Ik heb hem gisteren uitgespeeld (na ongeveer 10 uur). Wat een fantastische game! De manier waarop je met je flashlight in de hand om een hoekje kunt leunen om te spieken of er niks engs staat... en dan vervolgens in complete schijnveiligheid de stuipen op het lijf gejaagd wordt door iets anders... werkelijk fenomenaalhantheman schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:01:
Zojuist ff flink stuk RE8 gespeeld, mn vrouw zat me te filmen terwijl ik stuk ging van de schrikmomenten hahaha echt wel 1 vd vetste game ervaringen in tijden.
Hoe doe je dat hoekje leunen? ik heb locomotion op Vr headset staan, en smooth turn aan maar vind de game wat dat betreft toch echt een stuk minder fijn besturen dan de free movement in Horizon.yinx84 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:28:
[...]
Ik heb hem gisteren uitgespeeld (na ongeveer 10 uur). Wat een fantastische game! De manier waarop je met je flashlight in de hand om een hoekje kunt leunen om te spieken of er niks engs staat... en dan vervolgens in complete schijnveiligheid de stuipen op het lijf gejaagd wordt door iets anders... werkelijk fenomenaal
Mis ik iets? het voelt een beetje als een flat game met Vr graphics en dan alleen free movement in het kijken.
Heel erg jammer dat je moet blijven sturen met de analog sticks tenzij ik iets fout doe.....
Ik heb vanmiddag ook weer lekker gespeeld. Net drie kwartier Resident Evil Village gespeeld. Normaal ben ik totaal niet van de horror, maar vond dat ik de demo op z'n minst moest proberen. Ook dit was een te gekke ervaring. Echt heel blij en onder de indruk van de psvr2 tot nu toe.
Ik ben echt verrast hoe weinig/geen last ik heb van motion sickness. Terwijl ik bijvoorbeeld wel snel wagenziek ben. Met pookje lopen (maar wel snap turn aan) in Resident Evil ging bijvoorbeeld prima. Alleen toen ik in horizon de vignette uitzette in comfort settings voelde ik echt binnen een paar stappen lopen en rondkijken de misselijkheid opkomen.
Ik ben echt verrast hoe weinig/geen last ik heb van motion sickness. Terwijl ik bijvoorbeeld wel snel wagenziek ben. Met pookje lopen (maar wel snap turn aan) in Resident Evil ging bijvoorbeeld prima. Alleen toen ik in horizon de vignette uitzette in comfort settings voelde ik echt binnen een paar stappen lopen en rondkijken de misselijkheid opkomen.
Ik bedoel dat je fysiek met je bovenlichaam schuin kunt hangen om rond een muurtje of deuropening te gluren, voordat je bijvoorbeeld een huisje of kamer in loopt. Zoals je dat IRL zou doen... letterlijk je kop om de hoek steken (en even met het zaklampje schijnen).NightShadow22 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:35:
[...]
Hoe doe je dat hoekje leunen? ik heb locomotion op Vr headset staan, en smooth turn aan maar vind de game wat dat betreft toch echt een stuk minder fijn besturen dan de free movement in Horizon.
Mis ik iets? het voelt een beetje als een flat game met Vr graphics en dan alleen free movement in het kijken.
Heel erg jammer dat je moet blijven sturen met de analog sticks tenzij ik iets fout doe.....
Ook kwam ik er vrij laat achter dat je fysiek kunt side-steppen om een aanval te ontwijken, mits je de ruimte heb.
Blijven oefenen.... Gember thee werkt hier ook heel erg goed, als je snap turn en de vignette uitzet gaat je immersie en beeldkwaliteit er een hele boel op vooruit.Jochem Boom schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:38:
Ik heb vanmiddag ook weer lekker gespeeld. Net drie kwartier Resident Evil Village gespeeld. Normaal ben ik totaal niet van de horror, maar vond dat ik de demo op z'n minst moest proberen. Ook dit was een te gekke ervaring. Echt heel blij en onder de indruk van de psvr2 tot nu toe.
damn! vanavond gelijk proberen totaal niet in de gaten gehad! dat gaat een gamechanger zijn, Dus ik kan gewoon opzij stappen en leunen wowyinx84 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:41:
[...]
Ik bedoel dat je fysiek met je bovenlichaam schuin kunt hangen om rond een muurtje of deuropening te gluren, voordat je bijvoorbeeld een huisje of kamer in loopt. Zoals je dat IRL zou doen... letterlijk je kop om de hoek steken (en even met het zaklampje schijnen).
Ook kwam ik er vrij laat achter dat je fysiek kunt side-steppen om een aanval te ontwijken, mits je de ruimte heb.
Gellukig wel de ruimte heb de 2 bij 2 gehaald als play area gellukig, komt ook vaak voor dat als ik de helm afzet ik opeens in een raare hoek van de kamer ben geeindigd

Ja is een aanrader! Het duurde bij mij ook even voordat ik doorhad dat je ook echt je ruimte kunt gebruiken, ipv alleen maar stil staan en hooguit om je as draaien. Probeer maar eens een deur te openen en dan om het hoekje te gluren met je zaklamp zonder je character naar binnen te laten lopen, dat werkt echt. Je kunt zelfs met èèn been naar binnen stappen en rondkijken.NightShadow22 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:43:
[...]
damn! vanavond gelijk proberen totaal niet in de gaten gehad! dat gaat een gamechanger zijn, Dus ik kan gewoon opzij stappen en leunen wowwist ik niet.
Gellukig wel de ruimte heb de 2 bij 2 gehaald als play area gellukig, komt ook vaak voor dat als ik de helm afzet ik opeens in een raare hoek van de kamer ben geeindigd
Zodra dat kwartje eenmaal gevallen unlock je echt een nieuwe manier van denken met het gebruiken van bewegingsvrijheid
Ik kan daar echt zo niet tegen. Als sinds ik begin jaren 90 met “Wolfenstein 3D” speelde. Heb The Last of Us wel uit kunnen spelen, maar was op het randjeyinx84 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:28:
[...]
Ik heb hem gisteren uitgespeeld (na ongeveer 10 uur). Wat een fantastische game! De manier waarop je met je flashlight in de hand om een hoekje kunt leunen om te spieken of er niks engs staat... en dan vervolgens in complete schijnveiligheid de stuipen op het lijf gejaagd wordt door iets anders... werkelijk fenomenaal
Is er toevallig een Pavlov tweakers groepje?
Gelukkig niet, deze gaat in de prive collectievdr01 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:36:
[...]
Heeft je vrouw een YouTube link m.b.t. de schrikmomenten?
Niet dat ik weet maar ik houd mij mogelijk aanbevolen. Heb hem gekocht en geïnstalleerd... vanavond ga ik er mee aan de slag. Ben heel benieuwd na al die lovende kritieken!benmoei schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:28:
Is er toevallig een Pavlov tweakers groepje?
Bij mij gaat de tv uit als ik de bril aanzet. Weet iemand welke setting dat is? Wil graag beeld op de tv om te kunnen helpen met de controles als iemand de bril wil proberen
Vandaag bij de toko gembersnoep gekocht en dat werkt ook bijzonder goed.NightShadow22 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:42:
[...]
Blijven oefenen.... Gember thee werkt hier ook heel erg goed, als je snap turn en de vignette uitzet gaat je immersie en beeldkwaliteit er een hele boel op vooruit.
ja gembersnoepjes werken waanzinnig ik kan nu zelfs in de tomahawk 1 uur racen op de Nurnberg ring
Apart he , ik moest er eerst een beetje om lachen toen ik het las vorige week , maar na 2 keer flink ziek worden toch maar geprobeerd en doet echt wonderen.hantheman schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:18:
[...]
Vandaag bij de toko gembersnoep gekocht en dat werkt ook bijzonder goed.
Gaat de TV echt uit. of wordt het beeld zwart.willem100 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:04:
Bij mij gaat de tv uit als ik de bril aanzet. Weet iemand welke setting dat is? Wil graag beeld op de tv om te kunnen helpen met de controles als iemand de bril wil proberen
Volgens mij is er idd een gedeelte dat je geen PS5 menu of game ziet op de TV.
Zover ik weet is er geen setting die de TV echt uit zet als je wilt VR-en
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het is in cinematic mode dat het beeld op zwart gaat. TV gaat niet echt uitDarkSide schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:22:
[...]
Gaat de TV echt uit. of wordt het beeld zwart.
Volgens mij is er idd een gedeelte dat je geen PS5 menu of game ziet op de TV.
Zover ik weet is er geen setting die de TV echt uit zet als je wilt VR-en
Maar zit je dan in de PS5 menu's?
Want dat zie je idd niet. Je moet in een game zitten volgens mij.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik had ook altijd erg veel last van motion sickness. Nu ik voor het racen een beker gemberthee neem heb ik eigenlijk geen last meer. Heel apart 😂NightShadow22 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:20:
[...]
Apart he , ik moest er eerst een beetje om lachen toen ik het las vorige week , maar na 2 keer flink ziek worden toch maar geprobeerd en doet echt wonderen.
Amazon Prima app en inderdaad in het PS5 menu. Mijn vrouw wil de bril proberen maar kan niet met de controller overweg 😅DarkSide schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:42:
Maar zit je dan in de PS5 menu's?
Vrouwlief bril op, en jij wapperen met die handjes en die controllerswillem100 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:11:
[...]
Amazon Prima app en inderdaad in het PS5 menu. Mijn vrouw wil de bril proberen maar kan niet met de controller overweg 😅
Ik wil graag nog de charging dock voor de controllers bestellen, maar dat geeft al tijden aan "Momenteel niet beschikbaar". Ik heb op dag van release gelezen dat het even beschikbaar was, toen gemist..
Weet iemand of er daarna nog meer momenten geweest zijn dat ze te bestellen waren?
Weet iemand of er daarna nog meer momenten geweest zijn dat ze te bestellen waren?
Ja maar ze waren telkens al snel weer weg.DennisZ88 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:05:
Ik wil graag nog de charging dock voor de controllers bestellen, maar dat geeft al tijden aan "Momenteel niet beschikbaar". Ik heb op dag van release gelezen dat het even beschikbaar was, toen gemist..
Irritant idd, ik kijk nu ook steeds maar geen geluk. Mocht er iemand nog van eentje afmoeten....DennisZ88 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:05:
Ik drink sinds ik de PSVR 2 heb ook alleen maar gemberthee s'avonds. Na 3 dagen al geen last meer van bewegingsziekte. Of dat aan de gemberthee ligt, geen idee, maar het kan zeker geen kwaad om het te proberen
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Avondje Pavlov gedaan. Erg leuk, deed me denken aan de oude Counter-Strike dagen. Nog wel moeilijk, zeker als je met iron sight moet schieten. Daar moet je echt feeling mee krijgen.
Vandaag dan eindelijk de psvr2 ontvangen. Maar na een uurtje gt7 ging de bril plots op zwart
.
VR-bril gaat op geen mogelijke manier aan. Heb alle kabels langs gelopen (ook de connector naast de lens-verschuiver), maar helaas geen resultaat.
Het enige teken van leven is bij het aansluiten op de USB C poort heel kort een rood ledje op de bril aan de voorkant brand.
Ik baal er mega van, ook omdat de zending zo erg vertraagd was
.
Maandag maar bellen met ps support.

VR-bril gaat op geen mogelijke manier aan. Heb alle kabels langs gelopen (ook de connector naast de lens-verschuiver), maar helaas geen resultaat.
Het enige teken van leven is bij het aansluiten op de USB C poort heel kort een rood ledje op de bril aan de voorkant brand.
Ik baal er mega van, ook omdat de zending zo erg vertraagd was
Ik zou niet bellen. Retour etiket aanmaken op website en bril terug sturen.PEBRU88 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 03:12:
Vandaag dan eindelijk de psvr2 ontvangen. Maar na een uurtje gt7 ging de bril plots op zwart.
Ik baal er mega van, ook omdat de zending zo erg vertraagd was.
Overigens weer een mooi voorbeeld van 'omdenken' als je in een VR omgeving bent... ik was gisteren in Pavlov op zoek naar een knop waarmee ik achter cover kon bukken. Ik zag anderen dat ook doen.
Wat blijkt: er is geen knop, je moet zelf bukken.
Die snap turn en vignette, waar zet ik dat uit? In de settings van de game of de settings van ps5?NightShadow22 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:42:
[...]
Blijven oefenen.... Gember thee werkt hier ook heel erg goed, als je snap turn en de vignette uitzet gaat je immersie en beeldkwaliteit er een hele boel op vooruit.
is een game setting.MakhouT schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:38:
[...]
Die snap turn en vignette, waar zet ik dat uit? In de settings van de game of de settings van ps5?
Thanks voor de tip👍giantgiantus schreef op zondag 5 maart 2023 @ 07:26:
[...]
Ik zou niet bellen. Retour etiket aanmaken op website en bril terug sturen.
Je zet hem toch wel aan d.m.v. dat knopje aan de onderkant?PEBRU88 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 03:12:
Vandaag dan eindelijk de psvr2 ontvangen. Maar na een uurtje gt7 ging de bril plots op zwart.
Ik baal er mega van, ook omdat de zending zo erg vertraagd was.
Onderop heb je inderdaad twee knoppen. Helaas geen reactie op beide. Het enige wat de bril doet is bij aansluiten dat de LED aan de voorkant van de bril heel kort rood brandt.Ton Hasselt schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:13:
[...]
Je zet hem toch wel aan d.m.v. dat knopje aan de onderkant?
Lees dat het probleem ook de aansluiting op de scope kan zijn (zwarte aansluiting met de vierkant/cirkel/kruisje icoontjes naast de lens-schuif). Deze ook opnieuw aangesloten maar geen reactie.
Het enige wat ik nog kan proberen is de usb-c poort testen. Alleen nog even een usb-c/usb-c kabel fixen
En de PSVR2 direct op een pc aansluiten? Dit zou in ieder geval moeten worden gedetecteerd als een extra beeldscherm en zou je beeld 1080p moeten geven. Weet je in ieder geval of dat deel nog wel werkt.PEBRU88 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:40:
[...]
Onderop heb je inderdaad twee knoppen. Helaas geen reactie op beide. Het enige wat de bril doet is bij aansluiten dat de LED aan de voorkant van de bril heel kort rood brandt.
Wel balen….
Dat is een goeie tip! Gelijk geprobeerd op de laptop (enige met direct usb-c) maar ook geen respons.maupie1967 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:45:
[...]
En de PSVR2 direct op een pc aansluiten? Dit zou in ieder geval moeten worden gedetecteerd als een extra beeldscherm en zou je beeld 1080p moeten geven. Weet je in ieder geval of dat deel nog wel werkt.
Wel balen….
Ik meld hem aan voor retour. En zie wel hoe een nieuwe het doet
Wel vermoeiendyinx84 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 08:56:
Overigens weer een mooi voorbeeld van 'omdenken' als je in een VR omgeving bent... ik was gisteren in Pavlov op zoek naar een knop waarmee ik achter cover kon bukken. Ik zag anderen dat ook doen.
Han zei het al , maar idd in de ingame settings doe je dat.MakhouT schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:38:
[...]
Die snap turn en vignette, waar zet ik dat uit? In de settings van de game of de settings van ps5?
Gisteravond de Star Wars demo voor haar opgestart. Na 10 min kon ze overweg met de controllers en liep ze buiten enemies neer te schieten. En leuk dat ze het vond 😁 Dat ik dat nog mag meemaken. Ze heeft nooit ook maar iets interesse gehad in gamen. Beste aankoop van het jaar 🤣NightShadow22 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:02:
[...]
Vrouwlief bril op, en jij wapperen met die handjes en die controllers
Weet iemand hier toevallig hoe je een quick save doet binnen COTM? Ik lees op forums dat je bij de gewone platform varianten van Horizon bij ieder kampvuurtje op driehoek of vierkant kan klikken voor auto save; heb dat eerlijk gezegd nog niet geprobeerd omdat ik dat net pas las maar werkt dat hier ook, of zijn er andere manieren?
There can be only fun
Hier ook 1 keer verlengd met deze kabel van 2 meter maar de VR2 bril is met GT7 al 5 keer tijdens het spelen spontaan op zwart gegaan. Daarna weer even direct aangesloten en geen problemen.SunnieNL schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:56:
[...]
Heb je hem 1x of 2x verlengt met 2 meter?
Leuk om te lezen! het is ook echt een aparte ervaringwillem100 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:03:
[...]
Gisteravond de Star Wars demo voor haar opgestart. Na 10 min kon ze overweg met de controllers en liep ze buiten enemies neer te schieten. En leuk dat ze het vond 😁 Dat ik dat nog mag meemaken. Ze heeft nooit ook maar iets interesse gehad in gamen. Beste aankoop van het jaar 🤣
Betrap mezelf erop dat ik nu een beetje moet wennen aan flat games staan er nog een stel op de backlog maar kom er even niet in mss later

Volgens mij niet, en saved hij alleen bij ieder kampvuur .secret17 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:31:
Weet iemand hier toevallig hoe je een quick save doet binnen COTM? Ik lees op forums dat je bij de gewone platform varianten van Horizon bij ieder kampvuurtje op driehoek of vierkant kan klikken voor auto save; heb dat eerlijk gezegd nog niet geprobeerd omdat ik dat net pas las maar werkt dat hier ook, of zijn er andere manieren?
Zijn wel talrijk btw.
Thnx, maar werkt dat ook wanneer je terug wil naar het hoofdmenu om bijv een ander een nieuw spel te laten beginnen? Want dan krijg ik altijd de waarschuwing dat je terugvalt tot het vorige main story point…NightShadow22 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:57:
[...]
Volgens mij niet, en saved hij alleen bij ieder kampvuur .
Zijn wel talrijk btw.
There can be only fun
Het laatst bezochte voorheen onbezochte kampvuur waar je bent geeindigd is de checkpoint die hij opslaat.secret17 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:02:
[...]
Thnx, maar werkt dat ook wanneer je terug wil naar het hoofdmenu om bijv een ander een nieuw spel te laten beginnen? Want dan krijg ik altijd de waarschuwing dat je terugvalt tot het vorige main story point…
Al mijn VR sessies tot nu toe;
Ik heb CotM, Tentacular, Kayak & nog wat demo's ook die ik nog serieus moet beginnen!
*start Gran Turimso 7*
Drie uur later, oh ja....
Ik heb CotM, Tentacular, Kayak & nog wat demo's ook die ik nog serieus moet beginnen!
*start Gran Turimso 7*
Kiwi systeem geïnstalleerd. Zeer fijn met bijvoorbeeld Pistol Whip.
In die game draai je ook niet, een kabel management systeem is leuk, maar ik zag ook dat het je kabel vernageld als je blijft draaien zie:
In onderstaande video is een fix te zien.
YouTube: VR-Headset Cable Anti-Twisting System | Protect Your Cable From Infl...
Morgen maar eens naar de Hornbach
https://www.hornbach.nl/p...ang-o-6x8-mm-5-m/8869944/
Stroomdraad erdoorheen, vastmaken en gaan.
Al met al heel fijn dat die draad niet direct voelbaar is. Zittend als staand.
In die game draai je ook niet, een kabel management systeem is leuk, maar ik zag ook dat het je kabel vernageld als je blijft draaien zie:
In onderstaande video is een fix te zien.
YouTube: VR-Headset Cable Anti-Twisting System | Protect Your Cable From Infl...
Morgen maar eens naar de Hornbach
https://www.hornbach.nl/p...ang-o-6x8-mm-5-m/8869944/
Stroomdraad erdoorheen, vastmaken en gaan.
Al met al heel fijn dat die draad niet direct voelbaar is. Zittend als staand.
w00t
ZIjn er hier die ook hun steelseries headset niet kunnen gebruiken?
Mijn schelpen zijn of lijken te groot omdat de band zou dicht bij mijn oren komt.
Verder wel erg tevreden. Alleen vind ik de sweet spot erg klein heb de indruk dat het soms op een aantal millimeter aan komt.
Mijn schelpen zijn of lijken te groot omdat de band zou dicht bij mijn oren komt.
Verder wel erg tevreden. Alleen vind ik de sweet spot erg klein heb de indruk dat het soms op een aantal millimeter aan komt.
Idem, heb net Pavlov gekocht, Moss II en thumper PS5. Start GT7 op... Eigenlijk is dat ding het mij enkel voor GT7 al waard. Dat heb ik waarschijnlijk al eens gezegd, ik val in herhaling. Rest is bonus. Ben dan ook niet zo bezorgd over een mogelijk tekort aan games.Ace schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:17:
Al mijn VR sessies tot nu toe;
*start Gran Turimso 7*
Maar ik begrijp de zorg als racen je ding niet is. De beste (high quality) VR experience is met voorsprong GT7. Super geïmplementeerd, enorme meerwaarde aan de game. Maar als dat je ding niet is, dan begrijp ik dat de store nog relatief leeg is.
Persoonlijk heb ik weinig met 10+ uur verhalende games in m'n bril, in VR. Eerder 'potjes' games, korte experiences, arcade games, en "sims" zoals GT7.
Star wars zie ik eerder als een soort attractie game. Leuk, maar liever voor korte sessies. Ga ik dus niet kopen. Horizon heb ik niets mee, en blijkbaar is de game 70% klimmen, dus nee. RE8 hoor ik goede dingen over, die wil ik in de toekomst nog wel eens proberen. Ook al is het een 'verhalende' single player game in VR, en heb ik ook weinig met horror/jump scares
Nu even Moss proberen. Ben wel op zoek naar een rustige VR experience.
Op zich ben ik niet ontevreden met de line-up. Als je PSVR2 beschouwt als een "aparte" console met nieuwe architectuur (zoals de PS3 bvb), dan valt het prima mee met de launch line-up. Toch een 50 tal games? Vooral omdat de tech gap met PSVR1 te groot is, en die games zonder ondersteuning van hun studios (die soms niet meer bestaan) niet zomaar over te zetten zijn.
Het zijn nog vroege dagen, het ding is ongeveer een week uit. Het aanbod is ok, en we zien wel of het in de toekomst nog aantrekt. Laat alle devs hun Vive/Steam/Quest stuff maar porten naar playstation!
Ik wacht ook nog steeds op beat saber! Hopelijk snel!
En daarom ben ik het ook eens met de volgende quote, ook van de persoon die jij quote (dus duidelijk een non-gamer meehelpen met het instellen). Ik had ook eerder al iets gelijkaardig gepost toen het topic nog redelijk ondergesneeuwd was door delivery posts.NightShadow22 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:57:
[...]
Leuk om te lezen! het is ook echt een aparte ervaringdie denk ik ook veel niet gamers wel intresseerd bij het zien ervan.
Ik vind het inderdaad apart dat je de games wel kan meevolgen op de tv, maar het ps5 menu niet. Zo zwaar kan dat menu toch niet zijn, vooral omdat het in je headset eigenlijk gewoon een 2D "mirror" is/cinema mode.willem100 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:04:
Ik probeerde ook iemand die VR ervaring te geven. Iemand die nooit een moderne controller heeft vast gehad en niets met gaming heeft. Dan start je echt vanaf nul. (pookje naar onder, bolletje, cirkeltje, ... Symbolen die je in de headset trouwens niet kan zien).
Edit: en je moet alles dus vanuit je herinnering van het menu doen. Zelfs lang of kort klikken op de ps button (welke button?
En dan moet je via die tile toch minstens twee dingen echt goed zetten bij een nieuw hoofd/gebruiker. IPD/uitlijning rond de ogen en eye tracking. Beide items staan zelfs als ik het goed heb zelfs niet in de card, maar je moet doorklikken naar 'extra instellingen' of iets in die aard.
Die card zou gewoon helemaal bovenaan als eerste een knop moeten hebben: "adjust PSVR2 to new user" die de basis instellingen in 1 menu nog eens doorloopt, en je zou zelf op de PS5 moeten kunnen volgen wat er gebeurt, zodat je kan helpen/overnemen.
[ Voor 10% gewijzigd door Amos_x op 05-03-2023 15:54 ]
Eens met dat laatste, ik zou het ook handig vinden als je op 1 account meerdere eye tracking profielen kunt op slaan, maar de IPD moet je toch altijd met de draaiknop doen dus dat valt niet op te slaan. Dus in principe moet je toch steeds die IPD instellen maar als je weet waar je op moet letten kun je dat vaak ook zonder dat menu doen.Amos_x schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:47:
[...]
En daarom ben ik het ook eens met de volgende quote, ook van de persoon die jij quote (dus duidelijk een non-gamer meehelpen met het instellen). Ik had ook eerder al iets gelijkaardig gepost toen het topic nog redelijk ondergesneeuwd was door delivery posts.
[...]
Ik vind het inderdaad apart dat je de games wel kan meevolgen op de tv, maar het ps5 menu niet. Zo zwaar kan dat menu toch niet zijn, vooral omdat het in je headset eigenlijk gewoon een 2D "mirror" is/cinema mode.
Ik probeerde ook iemand die VR ervaring te geven. Iemand die nooit een moderne controller heeft vast gehad en niets met gaming heeft. Dan start je echt vanaf nul. (pookje naar onder, bolletje, cirkeltje, ... Symbolen die je in de headset trouwens niet kan zien).
Edit: en je moet alles dus vanuit je herinnering van het menu doen. Zelfs lang of kort klikken op de ps button (welke button?) is soms al wat moeilijk. Hoe lang is kort, hoe lang is lang. En dan moet je je die card herinneren en blind navigeren... Indien je twijfelt, bril af en terug op mijn hoofd, dan terug overzetten...
En dan moet je via die tile toch minstens twee dingen echt goed zetten bij een nieuw hoofd/gebruiker. IPD/uitlijning rond de ogen en eye tracking. Beide items staan zelfs als ik het goed heb zelfs niet in de card, maar je moet doorklikken naar 'extra instellingen' of iets in die aard.
Die card zou gewoon helemaal bovenaan als eerste een knop moeten hebben: "adjust PSVR2 to new user" die de basis instellingen in 1 menu nog eens doorloopt, en je zou zelf op de PS5 moeten kunnen volgen wat er gebeurt, zodat je kan helpen/overnemen.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Klopt, maar het menu maakt het wel inzichtelijk wat het wieltje doet. Of voor als je bevestiging zoekt of wat je ziet wel klopt of goed is, vooral als VR beginner.Kalder schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:13:
[...]
Eens met dat laatste, ik zou het ook handig vinden als je op 1 account meerdere eye tracking profielen kunt op slaan, maar de IPD moet je toch altijd met de draaiknop doen dus dat valt niet op te slaan. Dus in principe moet je toch steeds die IPD instellen maar als je weet waar je op moet letten kun je dat vaak ook zonder dat menu doen.
Enig idee hoe lang de PSVR2 nog exclusief bij PS Direct is? Ik kan hem nergens anders nog vinden.
Dat weet op het moment niemand, het snelst is gewoon op PS direct bestellen ook al gaat het soms niet helemaal smooth heb je m zo sneller in huis dan te wachten tot hij eindelijk een keer bij andere retailers ligt.stfnz schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:36:
Enig idee hoe lang de PSVR2 nog exclusief bij PS Direct is? Ik kan hem nergens anders nog vinden.
Ik vind Puzzling Places een leuk spel voor tussendoorAmos_x schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:36:
[...]
Nu even Moss proberen. Ben wel op zoek naar een rustige VR experience.
PSN id: NL_SToRM
Dat is hier ook een favoriet in huis ja. Na de demo direct gekocht.SToRM666 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:23:
[...]
Ik vind Puzzling Places een leuk spel voor tussendoor
Helaas ga ik de PSVR2 bril weg doen. Halve dag misselijk na kort half uurtje spelen.
-knip-
-knip-
[ Voor 34% gewijzigd door Geronimous op 05-03-2023 22:25 . Reden: geen V&A ]
Ik zet eerst de koptelefoon op en daaroverheen de psvr2. Dan past het wel bij mij.Ekfad schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:36:
ZIjn er hier die ook hun steelseries headset niet kunnen gebruiken?
En inderdaad. Bij 'leuk speelgoed' is gebruiksgemak koning. Altijd al geweest.
Veel mensen hebben nu al een ps5 staan (20M+?), zien een psvr2 bij een vriend, zien ook dat het enkel maar inpluggen is en gaan met die banaan, dus kopen er zelf ook een.
In die context zijn gebruikers van dit forum echt heel slecht geplaatst om dit potentieel te zien en het gebruiksgemak naar waarde te schatten. Door onze bias en ervaring om toch maar van alles aan de praat te krijgen.
Voor veel gamers is een game-pc bouwen al een hele uitdaging en intimiderend. Dan nog eens op een correcte manier PC VR aan de praat krijgen, ... En vooral, garantie tot aan de deur. Je koopt alle devices, en dan zoek je het maar uit.
Bij PSVR2 heb je bedenkingstermijn, garantie, en ook een item wat gewoon van een vertrouwde partij komt. Dus je krijgt die ook gemakkelijk tweedehands weer kwijt. "Van playstation? Kom maar op met die bril..." tegenover een HTC vive of valve index die je echt enkel terug aan een liefhebber/hobbyist weer kwijt kan.
Hopelijk doet sony het goed, want dit kan de VR markt echt wel eens een boost geven met meer hoogwaardige titles. Ipv de 'crap' die op een qualcomm 750 of zo moet draaien in de quest 2 (gechargeerd gesteld). VR heeft die experiences nodig.
Of misschien stopt facebook eens met die obsessie om alles lokaal te laten draaien, en geven ze iets meer support om hun headset ook eens netjes op PC te supporten. Eventueel een hdmi/DP ingang? Ipv klooien met coding/decoding over usb-c of verplichten van via (brakke) wifi verbindingen te gamen (waarvoor je best wel een dikke wifi setup nodig hebt)
In elk geval, goede move van sony, hopelijk zet het door, hebben ze er veel succes mee, blijven de gamers 'hooked' en komt er en PSVR3, enz...
Vandaag Pavlov geprobeerd. Al, snel nadat ik richt met het wapen verliest de headset de speelruimte om hem daarna snel weer te herkennen. Zijn er meer die hier last van hebben?
Dit maakt het wel onspeelbaar voor mij.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Afgelopen weekend bij buurman langs geweest met mn PSVR2 en bij hem aangesloten om GT7 te spelen op zijn Fanatec DD, wat een ervaring! Zou het spel al alleen aanschaffen voor de fantastische VR gallery!
Ik heb het spel nog niet gespeeld. Maar heb het vooral bij Moss.Marcievg schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:44:
Vandaag Pavlov geprobeerd. Al, snel nadat ik richt met het wapen verliest de headset de speelruimte om hem daarna snel weer te herkennen. Zijn er meer die hier last van hebben?
De andere spellen niet. Dus wellicht binnenkort een patch?
w00t
Ik heb Moss 1 uitgespeeld en dat misschien 2x gehad. Pavlov nog niet zoveel gespeeld nog maar niet tegengekomen. Ik zou voor beiden dan even proberende speelruimte opnieuw instellen?FireStarter schreef op zondag 5 maart 2023 @ 23:42:
[...]
Ik heb het spel nog niet gespeeld. Maar heb het vooral bij Moss.
De andere spellen niet. Dus wellicht binnenkort een patch?
Same here.Marcievg schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:44:
Op internet gelezen dat dit kan komen door effen muren in je ruimte. Je zult het dan ook merken bij het scannen van je ruimte dat deze niet goed herkend wordt.
Bij mij was de oplossing om een kleedje tegen een muur te hangen (aan twee lampjes die we hebben hangen) en een lampje in de andere hoek wat feller te zetten. Nu gebeurt het nog heel sporadisch.
Ik ga ook andere kamers uitproberen, de PS5 is redelijk portable. Zou wel leuk zijn om het eens in de tuin op te zetten over een paar maanden.Corevin schreef op zondag 5 maart 2023 @ 23:55:
[...]
Ik heb Moss 1 uitgespeeld en dat misschien 2x gehad. Pavlov nog niet zoveel gespeeld nog maar niet tegengekomen. Ik zou voor beiden dan even proberende speelruimte opnieuw instellen?
Welke koptelefoons zijn aan te raden?
De earbuds zijn het niet helemaal, soms wil je hem iets harder zetten. Maar dan vervormd het geluid, zeker op bepaalde toonhoogtes.
De Pulse 3D is het niet helemaal, heeft iemand al eens een high end koptelefoon uitgeprobeerd?
w00t
Zo, vannacht mijn super license gehaald met GT7 🙂 en zowaar kreeg ik mijn geliefde Audi R8 v10. Blijft lekker dat vr in GT7.
Aangezien de PC versie van 2022 al VR heeft, lijkt mij de kans groot dat 2023 ook VR krijgt op PS5.Ton Hasselt schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:32:
Waar blijft F1 2023 VR ?
Hopelijk ziet EA het potentieel van PSVR 2.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heb meerdere keren gelezen dat directe exposure van de sensoren aan zonlicht schadelijk kan zijn, dus kijk uit als je een tuin op het zuiden hebt!FireStarter schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:43:
[...]
Ik ga ook andere kamers uitproberen, de PS5 is redelijk portable. Zou wel leuk zijn om het eens in de tuin op te zetten over een paar maanden.
Ik ga er eerlijk gezegd wel vanuit dat F1 2023 VR krijgt.
Dit lijkt me ook echt super vet.
Gisteren bezig geweest met de Formule Auto in GT-7. Hoe krap je in die auto zit, hoe laag je zit, hoe snel je over de baan gaat. Echt onwerkelijk gevoel. En dat is nog geen F1 auto.
Hoop dat EA ook het gevoel van snelheid goed kan overbrengen.
F1 2018 hier nog. Ga pas geld uitgeven aan nieuwe game als ze VR ondersteunen
Dit lijkt me ook echt super vet.
Gisteren bezig geweest met de Formule Auto in GT-7. Hoe krap je in die auto zit, hoe laag je zit, hoe snel je over de baan gaat. Echt onwerkelijk gevoel. En dat is nog geen F1 auto.
Hoop dat EA ook het gevoel van snelheid goed kan overbrengen.
F1 2018 hier nog. Ga pas geld uitgeven aan nieuwe game als ze VR ondersteunen
Ik help het je hopen, maar aangezien F1een jaarlijkse release is, en sony het hele PSVR2 gebeuren vrij 'gesloten' heeft ontwikkeld, zou het zomaar kunnen dat F1 pas VR support krijgt voor de 2024 game.Rivanov schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:08:
[...]
Aangezien de PC versie van 2022 al VR heeft, lijkt mij de kans groot dat 2023 ook VR krijgt op PS5.
Hopelijk ziet EA het potentieel van PSVR 2.
Ik kan me best voorstellen dat zo'n game een jaar voor release halfweg 2022 (release halfweg 2023) al min of meer feature compleet is, en er verder niets kan of mag toegevoegd worden aan de ontwikkelschedule.
PSVR2 werd bekend in de pers en bij developers ook zo ongeveer haflweg 2022. Misschien is Sony wel al vroeger langsgeweest bij developers onder strikte NDA, wie weet.
Maar het lijkt me niet uitgesloten dat beide timelines zo liggen dat het te kort dag is om dit nog te implementeren in de komende game. Maar ik hoop het niet natuurlijk.
Het verschil met GT7 is dat polyphony hun game al helemaal af op de markt had. Helemaal af, met uitzondering van nog enkele bug patches, extra content af en toe, en progression tweaks. Zij hebben zich dus de voorbije 6 maand volop kunnen focussen op het helemaal tot in de puntjes 'af' maken van de PSVR2 support. Getuige ook de lovende reviews van onder andere DF, LTT, en vele andere outlets met hoe PSVR2 werkt in GT7.
Van wat ik meekrijg van F1 via reviews, fora en youtube en zo, lijkt iedere game echt maar erg matig te zijn. Veel bugs, niet werkende onderdelen van essentiele game modes (online en zo). Dan denk ik, laat maar zitten. GT7 heeft ook z'n problemen, maar is wel kwaliteit en alles lijkt vrij robuust te werken (al heb ik geen ervaring met online GT7, wegens gebrek aan skillzzz
Ik ben daar ook al een tijdje naar op zoek. De kampvuren zijn redelijk sporadisch in mijn optiek; soms krijg je er elke 5 minuten eentje, en soms zitten ze tussen ruim een uur spelen. En zeker als je net een half uurtje bezig bent, en dan het idee hebt dat je wel voldoende gespeeld hebt, kun je dus niet even snel saven.secret17 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:31:
Wat mij betreft is dat in een VR game wel echt een no-no. Voor beginnende VR spelers die zeker in het begin heel erg kunnen wisselen tussen 'nergens last van' tot 'voelt toch niet goed, ik wil meteen stoppen' moet je de mogelijkheid hebben om meteen te saven.
Ik heb het idee dat er een verschil is tussen checkpoints en echte saves, maar heb dit nog niet goed getest uit angst om een uur progressie kwijt te raken. Dus als er mensen hier kunnen bevestigen dat je CotM gewoon kunt afsluiten tussen twee savepoints in, en dan bij een restart min of meer door gaat waar je was, graag
PS5 PSN: UnrealKazu
Ik had het idee dat dit wel kon, maar het zou ook kunnen dat ik de ps5 alleen in rest mode heb gezet en dat bijvoorbeeld switchen tussen games op deze manier niet mogelijk is.Kazu schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:51:
[...]
Ik heb het idee dat er een verschil is tussen checkpoints en echte saves, maar heb dit nog niet goed getest uit angst om een uur progressie kwijt te raken. Dus als er mensen hier kunnen bevestigen dat je CotM gewoon kunt afsluiten tussen twee savepoints in, en dan bij een restart min of meer door gaat waar je was, graag
Heb hem zelf bijna uitgespeeld nu. Laatste missies zijn qua klimmen op een of andere manier een stuk leuker door de gadgets, uitzichten en ziplines. Wel zijn de ziplines eigenlijk het enige waar ik toch een raar gevoel van krijg in m'n hoofd, vooral met bochten.
Als mensen nog twijfelen om Horizon te halen, voor deze prijs zou ik het denk ik toch niet doen maar als het een of twee tientjes goedkoper was zeker wel.
Nou. De PS VR2 was eindelijk onderweg, maar UPS gaat het morgen nog een keer proberen omdat ik niet thuis was. Morgen ben ik weer niet thuis, dus dan gaat ie automatisch retour? Wat een *zooi.
Ik adviseer je om een UPS My Choice account aan te maken. Je kunt dan ook je voorkeur opgeven voor aflevering. Ik heb daar aangegeven dat ze het gewoon bij de voordeur mogen achterlaten. Heb je nooit meer gedoe hiermee. Geldt dan niet meer voor deze zending, maar wel voor alle toekomstige.Gertjun schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:16:
Nou. De PS VR2 was eindelijk onderweg, maar UPS gaat het morgen nog een keer proberen omdat ik niet thuis was. Morgen ben ik weer niet thuis, dus dan gaat ie automatisch retour? Wat een *zooi.
Dit geldt ook voor DHL.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Briefje op de deur dat ze de doos in de tuin kunnen leggen. Werkt altijd.Gertjun schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:16:
Dit heb ik vorige week gedaan, volgens mij moet ik nog een brief met activeringscode binnenkrijgen.Rivanov schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:20:
[...]
Ik adviseer je om een UPS My Choice account aan te maken. Je kunt dan ook je voorkeur opgeven voor aflevering. Ik heb daar aangegeven dat ze het gewoon bij de voordeur mogen achterlaten. Heb je nooit meer gedoe hiermee. Geldt dan niet meer voor deze zending, maar wel voor alle toekomstige.
Dit geldt ook voor DHL.
Het liefste laat ik het gewoon bezorgen bij een Access Point; maar in de mail staat: Package not eligible for UPS Access Point™ delivery; will re-attempt delivery at the original address.
Hopelijk kan ik toch hiervoor kiezen als ik vanavond thuis het Info Notice nummer intik bij Change Delivery.
Is een optie, maar heb eigenlijk liever niet een doos van 600 euro een hele dag in mijn voortuin liggen.giantgiantus schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:21:
[...]
Briefje op de deur dat ze de doos in de tuin kunnen leggen. Werkt altijd.
Dan vraag je het bij de buren? Of laat ze het in een kratje leggen oid?Gertjun schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:24:
[...]
Is een optie, maar heb eigenlijk liever niet een doos van 600 euro een hele dag in mijn voortuin liggen.
Ik weet niet wat je onder high end verstaat maar ik ben van plan mijn audeze lcd1 te gebruiken in combinatie met ps vr2. Ik moet alleen de vr nog binnenkrijgen.FireStarter schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:43:
[...]
Ik ga ook andere kamers uitproberen, de PS5 is redelijk portable. Zou wel leuk zijn om het eens in de tuin op te zetten over een paar maanden.
Welke koptelefoons zijn aan te raden?
De earbuds zijn het niet helemaal, soms wil je hem iets harder zetten. Maar dan vervormd het geluid, zeker op bepaalde toonhoogtes.
De Pulse 3D is het niet helemaal, heeft iemand al eens een high end koptelefoon uitgeprobeerd?
Wellicht ga ik het overwegen, maar heb er geen fijn gevoel bij. Daarbij lijkt me eigenlijk als het pakket "not eligible for UPS Access Point™ delivery" ze hem ook niet bij je voordeur of buren neer gaan leggen.giantgiantus schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:24:
[...]
Dan vraag je het bij de buren? Of laat ze het in een kratje leggen oid?
Je kan UPS via facebook en/of twitter bereiken, heb ik ook gedaan. Dan kan je vragen of ie naar een UPS Access Point (afhaalpunt) mag.Gertjun schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:16:
Aan de andere kant wordt er nog volop aan F1 2023 gewerkt op dit moment.Amos_x schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:50:
[...]
Ik kan me best voorstellen dat zo'n game een jaar voor release halfweg 2022 (release halfweg 2023) al min of meer feature compleet is, en er verder niets kan of mag toegevoegd worden aan de ontwikkelschedule.
PSVR2 werd bekend in de pers en bij developers ook zo ongeveer haflweg 2022. Misschien is Sony wel al vroeger langsgeweest bij developers onder strikte NDA, wie weet.
Immers: pas aan de start van het seizoen wordt duidelijk hoe de auto's eruit zien en hoe ze presteren.
En je kunt het verhaal ook omdraaien: EA heeft vorig jaar al PC VR ondersteuning toegevoegd, mogelijk al met de PSVR2 in het achterhoofd. De devkits zullen ze dus al enkele maanden in bezit hebben, dus er is ruim de tijd geweest om het te implementeren.
Het is dus koffiedik kijken, maar ik ga er wel vanuit dat F1 2023 PSVR2 support krijgt.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Ik zou het echt héél gek vinden als ze F1 op alle andere beschikbare platforms VR support bieden en niet op de PSVR2. Maar goed, ik heb gekkere dingen zien gebeuren.
Afgelopen week After the Fall gekocht en wow, wat een geweldig spel. Heerlijk responsive en high action.
Ik ga hem co-oppen met een vriend van mij, maar heb hem al even met bots getest. Had wel wat verwachtingen omdat het dezelfde ontwikkelaar is als Arizona Sunshine, maar hij is nóg leuker dan ik had verwacht. Hele dikke aanrader..
Afgelopen week After the Fall gekocht en wow, wat een geweldig spel. Heerlijk responsive en high action.
Ik ga hem co-oppen met een vriend van mij, maar heb hem al even met bots getest. Had wel wat verwachtingen omdat het dezelfde ontwikkelaar is als Arizona Sunshine, maar hij is nóg leuker dan ik had verwacht. Hele dikke aanrader..
Na de review van Linus ben ik wel enthousiast maar ik vind de investering van 600 eu nog wat te gortig. Ik ben benieuwd of je een setje incl. wat games binnenkort kan huren ofzo.
This is the Way.
Ik ga het proberen, maar ik ben bang dat ze me gaan vertellen dat dat niet mogelijk is omdat er een handtekening van een volwassene vereist is.Je kan UPS via facebook en/of twitter bereiken, heb ik ook gedaan. Dan kan je vragen of ie naar een UPS Access Point (afhaalpunt) mag.
Update: via FB contact gehad. Pakket wordt vastgehouden op het service center waar ik het op kan gaan halen. Het kon alleen niet naar een Access Point gestuurd worden, maar goed, dit is praktisch hetzelfde
[ Voor 77% gewijzigd door Gertjun op 06-03-2023 11:29 ]
Mogelijk een Demo latere bij de MM of zo.NoTimeRemains schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:17:
Na de review van Linus ben ik wel enthousiast maar ik vind de investering van 600 eu nog wat te gortig. Ik ben benieuwd of je een setje incl. wat games binnenkort kan huren ofzo.
Snap het wel.
Het zijn een hoop centjes.
Maar het is ook lastig te testen denk ik.
Als je net als ik gevoelig bent voor motion sickness. Dan is een demo bij de MM mogelijk niet toerijkend.
Maar je kunt VR wel traininen. Ik kan er al veel beter tegen dan eerst.
Maar dat is dus lastig in te schatten per individu.
Bedenk ook goed welke games je wilt spelen.
Als je al van GT7 houdt bv, Dan maakt het de aanschaf een stuk makkelijker. Dat is echt een hele ervaring en je kunt uren spelen met de game.
Voor alleen MOSS zou ik het dus niet doen.
Dit is zéker waar. Ik was bij PSVR1 altijd gelimiteerd tot games die teleport als keuzemogelijkheid boden, omdat ik anders heel snel misselijk werd bij FPS games. Afgelopen week dus After the Fall aangeschaft en voor de gein toch even de 'zelf lopen' optie geprobeerd.. Tot mijn grote verbazing heb ik meer dan een half uur keihard door het eerste level gerend met allemaal gekke schietbewegingen. Zou natuurlijk ook kunnen komen doordat de PSVR2 een vloeiender beeld biedt, bedenk ik me nu. Maar goed, als je snel misselijk werd van PSVR1, biedt PSVR2 dus wel hoop.DarkSide schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:00:
[...]
Maar je kunt VR wel traininen. Ik kan er al veel beter tegen dan eerst.
Ik heb een C8, welke al eens is vervangen omdat de ondertiteling van Netflix zichtbaar begon te worden. De vervanger heeft dat probleem na enkele jaren gebruik nu nog niet. LG lijkt t probleem dus ook voor oudere modellen opgelost te hebben, maar ik blijf er huiverig voor en voorkom stilstaand beeld zoveel mogelijk.
Vanwege VRR en E-ARC-ondersteuning komt er later dit of volgend jaar een nieuwe Oled-tv en dan gaat de oude tv naar boven.
Geluid via ARC naar de AVR is de reden waarom de TV niet uit kan. Ik luister geluid liever via de boxen dan via oordopjes. Als ik staand ga spelen en de ruimte nodig heb dan heb ik USB-C verlengkabel nodig voor in woonkamer waar ik meer ruimte heb en ga dan wel koptelefoon gebruiken.
Weet niet of de C8 het ondersteund.Ruben26 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:17:
[...]
Ik heb een C8, welke al eens is vervangen omdat de ondertiteling van Netflix zichtbaar begon te worden. De vervanger heeft dat probleem na enkele jaren gebruik nu nog niet. LG lijkt t probleem dus ook voor oudere modellen opgelost te hebben, maar ik blijf er huiverig voor en voorkom stilstaand beeld zoveel mogelijk.
Vanwege VRR en E-ARC-ondersteuning komt er later dit of volgend jaar een nieuwe Oled-tv en dan gaat de oude tv naar boven.
Geluid via ARC naar de AVR is de reden waarom de TV niet uit kan. Ik luister geluid liever via de boxen dan via oordopjes. Als ik staand ga spelen en de ruimte nodig heb dan heb ik USB-C verlengkabel nodig voor in woonkamer waar ik meer ruimte heb en ga dan wel koptelefoon gebruiken.
Maar ik pak de remote van de G1 en roep gewoon."Beeldscherm uit"
De TV blijft dan aan, maar het beeldscherm gaat uit. Dus ook geen last van Burnins dan.
Ik heb de PS5 aangesloten op de AVR.
Ik ga er dus vanuit dat LG alleen het beeldscherm uit zet. En e-ARC gewoon blijft werken voor als je de PS5 op de TV aangesloten hebt.
Ik heb mijn psvr2 vorige week retour gestuurd. Had meerdere stuck pixels in 1 oog. 1 maart is hij aangekomen bij Sony, tot nu toe geen bevestiging van Sony. Vanochtend contact gehad met de klantenservice chat van Sony. En die kunnen niks doen, gaat weer naar een andere afdeling om een "onderzoek" te starten. Kan tot 14 dagen duren.
Slechte chat ervaring ook, duidelijk door de Translate heen. Ik zeg " ik wil gewoon mijn geld terug en bevesting anders schakel ik mijn rechtsbijstand in" zeggen ze. "Doe rustig, het komt allemaal goed"
UPS zegt gewoon aangekomen: Heijen. Ontvangen: Peres
Heeft iemand ervaring met retourneren? Ben ik aan het over reageren?
Slechte chat ervaring ook, duidelijk door de Translate heen. Ik zeg " ik wil gewoon mijn geld terug en bevesting anders schakel ik mijn rechtsbijstand in" zeggen ze. "Doe rustig, het komt allemaal goed"
Ik geloof dat bij meerdere mensen vandaag hun replacement kits al binnenkomen.....vreemde situatie weer bij PS direct.Nickdn schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:42:
Ik heb mijn psvr2 vorige week retour gestuurd. Had meerdere stuck pixels in 1 oog. 1 maart is hij aangekomen bij Sony, tot nu toe geen bevestiging van Sony. Vanochtend contact gehad met de klantenservice chat van Sony. En die kunnen niks doen, gaat weer naar een andere afdeling om een "onderzoek" te starten. Kan tot 14 dagen duren.
Mooi dat het hiermee is opgelost. Ik woon zelf op een terrein waar de nummering van A t/m Z loopt. Alle koeriers zijn maar wat blij dat ze de pakketjes op 1 vaste plek kunnen neerleggen. Status is daardoor altijd 'afgeleverd bij de buren op nummer XXX'. En die handtekening? Dat boeit ze weinig. Ergo, die wordt dus door niemand gezet.Gertjun schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:17:
[...]
Ik ga het proberen, maar ik ben bang dat ze me gaan vertellen dat dat niet mogelijk is omdat er een handtekening van een volwassene vereist is.
Update: via FB contact gehad. Pakket wordt vastgehouden op het service center waar ik het op kan gaan halen. Het kon alleen niet naar een Access Point gestuurd worden, maar goed, dit is praktisch hetzelfde
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Kun je nog altijd het beeld uitzetten op je LG Oled zodat je alleen het geluid overhoudt.Ruben26 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:17:
[...]
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Heeft iemand hier al iets van problemen gehad met de controller(s) die het niet doen in game? Ik heb zelf het probleem dat de rechter controller het (alleen) in game niet doet. Wanneer ik op de PS-knop druk komt gewoon het menu en daarin werkt de controller gewoon prima, maar in de game doet hij niks.
Ik heb deze Reddit gevonden die precies mijn probleem beschrijft en ook een van de dingen die ik deed controller resetten, maar dit effect duurde tot je weer een andere game opstart.
https://www.reddit.com/r/...sues_thread_cant_press_x/
Het lijkt er dus op dat er in de software ergens een bug optreedt waardoor sommige controllers het niet in game doen totdat ze gereset worden en weer aangezet worden terwijl je in de game zit.
Gelukkig is er niks mis met de hardware, wanneer de game de controller gevonden heeft doet hij het perfect, maar getuige de hoeveelheid reacties op Reddit ben ik niet de enige met dit probleem. Hopelijk brengt Sony redelijk snel een fix uit, het is wel irritant om elke keer de controller te moeten resetten met die bril op.
Ik heb deze Reddit gevonden die precies mijn probleem beschrijft en ook een van de dingen die ik deed controller resetten, maar dit effect duurde tot je weer een andere game opstart.
https://www.reddit.com/r/...sues_thread_cant_press_x/
Het lijkt er dus op dat er in de software ergens een bug optreedt waardoor sommige controllers het niet in game doen totdat ze gereset worden en weer aangezet worden terwijl je in de game zit.
Gelukkig is er niks mis met de hardware, wanneer de game de controller gevonden heeft doet hij het perfect, maar getuige de hoeveelheid reacties op Reddit ben ik niet de enige met dit probleem. Hopelijk brengt Sony redelijk snel een fix uit, het is wel irritant om elke keer de controller te moeten resetten met die bril op.
GT7 Sports (online) moet je zeker proberen in VR, ik merk dat ik veel beter mee kan op een circuit wat nog onbekend voor mij is omdat rempunten etc veel makkelijker in te schatten zijn.Amos_x schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:50:
[...]
Van wat ik meekrijg van F1 via reviews, fora en youtube en zo, lijkt iedere game echt maar erg matig te zijn. Veel bugs, niet werkende onderdelen van essentiele game modes (online en zo). Dan denk ik, laat maar zitten. GT7 heeft ook z'n problemen, maar is wel kwaliteit en alles lijkt vrij robuust te werken (al heb ik geen ervaring met online GT7, wegens gebrek aan skillzzz)
Als je GT7 flat speelt is het veel meer voor deze bocht moet ik op dat punt gaan remmen en dan zorgen dat ik in versnelling X zit. In VR ervaar ik het veel natuurlijker en schakel op geluid van de motor en rempunt schat je echt in aan de hand van je snelheid.
Wat het wel een stuk intensiever maakt is het in de gaten houden waar andere auto's zich bevinden om je heen omdat je niet wil rammen, dus constant spiegels checken wat je in single player niet echt veel hoeft te doen.
Bij mij precies hetzelfde dinsdag verstuurd woensdag aangekomen in Heijen. Ontvangen door Peres.Nickdn schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:42:
Ik heb gekozen voor een vervanging en die hoop ik deze week toch wel te ontvangen. Andere die hem op vrijdag hadden verstuurd hadden op donderdag een nieuwe binnen. (weekend dagen mag je niet meetellen in het proces).
Ah ja ik kon niet kiezen voor vervanging omdat op dat moment de CoM bundle uitverkocht was.Jesp_J schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:17:
[...]
Bij mij precies hetzelfde dinsdag verstuurd woensdag aangekomen in Heijen. Ontvangen door Peres.
Ik heb gekozen voor een vervanging en die hoop ik deze week toch wel te ontvangen. Andere die hem op vrijdag hadden verstuurd hadden op donderdag een nieuwe binnen. (weekend dagen mag je niet meetellen in het proces).
Ja, je gedraagt je imo gewoon heel onbeschoft. Je kost de shop alleen maar geld omdat je een product terugstuurt, maar verwacht alle service van de wereld. Dreigen met rechtsbijstand tegen de helpdeskmedewerker die er niks aan kan doen is heel triest (en je denkt toch niet echt dat de parttimer achter de computer daarmee zit?). Gewoon geduld hebben, komt vanzelf goed.Nickdn schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:42: