Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:45
BarôZZa schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:30:
[...]

Ja, je gedraagt je imo gewoon heel onbeschoft. Je kost de shop alleen maar geld omdat je een product terugstuurt, maar verwacht alle service van de wereld. Dreigen met rechtsbijstand tegen de helpdeskmedewerker die er niks aan kan doen is heel triest (en je denkt toch niet echt dat de parttimer achter de computer daarmee zit?). Gewoon geduld hebben, komt vanzelf goed.
Het reperatie en omruil proces is gewoon niet van deze tijd. Ik heb destijds ook mijn Steamdeck moeten terugsturen naar Valve omdat die uit viel en werd van begin tot eind op de hoogte gehouden en binnen een week was die gerepareerd terug.

Deels is het de schuld dat Sony voor UPS kiest maar zelf zijn ze ook gewoon niet enorm goed in aftercare van producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024
vdr01 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:11:
[...]

Kun je nog altijd het beeld uitzetten op je LG Oled zodat je alleen het geluid overhoudt.
Hoe doe ik dat op de c1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
[...]

Ja, je gedraagt je imo gewoon heel onbeschoft. Je kost de shop alleen maar geld omdat je een product terugstuurt, maar verwacht alle service van de wereld. Dreigen met rechtsbijstand tegen de helpdeskmedewerker die er niks aan kan doen is heel triest (en je denkt toch niet echt dat de parttimer achter de computer daarmee zit?). Gewoon geduld hebben, komt vanzelf goed.
+ dreigen naar de helpdesk medewerker gaat er absoluut niet zorgen dat die persoon harder voor je gaat werken. Eerder juist minder hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Xlast88 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:50:
[...]

+ dreigen naar de helpdesk medewerker gaat er absoluut niet zorgen dat die persoon harder voor je gaat werken. Eerder juist minder hard
Als je heel leuk en beleefd blijft krijg je veel voor mekaar, zo heb ik zelfs ooit eens de 06 van de manager klantenservice MM gehad om mn Oled die tot 2 x toe met foutieve standaard werd geleverd om te ruilen......want er is maar een grotere horror als PS direct in electronica land en dat is de klantenservice van MM online 8)7 8)7 |:(

Alleen moet ik hem wel gelijk geven die chat kan gewoon echt niet dus bij PS direct is aardig blijven moeilijk want het word je onmogelijk gemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door NightShadow22 op 06-03-2023 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:48
dglavimans schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:44:
[...]

Het reperatie en omruil proces is gewoon niet van deze tijd. Ik heb destijds ook mijn Steamdeck moeten terugsturen naar Valve omdat die uit viel en werd van begin tot eind op de hoogte gehouden en binnen een week was die gerepareerd terug.

Deels is het de schuld dat Sony voor UPS kiest maar zelf zijn ze ook gewoon niet enorm goed in aftercare van producten.
Heb bij aardig wat grote webshops achter de schermen gekeken en er is helemaal niks raars aan.

Dat sommige partijen de service naar een ander niveau brengen betekent niet dat elke organisatie dat voor elkaar kan hebben.

Geloof dat Sony sowieso nog niet zo lang rechtstreeks naar de consument verkoopt, Valve al jaren, dus appels met peren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Denk zoals op de G1.
via de AB roep je "zet beeldscherm uit" zo doe ik het.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Ik heb de LG OLED C2017 dus weet niet zeker of het op jouw LG precies hetzelfde werkt.

Klik op de LG remote op de button 'recents'. Dan verschijnen er 3 iconen in de rechter bovenhoek. Klik op de icoon met het muziek tekentje. Dan opent er links bovenin het scherm een pop-up. Wijs daar met je LG remote op en erboven komen een paar icoontjes. Klik op icoontje 'schermmodus' en selecteer 'scherm uit'. De optie is een beetje verstopt op een onhandige plek wie het mij vraagt.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
BarôZZa schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:53:
[...]

Heb bij aardig wat grote webshops achter de schermen gekeken en er is helemaal niks raars aan.

Dat sommige partijen de service naar een ander niveau brengen betekent niet dat elke organisatie dat voor elkaar kan hebben.

Geloof dat Sony sowieso nog niet zo lang rechtstreeks naar de consument verkoopt, Valve al jaren, dus appels met peren.
Sony is geen kleine speler heh, we hebben het hier over het grootste gamebedrijf van de wereld.

Valve verkocht wat index brillen enzo hiervoor maar nooit zo groot gelanceerd product als de Steamdeck. Ook nieuwe terrein voor hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
DarkSide schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:55:
[...]

Denk zoals op de G1.
via de AB roep je "zet beeldscherm uit" zo doe ik het.
Bedankt :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Als ik dat op mijn C2017 probeer en ik spreek het in gaat de TV op internet zoeken naar de tekst 'Zet beeldscherm uit'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nickdn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 16:51
[...]

Okay misschien reageer ik te heftig, geef ze nog wat langer de kans om iedergeval te reageren op starten van het "onderzoek". Daar zou ik een mail van krijgen.

Maarja wat jullie zeggen de verzending was ook niet helemaal top en defect product binnen krijgen is ook een flop. Voegt allemaal toe aan mijn frustratie. Ik geloof ook wel dat het goed komt maar het is wel amateuristisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
dglavimans schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:56:
[...]

Sony is geen kleine speler heh, we hebben het hier over het grootste gamebedrijf van de wereld.

Valve verkocht wat index brillen enzo hiervoor maar nooit zo groot gelanceerd product als de Steamdeck. Ook nieuwe terrein voor hun
Wat heeft dat te maken met hoe lang de webshop in de lucht is en hoe lang het duurt voordat het RMA-traject geoptimaliseerd is?

Binnen een paar dagen na launch heb je de nieuwste VR bril in huis, en als het niet bevalt stuur je het gratis terug(ze zijn niet verplicht die kosten op zich te nemen) en heb je binnen een paar weken je geld terug. Wat is het probleem? Mensen zeuren echt om niks tegenwoordig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22
BarôZZa schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:11:
[...]

Wat heeft dat te maken met hoe lang de webshop in de lucht is en hoe lang het duurt voordat het RMA-traject geoptimaliseerd is?

Binnen een paar dagen na launch heb je de nieuwste VR bril in huis, en als het niet bevalt stuur je het gratis terug(ze zijn niet verplicht die kosten op zich te nemen) en heb je binnen een paar weken je geld terug. Wat is het probleem? Mensen zeuren echt om niks tegenwoordig.
Niet iedereen kan zomaar 650€ missen als kiespijn dus begrijpelijk dat ze een werkende klantenservice verwachten en bij een retour hun geld tijdig terugwillen.

Ik zelf zit niet in dat schuitje gellukig maar ben van mening dat de klantenservice/ aftersales van Ps direct / Sony schandalig slecht zijn en dat mag best zo benoemd worden.

Voor dat geld mag een mens service verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:20
Nickdn schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:42:
Ik heb mijn psvr2 vorige week retour gestuurd. Had meerdere stuck pixels in 1 oog. 1 maart is hij aangekomen bij Sony, tot nu toe geen bevestiging van Sony. Vanochtend contact gehad met de klantenservice chat van Sony. En die kunnen niks doen, gaat weer naar een andere afdeling om een "onderzoek" te starten. Kan tot 14 dagen duren.

Slechte chat ervaring ook, duidelijk door de Translate heen. Ik zeg " ik wil gewoon mijn geld terug en bevesting anders schakel ik mijn rechtsbijstand in" zeggen ze. "Doe rustig, het komt allemaal goed"

UPS zegt gewoon aangekomen: Heijen. Ontvangen: Peres

Heeft iemand ervaring met retourneren? Ben ik aan het over reageren?
Ja enorme overreactie als ik eerlijk ben. Bij mij duurde het ook paar dagen. Waarschijnlijk krijg je morgen of overmorgen een e-mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Als jullie nu allemaal gewoon hadden gezegd dat jullie ook een kleine (reflectie) spot zien aan de onderkant van je zicht als je boven iets helders in beeld hebt en onderin iets donkers (zoals bv in het startscherm in cinematic mode) dan had ik hem niet teruggestuurd ;)

Dan zat ik vnv weer te genieten in mijn raceauto in GT7.

Maar ik kan er gewoon niet mee leven als jullie er allemaal geen last van hebben en ik wel :+ . Nu ben ik gewoon overgeleverd aan de support van PSdirect ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Vandaag heb ik mijn replacement PS VR2 gekregen. Had in mijn eerste set een dode pixel. Nu is hij foutloos. En... ik heb een nieuwe code voor CotM gekregen. Die is al verkocht op Marktplaats. Ik ben opgelucht dat deze in elk geval geen dode pixel meer heeft. Al met al viel het replacement proces me heel erg mee. Had sneller gekund. Maar ook langzamer. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door spaceboy op 06-03-2023 17:36 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
BarôZZa schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:11:
[...]

PSVR2 is niet sony Direct haar eerste product, heh. Dat RMA traject hoeft helemaal niet zo anders te verlopen dan een PS5 of PS4 die terug gestuurd wordt.

Feit is dat er gewoon geen mogelijkheid is te bellen naar de klantenservice. Je krijgt de optie tot chat. Echter werkt deze chat het meerendeel van de dag niet omdat er geen medewerker aanwezig is.

Weet je waar dat ook gebeurd? Bij van die sketchy key sellers waar je support van nodig hebt na het kopen. Alleen laten die vaak nog de optie een mail achter te laten zodat hun contact met jou opnemen. Hier is het gewoon van ‘ow geen medewerker probeer op een ander moment van de dag het nog eens’

Dat is gewoon niet waardig aan een bedrijf dat zo groot is.

Ik ben gewoon enorm anders gewend dan wat Sony hier heeft neergezet. En ik denk veel meer mensen. Dat jij vindt dat wij dan zeuren sure, tot je eigen bril kapot gaat en je de customer service nodig hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fre_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-08 07:41
ter info, het oplaadstation is momenteel weer te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Heeft iemand hier toevallig Star Wars in zn bezit en hoe is die? in de reviews lees ik van 4 uur tot 10 uur gameplay.... Jammergenoeg Horizon bijna uit en RE8 speel ik met vlagen ivm dat ik die al eens heb uitgespeeld op de Series X en zou graag een leuk tussendoortje hebben tot Switchback en Saints and sinners chapter 2 uitkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:07
Vandaag ook toch maar de VR2 besteld, word morgen al bezorgd met PostNL dus ben erg benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
dglavimans schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:47:
[...]

PSVR2 is niet sony Direct haar eerste product, heh. Dat RMA traject hoeft helemaal niet zo anders te verlopen dan een PS5 of PS4 die terug gestuurd wordt.

Feit is dat er gewoon geen mogelijkheid is te bellen naar de klantenservice. Je krijgt de optie tot chat. Echter werkt deze chat het meerendeel van de dag niet omdat er geen medewerker aanwezig is.

Weet je waar dat ook gebeurd? Bij van die sketchy key sellers waar je support van nodig hebt na het kopen. Alleen laten die vaak nog de optie een mail achter te laten zodat hun contact met jou opnemen. Hier is het gewoon van ‘ow geen medewerker probeer op een ander moment van de dag het nog eens’

Ik ben gewoon enorm anders gewend dan wat Sony hier heeft neergezet. En ik denk veel meer mensen. Dat jij vindt dat wij dan zeuren sure, tot je eigen bril kapot gaat en je de customer service nodig hebt.
Waarom moet je bellen? Je kan gewoon bij je order op retour klikken, kiezen voor geld terug of vervangend exemplaar en klaar.

Bedrijf is zo groot is altijd zo'n onzin. De meeste multinationals hebben geen gigantisch kantoor in Nederland met een heel call center en weet ik veel wat. Heb de shop van een grote elektrische Chinese vervoersmaker gebouwd met een team en daar zaten een handjevol mensen in Amsterdam op een kantoortje. Ze gaan bij Sony ook geen heel callcenter optuigen voor die paar vragen. Op die shop zal het alleen druk zijn als de PS5's op voorraad zijn of nu na de PSVR2. Voor de rest loopt het echt geen storm daar.
fre_ schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:48:
...en weer weg.

Godverde amateuristische kutshop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corevin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 31-10-2023
fre_ schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:48:
Weer gemist zo te zien :(
Maar dank voor de headsup btw :)

[ Voor 8% gewijzigd door Corevin op 06-03-2023 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre_
  • Laatst online: 25-08 07:41
Corevin schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:33:
[...]

Weer gemist zo te zien :(
Maar dank voor de headsup btw :)
Op de nl-nl website is het oplaadstation inderdaad niet meer beschikbaar.
De Belgen hebben meer geluk: op nl-be is hij wel nog te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik ben wel erg blij dat ik het oplaad station er direct bij besteld heb :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:14
Wel even een heads-up voor het charging station. Al meerdere mensen op Reddit (https://www.reddit.com/r/...ging_station_just_burned/) waarbij het charging station de controller poort heeft gesmolten. Zeker iets om in de gaten te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Simone96 op 06-03-2023 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:44
NightShadow22 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:54:
Heeft iemand hier toevallig Star Wars in zn bezit en hoe is die? in de reviews lees ik van 4 uur tot 10 uur gameplay.... Jammergenoeg Horizon bijna uit en RE8 speel ik met vlagen ivm dat ik die al eens heb uitgespeeld op de Series X en zou graag een leuk tussendoortje hebben tot Switchback en Saints and sinners chapter 2 uitkomen.
Misschien kan je Pavlov proberen als tussen-game?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
NightShadow22 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:54:
Op basis van de demo heb ik SW aangeschaft, beviel me enorm ondanks dat ik lage verwachtingen had gezien de Quest 2 oorsprong van de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
RozeDwergbanaan schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:17:
[...]

Misschien kan je Pavlov proberen als tussen-game?
Zou ik erg leuk vinden, zijn er toevallig nog meer tweakers geintresseerd in een tweakers Pavlov groepje? op die manier spreekt het me wel aan om het te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 12-09 15:32
Net een AirFly Pro besteld. Morgen eens testen icm mijn Beats Pro earbuds. Die klinken in ieder geval wel goed. Ben benieuwd naar de latency.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Sovereign schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:18:
[...]

Op basis van de demo heb ik SW aangeschaft, beviel me enorm ondanks dat ik lage verwachtingen had gezien de Quest 2 oorsprong van de game.
Ja dat was dus mijn twijfel omdat ik in sommige reviews las dat het nogal wat cranky over kwam ivm de Quest 2 oorsprong etc en als je van bv Horizon kwam dat het dan best een grote comedown zou zijn.

Maar ik ben wel fervent Star Wars fan dus na deze reactie ga ik me er toch maar eens aan wagen dan deze week.

Thanks! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
NightShadow22 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:21:
[...]

Ja dat was dus mijn twijfel omdat ik in sommige reviews las dat het nogal wat cranky over kwam ivm de Quest 2 oorsprong etc en als je van bv Horizon kwam dat het dan best een grote comedown zou zijn.

Maar ik ben wel fervent Star Wars fan dus na deze reactie ga ik me er toch maar eens aan wagen dan deze week.

Thanks! :*)
Op zich wel grappig, want ik vind Horizon qua gameplay juist erg op Quest games lijken en minder op een full triple A.

Over horizon gesproken: ben ik de enige die moeite heeft met die jump mechanic die vaak niet reageert? De rest lukt altijd prima, maar als ik wil springen reageert hij de helft van de tijd niet en kan ook nergens die gesture terugvinden.

Dit is basically hetzelfde, met een beetje verhaal en pijl en boog schieten erbij.

[ Voor 10% gewijzigd door BarôZZa op 06-03-2023 21:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
YouTube: Pavlov VR Tutorial 2 | Aiming Technique + VStock

Wow, ik heb deze methode nu eigen gemaakt in Pavlov en de game is stukken makkelijker! Hij legt uit dat je nooit een oog moet dicht doen bij het mikken (ik mikte altijd alleen met rechter oog), maar met beide ogen blijven kijken. In het begin voelt het echt whack... je ziet je loop/iron sight dubbel. Maar als je het een tijdje in de shooting range oefent voelt het helemaal niet zo raar aan. Zeker met een red dot scope is het stukken makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:55
Kalder schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 04:30:
[...]

Nee, ik speel het zittend omdat ik last krijg van langdurig staan (terwijl ik met gemak uren kan lopen, dus ik zal wel een verkeerde sta houding hebben ofzo), en ik kan me zittend niet helemaal fysiek omdraaien (zonder al teveel moeite tenminste) dus ik gebruik het linker knuppeltje om gewoon te lopen, dat gaat prima, waar het fout gaat is met het rechter knuppeltje draaien met de instelling op smooth turning, die moest ik op snap turning zetten, dan schiet hij steeds met stappen van 15/30/45 (instelbaar) graden naar rechts of links bij het draaien, dat helpt dus enorm tegen motion sickness (behalve als je snap turning dan weer op slow instelt, ik zou het op normal of fast laten staan, normal gaat bijna direct en fast gaat echt direct, als je hem op slow zet kun je net zo goed smooth turning weer aan zetten).
Maar ik geloof dat bij RE8 VR de instelling standaard op snap turning staat, ik had het alleen de eerste keer op smooth gezet omdat ik dacht, "Oh wat raar dat draaien in stappen, ik wil het vloeiend hebben, dat is veel immersiver" Ik heb het geweten na een kwartier, werd er vet duizelig van.

Edit oh het ging over Star Wars, daarbij geld eigenlijk hetzelfde maar bij dat spel kun je jezelf eventueel ook verplaatsen door steeds te teleporteren, dan druk je ergens op een kun je richten waar je je naartoe wilt verplaatsen, meestal met een max van iets van 5m per teleport ofzo.

Je hebt in ieder geval bij heel veel games allerlei instellingen om motion sickness te verminderen, dus ik zou gewoon per spel even de instellingen doorlopen.
Dat snap turning klinkt best wel vaag en irritant :p Een aantal jaren terug heb ik wel op de PSVR1 gespeeld en daar had ik nergens last van, mijn maat toendertijd wel. Die werd ook misselijk. Misschien heb ik het geluk dat ik gewoon zonder die trucjes kan spelen. Het teleporten in Star Wars lijkt me ook wel een beetje afbreuk aan de game doen. Ik zal het eens moeten ervaren, als het even kan komt ‘ie ook in huis. Durfde na een vroeger pre order toch niet door te zetten.

Maar wel goed om te horen dat er genoeg mogelijkheden zijn om bepaalde klachten te voorkomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij
Modbreak:Oke, het op de man spelen, en elkaar in de haren vliegen is vanaf nu klaar. Laat een ieder in zijn waarde, en mochten er reacties niet door de beugel kunnen: rapporteer, maar reageer niet!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
BarôZZa schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:51:
[...]
Over horizon gesproken: ben ik de enige die moeite heeft met die jump mechanic die vaak niet reageert? De rest lukt altijd prima, maar als ik wil springen reageert hij de helft van de tijd niet en kan ook nergens die gesture terugvinden.
Kan het zijn dat je dan niet dicht genoeg bij de rand staat? Ik heb dit ook een aantal keer gehad. Het spel is erg kieskeurig over wanneer het die spring mogelijkheid toelaat, en tot nu toe heeft dichter naar de rand lopen het bij mij altijd opgelost.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jesp_J
Even een update van mijn PS VR2 vervangings process.

Dinsdag verstuurd
Woensdag aangekomen
Vandaag smorgens vroeg bericht dat mijn retour is geaccepteerd en mijn vervangende set verzonden wordt.

Dus mensen heb gewoon geduld. Na aankomst bij Sony zul je binnen 1 week wel reactie van ze hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickdn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 16:51
dglavimans schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:47:
[...]

Als hun FAQ leest zeggen ze binnen twee dagen reactie over de retour. Als daar had gestaan een week, had ik me geen zorgen gemaakt. Gewoon dat het zo moeilijk is om klantenservice te bereiken en dat er geen duidelijkheid is voor 650 euro die ergens ligt maakt het moeilijk voor mij.

Maaaaarrrr dat gezegd hebbende, ik heb net een bevestiging van paypal gehad dat ik mijn geld teruggestort krijg. Dus het is inderdaad goed gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Gisteren voor het eerst Moss II gespeeld. Moss ! heb ik maar niet gekocht, vaak is de tweede game uit een serie toch een stuk beter, vooral met dit soort games. Omdat de devs beter aanvoelen wat wel werkt en wat niet, de tools beter beheersen en zich gewoon op gameplay kunnen focussen.

En Moss I krijg je wel mee via een goede samenvatting (wat dus ook het geval was). Je mist dus niets, tenzij je die game nog eens wil doorspelen natuurlijk voor de puzzels, of indien 1 game niet genoeg content bevat.

Hoe dan ook, dit soort games mag er meer zijn in VR. Perfecte "palate cleanser". Gewoon rustig, leuk, casual.. Ook voor volwassenen :+ Erg chille game. Ook erg goed om af te wisselen, want hier heb je 0,0 kans op misselijkheid of iets dergelijks. Zittend, met vast camera standpunt, uitkijkend op een 'speelveld'/diorama

Dus, zijn er nog games gebaseerd op diorama's? Jammer dat er niet meer ingezet wordt op dit soort rustige experiences. Wat mij betreft hoeft het zelfs geen game te zijn. Een soort blender render uit het brein van een creatieve geest lijkt me ook perfect. Een verzameling scenes (user generated) bvb. Iets zoals dreams maar dan in VR.

Sci-fi scenes die zich voor je afspelen, of een tank battle of zo op een soort virtueel speelveld. Interactieve D&D (waar ik verder niets van af weet trouwens, gewoon uit pop culture)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Amos_x schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:15:

Dus, zijn er nog games gebaseerd op diorama's? Jammer dat er niet meer ingezet wordt op dit soort rustige experiences. Wat mij betreft hoeft het zelfs geen game te zijn. Een soort blender render uit het brein van een creatieve geest lijkt me ook perfect. Een verzameling scenes (user generated) bvb. Iets zoals dreams maar dan in VR.

Sci-fi scenes die zich voor je afspelen, of een tank battle of zo op een soort virtueel speelveld. Interactieve D&D (waar ik verder niets van af weet trouwens, gewoon uit pop culture)
Puzzling Places al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Gisteren de proef versie gedownload en 1 puzzle gedaan. Leuk om eens te doen. De bediening en alles werkt super fijn.

Ik stond wel midden in de puzzle stukjes na 5 minuten :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinezNL
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-01-2024
Ik heb vr vandaag binnengekregen. Straks even uitproberen. Nog tips waar je in het begin op moet letten met instellen etc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

MartinezNL schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:47:
Ik heb vr vandaag binnengekregen. Straks even uitproberen. Nog tips waar je in het begin op moet letten met instellen etc?
Gewoon de stappen volgen die Sony aangeeft op het scherm.
Gaat echt heel soepel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbaman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 16:43
Gisteren voor het eerst Moss II gespeeld. Moss ! heb ik maar niet gekocht, vaak is de tweede game uit een serie toch een stuk beter, vooral met dit soort games. Omdat de devs beter aanvoelen wat wel werkt en wat niet, de tools beter beheersen en zich gewoon op gameplay kunnen focussen.

En Moss I krijg je wel mee via een goede samenvatting (wat dus ook het geval was). Je mist dus niets, tenzij je die game nog eens wil doorspelen natuurlijk voor de puzzels, of indien 1 game niet genoeg content bevat.

Hoe dan ook, dit soort games mag er meer zijn in VR. Perfecte "palate cleanser". Gewoon rustig, leuk, casual.. Ook voor volwassenen :+ Erg chille game. Ook erg goed om af te wisselen, want hier heb je 0,0 kans op misselijkheid of iets dergelijks. Zittend, met vast camera standpunt, uitkijkend op een 'speelveld'/diorama

Demeo is volgens mij ook wel iets wat daarop lijkt. Een soort table-top-game in VR. Ik heb hem zelf nog niet gespeeld, maar het zag er wel vermakelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Capo schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:42:
[...]

Gisteren de proef versie gedownload en 1 puzzle gedaan. Leuk om eens te doen. De bediening en alles werkt super fijn.

Ik stond wel midden in de puzzle stukjes na 5 minuten :+
Nice haha. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd. Zo te lezen moet ik dat toch maar even doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corevin
Robbaman schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:55:
[...]

Demeo is volgens mij ook wel iets wat daarop lijkt. Een soort table-top-game in VR. Ik heb hem zelf nog niet gespeeld, maar het zag er wel vermakelijk uit.
Demeo is een erg leuke verrassing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
Ook erg goed om af te wisselen, want hier heb je 0,0 kans op misselijkheid of iets dergelijks.
Hah, maak kennis met mijn brein die dat wel heeft bij Moss. Ik snap het ook niet :+

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:30

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Gisteren Synth Riders digitaal gekocht, maar meteen het complete pakket voor 90 euro.

Vergeleken met de Youtube videos lijkt het bij mij er meer op dat ik een boks game aan het spelen ben :D Doe de gordijnen aan de straatkant maar dicht voor de zekerheid haha.

Wel erg leuk om te doen en ideaal voor deze thuiswerker. Krijg het er lekker warm van en op regenachtige dagen als deze kom ik toch aan mijn portie beweging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sovereign
Elias2020 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:51:
Gisteren Synth Riders digitaal gekocht, maar meteen het complete pakket voor 90 euro.

Vergeleken met de Youtube videos lijkt het bij mij er meer op dat ik een boks game aan het spelen ben :D Doe de gordijnen aan de straatkant maar dicht voor de zekerheid haha.

Wel erg leuk om te doen en ideaal voor deze thuiswerker. Krijg het er lekker warm van en op regenachtige dagen als deze kom ik toch aan mijn portie beweging.
Gister ook gekocht, echt een geweldige game, vooral de experiences.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

yinx84 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:00:
YouTube: Pavlov VR Tutorial 2 | Aiming Technique + VStock

Wow, ik heb deze methode nu eigen gemaakt in Pavlov en de game is stukken makkelijker! Hij legt uit dat je nooit een oog moet dicht doen bij het mikken (ik mikte altijd alleen met rechter oog), maar met beide ogen blijven kijken. In het begin voelt het echt whack... je ziet je loop/iron sight dubbel. Maar als je het een tijdje in de shooting range oefent voelt het helemaal niet zo raar aan. Zeker met een red dot scope is het stukken makkelijker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8teJdNAC3JNFYxW7yjUZ8JyR2oY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JQAb82Id7qi4cqtpD4OusaL0.jpg?f=fotoalbum_large

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red91
  • Laatst online: 07-09 20:50
Kloppen de levertijden een beetje? Volgende week woensdag kom ik weer terug van een werktrip en ik zou het graag zo timen dat de VR2 op donderdag binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Laatst online: 21:27
Red91 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:28:
Kloppen de levertijden een beetje? Volgende week woensdag kom ik weer terug van een werktrip en ik zou het graag zo timen dat de VR2 op donderdag binnenkomt.
Ik had hem na 2 dagen binnen met de express verzending!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Donderdag 1400u express bestelling, maandag binnen.
Ken. schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:13:
[...]

Nice haha. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd. Zo te lezen moet ik dat toch maar even doen :)
Ik ben echt geen puzzelaar, wel techneut. Kon mij er wel mee amuseren. Zit echt leuk in elkaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Capo op 07-03-2023 15:18 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red91
  • Laatst online: 07-09 20:50
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Elias2020 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:51:

Is Synth Riders vergelijkbaar met beat saber en pistol whip? Zeg maar stationair, en de level komt op je af? Dat soort games vind ik ook prima om te spelen wat betreft risico op misselijkheid. Gaat meestal gewoon goed omdat het niets echt vreemd doet met je zintuigen. De wereld komt namelijk in 1 richting op je af, voor naar achter, en verder is er geen tegenspraak tussen je positie in de game en werkelijke positie en bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Precies dat ja. Alleen is er ook een modus waarbij de objecten van meerdere kanten op je af komen. Dus dan moet je wel ronddraaien. Blijft natuurlijk nog steeds stationair, maar wel handig om te weten wellicht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Amos_x schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:33:
[...]

Is Synth Riders vergelijkbaar met beat saber en pistol whip? Zeg maar stationair, en de level komt op je af? Dat soort games vind ik ook prima om te spelen wat betreft risico op misselijkheid. Gaat meestal gewoon goed omdat het niets echt vreemd doet met je zintuigen. De wereld komt namelijk in 1 richting op je af, voor naar achter, en verder is er geen tegenspraak tussen je positie in de game en werkelijke positie en bewegingen.
Heb beide games niet gespeeld, maar het level komt inderdaad op je af. Twijfelde wel over PW, maar de muziek in die game trekt mij dan totaal weer niet.

Niet dat mijn muzieksmaak overeenkomt met de playlists in SR, zit zelf qua smaak behoorlijk in een niche. Maar toch danst/speelt het erg lekker weg en juist die nummers waarvan je vooraf dacht mwhaaaa zijn erg leuk in de game.

Krijg er echt een serotonine shot van, vergelijkbaar als met sporten. Waarschijnlijk heeft het er mee te maken dat je je ook lekker ongegeneerd kan laten gaan, onder het mom van ik speel een game. Mijn heupbewegingen hebben vroeger nooit veel bekijks gehad op de dansvloer, in zekere zin voelt dit als een bevrijding van mijn innerlijke danser. (Ik overdrijf wellicht een beetje ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Elias2020 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:02:
[...]

Heb beide games niet gespeeld, maar het level komt inderdaad op je af. Twijfelde wel over PW, maar de muziek in die game trekt mij dan totaal weer niet.
Muziek in PW is me nooit echt opgevallen. Ik speel het dan ook voornamelijk als shooter/kermis attractie. Er is inderdaad een ritme element, en de level pluseert op dat ritme, je krijgt er ook betere scores voor terug, maar je kan het dus ook spelen als een pure schietstand game, duckhunt-achtig

Later na het werk even wat videos opzoeken ivm synth riders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjarky
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 01:06
Gebruiken jullie de oordopjes of is er een headset aan te raden welke handig combineert met de VR bril?

Ik heb hem sinds zaterdag maar vind een headset over het algemeen fijner dan oordopjes. Ik zoek wat ervaringen/tips welke headset ik zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

bjarky schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:36:
Gebruiken jullie de oordopjes of is er een headset aan te raden welke handig combineert met de VR bril?

Ik heb hem sinds zaterdag maar vind een headset over het algemeen fijner dan oordopjes. Ik zoek wat ervaringen/tips welke headset ik zou kunnen gebruiken.
Ik heb speciaal de Pulse 3D hiervoor aangeschaft. Past echt perfect over de PSVR2 heen en icm met de 3D audio is het helemaal af IMO. Had bedacht mijn Turtle Beach voor reguliere games te gebruiken en de Pulse alleen voor VR, maar ook bij standaard games is het geluid geweldig. De Turtle Beach ligt dus alweer een tijdje stof te vangen. Ik kan hem je aanraden.
Elias2020 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:02:
[...]

Krijg er echt een serotonine shot van, vergelijkbaar als met sporten. Waarschijnlijk heeft het er mee te maken dat je je ook lekker ongegeneerd kan laten gaan, onder het mom van ik speel een game. Mijn heupbewegingen hebben vroeger nooit veel bekijks gehad op de dansvloer, in zekere zin voelt dit als een bevrijding van mijn innerlijke danser. (Ik overdrijf wellicht een beetje ;) ).
OK, OK, OK, ik ben om :D
Heb hem net gekocht. Gok dat mijn vrouw dit ook wel leuk zal gaan vinden.. (ivm aanschafwaarde PSVR2 ;))

[ Voor 36% gewijzigd door Ken. op 07-03-2023 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corevin

Ik had na een aantal minuten deel 2 spelen toch maar gelijk deel 1 gehaald en die eerst helemaal gespeeld, nu met deel 2 bezig. Je mist niet perse wat, maar als je nog niet ver bent zou ik misschien ook eerst deel 1 spelen. Ze volgen elkaar direct op, en ivm de relatief korte speeltijd heb je meer het gevoel dat je dan een ‘hele’ game speelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Ken. schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:37:
[...]

OK, OK, OK, ik ben om :D
Heb hem net gekocht. Gok dat mijn vrouw dit ook wel leuk zal gaan vinden.. (ivm aanschafwaarde PSVR2 ;))
Haha nice! Mijn vrouw heeft vanmiddag in haar pauze twee nummertjes mee gespeeld en is zeer enthousiast. Tot vanmiddag had ze nog nooit een controller in haar handen gehad. Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinezNL
2 werkdagen en had voor standaard levering gekozen waar normaal 5 werkdagen voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:46
bjarky schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:36:

Ik heb jammer genoeg nog geen enkele gevonden die er op past tenzij je, zoals hier reeds is aanbevolen je de bril over de headset aan doet. (Maar daar voel ik mij niet lekker bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan1185
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-08 16:32
FireStarter schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:43:
[...]

Ik ga ook andere kamers uitproberen, de PS5 is redelijk portable. Zou wel leuk zijn om het eens in de tuin op te zetten over een paar maanden.

Welke koptelefoons zijn aan te raden?
De earbuds zijn het niet helemaal, soms wil je hem iets harder zetten. Maar dan vervormd het geluid, zeker op bepaalde toonhoogtes.
De Pulse 3D is het niet helemaal, heeft iemand al eens een high end koptelefoon uitgeprobeerd?
Ik heb de Nova Pro van Steelseries, niet vergelijkbaar met een goede open koptelefoon of HT-set maar klinkt zeker niet verkeerd. Hij gaat lekker laag zonder snel te vervormen (leuk voor explosies e.d. in games) en hij is ook makkelijk te eq'en via de DAC. Zocht naar een middenweg in lage latency maar toch ook nog redelijke kwaliteit als je naar muziek wilt luisteren. Audeze kwam er vaak qua betrouwbaarheid en bereik slechter vanaf maar zou nog wat beter klinken.

Door de oorschelpen die in hoogte verstelbaar zijn kan je ze goed onder de bril klemmen en heb ik bij meerdere vrienden geen problemen gehad. Ik heb wel het gevoel dat als je snelle bewegingen maakt of recht omhoog kijkt dat de koptelefoon dan van je hoofd wilt vallen, tot nu toe schuift ie een beetje en houd ik er automatisch rekening mee. Speel voornamelijk GT7 dus heb nog niet heel uitgebreid getest met roomscale en rare bewegingen.

Leuke extra is dat je via de DAC een 3,5mm kabel naar een geluidsset kan sturen zodat iedereen in de kamer toch een beetje meekrijgt wat je hoort. Helaas is dit alleen stereo, had graag gezien dat Sony 5 of 7 kanalen zou uitsturen maar dit is niet mogelijk zodra de bril is aangesloten. Heb een best aardige geluidsset staan en kan de stoel recht voor de tv zetten dus voor GT7 had dat wel de voorkeur gehad, zeker met de hitte in de zomer heb ik liever geen koptelefoon op. Met alleen een bril op en ventilator voor de stoel wordt het al erg warm in een spannende race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Moet je ook een auto met airco nemen 8) Of een cabrio.

[ Voor 25% gewijzigd door vdr01 op 07-03-2023 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Ik had hem met 1 dag zonder express verzending dus gewoon de normale (gratis) verzending.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
colorsone schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:17:
[...]

Ik had hem met 1 dag zonder express verzending dus gewoon de normale (gratis) verzending.
De grootste drukte zal nu wel voorbij zijn, ze kwamen eerst uit de UK via UPS maar meerdere mensen hebben hem zelfs via PostNL ontvangen, dus er zal wel wat stock zijn gelocaliseerd ondertussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colorsone
NightShadow22 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:32:
[...]

De grootste drukte zal nu wel voorbij zijn, ze kwamen eerst uit de UK via UPS maar meerdere mensen hebben hem zelfs via PostNL ontvangen, dus er zal wel wat stock zijn gelocaliseerd ondertussen.
Ik idd ook via PostNL vanuit Oostrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 22:00
Voor degene die van ritme games houden vind ik Drums Rock zelf een aanrader (en je moet er bij blijven zitten ;). Game werkt goed en zitten imo leuke nummers tussen. Wordt wel heel pittig op den duur, maar dat zal met alles uit dit genre zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Ik las hier ergens iets over het bewaren van de (hoofd)unit. Dat zou het beste zijn als dat niet in (zon)licht is? Dus, in de doos? Maar ergens las ik ook dat die unit óók op de lader van de VR-controls zou passen, maar dat is niet "uit het licht", toch? Iemand ervaring met die lader en/of een optimale manier van opbergen van dit ding?

By the way, ik heb na even twijfelen die Puzzling game gekocht, weet nog niet helemaal wat ik ervan vindt. Vooral de objecten met een interieur vind ik wat lastiger (als je eerst de buitenkant puzzelt). Maar wel lekker rustgevend spel.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
spaceboy schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:19:
Ik las hier ergens iets over het bewaren van de (hoofd)unit. Dat zou het beste zijn als dat niet in (zon)licht is? Dus, in de doos? Maar ergens las ik ook dat die unit óók op de lader van de VR-controls zou passen, maar dat is niet "uit het licht", toch? Iemand ervaring met die lader en/of een optimale manier van opbergen van dit ding?

By the way, ik heb na even twijfelen die Puzzling game gekocht, weet nog niet helemaal wat ik ervan vindt. Vooral de objecten met een interieur vind ik wat lastiger (als je eerst de buitenkant puzzelt). Maar wel lekker rustgevend spel.
Als je een dichte Tv meubel hebt voldoet die gewoon, Anders is een helmzak van bv de decathlon van 8 euro ook handig, die doos is best vervelend op te bergen en op de lange termijn vergaat die toch een keer.

Bewaar hem zelf gewoon in een dichte Tv meubel zonder iets anders erin.

https://www.decathlon.nl/...5FIA1uQsgygRoCx0cQAvD_BwE

[ Voor 9% gewijzigd door NightShadow22 op 07-03-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 14:02
Toch wat teleurgesteld.

Horizon niet me ding. Te veel klimmen.

Gt7 alles behalve scherp enkel in de auto zelf.

Misschien eens pavlov kopen of pistol wipe?

Anders gaat deze terug in de verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
sturtiebe schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:44:
Toch wat teleurgesteld.

Horizon niet me ding. Te veel klimmen.

Gt7 alles behalve scherp enkel in de auto zelf.

Misschien eens pavlov kopen of pistol wipe?

Anders gaat deze terug in de verkoop
Over dat niet scherp moet je toch de sweetspot gaan vinden, alles is super scherp bij goede positionering van de headset.

Horizon kan idd je ding niet zijn dat is dan best een teleurstelling..... Mss zoals je zegt Pavlov, Pistolwipe of RE8 proberen RE8 is wel echt een experience.

Mss nog een x de setup eye tracking etc doorlopen en vooral je headset goed positioneren voor de sweetspot word bij iedere x opzetten steeds natuurlijker en uiteindelijk moeiteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturtiebe
Idd maar horizon is wel scherp.

Maar gt 7 nee voel het niet.
Soort wazigheid en ziet precies niet echt in de game zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
sturtiebe schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:53:
Idd maar horizon is wel scherp.

Maar gt 7 nee voel het niet.
Soort wazigheid en ziet precies niet echt in de game zo
Ik heb zelf geen ervaring met GT7 maar hoor wel van meer mensen dat ze teleurgesteld zijn in de beeldkwaliteit maar het gevoel en de immersie maakt dat dan weer goed schijnt.

Ik wacht zelf met GT7 tot ik een mooie rig , stuur , stoel etc heb.

Maar er zijn nog best wat toffe andere games om uit te checken.... laat het je niet kisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturtiebe
Mis echt een topgame

Moss is niets voor mij.
Die pistol wipe ziet er precies leuk uit voor even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
sturtiebe schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:00:
Mis echt een topgame

Moss is niets voor mij.
Die pistol wipe ziet er precies leuk uit voor even
Resident Evil 8 is echt een topgame.... Voor mij persoonlijk Horizon maarja dat moet je maar net liggen ben zelf groot fan van de franchise.

GT7 is voor de race fans toch echt een topper waar je jezelf eindeloos mee kan vermaken als dat je ding is, en verder is het zoals elke launch line up wachten op de echte toppers dus of jij daar geduld voor hebt dat is aan jou maar ik denk dat de toekomst wel mooie dingen gaat brengen in deze dus als je het geduld kan opbrengen en jezelf ondertussen met wat van die titels kan vermaken is het zeker de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Hebben jullie trouwens de enige gratis PSVR2 game geïnstalleerd?

Cactus Cowboy - Plants At War

https://store.playstation.com/nl-nl/concept/10007376

Afbeeldingslocatie: https://image.api.playstation.com/vulcan/ap/rnd/202302/1313/9a4d2454fea097dba787ffbd1e3eb00ce7ac55c85e3e6c4f.png?w=1920&thumb=false

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
BarôZZa schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:10:
Hebben jullie trouwens de enige gratis PSVR2 game geïnstalleerd?

Cactus Cowboy - Plants At War

https://store.playstation.com/nl-nl/concept/10007376

[Afbeelding]
is het wat?... Beetje worms vibes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heeft iemand al een goede hoofdband voor de VR2 gevonden (geen zweetband, maar bovenop)? Ik krijg best hoofdpijn van die strakke band en de lenzen drukken op mijn neus...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NightShadow22
Skating_vince schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:14:
Heeft iemand al een goede hoofdband voor de VR2 gevonden (geen zweetband, maar bovenop)? Ik krijg best hoofdpijn van die strakke band en de lenzen drukken op mijn neus...
Hij hoeft niet zo strak voor de sweetspot,Had er eerst ook last van ieder hoofd is anders en dan gaat die ene foto rond met hoe het zou moeten, maar je moet gewoon je eigen gevoel aanhouden en wanneer het scherp is is het scherp en daar is dat extra aandraaien en duwen met die andere knop voor de voorkant niet heel erg voor nodig, het fijnste is het als hij zelfs wat voor je gezicht zweeft.

De achterkant onder de bobbel in de schedel is wel handig, maar zo strak dat het pijn doet en van voor zo strak dat je die afdruk op je voorhoofd krijgt is totaal niet nodig en niks word daar scherper van.

een beetje een internet misunderstanding, had er zelf eerst ook last van maar het is gewoon scherp scherp op die manier, je moet het zelf even aanvoelen.

[ Voor 10% gewijzigd door NightShadow22 op 07-03-2023 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinezNL
Ekfad schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:13:
[...]

Ik heb jammer genoeg nog geen enkele gevonden die er op past tenzij je, zoals hier reeds is aanbevolen je de bril over de headset aan doet. (Maar daar voel ik mij niet lekker bij)
Mijn koptelefoon gaat gewoon over de bril en oorschelpen sluiten dan goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Mijn Penrose X past ook gewoon.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
NightShadow22 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:10:
[...]

is het wat?... Beetje worms vibes
Net geprobeerd en verrassend leuk eigenlijk. Aardig pittig ook. Eerste level met moeite doorgekomen.

Uiteraard geen triple A (door 1 persoon gemaakt), maar in VR zijn een paar lowpoly cactussen al best intens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 20:40
Walking Dead: Saints & Sinners upgrade van PSVR1 naar PSVR2 is alleen gratis bij de Tourist Edition, voor de gewone versie is het 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
BarôZZa schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:19:
[...]

Net geprobeerd en verrassend leuk eigenlijk. Aardig pittig ook. Eerste level met moeite doorgekomen.

Uiteraard geen triple A (door 1 persoon gemaakt), maar in VR zijn een paar lowpoly cactussen al best intens.
Klinkt best vermakelijk voor iets gratis! ga het zeker proberen thanks! :*)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 12:46
NightShadow22 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:56:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met GT7 maar hoor wel van meer mensen dat ze teleurgesteld zijn in de beeldkwaliteit maar het gevoel en de immersie maakt dat dan weer goed schijnt.

Ik wacht zelf met GT7 tot ik een mooie rig , stuur , stoel etc heb.

Maar er zijn nog best wat toffe andere games om uit te checken.... laat het je niet kisten.
Wacht niet te lang met dat spul. Ik race nu zo'n 15 jaar met een stuur en de laatste 2 weken waren de leukste van allemaal. Gran Turismo in VR is pure fun, niet normaal meer. Mits je dat ding goed op je hoofd weet te zetten zijn de graphics ruim voldoende om je raceplezier voorgoed te verdubbelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
VonBraunschweig schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:56:
[...]

Wacht niet te lang met dat spul. Ik race nu zo'n 15 jaar met een stuur en de laatste 2 weken waren de leukste van allemaal. Gran Turismo in VR is pure fun, niet normaal meer. Mits je dat ding goed op je hoofd weet te zetten zijn de graphics ruim voldoende om je raceplezier voorgoed te verdubbelen.
Dank voor de goede tips! en dat is ook wat ik heb gelezen, ben al op zoek voor de gear met behulp van een mede tweaker en ga er zeker snel aan beginnen! het schijnt een hele ervaring te zijn niet eens per se voor alleen een race fan maar gewoon in zn algeheel dus nogmaals bedankt voor de aanbeveling :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FireStarter
ik heb 2 updates *O* *O* <+:)

Eerste:
Vandaag is de PlaySeat en T300 binnengekomen.

Holy shit! Wat een combi. GT7 komt tot leven. Wat een prachtig geheel zo.

Enige jammere is dat er bij de PlaySeat als bij de T300 geen bevestiging materialen mee werden geleverd. Voor nu nog de desktop klem voor het stuur + een lange oude bout gevonden die zover uitsteekt nu die ingedraaid zit dat de koppeling pedaal klem zit naar beneden kan >:) . Morgen maar naar de bouwmarkt. Weet niet op welke van de twee ik boos moet zijn..

Tweede update. Ik heb de Airfly Pro binnen. Zeer ideaal. Hierdoor kan je je luxere AirPods of Beats Pro koppelen.
Of een andere Bluetooth headphone.
Het werkt zeer goed, geen merkbare latency. Het geluid is nu zooooveeel beter. Vooral die schelle vervormde geluiden werden irritant van de meegeleverde earbuds.

Nu geef ik die een 5,5/10. Nu gaat het richting de 8+/10.

Fijne is nu dat je geen warme schelp om je oren hebt, maar toch goed geluid. Je voelt alleen niet de dreunen. Maar goed… Het is al warm zat met de PSVR2 op. Wel ff wennen dat ze los zitten van de PSVR :z

Eigenlijk ook nog… update 3 *O*

Het kiwi systeem werkt ook heel goed. Geen draad die verveeld. Eigenlijk samen met de draadloze Beats Pro is het een geniaal systeem:

PS5
PSVR2
Kiwi pro
Playseat Trophy
T300
GT7

Oef. Ik zal me schuldig voelen, duurt nog lang voordat het Vaderdag is.

[ Voor 11% gewijzigd door FireStarter op 08-03-2023 00:02 ]

w00t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
NightShadow22 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:17:
[...]

Hij hoeft niet zo strak voor de sweetspot,Had er eerst ook last van ieder hoofd is anders en dan gaat die ene foto rond met hoe het zou moeten, maar je moet gewoon je eigen gevoel aanhouden en wanneer het scherp is is het scherp en daar is dat extra aandraaien en duwen met die andere knop voor de voorkant niet heel erg voor nodig, het fijnste is het als hij zelfs wat voor je gezicht zweeft.

De achterkant onder de bobbel in de schedel is wel handig, maar zo strak dat het pijn doet en van voor zo strak dat je die afdruk op je voorhoofd krijgt is totaal niet nodig en niks word daar scherper van.

een beetje een internet misunderstanding, had er zelf eerst ook last van maar het is gewoon scherp scherp op die manier, je moet het zelf even aanvoelen.
Klopt, maar met mijn vorm hoofd en wat langer model haar gaat hij teveel verplaatsen bij bewegingen, vandaar. Ik doe de front al niet helemaal strak tegen mijn gezicht, ondanks dat het dan scherper is... Van andere headsets lees ik dat zo'n hoofdband de oplossing kan zijn, vandaar dat ik me afvroeg of iemand er al eentje gevonden had voor de VR2 :).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-09 09:20
Resident Evil Village is tot 23 maart 19.99 euro in de Playstation Store!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:11
Gisteren door verzend problemen mijn playseat challenge actifit ontvangen. Gisteren avond stoeltje in elkaar zetten en de Thrustmaster 248 erop gemonteerd. Stoeltje zit heerlijk en is makkelijk op te bergen. Voor het eerst met het stuurtje racen is echt wel een zoveel leuker als met een Controller. Vind alleen het klittenband je wat over de rem, koppeling en gas gaat wat aan de korte kant. Moet deze flink aantrekken en dan zit die er net op. (Wel stevig dan). Voor het stuurtje moet ik nog wat op het internet zoeken voor de beste instellingen, en ff leren welje knoppen waar voor zijn. Maar zeer tevreden met deze set, en geeft rijden op deze manier toch weer een andere dimensie..Tips over instellingen van de Thrustmaster T248 zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben26
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 14:32
Elias2020 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:45:
[...]

Haha nice! Mijn vrouw heeft vanmiddag in haar pauze twee nummertjes mee gespeeld en is zeer enthousiast. Tot vanmiddag had ze nog nooit een controller in haar handen gehad. Veel plezier!
Nav posts hier heb ik Synth Riders op Youtube bekeken. Heeft wat weg van Guitar Hero waar ik ook grote fan van ben/was (moet terugkomen) en heb gisteren mijn vrouw dit ook laten zien. Zij wordt misselijk van Horizon maar werd ook enthousiast van dit spel. Ik koop spel als ik Horizon heb uitgespeeld.

Ben van plan om voortaan 2 spellen tegelijk te spelen, was voorheen altijd 1 tegelijk (speel momenteel the Witcher 3 en Horizon: CofM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:46
MartinezNL schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:44:
[...]

Mijn koptelefoon gaat gewoon over de bril en oorschelpen sluiten dan goed aan.
Ik heb dus een mismaakte kop denk ik. Als ik de Psvr2 goed opzet (voor mijn sweet spot) dan komt de band net boven mijn oren uit. De schelpen van de hoofdtelefoon rusten dus op de band van de vr bril en sluiten daardoor niet goed af.
Heb hier gelukkig nog goede in ears van een jaar of 10 geleden liggen die momenteel helpen. Ga het daar even mee doen en ofwel op zoek naar nieuwe goede inears of kijken voor een surroundsysteem voor zover dat mogelijk is.
FireStarter schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 23:58:
ik heb 2 updates *O* *O* <+:)

Tweede update. Ik heb de Airfly Pro binnen. Zeer ideaal. Hierdoor kan je je luxere AirPods of Beats Pro koppelen.
Of een andere Bluetooth headphone.
Het werkt zeer goed, geen merkbare latency. Het geluid is nu zooooveeel beter. Vooral die schelle vervormde geluiden werden irritant van de meegeleverde earbuds.

Nu geef ik die een 5,5/10. Nu gaat het richting de 8+/10.
Hie werkt die Airfly Pro eigenlijk? Sluit je die dan aan op de bril of op de console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Ekfad schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:00:
[...]

Ik heb dus een mismaakte kop denk ik. Als ik de Psvr2 goed opzet (voor mijn sweet spot) dan komt de band net boven mijn oren uit. De schelpen van de hoofdtelefoon rusten dus op de band van de vr bril en sluiten daardoor niet goed af.
Heb hier gelukkig nog goede in ears van een jaar of 10 geleden liggen die momenteel helpen. Ga het daar even mee doen en ofwel op zoek naar nieuwe goede inears of kijken voor een surroundsysteem voor zover dat mogelijk is.

[...]

Hie werkt die Airfly Pro eigenlijk? Sluit je die dan aan op de bril of op de console?
Op de Jack op de bril. Ding weegt 16 gram. Ik wil hem denk ik nog eens met klittenband vastmaken. Maar voor nu is het goed zat.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
harley2009 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:40:
Vind alleen het klittenband je wat over de rem, koppeling en gas gaat wat aan de korte kant. Moet deze flink aantrekken en dan zit die er net op. (Wel stevig dan).
Klittenband is bij mij oh zo vaak eraf geschoten, en het bleef bewegen. Werd er gek van. Ik heb de pedalenset inmiddels vastgemaakt met fysieke bouten aan de playseat. Muurvast nu, en weg klittenband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Gisteren door verzend problemen mijn playseat challenge actifit ontvangen. Gisteren avond stoeltje in elkaar zetten en de Thrustmaster 248 erop gemonteerd. Stoeltje zit heerlijk en is makkelijk op te bergen. Voor het eerst met het stuurtje racen is echt wel een zoveel leuker als met een Controller. Vind alleen het klittenband je wat over de rem, koppeling en gas gaat wat aan de korte kant. Moet deze flink aantrekken en dan zit die er net op. (Wel stevig dan). Voor het stuurtje moet ik nog wat op het internet zoeken voor de beste instellingen, en ff leren welje knoppen waar voor zijn. Maar zeer tevreden met deze set, en geeft rijden op deze manier toch weer een andere dimensie..Tips over instellingen van de Thrustmaster T248 zijn altijd welkom.
Ik heb zelf de playseat challenge thrustmaster T300RS GT combi. Die zal wel redelijk vergelijkbaar zijn en ik heb de volgende instellingen voor het stuur in GT7.

Force Feedback max torque 4 of 5
Force Feedback sensitivity 2

Bij mij heb ik de klittenband zelfs moeten verlengen om hem goed vast te krijgen. Maar ik denk dat ik hem ook gewoon met schroeven ga vast maken aan de playseat challenge.

Verder heb ik nog wel wat last van de draaiknop achterop de PS VR2. Daardoor kan ik niet helemaal lekker in de stoel zitten. Ga daar nog een (auto/reis)kussentje voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 17:30
Volg even, net dezelfde set besteld psc + tm248

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:11
Jesp_J schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:56:
[...]

Ik heb zelf de playseat challenge thrustmaster T300RS GT combi. Die zal wel redelijk vergelijkbaar zijn en ik heb de volgende instellingen voor het stuur in GT7.

Force Feedback max torque 4 of 5
Force Feedback sensitivity 2

Top. Met deze instellingen zullen we vanavond gaan proberen

Bij mij heb ik de klittenband zelfs moeten verlengen om hem goed vast te krijgen. Maar ik denk dat ik hem ook gewoon met schroeven ga vast maken aan de playseat challenge.

Mocht die bij mij telkens los komen is dat een prima oplossing. Hou deze in mijn achterhoofd.

Verder heb ik nog wel wat last van de draaiknop achterop de PS VR2. Daardoor kan ik niet helemaal lekker in de stoel zitten. Ga daar nog een (auto/reis)kussentje voor kopen.
Klopt. Je kan niet helemaal lekker in de leuning zitten. Is ook wel een goed idee zo'n kussen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

VySio schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:12:
Voor degene die van ritme games houden vind ik Drums Rock zelf een aanrader (en je moet er bij blijven zitten ;). Game werkt goed en zitten imo leuke nummers tussen. Wordt wel heel pittig op den duur, maar dat zal met alles uit dit genre zijn denk ik.
Ik vond de demo als 'echte' drummer totaal niet lekker spelen helaas. Mis mijn bassdrum enorm haha.
Speel ook gitaar IRL, maar was jarenlang hélemaal verknocht aan Guitar Hero. Had gehoopt dat dat hier ook het geval zou zijn, maar helaas. Neem aan dat de volledige versie niet veel anders is dan wat je in de demo krijgt voorgeschoteld, toch?
Ruben26 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:52:
[...]

Ben van plan om voortaan 2 spellen tegelijk te spelen, was voorheen altijd 1 tegelijk (speel momenteel the Witcher 3 en Horizon: CofM).
Ik ben ook altijd van de '1 tegelijk', maar ik zie PSVR games als een andere categorie op de een of andere manier. Misschien omdat het een toch net wat andere ervaring is? Was net begonnen aan God of War, dus dat zou dan betekenen dat ik een paar weken/maanden niet aan mijn gloednieuwe PSVR2 toe kom ;(
Pagina: 1 ... 44 ... 67 Laatste