Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 08:57
Vind het juist alles zeggend, immers het gaat om het plezier dat je hebt met de bril. Ik heb het mura effect ook zeker gezien maar eigenlijk alleen op egaal gekleurde beelden. Zodra het spel echter start, vooral Horizon en GT7 in mijn geval, is het helemaal verdwenen.

Zojuist even Kajak gechecked, nacht Antarctica. En dan is het inderdaad aanwezig, niet zozeer in de lucht maar vooral de ijsbergen. Ik merk ook dat ik mijn ogen daarop kan focussen, dan wordt het meer zichtbaar, of er doorheen kan kijken, dan wordt het minder zichtbaar. Beetje zoals een vieze autoruit.

Ik kan me niet voorstellen dat het, in de mate waar ik het ervaar, voor iemand een reden kan zijn om de bril terug te sturen. Maar uiteindelijk moet iedereen dat natuurlijk zelf weten. Zie jij het ook zo erg als in Antartica bij andere spellen?
Dagarkin schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:55:
[...]

Wel een niets zeggend plaatje. Ik wil gewoon zelf evt testen of de mura bij elke bril vergelijkbaar is of dat je extreem pech hebt. Het haalt mij totaal uit vr. Krijg volgende week nog 2 kijkers en laat die kayak in night modus zien ben benieuwd of ze het opvalt of niet, indien ja dan de gok wagen met een nieuwe replacement.

Bij mijn ps vr 1 had ik er stukken minder last van en zelfs de sde stoorde mij niet zo.

Als je de reddit topic leest zijn er genoeg die hun unit terugsturen.

Onderstaande geeft toch hoop en zal een nieuwe aanvragen, dan kan je gewoon pech hebben met je unit.

https://www.reddit.com/r/...on_every_headset_and_yes/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:58
Roodaap schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:36:
Vind het juist alles zeggend, immers het gaat om het plezier dat je hebt met de bril. Ik heb het mura effect ook zeker gezien maar eigenlijk alleen op egaal gekleurde beelden. Zodra het spel echter start, vooral Horizon en GT7 in mijn geval, is het helemaal verdwenen.

Zojuist even Kajak gechecked, nacht Antarctica. En dan is het inderdaad aanwezig, niet zozeer in de lucht maar vooral de ijsbergen. Ik merk ook dat ik mijn ogen daarop kan focussen, dan wordt het meer zichtbaar, of er doorheen kan kijken, dan wordt het minder zichtbaar. Beetje zoals een vieze autoruit.

Ik kan me niet voorstellen dat het, in de mate waar ik het ervaar, voor iemand een reden kan zijn om de bril terug te sturen. Maar uiteindelijk moet iedereen dat natuurlijk zelf weten. Zie jij het ook zo erg als in Antartica bij andere spellen?

[...]
Moss 1 en 2, tetris en puzzling places zie ik het eigenlijk weinig.

Voor de rest erg duidelijk in het hoofdmenu, cinema mode evt film of video kijken en kayak night. Bij de resident evil demo was het ook goed aanwezig. Ook met de brightness instellingen aan de slag, maar dat maakt weinig verschil.

Uiteindelijk vind ik vr erg genieten, vanwege de ps vr 1 direct deze besteld.

Alleen als je wel mensen hoort die na een replacement unit wel gigantisch vooruit zijn gegaan kan ik die gok altijd wagen en wellicht is het geluk hebben met de unit die je krijgt.

Het liefst zou ik zelf als test een andere bril willen ervaren en uiteraard als iemand behoefte heeft om die van mij te testen.

Zal vanavond ook iemand ander mee laten kijken en indien het een retour wordt en een nieuwe zal ik uiteraard ook de bevindingen hier plaatsen.

Maar betreffende het plaatje stel het zou erg verschillend per unit zijn en jij hebt een goede te pakken, naja dan is het zeker genieten, maar ingeval van een foutieve unit dan kijk je er ironisch heel anders tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Dus als die ander niets ziet, dan ga je hem houden? :P

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Heb het eerder al geopperd maar ik wil best een test organiseren. Omgeving Utrecht. Liefst minimaal 4 headsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:47
We hebben nog 3 weken om eea te organiseren :P

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maastrix
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06-2023
Gisteren kreeg ik dus het goeie nieuws dat hij eindelijk onderweg was.
Vanmorgen bericht dat hij tussen 10.30 en 12.30 geleverd wordt,,,
Om 13.00 dat hij voor het einde van de dag geleverd wordt...
volgende stap dat hij morgen bezorgd wordt? :P

het drama duurt voort -_-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pascal073
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 18:10
Woensdag avond me PSVR2 besteld rond 21:30
Zojuist me PSVR2 ontvangen, kunnen we dit weekend is losgaan met VR.
Dit is me eerste VR bril dus ik ben benieuwd haha

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 00:59
Vervangende headset is terug! Precies 1 week later dus eerlijk gezegd valt dat mee.
Tot nu toe geen stuck pixel ook dus ik ben blij!

Door de goede reacties hier ook maar even pistol whip aangeschaft damn dat is leuk zeg!
Wel moeilijk! Eerste level op easy net niet gehaald haha.

Ik hoop op een probleemloos weekendje VR :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024
pascal073 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:25:
Woensdag avond me PSVR2 besteld rond 21:30
Zojuist me PSVR2 ontvangen, kunnen we dit weekend is losgaan met VR.
Dit is me eerste VR bril dus ik ben benieuwd haha
Lekker snel! veel plezier dit weekend :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 20:26
B-Bandit schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:20:
Even een nuttige toevoeging. Het is mogelijk de kabel van de PSVR2 te verlengen. Heb ik gedaan met deze kabel: USB Type C Verlengkabel 2M 2-Pack, USB-C 3.1 Gen2 10Gbps Vrouwelijke Mannelijke Uitgebreide Adapter, Thunderbolt 3 Compatibel Extender Cord voor iPhone 12 Mini Max, Mac MacBook, iPad 8e Pro 3e Air 4e Generatie https://amzn.eu/d/gZjJLfe

Getest met Resident Evil Village. Geweldig. Nu kan ik staan waar ik meer plek heb.
Ben je hier nog steeds tevreden van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:50
MakhouT schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:04:
[...]

Ben je hier nog steeds tevreden van?
Ja hoor. Lees ook dat 3 meter zou kunnen werken maar heb daarvan geen kabel gevonden. Dus prima zo!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 20:26
B-Bandit schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:05:
[...]

Ja hoor. Lees ook dat 3 meter zou kunnen werken maar heb daarvan geen kabel gevonden. Dus prima zo!
Dan ga ik er ook nog 1 aanschaffen icm met een kiwi cable management systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Gister RE8 en COTM eens geprobeerd zonder tracking support om de C1 een beetje te sparen maar man man man wat gaat dat slecht zeg..... is toch wel echt een must.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pascal073
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 18:10
NightShadow22 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:50:
[...]

Lekker snel! veel plezier dit weekend :*)
Dankjewel :*) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:09
Jeej. Groene dode pixel bij de rechteroog

Twijfel om een reperatie aan te vragen (als dat überhaupt lukt via de chat) of gewoon lekker retour te melden en opnieuw een bestelling plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
dglavimans schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:30:
Jeej. Groene dode pixel bij de rechteroog

Twijfel om een reperatie aan te vragen (als dat überhaupt lukt via de chat) of gewoon lekker retour te melden en opnieuw een bestelling plaatsen
Ik zag er gister volgens mij ook een voor het eerst, maar zie tijdens het spelen totaal niks en heb helemaal geen zin in het gezeur met de aftersales via direct, of het risico er nog een met dode pixels terug te ontvangen.

Tijdens het spelen valt het niet op dus laat het lekker zo, ook niet echt vertrouwen in Sony kreeg ooit voor mn controller met een kapotte trigger een zelfde controller maar dan met stick drift terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
NightShadow22 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:34:
[...]

Ik zag er gister volgens mij ook een voor het eerst, maar zie tijdens het spelen totaal niks en heb helemaal geen zin in het gezeur met de aftersales via direct, of het risico er nog een met dode pixels terug te ontvangen.

Tijdens het spelen valt het niet op dus laat het lekker zo, ook niet echt vertrouwen in Sony kreeg ooit voor mn controller met een kapotte trigger een zelfde controller maar dan met stick drift terug.
Nah ik dacht dit eerst ook maar startte vandaag Resident Evil 8 en zag er nu echt 1 in het zicht.. Dan wordt het gewoon te irritant voor mij voor een product van dit bedrag

Ik ben zelfs in staat alles gewoon retour te doen want nu al vijf keer geprobeerd een chat te openen maar dat gaat niet eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
dglavimans schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:38:
[...]

Nah ik dacht dit eerst ook maar startte vandaag Resident Evil 8 en zag er nu echt 1 in het zicht.. Dan wordt het gewoon te irritant voor mij voor een product van dit bedrag

Ik ben zelfs in staat alles gewoon retour te doen want nu al vijf keer geprobeerd een chat te openen maar dat gaat niet eens
Ik zou m gewoon retour doen en jezelf niet eens frustreren aan de niet bestaande service.

Ik zelf vind het allemaal zo een waardeloos gedoe met direct dat ik het zo laat, mocht het me echt heel erg gaan opvallen gaat hij retour maar heb er echt geen zin in met ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hantheman
[...]

Zie paar posts van mij hierboven, ik had hetzelfde en heb alles gewoon retourgestuurd en op vervanging geklikt. Vandaag heb ik een nieuwe welke goed lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 22:30

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Balen van de dead pixel exemplaren zeg. Valt dat trouwens meteen op? Ik heb er nog nooit op gelet eigenlijk of naar gezocht. Vanavond eens goed controleren.

Maar ik lees hier gematigde reacties over Pavlov, had wel zin om het vanavond te spelen maar nu twijfel ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
[...]

ze hebben zigzelf ook al ingedekt https://www.gamingdeputy....-covered-by-the-warranty/

Dus gewoon retour, ik ga zo nog eens kijken en vind ik het te irritant ook gewoon retour ivm als het erger word ze het weigeren onder garantie te verhelpen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Bij nieuwe producten zijn fora altijd hetzelfde.

- Iets met een batterij: grote paniek over de performance.
- Iets met een scherm: grote paniek over een pixel of een effect wat er amper toe doet

Mensen zouden zoveel gelukkiger zijn zonder zich zoveel zorgen te maken over obscure issues met hun net gekochte device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
giantgiantus schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:40:

- Iets met een scherm: grote paniek over een pixel of een effect wat er amper toe doet

Mensen zouden zoveel gelukkiger zijn zonder zich zoveel zorgen te maken over obscure issues met hun net gekochte device.
Dode pixels kunnen wel erg storend zijn, dat wil je gewoon niet, helemaal niet bij zo'n VR bril waar de pixels veel groter lijken dan op een tv of monitor. Als het aan de buitenkant van het scherm is zal het nauwelijks opvallen maar in het centrum zou je dat echt wel zien en dat kan heel storend zijn.

Dat mura effect, mja als dat echt bij de ene headset erger is dan bij de ander dan kan dat ook erg storend zijn, bij mij valt het wel op als je erop let, maar tijdens het gamen valt het meestal niet meer op.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Het mura effect heb ik ook gezien, maar het is zo ontzettend veel minder storend dan het screendoor effect op oudere headsets. Het contrast en de scherpte maakt het meer dan goed voor mij.

Heb alleen wel één nadeeltje gevonden: eye tracking moet je echt per persoon opnieuw doen.
Als je dan een avondje met meerdere mensen gaat spelen moet je continu die puntjes volgen bij iedere wissel.
Er is zeker nog geen manier om die calibraties op te slaan?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
DaWaN schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:51:
Het mura effect heb ik ook gezien, maar het is zo ontzettend veel minder storend dan het screendoor effect op oudere headsets. Het contrast en de scherpte maakt het meer dan goed voor mij.

Heb alleen wel één nadeeltje gevonden: eye tracking moet je echt per persoon opnieuw doen.
Als je dan een avondje met meerdere mensen gaat spelen moet je continu die puntjes volgen bij iedere wissel.
Nope, dat vind ik ook wel jammer, hoop dat ze daar nog een oplossing voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:20
Ik heb tot nu toe alleen last gehad van het Mura effect bij Resident Evil 8. En dan met name in het begin als het erg donker is en je door de bosjes kruipt. Bij alle andere titels zoals:
- pistol whip
- Horizon CotM
- en Kayak

Heb ik hier (nog) geen last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

hantheman schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:49:
[...]

Zie paar posts van mij hierboven, ik had hetzelfde en heb alles gewoon retourgestuurd en op vervanging geklikt. Vandaag heb ik een nieuwe welke goed lijkt te zijn.
Ik heb hetzelfde als @hantheman. Had 1 dode (sub)pixel (groen, zichtbaar op zwart). Eigenlijk heb/had ik ook geen zin in gesodemieter met die customer care van Sony, maar ik heb helemáál geen zin om 650 euro af te tikken voor een product met een productiefout. Als ik de headset als betatester gratis had gekregen, tuurlijk, geen probleem... maar ik vond het toch te vervelend.

Ik heb hem een week geleden verstuurd en sinds vandaag staat de status op "retour geaccepteerd", dus ik wacht af. Als het vervangend exemplaar ook stuk is (qua pixels) gaat hij terug en dan bedenk ik even of ik "vervangen" of "laat maar hangen en geef het geld maar terug" kies.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
DaWaN schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:51:

Niet alleen dat. Ook even checken of de bril wel mooi (horizontaal) uitgelijnd staat op je ogen, en de IP afstand goed zetten via dat aparte menuutje...

Of, zeker nu met je nieuwe bril, als je de PS5 eens neerzet bij familie of vrienden, de play area opnieuw instellen, enz...

Eigenlijk zou Sony een manier moeten toelaten om de initiele setup opnieuw helemaal te doorlopen. Die setup was echt erg goed, snel en duidelijk, je was er in een minuuutje of twee doorheen.

Zelfs het stukje van hoe de bril op te zetten en aan te passen. Als je de bril doorgeeft aan anderen is het wel handig om die reminder nog eens te zien, vooral als ze niet vaak met PSVR2 gamen.

Het stukje play area zou je dan eventueel kunnen overslaan als je in dezelfde ruimte blijft.

Die setup is ook autonoom te volgen door de gebruiker, dus je zou zelf even niets hoeven te doen. Alles staat immers heel duidelijk op het scherm.

Onlangs wou ik de bril ook even laten opzetten door iemand die geen gamer is. Mag je overal bij blijven, en uitleggen hoe je bij al die afzonderlijke menu items komt, om
- IPD en uitlijning
- Eye tracking
- play area
in te stellen.

En op dat moment kon ik zelf niet volgen op de tv (tv bleef grijs/uit, bug?), waardoor het extra moeilijk is om op geheugen door het PS menu te gaan om alles in te stellen. ("ga via de card, dan scrollen, zie je item x staan? Nee nog verder naar onder ...")

Met die initiele setup kan je intussen iets halen om te eten of te drinken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benmoei
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 19:14
Spelen zonder de tv aan gaat helaas niet. Hij vraagt op n gegeven moment toch de tv aan te doen. Extra tracking uitgezet maar helaas. Jammer. Wou de tv juist n beetje sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:25

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

benmoei schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:32:
Spelen zonder de tv aan gaat helaas niet. Hij vraagt op n gegeven moment toch de tv aan te doen. Extra tracking uitgezet maar helaas. Jammer. Wou de tv juist n beetje sparen.
Dan zou je eventueel op je TV het scherm kunnen uitzetten. Dan staat de TV gewoon aan maar alleen voor geluid. Op mijn LG Oled C2017 is dat een optie.

[ Voor 6% gewijzigd door vdr01 op 03-03-2023 16:44 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
giantgiantus schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:40:

Ieder ze eigen ding hoor maar hoe kan je van een product waar je elke dag naar kijkt bij gebruik zeggen dat een dode pixel er amper toe doet?

Ik kan mij daar echt niet in vinden

Ik heb mijn headset afgegeven. UPS punt vinden is net zo makkelijk als levering ging. Eerst 2x in een woonwijk te horen gekregen dat ze dit niet meer doen om vervolgens maar gewoon door een lijst te zijn gegaan van woede tot ik een Bruna vond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
dglavimans schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:43:
[...]

Ieder ze eigen ding hoor maar hoe kan je van een product waar je elke dag naar kijkt bij gebruik zeggen dat een dode pixel er amper toe doet?

Ik heb mijn headset afgegeven. UPS punt vinden is net zo makkelijk als levering ging. Eerst 2x in een woonwijk te horen gekregen dat ze dit niet meer doen om vervolgens maar gewoon door een lijst te zijn gegaan van woede tot ik een Bruna vond
Ja ups is echt verschrikkelijk. Gelukkig zit er 1 bij mijn werk. Maar de locatie voelt niet echt safe voor een product van 600€. PostNL vind ik echt zo veel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

dglavimans schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:43:
[...]

Haha ja, dat was hier ook al. Die hele lijst bestaat uit super obscure klotewinkeltjes waar je bijna altijd een kogelwerend vest aan wil doen voor je naar binnen gaat.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
Net weer een sessie COTM achter de rug,Waanzinnig!.....moet toch wel raar zijn geweest voor de mensen uit de buurt dat de buurman tijdens een stealth sigmentje voor de tv rond lag te kruipen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Ja, in principe mag dat. Je kan het onmogelijk uitproberen als je de doos dicht laat. Uiteraard moet je er bij de gedachte aan terugsturen wel extra voorzichtig mee omgaan. Althans, dat is wel zo netjes.

[ Voor 9% gewijzigd door vdr01 op 03-03-2023 17:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Pavlov is intense en ik bak er absoluut niets van. :P Totaal geen last van tracking issues oid. Wel voor het eerste dat ik een tikke misselijk begon te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hantheman
Ik vraag me af waarom, ik heb net een uur lang gespeeld zonder tv aan te zetten. (LG OLED 65G2).
Geen enkel probleem. Heb jij misschien iets van hdmi cec aanstaan? Wellicht kan dat voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik hoef ook niet perse de tv aan te zetten inderdaad.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
SebasEck schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:16:
Ah mijn bestelling was gisteren verstuurd maar krijg net het bericht dat deze vertraagd is, ik ben benieuwd hoe lang deze vertraging gaat zijn..
Die mail kreeg ik ook terwijl PostNL al een geschatte tijd toonde. Dus waarschijnlijk is hij gewoon onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amped
  • Laatst online: 09-08 21:11
Pavlov!! *O* d:)b

Tracking werkt hier geweldig. Wapens voelen allen uniek aan. Tip; strek je niet dominante arm geheel uit bij 'aiming down sight', maakt alles een stuk nauwkeuriger. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Amped op 03-03-2023 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBRU88
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-08 13:26

PEBRU88

PC Load Letter?!

Misschien een rare vraag maar is er ook een modus bij de meeste games voor links handigen? :+

Als leftie zou dat echt geweldig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
SToRM666 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:39:
Ik hoef ook niet perse de tv aan te zetten inderdaad.
Nope. Zodra alles is ingesteld gaat het goed. Gister nog ff een snel potje Tetris tussendoor. Ging prima.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Rivanov schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:03:
[...]

Fanatec GT DD Pro 8nm is reeds binnen.
Morgen komt BMW GT2 Wheel binnen.

Vandaag komt TREQ One simrig binnen.

Nu nog een stoel. ;)
Heb je de lotto gewonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
PEBRU88 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:05:
[...]

Lekker man. Heb dezelfde set-up incl shifter en handrem, ga je veel plezier aan beleven ;)
Als stoel heb ik een standaard inklapbare sparco stoel gekocht. makkelijk met opbergen

[ Voor 5% gewijzigd door Ton Hasselt op 03-03-2023 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Amos_x schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:13:
Gran turismo is gewoon absurd, zo goed.

Het niveau van detail en het werk dat in het modelleren van die wagens is gegaan, is fenomenaal. De liefde voor de automobiel spat gewoon van het scherm.

Ja, het is vast arcade, en "NiEt RealiStisCH geNoeG, hEt BanDEnMOdel is RuKKK" whatever, maar noem me 1 game die met zoveel zorg, precisie en kwaliteit de wagens heeft gemodelleerd.

Voor een echte sim game is dat vast niet de bedoeling, dat begrijp ik. Maar voor mezelf, als autoliefhebber, heeft dit een enorme meerwaarde. Die extra x-factor voel je door de hele game.

Ik haal evenveel plezier uit het racen in Gr. 3 op de red bull ring, als een race met kei cars (type diahatsu Copen). En dat meen ik oprecht. Het is dikke fun om een klein wagentje helemaal uit te wringen op de track, v_max 130 of zo... :+

Instappen in een Honda civic, of een oude nissan of volkswagen, wagens die je zelf ook kent omdat je ze bijvoorbeeld ooit zelf hebt gereden. Gewoon top.

En om het over VR te hebben, de kwaliteit van de interieurs is absoluut geweldig. De materialen, de plastics in de cockpit, het lijkt gewoon echt. De manier waarom de zon op de cockpit reflecteert, en rond draait in de cockpit. De reflectie van het dashboard in de voorruit...

Enkele annecdotes.

Gisteren aan de slag met een kei car cup (een van die extra books). Ik keek even rustig rond in de 2002 diahatsu copen en het viel me op dat de sigaretten tray een dimpeltje had in het plastic. Waarschijnlijk om met de vinger op te duwen, een relief in dat paneeltje. En zowaar, de echte heeft het ook. In 2D zie je dit nooit, er is 0 reden om dit compleet exact te modelleren, kopieren, daar extra polygons aan te spenderen, en toch...

Foto van de echte:
[Afbeelding]

Ook hoe de zon de zonneklepjes belicht, die gechromeerde staafjes die ze op hun plaats houden, de oranje gloed van de tellers uit een wagen van het jaar 2000...

Tweede race, arcade rondje 's nachts in Gr. 4 op Le Mans. Porsche Cayman.

Eerst al het interieur van die racewagen. Een lege wagen, volgestouwd met rolkooi, brandblussers, allerhande kabeltjes en switches overal. Maar dan komt het, rijd je achteraan dan is de hele wagen pikdonker.

Wanneer je iemand inhaalt, schijnen de koplampen van de achterligger in de wagen, en wordt de wagen volledig verlicht. Links van je zie je portier hendels in de juiste belichting (hard licht, harde schaduwen), rechts zie je de volledige binnenkant van de wagen. Je ziet het licht draaien in de wagen...

Ik wil niet beweren dat je verblindt wordt door de achterligger als je in de spiegels kijkt, maar toch 'schijnt' de koplamp van de achterligger in die spiegels. Het is natuurlijk geen HDR display met een paar duizend nits, maar het brengt wel erg goed dat realistische gevoel over. Indrukwekkend.

En dan bijvoorbeeld de Mini Cooper 65. Die moet je eens in een showroom of scape in VR bekijken, en dan de rand onder het deurpaneel. Wat ze in het Engels "rocker panels" noemen. Ik heb er geen screenshot van, maar je kan duidelijk zien dat die in een veel dikkere verflaag is aangezet, typisch voor berscherming tegen steenslag en roest. De reflectie en refractie is anders dan op het deurpaneel.

[Afbeelding]

Polyphony, bedankt!! d:)b (y)
Top studio, droom die waarheid wordt. Ver ver ver above and beyond met de implentatie van die hele VR functionaliteit.

Kan het beter? Vast, kan het scherper? Ook. Maar ik geniet NU alvast van wat ik nu ter beschikking heb. Wachten op GT8, ps6 en PSVR 3 kan altijd nog, maar dan mis je wel die hele ervaring.

Ik formuleer het anders. Ook al komt er geen enkele game meer bij in de PSVR2 library, dan nog is het die 600 euro dubbel en dik waard dankzij en enkel met GT7. Ik kan het bijna beschouwen als een stuurwiel of GT7 accessoire. Een stuurwiel heeft ook maar 1 functie in 1 (type) game. De rest is bonus als tussendoortje.
Volledig mee eens 👍👍👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Rivanov schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:42:
[...]

Ja, het is een dure 1,5 maand. Eerst nieuwe game PC, toen PSVR2 en nu volledige simrig..
Ach, zoals m'n vrouw altijd zegt: "Als je iets doet, dan wil ik dat je het goed doet.."
Had ze het waarschijnlijk niet over je gamehobby 😅😅😅

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FireStarter
Ton Hasselt schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:01:
[...]

Had ze het waarschijnlijk niet over je gamehobby 😅😅😅
_O-

:>

Hobbies mogen geld kosten, je leeft maar 1x.

[ Voor 12% gewijzigd door FireStarter op 03-03-2023 19:17 ]

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
Bij mij lukt dat wel. Playstation aanzetten met de controllers van de vr. Allebei met ps toets. Dan de vr bril op en aanzetten, dan werkt het hier zonder tv.

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Werkt hier ook. PS aan zetten met de controllers.
Soms wil hij idd nog iets op de TV doen. Had dat laatst met de Pulse headset dat hij nog wou weten wie hem gebruikt.
Maar dan zet ik mijn TV later uit dmv de optie "zet beeldscherm uit" op de LG.

Want als ik hem met de powerknop uit doe, gaat de PS ook uit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
DarkSide schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:08:
Werkt hier ook. PS aan zetten met de controllers.
Soms wil hij idd nog iets op de TV doen. Had dat laatst met de Pulse headset dat hij nog wou weten wie hem gebruikt.
Maar dan zet ik mijn TV later uit dmv de optie "zet beeldscherm uit" op de LG.

Want als ik hem met de powerknop uit doe, gaat de PS ook uit.
Is je ps5 via arc verbonden met de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ton Hasselt schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:37:
[...]

Is je ps5 via arc verbonden met de tv?
Ps5, net als de overige componenten,zit op de AVR.
En de TV en de AVR zit idd op eARC.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jochem Boom
Ik heb er nu zo'n anderhalf uur mee kunnen spelen en holy shit, ik ben weggeblazen. Mn ervaring met vr was jaaaren terug toen vr net terug was en toen vond ik het al vet. Maar toen niet op de psvr trein gesprongen omdat ik bij aantal keer proberen bij de Mediamarkt nooit de sweetspot/scherpte kreeg die ik verwachtte na mijn eerdere ervaringen.

Na alle verhalen hier en op internet had ik mn verwachtingen enigszins bijgesteld, maar dat was nergens voor nodig. De beeldwaliteit is precies wat ik ervan verwachtte. Ik had wel een beetje duikbril effect maar kon me er niet aan storen. En dat kan ook nog verbeteren als ik doorheb hoe ik de bril het beste op zet.

Om mezelf te behoeden van motion sickness ben ik rustig aan begonnen. De eerste game die ik heb opgestart is Moss, en wauw wat een mooie eerste ervaring was dat. Prachtige omgevingen om voor het eerst zo in vr rond te kijken. Daarna de intensiteit wat opgeschroefd en Rez opgestart, hele toffe arcade feel en ga ik dus zeker meer spelen. Na nog steeds geen last van motion sickness heb ik de sprong gewaagd en Gran Turismo opgestart. En holy shit wat gaaf zeg. Een eerste race op een oval gereden en het voelde alsof ik de g krachten voelde. In de bochten ging ik automatisch meehangen. En ik heb niet eens een stuur om mee te spelen, maar grote kans dat die er nu komt 😅 (ook met dank aan alle hype hier) Nu even pauze en dan durf ik toch Horizon wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
DarkSide schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:40:
[...]

Ps5, net als de overige componenten,zit op de AVR.
En de TV en de AVR zit idd op eARC.
Ps5 op een aparte hdmi aansluiten dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ton Hasselt schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:09:
[...]

Ps5 op een aparte hdmi aansluiten dan.
waarom.
Ik heb nergens last van? Verwar je ARC niet met HDMI CEC?

Maar voor de compleetheid.
als ik wil gamen. zet ik de PS5 aan. Dan gaan automatisch de TV en de AVR aan zoals ik wil.
Zet ik de TV uit. Dan gaan de PS5 uit en de AVR uit.

Als ik alleen NF, HBO of zo wil kijken. Dan gaat de TV en de AVR aan en blijft de PS5 uit. Zoals ik wil.

Wil ik VR spelen. Dan krijg ik heel soms nog een melding dat Sony iets met de TV wil doen.
Maar dan kan ik simpel beeldsherm uit zeggen om de TV "uit" te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
DarkSide schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:14:
[...]

waarom.
Ik heb nergens last van? Verwar je ARC niet met HDMI CEC?

Maar voor de compleetheid.
als ik wil gamen. zet ik de PS5 aan. Dan gaan automatisch de TV en de AVR aan zoals ik wil.
Zet ik de TV uit. Dan gaan de PS5 uit en de AVR uit.

Als ik alleen NF, HBO of zo wil kijken. Dan gaat de TV en de AVR aan en blijft de PS5 uit. Zoals ik wil.

Wil ik VR spelen. Dan krijg ik heel soms nog een melding dat Sony iets met de TV wil doen.
Maar dan kan ik simpel beeldsherm uit zeggen om de TV "uit" te doen.
Ah zo, ik dacht dat je bedoelde dat de ps5 uitging als je de tv uitdeed en dat je dat niet wilde.
Ikzelf heb de tv altijd aanstaan, ook al kijk ik er niet eens naar. 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
NightShadow22 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:10:
Net weer een sessie COTM achter de rug,Waanzinnig!.....moet toch wel raar zijn geweest voor de mensen uit de buurt dat de buurman tijdens een stealth sigmentje voor de tv rond lag te kruipen :X
Haha geweldig :') Ik heb zojuist ook mijn eerste sessie COTM gedaan, het eerste traject klimmen en schieten tot aan het punt dat het echte verhaal start. Heb me heerlijk vermaakt met alle mooie visuals, echt een genot om lekker rond te kijken en met je handen door het virtuele gras te strijken, een appeltje te eten en dan oog in oog met een bit te staan die je moet neerschieten. Overugens in één ruk meteen 45 min achter elkaar gespeeld dit keer en geen greintje motion sickness dus daar ben ik heel erg blij mee.

Ik moet dit weekend nig wat klussen en F1 kijken maar ga tussendoor zeker nog een keer de PSVR2 opzetten…

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
secret17 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:42:
[...]

Haha geweldig :') Ik heb zojuist ook mijn eerste sessie COTM gedaan, het eerste traject klimmen en schieten tot aan het punt dat het echte verhaal start. Heb me heerlijk vermaakt met alle mooie visuals, echt een genot om lekker rond te kijken en met je handen door het virtuele gras te strijken, een appeltje te eten en dan oog in oog met een bit te staan die je moet neerschieten. Overugens in één ruk meteen 45 min achter elkaar gespeeld dit keer en geen greintje motion sickness dus daar ben ik heel erg blij mee.

Ik moet dit weekend nig wat klussen en F1 kijken maar ga tussendoor zeker nog een keer de PSVR2 opzetten…
Echt een mooie game he! zo ben ik ook begonnen met een half uurtje steeds meer etc, kan nu rustig 2 uurtjes spelen maar dan zijn de benen en het lichaam wel moe van al het geduik en geklim! maar man man man wat een prachtige game vooral als grote Horizon fan is het echt bizarrrrr om al die machines op zo een grote schaal te zien :9~ :9~

Geniet ervan dit weekend! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Mijn Fanatec DDpro 8nm is ook 599 en dat voor GT7 maar met stuur en DD pro stand van next level racing. pedalen set.
Maar ik zie een VR device ook iets als alternatief voor monitor. En in die prijs klasse moet je het eigen zien. waarbij in GT7 het ook meer alternatief is voor triple monitor setup en dan is dieprijs van die perspectief eigen goedkoop.
Kijk je vanuit wat console gemiddeld kost dan ziet het er duur uit.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Nee hoor. Kwestie van beide een goede baan hebben en geen kinderen. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvodaze
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-07 22:10
Eindelijk verzonden! Maar meteen vertraagd. Ik denk dat dat gewoon betekent dat ze op maandag leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem Boom
NightShadow22 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:52:
[...]

Echt een mooie game he! zo ben ik ook begonnen met een half uurtje steeds meer etc, kan nu rustig 2 uurtjes spelen maar dan zijn de benen en het lichaam wel moe van al het geduik en geklim! maar man man man wat een prachtige game vooral als grote Horizon fan is het echt bizarrrrr om al die machines op zo een grote schaal te zien :9~ :9~

Geniet ervan dit weekend! :*)
Ik heb net ook even die intro gekeken/gespeeld. Wat een ervaring zeg. Weet niet in hoeverre anderen dat hebben, maar mijn hersenen worden echt goed voor de gek gehouden. In die boot had ik gewoon meteen wobbly benen alsof ik echt in die boot stond en dat klimmen is niet handig voor iemand met enigszins hoogtevrees als ik.

Overigens ook hier totaal geen last van motion sickness met de comfort settings. Las hier en daar dat mensen die loop mechanic een gimmick vonden, maar vindt dat juist ook wel extra immersie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Jochem Boom schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:23:
[...]

Ik heb net ook even die intro gekeken/gespeeld. Wat een ervaring zeg. Weet niet in hoeverre anderen dat hebben, maar mijn hersenen worden echt goed voor de gek gehouden. In die boot had ik gewoon meteen wobbly benen alsof ik echt in die boot stond en dat klimmen is niet handig voor iemand met enigszins hoogtevrees als ik.

Overigens ook hier totaal geen last van motion sickness met de comfort settings. Las hier en daar dat mensen die loop mechanic een gimmick vonden, maar vindt dat juist ook wel extra immersie geven.
De intro is echt geweldig jammer genoeg kan je die maar een keer voor het eerst ervaren :F
Je bent niet de enige hoor! dat had ik ook wobbly benen op de boot, gevoel in de buik bij hoogte en vallen het hele pret pakket zeg maar hehe :X

Ben het helemaal met je eens dat die loop mechanic geen gimmick is en vind het ook toevoegen aan de immersie van de game ( het schijnt ook te helpen tegen motion sickness) al heb jij daar geen last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:51
SG schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 22:26:
Mijn Fanatec DDpro 8nm is ook 599 en dat voor GT7 maar met stuur en DD pro stand van next level racing. pedalen set.
Maar ik zie een VR device ook iets als alternatief voor monitor. En in die prijs klasse moet je het eigen zien. waarbij in GT7 het ook meer alternatief is voor triple monitor setup en dan is dieprijs van die perspectief eigen goedkoop.
Kijk je vanuit wat console gemiddeld kost dan ziet het er duur uit.
Ik heb mijn Fanatec Podium F1 wegens ruimte gebrek ook een tijdje gebruikt met een Next Level Racing stand en dat werkt zelfs op deze zware setup prima.

Next level Racing stand is echt een aanrader voor diegene met ruimte gebrek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NyOpBFlQ9XBMtNBie2SZRSbBv7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k62PAfQy3hMhkrEhhZ0hBaaE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem Boom
NightShadow22 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:29:
[...]

De intro is echt geweldig jammer genoeg kan je die maar een keer voor het eerst ervaren :F
Je bent niet de enige hoor! dat had ik ook wobbly benen op de boot, gevoel in de buik bij hoogte en vallen het hele pret pakket zeg maar hehe :X

Ben het helemaal met je eens dat die loop mechanic geen gimmick is en vind het ook toevoegen aan de immersie van de game ( het schijnt ook te helpen tegen motion sickness) al heb jij daar geen last van.
Nouja, geen last, mede dankzij zo'n mechanic denk ik. Want na dat ene rondje in gt7 bijvoorbeeld heb ik die bril ook meteen afgedaan. Dat voelde wel heftig meteen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:41
Gran Turismo in een zogenaamde Radical SR3 SL '13, oftewel een soort Caterham. Kost niks. Open cockpit, laag bij de grond, licht tunen, geen turbo, wel racing green meegeven en sportbandjes eronder, geen raceslicks vooral...en scheuren maar, lekker laten wegbreken en weer opvangen en gas erop.

Wat een game, ik blijf het maar spelen. Wheelstandje, T300, dit is pure fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Jochem Boom schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:34:
[...]

Nouja, geen last, mede dankzij zo'n mechanic denk ik. Want na dat ene rondje in gt7 bijvoorbeeld heb ik die bril ook meteen afgedaan. Dat voelde wel heftig meteen.
Apart he, ik heb het zelf bij RE8 soms ivm dat je met de stick beweegt maar eigenlijk ook steeds minder maar het blijft intens VR het is niet zoals je wel eens lekker een paar uur doorzakt met een flat game maarja dat houd het wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

schumi1986 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:31:
[...]

Ik heb mijn Fanatec Podium F1 wegens ruimte gebrek ook een tijdje gebruikt met een Next Level Racing stand en dat werkt zelfs op deze zware setup prima.

Next level Racing stand is echt een aanrader voor diegene met ruimte gebrek.

[Afbeelding]
Ja ruimte gebrek hier.
Is dat de inklapbare, ik heb de zware vaste. Die ook op wielen gezet dus verrijdbaar en kan ik dus aan de kant zetten. Met VR2 zou ik hem kunnen laten staan naast het bureau. Mijn broer heeft nog meer ruimte gebrek doordat hij al grote PC simrig heeft staan en voor GT7 op PS4 iets heel compact nodig heeft compacter dan wat wij hebben. We gaan nog kijken of we ruimte creeeren waar simrigs in kunnen. Die nextlevel is uitbreidbaar met een racestoel deel wat ook dan wieletjes krijgt.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
Vanochtend rondje gemaakt in m’n nieuwe simrig. Poh, lekker hoor. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N85zSrkUt6kIeyO2CP_635Zg79Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KP87VWqEaXq0S8sVl7QtRaQT.jpg?f=fotoalbum_large

Straks m’n game PC aansluiten en alles netjes wegwerken.. (27” monitor is tijdelijk. Komt nog een widescreen monitor, weer alleen nog niet welke)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ziet er goed uit.
Hier geen ruimte voor. Nog paar jaar wachten tot de kinderen de deur uit gaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:51
SG schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:18:
[...]
Ja ruimte gebrek hier.
Is dat de inklapbare, ik heb de zware vaste. Die ook op wielen gezet dus verrijdbaar en kan ik dus aan de kant zetten. Met VR2 zou ik hem kunnen laten staan naast het bureau. Mijn broer heeft nog meer ruimte gebrek doordat hij al grote PC simrig heeft staan en voor GT7 op PS4 iets heel compact nodig heeft compacter dan wat wij hebben. We gaan nog kijken of we ruimte creeeren waar simrigs in kunnen. Die nextlevel is uitbreidbaar met een racestoel deel wat ook dan wieletjes krijgt.
Dit is de Wheel Stand 2.0 en is inklapbaar maar met mijn Podium F1 en V3 pedalen was van inklapbaar en makkelijk op de bergen geen sprake ding was loei zwaar :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 21:37
NightShadow22 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:29:
[...]

In het hoofdmenu de 'machine safari' kiezen en bekijken, als je dat nog niet hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
hantheman schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 00:31:
[...]

Ja was bij mij ook zo heeft van dinsdag tot donderdagmiddag die status gehad.
Wat hadden ze gedaan met de gebruikte voucher code. Hebben ze die omgewisseld met de ongebruikte in de nieuwe set die je gekregen hebt? Kon je zien dat de doos was opengemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Jesp_J schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:44:
[...]

Wat hadden ze gedaan met de gebruikte voucher code. Hebben ze die omgewisseld met de ongebruikte in de nieuwe set die je gekregen hebt? Kon je zien dat de doos was opengemaakt?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Die replacement kit van mij wordt als het goed is maandag bezorgd! Ben erg benieuwd, ik ga op dode-pixel-jacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joziastoemp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-07-2023
Zie nu dat ze de psvr2 die ik tijd geleden had besteld toch verstuurd hebben. Heb er echter al een in mijn bezit.(overgenomen van iemand anders) Nu wil ik de 2e ook gaan testen om te kijken of hierbij de mura etc hetzelfde is. Weet iemand hoe het zit met retourneren van een headset die dus niet op de eigen naam etc is besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Joziastoemp schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:25:
Zie nu dat ze de psvr2 die ik tijd geleden had besteld toch verstuurd hebben. Heb er echter al een in mijn bezit.(overgenomen van iemand anders) Nu wil ik de 2e ook gaan testen om te kijken of hierbij de mura etc hetzelfde is. Weet iemand hoe het zit met retourneren van een headset die dus niet op de eigen naam etc is besteld?
Zou er niet aan beginnen. De omdoos had een sparing dat ze de barcode van de doos van buitenaf konden scannen. Zal me niet verbazen als ze serienummer van de headset aan je order gekoppeld hebben, en dan wordt het misschien een gedoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joziastoemp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-07-2023
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:29:
[...]

Zou er niet aan beginnen. De omdoos had een sparing dat ze de barcode van de doos van buitenaf konden scannen. Zal me niet verbazen als ze serienummer van de headset aan je order gekoppeld hebben, en dan wordt het misschien een gedoe..
Onee bedoel dat ik de nieuwe headset zelf ga gebruiken gewoon (indien die beter is dan de andere). En dat ik de overgekochte gewoon retourneer. Dus dan klopt het nummer gewoon met de order. Maar ik verwacht dat er niet veel verschil in zal zitten dus twijfel, misschien zonde om daarvoor de doos te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Joziastoemp schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:31:
[...]

Onee bedoel dat ik de nieuwe headset zelf ga gebruiken gewoon (indien die beter is dan de andere). En dat ik de overgekochte gewoon retourneer. Dus dan klopt het nummer gewoon met de order. Maar ik verwacht dat er niet veel verschil in zal zitten dus twijfel, misschien zonde om daarvoor de doos te openen.
Niet om stemming te maken maar loop je dan niet het risico dat degene van wie je hem overgekocht hebt het geld teruggestort krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:53
vdr01 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:42:
[...]

Niet om stemming te maken maar loop je dan niet het risico dat degene van wie je hem overgekocht hebt het geld teruggestort krijgt?
Haha, dat zou een mooie zijn. Dubbel cashen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hantheman
Jesp_J schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:44:
[...]

Ik heb een volledig nieuwe ongeopende set gekregen dus ook incl nieuwe code. Heb al een potentiële koper :) maar ik wil dit weekend eerst even goed testen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Vanochtend weer even heerlijk in GT7 gespeeld.
Wat ik nog niet gedaan had was Rally rijden. Dit is niet echt mijn ding.
Maar de eerste Jump.....de tandjes zeg...... Wat een gevoel geeft airtime je nu.,

Nu nog wat beter worden in rally rijden. Want dit is nooit mijn ding geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
hantheman schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:57:
[...]

Ik heb een volledig nieuwe ongeopende set gekregen dus ook incl nieuwe code. Heb al een potentiële koper :) maar ik wil dit weekend eerst even goed testen
Dus je hebt eigenlijk gewoon Horizon een keer gratis gekregen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hantheman
NightShadow22 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:14:
[...]

Dus je hebt eigenlijk gewoon Horizon een keer gratis gekregen?
Ja eigenlijk wel, troost voor een week de psvr2 missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
hantheman schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:26:
[...]

Ja eigenlijk wel, troost voor een week de psvr2 missen.
Netjes! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben26
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 14:32
Ik wilde vandaag iemand de VR2 laten zien en in Horizon ging op gegeven moment de gameplay op de TV niet meer met volledig beeld, maar met boarders zoals wanneer de doorgeefweergave aan staat. In eerste instantie dacht ik dat dit een instelling was in Horizon CofM, maar dit probleem bleek ook op de hoofdpagina van de PS5 te zijn.

Ik kan echter nergens vinden hoe ik deze instelling weer goed krijg. Aangezien ik een Oled-TV heb, kan ik het qua inbranden me niet veroorloven dat die randen op de tv aanwezig blijven. In de VR is het goed en het is op de TV ook goed geweest tot op n gegeven moment in het begin van het spel.
...

PS5 en VR2
...

Herstarten PS5,VR2 en/of spel heeft geen zin. Tegen beter weten in heb ik ook de screensize aangepast mbt de 'bioscoopweergave', maar dat was het ook niet.
...

Als iemand weet hoe dit probleem is op te lossen dan lees ik dat graag want dit is voor mij n reden om de VR2 dan niet meer te gebruiken (ivm inbranden randen op oled-tv). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 20:30
Hoe zien die randen eruit? Zijn het helemaal zwarte randen, zonder enige content?

The devil is in the details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:06
Gisteravond m’n 2e avondje Pavlov gehad. Waar de eerste een korte sessie was ivm laat / doordeweeks en ik bovendien te snel in multiplayer dook met ook nog een stel sweaters, was het niet een bijster goede eerste ervaring.

Maar gisteravond. Man man… de tranen over m’n wangen. Lang niet zoveel lol gehad in een game :D

Ik begon met wat oefenen op de shooting range. Het is sowieso al cool dat je zoveel wapens / attachments hebt en die allemaal “live” kan proberen. Ik kon zo wat feeling krijgen met herladen, aimen, en granaten gooien.
Daarna 2 potjes TDM gedaan en dit ging al een stuk beter. Ja, m’n K/D ratio was niet positief, maar ik had iig wat kills. Erg cool om te doen, en aangezien ik m’n VR legs al redelijk getraind heb geen centje pijn qua misselijkheid.

Maar de echte fun begon daarna met TTT. Een soort kruising tussen Among Us en Counter Strike. Oftewel, je moet een traitor ontmaskeren en killen, óf je bent zelf een traitor.

De dynamiek die VR, in combinatie met Proximity chat hieraan geeft is echt uniek. Ik heb vrijwel de hele avond met een stel Amerikanen in een lobby gezeten. Er kwam een soort roleplay op gang waarbij ik op momenten echt stuk ging van het lachen. Variërend van een pijp-rokende Sherlock Holmes geklede detective, tot aan een als clown verklede gast die voor de lol een granaat in een groep van 6 man gooit die net aan het discussiëren waren wie de traitor was. Hilarisch om 6 man weggeblazen te zien worden in een serieus gesprek :+

Het is lastig uit te leggen, maar ik weet wel dat ik dit vanavond weer ga doen :)

Met GT7, Pistol Whip en Pavlov heb ik in ieder geval meer dan voldoende om me de komende tijd te vermaken op VR gebied.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

@Ruben26 Je bedoeldt dit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDYJL14vGlOqKiQbf3E58J8QVow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9wOEYTlR1LaLpjeuIoBYPwee.png?f=fotoalbum_large

Dit kan je aan/uit zetten voor extra tracking support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
DarkSide schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:38:
[Afbeelding]

Zou dit nou schadelijk zijn voor de OLED? eergister eens zonder geprobeerd ivm twijfels daarover maar gaat gewoon echt niet, speel alle games zonder aim assist en de witte egale muren werken gewoon niet mee en kan zo totaal niet normaal spelen.

Zou fijn zijn als ze het design gaan aanpassen naar iets bewegends.

[ Voor 5% gewijzigd door NightShadow22 op 04-03-2023 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

NightShadow22 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:47:
[...]

Zou dit nou schadelijk zijn voor de OLED? eergister eens zonder geprobeerd ivm twijfels daarover maar gaat gewoon echt niet, speel alle games zonder aim assist en de witte egale muren werken gewoon niet mee en kan zo totaal niet normaal spelen.

Geen idee.
Ik heb geen tracking issues. Maar ik speel in game weekends wel vaker lange sessies met HUD's die weinig veranderen. Dat heeft op mijn OLEDs nooit issues opgeleverd.
De HUDs zijn natuurlijk niet zo erg als deze border. Maar moderne OLED met pixelshifts etc kunnen best wel wat hebben.

Speel je met TV aan of Uit? In de basis zou hij uit kunnen en dat kan ook soms beter werken dacht ik.
Die tracking support zorgt volgens mij voor een stukje extra herkenning maar ook dat hij wat binnen het frame zit mag negeren dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
DarkSide schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:51:
[...]

Geen idee.
Ik heb geen tracking issues. Maar ik speel in game weekends wel vaker lange sessies met HUD's die weinig veranderen. Dat heeft op mijn OLEDs nooit issues opgeleverd.
De HUDs zijn natuurlijk niet zo erg als deze border. Maar moderne OLED met pixelshifts etc kunnen best wel wat hebben.

Speel je met TV aan of Uit? In de basis zou hij uit kunnen en dat kan ook soms beter werken dacht ik.
Die tracking support zorgt volgens mij voor een stukje extra herkenning maar ook dat hij wat binnen het frame zit mag negeren dacht ik.
Met de tv aan ivm de tracking support of zou dit dus ook met de tv uit kunnen?

Ik zelf heb de OLED C1 met de nieuwe evo panel en vele uren gespeeld al zonder burn in..... ik ben er gewoon wat voorzichtig mee ik hou echt van mn tv en mn consoles haha :+

Ik ga het straks nog eens proberen! bedankt voor de reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
NightShadow22 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:55:
[...]

Met de tv aan ivm de tracking support of zou dit dus ook met de tv uit kunnen?

Ik zelf heb de OLED C1 met de nieuwe evo panel en vele uren gespeeld al zonder burn in..... ik ben er gewoon wat voorzichtig mee ik hou echt van mn tv en mn consoles haha :+

Ik ga het straks nog eens proberen! bedankt voor de reactie.
Koop gewoon een qled 🤤

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
NightShadow22 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:47:
[...]

je kunt ook gewoon de helderheid terug draaien of energie besparing aanzetten, de VR2 heeft niet de volle helderheid van een tv nodig zolang hij die tracking symbolen maar kan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22
Haha het is niet iedere dag feest zoals in huize Hasselt :P .....Eerst moet er een simrig komen en een degelijk stuur etc en daarna inderdaad nog een Tv erbij heb boven een compleet ongebruikte kamer dus PSVR en de PS5 gaan dan naar boven en de C1 en de Series X blijven beneden staan.

[ Voor 22% gewijzigd door NightShadow22 op 04-03-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Kalder schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:26:
[...]
je kunt ook gewoon de helderheid terug draaien of energie besparing aanzetten, de VR2 heeft niet de volle helderheid van een tv nodig zolang hij die tracking symbolen maar kan zien.
Ook een goed idee evt! thanks nog niet aan gedacht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hantheman
Zojuist ff flink stuk RE8 gespeeld, mn vrouw zat me te filmen terwijl ik stuk ging van de schrikmomenten hahaha echt wel 1 vd vetste game ervaringen in tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
hantheman schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:01:
Zojuist ff flink stuk RE8 gespeeld, mn vrouw zat me te filmen terwijl ik stuk ging van de schrikmomenten hahaha echt wel 1 vd vetste game ervaringen in tijden.
Flink wapperen met die handjes elke x als je besprongen word :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Heeft je vrouw een YouTube link m.b.t. de schrikmomenten? 8)

[ Voor 3% gewijzigd door vdr01 op 04-03-2023 16:42 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
Hehe ja ik ben op de foto vastgelegd toen ik COTM aan het spelen was en net een pijl schoot. Mijn vrouw heeft die foto naar een app group gestuurd met de tekst ‘cupido staat in mn kamer’ :')

There can be only fun

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Vanmiddag in m'n nieuwe simrig een nachtrace op de Nordschleife gedaan met GT3's. Man man, genieten hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruben26
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 14:32
DarkSide schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:38:
[Afbeelding]

Yep. Dat was m. Die moet tijdens het spel dan zijn aangegaan, want toen spel opstartte was het in het begin op de tv nog schermvullend.

Probleem is in ieder geval opgelost.
Pagina: 1 ... 42 ... 67 Laatste