Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:50
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:55:
@Rivanov de options knop ingedrukt houden (rechts bovenop je rechter controller)
De VR controller bedoel je dan?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Rivanov schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:55:
[...]

De VR controller bedoel je dan?
Ja, maar denk algemeen?
Nee werkte ook met DualSense bedenk ik me.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-02-2023 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:33
Nu het rustiger is in dit topic toch mij verzendvraag dan maar: specifiek de vraag of er ook mensen zijn zoals in mijn situatie die hun bestelling niet hebben ontvangen nog.

Mijn situatie:
  • 15-11-2022 preorder geplaatst met CC nadat ik uitnodiging had gekregen nav mijn inschrijving voor preorder
  • 17-02-2023 mail met betaling is mislukt met na de update van CC gegevens een mail dat mij preorder was gewijzigd
  • 20-02-2023 de mail "je order komt eraan"
  • 21-02-2023 de mail "je bestelling is verzonden"
Pakket staat nu op de website van Arvato nog steeds op "ready for shipping". Bij de detailed shipment progress staat nu het volgende (met de bovenste 2 regels in blauwe en de onderste 2 in zwarte kleur):
Feb 22, 2023 23:59 (Expected) Delivered
Feb 22, 2023 08:59 (Expected) Out for delivery
Feb 21, 2023 17:56 Manifested
Feb 21, 2023 16:54 Ready for shipping
Onder additional order information staat:
Receipt date Feb 21, 2023
Delivery expected by Feb 23, 2023
Op de UPS website zelf staat sinds 21-02-2023 17:56 "label created" en sindsdien geen update.
Nog steeds staat er:
Estimated delivery
The delivery date will be provided as soon as possible.
Normaliter had ik gewoon rustig gewacht, maar aangezien ik hier lees dat er niets klopt van de T&T maak ik me stiekem toch zorgen of dat pakket niet ergens anders ligt en dat ik er toch niet even achteraan moet.

@haaymaan en @Bexxerz haddeb jullie al wel vooruitgang in jullie situatie?

[UPDATE: UPS gebeld en die zeggen toch echt dat zij het pakket überhaupt nog niet hebben en er alleen een label is aangemaakt |:( ]

[ Voor 7% gewijzigd door dangerpaki op 24-02-2023 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:12
hantheman schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:21:
Hmm ik heb helaas een stuck pixel ontdekt in de headset, hij is echter alleen zichtbaar wanneer het scherm donker is, zit aan de rand (je moet er echt naar kijken), bij het linkeroog.

Wat is wijsheid, gewoon lekker laten of toch ruilen.. enige waar ik bang voor ben is dat de volgende set het ook heeft maar dan op een echt vervelende plek.

Is dit bij meer mensen zo?
Ik heb ook een stuck pixel helemaal links maar die valt alleen op bij zwart beeld en als ik er naar kijk. Voor mij is het dus geen ernstig genoeg issue om em ervoor om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:55
Heb de bril inmiddels in huis, helaas nog geen tijd gehad om mijn eerste ervaring met VR te testen. Ik lees veel mee hier voor tips, Ik lees telkens dat je games vignetting moet uitschakelen. Ga je dat via de console of doe je dat via de game?? Vanavond kan ik eindelijk aan de gang met mijn eerste VR ervaring

Zijn er nog meer belangrijke tips die ik niet moet vergeten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 16:41
Weet iemand of het ook mogelijk/verstandig is om de bril na gebruik schoon te maken met baby doekjes? Dat zou namelijk ideaal zijn. Hier heb ik nog wel een paar dozen vol van liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmy5NEtx4GLc3IQT7muxOef1V6A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2zyyAMLriDmE0oymAXgwhi79.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
namo_h schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:10:
Weet iemand of het ook mogelijk/verstandig is om de bril na gebruik schoon te maken met baby doekjes? Dat zou namelijk ideaal zijn. Hier heb ik nog wel een paar dozen vol van liggen.

[Afbeelding]
Alles met vocht lijkt me niet slim. Volgens mij wordt er alleen een zachte/droge doek aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 00:59
wes- schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:59:
[...]

Ik heb ook een stuck pixel helemaal links maar die valt alleen op bij zwart beeld en als ik er naar kijk. Voor mij is het dus geen ernstig genoeg issue om em ervoor om te ruilen.
Ja dat is inderdaad gelijk met wat ik heb haha het is ook absoluut niet heel erg maar de perfectionist in mij kan het erger maken :) thanks dit had ik nodig blijkbaar!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 15:41
Het "duikbril" effect kan veroorzaakt worden door de randen van het schermen zelf en daar is niets aan te doen. Als ik er op let zie ik het wel maar eenmaal aan het spelen stoort het niet echt. Als ik mijn bril op heb zie ik ook de randen van het montuur in mijn perifere visie.

Echter kan dit ook het zogenaamde "vignetting" zijn. In dat geval kan de PS5 zelf het zicht beperken door een lichte tunnelvisie te creëren, schijnt te kunnen helpen tegen motionsickness. Dit kan worden uitgeschakeld in de opties van de desbetreffende game(s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19

[Afbeelding]
Ik zou geen billendoekjes gebruiken om de lenzen schoon te maken. Ik ben van plan deze van de kruidvat te gebruiken

https://www.kruidvat.nl/k...rilpoetsdoekjes/p/3286074

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

hantheman schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:14:
[...]

Ja dat is inderdaad gelijk met wat ik heb haha het is ook absoluut niet heel erg maar de perfectionist in mij kan het erger maken :) thanks dit had ik nodig blijkbaar!
Ik heb er ook eentje. Groen. Alleen in totaal zwarte achtergrond te zien. Ik twijfel ook enorm. Eigenlijk vind ik 600 euro teveel voor "Ach, niet helemaal ok". Als ik hem 2ehands had gekocht is het uiteraard een ander verhaal...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Jesp_J schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:23:
[...]

Ik zou geen billendoekjes gebruiken om de lenzen schoon te maken. Ik ben van plan deze van de kruidvat te gebruiken

https://www.kruidvat.nl/k...rilpoetsdoekjes/p/3286074
Pas misschien toch maar op als er alcohol in die doekjes zit. Dat zou sommige coatings kunnen beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
spaceboy schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:25:
[...]

Ik heb er ook eentje. Groen. Alleen in totaal zwarte achtergrond te zien. Ik twijfel ook enorm. Eigenlijk vind ik 600 euro teveel voor "Ach, niet helemaal ok". Als ik hem 2ehands had gekocht is het uiteraard een ander verhaal...
Ja ik ben het met je eens, ik lees het echter best veel dus de kans dat je er dan weer een krijgt met wellicht de pixel op een echt vervelende plek (midden bijv) is wel aanwezig.
Gewoon weer een loterij lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
hantheman schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:14:
[...]

Ik ben hetzelfde, maar misschien dat dit met de jaren minder geworden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie1967
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-09 13:55
Ik ga de schoonmaakset van mijn camera en verrekijker gebruiken, het is vooral van belang dat stof of korreltjes niet worden ingewreven in de coating.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtH7g1Zdwo6spt_tOpp1U7Qgwtk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pNFPbIZUaA3q2qIBYH24WThr.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hantheman
Mocht er een tweaker zijn die zijn headset wil gaan terugsturen omdat hij het niet tof genoeg vindt. Als jouw set geen stuck pixels heeft zou ik hem wel graag willen ruilen met diegene :)
Morgen rijd ik het hele land door dus ik kan hem gemakkelijk even swappen. Zak drop/speciaal biertje/indie game als dank! Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan000
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-07 16:48
Gisteren tot ongeveer de helft gekomen met cotm, echt heel mooi, al moet ik zeggen dat ik het klimmen nu wel gezien heb, beetje meer combat was leuk geweest. Ik snap dat dit spel meer gericht is op de visuele aspecten, maar had qua inhoud meer verwacht. Ik ben nu Zenith VR weer aan het downloaden, echt een aanrader voor de mmorpg liefhebbers die niet alleen single player willen doen. Ben benieuwd naar het verschil met de quest 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
hantheman schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:45:
Mocht er een tweaker zijn die zijn headset wil gaan terugsturen omdat hij het niet tof genoeg vindt. Als jouw set geen stuck pixels heeft zou ik hem wel graag willen ruilen met diegene :)
Morgen rijd ik het hele land door dus ik kan hem gemakkelijk even swappen. Zak drop/speciaal biertje/indie game als dank! Haha
Ik denk dat de headsets serienummers hebben dus weet niet of je dit zomaar met iemand anders om kan ruilen. Wat je wel kan doen is de "perfecte" headset overkopen en die van jou retour sturen naar Sony.

Is het ook niet zo dat stuck pixels naar verloop van tijd kunnen verdwijnen?

[ Voor 5% gewijzigd door wes- op 24-02-2023 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:28

Tweakarim

PSN: Karimineel3

hantheman schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:45:
Je kan de mijne kopen en die van jou terugsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoGinryuGo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 15:17
Gisterenmiddag rond 1330 de bril en lader in ontvangst mogen nemen. Verschillende games en demo’s geprobeerd. Ik vond COTM erg goed uitzien en de immersie erg goed. Veel klimmen wel, maar dat was meteen goed voor mijn schouders 😁. Schieten ging ook prima, zonder noemenswaardige tracking issues. Bij de origineel VR had ik veel last van het ‘zwarte waas’ effect, dit is mijn inziens hier een stuk minder, waarbij ik vrijwel niet merk.

Heb gespeeld met mijn gewone bril en multifocale bril. Ging in mijn geval met beide prima.

Sweet spot vinden is nog wel lastig, maar komt wel goed.

Korte ervaringen (alles meteen in smooth mode waar mogelijk) gedurende een kleine 5 uurtjes af en aan aan:

COTM: schitterend. De hele wereld van Horizon komt tot leven. Geen enkel moment van motion sickness gehad,

Puzzling Places: even een puzzzel gemaakt en wanneer je de controles door hebt erg eenvoudig,maar toch leuk spel. Net 3D Lego

Kayak VR: erg mooi spel. Niet veel spannender dan een beetje kayakken tot nu toe, maar dat werkt dan wel erg lekker. Genieten van het uitzicht en de wildlife dat je tegenkomt. Ook dit is best een leuke workout.

GT7: met een T300 stuurtje erg leuk! Wel werd ik hier op enig moment wat misselijk toen ik een snelle bocht naar rechts en meteen naar links had, gecombineeerd met wat hooogteverschil. 250 KM per uur viel niet zo goed. Grafisch minder dan mijn 65” 4K TV, maar de immersie is vele malen groter. Een missie die niet lukte op flat screen, ging nu bij de vijfde keer goed met een mooie gouden tijd, dus ik heb het idee dat het bijdraagt aan beter rijden 😀.

RE8: deels al gespeeld in 2D. Opnieuw begonnen. Het moment dat ik in het bos rond ging lopen werd ik wel misselijk. Dit heb ik bij COTM helemaal niet gehad. Heb het idee dat het veel iets meer ‘shimmmering’ heeft dan COTM. Mogelijk dat dat. Ingedragen heeft aan misselijk worden (of ik ben gewoon een angsthaas).

Hardware:
Padding voorkant bril is echt minder dan bij de PSVR. Meer lucht en minder vulling. Kan er wel aan wennen, maar ik vind dit merkbaar minder. Verder geen hardware issues gezien. Geen dode pixels, geen controllers die raar doen. Ik vind ze iets aan de kleine kant, maar dat gaat wel wennen. Ik heb wel last va; verschuiven van de bril, dus moet regelmatig bijstellen. Handigheid krijgen in op de juiste manier plaatsen zal dit hopelijk verhelpen. Oordopjes zijn meh: mijn H6Pro heeft overduidelijk en logischerwijs beter geluid. Overigens nog niet getest in combinatie met de PSVR2.

Beeldkwaliteit vind ik echt vele malen beter dan de PSVR. De verhoging in resolutie doet echt heel veel en het minder last hebben van de ‘zwarte waas’ is voor mij echt een heel belangrijke verbetering.

Laadstation doet wat het doen moet, maar is wel beetje handigheid krijgen in hoe de controllers geplaatst moeten worden.

Al met al ik tevreden en ga vandaag weer een paar uurtjes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Gisteren even snel een half uurtje met de PSVR2 kunnen spelen en ik moet zeggen dat het wel erg goed bevalt tot nu toe. Het is niet wereldschokkend veel beter dan PSVR1, maar ik merk wel dat ze heel veel kritiekpunten/problemen van PSVR1 hebben aangepakt, waardoor het wel voelt als een veel betere ervaring.
Ik kijk er al naar uit om er dit weekend eens goed voor te gaan zitten :)
Richh schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 01:45:
Ik heb er dus nog helemaal geen games bij maar heb me vanavond al heel goed vermaakt met de gratis demo's. Horizon vond ik echt indrukwekkend!

Baal ergens wel dat die hele game nog €70 moet kosten en dat ik in mijn gretigheid een paar maanden geleden niet doorhad dat ik het pack had moeten kopen.

Puzzling Places is overigens ook best grappig, zeker als 'techdemo'.
Ik heb precies hetzelfde en ik vind 70e ook best veel voor een redelijk korte game. Ik ga CotM ook zeker nog kopen, maar voorlopig heb ik wel even genoeg uitgegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 24-02-2023 09:04 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-09 23:12

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Wat enorm scheelt in de kosten is om je digital games te delen met een vriend/kennis dmv account sharing. Werkt perfect! Je haalt ze uit de bibliotheek van je buddy en kan daarna op je eigen account spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
Ik vind het echt heel erg tof, maar ga het boeltje terugsturen. Ik vind het toch wat too much. Ik zie mezelf in de avond na een lange dag werken niet een bril op mn hoofd zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 13:29
Dan doe je toch gewoon wat minder lang werken!? :*)

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Tweakarim schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:55:
[...]

Je kan de mijne kopen en die van jou terugsturen.
Vriendelijk! maar ben bang dat ik em niet kan terugsturen, ik heb de COTM code al gebruikt en in de voorwaarden staat dat de voucher ongebruikt moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Danster75 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:17:
Het "duikbril" effect kan veroorzaakt worden door de randen van het schermen zelf en daar is niets aan te doen. Als ik er op let zie ik het wel maar eenmaal aan het spelen stoort het niet echt. Als ik mijn bril op heb zie ik ook de randen van het montuur in mijn perifere visie.

Echter kan dit ook het zogenaamde "vignetting" zijn. In dat geval kan de PS5 zelf het zicht beperken door een lichte tunnelvisie te creëren, schijnt te kunnen helpen tegen motionsickness. Dit kan worden uitgeschakeld in de opties van de desbetreffende game(s).
GT 7 heeft deze instelling niet volgens mij. Ik heb het nergens gevonden in ieder geval.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024
hantheman schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:22:
[...]

Vriendelijk! maar ben bang dat ik em niet kan terugsturen, ik heb de COTM code al gebruikt en in de voorwaarden staat dat de voucher ongebruikt moet zijn.
Bij een defect gaat die regel niet op, en hou jij gewoon Horizon en moeten zei jou een kaale vervang bril geven.

Je mag ervanuit gaan dat je product gewoon in orde is bij aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Neem aan dat je 'm alsnog gewoon mag retourneren binnen 30-dagen, ook al is de bijbehorende voucher gebruikt. Denk dat die regel geldt als je énkel iets koopt met een voucher. Maar niet bij een product waar toevallig een voucher bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

NightShadow22 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:24:
[...]

Bij een defect gaat die regel niet op, en hou jij gewoon Horizon en moeten zei jou een kaale vervang bril geven.

Je mag ervanuit gaan dat je product gewoon in orde is bij aankoop.
Ik ben er nu mee bezig. Heb al een retouretiket uitgeprint. Ik wil de rest van de spullen gewoon houden, maar ik mis de optie dat ik kan aangeven wat het probleem is. Moet dat niet? Nu denken ze daar misschien "Eh, wat is het probleem dan?"... Ik heb die CotM code ook gewoon gebruikt. Maar ik weet niet of ik nu de remotes ook erbij moet doen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Zijn er mensen met ervaring om zaken terug te sturen met PlayStation direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
spaceboy schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:27:
[...]

Ik ben er nu mee bezig. Heb al een retouretiket uitgeprint. Ik wil de rest van de spullen gewoon houden, maar ik mis de optie dat ik kan aangeven wat het probleem is. Moet dat niet? Nu denken ze daar misschien "Eh, wat is het probleem dan?"... Ik heb die CotM code ook gewoon gebruikt. Maar ik weet niet of ik nu de remotes ook erbij moet doen?
Ik zou als ik jou was gewoon het complete pakket retourneren behalve natuurlijk Horizon dan.

Maar het zou niet zo mogen zijn dat als er een defect in de bril zit dat omdat het toevallig om een bundel gaat jou garantie op de headset vervalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Rivanov schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:27:
Neem aan dat je 'm alsnog gewoon mag retourneren binnen 30-dagen, ook al is de bijbehorende voucher gebruikt. Denk dat die regel geldt als je énkel iets koopt met een voucher. Maar niet bij een product waar toevallig een voucher bij zit.
Dat denk ik eigenlijk niet. Ik denk wel dat je dat kan doen als er iets kapot is, maar retourneren lijkt me niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
giantgiantus schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:29:
[...]

Dat denk ik eigenlijk niet. Ik denk wel dat je dat kan doen als er iets kapot is, maar retourneren lijkt me niet eigenlijk.
Op die manier retourneren zonder defect en met gebruikte voucher niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
giantgiantus schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:29:
[...]

Je mag een product gewoon binnen 30-dagen retour sturen.
Standaard is 14-dagen, maar zij schrijven zelf dat ze een coulance policy hanteren waarbij je 30-dagen de tijd hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

NightShadow22 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:29:
[...]

Ik zou als ik jou was gewoon het complete pakket retourneren behalve natuurlijk Horizon dan.

Maar het zou niet zo mogen zijn dat als er een defect in de bril zit dat omdat het toevallig om een bundel gaat jou garantie op de headset vervalt.
Ja precies, dat ga ik doen. Wel jammer en ik hoop dat de volgende wel foutloos is. Maar ik ga dat ding net zo vaak terugsturen tot ik er een heb zonder kapotte pixels. Wel stom dat je op geen enkele manier (telefonisch, chat) contact lijkt te kunnen maken met PS Direct... :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
spaceboy schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:30:
[...]

Ja precies, dat ga ik doen. Wel jammer en ik hoop dat de volgende wel foutloos is. Maar ik ga dat ding net zo vaak terugsturen tot ik er een heb zonder kapotte pixels. Wel stom dat je op geen enkele manier (telefonisch, chat) contact lijkt te kunnen maken met PS Direct... :|
Chat: https://www.playstation.com/nl-nl/support/contact-us/direct/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
spaceboy schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:30:
[...]

De aftersales bij Sony zijn inderdaad echt dramatisch! om van te huilen gewoon en die chat word nooit beantwoord.

Ik hoop dat het snel goedkomt!

De duitse chat schijnt wel beantwoord te worden, anders even met een vpn contact via die weg opnemen.

[ Voor 8% gewijzigd door NightShadow22 op 24-02-2023 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
LOL. Die Duitsers slapen uit. De Nederlandse chat is vanaf 8:00 beschikbaar, de Duitse pas om 10:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Rivanov schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:35:
LOL. Die Duitsers slapen uit. De Nederlandse chat is vanaf 8:00 beschikbaar, de Duitse pas om 10:00.
Die Nederlanders doen alsof..... die slapen 24/7 want die chat bestaat gewoon niet, je staat rustig 3 uur in de wacht om vervolgens de boodschap te krijgen dat er geen medewerker beschikbaar is :+

Ik zou het jezelf niet aandoen, scheelt veel frustratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

NightShadow22 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:37:
[...]

Die Nederlanders doen alsof..... die slapen 24/7 want die chat bestaat gewoon niet, je staat rustig 3 uur in de wacht om vervolgens de boodschap te krijgen dat er geen medewerker beschikbaar is :+

Ok, thanks. Ik ga dat niet doen. Ik doe de hele bende in de doos, sticker erop en terug ermee. Wel eind van de dag, dan kan ik nog even spelen vandaag... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkyduck
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-02-2023
Rivanov schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:52:
Hoe re-center ik het beeld? M’n 2D menu’s zijn altijd in een hoek. Alsof ik scheef voor m’n beeld sta. Maar ook in GT 7 zit ik licht “off angle”

Lees allemaal dat je je zit positie kunt aanpassen / centreren. Waar kan dit? En moet dit met de PSVR controller of kan het ook met dualsense ?
Rechter optie-knop ingedrukt houden reset de schermpositie, vermeldt de bril ook keurig overigens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
NightShadow22 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:37:
[...]

Ik kreeg eerst een bot, bestelnummer doorgegeven en nu heb ik de status: We're transferring your chat to another agent.

Maar ga om 10:00 de Duitse chat wel even aanspreken. Die annuleren ook Nederlandse orders?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
darkyduck schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:39:
[...]

Rechter optie-knop ingedrukt houden reset de schermpositie, vermeldt de bril ook keurig overigens :)
Jep het is gelukt inmiddels.
Vanochtend wat meer GT 7 gespeeld en lijk m'n sweetspot nu wel gevonden te hebben. Het is alleen telkens even zoeken wanneer je de bril opnieuw opzet. En heb de lenzen nu zo dicht tegen m'n hoofd gedrukt dat ik er een complete afdruk van in m'n hoofd heb. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Rivanov schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:39:
[...]

Ik kreeg eerst een bot, bestelnummer doorgegeven en nu heb ik de status: We're transferring your chat to another agent.

Maar ga om 10:00 de Duitse chat wel even aanspreken. Die annuleren ook Nederlandse orders?
Ja als het goed is wel!

Ik hoop alleen dat het lukt man ivm de voucher, laat het later even weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Laatst online: 23:38
Rivanov schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:30:
[...]

Je mag een product gewoon binnen 30-dagen retour sturen.
Standaard is 14-dagen, maar zij schrijven zelf dat ze een coulance policy hanteren waarbij je 30-dagen de tijd hebt.
Maar niet als je de code gebruikt hebt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
NightShadow22 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:44:
[...]

Ja als het goed is wel!

Ik hoop alleen dat het lukt man ivm de voucher, laat het later even weten.
Ik annuleer mijn eigen order van gisteren. Niet de PSVR 2 die ik nu thuis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Rivanov schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:59:
[...]

Ik annuleer mijn eigen order van gisteren. Niet de PSVR 2 die ik nu thuis heb.
Dat moet sowieso lukken! excuus dacht dat je het over degene met de voucher had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Met gebruikte voucher kan ook gewoon retour. Sony legt er dan gewoon een nieuwe voucher in voor de volgende.
En je betaald de game natuurlijk wel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Predje schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:01:
Met gebruikte voucher kan ook gewoon retour. Sony legt er dan gewoon een nieuwe voucher in voor de volgende.
En je betaald de game natuurlijk wel zelf.
Ah dat is wel zo netjes dan, goede regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
@Rivanov zelfde hier met dat transferren naar een medewerker. Is het jou gelukt om de Duitse chat aan de praat te krijgen (en hoe?). @NightShadow22 he jij daarvoor nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
dangerpaki schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:04:
@Rivanov zelfde hier met dat transferren naar een medewerker. Is het jou gelukt om de Duitse chat aan de praat te krijgen (en hoe?). @NightShadow22 he jij daarvoor nog tips?
Ja, heb Anton op de chat as we speak. ;)
Dit is de URL:

https://www.playstation.c...irect/?category=PS+Direct

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 24-02-2023 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Annuleren is bij PS Direct (na 30 minuten) voor zover ik weet niet mogelijk. Ik moest mijn PS5 (die ik wilde annuleren) dus weigeren aan de deur volgens de chat.

[ Voor 5% gewijzigd door GeorgeMichael op 24-02-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:54
dangerpaki schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:57:
Nu het rustiger is in dit topic toch mij verzendvraag dan maar: specifiek de vraag of er ook mensen zijn zoals in mijn situatie die hun bestelling niet hebben ontvangen nog.

Mijn situatie:
  • 15-11-2022 preorder geplaatst met CC nadat ik uitnodiging had gekregen nav mijn inschrijving voor preorder
  • 17-02-2023 mail met betaling is mislukt met na de update van CC gegevens een mail dat mij preorder was gewijzigd
Pakket staat nu op de website van Arvato nog steeds op "ready for shipping". Bij de detailed shipment progress staat nu het volgende (met de bovenste 2 regels in blauwe en de onderste 2 in zwarte kleur):

[...]

[...]

Op de UPS website zelf staat sinds 21-02-2023 17:56 "label created" en sindsdien geen update.
Nog steeds staat er:

[...]

Normaliter had ik gewoon rustig gewacht, maar aangezien ik hier lees dat er niets klopt van de T&T maak ik me stiekem toch zorgen of dat pakket niet ergens anders ligt en dat ik er toch niet even achteraan moet.

[UPDATE: UPS gebeld en die zeggen toch echt dat zij het pakket überhaupt nog niet hebben en er alleen een label is aangemaakt |:( ]
Nog steeds niks veranderd

7-12-22 besteld
21-2-23 ready for shipping
Label aangemaakt
Verder niks 🥺🥺🥺....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Duitse chat lukt dus ook niet. Die Anton die ik zojuist sprak was niet van PS Direct en verwees mij naar de PS Direct Chat. Maar als ik die open dan krijg ik telkens de mededeling dat er niemand beschikbaar is etc. etc. en wordt de chat gesloten door de bot. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:34
Rivanov schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:40:
[...]

Jep het is gelukt inmiddels.
Vanochtend wat meer GT 7 gespeeld en lijk m'n sweetspot nu wel gevonden te hebben. Het is alleen telkens even zoeken wanneer je de bril opnieuw opzet. En heb de lenzen nu zo dicht tegen m'n hoofd gedrukt dat ik er een complete afdruk van in m'n hoofd heb. :+
En, hoe is de 2e sessie bevallen?
Hoewel ik gisteren misschien wat negatief was over het “duikbril” effect moet ik denk ik wel een nuance aanbrengen. Als je eenmaal “in” de game zit valt dit niet echt meer op, of wordt dit in ieder geval minder. Ik vond het racen tegen andere auto’s wel erg vet, want je hebt het gevoel dat je er midden tussenin zit. En dit was tegen de computer, ik kan me voorstellen dat een multiplayer sessie tegen andere mensen nog intenser is.

Verder ben ik enorm benieuwd naar de nieuwe Firewall. Veel plezier gehad met de eerste game op de PSVR.

Het enige waar ik nog niet over uit ben is de Eye Tracking. Als ik mijn ogen verplaats lijkt dit niet heel veel te doen en wordt het richting de randen onscherp, terwijl de eye tracking test wel prima werkt.
Over dit euvel en de blurryness: wellicht moet ik gewoon eens langs de opticien of ik met m’n 42 jaar niet eens een bril of lenzen nodig heb :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Leider sind die Wartezeiten für unsere Support-Mitarbeiter derzeit sehr lang. Um effektive Unterstützung zu erhalten, kontaktiere uns bitte zu einem späteren Zeitpunkt erneut.

Derzeit stehen wir von 08:00 bis 19:00 UTC +01:00 zur Verfügung.

Leider kann ich derzeit keine Verbindung zu einem Support-Mitarbeiter herstellen. Um weitere Unterstützung zu erhalten, kontaktiere uns bitte zu einem späteren Zeitpunkt erneut.
Derzeit stehen wir von 08:00 bis 19:00 UTC +01:00 zur Verfügung.

Auf Wiedersehen! Schließe den Chat, indem du auf das X in der Ecke oben rechts klickst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Denman schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:13:
[...]

En, hoe is de 2e sessie bevallen?
Hoewel ik gisteren misschien wat negatief was over het “duikbril” effect moet ik denk ik wel een nuance aanbrengen. Als je eenmaal “in” de game zit valt dit niet echt meer op, of wordt dit in ieder geval minder. Ik vond het racen tegen andere auto’s wel erg vet, want je hebt het gevoel dat je er midden tussenin zit. En dit was tegen de computer, ik kan me voorstellen dat een multiplayer sessie tegen andere mensen nog intenser is.

Verder ben ik enorm benieuwd naar de nieuwe Firewall. Veel plezier gehad met de eerste game op de PSVR.

Het enige waar ik nog niet over uit ben is de Eye Tracking. Als ik mijn ogen verplaats lijkt dit niet heel veel te doen en wordt het richting de randen onscherp, terwijl de eye tracking test wel prima werkt.
Over dit euvel en de blurryness: wellicht moet ik gewoon eens langs de opticien of ik met m’n 42 jaar niet eens een bril of lenzen nodig heb :+
Tweede sessie is al een stuk beter bevallen. Je moet inderdaad wel echt met je hoofd bewegen naar hetgeen je wilt zien, want enkel met eye-tracking is het vaak blurry. Heb vanochtend enkel GT 7 gespeeld en dat is "helaas" toch wel wat grainy qua graphics. Doet voor mij persoonlijk wel wat afbreuk aan de immersion. Ook wanneer je iemand inhaalt en je kijkt vervolgens opzij naar die auto, dan zie je wel veel blur en dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
DarkSide schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:38:

Ik had alleen minder scherp beeld op de schietbaan van RE8. Ik merk dat ik beter schiet als ik 1 oog dicht doe.
En door de scope is het ook niet helemaal scherp.
Helemaal 4k ga je het niet krijgen, maar bij RE8 is het de bedoeling met één oog te mikken. Je dominante oog kun je zelfs vinden in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Rivanov schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:15:
[...]

Je moet inderdaad wel echt met je hoofd bewegen naar hetgeen je wilt zien, want enkel met eye-tracking is het vaak blurry.
Dit zie ik ook. Maar dat is toch raar? De eye tracking is toch juist voor foveated rendering?

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

vaagisdenaam schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:16:
[...]

Helemaal 4k ga je het niet krijgen, maar bij RE8 is het de bedoeling met één oog te mikken. Je dominante oog kun je zelfs vinden in de instellingen.
Klopt. Dat meet de headset denk ik bij de setup. Want mijn goede oog stond daar idd.
En idd met 1 oog schiet ik veel meer raak en zijn die kleine bewegende targets veel makkelijker te raken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Roppedop schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:18:
[...]

Dit zie ik ook. Maar dat is toch raar? De eye tracking is toch juist voor foveated rendering?
Je kan wel extra renderen daar waar je kijkt (op het oled schermpje achter de lenzen) maar daarmee ga je nog niet de hardware limitaties van fresnel lenzen kunnen en lens fysica kunnen negeren. Dat is gewoon real world natuurkunde.

Hopelijk ook een PSVR2 update in de toekomst voor superhot VR. Ooit kort gespeeld in het verleden, en dat is de ideale VR game. Gezien ‘ie op andere platformen met erg gelijkaardige hardware te spelen is (VR controllers, inside out tracking en zo) hoop ik dat het een gemakkelijke update betreft.

Toch een klassieker en zou die graag nog eens verder willen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Elias2020 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:05:
Wat enorm scheelt in de kosten is om je digital games te delen met een vriend/kennis dmv account sharing. Werkt perfect! Je haalt ze uit de bibliotheek van je buddy en kan daarna op je eigen account spelen.
Werkt dat nog dan? Dat deed ik in de tijd van de PS3 wel vaak ja, maar ik dacht dat ze dat nu wel al dichtgetimmerd hadden :p

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 15:41
Amos_x schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:28:
[...]

Je kan wel extra renderen daar waar je kijkt (op het oled schermpje achter de lenzen) maar daarmee ga je nog niet de hardware limitaties van fresnel lenzen kunnen en lens fysica kunnen negeren. Dat is gewoon real world natuurkunde.

GT7 past ook reprojection toe waardoor snel bewegende objecten een verdubbeling tonen. Zeer duidelijk te zien in VR Replays helaas. Afhankelijk van situatie in het spel kan dit opvallend of juist subtiel aanwezig zijn.

De VR2 is zeker een goede headset maar niet de be-all and end-all zoals geschetst door veel extreem lovende indrukken en recensies. Dan nog ben ik er tevreden mee en biedt het zeker een behoorlijk substantiele toevoeging aan de PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waar het iedere keer op neer lijkt te komen in VR is dat er gewoon nog geen echt goede lenzen zijn. De boel zal wel pas volwassen gaan worden op het moment ze goeden lenzen ontwikkelen.
Fresnel, Aspheric, en Pancake het is allemaal nog niet optimaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2023 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:57
Twijfel nog om hem te kopen. Ene kant boeit het geld me niet, andere kant vallen de reacties hier me wat tegen. Misschien is het toch wat het hypen geweest, waardoor je er wat (onrealistisch) veel van verwacht. Maar goed, in mijn optiek ligt de waarde van 8K of hogere resolutie dan ook voornamelijk bij VR.

Geniale prijzen op marktplaats trouwens, terwijl ie gewoon leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 11:35
MaxHardcore schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:37:
Heb em zelfs voor 900 euro gezien en dat is dan zonder Horizen erbij 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Twijfel nog om hem te kopen. Ene kant boeit het geld me niet, andere kant vallen de reacties hier me wat tegen. Misschien is het toch wat het hypen geweest, waardoor je er wat (onrealistisch) veel van verwacht. Maar goed, in mijn optiek ligt de waarde van 8K of hogere resolutie dan ook voornamelijk bij VR.

Same. Ik neig nu om hem te skippen. Kan het bedrag best missen, maar dan moet de ervaring wel echt tof zijn. Ik lees nu net even teveel reacties van mensen die zitten te kutten met de sweetspot, klagen over een duikbril effect en wazige/niet geheel scherpe beelden en dan is er ook nog eens het feit dat er behoorlijk weinig echt innoverende games uit zijn. Ik zie dat in de toekomst ook niet echt veranderen want dit is al jaren het allergrootste probleem met VR.

Dan zou ik hem alleen kopen voor GT7. Op zich ook nog gerechtvaardigd als die ervaring écht tof zou zijn, maar ik lees daar ook wisselende reacties over. En met mijn Fanatec stuur en race seat heb ik daar al een behoorlijke immersive ervaring zonder bril ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Ijsklont schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:40:
[...]

Heb em zelfs voor 900 euro gezien en dat is dan zonder Horizen erbij 8)7
Die verkopers rekenen gewoon op een "onbalans" in informatie bij het publiek. Wel iets van de hype meekrijgen, maar niet weten dat die direct bij sony beschikbaar is. Wat soms wel te begrijpen valt, veel mensen zijn pas van beschikbaarheid op de hoogte als ze de doos fysiek in de winkel/mediamarkt zien liggen.

Wie denkt er nu aan (behalve wij dan) dat er zoiets is als rechtstreeks bij de fabrikant kopen?

Hopelijk is dat informatie onevenwicht bij de consument snel weg, en doen ze eerst een google search.

Wel triest van die verkopers inderdaad. Reden te meer om het ding snel zichtbaar bij intertoys/mediamarkt en dergelijke te leggen om dat soort trieste haaien uit de wind te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wie overweegt hier Horizon te kopen voor z'n VR set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

Gisteren Tentacular gespeeld, wel grappig maar niet echt een topper.

Wat me opviel is dat bewegen met linker stick geen probleem is maar ik had rechter stick op smooth gezet ipv snap en daar is waar het rare gevoel af en toe vandaan kwam

Ik nam altijd aan dat wanneer je stil zat en in game bewoog je hersens zoiets hadden van wat gebeurd hier!?

Maar het lijkt meer (bij mij dan) dat het draaien van je hoofd met de stick ipv nek voor de verwarring zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:52
dangerpaki schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:57:

Mijn situatie:

[...]

[...]

Nog steeds staat er:

[...]

Hier ook nog geen update. Dit terwijl een vriend van mij die een paar straten verder woont, wel vandaag zijn VR2 krijgt tussen 10:15 en 14:15.

Mijn hoop is dat mijne dan ook geleverd zal worden... maar ik ben er eerlijk gezegd bang voor. Mocht je een update hebben, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Volgens mij ligt het helemaal aan de verwachtingen die je van VR hebt.

Mensen die VR al vaker hebben ervaren zullen over het algemeen een stuk enthousiaster zijn dan mensen die zich er teveel van hebben voorgesteld.

Ik was weggeblazen door de Oculus Rift developer versie in 2013, en heb een realistisch beeld van wat VR me gaat brengen, dus 'weet' wat ik kan verwachten. Als het goed is kan ik hem vandaag dan wel in ontvangst nemen... gister was ik net te laat thuis.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:26

RawChild

PSN: Rawchild

Ik zit een beetje met hetzelfde. Als ik hem nu in Nederland kon oppikken had ik het gedaan. Maar dat bestellen en maar wachten wanneer die komt staat mij wat tegen haha. Ben te ongeduldig.

De vr1 heb ik ook gehad. Ik had toen echt het Wow effect. Vooral die gratis game vond ik echt heel mooi, echt alsof je er midden in zat. Die ervaring kwam echt in de buurt van toen ik voor het eerst Mario 64 speelde. Van de rest van de games, zoals Rigs, werd ik misselijk.

Dat was dus 6 jaar terug mijn laatste vr ervaring, het Wow effect zal er wel niet meer zijn, maar het zal allemaal wel veel beter en mooier zijn.
Maak mij wel wat zorgen om de toekomst, die halve life vr game is gisteren avond helaas niet aangekondigd. Ik mis potentiële toppers voor de toekomst van andere PlayStation first party developers. Hopelijk komt dat nog.
Of het nou zo’n goed teken is dat de headset niet is uitverkocht vraag ik mij ook af.. misschien is de voorraad ook wel gigantisch, maar vrees dat de prijs ook velen tegen houdt.
Blijf een beetje bang dat de bril te snel alweer onder het stof ligt.. Maar ik hoop echt van harte van niet, VR is en blijft een unieke ervaring.

Twijfelt verder..

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Jackel
  • Laatst online: 12-09 14:19
apNia schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:45:
Zodra de prijs wat gezakt is zal ik hem wel een keer aanschaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dangerpaki
haaymaan schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:10:
[...]

Nog steeds niks veranderd

7-12-22 besteld
21-2-23 ready for shipping
Label aangemaakt
Verder niks 🥺🥺🥺....
Volgens UPS is er alleen een label gemaakt. Maar volgens mij waren hier wel meer mensen die na die status ineens een bezorger voor de deur hadden. Dus ik gok dat het ergens in een busje bij UPS ligt. Over het algemeen ben ik wel kritisch maar kon ik best begrip opbrengen voor wat latere bezorging. Maar dit en de slechte bereikbaarheid van Sony Direct is echt serieus een bummer.
Bexxerz schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:46:
[...]

Hier ook nog geen update. Dit terwijl een vriend van mij die een paar straten verder woont, wel vandaag zijn VR2 krijgt tussen 10:15 en 14:15.

Mijn hoop is dat mijne dan ook geleverd zal worden... maar ik ben er eerlijk gezegd bang voor. Mocht je een update hebben, dan hoor ik het graag.
Zal ik doen. Denk dat het goed is dat we elkaar op de hoogte houden.

@Rivanov
Hier ook vanochtend in de chat gestaan. Eerst inderdaad disconnect door de chatbot want de afdeling bestelling was pas vanaf 9 uur open als ik het moet geloven. Vervolgens bijna een uur zitten wachten op zo'n transfer naar iemand anders zonder resultaat. Was er toen klaar mee ook gezien ik hier las dat meerdere mensen na lang wachten alsnog gedisconnect werden.

Vind het bizar dat dit dus gewoon kan. Dat je een immens bedrijf kan hebben en zoveel hardware kan leveren en vervolgens de service zo bagger is. Geen normale manier om te contacten behalve zo'n idiote chatbot waar je nergens mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
dangerpaki schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:04:
een vpn gebruiken op Duitsland zetten en dan de psdirect site bezoeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 12-09 15:32
RawChild schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:51:
[...]

Ik zit een beetje met hetzelfde. Als ik hem nu in Nederland kon oppikken had ik het gedaan. Maar dat bestellen en maar wachten wanneer die komt staat mij wat tegen haha. Ben te ongeduldig.

De vr1 heb ik ook gehad. Ik had toen echt het Wow effect. Vooral die gratis game vond ik echt heel mooi, echt alsof je er midden in zat. Die ervaring kwam echt in de buurt van toen ik voor het eerst Mario 64 speelde. Van de rest van de games, zoals Rigs, werd ik misselijk.

Dat was dus 6 jaar terug mijn laatste vr ervaring, het Wow effect zal er wel niet meer zijn, maar het zal allemaal wel veel beter en mooier zijn.
Maak mij wel wat zorgen om de toekomst, die halve life vr game is gisteren avond helaas niet aangekondigd. Ik mis potentiële toppers voor de toekomst van andere PlayStation first party developers. Hopelijk komt dat nog.
Of het nou zo’n goed teken is dat de headset niet is uitverkocht vraag ik mij ook af.. misschien is de voorraad ook wel gigantisch, maar vrees dat de prijs ook velen tegen houdt.
Blijf een beetje bang dat de bril te snel alweer onder het stof ligt.. Maar ik hoop echt van harte van niet, VR is en blijft een unieke ervaring.

Twijfelt verder..
Wat ik in ieder geval een hele verbetering vind is dat het gedoe veel minder is geworden tov 6 jaar geleden.

Nu is het echt plug and play.

Nu hoef je de PS knop op een Sense controller in te drukken, bril op, en gaan.
Geen camera's geen windows drivers etc. Gewoon simpel.
En het staat op een centralere plek in huis.

De kwaliteit is er echt wel op vooruit gegaan. Oke het screendoor effect is er nog steeds, alleen nu gemaakt van een fijnere stof :)

Ik heb het al vaker gezegd, vroeger vond je ook gamen leuk. Terwijl het technisch minder onderlegd was tov nu.

We zijn verwend met 4k schermpjes. En ja 4k per oog zal weer een hele verbetering zijn. Wellicht met micro OLED, en nieuwe lenzen. Over een jaar of 6.

Maar liet je de PS3 toch ook niet staan omdat je wist ooit komt er een PS4 met hogere resolutie?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
@Rivanov Ik ben nu aan het proberen te bellen met de klantenservice.. ook echt drama:

- Eerste keer van de optie gebruik gemaakt om mij terug te bellen, gaat de telefoon en hangen ze direct weer op :S
- Poging 2 ik zit ondertussen 16min in de wacht.. gaat wel een halfuur+ duren ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkreptile
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 17:21
wat mij opvalt is dat de controllers bijna niks wegen

Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:03
Potjandosie, mijn eerste VR ervaring en ik vond het geweldig. Het spel Horizon Call of the Mountain zat erbij, maar desondanks dat een toffe game is vond ik de demo van Resident Evil Village toch echt met kop en schouders boven de rest uitsteken.

De beleving dat je er echt in zit, de geluiden om je heen en kruipend door het huis met de zaklantaarn in je hand. Ook echt om elk hoekje proberen te kijken of er wat aan komt, je hoofd omdraaien. Haha, ik ben 35 jaar maar zo'n game ga ik never nooit spelen wanneer ik alleen thuis ben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Neen. Heb helemaal niets met het horizon universum. Te langdradig, niet interessant qua verhaal. Als ze nu een soort arena battle game hadden gemaakt met enkel battle scenarios met die robots, dan wel. Want de battle mechanics zijn echt fijn en strak.

En wat ik gehoord heb van COTM is het 80% klimmen/klimsimulator. Dan kan je beter een goede klimgame kopen, en een goede boogschietgame (als die er komen)

De veelgehoorde 'klacht' uit reviews, en wat je hier ook terug leest als je er aandacht voor hebt, is dat iedereen liever meer battles had gehad, en minder klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al gedaan. Ik heb normaal niet zoveel met horizon, maar ik vind dit wel heel tof gemaakt. Erg leuk om te spelen. Veel items die je kan oppakken en met de boog schieten is ook leuk gedaan.

Er is een demo in de store beschikbaar als je hem wilt proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
The Jackel schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:52:
[...]

Zodra de prijs wat gezakt is zal ik hem wel een keer aanschaffen.
Prijs zal echt niet zakken, dat kan ik je wel garanderen. Quest 2 is zelfs in prijs gestegen. Misschien ooit eens 50 euro of zo, naar 550/ Maar of je voor 50 euro (op een bedrag van 600) jezelf jaren lang toegang tot PSVR2 wil ontzeggen, moet je zelf weten. Je leeft maar 1 keer, en het is een leuk speeltje, niets meer, niets minder. Wie er meer van maakt en het allemaal te serieus neemt, doet zichzelf te kort, en verpest de ervaring denk ik.

Ik merk dat er hier ook genoeg zijn die zich op voortvarend, zonder ook maar een hands-on ervaring, zich ultra negatief en sceptisch opstellen om vooral voor zichzelf argumenten te zoeken voor het niet kopen van een PSVR2. Vreemd. @Verwijderd onder andere. Draagt ook weinig bij waarom je iets niet wil kopen. Vast nooit het plan, maar toch erg negatief een niet-aankoop verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:19
Ik blijf wel beetje met mixed feeling zitten... de verbeteringen zijn duidelijk, maar paar dingen zitten met toch nog niet lekker:

1. Sweetspot - moeilijk uitleggen, maar beeld je in: je kijkt naar het hoofdmenu, dus niet in VR. Het midden van het cinema scherm is scherp. Als je niet met je hoofd beweegt en simpelweg naar de hoeken van dat cinema scherm kijkt, dan is het niet scherp: je moet je hoofd licht tilten om het centrum er op te mikken, pas dan wordt het scherp. Dus simpelweg met je ogen ietsjes van het midden weg kijken en het is blurry. Volgens mij is dit normaal voor VR.

2. De waas. Ook dit is volgens mij normaal, maar het leidt mijn aandacht vaak af - vooral buiten spelmomenten.

3. Motion sickness. Weliswaar VEEEEEL minder dan met VR1, maar toch... bewegende beelden zoals GT7 (dit gaat nog...) maar 1st person shooters gaat bij mij fout, Star Wars is instant zeeziek :)

4. Kleinigheidje, maar ik mis zooooo veel tutorial in de demo's, vaak geen flauw idee wat te doen.

Ben nog niet overtuigd dat ik 'm ga houden, gelukkig hebben we 30 dagen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
Geronimous schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:50:
Volgens mij ligt het helemaal aan de verwachtingen die je van VR hebt.

Mensen die VR al vaker hebben ervaren zullen over het algemeen een stuk enthousiaster zijn dan mensen die zich er teveel van hebben voorgesteld.

Ik was weggeblazen door de Oculus Rift developer versie in 2013, en heb een realistisch beeld van wat VR me gaat brengen, dus 'weet' wat ik kan verwachten. Als het goed is kan ik hem vandaag dan wel in ontvangst nemen... gister was ik net te laat thuis.
Ik was toch wel aardig weggeblazen als Vr virgin gisteren, ik ga zo weer helemaal overnieuw beginnen met Call of the mountain.... moet het nog een x helemaal ervaren :9~

Eerst even wat maatregelen getroffen zodat ik niet meer tegen de C1 opklim en de PS5 niet van de kast valt :X

[ Voor 6% gewijzigd door NightShadow22 op 24-02-2023 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FireStarter schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:04:
[...]

Wat ik in ieder geval een hele verbetering vind is dat het gedoe veel minder is geworden tov 6 jaar geleden.

Nu is het echt plug and play.

Nu hoef je de PS knop op een Sense controller in te drukken, bril op, en gaan.
Geen camera's geen windows drivers etc. Gewoon simpel.
En het staat op een centralere plek in huis.

De kwaliteit is er echt wel op vooruit gegaan. Oke het screendoor effect is er nog steeds, alleen nu gemaakt van een fijnere stof :)

Ik heb het al vaker gezegd, vroeger vond je ook gamen leuk. Terwijl het technisch minder onderlegd was tov nu.

We zijn verwend met 4k schermpjes. En ja 4k per oog zal weer een hele verbetering zijn. Wellicht met micro OLED, en nieuwe lenzen. Over een jaar of 6.

Maar liet je de PS3 toch ook niet staan omdat je wist ooit komt er een PS4 met hogere resolutie?
Er zijn genoeg mensen zoals ik die pas willen inspringen op het moment dat VR goed genoeg is. Ik begrijp dat het meemaken van de ontwikkeling leuk kan zijn maar daar moet je zin in hebben.
Ik persoonlijk heb geen zin om op dit moment VR in huis te halen en meteen al op dag 1 een beetje te balen door waas, onscherpe teksten, kleur om teksten, mora en noem het maar op. Ik wil niet iets dat leuk is voor 1 of 2 keer in de week. Ik hoor teveel minpunten momenteel.
Tot die tijd (probeer) ik te wachten en dat is prima want ik geniet toch al volop van mij game hobby.
Tegelijk snap ik al te goed dat andere het wel in huis halen.

@atmos het is ook lastig met al die tegenstrijdige info online. Ik heb veel aan de ervaringen hier die helpen bij mijn besluit. Dat besluit heb ik inmiddels genomen.
Ik zal me nu verder stil houden hier om andere niet ‘negatief’ te beïnvloede oké?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2023 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
darkreptile schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:05:
wat mij opvalt is dat de controllers bijna niks wegen
De headset zelf voelt ook lichter dan de PSVR1 en die was al behoorlijk licht.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:10:
[...]

Al gedaan. Ik heb normaal niet zoveel met horizon, maar ik vind dit wel heel tof gemaakt. Erg leuk om te spelen. Veel items die je kan oppakken en met de boog schieten is ook leuk gedaan.

Er is een demo in de store beschikbaar als je hem wilt proberen.
Ik dacht dat het een timed trial is ipv een demo, vraag me alleen af hoe lang je die dan kunt spelen.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mikkelnl schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:16:
Ik blijf wel beetje met mixed feeling zitten... de verbeteringen zijn duidelijk, maar paar dingen zitten met toch nog niet lekker:

1. Sweetspot - moeilijk uitleggen, maar beeld je in: je kijkt naar het hoofdmenu, dus niet in VR. Het midden van het cinema scherm is scherp. Als je niet met je hoofd beweegt en simpelweg naar de hoeken van dat cinema scherm kijkt, dan is het niet scherp: je moet je hoofd licht tilten om het centrum er op te mikken, pas dan wordt het scherp. Dus simpelweg met je ogen ietsjes van het midden weg kijken en het is blurry. Volgens mij is dit normaal voor VR.

2. De waas. Ook dit is volgens mij normaal, maar het leidt mijn aandacht vaak af - vooral buiten spelmomenten.

3. Motion sickness. Weliswaar VEEEEEL minder dan met VR1, maar toch... bewegende beelden zoals GT7 (dit gaat nog...) maar 1st person shooters gaat bij mij fout, Star Wars is instant zeeziek :)

4. Kleinigheidje, maar ik mis zooooo veel tutorial in de demo's, vaak geen flauw idee wat te doen.

Ben nog niet overtuigd dat ik 'm ga houden, gelukkig hebben we 30 dagen ;-)
Die sweetspot is wel lastiger te vinden dan bij de psvr1. Daarnaast merk ik ook dat wanneer je beweegt dat ik soms nog wel een vreemde kleuren om randen heen zie. Een soort van rode gloed. Maar ik zou echt nog even spelen met de settings aangezien je nu veel meer kan instellen dan bij de eerste. Vind ik ook weer een nadeel, het moet gewoon gelijk goed werken, maar goed ik snap ook dat iedereen een ander hoofd heeft.

Bij de eerste had ik vaak na een half uur last van motion sickness, maar heb dat nu na 5 uur spelen helemaal niet gehad. Geen idee waar het aan ligt. Maar geen last meer van gehad. Heb je bij star wars volledige movement gekozen? Of teleport? Dat maakt ook echt wel uit. En erbij staan maakt ook een groot verschil.

Tot nu toe heb ik vrij snel door wat ik moet doen in games. Ik vond alleen de controls bij re Village echt enorm complex. Tot nu toe is pistol whip mijn favoriet. Vooral door de eenvoud, maar ook dat je je gehele lichaam gebruikt in die game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalder schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:21:
[...]

De headset zelf voelt ook lichter dan de PSVR1 en die was al behoorlijk licht.

[...]
Ik dacht dat het een timed trial is ipv een demo, vraag me alleen af hoe lang je die dan kunt spelen.
Ja je hebt gelijk, je begint direct in het begin van de game. Bij star wars is het echt een demo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Straks PlaysSeat en Logitech G923 oppikken bij vriend van me. Staat bij hem te verstoffen en hij bood aan dat ik de set kan lenen voor m’n VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

PS weet iemand hoe je je inventory opent in RE8?
Dat zou met vierkantje moeten. Maar er gebeurt niets bij bij. Denk dat ik iets gemist heb.
Wil die Fuse plaatsen in de tutorial.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 03:02

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

creapYYY schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:06:
Potjandosie, mijn eerste VR ervaring en ik vond het geweldig. Het spel Horizon Call of the Mountain zat erbij, maar desondanks dat een toffe game is vond ik de demo van Resident Evil Village toch echt met kop en schouders boven de rest uitsteken.

De beleving dat je er echt in zit, de geluiden om je heen en kruipend door het huis met de zaklantaarn in je hand. Ook echt om elk hoekje proberen te kijken of er wat aan komt, je hoofd omdraaien. Haha, ik ben 35 jaar maar zo'n game ga ik never nooit spelen wanneer ik alleen thuis ben :*)
Ben een stuk ouder, voor de duvel en niemand bang, maar no way dat ik een horror vr game speel al staat mijn hele huis vol met maten 🤣🤣 schrik met al te pletter in Alyx als die headcrabs op me af springen.

Nee, ik wil nog iets ouder worden dan vandaag lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daashaasmartijn
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik weet niet of het al gevraagd is hiero.
Maar tot nu erg vet die bril. Maar ik mis wel een hele toffe feature.

Bij het uitkomen van de 1ste bril kon je ook youtube vr content kijken. Dat is dus niet het geval bij de 2e bril. En speel je dus enkel alleen maar games af. Vraag me af of dat nog komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 22:34
Had heel veel moeite met s10 van spa op half natte baan.

Met controller zonder vr denk al wel 2 uur geprobeerd 🙈

En vanmorgen haal ik hem toch zo in 1x bij mn allereerste meters van vandaag met de psvr2 😎 ook met controller, heb helaas geen stuur

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
DarkSide schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:26:
PS weet iemand hoe je je inventory opent in RE8?
Dat zou met vierkantje moeten. Maar er gebeurt niets bij bij. Denk dat ik iets gemist heb.
Wil die Fuse plaatsen in de tutorial.
Daar zat ik ook vast, moet je even weglopen bij die fuse box en dan er naartoe lopen en op X drukken.

Ik had ook problemen met mijn jas open doen hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
FireStarter schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:04:
[...]
Die vergelijking gaat hier niet echt op imo. Van de PS3 (en andere consoles) wist je dat er een hoop goede games zouden komen, dat je er niet motion sick van zou worden en dat er een hoop support voor zou zijn. Daar hoef je de kat minder uit de boom te kijken als je twijfelt. Voor PSVR2 is die toekomst onzekerder. En dan is het best een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkreptile
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 17:21
de controllers hebben trouwens ook speakers, deed ze op de pc inpluggen om op te laden, ze namen het geluid automatisch over. kwam heel zacht geluid uit de controllers.

Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Amos_x schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:15:
[...]
Ik merk dat er hier ook genoeg zijn die zich op voortvarend, zonder ook maar een hands-on ervaring, zich ultra negatief en sceptisch opstellen om vooral voor zichzelf argumenten te zoeken voor het niet kopen van een PSVR2. Vreemd. @Verwijderd onder andere. Draagt ook weinig bij waarom je iets niet wil kopen. Vast nooit het plan, maar toch erg negatief een niet-aankoop verantwoorden.
Was het maar mogelijk in winkels de bril hands-on te ervaren! Dat zou de keuze een stuk makkelijker maken.

Ik ervaar de posts van @Verwijderd en anderen ook absoluut niet als negatief. Het is juist enorm interessant om ook te lezen waarom anderen twijfelen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
Ik zal ook mijn indrukken toevoegen, als PSVR1 gebruiker (die ik minder vaak heb gebruikt dan ik wilde door het gedoe met kabels en HDR passthrough).

Wat mij betreft zijn er 3 kenmerken die belangrijk zijn voor een VR bril. Gebruiksgemak, visuals en games.

Op gebruiksgemak scoort de bril erg hoog. Plug and play, goed kalibratieproces, prima controllers, seethrough-functie, oordopjes heel handig weggewerkt, noem maar op. Het vinden van de sweetspot was voor mij niet zo moeilijk.

Qua visuals zitten er wat haken en ogen aan. Het klopt dat je beter je hoofd kan bewegen dan je ogen wanneer je iets wil lezen. Ik ben niet helemaal op de hoogte van welk effect nu welke naam heeft, maar teksten in hoeken zijn minder goed leesbaar. Ook is er wel iets van een kijkdoos-effect in cinema mode (ik vond het bij het introfilmpje van GT7 opvallen).

Maar dit vergeet je (ik) allemaal zodra je daadwerkelijk gaat gamen. Bijvoorbeeld de GT7 showroom, die auto's zien er zo verschrikkelijk goed uit. Dit is precies waar VR tot z'n recht komt. De lak glinstert, het interieur klopt, ik ben even in een BMW gaan zitten en dat kwam zo dicht bij real life. Fan-tas-tisch. Voor elke autoliefhebber een aanrader.

Ik heb daadwerkelijk 30 seconden geraced, want ik werd meteen misselijk. Misschien was een 1000hp Porsche op Interlagos niet zo slim om mee te beginnen. Maar het is echt heel cool om te doen. Veel meer immersion dan welk flat panel dan ook.

Tot slot de games: GT7 is echt de moeite waard en voor elke racefan al bijna genoeg reden om de headset te kopen. Ik heb Horizon nog niet opgestart, RE8 wel. Dat voegt echt wat toe. Verder is de selectie nog wat dun, dus denk goed na over welke games je zou willen spelen.

Tot slot: ik ben inmiddels 40 en zit af en toe te giechelen als een klein kind. Voor mij zijn de pro's veel groter dan de cons. Dus voor elke 'glas-halfvol' gamer hier: halen dat ding.
Pagina: 1 ... 31 ... 67 Laatste