Omdat ik er geen vertrouwen in had.Smack88 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:10:
[...]
Waarom had je contact opgenomen met de support dan?
Paar uur geleden besteld. We gaan het zien. Ben benieuwd. De PS5 console ging destijds wel vlot
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Dat zegt nog weinig hij moet eerst daadwerkelijk verzonden worden,dit is gewoon de standaard T&T pagina van Arvato, hij is pas daadwerkelijk in beweging als hij in transit is op de UPS pagina.pascal073 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:08:
[...]
Ik heb gisteren om 21:30 besteld en heb mijn T&T link gehad naar dat ik contact had gehad met de support chat:
[Afbeelding]
Ahh top dankjewel voor de informatie!NightShadow22 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:27:
[...]
Dat zegt nog weinig hij moet eerst daadwerkelijk verzonden worden,dit is gewoon de standaard T&T pagina van Arvato, hij is pas daadwerkelijk in beweging als hij in transit is op de UPS pagina.
Je moet even klikken op Aditional tracking via de pagina en dan kom je op de UPS pagina terecht en die goed in de gaten houden.
Ik zie het inderdaad, nogmaals bedankt manNightShadow22 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:29:
[...]
Je moet even klikken op Aditional tracking via de pagina en dan kom je op de UPS pagina terecht en die goed in de gaten houden.
Geen probleem ! hopelijk snel binnenpascal073 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:30:
[...]
Ik zie het inderdaad, nogmaals bedankt man!
Ja ik hoop dat de VR bril eigenlijk morgen binnen is dat ik ook Pavlov direct kan spelen
Hier nog steeds geen verandering van de status. Zie trouwens dat bij sommigen het pakket verstuurd wordt via ups en bij anderen via postnl..
Is er iemand in het noorden van het land die van de nieuwe bril af wil? 😃
Lijkt me ook een toffe game! is die morgen eindelijk te spelen?pascal073 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:33:
[...]
Ja ik hoop dat de VR bril eigenlijk morgen binnen is dat ik ook Pavlov direct kan spelen.
Eindelijk contact met support gehad via de chat, die gaven aan dat hij nog in de warehouse staat en gingen onderzoeken waarom het zo lang duurt (besteld op de 24e).
Ik gaf aan dat ik wel mn express geld terug wilde omdat de 2 dagen al even voorbij zijn.
Hij gaf aan dat als de bestelling geleverd wordt ik mn express kosten terug krijg,,, of als er iets groters mis is m'n hele order gecancelled wordt en dan alles terug krijg.
Ik ben benieuwd wat is mis zou moeten zijn om mn hele order te annuleren maargoed,,, we wachten ongeduldig verder tot ze klaar met met voorbereiden om te verzenden.
Ik gaf aan dat ik wel mn express geld terug wilde omdat de 2 dagen al even voorbij zijn.
Hij gaf aan dat als de bestelling geleverd wordt ik mn express kosten terug krijg,,, of als er iets groters mis is m'n hele order gecancelled wordt en dan alles terug krijg.
Ik ben benieuwd wat is mis zou moeten zijn om mn hele order te annuleren maargoed,,, we wachten ongeduldig verder tot ze klaar met met voorbereiden om te verzenden.
Die is inderdaad morgen al te spelen, lijkt mij ook hele toffe gameNightShadow22 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:48:
[...]
Lijkt me ook een toffe game! is die morgen eindelijk te spelen?
Ik de 23e besteld en echt elke dag geprobeerd contact te leggen via de chat. Nog steeds niet gelukt, zending staat op 'Verzending voorbereiden', kom op zeg. Bizar ook dat mensen die deze week bestellen wel gewoon geleverd krijgen.
maastrix schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:49:
Eindelijk contact met support gehad via de chat, die gaven aan dat hij nog in de warehouse staat en gingen onderzoeken waarom het zo lang duurt (besteld op de 24e).
Zie er veel op marktplaats staan. Ik wacht wel een weekje dan pik ik hem ergens cheaper op
De PSVR subreddit heeft het nergens anders meer over, dus ik ben nu ook wel heel benieuwd. Het schijnt hilarisch te zijn, maar dan ook vooral omdat iedereen suckedpascal073 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:51:
[...]
Die is inderdaad morgen al te spelen, lijkt mij ook hele toffe game
Zelf zit ik nog vol in Resident Evil 8. Ben nu aangekomen bij huize Beneviento... daar heb ik tot nu toe al aardig wat mensen over zien posten. Nu snap ik waarom; al een paar momenten van pure paniek meegemaakt. Echt fantastisch!
Gelukkig mag iedereen hem gewoon voor aanschafsprijs retourneren binnen 30 dagen.Mastergo schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:55:
Zie er veel op marktplaats staan. Ik wacht wel een weekje dan pik ik hem ergens cheaper op
GT7 ID: ONYX_PdeG69
RE8 heb ik ook inderdaad klaarliggen, ben best hyped moet ik zeggen momenteel hahayinx84 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:59:
[...]
De PSVR subreddit heeft het nergens anders meer over, dus ik ben nu ook wel heel benieuwd. Het schijnt hilarisch te zijn, maar dan ook vooral omdat iedereen sucked
Zelf zit ik nog vol in Resident Evil 8. Ben nu aangekomen bij huize Beneviento... daar heb ik tot nu toe al aardig wat mensen over zien posten. Nu snap ik waarom; al een paar momenten van pure paniek meegemaakt. Echt fantastisch!
Hier vandaag ook RE8 binnen gekregen, alleen heb momenteel nogal hoofdpijn, ga hem spelen zodra mijn hoofdpijn weg is, wat ook morgen pas kan zijn...
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Het lijkt er op dat ik morgen al mijn vervangende headset krijg, kan het bijna niet geloven dan zou het hele proces slechts 1 week hebben gekost.
Ik weet dat ik niet te vroeg moet juichen maar voel toch wel weer wat kriebels. Eindelijk verder gamen in VR
Ik weet dat ik niet te vroeg moet juichen maar voel toch wel weer wat kriebels. Eindelijk verder gamen in VR
Die van mij is gisteren aangekomen bij PlayStation. Op de PlayStation direct site staat nu nog steeds "retour in afwachting". Was dat bij jouw ook het geval? Ik dacht dit misschien wel veranderd was naar retour ontvangen ofzo.hantheman schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:19:
Het lijkt er op dat ik morgen al mijn vervangende headset krijg, kan het bijna niet geloven dan zou het hele proces slechts 1 week hebben gekost.
Toch jammer. Zou Sony hier evt nog wat tegen kunnen doen?
Zelf voornamelijk erg duidelijk in donkere setting. De netflix app en bv kayak game in night modus.
Dit is typisch iets waar je niet op moet letten en gewoon van de game zelf moet genieten.
Een klok aan de muur hoor ik ook niet tikken, totdat ik er op focus en dan hoor je het de hele dag door..
Een klok aan de muur hoor ik ook niet tikken, totdat ik er op focus en dan hoor je het de hele dag door..
Ik krijg nu net een melding dat mijn bestelling is verstuurd
Ja zelfde als een vlekje of vingerafdruk op je tv schermCyBeRSPiN schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:06:
Dit is typisch iets waar je niet op moet letten en gewoon van de game zelf moet genieten.
Ja dat zie je in een donkere scène als je er op let, maar je vergeet hem heel snel weer
Ik ook net het bericht gekregen van Playstation dat die van mij verzonden is. Amazon gaat ook GT7 leveren morgen dus ik kan niet wachten. Nu nog ergens een stuurtje zien te fixen.
Ter info: standaardverzending, gisteren 15:45 besteld.
Ter info: standaardverzending, gisteren 15:45 besteld.
Ik vind het wel mooi om te zien hoeveel mensen er vol in gaan voor enkel GT7 😅
Al genoeg mensen gezien die nu de VR2 + Stuurtje + race stoel + GT7 kopen en sommige kopen er zelfs ook nog een PS5 voor als ze die nog niet hebben 😁
Hoop wel dat mensen hun verwachtingen realistisch houden want heb er ook genoeg gezien die zeer teleurgesteld waren en alles meteen weer terug sturen of in de verkoop zetten 🤔
Al genoeg mensen gezien die nu de VR2 + Stuurtje + race stoel + GT7 kopen en sommige kopen er zelfs ook nog een PS5 voor als ze die nog niet hebben 😁
Hoop wel dat mensen hun verwachtingen realistisch houden want heb er ook genoeg gezien die zeer teleurgesteld waren en alles meteen weer terug sturen of in de verkoop zetten 🤔
Mocht je nog problemen hebben met het telkens moeten zoeken van de sweetspot, dan zet je de PSVR2 waarschijnlijk net zo op je hoofd als de eerste PSVR, en dat werkt dus niet.Yzord schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 03:58:
02-03-2023
Final verdict PSVR2 is hier te lezen
Hiermee komt een einde aan deze LIVE review van de PSVR2. En even stond ik op het punt om mijn review eindoordeel op uitstekend te zetten. Maar na een paar dagen intensief op de VR bezig te zijn geweest laat ik mijn oordeel toch staan op goed, al is dat wellicht ook net iets te veel van het goede. Waarom? Er zijn toch wel een paar puntjes wat aangehaald moet worden en wat op zeker toekomstige kopers moeten weten.
Ps, mocht je deze review als leuk of informatief hebben ervaren dan zou ik het leuk vinden als je hem wilt waarderen. Een reactie is ook leuk
[Afbeelding]
Photo by Amelia Holowaty Krales / The Verge
Laat ik eerst voorop stellen dat als je de bril leert kennen en de juiste sweetspot hebt gevonden voor het ultieme beeld dan is het een genot om te mogen ervaren. Veel hangt ook af van hoe de game ontwikkelaars jou de graphics willen tonen. Zo vind ik geanimeerde games niet leuk om te ervaren. Maar spellen als Gran Turismo 7 en Horizon CotM tonen aan wat de capaciteiten zijn van wat de bril in de toekomst kan brengen. Je wordt echt meegezogen in de virtuele realiteit en Sony brengt het mooi met deze oled lenzen.
Probleem is wel dat je elke keer weer op zoek bent naar de juiste sweetspot. Ook lijkt eyetracking niet altijd optimaal te werken en wordt het beeld scherper wanneer je je hoofd beweegt ipv je ogen. Ik weet niet waar dat aan ligt, maar ik vind het vervelend omdat het lijkt alsof eyetracking niet goed werkt. Ook na het opnieuw calibreren, wat elke keer gewoon goed lijkt te gaan, houd ik deze irritatie. Wellicht doe ik iets fout, maar zodra ik een oplossing heb gevonden zal ik deze review bijwerken.
Aanschaf
Maar ik heb ook wat kritische puntjes welke ik wil adresseren. En toch vooral van belang voor toekomstige kopers. Laat ik beginnen met de bereikbaarheid van de PSVR2. Vooralsnog is deze alleen te bestellen via Sony zelf. Dat zou geen probleem moeten zijn, ware het niet dat preorderen van dit product totaal onzinnig was. Zo waren er mensen die in November dit product preorderd hadden welke hem later in huis kregen dan iemand die op 16 februari nog snel even zijn order plaatste. Nu zal dit voor toekomstige kopers niks uitmaken, ware het niet dat Sony je de mogelijkheid geeft om een express verzending te kiezen welke geen express verzending is. Of ze moeten het woordje 'niet' zijn vergeten te plaatsen tussen express en verzending lol. Om dan nog maar niet te spreken over de support afdeling. Of misschien kan je beter zeggen dat die er amper is. Ja, de chatbot is altijd aanwezig, maar je hebt er geen hol aan. Je zult hemel en aarde moeten bewegen om iemand aan de lijn te krijgen voor je support. Dat doet mijn wenkbrauwen fronsen in het geval als je een garantie wilt claimen. Neemt niet weg dat als je eindelijk iemand aan de lijn hebt en je hebt gekozen voor express verzending terwijl ze hem pas na een week versturen dat je je 11 euro terug kan krijgen.
Kwaliteit van de VR bril
Afijn, terug naar de bril. Want daar is toch ook wel wat mee. Want ondanks dat de bril zeer licht aanvoelt, voelt het toch best goedkoop, maar ook fragiel aan. Zo vind ik de usb-c kabel, welke vast zit aan de bril, behoorlijk dun, maar wederom ook aardig fragiel en ik kan mij voorstellen dat de nodige issues kunnen ontstaan in de toekomst. Waarom? Omdat deze kabel vatbaar is om op te gaan staan. En de aansluiting op de bril zelf oogt niet echt robuust daartegen. Dus nu kan je wel een KIWI kabelsysteem aanschaffen, maar de aansluiting op de bril wijst naar beneden. En dan krijg ik weer een deja-vu naar de 3.5mm jacks van koptelefoons welke op den duur beginnen te kraken omdat er teveel aan getrokken werd in een bepaalde hoek. Een aantal tips (weggejoespt uit een artikel van The Verge:Heb je alsnog issues met je kabel. Weet dan gerust. Het is gemakkelijk zelf te vervangen. Omdat de bril gemakkelijk uit elkaar te halen is, voorzie ik dat menig tweaker het in de toekomst wel zelf kan repareren.
- Zet je PS5 op de grond. Je wilt niet op je kabel gaan staan en dan per ongeluk je PS5 naar beneden trekken.
- Draag sokken of speel op blote voeten. Zo voel je eerder dat je op de kabel gaat staan
- Speel met je rug van je PS5 af. De aansluiting van de kabel zit achter op de bril. Zo blijft deze meer uit je bewegingsveld
De meegeleverde oortjes zijn van eenzelfde kwaliteit als wat je vroeger bij je iPhone of Samsung mee kreeg. Ze voldoen en zijn eigenlijk best praktisch, omdat ze zo mooi 'meebewegen' met je bril. Wil je toch meer sensatie uit je geluid halen, neem dan hun Pulse 3D koptelefoon of gebruik er eentje die je al had. Heb je deze niet en vindt je dat je al genoeg hebt uitgegeven, dan zijn de meegeleverde oortjes prima genoeg.
Kwaliteit van de controllers
LET OP: Ik haal hier nogal vaak de Index controllers (IC's) aan ter vergelijking!
Laat ik eerst voorop stellen dat ik positief verrast was toen ik ze uit de doos haalde. Ze zijn licht. Ze wegen 170gr per stuk en dat leek mij 'lekker'. De IC's zijn 195gr per stuk, alleen voelen die wel een stuk solider aan dan die van de PSVR2. Bij die van de PSVR2 heb ik het idee dat deze fragieler zijn en makkelijk barsten als je ze ergens tegen aan ramt. Dit komt voornamelijk door de ring, waarin IR leds zitten, welke weinig zal meebewegen als deze een hit krijgt. En omdat de controllers ook een stuk lichter zijn vind ik ze gevoelsmatig fragieler. Het plastic lijkt dunner dan die van de IC's en de overall build vind ik losjes aanvoelen ipv de IC's waarvan ik de build van het plastig compacter vind aanvoelen.
Wat ik ook enorm jammer vind is dat deze controllers uit je handen vallen als je ze los laat. Je verbindt ze dan wel aan je pols zodat ze niet vallen, maar omdat je ze de hele tijd moet vasthouden is dat toch een stuk vermoeiender dan die van de IC's. Want deze hebben een 'koord' welke je vast trekt aan de rug van je hand. Dus laat je de controller los, dan blijft deze gewoon in je hand zitten. Daar is over nagedacht en persoonlijk mis ik dat heel erg.
De handtracking van ik matig tot ok. In GT7 heb je daar geen last van want de controllers worden niet eens ondersteund. Maar in Horizon Cotm merk ik dat de handtracking soms niet helemaal jofel gaat. Bij de IC's komt dat omdat er bijv. iemand voor de sensor(en) (base stations) staat welke de sight of view verstoort. Vergelijk ik dat met de PSVR2 dan vermoed ik dat de twee onderste camera's in de bril iets teveel naar boven staan. Dus kijk je met de bril omhoog dan kan ik mij dus voorstellen dat de bril niet meer de controllers in zijn sight of view heeft en dan vliegt bijv. je handboog in Horizon CotM alle kanten op. Ik snap dat Sony consessies moet doen, maar ik had dan persoonlijk de twee onderste camera's wat meer naar de bodem van de voorkant van de bril verplaatst of 6 tot 8 camera's verwerkt in de bril.
Desalniettemin voelen de controllers natuursgetrouw aan en zijn de knoppen instinctief te noemen als je een controller gewend bent. Ze zijn in ieder geval beter dan de controllers van de PSVR.
Installatie
Ja, daar kan ik heel duidelijk over zijn. Top notch! Het is echt letterlijk plug and play. USB-C kabel in de PS5 en gaan met die banaan. Installeer je het voor de eerste keer, dan wordt je zeer gemoedelijk door de setup heen geloodst. Werkelijk binnen 5 minuten heb je alles geconfigureerd en ben je klaar om te gaan gamen.
De passthrough knop op de bril is een verademing. Je hoeft de bril niet af te zetten om je omgeving te kunnen zien. Druk op de knop en je krijgt, welliswaar in zwart/wit, het beeld van je kamer en omgeving te zien. Super handig en dit zorgt er voor dat als je je sweetspot hebt gevonden deze niet elke keer verliest als je even iets anders moet doen. Ik vind dat een hele pluspunt en goed over nagedacht. Komende van de Index is dit voor mij toch wel een positieve toevoeging aan mijn VR experience.
Nee, ondanks dat er een kabel aan zit is de bril lekker grijpbaar. Je hoeft niet eerst de hele boel aan de kant te schuiven, kabels connecten etc. Het is gewoon bril pakken en knallen. Zittend zijn de meeste games te spelen en dat is voor veel mensen toch wel prettig ivm motion sickness.
Games
Helaas is de PSVR2 alleen te spelen met PS5 spellen. En dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, ware het niet dat er tijdens de release niet heel veel spellen beschikbaar waren. Misschien ben ik wel te verwend dankzij de Steam store, maar er waren niet veel games die mij op het eerste gezicht konden boeien. Uiteraard is dat persoonlijk en hoeft dat niet voor iedereen te zijn. Een gemis is dat PS4 VR games niet compatible zijn met de PSVR2. Ik snap dat niet, want zo zorg je weer voor een nieuwe lading klanten voor oudere spellen. Maar Sony heeft er voor gekozen ze niet compatible te maken en daar zullen ze hun redenen wel voor hebben. Welke dat zijn, schiet mij maar lek.
Horizon Call of the Mountain is de AAA game die Sony beschouwt als de knaller zoals Alyx voor de Valve Index was. En ja, het is een mooie game welke de mogelijkheden van de PSVR2 goed blootleggen. Graphics heel erg mooi. Alleen kan de game mij niet echt bekoren. Dino's als robots vind ik meh. Had dan 'echte' dino's genomen. Dan denk ik dat ik veel eerder de game weer op zou pakken al is het alleen maar om de dino's te aanschouwen.
Je moet veel te veel klauteren, wat ik persoonlijk geen hol aan vind. Maar nogmaals, dat is persoonlijk en ik adviseer je toch echt zelf de game te spelen, want het is opzeker geen slecht spel.
Gran Turismo is toch wel het spel welke mij heeft overgehaald de PSVR2 niet te retourneren. Hence, heb er zelfs een racesim setup voor gekocht. Het spel is gewoonweg geniaal en ook al hou je niet van racen, geloof mij, dan wel. Dit is wat VR behoort te zijn. Met een mix van 2D en 3D beelden begeleidt het je door de wereld van auto's. Van oldtimers tot de wel gewilde lambo. Het leert je de geschiedenis van al deze auto's, maar ook hoe je ze kan besturen. En geloof mij, het besturen ervan komt toch een stuk dichter bij de realiteit dan ik ooit heb mogen ondervinden met racespellen. Het is werkelijk een plaatje om te zien en je kijkt je ogen uit als je in een cockpit belandt van welke merk auto dan ook. Zo gedetailleerd dat het bijna werkelijkheid lijkt. De uren vliegen voorbij en deze game is voor mij toch wel de winnaar als het gaat om het blootleggen van de mogelijkheden van de bril. Een racesim setup is toch echt wel aan te bevelen, want dit is hoe VR racen behoort te zijn.
Men adviseerde me ook Kayak VR te kopen en ondanks dat het mij helemaal niet trekt heb ik hem toch gekocht omdat het een Nederlandse ontwikkelaar is welke ik graag ondersteun. En eenmaal opgestart is het wederom een plaatje om van te genieten mits je van stilte en rust houdt. Je kan zelfs het Noorderlicht aanschouwen. Ja, je kan 'racen' met je Kayak, maar pff, nee, dat is niet aan mij besteedt. Kayak VR is gewoon zo'n spel welke je in een rustige setting (in bed bijv.) kan doen en het showt je de prachtige omgevingen die moeder Aarde bezit.
Zo heb ik ook nog andere games geprobeerd, zoals Pistol Whip, Star Trek, Cactus Cowboy en Tetris. Allemaal heel leuk om te spelen, maar niet mijn genre helaas. Ik wacht gespannen af op Pavlov al had ik liever gezien dat Onward naar de PSVR2 zou komen. Maar helaas heeft Meta de boel overgekocht en het ziet er niet naar uit dat deze naar de PSVR2 komt.
Tot slot
Bijna had ik deze bril geretourneerd. De game Horizon CotM is niet de game welke mij dusdanig grijpt als wat Alyx deed met de Index. Maar GT7 deed het hem voor mij. Het is een plaatje om deze game te mogen spelen en ja, daar heb je gewoon goed beeld voor nodig. En dat doet Sony toch wel goed, ondanks de fresnel lenzen. Maar icm de oled schermen en eyetracking heeft Sony een betaalbare '4K' VR bril op de markt gezet. En ja, je hebt er wel een PS5 voor nodig, maar een goeie shopper kan voor minder dan 1000 euro al klaar zijn. Terwijl een andere 4K bril toch vaak ook weer een dikke pc nodig heeft met een RTX kaart of soortgelijks erin. En dan praten wij al snel over duizenden euro's.
Desondanks ben je wel afhankelijk van het aanbod uit de PS store. En die is momenteel nog maar karig. Ik geloof best dat dit op den duur wel aantrekt, maar het was fijner geweest als de PS4 VR games ook af te spelen waren ondanks hun mindere specificaties. Maar aan de andere kant geeft het je toch ook weer de tijd om de huidige games daadwerkelijk te spelen ipv game naar game te hoppen. Er is van beide wat te zeggen.
Ik weet wel dat het voor mij een blijvertje is en wacht in spanning af welke AAA games er op ons pad landen. Want ondanks dat de Steam store vol staat met VR games, echt veel AAA games zijn er niet en hopelijk richt Sony toch wel zijn pijlen daarop zodat het alsnog de juiste keuze is geweest om een PSVR2 aan te schaffen.
Dat deed ik teninste de eerste dagen. De band van de PSVR2 is ruimer omdat hij dit keer veel lager moet komen, dus nu onder dat bot/knobbelding op je achterhoofd. Zit veel beter, ook op je voorhoofd na een uur spelen. Het vizier zit dan pas echt goed voor je ogen, eye tracking opnieuw doen en hopla, alles is zoals bedoeld. Sweetspot veel groter, minder hoofdbeweging nodig, ik heb nu gewoon altijd direct goed beeld na het opzetten. Nooit meer zoeken, passen, afstellen maar altijd direct goed beeld.
En de brightness op drie kwart zetten, dat kijkt veel prettiger en daarom ook weer beter beeld.
Hoe ik ook poets met (droge) brillendoekjes, ik krijg de vettige laag van m'n lenzen niet weg. Hebben jullie nog tips? Probeer alles wat vochtig is te vermijden, maar ik smeer het alleen maar rond volgens mij.
Even een schaamteloze zelf-quote. Deze doekjes werken bij mij namelijk top, ook om dat vettige laagje weg te krijgen.yinx84 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:23:
Hoe ik ook poets met (droge) brillendoekjes, ik krijg de vettige laag van m'n lenzen niet weg. Hebben jullie nog tips? Probeer alles wat vochtig is te vermijden, maar ik smeer het alleen maar rond volgens mij.
SilencerNL schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:10:
Mijn lenzen waren een beetje vettig ofzo vanuit de verpakking, en door het zweten tijdens Pistol whip moesten ze echt even schoongemaakt worden.
Mooie microvezel doekjes besteld hiervoor (draag geen bril, dus die had ik niet). Werken echt heel goed, lenzen zijn perfect schoon nu! Hele fijne doekjes! Voor geïnteresseerden: https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_item
Don't dream your life, live your dreams!
Microvezel doekje en even zachtjes tegen iedere lens aan zuchten voor het schoonmaken als ze echt vettig zijn.yinx84 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:23:
Mura, god rays, blablabla… Intussen uurtje pistol whip gedaan. Zal me worst wezen hoe het er technisch allemaal uitziet.
Gewoon ding op en spelen. En als je te OCD bent, zuur, alles over analyseren, gewoon terug sturen want dan wordt je jammer genoeg doodongelukkig van het leukste speeltje dat ik in jaren heb zien voorbijkomen wat betreft gaming.
En nogmaals: pistol whip, wat een boss game is dat zeg. Je voelt je gewoon echt bad ass als je door zo’n level gaat. Word ik absoluut niet misselijk van (statisch, lineaire beweging, beetje het beat sabre idee).
Simpele controls, massa’s modifiers, massa’s levels, veel verschillende manieren om een level te doen.
Dit voelt als hoe het voelde toen ik begon te gamen. Een game waar je voelt dat je tweede run beter is dan eerste, derde beter dan de tweede. En dat je er handig in begint te worden. Beetje zoals 2D Mario vroeger.
Dit voelt als een hoge kwaliteit pretpark attractie, in je woonkamer.
Nu nog even rustig door de store gaan, zien wat er nog uit springt als must have.
Lang geleden dat ik nog eens zoveel plezier had in gaming.
Ik mis nog wel een beetje wat ik vroeger eens kort gespeeld heb op PC VR, namelijk zaken zoals die steam VR lab-games. Was ook wel erg leuk, en van hoge kwaliteit. Misschien kan valve wel overhaald worden om nog wat geld te verdienen op Playstation. Gegarandeerd succes.
En chille experiences mis ik ook nog wel. 360 video, google earth of iets soortgelijks… Een soort ‘huis’ die je zelf kan aanpassen…
Benieuwd wat er nog komt.
Gewoon ding op en spelen. En als je te OCD bent, zuur, alles over analyseren, gewoon terug sturen want dan wordt je jammer genoeg doodongelukkig van het leukste speeltje dat ik in jaren heb zien voorbijkomen wat betreft gaming.
En nogmaals: pistol whip, wat een boss game is dat zeg. Je voelt je gewoon echt bad ass als je door zo’n level gaat. Word ik absoluut niet misselijk van (statisch, lineaire beweging, beetje het beat sabre idee).
Simpele controls, massa’s modifiers, massa’s levels, veel verschillende manieren om een level te doen.
Dit voelt als hoe het voelde toen ik begon te gamen. Een game waar je voelt dat je tweede run beter is dan eerste, derde beter dan de tweede. En dat je er handig in begint te worden. Beetje zoals 2D Mario vroeger.
Dit voelt als een hoge kwaliteit pretpark attractie, in je woonkamer.
Nu nog even rustig door de store gaan, zien wat er nog uit springt als must have.
Lang geleden dat ik nog eens zoveel plezier had in gaming.
Ik mis nog wel een beetje wat ik vroeger eens kort gespeeld heb op PC VR, namelijk zaken zoals die steam VR lab-games. Was ook wel erg leuk, en van hoge kwaliteit. Misschien kan valve wel overhaald worden om nog wat geld te verdienen op Playstation. Gegarandeerd succes.
En chille experiences mis ik ook nog wel. 360 video, google earth of iets soortgelijks… Een soort ‘huis’ die je zelf kan aanpassen…
Benieuwd wat er nog komt.
Voor mensen die de neiging hebben de controllers door de ruimte te gooien, zo schieten ze misschien minder snel uit je handen:
Heb er zelf niet veel aan ik heb nooit de neiging om de controllers echt te gooien, ik gebruik dat bandje eigenlijk niet.
Heb er zelf niet veel aan ik heb nooit de neiging om de controllers echt te gooien, ik gebruik dat bandje eigenlijk niet.
Vraagje voor een vriend, kan je ook VR porno met dat ding kijken? 😂
Vermaak mij prima met dat ding, motion sickness ervaar ik nog wel steeds. Zal morgen Pavlov kopen, ondanks dat ik weet dat ik dat niet heel lang vol ga houden.
Vermaak mij prima met dat ding, motion sickness ervaar ik nog wel steeds. Zal morgen Pavlov kopen, ondanks dat ik weet dat ik dat niet heel lang vol ga houden.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Ik nog steeds niks, misschien morgen dan.The Jackel schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:08:
Ik krijg nu net een melding dat mijn bestelling is verstuurd
Volgens een vriendin van mij is dat nog niet beschikbaar, maar ze houd me op de hoogteRawChild schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:11:
Vraagje voor een vriend, kan je ook VR porno met dat ding kijken? 😂
Blijft bizar hoor. Zoals van de week al gezegd werd door iemand lijkt deze uit Engeland te komen en wordt verstuurd via ups.
Hier ook nog niks. Probeer de hele dag de chat te bereiken maar geen respons. Dan maar hun enquete opnieuw invullen met herziende beoordeling
Hier ook. Morgen is het een week. 🤷PEBRU88 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:50:
[...]
Hier ook nog niks. Probeer de hele dag de chat te bereiken maar geen respons. Dan maar hun enquete opnieuw invullen met herziende beoordeling
Nee want dat kun je weg vegen met het juiste doekje, mura kun je niets tegen doen en moet je inderdaad niet op letten dan zie je het meestal ook niet, het valt mij in ieder geval zelden op maar het is er wel degelijk.vaagisdenaam schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:51:
[...]
Ja zelfde als een vlekje of vingerafdruk op je tv scherm
Ja dat zie je in een donkere scène als je er op let, maar je vergeet hem heel snel weer
Hier helaas zelf wel veel last van, daarom ook benieuwd naar andere ervaringen en vraag me serieus af of ik gewoon pech heb met mijn unit, maar als het wel gewoon uniform is naja dan ligt het helaas aan mij en is een oled vr niks voor mij. Met mijn vorige ps vr 1 had ik het stukken minder…Kalder schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:22:
[...]
Nee want dat kun je weg vegen met het juiste doekje, mura kun je niets tegen doen en moet je inderdaad niet op letten dan zie je het meestal ook niet, het valt mij in ieder geval zelden op maar het is er wel degelijk.
Hier nergens last van.Dagarkin schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:45:
[...]
Hier helaas zelf wel veel last van, daarom ook benieuwd naar andere ervaringen en vraag me serieus af of ik gewoon pech heb met mijn unit, maar als het wel gewoon uniform is naja dan ligt het helaas aan mij en is een oled vr niks voor mij. Met mijn vorige ps vr 1 had ik het stukken minder…
Heb ze ook besteld, dank!SilencerNL schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:29:
[...]
Even een schaamteloze zelf-quote. Deze doekjes werken bij mij namelijk top, ook om dat vettige laagje weg te krijgen.
[...]
Hamvraag blijft op dit moment in hoeverre het Mura effect afhankelijk is van paneelkwaliteit.Kalder schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:22:
[...]
Nee want dat kun je weg vegen met het juiste doekje, mura kun je niets tegen doen en moet je inderdaad niet op letten dan zie je het meestal ook niet, het valt mij in ieder geval zelden op maar het is er wel degelijk.
Ik wil me er best bij neerleggen dat het gezien de huidige stand van techniek een feit is, maar als er echt sprake is van een paneel loterij, dan is het imo een andere zaak.
Zijn er ook nog anderen die gemist hebben dat je die oordopjes in de zijkant van de headset kan duwen?
Nee, maar vergeet het altijd 😅Corevin schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:05:
Zijn er ook nog anderen die gemist hebben dat je die oordopjes in de zijkant van de headset kan duwen?
Wat een ervaring, het overtreft psvr1 echt flink!
Gt7, fantastisch.
Demo van Horizon, vriendin was weggeblazen door de openingsscene
Fun factor: zombieland headshot fever reloaded. I love it!
Gt7, fantastisch.
Demo van Horizon, vriendin was weggeblazen door de openingsscene
Fun factor: zombieland headshot fever reloaded. I love it!
Mocht iemand de psvr2 terug sturen en toevallig ook een charging station hebben…die wil ik wel van je overnemen:) Is helaas al een tijdje uitverkocht!
Hmm...pavlov lijkt me best wel vet.
Ik ben nu helemaal verslaafd aan Demeo btw, te leuk een vr tabletop
Volgens mij zijn de oortjes die bij mijn headset zaten kapot, ze kraken enorm, maar ik ga niet alleen voor die oortjes de hele VR2 terug sturen, ik heb een Pulse 3D koptelefoon en nog een andere koptelefoon die ik met een draadje moet verbinden maar die oorschelpen zijn net iets te groot en komen tegen de band van de VR2 aan, wel jammer want daar komt veel beter geluid uit.Corevin schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:05:
[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 02-03-2023 23:04 ]
Zonde idd, die oortjes horen zeker niet te kraken. Ik heb ook een Pulse maar ik vind het wel fijn juist die oortjes, wordt zo veel op je hoofd.Kalder schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:02:
[...]
Volgens mij zijn de oortjes die bij mijn headset zaten kapot, ze kraken enorm, maar ik ga niet alleen voor die oortjes de hele headset terug sturen, ik heb een Pulse 3D headset en nog een andere headset die ik met een draadje moet verbinden maar die oorschelpen zijn net iets te groot en komen tegen de band van de headset aan, wel jammer want daar komt veel beter geluid uit.
Playseat Challenge ook besteld 
GT7 is gewoon zo goed, verdient een racestoeltje voor bij de T300. Mocht ik echt verslaafd raken dan komt er ooit nog wel een DD met een deftige alu rig ofzo, maar voor nu vind ik het prima zo
Morgen komt Pavlov er nog bij. 100% zeker.
Waar ik in het begin nog lichte twijfel had over de PSVR2, is die nu volledig weg. Top ding
GT7 is gewoon zo goed, verdient een racestoeltje voor bij de T300. Mocht ik echt verslaafd raken dan komt er ooit nog wel een DD met een deftige alu rig ofzo, maar voor nu vind ik het prima zo
Waar ik in het begin nog lichte twijfel had over de PSVR2, is die nu volledig weg. Top ding
Tijd voor Pavlov. Ik heb hem al binnen 🤌🏻
Zo, maar das een domper. Heb best flinke issues met handtracking in Pavlov. Maar eens zien of ik de verlichting in de kamer kan bijstellen, maar ik vind het maar raar. Met mijn Index kan ik gewoon gamen in een donkere kamer. Best gek dat de PSVR2 zulke issues heeft met handtracking en een bepaalde belichting.
Zo, maar das een domper. Heb best flinke issues met handtracking in Pavlov. Maar eens zien of ik de verlichting in de kamer kan bijstellen, maar ik vind het maar raar. Met mijn Index kan ik gewoon gamen in een donkere kamer. Best gek dat de PSVR2 zulke issues heeft met handtracking en een bepaalde belichting.
[ Voor 76% gewijzigd door Yzord op 03-03-2023 00:26 ]
Ja was bij mij ook zo heeft van dinsdag tot donderdagmiddag die status gehad.Jesp_J schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:44:
[...]
Die van mij is gisteren aangekomen bij PlayStation. Op de PlayStation direct site staat nu nog steeds "retour in afwachting". Was dat bij jouw ook het geval? Ik dacht dit misschien wel veranderd was naar retour ontvangen ofzo.
Aan het downloaden hierYzord schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 00:06:
Tijd voor Pavlov. Ik heb hem al binnen 🤌🏻
Wordt wel een hele korte sessie. Vermoed dat minimaal 1 van de 3 kids morgen rond 7:00 naast m’n bed staat

Morgen wel een dagje vrij en ze hebben vakantie, dus we kunnen ze ook gewoon lekker naar beneden sturen. Ik heb net besloten dat ik tot 2 uur door ga
Ik ben toch wel een beetje in shock. Wie heeft er nog meer handtracking issues in Pavlov? Het is gewoon niet te doen. Me gun gaat alle kanten op en mijn vingers worden slecht geregistreerd. Meerdere mensen last van? Anders gaat hij helaas retour.
Ik merk dat bij het vasthouden met twee handen de cameras moeite hebben deze goed te registreren, maar dit is echt alleen als je die wapen goed voor je snuit houdt.Yzord schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 01:18:
Ik ben toch wel een beetje in shock. Wie heeft er nog meer handtracking issues in Pavlov? Het is gewoon niet te doen. Me gun gaat alle kanten op en mijn vingers worden slecht geregistreerd. Meerdere mensen last van? Anders gaat hij helaas retour.
Verder lijkt Pavlov overrated op de psvr (na een uur gespeeld te hebben). Moet het nog een aantal uur aanvoelen.
Ja had het al gespeeld op de Index en was er toen ook niet echt kapot van. Onward is een veel betere game, alleen dus niet beschikbaar voor de PSVR2Imaddbouh schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 01:39:
[...]
Ik merk dat bij het vasthouden met twee handen de cameras moeite hebben deze goed te registreren, maar dit is echt alleen als je die wapen goed voor je snuit houdt.
Verder lijkt Pavlov overrated op de psvr (na een uur gespeeld te hebben). Moet het nog een aantal uur aanvoelen.
Geen problemen echter gooi ik steeds mn wapen weg.. ff wennen
Drie keer raden wat vandaag en morgen binnenkomt.Denman schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:31:
Playseat Challenge ook besteld
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Vorige week woensdag avond besteld naar mijn werk. Krijg ik laat vrijdag “bad adress”.
Op gare website UPS lang moeten uitvogelen hoe adres wijzigen. Toch voor elkaar gekregen , wordt nl straat naam in frans erin gezet. Op verzending ook laat in de middag “bad adress”. Op werk weinig tijd om deze ellende goed te volgen gister avond opnieuw een adres wijziging aangevraagd. Dus kan zijn dat dan pas dinsdag wordt. Probleem is dan er is dan juist niemand thuis. Express levering van 2 dagen is dus nu ruim een week geworden en nog niet binnen. Maar ja hoop dan “infonotice” krijg, dat dan UPS afhaal punt kan zetten.
Op gare website UPS lang moeten uitvogelen hoe adres wijzigen. Toch voor elkaar gekregen , wordt nl straat naam in frans erin gezet. Op verzending ook laat in de middag “bad adress”. Op werk weinig tijd om deze ellende goed te volgen gister avond opnieuw een adres wijziging aangevraagd. Dus kan zijn dat dan pas dinsdag wordt. Probleem is dan er is dan juist niemand thuis. Express levering van 2 dagen is dus nu ruim een week geworden en nog niet binnen. Maar ja hoop dan “infonotice” krijg, dat dan UPS afhaal punt kan zetten.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Vandaag Pavlov VR release voor Nederland, iets waar ik toch wel naar uit heb gekeken!
Jammer om te lezen dat er tracking issues zijn met de handen, ik zal na het werk eens even kijken hoe het allemaal is
Mensen die al genoten hebben?
Jammer om te lezen dat er tracking issues zijn met de handen, ik zal na het werk eens even kijken hoe het allemaal is

Mensen die al genoten hebben?
[ Voor 68% gewijzigd door SensLike op 03-03-2023 07:47 . Reden: eerst gepost toen gelezen ]
PSN: SensLike_
Ook na gebruiken?vdr01 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:01:
[...]
Gelukkig mag iedereen hem gewoon voor aanschafsprijs retourneren binnen 30 dagen.
Eindelijk, de Tweakers PSVR2 review staat online sinds 06:00. Redelijk positief:)
bij mij zijn het nu 2 weken geleden dat ik de VR2 heb bestelt. En hij staat nog steeds op verzenden voorbereiden.
.wel goed dat ik voor de express levering heb betaald. Contact opnemen met de duitse nederlandse of engelse site helpt ook niet.
beetje jammer van Playstation dat ze het niet onder controle hebben. Maar hopen dat die volgende week komt....
beetje jammer van Playstation dat ze het niet onder controle hebben. Maar hopen dat die volgende week komt....
En nu de direct site werkt niet... Come on Sony.
Yup. Vandaag de mijne ook. Playseat challenge activi met het T248 stuur.Rivanov schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 05:12:
[...]
Drie keer raden wat vandaag en morgen binnenkomt.
klopt bij mij ook nietSalvodaze schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:34:
Eindelijk de VR2 binnen sinds gisteren, en het eea kunnen proberen
Ik heb alleen blijkbaar een klein/smal hoofd: de hoes sluit niet naadloos aan op mijn gezicht linksonder, waardoor er licht ind e bril valt... Ik heb ook zo'n korte IPD dat ik deze op het kleinst moet zetten. daardoor knellen de lenzen best wel op mijn neus. Ik blijf eens proberen met de bril schuiner en minder schuin op te zetten, wellicht scheelt dat iets.
Verder best vervelend dat de band net boven mijn oren valt, waardoor ik mijn headset niet fatsoenlijk over mijn oren kan laten vallen zonder dat de headset de bril uit zijn sweetspot duwt... de meegeleverde inears vallen bij mij snel uit.
Ik moet voor de wat langere sessies dus wel op zoek naar wat comfort... tot op heden gelukkig weinig last van motion sickness, maar heb pas enkele korte sessies gedaan.
Ik heb alleen blijkbaar een klein/smal hoofd: de hoes sluit niet naadloos aan op mijn gezicht linksonder, waardoor er licht ind e bril valt... Ik heb ook zo'n korte IPD dat ik deze op het kleinst moet zetten. daardoor knellen de lenzen best wel op mijn neus. Ik blijf eens proberen met de bril schuiner en minder schuin op te zetten, wellicht scheelt dat iets.
Verder best vervelend dat de band net boven mijn oren valt, waardoor ik mijn headset niet fatsoenlijk over mijn oren kan laten vallen zonder dat de headset de bril uit zijn sweetspot duwt... de meegeleverde inears vallen bij mij snel uit.
Ik moet voor de wat langere sessies dus wel op zoek naar wat comfort... tot op heden gelukkig weinig last van motion sickness, maar heb pas enkele korte sessies gedaan.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
ik had hetzelfde probleem. even bellen met ups en binnen 1 minuut is geregeld dat je hem bij een servicepunt of ander adres kan laten bezorgen.SG schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 07:23:
Vorige week woensdag avond besteld naar mijn werk. Krijg ik laat vrijdag “bad adress”.
Bij mij was het gisteren een week en dat met expresverzending. Vervolgens lees je berichten dat mensen met standaardverzending m binnen een dag binnen hebben...
Fanatec GT DD Pro 8nm is reeds binnen.harley2009 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:39:
[...]
Yup. Vandaag de mijne ook. Playseat challenge activi met het T248 stuur.
Morgen komt BMW GT2 Wheel binnen.
Vandaag komt TREQ One simrig binnen.
Nu nog een stoel.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hier ook. Denk dat ze het geklaag van ons en heel veel anderen zat zijnSalvodaze schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:34:
Lekker man. Heb dezelfde set-up incl shifter en handrem, ga je veel plezier aan belevenRivanov schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:03:
[...]
Fanatec GT DD Pro 8nm is reeds binnen.
Nu nog een stoel.
Als stoel heb ik een standaard inklapbare sparco stoel gekocht. makkelijk met opbergen
[ Voor 11% gewijzigd door PEBRU88 op 03-03-2023 09:06 ]
Ik heb een LCD PRO-DRIFT stoel, ik zou zeggen gewoon even bij een autosport zaak naar binnen hobbelen en een paar stoeltjes zitten..Rivanov schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:03:
[...]
Nu nog een stoel.
PSN: SensLike_
Gran turismo is gewoon absurd, zo goed.
Het niveau van detail en het werk dat in het modelleren van die wagens is gegaan, is fenomenaal. De liefde voor de automobiel spat gewoon van het scherm.
Ja, het is vast arcade, en "NiEt RealiStisCH geNoeG, hEt BanDEnMOdel is RuKKK" whatever, maar noem me 1 game die met zoveel zorg, precisie en kwaliteit de wagens heeft gemodelleerd.
Voor een echte sim game is dat vast niet de bedoeling, dat begrijp ik. Maar voor mezelf, als autoliefhebber, heeft dit een enorme meerwaarde. Die extra x-factor voel je door de hele game.
Ik haal evenveel plezier uit het racen in Gr. 3 op de red bull ring, als een race met kei cars (type diahatsu Copen). En dat meen ik oprecht. Het is dikke fun om een klein wagentje helemaal uit te wringen op de track, v_max 130 of zo...
Instappen in een Honda civic, of een oude nissan of volkswagen, wagens die je zelf ook kent omdat je ze bijvoorbeeld ooit zelf hebt gereden. Gewoon top.
En om het over VR te hebben, de kwaliteit van de interieurs is absoluut geweldig. De materialen, de plastics in de cockpit, het lijkt gewoon echt. De manier waarom de zon op de cockpit reflecteert, en rond draait in de cockpit. De reflectie van het dashboard in de voorruit...
Enkele annecdotes.
Gisteren aan de slag met een kei car cup (een van die extra books). Ik keek even rustig rond in de 2002 diahatsu copen en het viel me op dat de sigaretten tray een dimpeltje had in het plastic. Waarschijnlijk om met de vinger op te duwen, een relief in dat paneeltje. En zowaar, de echte heeft het ook. In 2D zie je dit nooit, er is 0 reden om dit compleet exact te modelleren, kopieren, daar extra polygons aan te spenderen, en toch...
Foto van de echte:
/f/image/jlg3Lfp0Xa7TpkT8tpBeZEej.png?f=fotoalbum_large)
Ook hoe de zon de zonneklepjes belicht, die gechromeerde staafjes die ze op hun plaats houden, de oranje gloed van de tellers uit een wagen van het jaar 2000...
Tweede race, arcade rondje 's nachts in Gr. 4 op Le Mans. Porsche Cayman.
Eerst al het interieur van die racewagen. Een lege wagen, volgestouwd met rolkooi, brandblussers, allerhande kabeltjes en switches overal. Maar dan komt het, rijd je achteraan dan is de hele wagen pikdonker.
Wanneer je iemand inhaalt, schijnen de koplampen van de achterligger in de wagen, en wordt de wagen volledig verlicht. Links van je zie je portier hendels in de juiste belichting (hard licht, harde schaduwen), rechts zie je de volledige binnenkant van de wagen. Je ziet het licht draaien in de wagen...
Ik wil niet beweren dat je verblindt wordt door de achterligger als je in de spiegels kijkt, maar toch 'schijnt' de koplamp van de achterligger in die spiegels. Het is natuurlijk geen HDR display met een paar duizend nits, maar het brengt wel erg goed dat realistische gevoel over. Indrukwekkend.
En dan bijvoorbeeld de Mini Cooper 65. Die moet je eens in een showroom of scape in VR bekijken, en dan de rand onder het deurpaneel. Wat ze in het Engels "rocker panels" noemen. Ik heb er geen screenshot van, maar je kan duidelijk zien dat die in een veel dikkere verflaag is aangezet, typisch voor berscherming tegen steenslag en roest. De reflectie en refractie is anders dan op het deurpaneel.
:fill(white):strip_exif()/f/image/4bM96qOat2VeXaU6AATACylI.png?f=user_large)
Polyphony, bedankt!!
Top studio, droom die waarheid wordt. Ver ver ver above and beyond met de implentatie van die hele VR functionaliteit.
Kan het beter? Vast, kan het scherper? Ook. Maar ik geniet NU alvast van wat ik nu ter beschikking heb. Wachten op GT8, ps6 en PSVR 3 kan altijd nog, maar dan mis je wel die hele ervaring.
Ik formuleer het anders. Ook al komt er geen enkele game meer bij in de PSVR2 library, dan nog is het die 600 euro dubbel en dik waard dankzij en enkel met GT7. Ik kan het bijna beschouwen als een stuurwiel of GT7 accessoire. Een stuurwiel heeft ook maar 1 functie in 1 (type) game. De rest is bonus als tussendoortje.
Het niveau van detail en het werk dat in het modelleren van die wagens is gegaan, is fenomenaal. De liefde voor de automobiel spat gewoon van het scherm.
Ja, het is vast arcade, en "NiEt RealiStisCH geNoeG, hEt BanDEnMOdel is RuKKK" whatever, maar noem me 1 game die met zoveel zorg, precisie en kwaliteit de wagens heeft gemodelleerd.
Voor een echte sim game is dat vast niet de bedoeling, dat begrijp ik. Maar voor mezelf, als autoliefhebber, heeft dit een enorme meerwaarde. Die extra x-factor voel je door de hele game.
Ik haal evenveel plezier uit het racen in Gr. 3 op de red bull ring, als een race met kei cars (type diahatsu Copen). En dat meen ik oprecht. Het is dikke fun om een klein wagentje helemaal uit te wringen op de track, v_max 130 of zo...
Instappen in een Honda civic, of een oude nissan of volkswagen, wagens die je zelf ook kent omdat je ze bijvoorbeeld ooit zelf hebt gereden. Gewoon top.
En om het over VR te hebben, de kwaliteit van de interieurs is absoluut geweldig. De materialen, de plastics in de cockpit, het lijkt gewoon echt. De manier waarom de zon op de cockpit reflecteert, en rond draait in de cockpit. De reflectie van het dashboard in de voorruit...
Enkele annecdotes.
Gisteren aan de slag met een kei car cup (een van die extra books). Ik keek even rustig rond in de 2002 diahatsu copen en het viel me op dat de sigaretten tray een dimpeltje had in het plastic. Waarschijnlijk om met de vinger op te duwen, een relief in dat paneeltje. En zowaar, de echte heeft het ook. In 2D zie je dit nooit, er is 0 reden om dit compleet exact te modelleren, kopieren, daar extra polygons aan te spenderen, en toch...
Foto van de echte:
/f/image/jlg3Lfp0Xa7TpkT8tpBeZEej.png?f=fotoalbum_large)
Ook hoe de zon de zonneklepjes belicht, die gechromeerde staafjes die ze op hun plaats houden, de oranje gloed van de tellers uit een wagen van het jaar 2000...
Tweede race, arcade rondje 's nachts in Gr. 4 op Le Mans. Porsche Cayman.
Eerst al het interieur van die racewagen. Een lege wagen, volgestouwd met rolkooi, brandblussers, allerhande kabeltjes en switches overal. Maar dan komt het, rijd je achteraan dan is de hele wagen pikdonker.
Wanneer je iemand inhaalt, schijnen de koplampen van de achterligger in de wagen, en wordt de wagen volledig verlicht. Links van je zie je portier hendels in de juiste belichting (hard licht, harde schaduwen), rechts zie je de volledige binnenkant van de wagen. Je ziet het licht draaien in de wagen...
Ik wil niet beweren dat je verblindt wordt door de achterligger als je in de spiegels kijkt, maar toch 'schijnt' de koplamp van de achterligger in die spiegels. Het is natuurlijk geen HDR display met een paar duizend nits, maar het brengt wel erg goed dat realistische gevoel over. Indrukwekkend.
En dan bijvoorbeeld de Mini Cooper 65. Die moet je eens in een showroom of scape in VR bekijken, en dan de rand onder het deurpaneel. Wat ze in het Engels "rocker panels" noemen. Ik heb er geen screenshot van, maar je kan duidelijk zien dat die in een veel dikkere verflaag is aangezet, typisch voor berscherming tegen steenslag en roest. De reflectie en refractie is anders dan op het deurpaneel.
:fill(white):strip_exif()/f/image/4bM96qOat2VeXaU6AATACylI.png?f=user_large)
Polyphony, bedankt!!
Top studio, droom die waarheid wordt. Ver ver ver above and beyond met de implentatie van die hele VR functionaliteit.
Kan het beter? Vast, kan het scherper? Ook. Maar ik geniet NU alvast van wat ik nu ter beschikking heb. Wachten op GT8, ps6 en PSVR 3 kan altijd nog, maar dan mis je wel die hele ervaring.
Ik formuleer het anders. Ook al komt er geen enkele game meer bij in de PSVR2 library, dan nog is het die 600 euro dubbel en dik waard dankzij en enkel met GT7. Ik kan het bijna beschouwen als een stuurwiel of GT7 accessoire. Een stuurwiel heeft ook maar 1 functie in 1 (type) game. De rest is bonus als tussendoortje.
[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 03-03-2023 09:26 ]
Ga hier ook voor waarschijnlijk. Straks langs bij Lynx.SensLike schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:09:
[...]
Ik heb een LCD PRO-DRIFT stoel, ik zou zeggen gewoon even bij een autosport zaak naar binnen hobbelen en een paar stoeltjes zitten..
Hij hoeft niet opklapbaar want simrig blijft dedicated op zolder staan.PEBRU88 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:05:
[...]
Lekker man. Heb dezelfde set-up incl shifter en handrem, ga je veel plezier aan beleven
Als stoel heb ik een standaard inklapbare sparco stoel gekocht. makkelijk met opbergen
Gisteren dus contact gehad met support. Gisteren avond een mailtje gekregen dat hij verzonden was.
Als ik nu de tracking van ups kijk wordt hij vandaag tussen 10:30 en 12:30 geleverd.
Zou support contacten dus toch werken of is het toeval?
Als ik nu de tracking van ups kijk wordt hij vandaag tussen 10:30 en 12:30 geleverd.
Andere vraag, wat is leuker. Pistol whip of die zombie shooter? Ik zoek nog 1, max 2 games om aan te kopen.
En in pistol whip, iedereen ziet kogels die op zich afkomen? Het kan toch niet de bedoeling zijn om zo snel te reageren dat de vijanden zelfs geen kogels kunnen afvoeren. Ik bedoel maar, het is geen bewijs dat ik veel te traag ben of zo. Soms verschijnen ze, vrij laat, buiten je blik veld en vuren ze meteen af.
Indien je ze allemaal kan raken voor ze vuren, dan ben ik echt niet goed genoeg
Wel dikke fun. Ook veel aim aim assist, en maar goed ook! Voelt gewoon echt goed, die game.
En in pistol whip, iedereen ziet kogels die op zich afkomen? Het kan toch niet de bedoeling zijn om zo snel te reageren dat de vijanden zelfs geen kogels kunnen afvoeren. Ik bedoel maar, het is geen bewijs dat ik veel te traag ben of zo. Soms verschijnen ze, vrij laat, buiten je blik veld en vuren ze meteen af.
Indien je ze allemaal kan raken voor ze vuren, dan ben ik echt niet goed genoeg
Verwijderd
Ik vind zelf pistol whip leuker. Ik zie inderdaad kogels op mij afkomen, bij sommige vijanden is het niet mogelijk om te voorkomen dat ze schieten, maar bij een hele hoop wel. Het is vooral trainen en de banen leren kennen. Dan weet je op een gegeven moment waar de vijanden staan, wat ze gaan doen etc. Eerst op easy beginnen en dan steeds verder opbouwen.Amos_x schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:34:
Andere vraag, wat is leuker. Pistol whip of die zombie shooter? Ik zoek nog 1, max 2 games om aan te kopen.
Indien je ze allemaal kan raken voor ze vuren, dan ben ik echt niet goed genoegWel dikke fun. Ook veel aim aim assist, en maar goed ook! Voelt gewoon echt goed, die game.
Ik hoop dat het geen toeval is, maar ik denk het wel. Ik heb gisterenochtend contact gehad met support, maar nog steeds niks gehoord. In de chat toen wel te horen gekregen dat ik de Express-kosten retour krijg. Ik zou per mail op de hoogte gehouden worden, maar heb niet eens een bevestiging van een onderzoek gehad in de mail.maastrix schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:29:
Gisteren dus contact gehad met support. Gisteren avond een mailtje gekregen dat hij verzonden was.
SameGertjun schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:50:
[...]
Ik hoop dat het geen toeval is, maar ik denk het wel. Ik heb gisterenochtend contact gehad met support, maar nog steeds niks gehoord. In de chat toen wel te horen gekregen dat ik de Express-kosten retour krijg. Ik zou per mail op de hoogte gehouden worden, maar heb niet eens een bevestiging van een onderzoek gehad in de mail.
Geen last, werk prima. Hele leuke ervaring om een shooter zo te spelen. Of het nou door het lopen komt of door de headset zelf, maar ik krijg het best warm met dat ding op. Net na half uurtje weer gestopt.Yzord schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 01:18:
Het is even wennen, maar voor mij als first person shooter liefhebber is dit wel echt heel erg vet.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Afgelopen woensdag vóór 16:00u besteld en inmiddels is de UPS chauffeur onderweg, had gehoopt dat ik de bezorglocatie aan kon passen naar een ophaalpunt, maar dat ik blijkbaar niet mogelijk?
Volgens mij kan dat alleen als je een UPS account hebt aangemaakt en MyChoice hebt geactiveerd, hetgeen vereist dat er een brief met activatiecode naar je opgegeven adres verstuurd wordt (ca. 5 werkdagen).Smack88 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:09:
Afgelopen woensdag vóór 16:00u besteld en inmiddels is de UPS chauffeur onderweg, had gehoopt dat ik de bezorglocatie aan kon passen naar een ophaalpunt, maar dat ik blijkbaar niet mogelijk?
Ah mijn bestelling was gisteren verstuurd maar krijg net het bericht dat deze vertraagd is, ik ben benieuwd hoe lang deze vertraging gaat zijn..
Ah wat jammer! bedankt voor je antwoord, dan maar hopen dat ze het pakket eventueel standaard bij een ophaalpunt afleveren mocht ik nog niet thuis zijn.Gertjun schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:11:
[...]
Volgens mij kan dat alleen als je een UPS account hebt aangemaakt en MyChoice hebt geactiveerd, hetgeen vereist dat er een brief met activatiecode naar je opgegeven adres verstuurd wordt (ca. 5 werkdagen).
Heb die van mij ook tekoop staan op Tweakers.
Werd er ook misselijk van.
Code voor Call of the Mountain is wel gebruikt.
v&a aangeboden: Sony PlayStation VR2
[ Voor 11% gewijzigd door sn0ww op 03-03-2023 10:22 ]
..........
Verwijderd
Jammer dat je misselijk wordt. Maar wellicht is direct beginnen met een game zoals call of the mountain misschien ook geen goed idee. Je kan beter met games zoals moss of pistol whip beginnen waar je niet hoeft te lopen. En dan rustig opbouwen, call of the mountain is een game waar je wel wat langer ervaring met VR voor nodig hebt. Ik zou eigenlijk aanbevelen om het nog een kans te geven, rustig opbouwen. Op het moment dat je je niet goed voelt, direct stoppen en een andere keer verder gaan. Dan wennen je hersenen aan het VR effect.sn0ww schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:20:
Heb die van mij ook tekoop staan op Tweakers.
Oef, flinke investering!Rivanov schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:03:
[...]
Nu nog een stoel.
Ik baal nu wel dat ik vorig jaar mijn G29 inclusief wheelstandpro verkocht heb...
PSN id: NL_SToRM
Heb alles geprobeert maar helaas is dit niet voor mij weggelegtVerwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:34:
[...]
Jammer dat je misselijk wordt. Maar wellicht is direct beginnen met een game zoals call of the mountain misschien ook geen goed idee. Je kan beter met games zoals moss of pistol whip beginnen waar je niet hoeft te lopen. En dan rustig opbouwen, call of the mountain is een game waar je wel wat langer ervaring met VR voor nodig hebt. Ik zou eigenlijk aanbevelen om het nog een kans te geven, rustig opbouwen. Op het moment dat je je niet goed voelt, direct stoppen en een andere keer verder gaan. Dan wennen je hersenen aan het VR effect.
..........
Verwijderd
Advies is wel om het wat langer dan een week te proberen. Met de psvr heeft het bij mij ook langer geduurd voordat ik er aan gewend was.sn0ww schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:35:
[...]
Heb alles geprobeert maar helaas is dit niet voor mij weggelegt![]()
Ja, het is een dure 1,5 maand. Eerst nieuwe game PC, toen PSVR2 en nu volledige simrig..SToRM666 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:35:
[...]
Oef, flinke investering!![]()
Ik baal nu wel dat ik vorig jaar mijn G29 inclusief wheelstandpro verkocht heb...
Ach, zoals m'n vrouw altijd zegt: "Als je iets doet, dan wil ik dat je het goed doet.."
[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 03-03-2023 10:42 ]
altijd........????Rivanov schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:42:
[...]
Ja, het is een dure 1,5 maand. Eerst nieuwe game PC, toen PSVR2 en nu volledige simrig..
Ach, zoals m'n vrouw altijd zegt: "Als je iets doet, dan wil ik dat je het goed doet.."
Vanochtend eindelijk contact gehad met de chat klantenservice van PS Direct. Ze gaan er naar kijken en hopelijk zit er dan wat schot in. Verder gewoon geduldig afwachten (wat steeds lastiger wordt)
We hebben je retourzending geaccepteerd.hijacker80 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:52:
[...]
Ik heb mijn bundel gisteren ingeleverd bij een UPS punt, en deze is einde van de ochtend vandaag al op de bestemming aangekomen. Als ik meer weet laat ik het hier wel weten.
Status op de playstation pagina is nog: Retour Gestart
PlayStation®VR2 Horizon Call of the Mountain™-bundel 1
Totaal restitutie: € 649,99
Ik heb volgens mij niet kunnen kiezen, maar tijdens de retour procedure was de bundel niet op voorraad misschien. Nu bericht dat ik het volledige bedrag terug krijg.
Even bedenken of ik een nieuw bundel ga bestellen. Nu ga je toch twijfelen als je het geld terug krijgt
Merk met pavlov dat de tracking met richten minder is omdat je te dicht bij de cameras komt. In de opties kan je 3re stock aanzetten. Gaat beter. Topspel trouwens maar best lastig om alle handelingen eigen te maken
Zijn er mensen hier die al ervaring hebben met een onofficiele docking station?
Ik zit er aan te denken om een docking station te kopen met een display standaard en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik zit er aan te denken om een docking station te kopen met een display standaard en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Wel een niets zeggend plaatje. Ik wil gewoon zelf evt testen of de mura bij elke bril vergelijkbaar is of dat je extreem pech hebt. Het haalt mij totaal uit vr. Krijg volgende week nog 2 kijkers en laat die kayak in night modus zien ben benieuwd of ze het opvalt of niet, indien ja dan de gok wagen met een nieuwe replacement.Roodaap schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 00:17:
Vond deze wel toepasselijk vwb de Mura discussie:[Afbeelding]
Bij mijn ps vr 1 had ik er stukken minder last van en zelfs de sde stoorde mij niet zo.
Als je de reddit topic leest zijn er genoeg die hun unit terugsturen.
Onderstaande geeft toch hoop en zal een nieuwe aanvragen, dan kan je gewoon pech hebben met je unit.
https://www.reddit.com/r/...on_every_headset_and_yes/
[ Voor 10% gewijzigd door Dagarkin op 03-03-2023 12:24 ]