Was niet van plan om nu al mijn kaart te upgraden maar dit kon ik niet laten liggen voor €490
Idem, maar ik twijfel toch nog erg of ze de kaarten wel kunnen leveren. De shopreviews over tones hier op tweakers zijn niet je-van-het.
Waarom zouden ze acties toevoegen als ze niet kunnen leveren? Kaarten die op zijn komt ook gewoon niet leverbaar bij te staan.Lockon schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:17:
Idem, maar ik twijfel toch nog erg of ze de kaarten wel kunnen leveren. De shopreviews over tones hier op tweakers zijn niet je-van-het.
Als de garantie zal worden afgehandeld door Krëfel, zal dat dan goed gebeuren? Heeft er iemand ervaring met garantie via Krëfel?
9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro
Ik zie de 4070 ti supers in promo op tones.be maar kan niet bestellen. Een.model voor 470 euro het andere voor 490 euro.
Als jet anderen wel lukt: proficiat.
Als jet anderen wel lukt: proficiat.
Ikzelf zat te twijfelen, nu ik er toch voor wil gaan kan ik ze wel in m'n winkelmandje doen, maar een levertijd kiezen bij de bestelling gaat helaas niet meer. En nu ik ze uit m'n winkelmand gedaan heb, ze zijn inderdaad allemaal verkocht. Proficiat voor degenen die er eentje hebben, ik ben benieuwd wanneer ze bij jullie binnenkomen
Heb helaas geen 4070 ti super kunnen krijgen. Moest dat gelukt zijn dan had ik de 4070 ti op V&A gezet voor kostprijs... Proficiat aan degenen die het wel is gelukt ;-)
En als ik het correct interpreteer dan heeft er ook even een 4080 super online gestaan voor 600. Aan degenen die die heeft, ook proficiat ;-)
En als ik het correct interpreteer dan heeft er ook even een 4080 super online gestaan voor 600. Aan degenen die die heeft, ook proficiat ;-)
[ Voor 30% gewijzigd door Karebare op 15-10-2024 12:38 ]
Van Krëfel heb ik nog nooit gehoord...
Ik kan iedereen aanraden om, in het geval van een garantieclaim, direct bij Inno3d zelf (RMA centrum in Nederland) aan te kloppen.
Niet dat men dadelijk veel keus heeft als Tones.be niet meer bestaat.
Ik kan iedereen aanraden om, in het geval van een garantieclaim, direct bij Inno3d zelf (RMA centrum in Nederland) aan te kloppen.
Niet dat men dadelijk veel keus heeft als Tones.be niet meer bestaat.
[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 15-10-2024 12:54 ]
Staan nog gewoon op voorraad?Karebare schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:37:
Heb helaas geen 4070 ti super kunnen krijgen. Moest dat gelukt zijn dan had ik de 4070 ti op V&A gezet voor kostprijs... Proficiat aan degenen die het wel is gelukt ;-)
Je kunt ze in je winkelwagentje doen, maar ikzelf kom in ieder geval niet verder dan dat. Als je gaat bestellen kun je geen leveroptie kiezen.
Dan geeft hij ergens aan dat de postcode niet goed is waarschijnlijk. Gewoon alleen de cijfers spatie - spatie plaatsnaam. Dus bijv. 8899 - AmsterdamLockon schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:59:
[...]
Je kunt ze in je winkelwagentje doen, maar ikzelf kom in ieder geval niet verder dan dat. Als je gaat bestellen kun je geen leveroptie kiezen.
Nop, postcode was al in dat format ingevoerd.Als je dan een scherm verder gaat om een levermethode/datum te kiezen, kun je niks kiezen. Er staat enkel "thuislevering" en geen mogelijkheid om verder te gaan, en ik heb het al in meerdere browsers geprobeerd toen de kaarten nog "in stock" warenmeljor schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:28:
[...]
Dan geeft hij ergens aan dat de postcode niet goed is waarschijnlijk. Gewoon alleen de cijfers spatie - spatie plaatsnaam. Dus bijv. 8899 - Amsterdam
[ Voor 16% gewijzigd door Lockon op 15-10-2024 13:47 ]
Je hebt gelijk. De nog leverbare 4060ti lukt mij nu ook niet meer. Blijft idd hangen op thuislevering.Lockon schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:35:
[...]
Nop, postcode was al in dat format ingevoerd.Als je dan een scherm verder gaat om een levermethode/datum te kiezen, kun je niks kiezen. Er staat enkel "thuislevering" en geen mogelijkheid om verder te gaan, en ik heb het al in meerdere browsers geprobeerd toen de kaarten nog "in stock" waren
Edit: pak ik de 4060 waar bij staat morgen in huis dan werkt het wel. De 2-3 werkdagen kaarten werkt het niet.
[ Voor 9% gewijzigd door meljor op 15-10-2024 14:30 ]
ik ben benieuwd naar de leverdatum, ik heb al wel een aankoopbevestiging dus we zullen zien. Weet niet hoeveel vertraging van Belgie naar Nederland is
[ Voor 24% gewijzigd door Markozv op 15-10-2024 14:28 ]
Staat er bij jou ook in de mail bij status "gedeeltelijk betaald"?Markozv schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:27:
ik ben benieuwd naar de leverdatum, ik heb al wel een aankoopbevestiging dus we zullen zien. Weet niet hoeveel vertraging van Belgie naar Nederland is
Heb idd ook een factuur, verwacht hem morgen binnen eigenlijk.
Nee, bij mij staat totaal betaald, het is een aankoopbevestiging nog geen factuurmeljor schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:32:
[...]
Staat er bij jou ook in de mail bij status "gedeeltelijk betaald"?
Heb idd ook een factuur, verwacht hem morgen binnen eigenlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Markozv op 15-10-2024 14:52 ]
Ok. Ik heb gisteren besteld en vandaag een factuur gekregen. Alleen in het mailtje er voor stond dus bij status gedeeltelijk betaald.Markozv schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:51:
[...]
Nee, bij mij staat totaal betaald, het is een aankoopbevestiging nog geen factuur
Ik zou toch niet snel deze bedragen betalen aan een winkel die over een paar dagen niet meer bestaat.
Maar als jullie het wel allemaal binnen krijgen dan zijn het mooie deals.
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Dit is gewoon een onderdeel van Krefel, maak me er niet te veel zorgen over. Misschien naïef maar ja...NosferatuX schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:01:
Ik zou toch niet snel deze bedragen betalen aan een winkel die over een paar dagen niet meer bestaat.
Oke, de ins en outs weet ik niet.Karebare schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:06:
[...]
Dit is gewoon een onderdeel van Krefel, maak me er niet te veel zorgen over. Misschien naïef maar ja...
Zolang het geen op zichzelf staand bedrijf is met schulden en schuldeisers dan zal het wel allemaal goed zitten
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Factuur binnen, ik heb vroeger wel eens eerder gewoon garantie bij de fabrikant aangevraagd wanneer een winkel niet meer bestaat, zij moeten de consument bij wet helpen, het heet ook niet voor niks fabrieksgarantie 😉
De meeste fabrikanten geven 2 jaar fabrieksgarantie, dat is voorzover ik weet echter geen wettelijke verplichting. In de EU is de wettelijke verplichting neergelegd bij de verkopende partij en dat is hier tones.be.
Tones is zoals gezegd eigendom van Krëfel en dat is dan weer eigendom van Boulanger, dat weer eigendom is van Association Familiale Mulliez (https://www.tijd.be/onder...anse-handen/10135687.html).
Tones is zoals gezegd eigendom van Krëfel en dat is dan weer eigendom van Boulanger, dat weer eigendom is van Association Familiale Mulliez (https://www.tijd.be/onder...anse-handen/10135687.html).
Garantie gedekt door tones wordt gewoon overgenomen door Krefel. En Krefel is, bij mijn weten, echt wel OK.
Edit: verkeerde topic
[ Voor 93% gewijzigd door Doedelzak op 15-10-2024 21:50 ]
Ik kan bij Tones.be niet bestellen, de betalingsknop is bij mij greyed out (op verschillende browsers geprobeerd):
/f/image/aBqyMKnHalm7tzyG7H9M7ir5.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Degrader op 15-10-2024 20:56 ]
*knip* quote dan ook niet de hele reactie. Dan kunnen mensen er alsnog op in gaan

[ Voor 94% gewijzigd door br00ky op 15-10-2024 22:26 ]
9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro
Excuus! Zal ik doen!nzall schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:07:
[...]
Kun je hiervoor een nieuw topic maken? Wij geven doorgaans in dit topic geen aankoopadvies.
Dat was vroeg in de middag al, zie eerdere posts.Degrader schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:54:
Ik kan bij Tones.be niet bestellen, de betalingsknop is bij mij greyed out (op verschillende browsers geprobeerd):
Net een bericht van GLS dat de kaart vandaag bezorgd wordt.
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Vet! Dan ga ik er vanuit dat ik morgen zo'n bericht krijg. Morgen is m'n vrouw vrij, kan ze mooi de kaart ontvangen.weststar schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:52:
Net een bericht van GLS dat de kaart vandaag bezorgd wordt.
Ik ontving net mijn 4070 ti thuis via GLS. Is in België.
Keurig! Had je ook bericht van gls gekregen?Karebare schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:47:
Ik ontving net mijn 4070 ti thuis via GLS. Is in België.
Heb dezelfde avond besteld maar heb nog niks behalve factuur.
Neen. Ik had de avond van de bestelling een bestelbevestiging in mijn mailbox. De dag erna kreeg ik de factuur. De dag erna (vandaag) de levering maar nooit bericht gekregen van GLS.meljor schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:51:
[...]
Keurig! Had je ook bericht van gls gekregen?
Heb dezelfde avond besteld maar heb nog niks behalve factuur.
Vraag mij af hoe GLS dan handeld bij niet thuisKarebare schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:18:
[...]
Neen. Ik had de avond van de bestelling een bestelbevestiging in mijn mailbox. De dag erna kreeg ik de factuur. De dag erna (vandaag) de levering maar nooit bericht gekregen van GLS.
Nou iddMarkozv schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:30:
[...]
Vraag mij af hoe GLS dan handeld bij niet thuis
Dan wel een bericht waarschijnlijk? Of volgende dag opnieuw? Of aan de voordeur achterlaten :-)
Ondertussen zijn bijna alle kaarten weg op Tones, op de 4080 Super na, die "tijdelijk niet beschikbaar is"...Gezien er gister ook opeens een 4070Super tussen stond (voor 340, prima prijsje) blijf ik de site nog even in m'n bookmarks houden. Wie weet duikt er nog iets op, of komt de 4080s opeens weer beschikbaar
Gezien ze andere kaarten wel weggehaald hebben vraag ik me af waarom ze die 4080s ook niet weggehaald hebben

Mja, die 4080S was vorige week ofzo uitverkocht. Misschien één van de bestelling geannuleerd of een retour. Inderdaad interessant om in de gaten te houden. Die 4070S was ook al even uitverkocht, ik vermoed ook retours.
Ik reshresh de site van tones.be al enkele weken meermaals per dag ;-)
Ik reshresh de site van tones.be al enkele weken meermaals per dag ;-)
[ Voor 12% gewijzigd door Karebare op 16-10-2024 14:53 ]
Het is een mooie actie van hun geweest om op een snelle manier laatste inboedel te verkopen, als ze zouden moeten rekenen om pand open te houden, website actief en dergelijke liggen de kosten vele malen hoger dan even met korting alles eruit te doen
Klopt, maar ik neem aan dat de inkoop wel gewoon betaald moet worden. Blijft er een behoorlijke marge over. Ik had persoonlijk niet verwacht dat een verkoper 400-500 verdiend op een 4080?Markozv schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:47:
Het is een mooie actie van hun geweest om op een snelle manier laatste inboedel te verkopen, als ze zouden moeten rekenen om pand open te houden, website actief en dergelijke liggen de kosten vele malen hoger dan even met korting alles eruit te doen
4060 ti gisteravond toch nog binnen gekregen. Top. Hopelijk komen er nog nieuwe acties.
Was een leuke dagDoedelzak schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:25:
Edit: verkeerde topic
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Ik heb 'm (4070 ti super, blijft een belachelijke naam) inmiddels ook binnen. Ik kreeg gisteren een mail met op de factuur de status verzonden, maar verder helemaal geen aankondiging. GLS blijft wat dit betreft echt een matige koerier.
Mijn 11400 is nu alleen wel een bottleneck geworden, de 4070 was dat eigenlijk ook al. Tijd voor een nieuw systeem dus, maar ja, welke? AMD is niet aantrekkelijk geprijsd op dit moment, maar met de nieuwe chips en black friday in aantocht...
Mijn 11400 is nu alleen wel een bottleneck geworden, de 4070 was dat eigenlijk ook al. Tijd voor een nieuw systeem dus, maar ja, welke? AMD is niet aantrekkelijk geprijsd op dit moment, maar met de nieuwe chips en black friday in aantocht...
[ Voor 5% gewijzigd door Acteonis op 17-10-2024 14:17 ]
Nieuwe launches afwachten. Waarschijnlijk zal AMD met X3D de beste blijven wat gaming betreft. Hopelijk heeft de 9800X3D een interessante prijs of doet de launch de beschikbaarheid en prijs van de 7800X3D beter worden.Acteonis schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:17:
Ik heb 'm (4070 ti super, blijft een belachelijke naam) inmiddels ook binnen. Ik kreeg gisteren een mail met op de factuur de status verzonden, maar verder helemaal geen aankondiging. GLS blijft wat dit betreft echt een matige koerier.
Geen bericht, geen pakket. Navraag gedaan, helaas waren er dingen fout gegaan in het systeem en zijn er meer kaarten besteld dan beschikbaar waren. Ik krijg binnenkort mijn geld terug gestort. HelaasssssssDannyXP1600 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:13:
[...]
Vet! Dan ga ik er vanuit dat ik morgen zo'n bericht krijg. Morgen is m'n vrouw vrij, kan ze mooi de kaart ontvangen.
Jammer voor je... ik ga hub website nog even in het oog houden. Mogelijks gaan er nog enkele kaarten retour en mogelijks gooien ze die fan nog een laatste keer online.DannyXP1600 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:31:
[...]
Geen bericht, geen pakket. Navraag gedaan, helaas waren er dingen fout gegaan in het systeem en zijn er meer kaarten besteld dan beschikbaar waren. Ik krijg binnenkort mijn geld terug gestort. Helaasssssss
Ik schat die kans heel klein maar je weet nooit...
Hun fysieke winkels zijn t/m morgen open, en de website tot begin december. Ik zou de kans dus niet op 0 schatten dat er nog "iets" op de website komt, maar ik denk dat het meestal al wel weg is inderdaad.
Is het nog waard om een RTX 4070 TI Super te kopen voor 1440P gaming? Of is er een goedkopere keus van Nvidia met 16GB VRAM?
En is er een kans voor een goede deal op Black Friday? Of is dat gewoon niet waard om op te wachten betreffend computer onderdelen?
En is er een kans voor een goede deal op Black Friday? Of is dat gewoon niet waard om op te wachten betreffend computer onderdelen?
Back to sticks, back to stones. Cause words broke our bones. And now we're right back to the same old habits. Too bad we almost had it.
Ik denk dat de 4070 ti super de goedkoopste 4000-series kaart is met 16GB vram.dooder39 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:21:
Is het nog waard om een RTX 4070 TI Super te kopen voor 1440P gaming? Of is er een goedkopere keus van Nvidia met 16GB VRAM?
Wat prijzen betreft: vaak wordt aangeraden om te wachten op de 5000-series of op deals rond Black Friday. De huidige prijzen zijn niet erg afgeprijsd tov van msrp.
Als je echt 16GB vram wil, is het mbt de 5000-series af te wachten vanaf welk prijspunt deze beschikbaar zullen zijn. Volgens geruchten is dat de 5800, geschat rond de 1200$.
Technisch gezien is er de 4060 Ti 16 GB, maar die is tamelijk slecht geprijsd. Voor 100 EUR minder heb je een 6750XT die even snel is, en voor 30 EUR minder heb je een 7700XT die 10% sneller is. En beide kaarten zijn in zowat alle games goed geschikt voor 1440p gaming.
Mijn ervaring met black friday is dat duurdere kaarten zoals de 4070 en hoger ook niet echt goedkoper zijn. Black friday levert vooral goede deals voor opslag, geheugen en moederborden (met daaraan gekoppeld soms ook een goiede deal voor de CPU).
De mensen die een videokaart bij Tones hadden besteld, stond er bij jullie op de factuur ook het volgende: 'De consument beschikt niet over het recht om van de aankoop af te zien.'
Nogal merkwaardig, aangezien de consument toch altijd over herroepinsgrecht beschikt bij een onlineaankoop, ook al stopt Tones eind dit jaar ermee?
Nogal merkwaardig, aangezien de consument toch altijd over herroepinsgrecht beschikt bij een onlineaankoop, ook al stopt Tones eind dit jaar ermee?
Voor alle duidelijkheid: je hebt wettelijk gezien nog altijd herroepingsrecht. maar omdat de winkel dicht is wordt je bij zo'n herroeping een schuldeiser, en dan moet je achteraan aanschuiven als je je geld terug wilt...
Dat geldt alleen bij faillissement en voorzover ik het kan overzien is daar geen sprake van. Ik ben geen jurist, maar een snelle blik op het in de factuur genoemde wetsartikel bevat geen bepaling die tones ontslaat van het recht op retour.
Ik wil begin volgend jaar een pc weer bouwen en nu vroeg ik me af welke Nvidia kaart in aanmerking komt om de komende 2-4 jaar alles 4k en 60- 90 fps te laten draaien op high setting.
In jan word officieel de RTX 5070 ti en de 5080 en de 5090 aangekondigd
Maar buiten de RTX 4090 en de RTX 5090 welke zouden jullie aan raden en ha ik weet er is nog weinig bekend over de RTX 50 kaarten maar als je kijkt naar de speccs.
Maar buiten de RTX 4090 en de RTX 5090 welke zouden jullie aan raden en ha ik weet er is nog weinig bekend over de RTX 50 kaarten maar als je kijkt naar de speccs.
Als ik jou was zou ik wachten op de nieuwe RTX 5090. komt spoedig uit. Ik gebruik een RTX 4090 kaart, omdat ik op een 32-inch 4K resolutie met 144Hz refresh rate speel. Ik had daarvoor een MSI Ventus OC RTX 2080 8GB uit 2019 en ik moest steeds alles op low-settings zetten. Er was geen alternatieven voor mij en de 4090 was de juiste keuze voor mij. AMD heb ik gekeken maar hun topmodel kon het niet bijbenen tegenover de 4090.paiko schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:10:
Ik wil begin volgend jaar een pc weer bouwen en nu vroeg ik me af welke Nvidia kaart in aanmerking komt om de komende 2-4 jaar alles 4k en 60- 90 fps te laten draaien op high setting.
Als ik de 4090 kaart niet zou hebben gehad, zou ik gewacht hebben op de 5090.
Ik ga mijn 4090 langer als 3 jaar gebruiken vanaf nu hoop ik en is het nog steeds een monster van een kaart. De 4090 heb ik al sinds 6 mei 2023. Het was niet goedkoop met €1.869 voor mijn GIGABYTE GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC videokaart.
Neem een goede kaart en je kan lang van gebruiken
[ Voor 17% gewijzigd door Van der Berg op 18-12-2024 14:49 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
De laatste zin is belangrijk nu. De kaarten gaan nog steeds voor 1600-1800 euro 2e hands na 2 jaar gebruik..Van der Berg schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:45:
[...]
Ik ga mijn 4090 langer als 3 jaar gebruiken vanaf nu hoop ik en is het nog steeds een monster van een kaart. De 4090 heb ik al sinds 6 mei 2023. Het was niet goedkoop met €1.869 voor mijn GIGABYTE GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC videokaart.
Neem een goede kaart en je kan lang van gebruiken
De waarde vervalt amper, sommige 2e hands aanbiedingen voelen meer aan alsof ze de kaart geleend hebben voor 2 jaar en nu weer verkopen voor dat geld haha
Wauw, dus mijn eigen kaart is nog zoveel waard bij het verkopen? Dat is geen verkeerde prijsSjardWillems schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:03:
[...]
De laatste zin is belangrijk nu. De kaarten gaan nog steeds voor 1600-1800 euro 2e hands na 2 jaar gebruik..
De waarde vervalt amper, sommige 2e hands aanbiedingen voelen meer aan alsof ze de kaart geleend hebben voor 2 jaar en nu weer verkopen voor dat geld haha
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Kijk vooral even op Vraag & aanbod en marktplaats!Van der Berg schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:02:
[...]
Wauw, dus mijn eigen kaart is nog zoveel waard bij het verkopen? Dat is geen verkeerde prijsmaar ik sla de 5090 over
Wie weet kost de 5090 2000 euro, verkoop je je kaart voor 1500 euro en heb je voor 500 een 33% upgrade!
*knip* offtopic
[ Voor 92% gewijzigd door br00ky op 18-12-2024 20:27 ]
Ik verwacht dat als je blijft wachten met het verkopen van de 4090, en als de RTX 5000 eenmaal uit is. Ik bedoel als hij eenmaal uit is wordt het lastiger verkopen om de 4090 voor die bedragen te verkopen? Want er komt waarschijnlijk ook een 5080 uit, voor bedragen als een tweede hands 4090.
Wat als je deze generatie overslaat en wacht op de 6090. Voordat ik de 4090 kocht, daarvoor de 2080 8GB Non-Super videokaart gehad en kwam nog
• 2080 Super
• 3080
• 3080 Super
Wat als je deze generatie overslaat en wacht op de 6090. Voordat ik de 4090 kocht, daarvoor de 2080 8GB Non-Super videokaart gehad en kwam nog
• 2080 Super
• 3080
• 3080 Super
[ Voor 43% gewijzigd door Van der Berg op 18-12-2024 19:45 ]
Nice!Yonix schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:31:
Hier toevallig gisteren mijn RTX 4090 verkocht voor € 1550 via Tweakers V&A. Dat geld wordt opzij gezet voor de RTX 5090.
Fun fact: Vandaag heeft marktplaats 3 potentiële verkopers van de 4090 verbannen van de website. Wat ik frappant vond, want twee daarvan die gaven zelf aan dat ik langs kon komen en zelf hands-on tests kon uitvoeren. Dus die twee was er geen overdracht of kans van oplichting totdat ik er fysiek ben geweest en heb getest..
Sommige gaan daarin mee in de hoop dat je dan zegt dat opsturen dan ook wel vertrouwd is. Vals adres en je rijdt er voor niks naartoe komt dus wel es voor.SjardWillems schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:41:
[...]
Nice!
Fun fact: Vandaag heeft marktplaats 3 potentiële verkopers van de 4090 verbannen van de website. Wat ik frappant vond, want twee daarvan die gaven zelf aan dat ik langs kon komen en zelf hands-on tests kon uitvoeren. Dus die twee was er geen overdracht of kans van oplichting totdat ik er fysiek ben geweest en heb getest..
Als je geluk hebt rijdt je er voor niets naar toe, als je pech hebt...meljor schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:58:
[...]
Sommige gaan daarin mee in de hoop dat je dan zegt dat opsturen dan ook wel vertrouwd is. Vals adres en je rijdt er voor niks naartoe komt dus wel es voor.
Hi all. Ik ben alweer enige tijd toe aan een upgrade en wilde eigenlijk een 4070 super gaan bestellen, maar... mij valt op dat de prijzen over de gehele linie aan het pieken zijn, terwijl de 50-serie net gepresenteerd wordt. Je zou verwachten dat de 40xx nu juist flink zou dalen, omdat er nieuw speelgoed is.
Er is natuurlijk eea aan de hand in de geopolitiek, maar is dat dan ook de reden dat de prijzen zo enorm oplopen? We zijn weer terug op het prijsniveau van de release.
Er is natuurlijk eea aan de hand in de geopolitiek, maar is dat dan ook de reden dat de prijzen zo enorm oplopen? We zijn weer terug op het prijsniveau van de release.
De 50-serie is deels uitgebracht inderdaad, maar helaas nog amper leverbaar. Gecombineerd met een groep kopers die zo gehyped zijn dat ze 100en euro's bovenop de adviesprijs willen betalen, zorgt dit ervoor dat ook de prijzen van de 40-serie gestegen zijn.vpm schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:10:
Hi all. Ik ben alweer enige tijd toe aan een upgrade en wilde eigenlijk een 4070 super gaan bestellen, maar... mij valt op dat de prijzen over de gehele linie aan het pieken zijn, terwijl de 50-serie net gepresenteerd wordt. Je zou verwachten dat de 40xx nu juist flink zou dalen, omdat er nieuw speelgoed is.
Gewoon even geduld hebben, zakt vanzelf weer naarmate de beschikbaarheid beter wordt.
Zojuist een Gigabyte versie van de 4080 Super opgepikt bij Azerty voor 1149 euro (open doos). Ik weet niet of ik moet lachen of huilen haha. Maar gezien de huidige markt moet ik denk ik wel erg blij zijn met deze prijs. De 5080 zal voorlopig wel niet veel dalen in prijs..
Wat een gekke markt op dit moment zeg.
Wat een gekke markt op dit moment zeg.
Jep, eigenlijk ongelooflijk. Ik heb het de afgelopen week voor mezelf goed leren praten aangezien ik een pc voor minimaal 5 jaar wil en ik helaas verslaafd ben aan VR. Ik werd gewoon blij en opgewonden toen ik deze prijs voorbij zag komen. Niet best maar goed als de pc straks in elkaar zit zal ik mij wel koning te rijk voelen (:
Dat is al jaren niet meer zo. Nvidia stopt enkele maanden voor de lancering van de nieuwe serie de productie van de oude. Dit helpt ook met de verkoop van de nieuwe serie want als nu de 4080 super nog volop verkrijgbaar zou zijn voor 1100 euro dan maakt dat de 5080 voor 1500+ euro nog minder aantrekkelijk.vpm schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:10:
Ik hoop dat 5 jaar gaat lukken met 16gb vram.Technoane schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:23:
[...]
Jep, eigenlijk ongelooflijk. Ik heb het de afgelopen week voor mezelf goed leren praten aangezien ik een pc voor minimaal 5 jaar wil en ik helaas verslaafd ben aan VR. Ik werd gewoon blij en opgewonden toen ik deze prijs voorbij zag komen. Niet best maar goed als de pc straks in elkaar zit zal ik mij wel koning te rijk voelen (:
Die 4080 prijzen gaan wel zakken hoor, zelfs als de 5080 onverkrijgbaar is.
In maart komt AMD met de 9700 XT voor 500 msrp en die zou volgens leaks net zo snel of zelfs sneller dan de 4080s zijn.
Ik zou dat toch echt wel even afwachten alvorens nu een 4080 te kopen.
Natuurlijk kan NVIDIA een premium vragen over de prijs van AMD maar niet het dubbele
In maart komt AMD met de 9700 XT voor 500 msrp en die zou volgens leaks net zo snel of zelfs sneller dan de 4080s zijn.
Natuurlijk kan NVIDIA een premium vragen over de prijs van AMD maar niet het dubbele
[ Voor 14% gewijzigd door NosferatuX op 14-02-2025 20:12 ]
500 msrp? Dat is een illusie, en gaat hier zeker richting de 800 of hoger.NosferatuX schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:11:
Die 4080 prijzen gaan wel zakken hoor, zelfs als de 5080 onverkrijgbaar is.
Msrp is geen illusie maar een gegeven.meljor schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:28:
[...]
500 msrp? Dat is een illusie, en gaat hier zeker richting de 800 of hoger.
Hij zal hier natuurlijk meer kosten. Gok zo 699.
In ieder geval fors minder dan een 4080 en als jij minstens zo goed presteert dan kan de 4080 alleen maar zakken in prijs. Mits er voorraad is van de 4080 natuurlijk
4080 super is een illusie. De productie daarvan is al maanden geleden gestopt bij nvidia. De laatste paar kaarten gaan nu zo ongeveer over de toonbank. (Voor 1200+ euro, want een 5080 gaat voor nog veel meer )NosferatuX schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:47:
[...]
Msrp is geen illusie maar een gegeven.
Hij zal hier natuurlijk meer kosten. Gok zo 699.
In ieder geval fors minder dan een 4080 en als jij minstens zo goed presteert dan kan de 4080 alleen maar zakken in prijs. Mits er voorraad is van de 4080 natuurlijk
Ik overweeg sterk om een eerste game PC te bouwen. Idealiter kan ik 1440p/60fps spelen in hoge kwaliteit Ik heb interesse in games zoals S.T.A.L.K.E.R, Helldivers, co-op, online, het emuleren van Switch games etc. Ik verwacht niet vaak direct de nieuwste games te kopen. Daarnaast zou fatsoenlijk kunnen editen erop fijn zijn. Ik heb deze BBG-Tweakers setup gevonden, die ik qua prijs nog wel behapbaar vind.
Dan nu het belangrijkste en gevoeligste punt: de grafische kaart. Vrienden raden mij toch echt een NVIDIA-kaart aan. Een RTX 4070 (TI) Ook vanwege DLSS, AI en (betere) ray-tracing. Als ik het goed begrijp, dan geeft AMD meer bang for buck. Alleen kom je dan snel in een rabbit hole: moet ik nóg iets meer uitgeven, zodat ik gelijk een betere machine heb? Of is dat overkill?
Ik heb al een XSX en ik wil games spelen met een aanzienlijke grafische jump (ultra graphics?). Daarnaast komen er in maart nieuwe NVIDIA -kaarten uit. Gaat dit naar verwachting wat doen met de prijzen? Of zijn er andere redenen om te wachten? Ik zie dat de 4070 alleen maar duurder is geworden. De TI is (bijna?) niet verkrijgbaar.
Nu hoop ik dat jullie me wat kunnen adviseren hierin.
Dan nu het belangrijkste en gevoeligste punt: de grafische kaart. Vrienden raden mij toch echt een NVIDIA-kaart aan. Een RTX 4070 (TI) Ook vanwege DLSS, AI en (betere) ray-tracing. Als ik het goed begrijp, dan geeft AMD meer bang for buck. Alleen kom je dan snel in een rabbit hole: moet ik nóg iets meer uitgeven, zodat ik gelijk een betere machine heb? Of is dat overkill?
Ik heb al een XSX en ik wil games spelen met een aanzienlijke grafische jump (ultra graphics?). Daarnaast komen er in maart nieuwe NVIDIA -kaarten uit. Gaat dit naar verwachting wat doen met de prijzen? Of zijn er andere redenen om te wachten? Ik zie dat de 4070 alleen maar duurder is geworden. De TI is (bijna?) niet verkrijgbaar.
Probleem is een beetje dat Nvidia bij elke launch de productie van de vorige generatie praktisch volledig stopzet. Zij willen niet concurreren met zichzelf en op de nieuwste producten hebben ze een hogere winstmarge. Bijkomend worden deze GPU's nu massaal gekocht door gamers die geen honderden euro's meer willen betalen voor een marginale prestatiewinst. Het zal er dus zeker niet beter op worden.NeuralNexus schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:29:
Ik overweeg sterk om een eerste game PC te bouwen. Idealiter kan ik 1440p/60fps spelen in hoge kwaliteit Ik heb interesse in games zoals S.T.A.L.K.E.R, Helldivers, co-op, online, het emuleren van Switch games etc. Ik verwacht niet vaak direct de nieuwste games te kopen. Daarnaast zou fatsoenlijk kunnen editen erop fijn zijn. Ik heb deze BBG-Tweakers setup gevonden, die ik qua prijs nog wel behapbaar vind.
Ik denk dat het beste is wat elke gamer nu kan doen is één maandje uitzitten en wachten en kijken hoe de markt beweegt na de 9070XT launch. Maar het is en blijft een gok natuurlijk.
Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Let bij het reageren op het volgende:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Let bij het reageren op het volgende:
- Geen "ik ook" berichten.
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Ranten is niet toegestaan.
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- Scalping bespreken is niet toegestaan.
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
- Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
- Voor discussie over de kaarten zelf: [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Ervaringen & Discussie
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |