“A time is coming when men will go mad, and when they see someone who is not mad, they will attack him, saying, ‘You are mad; you are not like us.’”
Je linkt ook wel een overkill model. zo'n grote 3 slots koeler is totaal overbodig voor een 160W kaart. Je hebt simpelere modellen vanaf 449 euro (nog altijd veel te veel, tja).ruftman schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:13:
[...]
Mijn portemonnee blijft in dit geval lekker dicht (en ik had me toch behoorlijk verheugd op de 4060 (TI))
Dat is ook een gevolg van irrationeel gedrag door sommige kopers die in het verleden gewend zijn geraakt om extra te willen betalen voor extra koeling, wat op zich rationeel is, maar daarin nu zijn doorgeschoten.rable schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:07:
[...]
Je linkt ook wel een overkill model. zo'n grote 3 slots koeler is totaal overbodig voor een 160W kaart. Je hebt simpelere modellen vanaf 449 euro (nog altijd veel te veel, tja).
Het wordt trouwens nog erger, want Aorus en Gigabyte gaan straks 3-fan kaarten uitbrengen voor de 4060. Dit terwijl heel veel fabrikanten voor deze kaart een 1-fan variant gaan uitbrengen. Dus krijg je een absurd verschil tussen zo'n 1-fan kaart en een 3-fan bakbeest.
“A time is coming when men will go mad, and when they see someone who is not mad, they will attack him, saying, ‘You are mad; you are not like us.’”
Ik moet ineens denken aan de absurde Asus ROG RTX 3050 kaart van de vorige generatie.Ludewig schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:35:
[...]
Dat is ook een gevolg van irrationeel gedrag door sommige kopers die in het verleden gewend zijn geraakt om extra te willen betalen voor extra koeling, wat op zich rationeel is, maar daarin nu zijn doorgeschoten.
Het wordt trouwens nog erger, want Aorus en Gigabyte gaan straks 3-fan kaarten uitbrengen voor de 4060. Dit terwijl heel veel fabrikanten voor deze kaart een 1-fan variant gaan uitbrengen. Dus krijg je een absurd verschil tussen zo'n 1-fan kaart en een 3-fan bakbeest.
En het ergste is nog, zo'n koeler zorgt niet eens meer voor lagere temperaturen dan, diminishing returns knocking on the door.
Al vind ik een 1 fan kaart ook niet altijd de beste oplossing, tenzij formaat belangrijk is.
Maar een beetje basic 2 fan kaart is voldoende, zo'n Asus Dual of een Inno3D hebben voldoende koeling voor meeste mensen.
Maar goed, de RTX 4060 Ti is niet eens de MSRP prijs waard zolang de oudere kaarten op de markt zijn, en daarna (tenzij de prijs fors naar beneden daalt) is het gewoon een slechte koop.
Ik verwacht overigens niet dat AMD met iets beter komt, de RX 7600 toont weer eens aan dat AMD er ook wat van kan qua "it's not a bad product, just a bad price".
LOL: deze doet het ook ontzettend goed en is een aardig stukje goedkoper.ruftman schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 00:06:
Ik had hierbij even een WTF? moment:
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1916689
Jawel maar wel iets lagere textures, 1 standje maar terwijl er ook een paar op ultra staan.Ludewig schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:31:
[...]
Dan nog blijft het een product dat je niet zou moeten kopen (tenzij de prijs echt onrealistisch ver zakt), want de 8 GB is gewoon niet genoeg voor deze kaart op dit moment.

[Voor 31% gewijzigd door Winkiller op 26-05-2023 17:17]
Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !
Het lijkt erop dat Nvidia nu een price drop heeft gedaan van de 3000-kaarten.
Het lijkt er bijna op alsof mensen van restanten en het oude af willen omdat 4xxx the next best thing is. /sLudewig schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:22:
Deep 🥴
De plotse drop op 3060/3060ti is vooral een reactie op de prijscorrectie die amd heeft gedaan met de 6600/6650/6700/6750 reeksen wat op zich weer een 'geplande' reactie was op de 4060 ti.Ludewig schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:22:
6 euro meer in nederlandTRDT schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 22:19:
Inmiddels €329 voor RTX 3060 Ti bij NBB

uitvoering: PNY GeForce RTX 3060 Ti 8GB VERTO Dual Fan LHR
Dat is wat mij betreft een veel slimmere aankoop dan zowel de 4060 Ti als de 4060 (die vermoedelijk zo'n beetje hetzelfde gaat presteren als de 3060 en dus flink trager is). DLSS 3 is minder nuttig voor kaarten met deze rekenkracht.
Al ben ik tot nu erg tevreden met mijn 6700 XT voor nauwelijks meer en dan heb je 12 GB.
Al ben ik tot nu erg tevreden met mijn 6700 XT voor nauwelijks meer en dan heb je 12 GB.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Let bij het reageren op het volgende:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Let bij het reageren op het volgende:
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Ranten is niet toegestaan.
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- Scalping bespreken is niet toegestaan.
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
- Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
- Voor discussie over de kaarten zelf: [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Ervaringen & Discussie
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |