Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-08 10:59
kan en wil iemand mij uitleggen hoe je kunt sturen tijdens gebruik van de jetpack in No Man's Sky?
Ik lijk de enige in de wereld te zijn die 1 duim niet tegelijk 2 controllers kan gebruiken... Er zijn al 2 patches uitgebracht en geen enkele bevat een oplossing hiervoor.

Je moet namelijk met de O de jetpack gebruiken en ook nog eens met de rechter thumbstick sturen. Maar hoe kun je sturen terwijl je met diezelfde duim ook de O moet indrukken. Zodra je loslaat, stort je naar beneden... ik snap hier echt helemaal niets van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
NightShadow22 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 03:19:
[...]

Geen dank! dacht denk even met je mee.

Kan altijd dat iets niet bevalt en als je er zelf toch niet helemaal achter staat kan je het maar beter niet doen moet toch allemaal goed voelen voor die prijs.
Ja dat is het ook vooral. Natuurlijk een flinke aankoop met € 700 incl. charging station. Lees wel op de PS Direct site dat in eerste instantie retourneringen waarbij een voucher code van toepassing is, niet wordt geaccepteerd. Ik wacht wel even om morgen contact op te nemen met Sony hierover. Kan me niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen, het gros is natuurlijk het apparaat :X.

Begreep wel dat de Sony chat niet al te goed bereikbaar is, maar ik ga het gewoon proberen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 17:55
Mocht er iemand die de VR2 heeft omgeruild een nieuwe voucher van call of the mountain hebben. Ik heb wel interesse om deze van u over te nemen. Graag PB Prive

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan1185
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-08 16:32
Mocht er nog iemand zijn die net zoals ik liever een geluidsset gebruikt ipv een koptelefoon met games als GT7 en alleen maar stereo geluid krijgt via de receiver, hierbij de oplossing:

Blijkbaar als je rechtstreeks via hdmi 2.1 naar de tv gaat en dan via ARC naar de receiver (bijvoorbeeld in dolby of dts), dan schakelt hij terug naar stereo. Ik heb helaas een receiver die net voor eARC uitkwam dus het zou zomaar kunnen dat een nieuwere receiver wel werkt. PCM is namelijk alleen stereo via ARC en ik vermoed dat de bril PCM forceert en daarom dus geen 5.1 uitstuurt. Zodra je de PS5 via de receiver laat lopen en dan naar de tv dan krijg je wel multi pcm.

Helaas maar even switchen tussen hdmi kabels als er met de bril gespeeld wordt want je verliest 120hz, vrr en dergelijke voor je flatscreen games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
callous schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:02:
kan en wil iemand mij uitleggen hoe je kunt sturen tijdens gebruik van de jetpack in No Man's Sky?
Ik lijk de enige in de wereld te zijn die 1 duim niet tegelijk 2 controllers kan gebruiken... Er zijn al 2 patches uitgebracht en geen enkele bevat een oplossing hiervoor.

Je moet namelijk met de O de jetpack gebruiken en ook nog eens met de rechter thumbstick sturen. Maar hoe kun je sturen terwijl je met diezelfde duim ook de O moet indrukken. Zodra je loslaat, stort je naar beneden... ik snap hier echt helemaal niets van...
Heb NMS nog niet geprobeerd, maar hetzelfde probleem heb je in Humanity. Bolletje en linker stick heb je nodig om die stroom humans een andere richting op te sturen. Na 5 minuten gestopt met spelen want inderdaad onmogelijk.

Toen bedacht ik me dat de game waarschijnlijk gewoon voor een dualsense was gemaakt, waar dit natuurlijk een prima toetsencombo is.

Dus mijn advies, neem voor die stukjes je dualsense bij de hand die je in de buurt legt? Of speel je staand/roaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Twan1185 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:27:
Mocht er nog iemand zijn die net zoals ik liever een geluidsset gebruikt ipv een koptelefoon met games als GT7 en alleen maar stereo geluid krijgt via de receiver, hierbij de oplossing:

Blijkbaar als je rechtstreeks via hdmi 2.1 naar de tv gaat en dan via ARC naar de receiver (bijvoorbeeld in dolby of dts), dan schakelt hij terug naar stereo. Ik heb helaas een receiver die net voor eARC uitkwam dus het zou zomaar kunnen dat een nieuwere receiver wel werkt. PCM is namelijk alleen stereo via ARC en ik vermoed dat de bril PCM forceert en daarom dus geen 5.1 uitstuurt. Zodra je de PS5 via de receiver laat lopen en dan naar de tv dan krijg je wel multi pcm.

Helaas maar even switchen tussen hdmi kabels als er met de bril gespeeld wordt want je verliest 120hz, vrr en dergelijke voor je flatscreen games.
Ja daar kwam ik inderdaad ook achter, ik heb nu 2 hdmi kabels bij de ps5, eentje gaat direct naar tv voor als ik hdr wil, en de ander naar de receiver voor als ik surround pcm wil.
Maar inderdaad het schijnt alleen te werken met surround lpcm dus je hebt of een directe verbinding met je receiver nodig of e-arc op zowel receiver als tv.

Gelukkig onthoud hij welk apparaat er aangesloten is en staan de settings eigenlijk altijd automatisch goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 12-03-2023 12:48 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024
Casual_T schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:05:
[...]

Ja dat is het ook vooral. Natuurlijk een flinke aankoop met € 700 incl. charging station. Lees wel op de PS Direct site dat in eerste instantie retourneringen waarbij een voucher code van toepassing is, niet wordt geaccepteerd. Ik wacht wel even om morgen contact op te nemen met Sony hierover. Kan me niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen, het gros is natuurlijk het apparaat :X.

Begreep wel dat de Sony chat niet al te goed bereikbaar is, maar ik ga het gewoon proberen :+ .
Daarom inloggen op je psn account op Direct, en selecteren omruiling ipv retournering.

Dan ontvang je zoals het goed is zoals meerdere mensen hier een compleet nieuwe bundle en die kan je daarna met ongebruikte voucher en ongeopend retourneren.

Daar gaan ze niet moeilijk over doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:50
Vorig jaar een playseat gemodelleerd en gemaakt. Paar weken hoop lol van gehad en vervolgens stond die stof te happen. Getwijfeld over verkoop maar toen kwam GT7 uit.... Weer wat uurtjes geraced en vervolgens zelfde verhaal. Toen een PS5 gescoord en idem...

Nu kan ik de ruimte best gebruiken maar met de komst van de PSVR2 is het toch wel weer verleidelijk.... :P :F

Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/4be0569c-a84d-49b6-b9b5-411b109cf39f.jpg

Afbeeldingslocatie: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/37ddba24-1ca9-48fd-beac-7205cb0f855e.jpg

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Nu even met Demeo bezig.
Dit is toch ook wel een leuke ervaring om zo deel te nemen op een speelbord.
Nog even goed wennen aan opties en strategien. Maar de wereld ziet er wel nice uit.
Ondertussen helemaal in de game gezogen en vergeten te lunchen.

Dus na het broodje maar even kamer 2 doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:15
DarkSide schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:13:
Nu even met Demeo bezig.
Dit is toch ook wel een leuke ervaring om zo deel te nemen op een speelbord.
Nog even goed wennen aan opties en strategien. Maar de wereld ziet er wel nice uit.
Ondertussen helemaal in de game gezogen en vergeten te lunchen.

Dus na het broodje maar even kamer 2 doen.
Voor mij echt de game van de VR. Ook omdat ik ervoor nooit zo een dungeons en dragons achtige game heb gespeeld ooit!

Hoop dat ze die game ook goed blijven ondersteunen want online potjes erop spelen is echt enorm leuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelarius
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 09:45
OK, ik heb iets gedaan wat tegelijkertijd heel slim en heel dom is: ik heb de Moss bundel gekocht omdat ik dacht dat mijn vriendin die wel leuk zou vinden.
Het resultaat: de headset is al de hele dag geconfisqueerd..... Dus qua gaming zondag dus niet de meest handige actie. Met mijn masterplan om mijn vriendin meer into gaming te krijgen gaat het echter uitstekend! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corevin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 31-10-2023
Caelarius schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:06:
OK, ik heb iets gedaan wat tegelijkertijd heel slim en heel dom is: ik heb de Moss bundel gekocht omdat ik dacht dat mijn vriendin die wel leuk zou vinden.
Het resultaat: de headset is al de hele dag geconfisqueerd..... Dus qua gaming zondag dus niet de meest handige actie. Met mijn masterplan om mijn vriendin meer into gaming te krijgen gaat het echter uitstekend! O-)
Een ontzettend cute muisje die avonturen beleefd met leuke puzzeltjes, what were you thinking?? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:21

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Inderdaad, heb je Resident Evil niet achter de hand voor dit soort noodgevallen? :F

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelarius
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 09:45
Corevin schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:43:
[...]

Een ontzettend cute muisje die avonturen beleefd met leuke puzzeltjes, what were you thinking?? ;)
Dat dus. :*) En het werkte, alleen zelfs iets te goed. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Caelarius op 12-03-2023 15:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Klaar met Moss I en II. echt leuke, sfeervolle en relaxte platformers met wat puzzel elementen. De diorama view werkt verrassend goed in VR.

Dus nu eindelijk begonnen aan Horizon, leuk om weer in die wereld terug te zijn. Nu besef je pas hoe groot de robots zijn, zelfs een scrapper is een flinke jongen in VR :P Aloy vond ik trouwens verrassend klein. Mooie opwarmer in elk geval voor de Burning Shores uitbreiding volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
kazuka schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:53:
Klaar met Moss I en II. echt leuke, sfeervolle en relaxte platformers met wat puzzel elementen. De diorama view werkt verrassend goed in VR.

Dus nu eindelijk begonnen aan Horizon, leuk om weer in die wereld terug te zijn. Nu besef je pas hoe groot de robots zijn, zelfs een scrapper is een flinke jongen in VR :P Aloy vond ik trouwens verrassend klein. Mooie opwarmer in elk geval voor de Burning Shores uitbreiding volgende maand.
Gaaf he! :*) kan echt niet wachten op Burning shores ook , het is een Horizon party dit jaar *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red91
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-09 20:50
FSSF schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:57:
Vorig jaar een playseat gemodelleerd en gemaakt. Paar weken hoop lol van gehad en vervolgens stond die stof te happen. Getwijfeld over verkoop maar toen kwam GT7 uit.... Weer wat uurtjes geraced en vervolgens zelfde verhaal. Toen een PS5 gescoord en idem...

Nu kan ik de ruimte best gebruiken maar met de komst van de PSVR2 is het toch wel weer verleidelijk.... :P :F

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb jij dat ontwerp toevallig nog liggen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 22:12
Ik zit ook erg te twijfelen de ps vr2 te kopen. De ervaring lijkt mij heel vet, maar ik twijfel alleen of ik 'm echt regelmatig gebruiken ga. Met drie kleine kinderen heb ik weinig tijd om te spelen, en de tijd die ik heb ben ik vaak vrij uitgeblust. Ik heb nu al soms niet de energie om Elden Ring te spelen omdat dat soms best hard werken is, als je bijvoorbeeld 5 avonden bezig bent met één baas. Laat staan dat je jezelf helemaal onderdompelt in een VR wereld.

Ik ben nog wel nieuwsgierig naar iets. Het leukste aan gamen vind ik echt dat je een bepaalde vaardigheid leert en daarin beter wordt. Bijvoorbeeld bij een shooter dat je de map op een bepaald moment uit je hoofd kent en snel raak knalt. Of met Elden Ring dat je goed leert aanvallen en dodgen. Heb je dit soort spellen ook in VR? Naar mijn idee zijn die spellen meer een 'ervaring', en minder echt vaardigheid. Persoonlijk vind ik dat wat saai. Maar ik vraag mij af of dat echt zo is. GT7 lijkt mij een van de enige spellen die zowel ervaring als vaardigheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

kazuka schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:53:

Haha.
Dat had ik ook. Van "ik had je groter verwacht"

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:43
MennoE schreef op zondag 12 maart 2023 @ 19:59:
Ik zit ook erg te twijfelen de ps vr2 te kopen. De ervaring lijkt mij heel vet, maar ik twijfel alleen of ik 'm echt regelmatig gebruiken ga. Met drie kleine kinderen heb ik weinig tijd om te spelen, en de tijd die ik heb ben ik vaak vrij uitgeblust. Ik heb nu al soms niet de energie om Elden Ring te spelen omdat dat soms best hard werken is, als je bijvoorbeeld 5 avonden bezig bent met één baas. Laat staan dat je jezelf helemaal onderdompelt in een VR wereld.

Ik ben nog wel nieuwsgierig naar iets. Het leukste aan gamen vind ik echt dat je een bepaalde vaardigheid leert en daarin beter wordt. Bijvoorbeeld bij een shooter dat je de map op een bepaald moment uit je hoofd kent en snel raak knalt. Of met Elden Ring dat je goed leert aanvallen en dodgen. Heb je dit soort spellen ook in VR? Naar mijn idee zijn die spellen meer een 'ervaring', en minder echt vaardigheid. Persoonlijk vind ik dat wat saai. Maar ik vraag mij af of dat echt zo is. GT7 lijkt mij een van de enige spellen die zowel ervaring als vaardigheid is.
Eerlijk antwoord: ik denk dat hij stof gaat verzamelen. Tot nu toe gebruik ik de PSVR/Quest 2/PSVR 2 allemaal eigenlijk veel te weinig, laat staan als ik drie kleine kinderen had en uitgeblust zou zijn. Als je moe bent doe je nooit de VR bril op.

Er is nog geen Elden Ring achtige game voor. Wel games die ook leunen op skills (Tetris Effect, RE Village op hardcore, Pavlov, Switchback, Firewall, Pistol Whip). Maar dat ding is net uit, dus dan denk ik dat je beter kan wachten tot je een game ziet die je echt wil spelen.

Overigens moet ik zeggen dat m'n gamesmaak in VR vaak anders is dan normaal. Rustige games kunnen erg tof zijn en RE Village/GT7 zou ik normaal nooit kopen, maar nu spreekt het me een stuk meer aan. Misschien is het voor jou ook wel goed om even te relaxen in de avond ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
BarôZZa schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:48:
[...]

Eerlijk antwoord: ik denk dat hij stof gaat verzamelen. Tot nu toe gebruik ik de PSVR/Quest 2/PSVR 2 allemaal eigenlijk veel te weinig, laat staan als ik drie kleine kinderen had en uitgeblust zou zijn. Als je moe bent doe je nooit de VR bril op.

Er is nog geen Elden Ring achtige game voor. Wel games die ook leunen op skills (Tetris Effect, RE Village op hardcore, Pavlov, Switchback, Firewall, Pistol Whip). Maar dat ding is net uit, dus dan denk ik dat je beter kan wachten tot je een game ziet die je echt wil spelen.

Overigens moet ik zeggen dat m'n gamesmaak in VR vaak anders is dan normaal. Rustige games kunnen erg tof zijn en RE Village/GT7 zou ik normaal nooit kopen, maar nu spreekt het me een stuk meer aan. Misschien is het voor jou ook wel goed om even te relaxen in de avond ;)
Tnx voor je eerlijke antwoord! Ja ik denk ook dat ik hier nu weinig aan ga hebben. Ik vind de techniek gewoon zo onwijs gaaf dat ik excuusjes zoek om hem te kopen. Maar ik denk idd dat ik gewoon nog even wacht. 👍🏼

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-09 23:12

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

MennoE schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:16:
[...]

Tnx voor je eerlijke antwoord! Ja ik denk ook dat ik hier nu weinig aan ga hebben. Ik vind de techniek gewoon zo onwijs gaaf dat ik excuusjes zoek om hem te kopen. Maar ik denk idd dat ik gewoon nog even wacht. 👍🏼
Hier twee jonge kinderen. Je verhaal is herkenbaar, plof vaak in de avond uitgeput in de bank. Geen energie meer om dan in een open wereld game te stappen.

Maar de PSVR2 geeft mij juist energie. Even in een andere wereld een paar rondjes rijden in GT7, een half uurtje Moss of een potje Tetris. Ik kom voldaan uit Synth Riders en elke avond als ik afsluit ben ik al aan het zoeken naar een avond dat ik mogelijk weer kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lDDQD
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-08 21:49
MennoE schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:16:
[...]

Ik twijfel zelf ook enorm. Tijd heb ik zat, maar er zijn (imo) niet heel veel games die de aanschaf van een PSVR2 rechtvaardigen.

GT7 lijkt mij leuk, Pavlov ook nog wel. Horizon heb ik niks mee en RE hoeft van mij niet :P. Dan blijven er nog een tal van ports, indies en short experiences.

Misschien is het simpelweg nog te vroeg om een PSVR2 aan te schaffen voor mensen als ik. Ik merk dat ik vooral mezelf wil overhalen om dat ding alsnog te kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-09 23:12

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

lDDQD schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:24:
[...]

Misschien is het simpelweg nog te vroeg om een PSVR2 aan te schaffen voor mensen als ik. Ik merk dat ik vooral mezelf wil overhalen om dat ding alsnog te kopen :P
Maar waarom zou je wachten als ‘ie er uiteindelijk toch komt? Het apparaat gaat niet goedkoper worden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lDDQD
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-08 21:49
Elias2020 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:29:
[...]

Maar waarom zou je wachten als ‘ie er uiteindelijk toch komt? Het apparaat gaat niet goedkoper worden denk ik.
Nee klopt, waarschijnlijk eerder duurder. Ik ben denk ik vooral benieuwd of grote gamestudios zich gaan wagen aan de PSVR2.

Een grote release zoals Half-Life of GTA zou mij gelijk over de streep trekken, maar dat is niet heel realistisch :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-09 17:04
Vandaag de VR2 via marktplaats gekocht en flink getest. Me gelijk getrakteerd op Pavlov en Kayak VR.
De demo's van star wars en resident evil gespeeld en de proefversie van Horizon.
Gran Turismo 7 had ik al dus ook die gespeeld in VR.

Als eerste, wat een gemak om aan te sluiten. Gewoon usb inpluggen en het werkt meteen. Ben brildrager en ook dat gaat goed. De vr gaat er netjes overheen. De bijgeleverde oordopjes zijn waardeloos. Gelukkig doet m'n Bose QC25 het prima.

Dan de games. Kayak VR is mooi en werkt goed. Al had deze van mij er wel gratis bijgemogen.
Horizon ziet er prachtig uit. Speelt ook lekker. Heb de vorige games nooit eerder gespeeld.
Pavlov werkt ook heel goed. Leuke schietgame maar nog niet zoveel gespeeld.
Star Wars demo zag er ook goed uit. Mocht die keer in een leuke aanbieding komen dan wil ik hem wel kopen.
Resident Evil ga ik zeker kopen. Nu voor 20 euro in de store. Heb me in de demo al paar keer flink geschrokken. Ook de manier van schieten en herladen is cool gedaan.
Gran Turismo 7 in VR voegt ook zeker wat toe. Heel erg gaaf. Met racestuur zou dit helemaal de bomb zijn.

Vandaag dus heel wat uren gespeeld. Heb gelukkig geen last van erge misselijkheid. Soms heel licht. Ben verrast hoe goed het werkt en de meerwaarde ervan is er zeker. Nu nog meer games. En hopelijk worden de ps4 VR games ook toegankelijk gemaakt. En duimen voor Half Life Alyx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
lDDQD schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:24:
[...]

Ik twijfel zelf ook enorm. Tijd heb ik zat, maar er zijn (imo) niet heel veel games die de aanschaf van een PSVR2 rechtvaardigen.

GT7 lijkt mij leuk, Pavlov ook nog wel. Horizon heb ik niks mee en RE hoeft van mij niet :P. Dan blijven er nog een tal van ports, indies en short experiences.

Haha ja ik heb precies hetzelfde. Terwijl wachten veel logischer is. Dan kan je hem misschien goedkoper tweedehands scoren en zijn er meer spellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:03
Ha, ik was al enorm positief verrast na het spelen van GT7 met de headset en controller. Na het lezen van wat comments hier dat het in combinatie met stuur en stoelje nog indrukwekkender was had zo mijn twijfels, maar afgelopen zaterdag Playseat en Logitech stuurtje mogen ontvangen en nondenju. Waanzinnig, wat een kriebels in mijn buik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjun
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-12-2024
Twan1185 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:27:

Als je niet wilt/kan upgraden naar een receiver met eARC, dan is de Thenaudio Sharc een oplossing. Heb er ook een hele tijd een gehad en het laat je tv denken dat een van je inputs op je receiver een eARC is, werkt als een zonnetje. Heb nu een receiver met eARC en HDMI 2.1, dus de mijne ligt al een tijdje niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Jochem Boom schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:52:
[...]

Heel cool inderdaad, maar ver buiten m'n budget. Ik vind de T300 al te gek voorlopig. Ben ook verder geen echte simracer. M'n laatste ervaring waren dingen als DTM race driver en Need for Speed met een momo force feedback stuur, dus dan is dit al een hele upgrade. Wat ik wel nog zie gebeuren is dat ik de pedalen ooit upgrade naar die T-LCM set.

@Sebas1337 zoals al gezegd zijn er zat games die je gewoon lekker zittend op de bank kan doen. En dat is net zo tof als staand midden in de woonkamer.
Zelfs GT7 is heel goed te doen met de DualSense als je geen stuur en pedalen hebt. Heb dit weekend na het ontvangen van mijn VR2 lekker op de bank gezeten met de dual sense in handen en dat speelt al geweldig. Bewust nog even gekozen het op deze manier te doen, om te kijken in hoeverre ik last heb van motion sickness. Gelukkig geen last van, dus gisteren dik anderhalf uur achter elkaar aan het racen geweest. Ga in de loop van deze week wel gebruik maken van mijn rig met GT DD Pro en V3 pedalen. Voordeel van de VR2 is dat ik deze niet precies voor de TV hoef te zetten en dus de halve woonkamer moet verbouwen. Hoop dat ik daarmee ook mijn racerig weer vaker ga gebruiken.

Ik heb verder alleen nog maar puzzeling places gekocht. Die is heerlijk om relaxed die puzzels in elkaar te zetten en soms nog redelijk uitdagend, ondanks 25 stukjes. Juist omdat je nu helemaal in 3d aan het puzzelen bent. Vooral die van het observatorium is apart, omdat je eerst de binnenkant kan gebruiken, maar op een gegeven moment van buiten moet doen, omdat je er niet meer in kan kijken. :D

Wil niet meteen teveel games voor VR kopen. Denk dat ik voorlopig alleen nog even Kayak koop en dan ben ik we even voorzien. Ben ook nog druk bezig met CoD MWII en er zijn maar zoveel uur in een dag. Maar het gebruik van VR2 smaakt wel naar meer, hoop dat er ook veel meer (racing-)games bij komen die er gebruik van maken. Ik ben over! Vind GT7 zonder VR niet eens echt leuk meer. :D

Enige minpunt vind ik wel de combinatie van VR2 met een losse headset. Na een beetje testen zet ik nu eerst mijn Penrose op, en dan de VR2 er over heen. De meegeleverde earbuds zijn matig en doen mij redelijk snel zeer in de oren. En kwalitatief kunnen ze niet meekomen met het geweld van de penrose. Maar ga nog wel een beetje uitzoeken of het niet andersom kan, want ik kwam er gisteren laat achter dat ik de VR2 ook niet altijd goed op heb. Dus daar is misschien nog winst te halen.

[ Voor 10% gewijzigd door thunder8 op 13-03-2023 10:16 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 20:29
Enige minpunt vind ik wel de combinatie van VR2 met een losse headset. Na een beetje testen zet ik nu eerst mijn Penrose op, en dan de VR2 er over heen. De meegeleverde earbuds zijn matig en doen mij redelijk snel zeer in de oren. En kwalitatief kunnen ze niet meekomen met het geweld van de penrose. Maar ga nog wel een beetje uitzoeken of het niet andersom kan, want ik kwam er gisteren laat achter dat ik de VR2 ook niet altijd goed op heb. Dus daar is misschien nog winst te halen.
Ik denk dat je het prettiger gaat vinden om eerst de VR op te zetten en daarna een koptelefoon erover heen te schuiven. Zo doe ik het met 2 verschillende en dat werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 21:42
Met het rechter pookje kun je in sommige spellen om je heen kijken, maar dit gaat met ‘schokjes’. Kan ingesteld worden dat dit vloeiend gaat (zoals bij alle normale spellen op de PS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
edwinvdteems schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:55:
Met het rechter pookje kun je in sommige spellen om je heen kijken, maar dit gaat met ‘schokjes’. Kan ingesteld worden dat dit vloeiend gaat (zoals bij alle normale spellen op de PS)?
Meestal wel.
Snap turn vs smooth turn in de settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvdteems
vaagisdenaam schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:04:
[...]

Meestal wel.
Snap turn vs smooth turn in de settings
Thanks! In de game zelf of via de PS instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
edwinvdteems schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:55:
Be prepared to :r ghehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik heb de headset dit weekend weer eens gebruikt. Merk geen enkel verschil in schepte met de nieuwe update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

b.o.n.s schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:22:
[...]

Ik denk dat je het prettiger gaat vinden om eerst de VR op te zetten en daarna een koptelefoon erover heen te schuiven. Zo doe ik het met 2 verschillende en dat werkt goed
De eerste poging waarmee ik dat deed, kwamen de schelpen van de penrose niet op mijn oren, vanwege de dikte van de band van de VR2. Dan heeft het op die manier geen zin, want dan is het geluid bagger. Vandaar dat ik het andersom probeerde en dat lukte wel. Maar ik heb dus gemist in de instructie om de band van de VR2 verder naar beneden te drukken achter op het hoofd. Mogelijk dat het dan wel goed werkt. Ga het zien vanavond.

PS handig om te laten staan wie je quote, dan had ik ook een melding gekregen dat je geantwoord had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:24
thunder8 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:42:
[...]

De eerste poging waarmee ik dat deed, kwamen de schelpen van de penrose niet op mijn oren, vanwege de dikte van de band van de VR2. Dan heeft het op die manier geen zin, want dan is het geluid bagger. Vandaar dat ik het andersom probeerde en dat lukte wel. Maar ik heb dus gemist in de instructie om de band van de VR2 verder naar beneden te drukken achter op het hoofd. Mogelijk dat het dan wel goed werkt. Ga het zien vanavond.

PS handig om te laten staan wie je quote, dan had ik ook een melding gekregen dat je geantwoord had. :)
Bij mij lukt het net niet omdat de band zo op mijn hoofd moet voor de sweetspot.
Ik heb tot nu toe geen enkele headset gevonden die ik goed kan plaatsen als ik hem over de VR bril aandoe.
Net andersom lukt wel maar vind ik niet zo'n fijn gevoel. Heb ik schrik dat ik 1 van de 2 stuk maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-09 14:02
Sony heeft vanochtend mijn PS VR2 ontvangen volgens de UPS tracker. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren totdat ze mijn vervangende headset opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ekfad schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:47:
[...]

Bij mij lukt het net niet omdat de band zo op mijn hoofd moet voor de sweetspot.
Ik heb tot nu toe geen enkele headset gevonden die ik goed kan plaatsen als ik hem over de VR bril aandoe.
Net andersom lukt wel maar vind ik niet zo'n fijn gevoel. Heb ik schrik dat ik 1 van de 2 stuk maak.
De Pulse 3d lijkt ervoor gemaakt te zijn, maar wil eigenlijk geen stap terug doen qua geluidskwaliteit. Als het al werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbaman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 16:43
edwinvdteems schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:20:
[...]

Thanks! In de game zelf of via de PS instellingen?
Dit stel je in per spel, maar wees wel voorbereid. De disconnect tussen wat je ogen zien en je lichaam/evenwichtsorgaan merken is bij vooruit/achteruit lopen nog redelijk te managen. Bij volledig smooth draaien ondervinden veel mensen al snel misselijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 13:16
Robbaman schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:52:
[...]

Dit stel je in per spel, maar wees wel voorbereid. De disconnect tussen wat je ogen zien en je lichaam/evenwichtsorgaan merken is bij vooruit/achteruit lopen nog redelijk te managen. Bij volledig smooth draaien ondervinden veel mensen al snel misselijkheid.
Dit is ook het enige wat ik nog aan comfort settings aan heb staan en het bevalt me op deze manier het beste.

Trouwens laatst voor het eerst brak de headset op gehad. Was niet de beste ervaring. Leek wel alsof mn ogen te moe waren om het beeld scherp te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 15:33
Simone96 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:48:
Sony heeft vanochtend mijn PS VR2 ontvangen volgens de UPS tracker. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren totdat ze mijn vervangende headset opsturen.
Die van mij is ook vanmorgen aangekomen, heb verder nog geen update vanuit Sony zelf, ook nog niet op de direct site, jij al wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepsie
  • Laatst online: 10-09 12:33
Mijn PSVR2 is vorige week woensdag retour aangekomen volgens UPS. Momenteel staat de status vanuit Sony nog op "Retour In Afwachting".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvdteems
Iets anders.. Als ik nu bijvoorbeeld even The Quarry speel met de bril op, dan gaat mijn tv scherm op zat. Zet ik mijn bril af, dan verschijnt het spel wel op tv. Hoe kun je én het spel via de bril spelen en publiek thuis mee laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerDrie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-09 13:31
Kun je ook apps als Netflix kijken met je bril? Als ik dat opstart wordt het beeld zwart. Wilde wel eens ervaren hoe een bioscoopscherm gesimuleerd wordt door een VR bril.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dglavimans
Nieuwe apparaat is aangekomen, even controllers opladen en dan testen.

Wie kan ik blij maken met een Horizon code (voor wie de game nog niet heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb overlaatst voor de gein even een paar minuten het soepel draaien aan gezet, maar ik werd er bijna direct ongemakkelijk van. Voor de rest gelukkig geen problemen, ik kan met gemak uren achter elkaar spelen zonder last te krijgen. Alhoewel, soms de eerste minuut dat ik de bril opzet kan weleens een licht zweverig gevoel geven :P

En ik zit nog altijd te twijfelen of ik RE8 zou kopen of niet...

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 13-03-2023 14:15 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.o.n.s
thunder8 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:42:
[...]

Was inderdaad iets te enthousiast met opschonen!

Hmm, dan is de penrose qua opbouw misschien anders dan de koptelefoons die ik gebruik.
Ik schuif ze langzaam over de VR headset vanaf de achterkant gezien en dat gaat goed met de astro a40 en audio-technica mx40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
edwinvdteems schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:53:
Iets anders.. Als ik nu bijvoorbeeld even The Quarry speel met de bril op, dan gaat mijn tv scherm op zat. Zet ik mijn bril af, dan verschijnt het spel wel op tv. Hoe kun je én het spel via de bril spelen en publiek thuis mee laten kijken?
Kan geloof ik alleen maar met VR content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alextweaker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-04-2024
dglavimans schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:13:

Als je de code overhebt, dan graag! Lijkt me een gave game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

Dan ben je wel echt de gathering MVP als je een gratis giveaway gaat doen hehe :*) *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:34
@dglavimans :w

[ Voor 77% gewijzigd door Rivanov op 13-03-2023 14:33 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbaman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 16:43

En? Ik kan niet zo snel terugvinden wat er mis was met je eerste unit, maar doet deze het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Al vergeven blijkbaar. :'(

[ Voor 89% gewijzigd door thunder8 op 13-03-2023 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
alextweaker schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:20:
[...]

Als je de code overhebt, dan graag! Lijkt me een gave game.
U got mail

@Robbaman een dooie pixel, controllers zijn nu opgeladen dus we gaan even testen weer!

[ Voor 19% gewijzigd door dglavimans op 13-03-2023 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-09 14:02
Qweridee schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:24:
[...]

Die van mij is ook vanmorgen aangekomen, heb verder nog geen update vanuit Sony zelf, ook nog niet op de direct site, jij al wel?
Nope, nog geen update gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
dglavimans schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:48:
[...]

U got mail

@Robbaman een dooie pixel, controllers zijn nu opgeladen dus we gaan even testen weer!
Zo hoort het! puur onzelfzinnig..... heb zelf ook die ene dode pixel zou m gewoon zo houden als ik jou was wiet weet wat je er hierna weer voor terug krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
NightShadow22 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:58:
[...]

Zo hoort het! puur onzelfzinnig..... heb zelf ook die ene dode pixel zou m gewoon zo houden als ik jou was wiet weet wat je er hierna weer voor terug krijgt.
Ow nee de nieuwe unit lijkt zover ik zie niks mis mee gelukkig!

Wel grappig, ik deed de setup en eigenlijk eerste keer had ik hem scherper dan met de gehele andere headset.. Vraag mij dan toch af of er niet meer mis was ermee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alextweaker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-04-2024
dglavimans schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:48:
[...]

U got mail

Bedankt!! Erg benieuwd naar dit spel na alle verhalen erover :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
dglavimans schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:07:
[...]

Ow nee de nieuwe unit lijkt zover ik zie niks mis mee gelukkig!

Wel grappig, ik deed de setup en eigenlijk eerste keer had ik hem scherper dan met de gehele andere headset.. Vraag mij dan toch af of er niet meer mis was ermee
Zou echt goed kunnen hoor, hier en op reddit ook al best wat verhalen gelezen.

Dus ik denk dat je het goed ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
JerDrie schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:05:
Kun je ook apps als Netflix kijken met je bril? Als ik dat opstart wordt het beeld zwart. Wilde wel eens ervaren hoe een bioscoopscherm gesimuleerd wordt door een VR bril.
YouTube in ieder geval wel.
Netflix weet ik niet niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvdteems
Mastergo schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:52:
[...]

YouTube in ieder geval wel.
Netflix weet ik niet niet geprobeerd.
Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:21

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Video: The Video menu allows you to watch movies and TV shows from your library, as well as access streaming services like Netflix, Hulu, and more. https://medium.com/amazin...s-with-psvr2-e398a700a2e1

P.s. 1: ik heb zelf nog geen PSVR2 dus helaas geen garantie ;w
P.s. 2: voor volwassen Tweakers https://tinyurl.com/2m7szsrs

[ Voor 18% gewijzigd door vdr01 op 13-03-2023 16:31 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Alle andere apps en games en het hoofdmenu die niet VR zijn schakelen als het goed is automatisch naar de cinematic mode. In de opties kun je de grootte van het scherm aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 00:59
Gisteren voor het eerst een paar rondjes GT7 gedaan met de headset.
Super vet maar damn ik moest flink wennen om gelijk in een rijdende auto te springen.
Ik had gehoopt om mooi door de bocht heen te kijken maar ik merk al dat ik niet teveel met mijn hoofd moet draaien om niet misselijk te worden haha.
Al met al lukt het wel en moet ik gewoon niet te veel in 1x willen spelen.
Ben wel heel jaloers op mensen die totaal geen motion sickness ervaren bij VR ik heb ook niet echt de tijd om elke dag VR benen te gaan trainen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
vdr01 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:22:
[...]

Video: The Video menu allows you to watch movies and TV shows from your library, as well as access streaming services like Netflix, Hulu, and more. https://medium.com/amazin...s-with-psvr2-e398a700a2e1

Haha, ik heb ook eens porn in VR gekeken. Maar dat was mij echt iets te heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Amos_x schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:42:
[...]

Dus mijn advies, neem voor die stukjes je dualsense bij de hand die je in de buurt legt? Of speel je staand/roaming?
Thnx
Maar dat kan toch niet? Die doet bij mij nml helemaal niets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• callous
[...]

in de eerste link staat dat de PSVR2 een PS4 nodig heeft... dat is dus al niet waar. De PSVR2 heeft geen HDMI kabel maar USBc.... dat artikel klopt dus voor geen meter.

De andere apps zijn idd nog niet geüpdatet. erg spijtig.. was wel benieuwd hoe 4k er dan acht uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
callous schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:33:
[...]

Thnx
Maar dat kan toch niet? Die doet bij mij nml helemaal niets
Geen idee voor NMS. Maar bij andere games kan je gewoon met de dual sense spelen (GT7, humanity, tetris, thumper, ...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
hantheman schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:59:
Gisteren voor het eerst een paar rondjes GT7 gedaan met de headset.
Super vet maar damn ik moest flink wennen om gelijk in een rijdende auto te springen.
Ik had gehoopt om mooi door de bocht heen te kijken maar ik merk al dat ik niet teveel met mijn hoofd moet draaien om niet misselijk te worden haha.
Al met al lukt het wel en moet ik gewoon niet te veel in 1x willen spelen.
Ben wel heel jaloers op mensen die totaal geen motion sickness ervaren bij VR ik heb ook niet echt de tijd om elke dag VR benen te gaan trainen.
Statische games (diorama-games of zaken als pistol whip) en GT7 zijn voor mij het gemakkelijkst zonder misselijk te worden. Met games waar ik moet lopen (pavlov, RE8) of teleporten (star wars) het moeilijkst, en dat voel ik na een half uurtje ook wel.

GT7 begin je best met trage auto's en vlakke circuits. Ook auto's die niet al te fel overhellen van links naar rechts. (dus hard doorveren in de bochten). Dat gaf me steeds kleine opstootjes van misselijkheid de eerste keren, vreemd genoeg. Nu ben ik daar wel al aan gewend. Maar als de wagen strak horizontaal blijft (racewagens), merk ik niet veel.

Maar het is voor mij niet storend. En het gaat ook al heel wat beter dan de eerste keer. Volgens mij kan ik wel gemakkelijk > 1 uur gamen in GT7. Maar hoe dan ook gaat 'ie ieder half uurtje wel eens af om even te ontspannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
FSSF schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:57:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zelf gebouwd? Erg strak! Heb je hier toevallig een build topic van?? Netjes hoor. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Amos_x schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:46:
[...]

Geen idee voor NMS. Maar bij andere games kan je gewoon met de dual sense spelen (GT7, humanity, tetris, thumper, ...).
oh zo, ja, dat is bij GT7 idd het geval... NMS dus niet :'( en ik zie ook nergens instellingen dat ik iets kan veranderen. Jammer... NMS was de reden voor mij om de PSVR2 te kopen... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
MennoE schreef op zondag 12 maart 2023 @ 19:59:

Het hangt er van af wat je zoekt. Ik heb ook vrij weinig tijd (of energie 's avonds om lang te gamen).

Maar ik merk dat ik met PSVR2 vlotter even (kort) aan het gamen sla, dan met die ellelange adventure/RPG games.

Net omdat PSVR2 bij uitstek een verhaal is van 'effe 30-45 minuten gamen', en weer opbergen, en dan heb je wel je 'dosis', 'fix' gehad. Geeft erg veel voldoening, en het is genoeg om me even te ontspannen.

Je hebt het gevoel 'gegamed' te hebben. Terwijl je bij die ellenlange games na 2 uur soms het gevoel hebt helemaal geen vooruitgang te hebben gemaakt, of iets te hebben verwezenlijkt.

Geen idee hoe ik het anders moet uitleggen.

Net omdat VR voornamelijk gemaakt is voor korte ervaringen en 'gamey-games', behendigheidsgames, is het vaak ideaal om een paar keer een pistol whip run te doen. Potjes spelen...

Dus ik heb net het omgekeerde van wat je bedenkingen zijn.

Je kan VR ook inzetten voor avontuurlijke, langere AAA games. Maar daar is zeker niet iedereen fan van. Net omdat je dan lang afgesloten in je bril zit. Vermoeiend, warm, misselijkheid eventueel, plaatsgebrek, ... noem maar op. Ik zie mezelf ook niet 10 uur AAA games spelen in die bril. Maar wel een rondje pistol whip, paar races GT7... Net zoveel en zo lang, of zo kort als je zelf wil.

Er zijn ook echt niet veel AAA VR games eigenlijk. Horizon, RE7, RE8, Alyx, star wars, en dan heb je ze wel gehad. Dat is dus sowieso een minderheid als je dat zoekt.

Zometeen ga ik even weer kort VR doen, en dan heb ik m'n dosis voor de avond weer gehad. Herinnert me aan betere tijden toen games echt 'games' waren, en geen ellenlange bore-fests om je zo lang mogelijk aan het scherm te houden.

Bijvoorbeeld, God of WaR Ragnarok is vast geweldig, een top game. Maar ik heb nul komma nul motivatie om die te beginnen, wetend dat ik weer een game vol filler, expositie, en langdradige omwegen ga moeten spelen. Daar kom ik gewoon niet meer aan toe. Horizon en zo idem... Jammer wel
Ik ben nog wel nieuwsgierig naar iets. Het leukste aan gamen vind ik echt dat je een bepaalde vaardigheid leert en daarin beter wordt
Typisch iets voor VR behendigheids games. Type Pistol Whip, Beat Saber, ... Denk aan arcade hallen. Daar werd je toch ook beter in sega rally naarmate je meer speelde? Time Crisis? VR heeft veel vaardigheidsgames waar je jezelf beter voelt worden. Boogschieten, shooters, ritme games, racen! (GT7)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
[quote]Amos_x schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:03:
[...]

Heb je echt helemaal gelijk in, 40 min tot een uur voldoet aan 2 uur een flat rpg spelen voor mij dan in iedergeval, ik speel elke keer een kort stukje game maar voel me dan veel meer voldaan dan als ik uren aan een stuk flat speel.

[ Voor 77% gewijzigd door NightShadow22 op 13-03-2023 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Hoe gaaf RE8 ook is, ik vind het moeilijk me ertoe te zetten om het te spelen, het is niet te eng ofzo, maar vind de vijanden vooral stressvol, en de puzzels moet ik ook bijna iedere keer opzoeken op internet...

Ik heb Song in the Smoke gekocht, kijken of ik daar makkelijker in kom... Vond de demo iig wel gaaf.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:13
Amos_x schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:03:
[...]

Het hangt er van af wat je zoekt. Ik heb ook vrij weinig tijd (of energie 's avonds om lang te gamen).

Maar ik merk dat ik met PSVR2 vlotter even (kort) aan het gamen sla, dan met die ellelange adventure/RPG games.

Net omdat PSVR2 bij uitstek een verhaal is van 'effe 30-45 minuten gamen', en weer opbergen, en dan heb je wel je 'dosis', 'fix' gehad. Geeft erg veel voldoening, en het is genoeg om me even te ontspannen.

Je hebt het gevoel 'gegamed' te hebben. Terwijl je bij die ellenlange games na 2 uur soms het gevoel hebt helemaal geen vooruitgang te hebben gemaakt, of iets te hebben verwezenlijkt.

Geen idee hoe ik het anders moet uitleggen.

Net omdat VR voornamelijk gemaakt is voor korte ervaringen en 'gamey-games', behendigheidsgames, is het vaak ideaal om een paar keer een pistol whip run te doen. Potjes spelen...

Dus ik heb net het omgekeerde van wat je bedenkingen zijn.

Je kan VR ook inzetten voor avontuurlijke, langere AAA games. Maar daar is zeker niet iedereen fan van. Net omdat je dan lang afgesloten in je bril zit. Vermoeiend, warm, misselijkheid eventueel, plaatsgebrek, ... noem maar op. Ik zie mezelf ook niet 10 uur AAA games spelen in die bril. Maar wel een rondje pistol whip, paar races GT7... Net zoveel en zo lang, of zo kort als je zelf wil.

Er zijn ook echt niet veel AAA VR games eigenlijk. Horizon, RE7, RE8, Alyx, star wars, en dan heb je ze wel gehad. Dat is dus sowieso een minderheid als je dat zoekt.

Zometeen ga ik even weer kort VR doen, en dan heb ik m'n dosis voor de avond weer gehad. Herinnert me aan betere tijden toen games echt 'games' waren, en geen ellenlange bore-fests om je zo lang mogelijk aan het scherm te houden.

Bijvoorbeeld, God of WaR Ragnarok is vast geweldig, een top game. Maar ik heb nul komma nul motivatie om die te beginnen, wetend dat ik weer een game vol filler, expositie, en langdradige omwegen ga moeten spelen. Daar kom ik gewoon niet meer aan toe. Horizon en zo idem... Jammer wel

[...]

Typisch iets voor VR behendigheids games. Type Pistol Whip, Beat Saber, ... Denk aan arcade hallen. Daar werd je toch ook beter in sega rally naarmate je meer speelde? Time Crisis? VR heeft veel vaardigheidsgames waar je jezelf beter voelt worden. Boogschieten, shooters, ritme games, racen! (GT7)
Wellicht goed om over maand nog eens te kijken. Is ook beetje effect van nieuwe gadget.

Enne God of war is echt niet te vergelijken met het borefest van forbidden west.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Kalder schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:36:
Hoe gaaf RE8 ook is, ik vind het moeilijk me ertoe te zetten om het te spelen, het is niet te eng ofzo, maar vind de vijanden vooral stressvol, en de puzzels moet ik ook bijna iedere keer opzoeken op internet...

Ik heb Song in the Smoke gekocht, kijken of ik daar makkelijker in kom... Vond de demo iig wel gaaf.
Ik vind de RE games hopeloos ouderwets. Iets wat je vindt moet je nét ff goed draaien om er iets mee te kunnen. Ziet snel dingen over het hoofd zo. De inventory, ook al heb ik ruimte zat, is ook niks voor mij. Stukken die worden afgesloten als je er mee klaar bent, dus naderhand exploren is er om de een of andere reden niet bij.

Ik geniet met volle teugen, maar flat zou ik ze nooit of te nimmer spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaagisdenaam schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:55:
[...]

Ik vind de RE games hopeloos ouderwets. Iets wat je vindt moet je nét ff goed draaien om er iets mee te kunnen. Ziet snel dingen over het hoofd zo. De inventory, ook al heb ik ruimte zat, is ook niks voor mij. Stukken die worden afgesloten als je er mee klaar bent, dus naderhand exploren is er om de een of andere reden niet bij.

Ik geniet met volle teugen, maar flat zou ik ze nooit of te nimmer spelen...
Het stukje inventory management hoort bij de extra spanning en moeilijkheidsgraad van de game. Weinig ammo zorgt ervoor dat je niet overpowered bent en keuzes moet maken wat je mee gaat nemen Ik vind dat niet ouderwets, het zorgt voor mij voor een veel leukere speel ervaring dan bij andere games.

Ik vind nou juist de games waar je tegenwoordig complete vrachtwagens aan inventory mee kan nemen totaal oninteressant. Je bent tegenwoordig heel snel overpowered en je als je dan alsnog dood gaat, dan wordt je teruggezet naar een checkpoint van 1 minuut geleden. What's the fun in that? Geef mij maar de ink ribbons terug waar je maar een paar keer kan saven zoals bij de oude RE games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Nee dat ammo schaars is boeit me niet. Das prima. En inventory heb ik zo vroeg mogelijk geupgrade, dus daar merk ik ook weinig van. Maar ja, wat is het punt dan. Voelt een beetje oubollig.

Het is meer de rest. Als je iets vindt dat je het dan nét precies goed moet inspecteren. Of dat je een attachment op je gun zet en die er dan niet meer af kan halen en hergebruiken als je een half uur later een betere vindt. Dat soort dingen. Niet meer terug kunnen gaan naar een area. Waarom die afgesloten zou zijn is mij n raadsel en ik heb op een gegeven moment best wat gemist. Blijkt dat ik daar nooit meer ga kunnen komen.

Misschien verschillen we hierin en das prima natuurlijk. Ik vind het een beetje onnodig restrictief en oubollig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwinvdteems
GT7 is ook slechts met de dual sense controller dus aan te raden? Spel nooit gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
Je kan gewoon naar je ps menu gaan en andere apps openen. Je kan kom gewoon normale games spelen met je vr op. Je kijkt dan gewoon naar soort van bios scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
[...]

https://www.pushsquare.co...ays-and-360-degree-videos

Werkt dus (nog) niet.

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:32

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

It is happening guys...zelfs met hulp van Sony zelf haha

https://twitter.com/LiEnb...3Dtrueis_nightmode%3Dtrue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Interessant, maar dat duurt nog wel een tijdje zo te zien.

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
edwinvdteems schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:06:
GT7 is ook slechts met de dual sense controller dus aan te raden? Spel nooit gespeeld
Ik speel voorlopig met dual sense. Op dit moment weinig tijd en plaats om de playseat in te richten. Minder inleving uiteraard, maar zeker goed te doen.

Het VR gedeelte is al zo'n wow-ervaring op zichzelf, dat dit reden genoeg is om GT7 te spelen, zelfs met de controller.

De inleving zal waarschijnlijk wel groter zijn met een stuur. Ik ik merk dat ik zelf erg 'ruw' rijdt met die controller, ik kan er moeilijk mee overweg soms om smooth en precies te rijden. Maar het werkt, en je kan er alle books mee uitrijden behalve de laatste 'extra' books, daar heb ik het moeilijk mee op controller (Gr. 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:33
Ik vond het super gaaf om de PlayStation VR2 te testen en heel indrukwekkend om te zien hoever de techniek al is.
Maar helaas is het toch niets voor mij. Ik wordt super snel misselijk en dan is de lol er toch gauw vanaf. Allerlei spellen heb ik geprobeerd maar bij geen één heb ik geen last :(
Ik heb hm maar te koop gezet en hoop er een ander blij mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ja hoor. Ik speel hoofdzakelijk met controller ipv mijn rig wat ik heb staan. De immersie zal met een stuur en pedalen nog hoger zijn, maar het is zeker niet zo dat het met controller niet te doen is.

Gisteren Kayak VR gekocht en Drum Rock. Drum Rock is leuk. Enige nadeel is dat je de duimknoppen in moet drukken om de sticks vast te blijven houden, waardoor je wat krampachtig de controller vasthoudt. Maar voor de rest wel lekker om even lekker los te gaan op de drums. :D
Kayak VR is grafisch erg mooi, maar hier wel de eerste keer iets minder gevoeld, vooral tijdens het achteruit peddelen. Maar mogelijk is dat ook debet aan mijn eten gisteren, dat mogelijk niet goed viel. Wil het nog niet helemaal op VR gooien. Grafisch erg gaaf, 2 omgevingen snel even getest, maar ziet er erg goed uit.

[ Voor 42% gewijzigd door thunder8 op 14-03-2023 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Uiteraard kun je het met Dual Sense spelen. Maar de immersion met een echt stuur en pedalen is natuurlijk vele malen groter. Het gevoel van een stuur in je handen hebben en echt het stuur in je handen zién in de game is waanzinnig. Ik speelde voorheen GT 7 enkel met controller en dat was prima. Toen ik de PSVR 2 had gekocht, speelde ik het kort met controller en dat voelde minder prettig aan. Zover zelfs dat ik de PSVR 2 weer verkocht had.

Nadat ik kort een stuurtje had geleend van een vriend van me i.c.m. met de PSVR 2 was ik wél helemaal om.
En van het één is uiteindelijk het ander gekomen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
ben toch ook maar gewoon gegaan voor de Logitech G Pro racing wheel + pedals en een nieuwe playseat thropy. denk dat dat toch wel tot zijn recht gaat komen in GT7 :)

nu wachten tot alles binnen is!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
Thrustmaster, Logitech en Playseat doen wel echt gouden zaken de laatste weken. Ik zou wel eens willen weten met hoeveel procent hun verkopen zijn gestegen n.a.v. de PSVR2 release :+

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
Kalder schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:36:

Schaam je niet haha moet ik ook altijd opzoeken bij bijna iedere RE game echt geen zin in......

En stressvol idd vooral in VR ik vind de grote dame die me constant volgt echt irritant flat niet zo een last van maar vind het in VR een beetje claustrofobisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Rivanov schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:37:
[...]

Uiteraard kun je het met Dual Sense spelen. Maar de immersion met een echt stuur en pedalen is natuurlijk vele malen groter. Het gevoel van een stuur in je handen hebben en echt het stuur in je handen zién in de game is waanzinnig. Ik speelde voorheen GT 7 enkel met controller en dat was prima. Toen ik de PSVR 2 had gekocht, speelde ik het kort met controller en dat voelde minder prettig aan. Zover zelfs dat ik de PSVR 2 weer verkocht had.

Nadat ik kort een stuurtje had geleend van een vriend van me i.c.m. met de PSVR 2 was ik wél helemaal om.
En van het één is uiteindelijk het ander gekomen.
Klopt, maar dit neemt niet weg dat je al een groot deel van de ervaring kan hebben met VR + dual sense en al veel plezier kan beleven. En daarna rustig kan opbouwen en je opstelling vervolledigen. Het blijft een hobby en niet iedereen kan of wil enkel voor gamen 600+300+600 euro meteen op tafel leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Amos_x schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:12:
[...]

Klopt, maar dit neemt niet weg dat je al een groot deel van de ervaring kan hebben met VR + dual sense en al veel plezier kan beleven. En daarna rustig kan opbouwen en je opstelling vervolledigen. Het blijft een hobby en niet iedereen kan of wil enkel voor gamen 600+300+600 euro meteen op tafel leggen.
Oh absoluut! Tuurlijk ervaart iedereen het anders. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Amos_x schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:12:
[...]

Inderdaad. En de Dual Sense is qua feedback zoveel beter dan de oudere Dual Shocks. De Dual Sense geeft feedback qua remmen en gasgeven en in combinatie met de visual feedback in VR, kan je ook veel sneller corrigeren als bijvoorbeeld de achterkant uitbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

thunder8 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:54:
[...]

Kayak VR is grafisch erg mooi, maar hier wel de eerste keer iets minder gevoeld, vooral tijdens het achteruit peddelen. Maar mogelijk is dat ook debet aan mijn eten gisteren, dat mogelijk niet goed viel. Wil het nog niet helemaal op VR gooien. Grafisch erg gaaf, 2 omgevingen snel even getest, maar ziet er erg goed uit.
Ik kan aardig wat hebben qua VR, maar Kayak VR is een instant misselijkmaker bij mij helaas..
Als ik die een paar minuten speel, heb ik er vervolgens nog een uur last van. En als ik dan After the Fall ga spelen, wordt dat gevoel alleen maar erger - terwijl ik dat zonder Kayak niet heb. Jammer, maar helaas. Miskoopje. Geen idee ook waarom het specifiek bij dit spel zo is..? Zó heftig zijn die bewegingen toch niet, zou je zeggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Iemand enig idee waarom er in de PS app een Scandinavische ondertitel staat op de PSVR2 tegel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Ken. schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:17:
[...]

Ik kan aardig wat hebben qua VR, maar Kayak VR is een instant misselijkmaker bij mij helaas..
Als ik die een paar minuten speel, heb ik er vervolgens nog een uur last van. En als ik dan After the Fall ga spelen, wordt dat gevoel alleen maar erger - terwijl ik dat zonder Kayak niet heb. Jammer, maar helaas. Miskoopje. Geen idee ook waarom het specifiek bij dit spel zo is..? Zó heftig zijn die bewegingen toch niet, zou je zeggen :?
Het dobberen denk ik. Zoals ik beschreef eerder met een GT7 ervaring. Het links en rechts dobberen is bij mij ook aanleiding tot lichte misselijkheid. En dat heb je in GT7 ook met bvb een amerikaanse bak die heel abrupt overhelt op z'n vering.

Er is iets met de horizon en je evenwichtsgevoel denk ik, wat het snel veel erger maakt. Strak op de baan heb ik geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ken. schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:17:
[...]

Misschien dat je brein je fopt omdat je je op water begeeft en daarmee denkt dat er altijd iets van deining is, terwijl de game dat niet heeft?

Ik heb hierna nog een race in GT7 gedaan op Watkins Glen. En dat maakte het niet beter, terwijl ik zondag 1.5 uur op Spa en LeMans heb gereden zonder problemen. Was hierna wel klaar voor de avond. Heb bijna de hele avond geslapen en de nacht ook. Maar zoals ik al zei, kon ook zijn dat de maaltijd niet goed gevallen is. Dat ga ik de komende weken wel merken of het nu de VR of het eten was. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

thunder8 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:25:
[...]

Misschien dat je brein je fopt omdat je je op water begeeft en daarmee denkt dat er altijd iets van deining is, terwijl de game dat niet heeft?
Amos_x schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:22:
[...]

Het dobberen denk ik. Zoals ik beschreef eerder met een GT7 ervaring. Het links en rechts dobberen is bij mij ook aanleiding tot lichte misselijkheid. En dat heb je in GT7 ook met bvb een amerikaanse bak die heel abrupt overhelt op z'n vering.

Er is iets met de horizon en je evenwichtsgevoel denk ik, wat het snel veel erger maakt. Strak op de baan heb ik geen enkel probleem.
Klinkt zeer aannemelijk ja.. Ik kan IRL ook zéér slecht tegen deining op boten :r dus misschien zit dat er inderdaad zó ingebakken dat mijn brein direct panieksignalen doorstuurt naar mijn lijf haha. Damn it :D
Pagina: 1 ... 47 ... 67 Laatste