ook zéér slecht tegen deining op boten :r
Idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

[...]

Klinkt zeer aannemelijk ja.. Ik kan IRL ook zéér slecht tegen deining op boten :r dus misschien zit dat er inderdaad zó ingebakken dat mijn brein direct panieksignalen doorstuurt naar mijn lijf haha. Damn it :D
Gelukkig geen last van. Heb al eens op een butterfahrt gezeten, dat is een boot die buiten territoriale wateren vaart, zodat je belastingvrij kan inkopen. Die was op een gegeven moment ook aardig aan het stampen, helft passagiers zeeziek, winkel bezaaid met gebroken flessen en ik liep gewoon aan dek zonder problemen. Horizon sprong hard op en neer.

Raar genoeg heb ik dan wel weer last van een loopband. Zolang ik aan het lopen ben, geen probleem, maar zodra die stilstaat, heb ik het gevoel achteruit te lopen. :X

[ Voor 10% gewijzigd door thunder8 op 14-03-2023 10:37 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

thunder8 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:33:
[...]

Gelukkig geen last van. Heb al eens op een butterfahrt gezeten, dat is een boot die buiten territoriale wateren vaart, zodat je belastingvrij kan inkopen. Die was op een gegeven moment ook aardig aan het stampen, helft passagiers zeeziek, winkel bezaaid met gebroken flessen en ik liep gewoon aan dek zonder problemen. Horizon sprong hard op en neer.

Raar genoeg heb ik dan wel weer last van een loopband. Zolang ik aan het lopen ben, geen probleem, maar zodra die stilstaat, heb ik het gevoel achteruit te lopen. :X
Haha wow, dat klinkt als een ware nachtmerrie voor mij :'(
En het wordt met de jaren alleen maar erger, terwijl je juist veel leest in onderzoeken dat je evenwichtsorgaan minder gevoelig wordt met de jaren.. Misschien dat mijn uren in PSVR2-land het helpen verzachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ken. schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:47:
[...]

Haha wow, dat klinkt als een ware nachtmerrie voor mij :'(
En het wordt met de jaren alleen maar erger, terwijl je juist veel leest in onderzoeken dat je evenwichtsorgaan minder gevoelig wordt met de jaren.. Misschien dat mijn uren in PSVR2-land het helpen verzachten.
Je kan eens met gember experimenteren, dat schijnt nogal te helpen met motion sickness. En in het uiterste geval eventueel reistabletten. Maar daar ben ik persoonlijk geen fan van om die te gebruiken om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:28

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ken. schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:17:
[...]

Ik kan aardig wat hebben qua VR, maar Kayak VR is een instant misselijkmaker bij mij helaas..
Als ik die een paar minuten speel, heb ik er vervolgens nog een uur last van. En als ik dan After the Fall ga spelen, wordt dat gevoel alleen maar erger - terwijl ik dat zonder Kayak niet heb. Jammer, maar helaas. Miskoopje. Geen idee ook waarom het specifiek bij dit spel zo is..? Zó heftig zijn die bewegingen toch niet, zou je zeggen :?
Bij mij gaat Kayak redelijk, totdat ik achteruit vaar or ergens tegenaan bots. Dan eigenlijk instant motion sickness..
Eind van de week de knoop maar doorhakken of ik de VR2 houd.. Vind het echt heel tof, maar de spaarzame uurtjes dat ik game wil ik geen last krijgen van motion sickness.. Ben er vaak pas weer vanaf na een nachtje slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:53:
[...]

Bij mij gaat Kayak redelijk, totdat ik achteruit vaar or ergens tegenaan bots. Dan eigenlijk instant motion sickness..
Eind van de week de knoop maar doorhakken of ik de VR2 houd.. Vind het echt heel tof, maar de spaarzame uurtjes dat ik game wil ik geen last krijgen van motion sickness.. Ben er vaak pas weer vanaf na een nachtje slapen.
Heb je dat bij de andere games ook? Kayak is bij mij echt de allerergste namelijk. Zou niet opgeven als je daar misselijk van wordt, want het scala aan verschillende bewegingen is gelukkig vrij talrijk.. Maar goed, ook dat verschilt per persoon.
thunder8 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:51:
[...]

Je kan eens met gember experimenteren, dat schijnt nogal te helpen met motion sickness. En in het uiterste geval eventueel reistabletten. Maar daar ben ik persoonlijk geen fan van om die te gebruiken om te gamen.
Ik heb echt alles al geprobeerd. De laatste reis had ik zelfs alles tegelijk gedaan, maar bij de eerste turbulentie (ja, in vliegtuigen heb ik het ook) voelde ik al dat geen van de middelen zou gaan helpen als het heviger zou worden. Zit je daar met gember, zo'n dom polsbandje met een accupressuurknoopje én Dramamine (Meclozine) tabletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 22:28

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ken. schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:58:
[...]

Heb je dat bij de andere games ook? Kayak is bij mij echt de allerergste namelijk. Zou niet opgeven als je daar misselijk van wordt, want het scala aan verschillende bewegingen is gelukkig vrij talrijk.. Maar goed, ook dat verschilt per persoon.
Ja, bij GT7 bij een spin of crash, bij Horizon als ik het pookje gebruik om te kijken, idem bij Star Wars. Eigenlijk elke beweging in het spel die niet overeenkomt met mn eigen beweging.
Alleen Drums Rock en Puzzling Places gaat wel goed, maar dat zijn niet de games die graag zou spelen, meer voor de leuk erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ken. schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:58:
[...]

Ik heb echt alles al geprobeerd. De laatste reis had ik zelfs alles tegelijk gedaan, maar bij de eerste turbulentie (ja, in vliegtuigen heb ik het ook) voelde ik al dat geen van de middelen zou gaan helpen als het heviger zou worden. Zit je daar met gember, zo'n dom polsbandje met een accupressuurknoopje én Dramamine (Meclozine) tabletten.
Dan heb je het wel heel hevig. Ben al eens mee geweest met een Cessna en die danst veel meer door de lucht dan een grote lijnvlucht. Naast mij zat iemand te kotsen, ik nergens last van. Ook wel eens hevige turbulentie gehad in een lijnvlucht, waar ik gewoon met mijn hoofd tegen de wand aan het slapen was. Maat van me snapte daar helemaal niets van. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinezNL
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-01-2024
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:01:
[...]

Ja, bij GT7 bij een spin of crash, bij Horizon als ik het pookje gebruik om te kijken, idem bij Star Wars. Eigenlijk elke beweging in het spel die niet overeenkomt met mn eigen beweging.
Alleen Drums Rock en Puzzling Places gaat wel goed, maar dat zijn niet de games die graag zou spelen, meer voor de leuk erbij.
Heb je de brightness aangepast? Ik had eerste paar dagen bij gt7 wat last (voornamelijk hoofdpijn) maar na verminderen brightness was het veel minder. Brightness stond op 100% toen ik snel last kreeg.

[ Voor 4% gewijzigd door MartinezNL op 14-03-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-05 10:28
Rivanov schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:37:
[...]
Nadat ik kort een stuurtje had geleend van een vriend van me i.c.m. met de PSVR 2 was ik wél helemaal om.
En van het één is uiteindelijk het ander gekomen.
Is het eigenlijk te doen om enkel een stuurtje en/of pedalen aan te schaffen voor GT7, of is een playseat echt een must als je die dingen wilt gebruiken?

Momenteel gebruik ik zo'n relaxstoel van ikea in de kamer waar mijn PS5 staat.
Het kriebelt om deze te vervangen door een playseat, maar wat me tegenhoudt is dat zo'n playseat enkel handig lijkt voor GT7 en voor niets anders.
Bv. een film kijken of gewoon een andere (niet-race) game: dan neemt zo'n playseat toch alle comfort weg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08
fre_ schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:38:
[...]

Is het eigenlijk te doen om enkel een stuurtje en/of pedalen aan te schaffen voor GT7, of is een playseat echt een must als je die dingen wilt gebruiken?

Het kriebelt om deze te vervangen door een playseat, maar wat me tegenhoudt is dat zo'n playseat enkel handig lijkt voor GT7 en voor niets anders.
Bv. een film kijken of gewoon een andere (niet-race) game: dan neemt zo'n playseat toch alle comfort weg?
Je kunt het zo bare-bones maken als je zelf wilt. PlaySeat is zeker niet verplicht. Je kunt ook een Wheelstand Pro gebruiken bijvoorbeeld. het hangt echter ook af wat voor stuur je wilt aanschaffen. Ga je voor een Logitech G920 of Thrustmaster bijvoorbeeld, dan volstaat een Wheelstand Pro of PlaySeat Challenge al.

Maar ga je naar een "zwaarder" Direct Drive stuur, dan heb je hier ook een degelijk onderstel voor nodig om die krachten op te vangen.

Een PlaySeat wordt inderdaad wel voornamelijk gebruikt voor race-games. Maar uiteindelijk is het gewoon een stoel, dus je kunt er alles in doen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 14-03-2023 12:55 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinezNL
fre_ schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:38:
[...]

Kan prima zoals hierboven ook aangegeven met een wheelstand. Dat gebruik ik zelf ook. Een stoel die makkelijk verschuift is alleen niet zo handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:53
[...]

[...]

Klinkt zeer aannemelijk ja.. Ik kan IRL ook zéér slecht tegen deining op boten :r dus misschien zit dat er inderdaad zó ingebakken dat mijn brein direct panieksignalen doorstuurt naar mijn lijf haha. Damn it :D
Ik kan IRL ook slecht tegen deining in boten als ik die wel voel maar niet zie. Maar in VR waarbij ik de deining dus wel zie maar niet voel heb ik totaal geen last van misselijkheid.

Ik ben blijkbaar gemaakt voor VR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Jesp_J schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:18:
[...]

Ik kan IRL ook slecht tegen deining in boten als ik die wel voel maar niet zie. Maar in VR waarbij ik de deining dus wel zie maar niet voel heb ik totaal geen last van misselijkheid.

Ik ben blijkbaar gemaakt voor VR :)
Koester dat haha :P
Ik wilde typen dat ik vanavond nog een poging ging wagen, maar ik weet nu al dat dat hem niet gaat worden..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:01
Ken. schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:17:
[...]

Ik kan aardig wat hebben qua VR, maar Kayak VR is een instant misselijkmaker bij mij helaas..
Als ik die een paar minuten speel, heb ik er vervolgens nog een uur last van. En als ik dan After the Fall ga spelen, wordt dat gevoel alleen maar erger - terwijl ik dat zonder Kayak niet heb. Jammer, maar helaas. Miskoopje. Geen idee ook waarom het specifiek bij dit spel zo is..? Zó heftig zijn die bewegingen toch niet, zou je zeggen :?
Ga je daarna een ander VR-spel spelen en dan vind je het gek dat dat het erger wordt 8)7 ?

Zodra je misselijk wordt bij VR gewoon meteen stoppen en een andere dag verder spelen. Het is gewoon gewenning.

Ik verbaas me ook wel over de mensen die meteen de eerste keer allemaal verschillende VR-games gaan proberen en daarna de VR-bril terugsturen/verkopen omdat ze misselijk worden, want het ligt niet aan hen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

BarôZZa schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:28:
[...]

Ga je daarna een ander VR-spel spelen en dan vind je het gek dat dat het erger wordt 8)7 ?

Zodra je misselijk wordt bij VR gewoon meteen stoppen en een andere dag verder spelen. Het is gewoon gewenning.

Ik verbaas me ook wel over de mensen die meteen de eerste keer allemaal verschillende VR-games gaan proberen en daarna de VR-bril terugsturen/verkopen omdat ze misselijk worden, want het ligt niet aan hen :+ .
Ik heb al aardig wat uren in PSVR1 zitten en weet dat niet iedere game hetzelfde effect heeft op het lichaam.
Vaak genoeg gehad dat het bij het eerste spel niet ging en bij het spel erna prima. Kwestie van uitproberen dus.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:58
Ik word eigenlijk alleen nog maar misselijk in GT7. Maar dat komt denk ik doordat ik af en toe met m'n slechte rondetijden word geconfronteerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-05 18:45
Weet zo niet welke baan het is maar 1 baan die gaat in een bocht ineens meters naar beneden. Dan krijg je wel een klotegevoel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08
Mastergo schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:36:
Weet zo niet welke baan het is maar 1 baan die gaat in een bocht ineens meters naar beneden. Dan krijg je wel een klotegevoel :)
De Cork Screw op Laguna Seca.

En Lago Magiore geeft je ook wel een achtbaangevoel in de maag als je ineens die drop naar beneden hebt richting hairpin.

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 14-03-2023 14:58 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepsie
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18-05 21:01
haha herkenbaar, als ik controle verlies of van de baan raak doe ik ook altijd even mijn ogen dicht om te voorkomen dat ik misselijk wordt. Het "normaal' rijden kan ik wel lang volhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Laatst online: 12-03-2024
BarôZZa schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:28:
[...]

Beetje trainen is inderdaad best handig en wat gember thee doet ook wonderen..... Jammer dat sommige het zo snel opgeven blijft toch leuk die VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ken. schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:32:
[...]

Ik heb al aardig wat uren in PSVR1 zitten en weet dat niet iedere game hetzelfde effect heeft op het lichaam.
Vaak genoeg gehad dat het bij het eerste spel niet ging en bij het spel erna prima. Kwestie van uitproberen dus.
Als je misselijk wordt dan is dat toch wel een sterk signaal dat je lichaam er genoeg van heeft.

Zijn de PSVR1 uren recent of alweer een flinke tijd geleden?

Want ik heb ook een PSVR1 en Q2(allebei al een tijd niet echt aangeraakt), maar moet toch weer wat tolerantie opbouwen met de PSVR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
BarôZZa schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:19:
[...]

Als je misselijk wordt dan is dat toch wel een sterk signaal dat je lichaam er genoeg van heeft.

Zijn de PSVR1 uren recent of alweer een flinke tijd geleden?

Want ik heb ook een PSVR1 en Q2(allebei al een tijd niet echt aangeraakt), maar moet toch weer wat tolerantie opbouwen met de PSVR2.
Na een weekje niet spelen zelfs al, had een week even niet gegamed en eergister het einde van COTM eens aangegooid en dacht dapper te zijn en wel even zonder thee en snel te gaan spelen, na half uur kotsmisselijk en zweten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:40

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Effect van VR kan voor iedereen anders zijn. Irl ervaar ik ook dat 'klotegevoel', al omschrijf ik het liever als sensatie in mijn maag die lijkt om te draaien, als ik iets te hard over een kort maar stijl steil 8)7 heuveltje rijd zodra de daling inzet. Verder ken ik mensen die al misselijk worden op de kermis zodra ze kijken naar een bepaalde attractie. Met VR is dat ook zo. Even gechargeerd, de een heeft helemaal nergens last van, een grote groep zit er tussenin en dan is er nog een groep die al misselijk wordt bij het horen van de term VR. Al geloof ik wel dat trainen een beetje kan helpen zal je die laatste groep niet snel overtuigen. Misschien wel nooit omdat ze niet VR compatible zijn. :)

[ Voor 9% gewijzigd door vdr01 op 14-03-2023 15:49 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
vdr01 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:26:
Effect van VR kan voor iedereen anders zijn. Irl ervaar ik ook dat 'klotegevoel', al omschrijf ik het liever als sensatie in mijn maag die lijkt om te draaien, als ik iets te hard over een kort maar stijl heuveltje moet op het moment dat de daling inzet. Verder ken ik mensen die al misselijk worden op de kermis zodra ze kijken naar een bepaalde attractie. Met VR is dat ook zo. Even gechargeerd, de een heeft helemaal nergens last van, een grote groep zit er tussenin en dan is er nog een groep die al misselijk wordt bij het horen van de term VR. Al geloof ik wel dat trainen een beetje kan helpen zal je die laatste groep met de huidige stand der techniek niet snel overtuigen.
*als ik iets te hard over een kort maar stijl heuveltje moet op het moment dat de daling inzet.*

Dat vind ik juist tof dat gevoel, echt als in een simulatie ook met hoogtes en vallen etc dat doet me weinig dat is een van mn favoriete gevoelens aan VR.

Maar als ik echt goed ziek ben gaat het over knallende koppijn en gewoon echt het zweet uitbreken en dat is dan even bijkomen in bed gewoon zo heftig, met voor iedere sessie gemberthee nergens last van en kan ik zo 3 uurtjes spelen maar na een pauze van een week en de thee overslaan begon het weer helemaal van voor af aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Dat klinkt best wel heftig voor een hobby. Knap dat je dan toch doorzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22
vdr01 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:31:
Dat klinkt best wel heftig voor een hobby. Knap dat je dan toch doorzet.
Klopt inderdaad, maar ik vind de ervaring echt zo ongeëvenaard

Echt tof om soms even helemaal in een andere wereld te duiken die zo dichtbij komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 10:34
Ik ben een VR-gebruiker van het eerste uur en heb vooral met mijn Oculus Rift cv1 veel last gehad van motion sickness. Door te starten met korte sessies en telkens een kwartiertje langer te spelen, was ik binnen een paar weken volledig gewend. Al moet ik zeggen dat bepaalde games altijd heftig blijven (bijvoorbeeld karten in Project Cars).

Zijn er overigens Quest 2-gebruikers die ook PSVR2 hebben aangeschaft? Ik probeer de meerwaarde te beoordelen, want ik krijg niet de indruk dat er veel PS exclusives zijn/komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NightShadow22
Joeridev schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:00:
Ik ben een VR-gebruiker van het eerste uur en heb vooral met mijn Oculus Rift cv1 veel last gehad van motion sickness. Door te starten met korte sessies en telkens een kwartiertje langer te spelen, was ik binnen een paar weken volledig gewend. Al moet ik zeggen dat bepaalde games altijd heftig blijven (bijvoorbeeld karten in Project Cars).

Zijn er overigens Quest 2-gebruikers die ook PSVR2 hebben aangeschaft? Ik probeer de meerwaarde te beoordelen, want ik krijg niet de indruk dat er veel PS exclusives zijn/komen.
Vandaag best een toffe aankondeging! moet je wel je ding zijn maar im all in for it *O* *O* *O* *O*

YouTube: Aces of Thunder - Announcement Trailer | PS VR2 Games

Het is ook even wachten op Sonys eigen showcase later dit jaar, het was de laatste keer vooral third party ik denk dat er nog mooie dingen aankomen in de toekomst omdat ze hiermee toch wel wat in handen hebben.

Behemoth word sowieso heel tof eind dit jaar :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
NightShadow22 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:03:
[...]

Vandaag best een toffe aankondeging! moet je wel je ding zijn maar im all in for it *O* *O* *O* *O*

Het is ook even wachten op Sonys eigen showcase later dit jaar, het was de laatste keer vooral third party ik denk dat er nog mooie dingen aankomen in de toekomst omdat ze hiermee toch wel wat in handen hebben.

Ik had die showcase van Sony allang verwacht, eigenlijk in februari al, maar misschien hadden ze nog niet genoeg om te laten zien ofzo... Hoop wel dat er binnenkort een VR2 showcase van Sony komt, met een hoop nieuws en aankondigingen!

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

[...]

Dat lijkt me wel aardig een kotskomeet worden, met die bewegingen. Achter je kijken, constant banking om achter iemand aan te gaan. :P Maar vind het wel cool! >:)

[ Voor 50% gewijzigd door thunder8 op 14-03-2023 16:09 . Reden: Verkeerde Quote. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
thunder8 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:07:
[...]

Dat lijkt me wel aardig een kotskomeet worden, met die bewegingen. Achter je kijken, constant banking om achter iemand aan te gaan. :P Maar vind het wel cool! >:)
Geloof dat je de verkeerde gequote hebt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22
Kalder schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:06:
[...]

Ik had die showcase van Sony allang verwacht, eigenlijk in februari al, maar misschien hadden ze nog niet genoeg om te laten zien ofzo... Hoop wel dat er binnenkort een VR2 showcase van Sony komt, met een hoop nieuws en aankondigingen!
Ik eigenlijk ook na die ene aankondiging net na launch best een teleurstelling!

Maar ze hadden al gezegd dat het vooral third party werd en zoals je zegt waarschijnlijk nog niet genoeg om te laten zien maar verwacht dat ze zo rond de E3 wel wat bommen gaan droppen Sony kennende tot nu toe stelt mij nooit teleur ook al is het deze gen met al dat cross gen gedoe best vreemd ben ik in tegenstelling tot mijn Series X echt super blij met mn PS5 en aan console wars doe ik niet mee ik benoem het gewoon zoals het is omdat Playstation gewoon kwalitatief echt veel betere games brengt.

Gamepass doet mij niet zoveel allemaal mediocre games voor een leuke prijs, en de Series X is mijn third party machine maar zelfs die vogel gaat voor mij vaak niet meer op omdat ik de haptics toch echt een toevoeging vind aan de gehele immersie, betaal ik liever een 10tje of 2 meer voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Kalder schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:08:
[...]

Geloof dat je de verkeerde gequote hebt ;)
Yup sorry, niet gezien dat jouw antwoord er tussen was gekomen, tijdens het kijken van het filmpje. Aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
[...]

Haha ja he dit moet toch wel echt een motion sickness bomb worden! maar we gaan gewoon strijden en dapper zijn :+ ..... Toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:02
[...]

Wat is dan de aankondiging van vandaag? Die van aces of thunder was al van vorige week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
[...]

Ik had er bij Ace Combat 7 in VR1 niet heel erg last van, de cockpit schijnt toch een hoop te doen op dat gebied.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

NightShadow22 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:11:
[...]

Haha ja he dit moet toch wel echt een motion sickness bomb worden! maar we gaan gewoon strijden en dapper zijn :+ ..... Toch!
Eerst maar eens zorgen dat ik zonder problemen alle andere games kan spelen. Gaat redelijk goed, maar ben nog niet helemaal overtuigd dat ik nergens last van heb. :) Hou wel van flightsims, dus interesse is er wel.
Kalder schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:11:
[...]

Ik had er bij Ace Combat 7 in VR1 niet heel erg last van, de cockpit schijnt toch een hoop te doen op dat gebied.
Die heb ik onlangs nog gespeeld, maar dan zonder VR. Vond het vermakelijk, hoewel het wel redelijk simpel gemaakt was. Kom nog uit de tijd dat je Falcon 4.0 kon spelen en een handleiding kreeg ter dikte van de bijbel aan instructies. :P

[ Voor 38% gewijzigd door thunder8 op 14-03-2023 16:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NightShadow22
Kalder schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:11:
[...]

Ben benieuwd! ik ben pas ingestapt bij de VR2 en jammergenoeg is Ace combat nog niet compatible met de VR2 lijkt me een super toffe titel om te ervaren dus vandaar dat deze me wel heel erg excited maakt!

Zou ook tof zijn dat ze Wipeout speelbaar maken .....puure nostalgie en lijkt me ook echt een hele gruwelijke ervaring!

[ Voor 12% gewijzigd door NightShadow22 op 14-03-2023 16:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalder
NightShadow22 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:13:
[...]

Ben benieuwd! ik ben pas ingestapt bij de VR2 en jammergenoeg is Ace combat nog niet compatible met de VR2 lijkt me een super toffe titel om te ervaren dus vandaar dat deze me wel heel erg excited maakt!
Ja Aces of Thunder lijkt veel op Ace Combat, Ace Combat heeft er dus een concurrent bij, ik vermoed dat ze al aan het werk zijn aan Ace Combat 8 en die zal ongetwijfeld op VR2 komen, zo niet komt AC7 wel op VR2 op den duur.

Als ze snel willen cashen brengen ze z.s.m. AC7 naar VR2, en brengen ze later AC8 uit :)

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 14-03-2023 16:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NightShadow22
Kalder schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:15:
[...]

Ja Aces of Thunder lijkt veel op Ace Combat, Ace Combat heeft er dus een concurrent bij, ik vermoed dat ze al aan het werk zijn aan Ace Combat 8 en die zal ongetwijfeld op VR2 komen, zo niet komt AC7 wel op VR2 op den duur.
Laat ze allemaal maar komen.... ik heb er in iedergeval echt zin in! Ace combat heb ik alleen maar goede dingen over gehoord en om dat in VR te mogen spelen is al een droom sinds ik als kleine jongen vroeger Retaliator op MS Dos speelde :+ ..... soms moet je gewoon weer even kind zijn

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Ik zie het Tweakers Squadron al vliegen. Nederland verdedigen en per ongeluk een klein bommetje op Vlad in Moskou laten vallen. Dan is de beer wel los.

[ Voor 8% gewijzigd door vdr01 op 14-03-2023 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
vdr01 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:19:
Ik zie het Tweakers Squadron al vliegen. Nederland verdedigen en per ongeluk een klein bommetje op Vlad in Moskou laten vallen.
:)F :)F *O* *O* :Y :Y :X :X

Per ongeluk de nuke gedropped

[ Voor 5% gewijzigd door NightShadow22 op 14-03-2023 16:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
Ik zie het Tweakers Squadron al vliegen. Nederland verdedigen en per ongeluk een klein bommetje op Vlad in Moskou laten vallen.
Ace Combat in co-operation with MSFS, wereldwijd straaljager oorlogje spelen, ik zou meteen rusland verkennen en alles bombarderen wat er militair uitziet >:)

(Plot twist: Bleek achteraf dat ik een real life drone aan het besturen was, alle Russische militaire basissen opgeblazen O-) )

[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 14-03-2023 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

[...]

Zou ook tof zijn dat ze Wipeout speelbaar maken .....puure nostalgie en lijkt me ook echt een hele gruwelijke ervaring!
Misschien dat Thumper in de buurt komt voor je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ik zie het Tweakers Squadron al vliegen. Nederland verdedigen en per ongeluk een klein bommetje op Vlad in Moskou laten vallen. Dan is de beer wel los.
Even in het drone topic vragen of we drones kunnen koppelen aan de VR2. >:) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
thunder8 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:24:
[...]

Even in het drone topic vragen of we drones kunnen koppelen aan de VR2. >:) :+
Haha you evil bastard }) }) oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:03
Oef, als ik die Aces of Thunder video zie moet ik denken aan een van m'n eerste VR ervaringen. Een collega had z'n Vive (de eerste nog) meegenomen, met GTA V in first person view. Hij zette de bril op m'n hoofd en het eerste wat ik zag was dat ik in een straaljager zat die hard aan het stallen was, en net achterover terug naar de aarde viel. Boh, dat heeft mijn maag wel een aantal uur gekost om van bij te komen :+

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
Kazu schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:24:
Oef, als ik die Aces of Thunder video zie moet ik denken aan een van m'n eerste VR ervaringen. Een collega had z'n Vive (de eerste nog) meegenomen, met GTA V in first person view. Hij zette de bril op m'n hoofd en het eerste wat ik zag was dat ik in een straaljager zat die hard aan het stallen was, en net achterover terug naar de aarde viel. Boh, dat heeft mijn maag wel een aantal uur gekost om van bij te komen :+
Nou dan maak ik mn borst alvast nat :+

Teiltjes vast bij de hand dan maar 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Joeridev schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:00:

Ja, ik heb een Quest 2 en PSVR 2. PSVR 2 is stukken beter en imo ook beter dan PCVR. Veel gebruiksvriendelijker, nog geen stutter gehad etc.

Met de exclusives zit het juist wel goed. Naar mijn mening had de PSVR1 al betere games dan de Quest en PC. Als je de Quest gebruikte zonder PCVR dan is het helemaal een wereld van verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 07:59
NightShadow22 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:12:
[...]

Beetje trainen is inderdaad best handig en wat gember thee doet ook wonderen..... Jammer dat sommige het zo snel opgeven blijft toch leuk die VR.
Het is heel tof maar ik baal soms wel dat ik na een korte sessie al moet stoppen omdat ik anders misselijk word. Had net 3x goud gehaald met wat gt7 licenties en moet alweer stoppen omdat ik anders de rest van de avond moet uitpuffen op de bank :(

Net als de anderen hier kan ik ook niet tegen IRL boten/vliegtuigen etc
Misschien is er in de toekomst een evenwichtsorgaancorrectie mogelijk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22
hantheman schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:57:
[...]

Het is heel tof maar ik baal soms wel dat ik na een korte sessie al moet stoppen omdat ik anders misselijk word. Had net 3x goud gehaald met wat gt7 licenties en moet alweer stoppen omdat ik anders de rest van de avond moet uitpuffen op de bank :(

Ik blijf er zelf ook last van houden! was verrast dat ik na een week niet spelen helemaal terug bij af was |:(

Maar voor mij geen reden om afstand te doen van de headset, maar ik denk voor jou ook niet want heb al veel leuke ervaringen van je gelezen :*)

Maar je bent dus zeker niet de enige, het is een haat liefde verhouding zullen we maar zeggen hehe :+

Maar de liefde overheerst ivm onze hobby O+

[ Voor 3% gewijzigd door NightShadow22 op 14-03-2023 20:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-05 12:45
Amos_x schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:53:
[...]

Zelf gebouwd? Erg strak! Heb je hier toevallig een build topic van?? Netjes hoor. (y)
Heb hier nog wat meer plaatjes van de bouw gepost (y) FSSF in "Racesturen, servo's en pedalen"

3d model heb ik overigens nog wel ergens voor geintreseerde. Is echter vrij specifiek omdat ik het getekend heb voor spul (profielen) die ik nog had liggen en ook het freeswerk zal niet iedereen thuis kunnen uitvoeren. Tevens komt de prijs als je alles nieuw moet kopen al heel snel in de buurt van een kant en klare alu rig (uiteraard veel minder leuk dan wel :+ )

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:19
Qweridee schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:24:
[...]

Die van mij is ook vanmorgen aangekomen, heb verder nog geen update vanuit Sony zelf, ook nog niet op de direct site, jij al wel?
Jij ondertussen al wat gehoord? Die van mij staat nog steeds op 'Retour in afwachting', terwijl die gisterochtend al bij Sony is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Simone96 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:26:
[...]

Jij ondertussen al wat gehoord? Die van mij staat nog steeds op 'Retour in afwachting', terwijl die gisterochtend al bij Sony is aangekomen.
Duurt dag of 2 a 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
Playseat / playmat / ps vr2 binnen maar de logitech g pro en pro pedals staan nog op. Accepted. Fijn dat ze het geld accepted hebben maar een status “verzonden” zou ook fijn zijn. Geduld is niet mijn beste eigenschap 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
[...]

Gaan een stapel op en worden een voor een handmatig verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Flghter1982 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:29:
Playseat / playmat / ps vr2 binnen maar de logitech g pro en pro pedals staan nog op. Accepted. Fijn dat ze het geld accepted hebben maar een status “verzonden” zou ook fijn zijn. Geduld is niet mijn beste eigenschap 😂
zeer herkenbaar :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinezNL
hantheman schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:57:
[...]

Brightness nog op 100% staan? Zo ja dat verlagen. Misschien helpt het. Ik doe ook iedere keer als ik vr gebruik de lens afstand controleren dat die zo goed mogelijk in het midden zit. Bij mij heeft dit goed geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
MartinezNL schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:22:
[...]

Brightness nog op 100% staan? Zo ja dat verlagen. Misschien helpt het. Ik doe ook iedere keer als ik vr gebruik de lens afstand controleren dat die zo goed mogelijk in het midden zit. Bij mij heeft dit goed geholpen.
Brightness doet het voor mij persoonlijk niet, dat de lens in het midden zit zover als de setup het toelaat helpt weldegelijk, maar dat brightness verhaal ook voor betere beeldkwaliteit kan ik me echt niet in vinden zoals vele verhalen op reddit etc beweren.

Ik vind de beeldkwaliteit er zelfs van achteruit gaan , de default 100% brengt het mooiste beeld naar mijn mening, vooral inzake HDR, heb de Oled dan ook altijd op 100% pixel brightness staan zoals de HDTVTEST settings aanraden in combinatie met de rest, My guy Vinny Theo *O* , en voor de VR2 geld gewoon hetzelfde ivm HDR en de hele mik mak.

[ Voor 13% gewijzigd door NightShadow22 op 14-03-2023 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:58
[...]

Hier ook nog geen verandering! Hoop dat ie niet al te lang op zich laat wachten, want heb al wel momenten gehad dat ik graag even weer op de VR wilde spelen, wat dat betreft is het voor mij wel een prima aanschaf, heb er aardig plezier mee:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yinx84
Whoo! In GT7 m'n laatste Super License exam afgerond met goud (S-10), waarmee ik alle license tests op goud heb. Belachelijke Red Bull super car als beloning.

En dat alles met de controller. Jullie zijn aan zet, fancy stuurtjes eigenaren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
yinx84 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:55:
Whoo! In GT7 m'n laatste Super License exam afgerond met goud (S-10), waarmee ik alle license tests op goud heb. Belachelijke Red Bull super car als beloning.

En dat alles met de controller. Jullie zijn aan zet, fancy stuurtjes eigenaren :P
_O- _O- _O-

Game on!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 07-05 07:57

Eerst een 4KG dumbell met tie wraps aan die controller vastmaken en dan zien we wel verder >:)

w00t

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:04
Ik ben heel erg benieuwd naar Aces of Thunder!

https://acesofthunder.com/

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinezNL
NightShadow22 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:25:
[...]

Brightness doet het voor mij persoonlijk niet, dat de lens in het midden zit zover als de setup het toelaat helpt weldegelijk, maar dat brightness verhaal ook voor betere beeldkwaliteit kan ik me echt niet in vinden zoals vele verhalen op reddit etc beweren
Ik heb het ook niet over betere beeldkwaliteit. Ik reageerde op iemand die last krijgt van de vr. Daar kan brightness in sommige gevallen wel bij helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

MartinezNL schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:22:
[...]

Ik heb hem op 50% staan. Ben sowieso redelijk lichtgevoelig en de eyetracking test met witte achtergrond deed gewoon pijn aan mijn ogen. Maar ik zal geen maatstaf voor anderen zijn.
Yup that is me. Hou van gitzwarte humor, don't care about someones feelings. ;)

Netjes, mij lukt het tot op heden met beide nog niet. Ga er ooit nog wel eens weer naar kijken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online

Heb die destijds ook alles op goud gehaald met een controller. En ondanks ik een Fanatec Podium base heb zou ik het mocht ik het overnieuw moeten doen het weer met een controller doen aangezien GT7 niet speciaal ontwikkeld is voor het gebruik van een stuur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:05
[...]

Ah nostalgie en WipEout:) ikzelf speel de serie al 'sinds 2097' op de eerste Playstation en heb de eerste PSVR nog steeds op mijn PS4 aangesloten, en mijn PS4 nog steeds op het stopcontact puur vanwege WipEout in VR. De game was perfect geport naar de resolutie van de 1e PSVR en blijft erg leuk om te spelen, zelfs nu de PSVR 2 er is. Ik hoop ook dat de Omega Collection, die gewoon op PS5 in 4K te spelen is opnieuw geport gaat worden naar de resolutie van de nieuwe bril. Dat zou fantastisch zijn.

Voor de rest van het vliegverkeer, ik zit er klaar voor. Onderstaand geval had ik speciaal in elkaar geflanst voor Ace Combat, en alhoewel het niet de game zelf was heb ik er toch veel plezier aan beleefd, vliegen in VR is misschien nog wel leuker dan racen in VR. Racen doe je het best met een stuur, vliegen met een Hotas. Het snoer tussen de 2 delen van de Hotas 4 is net lang genoeg om ze links en rechts op een Ikea Poang te kunnen monteren, en eenmaal in de cockpit zit het echt fantastisch. Ik hoop er binnenkort mee in een Spitfire te vliegen in Aces of Thunder, of in de moderne jetfighters van Project Wingman, en in alles van Ace Combat 8 uiteraard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqybtT1m3gya7doHJlRUnJdgtYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9sLt0ny4LYwFgNZxp6AdUtNM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXWBvSqiB5uQX0LKY0iJD1lV33M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4U1EZ9P6T7jCNep1MTB6TMN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Zou Project Wingman VR voor PS5 niet in de launch window uit komen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:11
Als brildrager heb ik eergisteren de voorzetlenzen van honsvr ontvangen.
De lenzen zijn erg mooi en goed verpakt en makkelijk aan te brengen op de PSVR2.
Verder zit het nu allemaal gewoon een stuk beter, zonder gedoe met bril of angsten dat de bril de PSVR beschadigen.
Al met al heel blij mee en echt een aanrader voor de brildragers onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:53
wes- schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:26:
De lenzen zijn erg mooi en goed verpakt en makkelijk aan te brengen op de PSVR2.
Verder zit het nu allemaal gewoon een stuk beter, zonder gedoe met bril of angsten dat de bril de PSVR beschadigen.
Ik zelf heb er in bestelling staan bij VRoptician ben ook wel benieuwd hoe goed het werkt en of ik het vizier met de voorzet lenzen verder van mijn gezicht moet zetten (hoe dichterbij hoe groter je FOV namelijk)

Heb je trouwens importkosten bij HonsVR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
schumi1986 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:20:
[...]

Heb die destijds ook alles op goud gehaald met een controller. En ondanks ik een Fanatec Podium base heb zou ik het mocht ik het overnieuw moeten doen het weer met een controller doen aangezien GT7 niet speciaal ontwikkeld is voor het gebruik van een stuur.
Dit heb ik inderdaad eerder gelezen. Stuur is natuurlijk voor immersion the way to go, maar heb ooit op reddit het argument gelezen dat bij het sturen met een thumbstick de 'action range' kleiner is als je links/rechts stuurt... en dat je daardoor in theorie sneller kunt reageren. Geen idee of dat zo is, maar werd benoemd in een discussie of mensen met een stuur daadwerkelijk sneller zijn dan met een controller. Consensus was van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
Logitech G pro wheel + pedals zijn onderweg via UPS. zou met max 1 uur binnen moeten zijn.

de playseat throphy + mat en de Ps VR2 zijn gister binnen gekomen.

nu verwacht ik niet dat UPS ook daadwerkelijk langskomt en ze een valse (u was niet thuis melding) op gaan geven want ik heb letterlijk nog nooit een pakket aan de deur geleverd gekregen via UPS. ... lets hope i'm wrong dan wordt GT7 vanavond toch een stukje vetter :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
Jesp_J schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:47:
[...]

Ik zelf heb er in bestelling staan bij VRoptician ben ook wel benieuwd hoe goed het werkt en of ik het vizier met de voorzet lenzen verder van mijn gezicht moet zetten (hoe dichterbij hoe groter je FOV namelijk)

Heb je trouwens importkosten bij HonsVR?
Ik denk dat ik met bril het vizier verder weg moet zetten, dus zit er nu wat dichter op.
Ik had geen importkosten. 49.95 usd betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 08:39
wes- schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:26:
Dank voor het delen! Dat lijkt mij dan ook een mooie oplossing voor het "brilprobleem". _/-\o_
En is het makkelijk de lenzen er in en uit te halen? Voor als je de bril door iemand anders wil laten gebruiken?

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

wes- schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:56:
[...]

Ik denk dat ik met bril het vizier verder weg moet zetten, dus zit er nu wat dichter op.
Ik had geen importkosten. 49.95 usd betaald.
Mijn VRopticiens lenzen zijn nog in de maak (= Your lenses are manufactured by Carl ZEISS Vision GmbH and are waiting to be assigned to your order)

Kun je anders een paar close-up foto's delen? Ben inderdaad benieuwd exact hoeveel het uitsteekt. Ik speel nu nog met lenzen en haal het vizier nagenoeg compleet naar voren (daarom ook amper last van duikboot effect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Morgen al de release van The Dark Pictures: Switchback. Kijk ik samen met Firewall Ultra het meest naar uit.
Benieuwd naar de reviews en impressies, eerst nog even Horizon platinummen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben26
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:40
Welke usb-c verlengkabel raden jullie aan? Ik heb vermoedelijk 2 meter nodig en zie dat de PS5 VR2 90-120Hz ondersteunt. Is 5 Gbps voldoende of dient het 10Gbps te zijn? Ik zie dat Amazon n UGreen aanbeveelt maar dat deze tot 4K/60Hz ondersteunt....

Iemand goede ervarvingen met n USB-C kabel van 2 meter die 90-120Hz ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ruben26 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:59:
Welke usb-c verlengkabel raden jullie aan? Ik heb vermoedelijk 2 meter nodig en zie dat de PS5 VR2 90-120Hz ondersteunt. Is 5 Gbps voldoende of dient het 10Gbps te zijn? Ik zie dat Amazon n UGreen aanbeveelt maar dat deze tot 4K/60Hz ondersteunt....

Iemand goede ervarvingen met n USB-C kabel van 2 meter die 90-120Hz ondersteunt?
Is gedeeld in dit topic. Die werkt. Ff zoeken, weet zo het merk niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thunderlizard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:39
Deze heb ik gekocht en die werkt prima: https://www.amazon.nl/Ver...HQL&qid=1678882249&sr=8-5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Een VR versie van Mirrors Edge zou mij nog wel erg leuk lijken :P

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:05

Hehehe, gefeliciteerd met uw gouden prestatie, dat uiteraard voorop gesteld. Ikzelf race al jaren met niet zo heel fancy stuurtjes zoals de Logitech DFGT en nu een T300, en zoals je zelf verderop de pagina zegt, idd puur vanwege de immersie. Of mijn tijden beter of slechter zijn kan ik niet weten, ik wil simpelweg niet met een controller racen. Bovendien rij ik altijd met de hele HUD uit incl. positie en tijd, eveneens voor die immersie. Alle beetjes helpen, en soms finish je dan als 2e omdat je de nummer 1 nooit ergens zag in de verte.

Toen ik GT7 een paar weken geleden had gekocht en nog geen stuur setup in de woonkamer had heb ik de game even met controller gespeeld Prima te doen moet ik zeggen, maar het is eigenlijk niet vergelijkbaar met een stuur. Met een thumbstick was het continu tikjes geven en corrigeren door wat je ziet en wat je hoort (banden, motor), met een stuur voel je door de FFB wanneer de achterkant weg gaat breken, je voelt dat je die bocht niet gaat halen, of juist wel zodat je in een fraaie beweging aan het stuur enz.

Nu in VR is het voor mij echt een must. Ik geniet er van dat mijn virtuele ledematen precies hetzelfde doen als mijn echte. Ik rij nu graag in een Ferrari GT3 bak, sowieso een lekkere scheurbak maar dat virtuele stuur heeft iets magisch voor mij. Bovenop zit een rood rubberen ringetje dat het midden aangeeft, maar door het detail komt het met stuur en al naar voren als het ware, alsof ik dat stuur echt in mijn handen heb en niet meer thuis voor mijn T300 zit. Omdat je tijdens de actie over je stuur kijkt valt het stuur zelf 'weg', maar dat rubberen dingetje dat 'is' daar gewoon. Moeilijk te omschrijven. Samen met dat dansende krulsnoer eronder dat precies met mijn echte armen aan het stuur meebeweegt, dat vind ik zo goed gedaan. Ik zou het denk ik missen met een controller.

Stuureigenaren kunnen wel lui zijn door al die immersie. Ik was de rijbewijzen halen halverwege alweer zat, en gisterenavond heb ik het laatste menuboekje gehaald zonder de laatste 2 rijbewijzen nodig te hebben, gelukkig kon dat. Ik ging al niet voor goud, ik denk niet dat ik je na kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Voordat GT7 uitkwam had ik een G29 met een wheelstandpro, maar aangezien ik die toen niet echt meer gebruikte heb ik die verkocht. Maar daar heb ik nu spijt van uiteraard :(
Misschien dat ik dan maar een T300 koop, dan ga ik er in ieder geval wel op vooruit.

[ Voor 19% gewijzigd door SToRM666 op 15-03-2023 13:42 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
SToRM666 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:27:
Een VR versie van Mirrors Edge zou mij nog wel erg leuk lijken :P
Insta-misselijkheid :r :D

En tv kapot

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 15-03-2023 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:53
Zojuist T300 RS GT besteld. Heb de TMX pro voor de Xbox en volgens mij lijken deze wel op elkaar (of zijn zelfs het zelfde?). Ben benieuwd of mijn tijden beter worden. Rij tot nu toe (sinds ik de PSVR2 heb) met de controler met bewegingssensor. Werkt op zich goed, rijden met de pookjes lukt me niet. Nu hopen op PSVR2 ondersteuning bij F1 2023.

(Bij Bol is het stuur nu 339, dacht vorige week nog dat ik minimaal 379 kwijt zou zijn maar zie in de pricewatch dat er meer winkels zijn met deze prijs).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maupie1967
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-01 12:28
Bij mij werkte de VR2 wel met deze kabel maar ging de bril regelmatig op zwart en kon ik hem weer opnieuw opstarten (kleine witte streep in het midden). Nu zonder verlenkabel geen verstoringen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

kazuka schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:53:
Morgen al de release van The Dark Pictures: Switchback. Kijk ik samen met Firewall Ultra het meest naar uit.
Benieuwd naar de reviews en impressies, eerst nog even Horizon platinummen :P
Ohhh boy.. Zo'n zin in! :D
Hoop wel dat er een goede stap is genomen qua graphics ten opzichte van het eerste deel en dat het niet gewoon meer van hetzelfde is. Wat op zich niet héél erg zou zijn, aangezien die al heerlijk speelde. Ben benieuwd!
Amos_x schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:48:
[...]

Insta-misselijkheid :r :D

En tv kapot
De gedachte alleen al idd haha :r :P

[ Voor 15% gewijzigd door Ken. op 15-03-2023 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Ken. schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:14:
[...]

Ohhh boy.. Zo'n zin in! :D
Hoop wel dat er een goede stap is genomen qua graphics ten opzichte van het eerste deel en dat het niet gewoon meer van hetzelfde is. Wat op zich niet héél erg zou zijn, aangezien die al heerlijk speelde. Ben benieuwd!
Na de "miskoop" van RE8 (goede game, maar ik trek jump scares niet goed) laat ik me geen twee keer vangen :)

Dikke no-go :X Tenzij om kennissen de stuipen op het lijf te jagen.

Misschien toch eens die cell shaded cartoony zombie shooter proberen.

Ik heb ooit eens in een arcade hall een soort futuristische shooter gespeeld, jaaaren geleden. Was via steam en ik heb die daarna nog wel eens gespeeld denk ik. Iemand tips/ideeën? Was vrij populair in de vroege PCVR scene. Vraag me af of die nog onderhouden wordt en naar PS zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 11-05 08:37
maupie1967 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:34:
[...]

Bij mij werkte de VR2 wel met deze kabel maar ging de bril regelmatig op zwart en kon ik hem weer opnieuw opstarten (kleine witte streep in het midden). Nu zonder verlenkabel geen verstoringen meer.
Zou het daaraan liggen? Ik gebruik zelf ook een (andere) verlengkabel, maar ik heb eigenlijk zeer zelden dat de bril 'crasht'. Ik denk een keer of vier tot nu toe sinds ik 'm heb. Ik gebruik deze van 1,8m:

https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Amos_x schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:26:
[...]

Na de "miskoop" van RE8 (goede game, maar ik trek jump scares niet goed) laat ik me geen twee keer vangen :)

Dikke no-go :X Tenzij om kennissen de stuipen op het lijf te jagen.

Misschien toch eens die cell shaded cartoony zombie shooter proberen.

Ik heb ooit eens in een arcade hall een soort futuristische shooter gespeeld, jaaaren geleden. Was via steam en ik heb die daarna nog wel eens gespeeld denk ik. Iemand tips/ideeën? Was vrij populair in de vroege PCVR scene. Vraag me af of die nog onderhouden wordt en naar PS zou kunnen komen.
Haha, nee.. dan zou ik deze inderdaad lekker links laten liggen :P Genoeg jump scares in het eerste deel :D

En, Farpoint misschien? EDIT: wacht, die is nooit op Steam geweest zie ik nu..

[ Voor 3% gewijzigd door Ken. op 15-03-2023 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Ken. schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:28:
[...]

Haha, nee.. dan zou ik deze inderdaad lekker links laten liggen :P Genoeg jump scares in het eerste deel :D

En, Farpoint misschien? EDIT: wacht, die is nooit op Steam geweest zie ik nu..
Na wat opzoekwerk denk ik dat het 'raw data' was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Amos_x schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:33:
[...]

Na wat opzoekwerk denk ik dat het 'raw data' was
Jeetje.. 2017 alweer haha :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wes-
fdkuyper schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:01:
[...]

Dank voor het delen! Dat lijkt mij dan ook een mooie oplossing voor het "brilprobleem". _/-\o_
En is het makkelijk de lenzen er in en uit te halen? Voor als je de bril door iemand anders wil laten gebruiken?
Ja makkelijk genoeg, je schuift ze als het ware erop. Dat gezegd hebbende: ik gebruik de psvr2 echt alleen voor mezelf (m'n vrouw meteen misselijk en nachtmerries van gekregen en m'n zoontje is nog te jong) en dan vooral voor GT7 dus ze blijven er hier mooi op zitten.
FMS schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:05:
[...]

Mijn VRopticiens lenzen zijn nog in de maak (= Your lenses are manufactured by Carl ZEISS Vision GmbH and are waiting to be assigned to your order)

Kun je anders een paar close-up foto's delen? Ben inderdaad benieuwd exact hoeveel het uitsteekt. Ik speel nu nog met lenzen en haal het vizier nagenoeg compleet naar voren (daarom ook amper last van duikboot effect).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljtmqu39SSxyhVl8e0mHqlzyKQQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMQtmhy1fd2HuubawOrcAwRz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-orL6opxSkdQSSHOw59G7-Hvp00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oNiWSbpdEKEr3VFhALnH2HTe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door wes- op 15-03-2023 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

[YouTube: The Dark Pictures: Switchback VR | PSVR2 REVIEW]

Uh oh @ 1:28.. Ik was er al bang voor.

Nou, ik was van plan om deze morgen te halen, maar na het zien van deze review (volg het kanaal al een aantal jaar) laat ik dat maar zitten en wacht ik op een sale voor rond de 20 Euro. 40 vind ik net iets te gortig voor dit.

[ Voor 42% gewijzigd door Ken. op 15-03-2023 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:20
wes- schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:50:
[...]

Ja makkelijk genoeg, je schuift ze als het ware erop. Dat gezegd hebbende: ik gebruik de psvr2 echt alleen voor mezelf (m'n vrouw meteen misselijk en nachtmerries van gekregen en m'n zoontje is nog te jong) en dan vooral voor GT7 dus ze blijven er hier mooi op zitten.
Heb je last van reflectie van de lenzen op je vr bril? Ik heb dit nu wel wat bij mijn gewone bril.
Ik heb ze bij VR Optician besteld, bij jou lijkt de rand wel wat minder lomp:
https://www.instagram.com/p/CpxgbQWqjWx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
Crusader1978 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:01:
[...]

Heb je last van reflectie van de lenzen op je vr bril? Ik heb dit nu wel wat bij mijn gewone bril.
Ik heb ze bij VR Optician besteld, bij jou lijkt de rand wel wat minder lomp:
https://www.instagram.com/p/CpxgbQWqjWx
Goede vraag, ik denk dat er wel iets van reflectie is. Maar dat heb ik ook met bril. Ik vind het te verwaarlozen want ik kijk niet zo nauw. 8) Ik ben allang blij dat ik geen bril meer op hoef te houden, ook al zegt Sony dat het prima kan met bril, het is toch echt een soort van vrijheid zonder bril in de VR bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ken. schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:01:

Nou, ik was van plan om deze morgen te halen, maar na het zien van deze review (volg het kanaal al een aantal jaar) laat ik dat maar zitten en wacht ik op een sale voor rond de 20 Euro. 40 vind ik net iets te gortig voor dit.
:'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ken. schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:01:

Jammer van de onscherpe graphics. Een kwaal waar de PSVR2 versie van No Man's Sky ook al last van had. Lijkt wel alsof het in een soort PSVR1 mode draait ofzo. Hopelijk kunnen ze dat nog verbeteren. Het lijkt verder wel OK maar niet een hele verbetering ten opzichte van Rush Of Blood.
Pagina: 1 ... 48 ... 66 Laatste