Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
NightShadow22 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:32:
[...]

Ton is jarig dus hij trakteert Oprah is er niks bij _O- _O- oOo
Misschien wat gemberkoekjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024
:| :| .... je mag een gegeven paard niet in de bek kijken maar dat is toch wel wat magertjes we hadden op zn minst het drie dubbele nivo en impact van een Oprah give away van jou verwacht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kalder schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:36:
Even de demo van resident evil en star wars gespeeld, bij RE8 viel de duizeligheid nog mee met free movement, maar bij star wars werd ik wel wat sneller duizelig, maar zal niet helpen dat ik ze vrijwel achter elkaar gespeeld heb en allebei meteen op free movement gezet heb ... Ik ben dus ook niet helemaal bestand tegen de motion sickness, gelukkig had ik er bij GT7 zo goed als geen last van, dat is sowieso de game de ik er het meest mee zal spelen.
Overigens lijken beide games mij niet helemaal mijn ding, bij resident evil moet je echt alles zelf doen en ik vind de controls nogal awkward, soms is het nog even zoeken naar de knoppen, ben daar nog een beetje onhandig in.
Ja resident evil moet je de hele tijd bedenken welke knoppen je moet indrukken. Heel onhandig. Ik heb liever een simpele shooter zoals pistol whip. Full motion zet ik niet aan, daar word ik snel misselijk van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:36
rstift schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:28:
Morgen komt mijn moeder om haar eerste VR-experience te ervaren.
Nu zou ik haar graag ondersteunen tijdens het gamen.
Hoe zou ik dat het beste kunnen doen?
Zou ik bijvoorbeeld een gewone controller kunnen aansluiten terwijl zij de motion controls gebruikt en dat ik daar door de microfoon kan praten zodat ze mij goed hoort?
Ik zag wel een optie in de instellingen zodat je ook wat van het omgevingsgeluid kan horen, maar door een microfoon spreken lijkt mij fijner. Dan kan zij gewoon mijn headset opdoen.
Laat haar vooral gaan zitten, laat haar de bril zelf afstellen (wel uitleggen eerst),geef haar de dualsense, vooral niet tegen haar gaan praten en sta paraat om het ding rustig af te pakken mocht het mis gaan.

En nee niet met Resident Evil beginnen. Zet haar in die Kayak bijvoorbeeld, dat vinden moeders altijd wel leuk.

• Ton Hasselt
NightShadow22 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:34:
[...]

:| :| .... je mag een gegeven paard niet in de bek kijken maar dat is toch wel wat magertjes we hadden op zn minst het drie dubbele nivo en impact van een Oprah give away van jou verwacht :+
Sorry geld is op, psvr2 logitech g923 drive shifter pro playseat evolution pro gt7 en re8 gold edition, reken maar uit. ;w

• rstift
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:09
VonBraunschweig schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:35:
[...]

Laat haar vooral gaan zitten, laat haar de bril zelf afstellen (wel uitleggen eerst),geef haar de dualsense, vooral niet tegen haar gaan praten en sta paraat om het ding rustig af te pakken mocht het mis gaan.

En nee niet met Resident Evil beginnen. Zet haar in die Kayak bijvoorbeeld, dat vinden moeders altijd wel leuk.
Sowieso ga ik haar laten zitten. Wil eerst ff beginnen met die 3d puzzel. Dan kan ze beetje aan de controls wennen. De controls gaan sowieso lastig worden, vandaag dat ik met haar wil kunnen praten (waar zit de R2 knop?).
Daarna toch stukje Horizon om te ervaren.
Die Kayak is de enigste game tot nu toe waar ik zelf wat motion sickness mee had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:45
NightShadow22 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:28:
[...]

Kon je die andere nog makkelijk cancellen?
Ga ik morgen regelen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Veel plezier ervan @Rivanov ! Fijn dat ie zo naar een Tweaker kan!
Ik ben weer een illusie armer, VR is niet voor mij. Hoe vet ik het ook vind en hoe graag ik wil. Ik zal moeten wachten op de Matrix Neurolink helaas.

• NightShadow22
Lekker bro, Enjoy! ben benieuwd naar je ervaringen maar dat gaan we vast lezen later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
NightShadow22 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:40:
[...]

Lekker bro, Enjoy! ben benieuwd naar je ervaringen maar dat gaan we vast lezen later
Hij wordt ziek 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
:X :X .....Hier mss straks nog eentje hahaha

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Predje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:40:
Ik ben weer een illusie armer, VR is niet voor mij. Hoe vet ik het ook vind en hoe graag ik wil. Ik zal moeten wachten op de Matrix Neurolink helaas.
Jammer dat het je niet ligt, ben benieuwd wanneer de neurolink uit komt en of je daar dan niet misselijk van wordt ;)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stime
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 20:13
https://www.resetera.com/...tracking-glitches.690037/

Handig advies voor het juist instellen van het apparaat.

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:16
Hoe vindt iedereen call of the mountain? Begin het wel wat meer te waarderen. Heb nu alle comfort settings uit gezet en dit gaat me prima af. Merk dat ik het wel snel warm krijg door al dat geklim haha. Gelukkig zeiden de reviews al dat het echt een climbing simulator zou zijn want veel meer dan dat is het voorlopig niet.

• Kalder
rstift schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:28:
Morgen komt mijn moeder om haar eerste VR-experience te ervaren.
Nu zou ik haar graag ondersteunen tijdens het gamen.
Hoe zou ik dat het beste kunnen doen?
Zou ik bijvoorbeeld een gewone controller kunnen aansluiten terwijl zij de motion controls gebruikt en dat ik daar door de microfoon kan praten zodat ze mij goed hoort?
Ik zag wel een optie in de instellingen zodat je ook wat van het omgevingsgeluid kan horen, maar door een microfoon spreken lijkt mij fijner. Dan kan zij gewoon mijn headset opdoen.
Er zit een microfoon in de headset als ik me niet vergis ;)

• Kalder
Ik heb trouwens van CotM een trial/proefversie, maar dat houd toch in dat het maar een beperkte tijd te spelen is in tegenstelling tot een gewone demo? Weet iemand hoelang? Ik kon dat nergens terug vinden en wilde hem nog niet opstarten want ik dacht dan gaat de timer vast lopen.

• rstift
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:09
Kalder schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:50:
[...]
Er zit een microfoon in de headset als ik me niet vergis ;)
Maar daar kan ik niet door praten als zij hem op haar hoofd heeft ;) :?

• VonBraunschweig
Predje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:40:
Jammer man, maar mooi om te lezen dat-ie gelijk naar een mede Tweaker gaat. Hij was er blij mee las ik. Die Neurolink zie ik ook wel zitten, lekker in een badje emo-plasma ronddobberen, de spanning erop en poef! je bent Kratos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:57
Horizon word ik te misselijk van nu. Klimmen kan mijn brein echt niet aan

Demeo is echt suuuuper vet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Eerste twee uurtjes zitten er op. Nieuwkomer op het gebied van VR en ik ben redelijk weggeblazen. Begonnen met Call of the Mountain en heb meerdere 'mind=blown' momentjes gehad. Tweede uurtje RE8 gespeeld. Qua interactie is die duidelijk een stuk minder, maar wat een sfeer!

Ik moet nog wel wennen aan het afstellen van de headset. Het voelt alsof er een kleine sweetspot is waar alles scherp is en heb de neiging om er mee te blijven prutsen. Op een gegeven moment maar los gelaten en lekker gaan spelen, maar m'n handen jeuken elke keer.

Overigens zijn de oordopjes echt meer dan prima. Heb een dure koptelefoon maar heb nog niet de neiging gehad om die erbij te pakken. De oordopjes zijn gewoon een elegante oplossing.

Hier absoluut geen spijt en weet nu al dat ik er jaren plezier van ga hebben :)

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 09:01
Ik heb vandaag direct wat mensen laten proberen. Wat ik echter lastig vind is dat wanneer je de PS5 en de PSVR2 aanzet je géén beeld meer op je TV krijgt en enkel in de PSVR2. Dat is lastig, want zeker wanneer mensen voor het eerst die headset opzetten wil je even helpen navigeren en bijvoorbeeld samen naar het afstellen van IPD etc. kijken.

Meer mensen hier last van en eventueel een fix voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
dglavimans schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:07:
Horizon word ik te misselijk van nu. Klimmen kan mijn brein echt niet aan

Demeo is echt suuuuper vet
Nice! de buit is binnen dus! :*)

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
cypher21 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:55:
[...]

Nou.... ookal laadt je ze op met telefoonlader of wat dan ook, ik heb geen idee hoe je ziet of ze vol zijn. Lampjes "gloeien" zo traag
De lampjes gloeien tijdens het opladen, zijn ze vol, dan is het lampje uit.

• lagunaloire
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 16:48
Mijn gamevingers jeuken.

Weet iemand hoe het volgende zit?

Op de aankoopsite van playstation direct staat het volgende:
"
*Er zijn voorwaarden van toepassing.

**Wanneer je iets koopt, moet je zijn aangemeld bij je account voor PSN met PS Plus-lidmaatschap. Voorwaarden zijn van toepassing: hier. PS Plus-voorwaarden: hier."

Moet je echt een actief plus lidmaatschap hebben?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Mama is weg en 2 jongste meisjes liggen in bed en dan kan ik even met mijn zoontje van alles uitproberen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUjbkJUQPTIsh1BJFBUz3-rIJGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ME0xkyDVokPNGQQTMMlRrbOP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NightShadow22
Jesp_J schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:14:
Mama is weg en 2 jongste meisjes liggen in bed en dan kan ik even met mijn zoontje van alles uitproberen 8)

[Afbeelding]
De jeugd van tegenwoordig :*) en ik vroeger helemaal in mn sas met duck hunt haha :+

• Kalder
rstift schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:58:
[...]

Maar daar kan ik niet door praten als zij hem op haar hoofd heeft ;) :?
Jawel want die luistert naar het omgevingsgeluid waar jij ook bij hoort als je praat, dat geeft hij dan door aan de koptelefoon/oordopjes, moet je wel die optie van omgevingsgeluid aan zetten, je had er dacht ik wel verschillende niveaus van.
Je kunt ook het geluid over de tv laten lopen, dan heb je als het goed is geen microfoon nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 23-02-2023 21:20 ]

• yinx84
Hoe krijg je in godsnaam GT7 in VR mode? Ik kan alleen maar in Cinematic mode spelen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
yinx84 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:22:
Hoe krijg je in godsnaam GT7 in VR mode? Ik kan alleen maar in Cinematic mode spelen 8)7
Zou moeten werken als je hem geupdate hebt, wel alleen tijdens de races en het bekijken van autos/scapes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Potverdikkie wat een mooi ding!!!

Echt een wereld van verschil met PSVR (1). Qua setup (geen onhandige camera), qua controls (ik had geen Move) en qua beeldkwaliteit vind ik het toch echt wel een heel stuk scherper. Plus dat het beeld zelf natuurlijk veel mooier is.

Wel een beetje jammer dat de accu's van de controllers leeg worden geleverd, moeten nu dus even op de lader liggen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyknockerNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:50
yinx84 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:22:
Menu's in gt7 zijn gewoon flat. Op het moment dat je gaat racen is het vr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:18
Wie gaat er straks de State of Play kijken in vr?
Ik had het zelf graag gedaan maar daarvoor komt de mijne te laat.

• HertogJack
  • Laatst online: 13-09 22:34
FireStarter schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:12:
[...]

Fixed. Reboot.

Ik weet hoe de game eruit ziet zonder pedal.

Saai en verwarrend 😆
Bij mij viel links net ook uit tijdens kayaken in noorwegen.. heb je het al vaker gehad??

psn: HertogJack

• Jesp_J
AppleFan2007 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:27:
Wie gaat er straks de State of Play kijken in vr?
Ik had het zelf graag gedaan maar daarvoor komt de mijne te laat.
Kun je die dan in VR bekijken?

• Rivanov
Oké, m’n vuurdoop gehad. Korte vraag; ik kijk nogal door een “buis”. Heb echt best veel zwart om m’n beeld heen. Is dit normaal of mis ik een setting.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Richh
Rivanov schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:28:
Oké, m’n vuurdoop gehad. Korte vraag; ik kijk nogal door een “buis”. Heb echt best veel zwart om m’n beeld heen. Is dit normaal of mis ik een setting.
Heb je de visor wel weer wat dichter op je hoofd gezet? Met het knopje rechtsboven op de PSVR? Lekker dicht op je hoofd drukken zodat dat zwarte rubber tegen je hoofd aan zit en bijna afsluit.

Kijk de FOV is geen 180 graden, dat is ook weer zo. Maar 'kijken door een buis' herken ik ook niet.

• Ton Hasselt
Rivanov schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:28:
Vignetting uitzetten geloof ik.

• AppleFan2007
Jesp_J schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:28:
[...]

Kun je die dan in VR bekijken?
Echte VR zal het niet zijn maar cinematic mode zou toch moeten lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Net even horizon gespeeld, echt supervet.

• Rivanov
Ton Hasselt schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:33:
[...]

Vignetting uitzetten geloof ik.
Bij de PSVR Settings? Of ingame?

• Ton Hasselt
Rivanov schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:35:
[...]

Bij de PSVR Settings? Of ingame?
Ingame lijkt me.
Maar misschien kan het ook in de settings, is wat makkelijker.

[ Voor 15% gewijzigd door Ton Hasselt op 23-02-2023 21:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Mijn god, wat een goeie bril. Ik ben erg te spreken over het systeem. Zo makkelijk op te zetten/in te stellen.
Het beeld is mooi scherp en helder en kleurrijk tov de Oculus Rift. Wat een vooruitgang is er geboekt in 7 jaar tijd.
Voor de nieuwelingen in VR. Ja dit is een vooruitgang tov toen. Verlaag je verwachtingen qua realiteit verwachting, het is nog geen 16k per oog, maar 2k.

M’n vrouw werd direct misselijk in de kayak.
Ze kan als ze weer durft beter moss spelen ofzo. Of Tetris.

Ik merk nu al dat ik deze bril vaker ga gebruiken want de console staat op een centralere plek in huis. Veel toegankelijker.

En nu me inhouden in het kopen van spellen 🤣

w00t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
Kalder schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:24:
[...]

Zou moeten werken als je hem geupdate hebt, wel alleen tijdens de races en het bekijken van autos/scapes
Werkt inderdaad nu.

Sodeju ik vind 't wel een ervaring! Paar rondjes geraced en merkte daarna dat ik met m'n kaken op elkaar geklemd zat :D moest ze even ontspannen. Moest ook een reflex onderdrukken om m'n achteruitkijkspiegel niet bij te stellen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:26
Denk dat die hoge verwachtingen ook deels komen door de termen 4K en HDR.

Als je nog nooit een VR bril gebruikt hebt kan ik mij goed voorstellen dat het dan wat tegenvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Tot nu toe ook meer dan tevreden over de kwaliteit.
Merk dat ik bij opzetten al beetje muscle memory krijg zodat de sweetspot goed is.
In mijn geval de band wat meer naar beneden doen. En dan aandraaien.

Even RE8 demo gespeeld.
Dat wapens laden is echt wel vet. Veel toffer dan pres [] to reload.

Maar merk nog wel dat ik nog niet zo goed tegen bewegen kan.
Ik moet dat echt rustig doen. En niet te lang.
Hoop echt wel dat dit gaat wennen. Want de rest is toch echt wel een experiance.

Dit weekend maar eens GT7 uitproberen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:10
schumi1986 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:47:
Denk dat die hoge verwachtingen ook deels komen door de termen 4K en HDR.

Als je nog nooit een VR bril gebruikt hebt kan ik mij goed voorstellen dat het dan wat tegenvalt.
Ik heb nog nooit een vr bril gebruikt en ik vind het echt super mooi. Begin van horizon zit je gewoon in een efteling attractie.

• HertogJack
Gt7 met controller word ik niet misselijk.. met kayaking moet ik wel uitkijken..

• Rivanov
Hmm.. of ik doe echt iets verkeerd of ik had toch een ander idee bij m’n eerste VR ervaring. Maar het gevoel door een buis te kijken doet wel af aan de ervaring. Ik weet niet goed hoe ik het omschrijven, maar heb gewoon rondom mijn beeld heel veel zwart waardoor ik voor m’n gevoel alsnog naar een 2D beeld kijk.

Heb gewoon continue een “helm” op waarbij je tegen het schuim van de helm aan zit te kijken.
Iets anders kan ik het niet verwoorden haha.

Am I missing something?

• FireStarter
What the bat is hilarisch 🤣 , zijn er nog meer?

w00t

• Ton Hasselt
Rivanov schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:09:
Hmm.. of ik doe echt iets verkeerd of ik had toch een ander idee bij m’n eerste VR ervaring. Maar het gevoel door een buis te kijken doet wel af aan de ervaring. Ik weet niet goed hoe ik het omschrijven, maar heb gewoon rondom mijn beeld heel veel zwart waardoor ik voor m’n gevoel alsnog naar een 2D beeld kijk.

Heb gewoon continue een “helm” op waarbij je tegen het schuim van de helm aan zit te kijken.

Am I missing something?
Waarschijnlijk zit je buiten je area.

• Rivanov
Ton Hasselt schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:12:
[...]

Waarschijnlijk zit je buiten je area.
M’n playing area bedoel je? Die je vooraf moet scannen? Die moet ik groter maken?

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:19

Am I missing something?
Ik denk dat dit vrij normaal is hoor, mits je wel de lensen naar je toe hebt geschoven natuurlijk: zo dicht mogelijk op je gezicht = zo breed mogelijk field of view.

Het is denk ik de grootste 'schok' voor nieuwe VR gebruikers; je verwacht niet dat je - inderdaad - niet volledig zicht hebt, maar alsof je een helm op hebt. Dat, en de 'waas' die toch wel duidelijk aanwezig is, kunnen afknappers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Rivanov schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:14:
[...]

M’n playing area bedoel je? Die je vooraf moet scannen? Die moet ik groter maken?
Probeer eens, mijn vrouw had hetzelfde, maar die zat niet waar ik zat en waarop ik hem ingesteld had.

• Rivanov
mikkelnl schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:14:
[...]

Ik denk dat dit vrij normaal is hoor, mits je wel de lensen naar je toe hebt geschoven natuurlijk: zo dicht mogelijk op je gezicht = zo breed mogelijk field of view.

Het is denk ik de grootste 'schok' voor nieuwe VR gebruikers; je verwacht niet dat je - inderdaad - niet volledig zicht hebt, maar alsof je een helm op hebt. Dat, en de 'waas' die toch wel duidelijk aanwezig is, kunnen afknappers zijn.
Ja, ik moet echt m’n hoofd draaien om in de auto naar buiten te kijken. Als ik gewoon naar voren kijk dan zie ik niets aan de zijkant. En heb de lenzen strak tegen m’n hoofd geplakt.

• Joziastoemp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-07-2023
Ik heb zojuist de psvr2 besteld met standaard levering. Als ik echter in de bestelbevestiging kijk zie ik dat mijn huisnummer er niet bij staat! Ik kan dit ook nergens meer aanpassen en de bestelling ook niet annuleren. Iemand enig idee of ik Playstation Direct kan bereiken want een klantenservice lijkt niet echt te bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Joziastoemp schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:27:
Ik heb zojuist de psvr2 besteld met standaard levering. Als ik echter in de bestelbevestiging kijk zie ik dat mijn huisnummer er niet bij staat! Ik kan dit ook nergens meer aanpassen en de bestelling ook niet annuleren. Iemand enig idee of ik Playstation Direct kan bereiken want een klantenservice lijkt niet echt te bestaan.
Iemand in jouw straat gaat heel blij zijn. 😅

• HertogJack
Joziastoemp schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:27:
Snel annuleren en opnieuw bestellen?

• Joziastoemp
HertogJack schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:31:
[...]

Snel annuleren en opnieuw bestellen?
Dit kan dus niet, moet binnen 30 minuten gebeuren...

• Ton Hasselt
Joziastoemp schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:42:
[...]

Dit kan dus niet, moet binnen 30 minuten gebeuren...
Volgens mij moet je naar order look up gaan.

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10

Am I missing something?
Waar ervaar je dit? In beweging maken veel games een deel van het beeld zwart. Als je verder alles goed hebt staan zou je echt geen kijkdoos moeten ervaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jesp_J
De tweede avond met de PS VR2 zit er ook weer op (controllers waren bijna leeg). Mijn buurman wilde vandaag ook even proberen eigenlijk nog nooit VR gedaan (maar heeft wel een stuurtje voor GT op zijn PS3). Na 1.5 rondje Spa lag meneer hier op de bank omdat hij hoofdpijn kreeg en heel misselijk was. Blijkbaar is GT7 toch te heftig om mee te beginnen (zeker als je 2x crasht en dan in het rond tolt). Ikzelf heb toen nog wat rondjes gereden en ik kan er blijkbaar heel goed tegen want ik heb nergens last van. Zal de volgende keer eens een paar keer opzettelijk crashen en spinnen kijken of dat wat met me doet.

Daarna met mijn zoontje van bijna 6 even CofM gespeeld en dan met de comfort setting op veteran want dat geeft de beste immersie. Hij vind het ook super leuk en ik stond er van te kijken hoe snel hij de besturing van het lopenn pijl en boog schieten en dingen oppakken doorhad (het klimmen moet hij nog ff oefenen). En na 20 min vond ik het wel genoeg (hij niet >:) ) maar hij was ook totaal niet misselijk of ongemakkelijk er van.

Daarna nog een uurtje Kayak VR gedaan leuke relaxte game maar ik moet nog wel wat oefenen want ik ga niet altijd de goeie kant uit. Heb ik in het echte leven ook last van met kayakken 8)7 . Maar ook hier word ik totaal niet misselijk.

Ik kan er blijkbaar heel goed tegen dat als mijn ogen beweging zien en mijn lichaam de beweging niet voelt. Andersom gaat het bij mij juist mis in de rups, of de zweefmolen wordt ik wel snel misselijk omdat mijn lichaam beweging voelt en mijn ogen niet of niet dezelfde beweging zien.

Ik ben er trouwens ook achter waarom ik de dingen van dichtbij niet goed scherp zag. Ik heb nu mijn lenzen in gedaan (0.75 cilindrische en -0.5 sterkte) en dat helpt al een heel stuk. Ik dacht dat mijn lenzen/bril vooral voor veraf waren en ik met VR dat niet echt nodig zou hebben maat dus toch wel. Dus als je scherpte mist bijvoorbeeld in het dashboard van je auto in GT7 is het misschien een teken om een keer je ogen te laten checken. Ik denk er nu over om ze ook maar weer een keer te laten checken en te kijken of mijn sterkte niet wat veranderd is de afgelopen 3 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 23:56

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Rivanov misschien toch ook je andere exemplaar die nog onderweg is proberen.
Misschien heb je het misselijkmakende exemplaar van Predje te pakken?
Ik heb echt niks van een “buis” / kijkdoos ervaren..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darkyduck
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-02-2023
Vanmiddag binnen, ter vergelijking: Ik heb alleen ervaring met de HTC vive one die ik al een tijdje niet gebruik omdat de vrouw de laser-boxes in de woonkamer zat was. Ter vergelijking met de HTC Vive One scoort de VR2 op:

+++ Gebruiksgemak: Hoewel bekabeld is het een stuk eenvoudiger dan die laserboxejes, kabelboom + tower PC aansluiten voor de Vive.
++Aanbod serieuzere games: HTC Vive waren veel gimmick / demo-achtige VR games. VR2 heeft nu al een meer volwassen line-up (behalve beat saber)
++ Prijs: Als early adapter betaalde ik de hoofdprijs + een zware GPU in mijn PC voor de HTC Vive One
++ Comfort: Ik vind hem beter zitten, see through camera, hoofdteloon eleganter opgelost etc
++ Kwaliteit scherm: Is echt veel beter al hoop je ergens op meer natuurlijk maar overall dik voor elkaar
+ Motion sickness: De sony lijkt flink beter te scoren op dit vlak maar ik heb nu wel 2 reispiletjes genomen. Pistol whip is toch wel erg heftig maar man man man wat ben ik verslaafd aan No Man's Sky. Dat spel kan ik echt relexed op mijn stoel spelen zonder last. Heb het niet eerder gespeeld en ben dus lekker rustig aan het verkennen en craften, maar wat een immersie, echt zo gaaf. Kan het iedereen aanraden die van open world sc-fi houdt.

-- De set and controllers voelen wat fragieler en minder solide aan dan de One: Time wil tell....
--Het afstellen is iets meer gepruts (heb kinderen rondlopen die ook willen spelen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joziastoemp
Ton Hasselt schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:43:
[...]

Volgens mij moet je naar order look up gaan.
Daar staat exact hetzelfde, kan niets aanpassen of selecteren. Denk morgen maar playstation proberen te bellen.

• Rivanov
Michiel_1982 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:44:
[...]

Waar ervaar je dit? In beweging maken veel games een deel van het beeld zwart. Als je verder alles goed hebt staan zou je echt geen kijkdoos moeten ervaren.
In iedere game. GT 7, Horizon demo en Star Wars demo.

In GT 7 zelfs in de VR Showroom. Zowel buiten de auto als in de auto.

Morgen nog maar eens alles rustig op m’n gemak instellen. Vanavond toch wat gehaast gedaan om maar zo snel als mogelijk te kunnen beginnen.

En misschien is het wel normaal wat ik zie, en hoort het gewoon bij VR. Maar dat is dan wel voor mij persoonlijk een tegenvaller. ;)

Maar wacht eerst morgenochtend af. Misschien wordt ik dan alsnog van m’n sokken geblazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Joziastoemp schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:48:
[...]

Daar staat exact hetzelfde, kan niets aanpassen of selecteren. Denk morgen maar playstation proberen te bellen.
Playstation of de vervoerder gaan je echt wel contacteren voor het juiste nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonBraunschweig

Am I missing something?
Ik ben bang van niet. Ik kan alleen maar als tip meegeven: visor goed afstellen met tekst in beeld, het zijn maar 2 dials. En dan gaan gamen in VR, oftewel je hoofd bewegen. De zogenaamde sweetspot (scherp dichtbij en veraf vat ik maar samen) is wat mij betreft nu groot genoeg om helemaal in de game op te kunnen gaan en genieten van het VR perspectief, maar je moet niet met je ogen 'te ver van het midden' gaan. Je zal je hoofd zelf dus meer moeten bewegen ipv alleen je ogen.

Dan gaat die kijkbuis vanzelf weg. Ik heb net die Franse track gereden, geen circuit maar openbare weg in de bergen. Dan scheur je op een gegeven moment naar beneden een vallei in, even over een heuvel en daarna nogmaals naar beneden. Die panoramaview twee keer, dat vond ik echt zo ontzettend mooi in VR.

Maar ik ben Ace Combat gewend dus hou er wel van om als een zotte mijn kop rond te draaien:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Rivanov schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:48:
[...]

Morgen nog maar eens alles rustig op m’n gemak instellen. Vanavond toch wat gehaast gedaan om maar zo snel als mogelijk te kunnen beginnen.

En misschien is het wel normaal wat ik zie, en hoort het gewoon bij VR. Maar dat is dan wel voor mij persoonlijk een tegenvaller. ;)

Maar wacht eerst morgenochtend af. Misschien wordt ik dan alsnog van m’n sokken geblazen.
Ik begrijp wel wat je bedoelt en als ik er op let zie ik dat ook. Het hoort echter wel bij VR, mijn HTC Vive die ik jaren geleden had, was eigenlijk nagenoeg hetzelfde qua FOV.

Als je er niet teveel op probeert te letten en op gaat in de game, valt het snel niet meer op. Tenminste dat is mijn ervaring na een paar uurtjes met de PSVR2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

State of Play VR games waren niet echt heel indrukwekkend.

Synapse zag er wel cool uit, die andere 4 vond ik tegen vallen.

https://www.youtube.com/live/Us81cwC69fA?feature=share

VR games komen als eerste aan de beurt.

[ Voor 28% gewijzigd door Ace op 23-02-2023 22:54 ]

• Jesp_J
Ace schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:52:

Mij lijkt Green Hell VR ook best leuk eigenlijk

[ Voor 10% gewijzigd door Jesp_J op 23-02-2023 23:10 ]

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 13:02
Ace schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:52:

Flinke teleurstelling inderdaad. De hardware van de headset lijkt wel prima te zijn, echter als ik nu realistisch kijk naar de beschikbare games en wat er in de nabije toekomst uit gaat komen zie ik het wel wat somber in :( had meer van de lineup verwacht

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:57
Hoe bergen jullie eigenlijk de headset op? Heb hem nu maar gewoon buiten het kastje gelegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:17
Woah! Was om 22:00u klaar met werken. Daarna uitgepakt en ingesteld. Kayak gespeeld en dat tripte me. Ik voelde alsof ik echt zat te deinen op de zee. Maar ik zat stil op mijn stoel. Hoe dan. 🙈maar was een beetje te moe om door te gaan. Van het weekend maar eens goed testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
Junia schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:18:
[...]

Flinke teleurstelling inderdaad. De hardware van de headset lijkt wel prima te zijn, echter als ik nu realistisch kijk naar de beschikbare games en wat er in de nabije toekomst uit gaat komen zie ik het wel wat somber in :( had meer van de lineup verwacht
1 van de redenen waarom ik nooit de eerste vr gekocht is omdat de games er niet waren. Juist gtSport, al was dat ook maar 1 game mode, astro rescue mission en uiteindelijk minecraft spraken mij aan.
Zelfs van Sony uit kwamen er eigenlijk geen games, hopelijk brengen ze hier snel verandering in en dan denk ik dat de psvr 2 zeker een succes wordt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NightShadow22
BIZAR!!!! de setup was al zeer indrukwekkend als VR leek, en daarna een uurtje Call of the mountain gespeeld damnnnnnnn......Totaal geen last van motion sickness al is de play area wel even wennen, stond een x met mn controller tegen de Oled C1 te hengsten (Free Movement, en vooruit bewegen door bewegingen met de armen te maken etc ( speel games het liefst zo immersive mogelijk).... Verder GEWELDIG!!! bizarr gewoon wow! :9~ :9~ :9~

[ Voor 18% gewijzigd door NightShadow22 op 24-02-2023 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
darkyduck schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:45:
Vanmiddag binnen, ter vergelijking: Ik heb alleen ervaring met de HTC vive one die ik al een tijdje niet gebruik omdat de vrouw de laser-boxes in de woonkamer zat was. Ter vergelijking met de HTC Vive One scoort de VR2 op:

+++ Gebruiksgemak: Hoewel bekabeld is het een stuk eenvoudiger dan die laserboxejes, kabelboom + tower PC aansluiten voor de Vive.
++Aanbod serieuzere games: HTC Vive waren veel gimmick / demo-achtige VR games. VR2 heeft nu al een meer volwassen line-up (behalve beat saber)
++ Prijs: Als early adapter betaalde ik de hoofdprijs + een zware GPU in mijn PC voor de HTC Vive One
++ Comfort: Ik vind hem beter zitten, see through camera, hoofdteloon eleganter opgelost etc
++ Kwaliteit scherm: Is echt veel beter al hoop je ergens op meer natuurlijk maar overall dik voor elkaar
+ Motion sickness: De sony lijkt flink beter te scoren op dit vlak maar ik heb nu wel 2 reispiletjes genomen. Pistol whip is toch wel erg heftig maar man man man wat ben ik verslaafd aan No Man's Sky. Dat spel kan ik echt relexed op mijn stoel spelen zonder last. Heb het niet eerder gespeeld en ben dus lekker rustig aan het verkennen en craften, maar wat een immersie, echt zo gaaf. Kan het iedereen aanraden die van open world sc-fi houdt.

-- De set and controllers voelen wat fragieler en minder solide aan dan de One: Time wil tell....
--Het afstellen is iets meer gepruts (heb kinderen rondlopen die ook willen spelen)
Kan ik me in vinden. Alleen maar plusjes.

Enige wat me een beetje verbaast is de State of play. Zou toch een ding moeten zijn toch? Misschien de volgende dan. Want andere studio’s zullen de Psvr2 ook wel krijgen en denken dan, het zou wel heel vet zijn om idee X te realiseren.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrChair
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 15:37
dglavimans schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:20:
Hoe bergen jullie eigenlijk de headset op? Heb hem nu maar gewoon buiten het kastje gelegd
Misschien dan wel uitkijken dan dat er geen direct zonlicht op de lenzen kan schijnen.
Ik weet niet precies hoe deze lenzen werken, maar je wil niet dat er een gat brandt in de oled schermen...

Ik heb hem zelf gewoon in mijn tv-meubel achter een klep liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:13
Heftig dit haha.

Casual gamer hier en voor het eerst een VR bril op. Echt een nieuwe beleving van gamen. Tot nu toe alleen snel ingesteld en een uurtje Gran Turismo gespeeld. Echt heel vet, wil er gelijk een stuurtje bij halen haha.

2 dingetjes wel:
- De graphics zijn zeker niet vergelijkbaar met een high end tv, door alle hype en 4K marketing waren mijn verwachtingen iets te hoog.
- Als je eenmaal aan het racen bent let je daar niet zoveel meer op. Na een tijdje moest ik toch ff stoppen vanwege motion sickness. Blijkbaar dachten m'n hersenen echt dat ik 100km/u+ door de bochten vloog in een AMG haha.

Straks even horizon proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:04

Major_ton

Shoot!

Vroeger werd ik echt nergens misselijk van, maar op dit moment is een half uurtje spelen écht de max voor mij. Dan voel ik de misselijkheid al goed, maar hopelijk ga ik er nog aan wennen. Horizon vind ik echt wel heel leuk in VR. Dat klimmen langs de rotswanden, soms heb je het idee dat je het gewoon voelt met je hele lichaam. Het is een bizarre mindfuck af en toe. Weet iemand of de glider uit de Forbidden West er ook in zit? Dat lijkt mij wel bijzonder. Richting het einde van een klif rennen en dan met beide handen boven je hoofd die glider vasthouden en ondertussen lekker om je heen kijken. Zal ook wel weer een aanleiding tot kotsen zijn, ik wil verdomme naar beneden gliden nadat ik de top bereikt heb oOo

Wat ik eigenlijk niet echt verwacht had (misschien ging ik van teveel uit..), is dat de beeldkwaliteit van de VR games zelf echt wel heel erg goed is, maar dat juist de headset een beperkende factor is dankzij de color fringing en de soort van pixelachtige waas die vlak voor het beeld zweeft. Het zorgt af en toe toch wel voor een disconnect tussen je brein en de spelwereld. Je bent je er dan te erg van bewust dat je nog naar een display in een 'helm' zit te kijken. In de cinematic mode valt het nog het beste op en films of series kijken zijn daarom niet zo leuk als dat ik gehoopt had. Die color fringing snap ik wel waar dat door komt, maar waar die soort van waas nou door ontstaat is mij niet echt duidelijk.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Weet je wat ik nou vervelend vind aan de PSVR2, die lange kabel die niet los kan. Had makkelijker geweest met opbergen, mooie stand of zo. Nu ziet er 10m (overdreven lengte) kabel aan :)

[ Voor 5% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 24-02-2023 09:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:34
Nou, mijn eerste 2,5 uur PSVR2 zitten erop.

Nadat vrouwlief iets over negenen zei dat ze naar bed ging, deed ik inwendig een klein sprongetje van opwinding en spurtte ik naar boven om de anonieme bruine doos te verwijderen zodat de PSVR2 zijn ware jasje kon laten zien.

Mooie doos, netjes ingepakt en lekker "simpel". Alleen wat boekjes, oordopjes, USB-C kabel, 2 Motion Controllers en de Headset zelf. Een schril contrast met de enorme kluwen aan draden en apparaten van de PSVR, uiteraard ten positieve van de PSVR2.

Het aansluiten was een fluitje van een cent; na het inpluggen van de headset op de USB-C aansluiting aan de voorzijde van de PS5 werd ik keurig door de installatie heen geleid. Ik heb het geluk dat ik boven op zolder een heuse Mancave heb met relatief veel beweegruimte, dus de standaard scan (die er best indrukwekkend uit zag) ging al heel erg prima, en na wat handmatige aanpassingen kon ik aan de slag met mijn eerste game.

Ik besloot met Horizon te beginnen, omdat ik de Sense Controllers ook wilde proberen. CotM niet gekocht, wel demo gedownload vanaf het werk vandaag. Eerste indruk bij de eerste beelden; wow! Wat vet om vanaf een afstand die waterval zo helder en scherp te zien. En de visuals op de personen waren ook echt gewoon prima! Merkbaar beter dan bij de eerste generatie PSVR. De kleuren spatten ook van de schermen, en HDR heeft echt een toevoeging t.o.v. de PSVR. Maar na de eerste wow begonnen ook wat twijfels... Het "duikbril" effect lijkt meer aanwezig dan bij de eerste generatie, ondanks een hogere FOV. Met instellingen kreeg ik dit niet beter. Bij de eerste versie had je dit uiteraard ook, maar vergat ik het misschien meer gezien de nieuwe ervaring. Het screen door effect is ook nog steeds aanwezig, maar veel minder dan de PSVR en wat mij betreft absoluut niet hinderlijk.

Daarna GT7 aangeslingerd. Eerste rondje: wow! Echt wel dik en duidelijk merkbaar een verbetering t.o.v. de simpele VR ervaring van GT Sport, om over de graphics nog maar te zwijgen. Maar ook hier een "duikbril" gevoel en toch een lichte teleurstelling omtrent de graphics, die diverse (Youtube) reviewers er toch een stuk rooskleuriger uit lieten zien dan wat daadwerkelijk het geval is.
Aan de andere kant; ik ging een cup doen over 3 wedstrijden / circuits, en als je eenmaal in de flow zit dan vallen deze nadelen allemaal helemaal weg, want de immersie is geweldig! Bochten zijn veel beter aan te snijden door het kunnen zien van diepte. De spanning is er meer doordat je in spiegels kan kijken, en gevoel van snelheid is veel meer aanwezig. Ik kan me goed voorstellen dat men niet meer snel terug kan naar 2D na het spelen van VR racegames. En een multiplayer pot zal alleen maar intenser zijn op deze manier.

Daarna nog een demo gedaan van Puzzling Places. Wat een tof spel! Zoals iemand het eerder in dit topic noemde een soort VR Lego. En nog pittiger dan ik vooraf dacht. Maar wel heel leuk en prima visuals.

Al met al ben ik gezien de enorme verwachtingen en hype (wellicht ook gecreëerd door -gesponsorde?- Youtubers wellicht een tikkeltje teleurgesteld. Niet zozeer in wat het apparaat kan, maar meer in de zogenaamde sprong voorwaarts t.o.v. de PSVR1. Maar aan de andere kant zie ik het enorme potentieel en verbetering ten opzichte van de eerste versie. Het is misschien ook een kwestie van inkomen, instellen, en genieten. Want als je eenmaal in een game zit en gezogen wordt, is de ervaring ongeëvenaard :)

Pro's:
  • Ease of setup
  • Scherpte duidelijk beter dan PSVR1
  • Ik heb nauwelijks last gehad van Motion sickness, was bij PSVR bij sommige games wel anders :+
  • Sense Controllers vele malen beter dan Move Controllers van voorgaande versie.
  • Meegeleverde oordopjes zijn helemaal niet slecht.
Cons:
  • Verwacht geen 4K graphics, of graphics zoals de Youtubers wellicht voor doen komen.
  • Duikbril effect, zwarte randen rondom scherm. (wanneer je in een game gezogen wordt, vergeet je dit wellicht snel).

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:41

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Voor de mensen die het nog niet weten. Ik heb een live review gedaan van de PSVR2. Ik heb hem zo eerlijk mogelijk geprobeerd te beoordelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
Rivanov schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:48:
[...]

Hier alles haarscherp dus denk ik beter even opnieuw de setup doorlopen en ingame bij al je games vignetting uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ik heb er dus nog helemaal geen games bij maar heb me vanavond al heel goed vermaakt met de gratis demo's. Horizon vond ik echt indrukwekkend!

Baal ergens wel dat die hele game nog €70 moet kosten en dat ik in mijn gretigheid een paar maanden geleden niet doorhad dat ik het pack had moeten kopen.

Puzzling Places is overigens ook best grappig, zeker als 'techdemo'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Net CotM gespeeld. Fantastisch, echt een bijzondere ervaring.
Motion sickness valt me mee, maar blijft wel puntje. Niet misselijk, maar ook niet helemaal ok.
Na 30 min gestopt. En dan is ineens mn 65” tv ieniminie vergeleken met het virtuele display :)
GT7 is wel makkelijker spelen zo. Een race die me eerst maar niet lukte nu in een keer gewonnen, puur omdat je veel meer gevoel hebt over je positie op de weg en waar de rest rijdt.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-02-2023 02:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:13
Richh schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 01:45:
Ik heb er dus nog helemaal geen games bij maar heb me vanavond al heel goed vermaakt met de gratis demo's. Horizon vond ik echt indrukwekkend!

Baal ergens wel dat die hele game nog €70 moet kosten en dat ik in mijn gretigheid een paar maanden geleden niet doorhad dat ik het pack had moeten kopen.

Puzzling Places is overigens ook best grappig, zeker als 'techdemo'.
Horizon echt een aanrader idd! Net een uurtje gespeeld, wauw gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:54
dglavimans schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:20:
Sony adviseert momenteel het in de witte doos op te bergen. Dat doe ik nu dus ook maar voor de vorm. Ik heb een oude stalen bak van Philips die ik ervoor ga gebruiken uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Denman schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 00:59:
Nou, mijn eerste 2,5 uur PSVR2 zitten erop.

Nadat vrouwlief iets over negenen zei dat ze naar bed ging, deed ik inwendig een klein sprongetje van opwinding en spurtte ik naar boven om de anonieme bruine doos te verwijderen zodat de PSVR2 zijn ware jasje kon laten zien.

Mooie doos, netjes ingepakt en lekker "simpel". Alleen wat boekjes, oordopjes, USB-C kabel, 2 Motion Controllers en de Headset zelf. Een schril contrast met de enorme kluwen aan draden en apparaten van de PSVR, uiteraard ten positieve van de PSVR2.

Het aansluiten was een fluitje van een cent; na het inpluggen van de headset op de USB-C aansluiting aan de voorzijde van de PS5 werd ik keurig door de installatie heen geleid. Ik heb het geluk dat ik boven op zolder een heuse Mancave heb met relatief veel beweegruimte, dus de standaard scan (die er best indrukwekkend uit zag) ging al heel erg prima, en na wat handmatige aanpassingen kon ik aan de slag met mijn eerste game.

Ik besloot met Horizon te beginnen, omdat ik de Sense Controllers ook wilde proberen. CotM niet gekocht, wel demo gedownload vanaf het werk vandaag. Eerste indruk bij de eerste beelden; wow! Wat vet om vanaf een afstand die waterval zo helder en scherp te zien. En de visuals op de personen waren ook echt gewoon prima! Merkbaar beter dan bij de eerste generatie PSVR. De kleuren spatten ook van de schermen, en HDR heeft echt een toevoeging t.o.v. de PSVR. Maar na de eerste wow begonnen ook wat twijfels... Het "duikbril" effect lijkt meer aanwezig dan bij de eerste generatie, ondanks een hogere FOV. Met instellingen kreeg ik dit niet beter. Bij de eerste versie had je dit uiteraard ook, maar vergat ik het misschien meer gezien de nieuwe ervaring. Het screen door effect is ook nog steeds aanwezig, maar veel minder dan de PSVR en wat mij betreft absoluut niet hinderlijk.

Daarna GT7 aangeslingerd. Eerste rondje: wow! Echt wel dik en duidelijk merkbaar een verbetering t.o.v. de simpele VR ervaring van GT Sport, om over de graphics nog maar te zwijgen. Maar ook hier een "duikbril" gevoel en toch een lichte teleurstelling omtrent de graphics, die diverse (Youtube) reviewers er toch een stuk rooskleuriger uit lieten zien dan wat daadwerkelijk het geval is.
Aan de andere kant; ik ging een cup doen over 3 wedstrijden / circuits, en als je eenmaal in de flow zit dan vallen deze nadelen allemaal helemaal weg, want de immersie is geweldig! Bochten zijn veel beter aan te snijden door het kunnen zien van diepte. De spanning is er meer doordat je in spiegels kan kijken, en gevoel van snelheid is veel meer aanwezig. Ik kan me goed voorstellen dat men niet meer snel terug kan naar 2D na het spelen van VR racegames. En een multiplayer pot zal alleen maar intenser zijn op deze manier.

Daarna nog een demo gedaan van Puzzling Places. Wat een tof spel! Zoals iemand het eerder in dit topic noemde een soort VR Lego. En nog pittiger dan ik vooraf dacht. Maar wel heel leuk en prima visuals.

Al met al ben ik gezien de enorme verwachtingen en hype (wellicht ook gecreëerd door -gesponsorde?- Youtubers wellicht een tikkeltje teleurgesteld. Niet zozeer in wat het apparaat kan, maar meer in de zogenaamde sprong voorwaarts t.o.v. de PSVR1. Maar aan de andere kant zie ik het enorme potentieel en verbetering ten opzichte van de eerste versie. Het is misschien ook een kwestie van inkomen, instellen, en genieten. Want als je eenmaal in een game zit en gezogen wordt, is de ervaring ongeëvenaard :)

Pro's:
  • Ease of setup
  • Scherpte duidelijk beter dan PSVR1
  • Ik heb nauwelijks last gehad van Motion sickness, was bij PSVR bij sommige games wel anders :+
  • Sense Controllers vele malen beter dan Move Controllers van voorgaande versie.
  • Meegeleverde oordopjes zijn helemaal niet slecht.
Cons:
  • Verwacht geen 4K graphics, of graphics zoals de Youtubers wellicht voor doen komen.
  • Duikbril effect, zwarte randen rondom scherm. (wanneer je in een game gezogen wordt, vergeet je dit wellicht snel).
Ben dus niet de enige met duikbril gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Misschien een rare vraag maar op welke manier wordt de play area gebruikt door de headset en/of games? Ik voldoe net niet aan de 2x2m waar ik speel maar heb hier niets van gemerkt tijdens bijv. Horizon of RE8. Af en toe buig ik ergens heen om iets te pakken, maar daar heb je geen 2x2m voor nodig. Stilstaand ging beide games echt prima.

Zijn er dan games waar je wel moet lopen? En zie je dan ook in-game waar de edges van je play area zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Las net op ResetEra trouwens nog een tip m.b.t. je playing area.
Ik merkte het gisteren namelijk ook in GT 7, dat ik heel snel zo'n wireframe te zien kreeg als ik een klein beetje naar voren ging hangen.
Wat blijkt nu het geval te zijn.

Je stelt manueel je Playing Area in waarbij je omgeving gescanned wordt. Dit is voor je Standing Position.
Echter, wanneer je vervolgens kiest voor Seated, dan krijg je die cirkel om je heen en is je Playing Area veel beperkter.

Wat je dus klaarblijkelijk moet doen is altijd kiezen voor Standing. Maar je kunt vervolgens gewoon gaan zitten, en hebt dan alsnog de ruimtelijke Playing Area van de Standing positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-08 07:41
2 jaar geleden de PSVR1 aangeschaft en gisteren de PSVR2 in ontvangst mogen nemen.
Tot nu toe Tetris effects en Cotm gespeeld.

Ik volg de kritische commentaren wel: hoe positief sommige reviewers ook mogen zijn, je kan niet voorbij het feit dat er een waas is. Noem het screendoor effect of mura of nog iets anders, het is er. Ik zie het vooral bij Cotm (zeer helder beeld) maar voorlopig praktisch niet bij Tetris (de eerste levels, waar het voornamelijk donkere achtergronden zijn).

Wat me ook opvalt is dat de tekst niet altijd even scherp is, maar dat kan liggen aan het feit dat ik de bril nog verkeerd hanteer: als je enkel je ogen beweegt om je blik te focussen op iets wat zich meer naar de rand van de bril bevindt zie je algauw dat je wat scherpte verliest, wat dan weer verbetert wanneer je je hoofd beweegt zodat je focus terug in het midden van de bril zit.

Bij de eerste keer Tetris spelen met de PSVR2 had ik het idee: is het dit maar? Ik zag nog steeds genoeg pixels en de wazige randen van de blokjes. Maar daarna starte ik Tetris met de PSVR1, en ik kan toch bevestigen dat het een serieuze sprong voorwaarts is met de PSVR2 qua scherpte. Ik weet niet of ik nu nog ooit PSVR1 ga willen spelen, ondanks de collectie spelletjes die nog ligt te wachten.

Cotm is veel helderder van beeld en wellicht daardoor valt die waas meer op. Op bepaalde momenten had ik het gevoel dat mijn blikveld nauwer werd (meer zwarte randen), om daarna weer breder te worden wanneer de actie gepasseerd is. De controllers vind ik zeer intuïtief aanvoelen (in tegenstelling tot de movecontrollers van psvr1). Het gevoel van te klimmen is fijn, alsook het afschieten van pijlen lukt aardig goed.

Kortom, het holy shit moment heb ik nog niet gehad, maar ik heb het nog maar een uur of twee uitgetest. Ik verwacht dat ik nog meer immersie zal voelen éénmaal ik de bril gewoon ben en minder ga letten op die waas. Mocht ik niet al de psvr1 gehad hebben zou ik misschien meer het wow-gevoel gehad hebben.

Straks eens uitproberen met Resident Evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 00:59
Hmm ik heb helaas een stuck pixel ontdekt in de headset, hij is echter alleen zichtbaar wanneer het scherm donker is, zit aan de rand (je moet er echt naar kijken), bij het linkeroog.

Wat is wijsheid, gewoon lekker laten of toch ruilen.. enige waar ik bang voor ben is dat de volgende set het ook heeft maar dan op een echt vervelende plek.

Is dit bij meer mensen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Junia schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:18:
[...]

Ik speel afgelopen jaren enkele games intensief zoals BF of COD voor zeker jaar.
Daarbij is dus GT7 gekomen dus kwa games geef ik weinig uit maar game toch heel veel.
En dan had ik die PS5 niet eens dus PS5 recent met 2TB aangeschaft ter voorbereiding voor VR2
PS5 wilde ik sowieso voor de snelle laadtijden en responsiveness. En die VR2 komt primair voor GT7 . Nou is een console een aanschaf voor meerdere jaren dus voor games totdat er nextgen is.
Zo ook de VR2 er komen niet zo vaak een GT game uit dus voor vele jaren. Als er binnen 5 jaar een andere race sim uitkomt met VR2 is dat mooi meegenomen.
Uiteraard zal ik waarschijnlijk door VR2 wel wat games bij komen die meer VR specifiek `zijn.
Maar Cod zal voorlopig in non VR gamen veel tijd in beslag nemen.
Mogelijk starwars , zwaard , boksgame, zombie knal game.
Voor mij kwa games is VR2 nu al waard voor aanschaf. Voor GT7 is dat equivalent vs triple monitor setup met eye tracking voor pc iracing setup. Kwa beeld. Gezien ik niet eens game op game monitor maar 60hz 32” VA 1440P monitor. Is dit alternatief voor aanschaf van 120hz VRR 32”+ PS5 compatible game monitor. Ik zie het dus als game specifieke monitor upgrade.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:47
Voor de mensen die echt wel het wow effect hebben, hebben jullie ook het duikbril effect maar stoort het je niet of zie je het gewoon niet?
Op mijn quest2 heb ik het niet, kan me niet inbeelden dat een betere psvr2 het dan wel heeft. Kan het zijn dat het net als motion sickness niet voor iedereen geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Zorg schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:25:
Voor de mensen die echt wel het wow effect hebben, hebben jullie ook het duikbril effect maar stoort het je niet of zie je het gewoon niet?
Op mijn quest2 heb ik het niet, kan me niet inbeelden dat een betere psvr2 het dan wel heeft. Kan het zijn dat het net als motion sickness niet voor iedereen geldt?
Ik heb meerdere wow-momenten gehad en ik denk wel dat ik weet wat er met duikbril effect bedoeld wordt. Maar m'n wow-momenten kwamen dan ook vooral van de interactie met items in CotM... bij het klimmen bijvoorbeeld zit je soms zo dicht op de rotsen dat ik merkte dat m'n lichaam flinchte om niet met m'n gezicht langs de muur te schuren.

Een ander wow-moment was toen ik op een gegeven moment een item uit een doos moest pakken. Daar moet je echt met je arm met een boog over de rand reiken. Dat voelde zo natuurlijk. Heel gaaf gedaan!

Afijn, ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal omdat het m'n eerste VR ervaring is (een Gear VR uit 2017 niet meegeteld). Ik stoor me er in ieder geval niet aan.

[ Voor 9% gewijzigd door yinx84 op 24-02-2023 07:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb gisteren met spelen nergens een duikbril effect gehad.
Mijn beeld is immersive vind ik.
Ik heb ook geen last van de waas in games. Alleen als je 2D flat beeld bekijkt.
Maar zodra hij switcht naar VR mode gaat het goed.

Ik had alleen minder scherp beeld op de schietbaan van RE8. Ik merk dat ik beter schiet als ik 1 oog dicht doe.
En door de scope is het ook niet helemaal scherp.

De rest van de omgeving wel.

CotM en RE8 demo zijn nu mijn enige reverenties.
De Subs van CoTM zijn ook gewoon scherp. Alsmede de achievements.
En de Stalker van dichtbij bekijken ook.

Sweetspot kan wel een issue zijn. Maar heb die wel snel gevonden. Headset moet daarvoor denk ik net iets strakker dan gewenst. Maar nog niet echt last gehad.

Voor wat betreft de lineup aan games. Hoop dat die nog gaat groeien met goede AA/AAA games.
Maar vind hem niet slecht. Niet alles ligt in mijn straatje.

Voor nu op de wens/speel lijst
-Cotm
-GT7
-RE8
-MOSS 1.2
-Song in the smoke
-Star Wars

Dit zijn voor mij genoeg games om te beginnen.
Moet ook nog gewoon 2D gamen. Hogwarts is nog niet uit. En Jedi Survivor komt ook snel.

Genoeg te doen dit jaar zowel op de oled als in VR denk ik

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Zorg schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:25:
Ik denk dat iedereen het wel heeft als je er op let. Voor de een is het meer een afleiding dan voor de ander. Ik zie het als ik er op let, maar eenmaal in een game heb ik er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik922
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09-07-2023
Grappig je hoort het duikbril effect nu overal voorbij komen. Doet voor mij vr beleving wel af, vraag me echt af of dit met software te verhelpen is dmv een update bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hoe re-center ik het beeld? M’n 2D menu’s zijn altijd in een hoek. Alsof ik scheef voor m’n beeld sta. Maar ook in GT 7 zit ik licht “off angle”

Lees allemaal dat je je zit positie kunt aanpassen / centreren. Waar kan dit? En moet dit met de PSVR controller of kan het ook met dualsense ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Rivanov de options knop ingedrukt houden (rechts bovenop je rechter controller)
Pagina: 1 ... 30 ... 67 Laatste