• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:32
Robbaman schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:13:
[...]

Blijkbaar zijn er nog wel meer, maar deze zijn denk ik als losse game opgenomen. Ik zag later dat Puzzling Places https://store.playstation...14218_00-0930814246230117 ook een proefversie heeft.
Ja, zie dat Resident Evil Village ook een VR proefdemo heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3thU0KvZkef94EWpFUzqifMNyA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ekmnbLxeRdio4Q2A5OWQAhPZ.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:14
@Kalder Kalder Boos op die scheur mafkezen is terecht. Dat wel. 😅 willekeurige boosheid op de bezorgers niet.

Veel plezier met je PSVR 2. Laat ons weten wat je ervan vindt.

[ Voor 5% gewijzigd door 4acesNL op 23-02-2023 14:15 ]

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 09:50
Kreeg een mail dat het 2e pakket (oplader) was bezorgd, maar zie dat het totaal ergens anders is bezorgd. Kunnen we daar weer achteraan gaan.

• Dantius
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-09 08:15
Nee best een aantal. Maar: bij mij werkte de shop ook niet helemaal lekker in het weergeven, tot ik mijn psvr2 aansloot en de systeem software om een update vroeg, daarna zag ik er ineens meer.

• spinnenman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-01 16:31

spinnenman

Ik doe het morgen wel

Kalder schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:12:
[...]

Sorry heb jij gezien hoe de persoon hier de 3e keer door de straat kwam racen? En ik zag alleen dat hij UPS achtige kleuren aan had. Maar ja ik ben misschien op dit moment wel in de mode van een 13 jarige jochie dat graag zijn VR2 headset wil spelen, nou doei hè, ik ga mijn PSVR2 uitproberen
Je bent door die hype zelf karma keizer geworden _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 15:29
Dit zijn de demo’s;
- Song in the Smoke
- Resident Evil Village
- SW - Tales from the Galaxy’s Edge
- Cosmonious High
- Puzzling Places
- Horizon CotM

Via US store:
- NFL Pro Era

Via Hong Kong/Maleisië store:
- Drums Rock

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:59
Bij mij ook zo rond 12:00 binnengekomen! gelijk even een stukje geprobeerd voordat de controllers leeg waren :)

Wat impressies:
- Ik begrijp alle negatieve punten die genoemd zijn, allemaal waar!
* Het is inderdaad iets duikbril achtigs..
* Scherpte bij text is inderdaad wat minder in je ooghoeken..
* Waas over het scherm inderdaad begrijp ik wat er wordt bedoeld..
- Echter heb ik mijn verwachtingen blijkbaar al goed zitten want dit is wat ik wel had verwacht van de huidige staat van VR.

- Als eerste die puzzel demo (naam even kwijt) super grappig je maakt zeg maar een 3d puzzel in de lucht! ontzettend leuk om actief die stukjes rond te draaien en inelkaar te passen. Zou VR lego wellicht ooit een ding worden?!

- Daarna Resident Evil eens de tutorial gedaan.. Al die negatieve punten verdwijnen als sneeuw voor de zon wanneer je eenmaal in die wereld rondloopt.. jeetje wat goed! (ik had totaal geen last van motion sickness trouwens (10min gespeeld).
Ik was totaal verrast door de haptics in de headset wanneer je met de shotgun schoot! dat helpt wel bij de immersie.

Zin in meer!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:14
Hoera Helaas werk ik tot 22:00u Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tTvkIqZDnwLBZxsyORx-uVMMY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5bVxNGbXpYwF1J1gdNcl8n3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dantius
@hantheman LEGO VR! wat een briljant idee! :)

Ja dat puzzling places verbaasde mij ook, leuker dan je denkt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 20:57
Oke ik zal niet melden wie er net bij mij aan de deur stond, maar tot snel!

PSN: SensLike_

• Rivanov
Volgens mij gaat RE Village sowieso niet de beste game zijn voor een VR-leek. Het griezelige van de game i.c.m. eventuele motion sickness lijkt me geen goede combinatie. Ik zit al met geknepen billen in de 2D versie. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:01
Denman schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:06:
Ik ben tegelijk enorm ongeduldig maar ook een beetje huiverig voor mijn eerste indrukken met de PSVR2. En dan met name omtrent de visuals.

Ik weet dat ik de beeldkwaliteit niet mag vergelijken met mijn LG oled in de huiskamer, en ook niet met de 110” 4K (niet native) beamer die ik in mijn mancave heb hangen. Die laatste legt het qua scherpte en beeldkwaliteit overigens af tegen de eerste.
Maar aangezien ik zoveel verschillende verhalen lees, vraag ik me af of het beeld niet gaat tegenvallen. De ene vindt het fantastisch en in de buurt komen van 4K, de ander vind het net wat beter dan de PSVR. Let wel, ik heb best veel op de PSVR gespeeld want de immersie is echt top!

Anyway, ik kan niet wachten om er vanavond mee aan de slag te gaan, maar merk ook wel aan mezelf dat ik ietwat behoudend ben :)

Heb vanaf m’n werk alvast wat demo’s naar de console gedownload via de app :+
De PSVR vond ik ook niet tegenvallen, veel plezier mee gehad. Alleen de resolutie was wat laag, maar dat is nu verbeterd en op de Quest 2 vond ik de resolutie al niet echt meer een probleem, dus de PSVR is alleen maar beter.

Heb hioer ook een LG OLED, denk niet dat je het qua scherpte moet vergelijken, maar als het qua kleur in de buurt komt ben ik al heel tevreden. De VR2 fixt hopelijk precies de zwakke punten van de PSVR (lage resolutie, slechte tracking) en Quest 2 (zwakke processor/GPU, grauwe kleuren, slecht contrast en comfort) voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 10:44
Even een kleine 15 minuten Resident Evil gespeeld, holy hell wat vet! Het reloaden van wapens vergt wel wat oefening maar de sfeer waar je in terecht komt echt goed gedaan.
Ik begin wel rustig aan want de laatste keer VR was PSVR1 jaren geleden en de zeebenen zijn zeker aanwezig bij mij. Gember theetje erbij en gaan.
Als brildrager ben ik ook blij dat het allemaal goed past.
Super eerste indruk dus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Allereerste reacties, alleen de set-up gedaan, controllers zijn nu eerst aan het laden.

De headset is nogal oncomfortabel vergeleken met andere headsets die ik gewend ben.
Ik was nogal teleurgesteld dat er, net als bij de PSVR1 ook weer enorm veel licht door de zijkanten van het masker naar binnen lekt en dan op de lenzen reflecteert. Sowieso sluit het masker helemaal niet goed aan op mijn gezicht, met de bizarre vorm die het heeft had ik dat beter verwacht.

EDIT: Vergeten de voorkant weer dichter naar mijn gezicht terug te schuiven (knop rechtsboven). Dat maakt een enorm verschil. Comfort is nu ook meteen beter.

De randen van de lenzen zijn inderdaad nogal onscherp, valt vooral op bij de eye-tracking kalibratie.
God rays zijn inderdaad zichtbaar bij felle gedeeltes, zoals tekst. Lijkt tot nu toe nog iets minder storend dan bij de Index. EDIT: Lijkt zelfs veel beter dan de Index, daar vind ik het enorm storend.

EDIT: Voor de beste scherpte, plaats de hoofdband achter wat hoger of lager op je hoofd, zodat de voorkant goed aansluit op je gezicht.

Aardig wat chromatic abberation, had dat wat minder verwacht met de fresnel lenzen.

Het ipd instelling gedeelte was niet heel nuttig, viel vooral op dat de headset niet gemakkelijk en betrouwbaar recht op mijn hoofd wilde blijven zitten. Daardoor zal de eye-tracking ook niet precies zijn.
EDIT: Gebruik het ipd wieltje gewoon tijdens het kijken naar een menu of in een spel, dat werkt prima.

Was handig geweest als de controllers 40 procent opgeladen waren, nu kom je inderdaad niet eens door de set-up heen.

Ik hoop dat mijn indrukken wat positiever worden als ik wat spellen heb geprobeerd.

EDIT: Wel fijn dat je de PSVR1 gewoon aangesloten kan laten. Pass-through is zwart-wit, zoals bij de Quest, maar verrassend scherp en onvervormd.

[ Voor 18% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 23-02-2023 14:36 ]

[druk op een toets om verder te gaan]

• Rivanov

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:16
Lamer_Deluxe schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:25:

De headset is nogal oncomfortabel vergeleken met andere headsets die ik gewend ben.
Ik was nogal teleurgesteld dat er, net als bij de PSVR1 ook weer enorm veel licht door de zijkanten van het masker naar binnen lekt en dan op de lenzen reflecteert. Sowieso sluit het masker helemaal niet goed aan op mijn gezicht, met de bizarre vorm die het heeft had ik dat beter verwacht.
Dat is wel apart hoor. Op mijn hoofd is het perfect donker en dat het goed afsluit is juist waar de meeste Reviews lyrisch over zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mooie review op Reddit:

PSVR2 Review from longtime VR degen.
Qualifications:
PCVR player with 4000+ hours since 2015. Tons of experience as a developer and gamer in the medium across a variety of GPUs and HMDs. The classic Rift kits, original Vive, Quest 2 to G2, Index to Varjo Aero, etc. You name it.
Most of my VR'ing in the last year has been super high fidelity. G2 @ 300% SS in Flight Simulator, Onward 1.7, Google Earth VR, etc. Extremely sharp, photorealistic sims and photogrammetry running on GPUs that cost 2x as much as a PS5 + PSVR2 setup. I've played pretty much every major experience in VR.
PSVR Review:
Absolutely stunning. 10/10. I've gone through around five different games and experiences today (spending about an hour with each). I have things I dislike but given the hardware limitations and tracking limitations I have to be realistic with this price point. For what it is, it's on par with many of the highest end VR experiences available on rigs that cost 3-4x as much.
Take your time with getting it setup on your head. The sweet spot is very particular. Once you land it, it's an extremely sharp display that stands toe to toe with some of the sharpest visuals you'd see on a G2. The mura is annoying, but it's forgivable. It looks identical to the Quest 2 / Virtual Desktop streaming artifacts I get. Just because the display is capable of G2 like sharpness, doesn't mean you're always going to get it. ie; No Man's Sky. Even GT7 provides a variety of resolutions depending on what you're doing (showcase is noticeably higher than racing). Chromatic aberration is fine too, hardly noticeable.
Het komt dus aan om de setup goed op je hoofd te krijgen, om de "sweet spot" te vinden, om echt het scherpe beeld te krijgen wat hier nog niet iedereen ervaart.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-02-2023 14:35 ]

• Rivanov
Wat bedoelt hij hier precies mee? Kun je in GT 7 echt er voor kiezen om naast de baan te staan als soort van toeschouwer?
You're literally standing roadside on the track, you stand there and admire the weather, track assets, cars, etc. It's so nice and relaxing, and whoa, are those ground textures amazing in VR or what? Really sets the bar high.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Zitten er eigenlijk LEDjes op de controllers of op het laadstation om te kunnen zien of ze volledig opgeladen zijn? Ik kan er geen ontdekken namelijk :P

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

RozeDwergbanaan schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:32:
[...]

Dat is wel apart hoor. Op mijn hoofd is het perfect donker en dat het goed afsluit is juist waar de meeste Reviews lyrisch over zijn.
Ik was dus vergeten de voorkant weer terug naar mijn gezicht te schuiven (knopje rechtsboven op de vizor). De set-up zegt dat je die helemaal naar voren moet schuiven, voordat je hem op zet. Dat is een enorme verbetering, ook een goede verbetering ten opzichte van de PSVR1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flab007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Ha, hier bij mij (in Den Haag) is ie ook net binnen gekomen. Vrouwlief heeft het pakketje zonder morren aangenomen. Nu nog een paar uurtjes wachten. Heb morgen vrij genomen. :)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Rivanov schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:37:
Wat bedoelt hij hier precies mee? Kun je in GT 7 echt er voor kiezen om naast de baan te staan als soort van toeschouwer?

[...]
Ja blijkbaar bij een review na een race.. Ben benieuwd, ga dat zeker checken vanavond :)

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

SToRM666 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:38:
Zitten er eigenlijk LEDjes op de controllers of op het laadstation om te kunnen zien of ze volledig opgeladen zijn? Ik kan er geen ontdekken namelijk :P
De LEDs zitten verstopt in de rand van de controllers. Ik begreep van de handleiding dat het de Playstation logo's zouden zijn, maar dat heb ik waarschijnlijk verkeerd gelezen.
EDIT: Inderdaad verkeer gelezen. Staan aangegeven op het diagram bij 'De PS VR2 Sense controller gebruiken'

[ Voor 10% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 23-02-2023 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Dantius schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:05:
REVIEW: Voor wie het interessant vindt, mijn eerste indrukken (ook al sneeuwt dit waarschijnlijk snel onder met alle leverupdates :)).

Gisteren de PSVR2 binnen gehad en in totaliteit verdeeld over de dag een uur of 4 gespeeld. Gespeelde games:

Horizon COTM
Tetris Effect
No Man's Sky (zeer kort)
Puzzling Places (demo)
Star Wars (demo)
Song in the smoke (demo)

Eerste indruk:

PSVR voelt degelijk aan, extreem licht. opzetten en afstellen kinderlijk eenvoudig

Eerste setup:

Werkt makkelijk, je wordt er stap voor stap doorheen geleid, kost een 10 minuten en dan is alles werkend en op elkaar afgestemd. Wisselen tussen gebruikers: 1 minuut

Het beeld (even wat verwachting temperen):
De meeste reviews die ik gezien heb, waren TE positief naar mijn mening. De 2 grootste nadelen:
- er is absoluut nog een mura effect zichtbaar, een soort heel lichte waas over het beeld, ik vergelijk het maar met kijken over een hete asfaltweg.
- er is nog steeds een erg kleine "sweet spot", dus plaatsing van de headset moet perfect zijn. Ondervond vooral problemen bij Star Wars die zijn ondertitelijk onderin beeld zette, waardoor dat een matige leesbaarheid had met de rest van het scherm. Die sweet spot onscherpte viel me vooral op bij witte tekst op een zwarte achtergrond. Zodra je in lichtere omgevingen komt is het effect veel minder.

Maar voordat ik mensen afschrik: zodra je een game opstart ben je nadeel 1 direct vergeten, de beeldkwaliteit is onvergelijkbaar met de psvr1. Zo ontzettend veel beter, nagenoeg geen merkbare screendoor meer.
Nadeel 2, de sweet spot, is gewoon ff rommelen tot hij goed zit. De setup met PD afstelling helpt een stuk, maar vooral in hoogte op je hoofd kun je veel winnen in uiteindelijke beeldkwaliteit.

In gebruik (kort):

COTM, heel helder, veel kleur, speelt heerlijk. Tracking is over het algemeen probleemloos en foutloos, ook bij het grijpen achter je rug (je voelt je direct boogschutter, erg tof). Lopen doe je 3 minuten met beweging en daarna kun je gewoon wisselen naar thumbstick :).

Waar liep ik tegenaan: Je moet ff wennen aan de ballen rond je hand en rond je hoofd (controllers/headset) dus ik butste mezelf weleens tegen mijn hoofd bij het afschieten van pijlen, maar daar wen je vrij snel aan. Controls zijn strak, zonder drift, tracking is erg goed (let op! ik moest de improved tracking even aan zetten, scheelde enorm). Gameplay is tof en de kwaliteit van de machines is fantastisch!!
Ik denk een uurtje mee gespeeld, veel lol mee gehad, expres niet mee verder gegaan omdat ik hem niet day 1 al uitgespeeld wilde hebben :).

Let op: Ik vond een heel irritant iets: dat mijn blikveld soms ineens kleiner leek te worden, vooral bij beweging. Dat bleek "vignettering" te zijn, dat wordt ingezet om motion sickness tegen te gaan. Ik vond het enorm jammer voor de immersie, dus toen ik daar achter was heb ik het uitgezet. Conclusie: het doet wel degelijk wat :), want daarna had ik iets meer "motion uneasiness" bij snel wandelen, maar niet onoverkomelijk, het went vrij snel. Voor mij dus het uitzetten waard, maar wel knap wat ze er mee kunnen bereiken.

Tetris Effect: Upgrade gekocht (kon hem eerst niet vinden in de store. Oplossing: input Disc, ga daarna naar de store en er is ineens een upgrade beschikbaar voor een tientje).

Voordeel: Ik vind dit spel fantastisch. De muziek, zeker met een pulse headset op, de visuals, de eenvoudige gameplay. Het ziet er echt geweldig uit in de nieuwe headset en ik heb weer heerlijk zitten tetrissen. Klinkt simpel maar visueel en audio is dit spel echt geweldig.

Nadeel: De upgrade van een tientje was voor mij een no-brainer, want ik vond hem op psvr1 geweldig. Maar als ik heel eerlijk ben.... Het is belachelijk dat het geld kost. Er is niets merkbaar geupdate. De visuals zijn wellicht wat beter, maar de vorige werkte alleen met dualsense, deze ook. Dus controll scheme updaten is onzin. Tracking updaten is onzin.... Waar hebben ze nou eigenlijk dat tientje voor nodig? Van alle games die een PSVR2 upgrade krijgen, is dit denk ik de minst intensieve geweest...

Aan de andere kant, tis maar een tientje, verder topspel!

No man's sky: WHOA! gratis upgrade! Wat een beeldkwaliteit! Tracking van je multitool werkt fantastisch! het is even wennen met de nieuwe consoles en selection scheme want de game gebruikt direct de sense controllers om dingen op de rug van je hand weer te geven. Nog te weinig tijd in zitten om echt wat van te zeggen, maar eerste indruk: Waarom is dit gratis en zit hier ZO VEEL MEER content in dan in tetris effect!!

Puzzling Places: ja, wat zal ik er van zeggen. Je denkt dit probeer ik ff om te kijken hoe de controls werken, en vervolgens ben je een uur aan het puzzelen :) leuker dan verwacht!

Star Wars: Ik irriteerde me aan de ondertitels, daar moet ik nog ff mee gaan rommelen ivm sweet spot. En wie heeft verzonnen dat je dingen vastpakt met je middelvinger ipv met de trigger...... Maar ziet er verder ook tof uit! Meer tijd nodig om hier echt een mening over te vormen, was nu vooral verdwaald in een potje space darten.

Song in the smoke: Volledig vrij rondlopen in VR. Dit was het eerste moment dat ik echt ff misselijk werd door de ontkoppeling van evenwichtsorgaan en visuele beweging. Deze heb ik dus vrij snel uitgezet, maar ga ik nog wel oppakken en kijken of het beter wordt.

Algemeen over de headset:

- Visuele kwaliteit enorm veel beter dan psvr1
- motion sickness: enorm veel minder, tot nagenoeg niet aanwezig in vergelijking met psvr1 (waar ik er snel last van had)
- peripherals: TOP
- opzet: TOP

Een toffe upgrade, die wel wat vermoeiender is dan flat screen gaming in mijn optiek, dus niet iets voor de vermoeide einde van de avond, maar wel iets voor de gaming sunday :).

Cinematic mode: leuk! Maar die kerel die op reddit zei: dit is net zo goed als mijn 77inch LG G2 kletst uit zijn nek :). voor flatscreen games zeker een toffe optie, maar ik zie mezelf geen flatscreen games hierop spelen.

komen er 3d en youtubeVR opties, dan is het super!

Dit was even mijn eerste onsamenhangende indruk van de PSVR2. Als dit topic weer wat gesetteld is maak ik wel een wat uitgebreidere review. Maar voor nu: ASK ME ANYTHING en ik probeer het voor je (PSVR2 gerelateerd). Tag me wel even, want ik houd het qua leverupdates niet bij om alles te lezen :P
Leuke eerste indruk. En voor het grootste gedeelte ook vergelijkbaar met hoe ik het heb ervaren.

Hoe was bij jou de scherpte leesbaarheid van het inventory menu in CotM (bv als je de sleutel moet kiezen)? Ik vond die nogal lastig scherp te krijgen omdat het heel dicht op je ogen zit. En ook de scherpte van een beeldje wat ik in 1 van de eerste torens vond kreeg ik niet goed. Ik kon het niet echt van dichtbij inspecteren. Weet niet of dit aan het beeldje lag of aan iets van mijn instellingen @Dantius

• Dantius
BarôZZa schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:22:
[...]

De PSVR vond ik ook niet tegenvallen, veel plezier mee gehad. Alleen de resolutie was wat laag, maar dat is nu verbeterd en op de Quest 2 vond ik de resolutie al niet echt meer een probleem, dus de PSVR is alleen maar beter.

Heb hioer ook een LG OLED, denk niet dat je het qua scherpte moet vergelijken, maar als het qua kleur in de buurt komt ben ik al heel tevreden. De VR2 fixt hopelijk precies de zwakke punten van de PSVR (lage resolutie, slechte tracking) en Quest 2 (zwakke processor/GPU, grauwe kleuren, slecht contrast en comfort) voor mij.
Ik denk dat je spot on zit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
CyBeRSPiN schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:38:
[...]

Ja blijkbaar bij een review na een race.. Ben benieuwd, ga dat zeker checken vanavond :)
Inderdaad!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Hier nog steeds op Delivery before end of the day, Thursday 23 feb. Mag ik hoop hebben op levering vandaag, of moet ik toch nog rekening houden met morgen?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Haha top, voor als ik teveel last krijg van motion sickness kan ik nog even aan de kant kijken hoe anderen racen. Geweldige gimmick dit :)

• Rik922
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik blijf het toch apart vinden van t ‘duikbril’ ‘kijkdoos’ effect, doet mij echt af van de beleving.

Dit was bij de psvr1 echt niet zo, wist nog wel toen je de psvr demo starten, man wat n beeld om je heen..

• Jeppedepep
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-08 23:14
Helaas jongens moet ik mededelen dat ik 2 misschien 3 stuck pixels heb ontdekt. En een paar zwarte rechthoeken die schijnen te verspringen (iemand die weet wat dit is, dit was in Horizon dus misschien is het gewoon de game?). Ik ben nu een stuck pixel video aan het draaien in de headset in de hoop dat dat helpt maar tot nu toe niet zo goed nieuws. Ben ook niet de enige zo te zien op internet, slechte quality control van Sony?

• Dantius
SToRM666 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:38:
Er zit op de controller een kleine witte led net boven de USB-C aansluiting, die langzaaaam knippert tijdens laden. Is verwerkt in de ring, dus matig zichtbaar in een verlichtte kamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:15
Rivanov schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:58:
[...]

[...]

Heb je haar locatie gezien? In de kop van Noord-Holland. Dat is sowieso een red flag.
Vrijwel niemand die daar naar toe gaat rijden om 'm op te halen. Dus iedereen kiest voor opsturen. Zij gaat natuurlijk niets opsturen voordat ze haar geld heeft. En tadaa, geld weg en ze stuurt niets op.

Van mij mag je het risico nemen, maar be warned. Alle advertenties die aangeboden worden in een plaatsje in de kop van Groningen of uiterste zuidelijke puntje van Limburg, is voor mij een red flag.
Jij woont zeker in de randstad? En daarbuiten is er niks meer, met andere woorden wij in het noorden zijn allemaal oplichters?

• hantheman
Rik922 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:44:
Ik blijf het toch apart vinden van t ‘duikbril’ ‘kijkdoos’ effect, doet mij echt af van de beleving.

Dit was bij de psvr1 echt niet zo, wist nog wel toen je de psvr demo starten, man wat n beeld om je heen..
Denk dat als je echt een tijdje speelt het telkens minder opvalt.
Bij GT7 is het net of je een helm op hebt, net echt ;)

Persoonlijk vind het het echt meevallen,

• SToRM666
Dantius schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:46:
[...]

Er zit op de controller een kleine witte led net boven de USB-C aansluiting, die langzaaaam knippert tijdens laden. Is verwerkt in de ring, dus matig zichtbaar in een verlichtte kamer.
Ah ok, die kan ik dus nooit zien als ze in het laadstation zitten.

• Dantius
Jesp_J schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:39:
[...]

Leuke eerste indruk. En voor het grootste gedeelte ook vergelijkbaar met hoe ik het heb ervaren.

Hoe was bij jou de scherpte leesbaarheid van het inventory menu in CotM (bv als je de sleutel moet kiezen)? Ik vond die nogal lastig scherp te krijgen omdat het heel dicht op je ogen zit. En ook de scherpte van een beeldje wat ik in 1 van de eerste torens vond kreeg ik niet goed. Ik kon het niet echt van dichtbij inspecteren. Weet niet of dit aan het beeldje lag of aan iets van mijn instellingen @Dantius
Met dat beeldje stompte ik mezelf dus in mijn gezicht omdat ik hem ook van dichtbij wilde bekijken en even de tracking ring + dikke headset vergat :). Scherpte had ik daarbij geen problemen mee eerlijk gezegd en ook inventory scherpte was bij mij wat ik me kan herinneren prima! Bediening van inventory was ik wel even mee aan het rommelen, maar beeld is mij niet opgevallen dat het minder was dan andere dingen.

• LockeNL
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-09 14:09
Japieh schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:46:
[...]

Jij woont zeker in de randstad? En daarbuiten is er niks meer, met andere woorden wij in het noorden zijn allemaal oplichters?
gewoon kijken of het een geverifieerde verkoper is. Het is wel een feit dat Schiermonnikoog en Sittard--Geleen verkopers die 1 dag lid zijn niet te vertrouwens zijn helaas leven we gewoon in die wereld.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:01

De kijkhoek van de PSVR 2 is toch juist vergroot?

Heb je het niet gewoon verkeerd onthouden? Ik heb altijd dat het me opvalt bij VR en dat ik het na een poosje spelen niet meer door heb. Daarnaast moest je bij de PSVR jezelf aanleren om vooral je hoofd te bewegen in plaats van met je ogen ergens naartoe te gaan. Inderdaad omdat je anders de randen ziet en het minder scherp is in de hoeken.

• Dantius

Heb ik hier eigenlijk alleen gehad in horizon, bij beweging, maar daar is het een setting "vignet", die kun je uitzetten.

Bij andere dingen is het beeld net zo breed of zelfs breder (naar mijn idee) dan psvr1. Heb je de bril wel dicht genoeg op je hoofd gezet? Dus die slider weer naar binnen na opzetten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 13:18
Okey, half twee ontvangen, terwijl tracking morgen zegt.

GT7 gespeeld en wat vet!!! Je zit gewoon in de auto :D
Heb niet het gevoel dat ik in een kijkdoos kijk, kan gewoon helemaal rondkijken in de auto en naar het circuit.

F1 2023 ondersteun aub VR het maakt de beleving zoveel beter :D

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 15:41
Jeppedepep schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:45:
Helaas jongens moet ik mededelen dat ik 2 misschien 3 stuck pixels heb ontdekt. En een paar zwarte rechthoeken die schijnen te verspringen (iemand die weet wat dit is, dit was in Horizon dus misschien is het gewoon de game?). Ik ben nu een stuck pixel video aan het draaien in de headset in de hoop dat dat helpt maar tot nu toe niet zo goed nieuws. Ben ook niet de enige zo te zien op internet, slechte quality control van Sony?
Met betrekking tot die zwarte rechthoeken, dit was waarschijnlijk aan het begin van de demo, als die zak nog om jouw hoofd zit? Zo ja, dit was mij ook opgevallen maar zit gewoon in het spel zelf en zijn ook te zien op de TV.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
SToRM666 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:48:
[...]

Thx nou snap ik waarom er niets te zien is. Kleine design flaw mij betreft.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
loekf2 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:54:
[...]

Thx nou snap ik waarom er niets te zien is. Kleine design flaw mij betreft.
Nou.... ookal laadt je ze op met telefoonlader of wat dan ook, ik heb geen idee hoe je ziet of ze vol zijn. Lampjes "gloeien" zo traag

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Japieh schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:46:
[...]

LOL. Nee, ik woon "in de provincie". Onder Eindhoven, tegen België aan.
Maar ik vind een dergelijke advertentie gewoon verdacht;

- Dag na release te koop tegen een flink hoger bedrag
- Locatie is een dorp ergens in het noorden van het land

Voor mij persoonlijk gewoon teveel red flags. Maar doe ermee wat je wil.. ;)
Genoeg over gezegd nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
SToRM666 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:48:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7vV1W9Mi3XXJjGBUGDBCnv9dKU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FccqlSptRRJHaGU2aLj2HWFo.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SToRM666
Haha, totaal niet gezien, maar nu net even getest en nu zie ik ze eindelijk. Thanks! :D

[ Voor 90% gewijzigd door SToRM666 op 23-02-2023 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
OK, ik ben een prutser. Die controllers zaten er niet helemaal op. Ook weer gerust gesteld, ze laden. Ze blinken beiden (witte LED). Heb ook mensen zien klagen dat er maar eentje blinkt. Dan zitten ze er niet goed op.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GVu0gY3kuW2SEKpiEsBy1V9rXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EwKU9BuwKLEM12NWrRlt0uZR.jpg?f=fotoalbum_large

Het feest kan eindelijk beginnen!🫡🥳🥳🥳🤧

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Major_ton
  • Laatst online: 01:20

Major_ton

Shoot!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYSiatgR6aM4zcMNxYY_T4i-YMk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AMZR4KDt6wqGFDLFOwGUwXap.jpg?f=user_large

Zojuist geleverd! Van mijn kant niks te klagen over het bestellen en de levering. Ik hoop dat iedereen zijn/haar levering ook heel snel mag ontvangen. Ik ga de boel vanavond maar eens uitproberen!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• spaceboy
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Jeppedepep schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:45:
Heb hem ook net binnen. Uurtje gespeeld. GT7 is echt tof. Daarna CotM. Ook heel erg indrukwekkend. Helaas 2 dingen:

Heb lichte motion sickness (misschien moet ik zittend gaan spelen?). En 1 groene pixel. Iemand al uitgevogeld hoe je zoiets kan omruilen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dit ervaar ik dan weer helemaal niet. Ik zie de randen niet. Maar kan natuurlijk aan de vorm van je gezicht en plaatsing van je ogen liggen..

Net Star Wars demo gespeeld, echt gaaf hoe je ondergedompeld raakt en je figuren in verhouding ziet :)

Toch wederom weer opkomende motion sickness. Denk dat ik ook zittend spelen ga overwegen de volgende ronde. Nu steeds max 15min in mn thuiswerk-pauzes..

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-02-2023 15:20 ]

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
CyBeRSPiN schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:18:
[...]

Dit ervaar ik dan weer helemaal niet. Ik zie de randen niet. Maar kan natuurlijk aan de vorm van je gezicht en plaatsing van je ogen liggen..

Net Star Wars demo gespeeld, echt gaaf hoe je ondergedompeld raakt en je figuren in verhouding ziet :)
Vond het alleen jammer dat de eerste bot die ik tegenkwam niet uit de weg wilde en mij wegduwde.
Als je dan toch weet dat ik er sta als game, ga dan om mij heen.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 22:40
Even een nuttige toevoeging. Het is mogelijk de kabel van de PSVR2 te verlengen. Heb ik gedaan met deze kabel: USB Type C Verlengkabel 2M 2-Pack, USB-C 3.1 Gen2 10Gbps Vrouwelijke Mannelijke Uitgebreide Adapter, Thunderbolt 3 Compatibel Extender Cord voor iPhone 12 Mini Max, Mac MacBook, iPad 8e Pro 3e Air 4e Generatie https://amzn.eu/d/gZjJLfe

Getest met Resident Evil Village. Geweldig. Nu kan ik staan waar ik meer plek heb.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Wens iedereen heel veel plezier met zijn nieuwe gadget. Volg de 'hype' en beleef er plezier aan maar heb nog een ps4 ...... Had gehoopt dat er rond launch wel een ps5 + psvr2 bundel zou zijn maar helaas. Nog even geduld dus voor mij. O, en wees voorzichtig met de VR bril op. Tegen een muur aanslaan is irl niet heel erg leuk.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Het lijkt wel alsof mijn linker controller niet werkt in Horizon CotM. Wanneer ik zou moeten lopen probeer ik dat te doen met mijn linker stick maar het doet niks. De rechter stick is om in stappen side ways te kijken. Iemand een idee hoe ik mij in de game vooruit begeef?

• Rivanov
Moet je bepaalde games ook staand spelen? Of kun je in principe altijd blijven zitten.

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 22:21
Inmiddels hier ook binnen en zojuist RE Village getest. Mijn eerste indruk:

Headset zelf:
-headset zit heel comfortabel alleen kabel is qua lengte net aan.
-kan bij mij niet dicht genoeg op het gezicht om al het omgevingslicht helemaal uit te sluiten, waardoor ik wat reflectie hou in de lenzen. Kan zijn dat de maat van mijn hoofd precies tussen twee standen valt.
-controllers zijn goed maar die van de Quest 2 voelden toch wat beter(kleiner ook natuurlijk).

Dan de game ervaring:
Beeld is zeer goed alleen toch het idee dat de Quest 2 net wat scherper was. Niet zozeer qua resolutie/pixels maar het lijkt bij de PSVR2 alsof je net niet in de sweetspot zit. Bij de quest 2 was het beeld bij de randen vaak niet prefect maar in het midden wel echt scherp.
-ik snap wat men bedoeld met het "grain" effect. Het is net alsof je door een niet echaal glasplaatje kijkt. Opvallend genoeg juist bij donkere scenes heel zichtbaar waardoor je het idee krijgt dat de contrast daar niet goed zit, terwijl dit juist het sterke punt van OLED zou moeten zijn. Donkere scenes overigens wel beter dan de Quest 2. Wel natuurlijk met pas één game getest.

Al met al is de headset dus comfortabeler dan andere sets die ik heb gehad, echter voelde de immersie bij de Quest 2 toch iets groter. Straks eens een paar andere games proberen.

Edit: overigens ook regelmatig gehad dat ik kort uit de game werd gehaald met de melding dat de tracking niet goed was, om vervolgens binnen een seconde weer door te kunnen spelen. Dus dat komt de immersie ook niet echt ten goede.

[ Voor 8% gewijzigd door TheDukemaster op 23-02-2023 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
Rivanov schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:24:
Moet je bepaalde games ook staand spelen? Of kun je in principe altijd blijven zitten.
Game "Stand up comedian" zou je staand moeten doen ben ik bang..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
gekkegerrit101 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:41:
[...]

Speciaal voor GT7 een Logitech G923 aangeschaft (want ja, een race game in VR zonder stuur is natuurlijk half werk). Afgelopen weekend ff getest, enige issue is dat de mijn laminaatvloer te glad is en mijn bureaustoel soms naar achter weg rolt als ik de rem in trap. Dus ja een playseat erbij is geen overbodige luxe :P
https://www.amazon.nl/AGP...casters%2Caps%2C98&sr=8-5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Zo. ook hier binnen.
Nog 2 meetings. En dan kan ik los.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 12-09 15:32
DarkSide schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:30:
Zo. ook hier binnen.
Nog 2 meetings. En dan kan ik los.
Same here, controllers al opgeladen neem ik aan? :o

w00t

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Setup net voltooid, en moet zeggen het beeld is echt meer dan 4 keer beter dan dat van de PSVR1 :)
Zeker niet ontevreden mee na gezien te hebben wat de eerste VR te bieden had, maar ik snap dat het voor nieuwe VR gebruikers dan klinkt alsof het heel goed zou zijn, maar dat valt nog wel mee, het is gewoon veel beter dan wat het was :D zo en nu GT7 opstarten :)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• DarkSide

DarkSide

FireStarter schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:31:
[...]

Same here, controllers al opgeladen neem ik aan? :o
Ja even vlug op de lader. En CoTM download aangezet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• S-Wacko
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-05 09:31
TheDukemaster schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:26:

Headset zelf:
-kan bij mij niet dicht genoeg op het gezicht om al het omgevingslicht helemaal uit te sluiten, waardoor ik wat reflectie hou in de lenzen. Kan zijn dat de maat van mijn hoofd precies tussen twee standen valt.
-controllers zijn goed maar die van de Quest 2 voelden toch wat beter(kleiner ook natuurlijk).

Dan de game ervaring:
Beeld is zeer goed alleen toch het idee dat de Quest 2 net wat scherper was. Niet zozeer qua resolutie/pixels maar het lijkt bij de PSVR2 alsof je net niet in de sweetspot zit. Bij de quest 2 was het beeld bij de randen vaak niet prefect maar in het midden wel echt scherp.
-ik snap wat men bedoeld met het "grain" effect. Het is net alsof je door een niet echaal glasplaatje kijkt. Opvallend genoeg juist bij donkere scenes heel zichtbaar waardoor je het idee krijgt dat de contrast daar niet goed zit, terwijl dit juist het sterke punt van OLED zou moeten zijn. Donkere scenes overigens wel beter dan de Quest 2. Wel natuurlijk met pas één game getest.

Al met al is de headset dus comfortabeler dan andere sets die ik heb gehad, echter voelde de immersie bij de Quest 2 toch iets groter. Straks eens een paar andere games proberen.

Edit: overigens ook regelmatig gehad dat ik kort uit de game werd gehaald met de melding dat de tracking niet goed was, om vervolgens binnen een seconde weer door te kunnen spelen. Dus dat komt de immersie ook niet echt ten goede.
daar had ik ook last van, maar vooral in menu's als ik mijn handen langs mijn lichaam had. Tijdens het gamen geen last meer van gehad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 20:57
Tipje voor als je ook de Sony lader hebt besteld:
Doe eerst de setup, druk daarna de magic-dingies erin. (Je moet de controllers eerst met kabel aansluiten op je PS)

PSN: SensLike_

• Ngrum
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-01 23:41
Ik heb ongeveer een uur en half swordsman VR gespeeld met 3 pauzes er tussenin. Alles ging goed, tot het einde en dan werd ik toch wel wat misselijk. Net gember thee gedronken en na 45 minuten is de misselijkheid zo goed als weg.

Mijn ervaring samengevat in plus en min:

+ comfortabel
+ plug and play met 1 kabel
+ 1 knop indrukken en je kan je omgeving in grijs zien, maar echt wel gedetailleerd. Ik kon zo het scherm van mijn iPhone met een klein beetje moeite lezen.
+ de tracking is veeeel beter dan PSVR1
+ controllers

+- de resolutie was beter dan PSVR1, maar geen gigantisch verschil. Al moet ik toegeven dat dit aan swordsman kan liggen, want ik heb nog geen andere games geprobeerd.

- sweet spot is vrij klein
- drukt wel wat op het voorhoofd
- er lekt een klein beetje licht langs onderen
- wit op zwart geeft een wazige waas. Alsof er een vuiltje in je ogen zit.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-09 23:11
Yzord schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:22:
Het lijkt wel alsof mijn linker controller niet werkt in Horizon CotM. Wanneer ik zou moeten lopen probeer ik dat te doen met mijn linker stick maar het doet niks. De rechter stick is om in stappen side ways te kijken. Iemand een idee hoe ik mij in de game vooruit begeef?
https://www.reddit.com/r/...sues_thread_cant_press_x/

Wellicht staan daar wat tips.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYOTKNR6kHAGljnMfuh3auW7yqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Ghca4pT1ARpgjsb3CrN6cSg.jpg?f=fotoalbum_large

Nog uurtje werken en dan lekker aan de slag! Voordeel van thuiswerken is dat de controllers al in de lader nu zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Lees nu meer berichten dat het schijnbaar helpt om de TV los te koppelen van de PS5, zodat je nóg beter beeld krijgt.
Looked nicer too me, graining not as noticeable , signs by the track can read very clearly, not liking driving at night as the stars look like blurry blobs now
I tried almost everything, changed the headset inclination, tweaked the IPD scroll wheel to get a neater image, recalibrated my play area, unplugged my TV, set screen luminosity to the lowest, and turned off the eye tracking.

And going back to the game I found it way better! Don't know if it's a placebo effect, maybe I just got used to it, but I don't notice all those blurry halos around bright objects and find the image clearer. Maybe all those settings make the G spot easier to find 😂 It's still less defined in the background but the cockpit and the first 100m ahead of the cars look neat!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
B-Bandit schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:20:
Even een nuttige toevoeging. Het is mogelijk de kabel van de PSVR2 te verlengen. Heb ik gedaan met deze kabel: USB Type C Verlengkabel 2M 2-Pack, USB-C 3.1 Gen2 10Gbps Vrouwelijke Mannelijke Uitgebreide Adapter, Thunderbolt 3 Compatibel Extender Cord voor iPhone 12 Mini Max, Mac MacBook, iPad 8e Pro 3e Air 4e Generatie https://amzn.eu/d/gZjJLfe

Getest met Resident Evil Village. Geweldig. Nu kan ik staan waar ik meer plek heb.
Heb je hem 1x of 2x verlengt met 2 meter?

• Rivanov

• Dantius
Yzord schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:22:
Heel dom, maar voor de zekerheid, staat bewegen nog op "motion" ipv op stick? In dat geval, kruisje en ik denk vierkantje indrukken op controllers en "jogging" beweging maken met je armen om vooruit te gaan.

Is overigens om te zetten naar stick controls

• Dantius
TheDukemaster schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:26:

Headset zelf:

Dan de game ervaring:

Advanced tracking aanzetten, zie 2 posts hierboven hoe je dat doet, loste het probleem voor mij 100% op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
dglavimans schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:47:
[Afbeelding]

Nog uurtje werken en dan lekker aan de slag! Voordeel van thuiswerken is dat de controllers al in de lader nu zitten
Laad wel vast je controllers op!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hantheman
Ik ben dan weer bang dat zoiets op mijn mooie G2 Oled gaat "inbranden".
Zojuist even gespeeld met de tv uit! helemaal perfect.

RE8 vond ik geweldig maar gelijk al in de tutorial zit een donker stuk en kreeg al gelijk de kriebels.. wellicht ben ik toch niet zo'n held als ik dacht.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dantius schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:02:
[...]

Heel dom, maar voor de zekerheid, staat bewegen nog op "motion" ipv op stick? In dat geval, kruisje en ik denk vierkantje indrukken op controllers en "jogging" beweging maken met je armen om vooruit te gaan.

Is overigens om te zetten naar stick controls
Thanks, heb het inmiddels uitgevonden. Heb het naar stick controls omgezet. Fingertracking vind ik niet echt best. Dat heeft de Valve index toch wel beter voor elkaar hoor. Misschien moet ik wat finetunen ofzo, maar out of the box voelt en ziet het er raar uit in de game Horizon CotM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ze zullen bij de supermarkten wel denken, waarom zijn alle producten met gember er in ineens uitverkocht?? :+

Ik ga ook maar wat gember in slaan zo ;)

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Nou vanmiddag binnen hoor, gelijk setup (was al heel cool) en daarna GT7.

Ik ben al een psvr1 gewend en dit is toch echt wel een vooruitgang hoor. Je moet de bril goed opzetten en dan is het echt scherp genoeg.

Op de psvr1 was alles in de verte blurry maar dit is gewoon goed, snap niet dat men niet tevreden is. Misschien als je van een psvr1 afkomt dat je het meer waardeert.

Ik ben echt tevreden, behalve dan het geluid. Hoop dat er een betere koptelefoon beschikbaar komt. Mijn over ear past niet echt goed.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@X-t-r-e-m-e elke koptelefoon kan toch? Ofwel met jack aansluiting op de headset, danwel een headset die compatibel is met de PS5 qua 3D audio.

• Rivanov
Het schijnt op dit moment niet mogelijk te zijn om audio van een non-VR game over je home-cinema systeem te laten lopen? Die audio gaat enkel over de built-in earpods.

Audio van VR games hebben wel een audio-out functie over je home-cinema.

Klopt dat?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Rivanov schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:14:
Audio van VR games hebben wel een audio-out functie over je home-cinema.

Klopt dat?
Dit klopt, heb nog geen non-VR game gespeeld zover.

• Rivanov
CyBeRSPiN schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:17:
[...]

Dit klopt, heb nog geen non-VR game gespeeld zover.
Thanks. Benieuwd hoe m'n Penrose X gaat zitten i.c.m. de headset.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Bij mij is 'ie vandaag geleverd :)

Zit helaas nog op kantoor :(

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
B-Bandit schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:20:

Thanks, gelijk besteld. Krijg je ook commissie voor iedere koop via je link want straks gaat het halve Tweakers forum die kabel kopen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Er hangt een heel aparte, maar best lekkere, geur om de bril. Hebben jullie dat ook?

Trouwens, ik ben bezig met een live review...dus als men vragen heeft, stel ze gerust.

[ Voor 49% gewijzigd door Yzord op 23-02-2023 16:27 ]

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
CyBeRSPiN schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:11:
@X-t-r-e-m-e elke koptelefoon kan toch? Ofwel met jack aansluiting op de headset, danwel een headset die compatibel is met de PS5 qua 3D audio.
Ja maar ik vind de bijgeleverde wel handig. Wil zo’n zelfde of zo maar dan over ear of zo. Wel makkelijk en klein en vast aan de bril.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:01
Hier ook binnen :D

Setup gedaan en maar heel even gespeeld (want 2 kinderen in dezelfde ruimte). Eerste indruk: inderdaad even zoeken naar de sweet spot, maar als die gevonden is: holy shit. Heb even de intro gedaan van CoTM en was onder de indruk van de scherpte. Ik heb voorheen de originele oculus rift wel eens op gehad, maar dit is echt een zéér dun en zéér minimaal screen door effect, waarbij je echt moeite moet doen om het te zien. Als je lekker in de game zit echt geen seconde last van.

Wel moet ik een verlengkabel gaan kopen, want de kabel is voor mij niet lang genoeg om room scale te doen omdat mijn PS5 te ver weg staat van een plek waar daar genoeg ruimte voor is. Niet handig voor de PSVR2, wel fijn met kindjes om hem niet aangrenzend aan de speelhoek te hebben staan :D

RE8 gekocht om samen met een maat te doen, wordt ongetwijfeld genieten :D

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:26:
[...]

Ja maar ik vind de bijgeleverde wel handig. Wil zo’n zelfde of zo maar dan over ear of zo. Wel makkelijk en klein en vast aan de bril.
Ja ik had speciaal de Pulse 3D gekocht, maar ik moet zeggen dat de meegeleverde oordopjes toch wel wat makkelijker zijn om snel te kunnen gamen.

• MakhouT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 20:26
Werkt de pulse 3D dan niet met psvr? jawel toch?

• DarkSide

DarkSide

Pulse3d werkt prima met PSVR.
Heb ik hier ook.

nu nog 8 min aftellen voordat CoTM binnen is.

• TheDukemaster
Dantius schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:02:
[...]

Advanced tracking aanzetten, zie 2 posts hierboven hoe je dat doet, loste het probleem voor mij 100% op.
Klopt had wat zitten spelen met de settings en metdit geactiveerd geen meldingen meer gehad.

Heb nu ook 120 hz in de instellingen geforceerd en heb het idee dat de game ervaring nu vloeiender voelt. Net ook Kayak VR probeert en die is erg vermakkelijk.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik ben niet te spreken over de fingertracking. Vergeleken met de Valve Index is het een downgrade (voor mij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 22:57
TheDukemaster schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:32:
[...]

Klopt had wat zitten spelen met de settings en metdit geactiveerd geen meldingen meer gehad.

Heb nu ook 120 hz in de instellingen geforceerd en heb het idee dat de game ervaring nu vloeiender voelt. Net ook Kayak VR probeert en die is erg vermakkelijk.
Die 120hz instelling is toch alleen voor cinema mode?

• Shinji
  • Laatst online: 15:06
Aaaaaaaaaah nee! Mijn vrouw moest weg dus net naar huis gereden als ze zouden komen. 10 minuten voor ik er was moest die nog bezorgd worden. Toen ik thuis was stond er delivery attempted.

Morgen gaat hem ook niet worden want ben weekend weg, is wel iemand thuis maar wordt dus pas maandag proberen.

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:01
Yzord schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:34:
Ik ben niet te spreken over de fingertracking. Vergeleken met de Valve Index is het een downgrade (voor mij).
Dit viel mij ook op bij CoTM, de finger tracking is niet al te best. Best vaak vingers omhoog die gewoon op de controller leunen en soms ook als ik dan toch naar iets wijs dat 'ie hem niet goed pakt. Ik dacht dat het mogelijk aan de belichting zou kunnen liggen (begint wat te schemeren buiten, nog niet veel lampen aan)..

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

koentje3 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:41:
[...]

Dit viel mij ook op bij CoTM, de finger tracking is niet al te best. Best vaak vingers omhoog die gewoon op de controller leunen en soms ook als ik dan toch naar iets wijs dat 'ie hem niet goed pakt. Ik dacht dat het mogelijk aan de belichting zou kunnen liggen (begint wat te schemeren buiten, nog niet veel lampen aan)..
Nou dat dus precies. Bij de Index registreert hij perfect wat ik doe (middelvinger dus), maar bij de PSVR2 komt het allemaal maar wat clumsy over.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-09 23:11
Yzord schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:25:
Er hangt een heel aparte, maar best lekkere, geur om de bril. Hebben jullie dat ook?

Trouwens, ik ben bezig met een live review...dus als men vragen heeft, stel ze gerust.
Ga je de review ook updaten na een paar weken gebruik? Interessant om te blijven volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Wat is het toch enorm gaaf om GT7 met stuur in VR te spelen!!!
Alleen vind ik het jammer dat je niet in alle autos je snelheid kunt zien als het niet inbegrepen zit in de dashboard van de auto of het stuur, ik moet het dan echt volop op gevoel gaan doen en dat vind ik nog een beetje lastig soms, helemaal zonder ghost of andere autos om je heen, maar het gaat wel veel beter in VR om je snelheid aan te voelen dan dat dat gaat op een tv. Jammer dat ze niet nog de snelheid bij de UI erbij gedaan hebben, alhoewel ik er misschien ook wel aan gewend raak. Ik begon met de nieuwe circuit experience van de nieuwe track maar daar had ik dus geen idee hoe snel ik precies reed.
Grafisch in ieder geval echt absoluut niets te klagen behalve wat ik eerder al zei over de schermen. Gewoon net zulke mooie graphics als op de tv imo alleen dan gigantisch ingezoomd waardoor het wat wazig wordt.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Timothy3000 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:00:
[...]

Ga je de review ook updaten na een paar weken gebruik? Interessant om te blijven volgen.
Als daar interesse in is jazeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ok mijn quick First impressions.
Niet een VR gamer. Heel af en toe een beetje met PSVR1 gespeeld bij vrienden.
  • - setup gaat makkelijk en vind de procedure wel cool om je kamer te mappen
  • - tijdens de setup ziet het beeld er wel wat grainy uit. Je ziet een soort van filter voor het echte scherm zeg maar
  • - je moet idd even goed de sweetspot vinden. Dan wordt ook alles scherp.
  • - sweetspot had wel wat groter mogen zijn denk ik. Maar voor nu lijkt het hier echt wel goed te gaan.
  • - Geen lligt leakage hier. Begin van CoTM wordt het beeld zwart. En dan is het ook echt zwart.
  • - Controllers liggen goed in de hand.
  • - CoTM ziet er echt heel vet uit. Ik ben meteen begonnen met vignette uit en expert settings dus bewegen door de controllers te bewegen.
  • - Had bij mijn eerste stappen (in de boot geen last) wel even een WOW moment en een moment van onbalans (misschien zijn kussens op de grond geen slecht idee).
  • - Je voelt je echt wel in de wereld gezogen.
  • - merk dat als je klimt ik de neiging heb om naar achteren te gaan.Maar je moet natuurlijk dicht op de muur zitten.
  • - Tijdens gamen is de grainy waas weg of valt iig nauwlijks op.
  • - Het is echt supervet om met je handen tijdens het klimmen door de grasprieten te bewegen.
Vanavond weer verder. Terwijl de demo games downloaden.
Maar voor nu zeer impressed met wat PSVR2 kan.

Edit: Ik snap wel wat er met de fingertracking bedoeld word. Maarl zelf vind ik het nu niet storend.
Geen referentie materiaal dat het beter kan. Ik vind het al een hele belevenis dat ze (enigzins) reageren.

[ Voor 6% gewijzigd door DarkSide op 23-02-2023 17:10 ]

• TheDukemaster
Yzord schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:34:
Niet alleen dat, het vastgrijpen en een vuist maken voelt ook minder natuurlijk en comfortabel(vergeleken met Quest 2). Merk dat ik ook veel bewuster bezig ben met hoe ik de controller vast heb dan dat ik het gevoel heb dat ik een item in de vrituele wereld vastpak. Maar wellicht went dit nog iets.
Pagina: 1 ... 28 ... 67 Laatste