[NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRDT
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:17
GekkePrutser schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:18:
[...]

Ik ben de vorige keer voor een FE gegaan (3080Ti) en ik ben er zeer tevreden over. Naar wat betreft het geluid is hij geloof ik wel wat luidruchtiger maar dat boeit me totaal niet. Als ik game heb ik toch altijd een VR headset of koptelefoon op. Ik vind het design ook erg mooi, veel mooier dan al die third party kaarten met RGB lichtjes, schreeuweig design en uitstekende heatpipes.

Dus misschien is het dan wel zaak om de volgende drop toch maar een 4090 te kopen - ik was de kat nog een beetje uit de boom aan het kijken omdat er bijna tweewekelijks wel een drop was hier in Spanje, en er inmiddels ook al een prijsverlaging is geweest.

Denk je echt dat de FE niet meer gemaakt zal gaan worden? En zouden er buiten de stilheid nog redenen zijn om voor een third party kaart te gaan? Overklokken doe ik ook niet overigens.
Ik zou gewoon een AIB kaart op de kop tikken. De FE is volgens mij niet echt superieur aan AIB kaarten.

Als je in Spanje zit, zou je gewoon bij Coolmod of PCComponentes een RTX 4090 kunnen kopen voor €1800-1900.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
TRDT schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:05:
[...]

Ik zou gewoon een AIB kaart op de kop tikken. De FE is volgens mij niet echt superieur aan AIB kaarten.

Als je in Spanje zit, zou je gewoon bij Coolmod of PCComponentes een RTX 4090 kunnen kopen voor €1800-1900.
Ja idd, mijn 3080Ti FE was destijds flink goedkoper dus destijds een simpele keus. Van LDLC gekocht.

Maar ik vind het gewoon ook een hele mooie en strakke kaart, vandaar de vraag of die nadelen heeft ten opzichte van AIB's. Als hij gewoon gelijkwaardig is, dan koop ik veel liever de FE dan (in mijn ogen!! O-) ) lelijke Gigabyte of MSI natuurlijk. De FE is hier ook regelmatig te koop voor 1869 dus de prijs is gelijkwaardig.

Dus de vraag is niet zozeer: Is hij superieur, maar meer: Is hij minderwaardig op een of ander gebied?

PS: Voor wie geinteresseerd is in de drops: Dit telegram kanaal is zeer fijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-REEuOnTncjIxhB4YfFoljmBrlE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MCslExkh16yfmyiOLcmp6X3A.png?f=user_large

(Ik weet niet hoe ik een telegram link kan maken daarvan, ik zie er nergens een optie voor in telegram web). Maar als je op die naam zoekt dan kan je hem gewoon vinden, het is een openbare groep.

Edit: Bedankt @stylezzz en @TRDT. Ik zal de review ook lezen. Ik wou er geen nieuwe post aan wijden omdat het offtopic begon te gaan (mijn vraag was vooral hier ivm het minder leverbaar worden van de FE natuurlijk!)

[ Voor 39% gewijzigd door GekkePrutser op 12-02-2023 23:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
GekkePrutser schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:46:
[...]

Ik snap het maar als consument maakt me dat niet zoveel uit. Ik vraag me alleen af of er nog andere voordelen zijn van de AIB's over de FE. Want voor mij zijn beiden gewoon een optie, behalve de beperkte verkrijgbaarheid. En dat is juist de reden dat de vraag hier naar boven kwam: omdat ik ook wel verwacht dat de leverbaarheid achteruit zal gaan de komende tijd.
De fe is zeker geen slechte kaart. Maar de keus voor een aib kaart kan bijvoorbeeld bepaald worden door een andere cooler, rgb, design of wellicht gewoon de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRDT
GekkePrutser schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:44:
[...]

Ja idd, mijn 3080Ti FE was destijds flink goedkoper dus destijds een simpele keus. Van LDLC gekocht.

Maar ik vind het gewoon ook een hele mooie en strakke kaart, vandaar de vraag of die nadelen heeft ten opzichte van AIB's. Als hij gewoon gelijkwaardig is, dan koop ik veel liever de FE dan zo'n lelijke Gigabyte of MSI natuurlijk. De FE is hier ook regelmatig te koop voor 1869 dus de prijs is gelijkwaardig.

Dus de vraag is niet zozeer: Is hij superieur, maar meer: Is hij minderwaardig op een of ander gebied?
Dan zou ik mooi voor de FE gaan. De verschillen tussen kaarten zijn bij deze generatie heel klein (tenzij je OC gaat pushen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRDT
Je zou deze video even kunnen kijken voor een vergelijking:
YouTube: Which RTX 4090 Should You Get? - 5 Models Tested & Compared

Of de Tweakers review:
review: GeForce RTX 4090 - Vijf peperdure grafische kanonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mediokas schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:56:
[...]

omdat ik een pc heb met alle RGB onderdelen van Asus en Corsair, waardoor ik alles met 1 stuk software kan aansturen.
OpenRGB kan alles aansturen vanuit 1 softwarepakket, ongeacht welk hardware merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 17:04
GekkePrutser schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:44:
[...]

PS: Voor wie geinteresseerd is in de drops: Dit telegram kanaal is zeer fijn:
[Afbeelding]

(Ik weet niet hoe ik een telegram link kan maken daarvan, ik zie er nergens een optie voor in telegram web). Maar als je op die naam zoekt dan kan je hem gewoon vinden, het is een openbare groep.
Fijn, hier staan meer drops in dan die van Stockchecker Founders - 40xx.

Telegram-linkje is hier: https://t.me/joinchat/AAAAAEii3xT81U1A6tLjrQ

[ Voor 33% gewijzigd door LiMbO83 op 13-02-2023 11:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-08 15:44
Simbob schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:10:
[...]

OpenRGB kan alles aansturen vanuit 1 softwarepakket, ongeacht welk hardware merk.
Niet helemaal waar, er zijn nog genoeg zaken die niet compatibel zijn met OpenRGB. Onder andere het aansturen van mijn Elite LCD scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mediokas schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:07:
[...]

Niet helemaal waar, er zijn nog genoeg zaken die niet compatibel zijn met OpenRGB. Onder andere het aansturen van mijn Elite LCD scherm.
Als je daar een request voor aanmaak op https://github.com/CalcProgrammer1/OpenRGB/pulls willen ze daar best naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediokas
Simbob schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:31:
[...]

Als je daar een request voor aanmaak op https://github.com/CalcProgrammer1/OpenRGB/pulls willen ze daar best naar kijken.
We gaan een beetje off topic geloof ik, maar een scherm aansturen met afbeeldingen, gifjes en systeeminfo (temps, clockspeeds enz) is natuurlijk wel iets anders dan alleen RGB verlichting aansturen, kan me niet voorstellen dat ze dat makkelijk kunnen integreren. Maar vragen staat vrij natuurlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRDT
RTX 4090 strix voor €2243:
https://webshop.asus.com/...STRIX-RTX4090-O24G-GAMING

[ Voor 6% gewijzigd door TRDT op 13-02-2023 14:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:54
Nu maar even snel die Ryzen 7950x3d reviews zodat ik een monster kan samenstellen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
Zondag besteld en Maandag geleverd. Dat zijn levertijden jongens.

Megekko bedankt :
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8sptHDF/1.jpg

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sacaji
mmxmmx schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:28:
Zondag besteld en Maandag geleverd. Dat zijn levertijden jongens.

Megekko bedankt :
[Afbeelding]
Pfaaaaaa geniet ervan, ik hopelijk over 2 weken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
sacaji schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:44:
[...]

Pfaaaaaa geniet ervan, ik hopelijk over 2 weken :)
Welke word het ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sacaji
Gigabyte 4090 Xtreme Waterforce of diegene die jij hebt gekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
sacaji schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:06:
[...]

Gigabyte 4090 Xtreme Waterforce of diegene die jij hebt gekocht
Is die water koeling kaart onderhoud vrij ?

Ja ik koop eigenlijk nooit een ander merk GPU altijd Asus
Ik heb nu ook de Asus Strix 4080 OC op marktplaats staan :)

Hoe dan ook ze hebben allemaal de zelfde GPU chip op de kaart. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 09:27
Mediokas schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:49:
[...]

We gaan een beetje off topic geloof ik, maar een scherm aansturen met afbeeldingen, gifjes en systeeminfo (temps, clockspeeds enz) is natuurlijk wel iets anders dan alleen RGB verlichting aansturen, kan me niet voorstellen dat ze dat makkelijk kunnen integreren. Maar vragen staat vrij natuurlijk
Kan ook niet,wat wel kan is het lcd programma los naast aura en Corsair laten lopen,je temps en zo heb je niet maar zelf gemaakte gifs bv worden netjes ingeladen dan
Aura sync daarin tegen werkt je lcd weer niet,maar gelukkig heeft Asus dat vervangen.
Basis rgb kan je 1 keer instellen dat wel maar alles draait met een lcd om de gifs natuurlijk
Das de eye catcher

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:40
Bij ProShop nu de INNO3D 4080 voor 1299,00.

Na lang wikken en wegen, met pijn in de portemonnee toch maar de knoop doorgehakt. En dat terwijl ik eigenlijk op het punt stond de 7900 XTX te kopen. Vond het risico op coil whine en driver problemen uiteindelijk toch reden om voor kamp groen te gaan. Baal wel dat Wayland/Sway ruk is op Nvidia.

Denk dat het aanbod dit kwartaal krapper wordt en volgend kwartaal weer volop is met een karige prijsdrop van 50-100 eur. Heb de rit vanaf 1600 al uitgezeten, nu tijd om te genieten. Vaarwel GTX 970!

Eerder vanavond nog 9 stuks op voorraad. Nu 5.

[ Voor 20% gewijzigd door Mastermind-- op 14-02-2023 01:18 ]

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mediokas
Virtua schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 01:02:
[...]

Kan ook niet,wat wel kan is het lcd programma los naast aura en Corsair laten lopen,je temps en zo heb je niet maar zelf gemaakte gifs bv worden netjes ingeladen dan
Aura sync daarin tegen werkt je lcd weer niet,maar gelukkig heeft Asus dat vervangen.
Basis rgb kan je 1 keer instellen dat wel maar alles draait met een lcd om de gifs natuurlijk
Das de eye catcher
Ja en als ik een Asus GPU koop is dit allemaal niet nodig, want dan kan alles bedienen met iCue. Dus terug bij af, Aus GPU geniet mijn voorkeur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:34
Mastermind-- schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 01:15:
Bij ProShop nu de INNO3D 4080 voor 1299,00.

Na lang wikken en wegen, met pijn in de portemonnee toch maar de knoop doorgehakt. En dat terwijl ik eigenlijk op het punt stond de 7900 XTX te kopen. Vond het risico op coil whine en driver problemen uiteindelijk toch reden om voor kamp groen te gaan. Baal wel dat Wayland/Sway ruk is op Nvidia.

Denk dat het aanbod dit kwartaal krapper wordt en volgend kwartaal weer volop is met een karige prijsdrop van 50-100 eur. Heb de rit vanaf 1600 al uitgezeten, nu tijd om te genieten. Vaarwel GTX 970!

Eerder vanavond nog 9 stuks op voorraad. Nu 5.
Risisco op coilwhine heeft letterlijk elke kaart ooit gemaakt. En er komen behoorlijk wat meldingen binnen over coilwhine problemen bij de 40xx serie weer net als voor de 7xxx serie. Verschilt wel wat onderling per merk/model
Wat mij betreft is de enige echte keuze die je moet maken tussen de 4080 en 7900xtx de vraag of je raytracing gaat willen gebruiken. En mogelijk gezeur van de nieuwe connector van nvidia

Ik heb lang op een pricedrop gewacht van de 4080 maar had geen zin meer langer te wachten. En ik heb juist net dit weekend voor het eerst sinds ik de 8800gtx haalde weer kamp rood gekozen met een 7900xtx voor 1099 euro.
Ik gebruik zelf geen raytracing en dan was 200 euro mooi meegenomen.

Maar sowieso veel plezier gewenst van je kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Skybullet schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:37:
[...]

Risisco op coilwhine heeft letterlijk elke kaart ooit gemaakt. En er komen behoorlijk wat meldingen binnen over coilwhine problemen bij de 40xx serie weer net als voor de 7xxx serie. Verschilt wel wat onderling per merk/model
Wat mij betreft is de enige echte keuze die je moet maken tussen de 4080 en 7900xtx de vraag of je raytracing gaat willen gebruiken. En mogelijk gezeur van de nieuwe connector van nvidia

Ik heb lang op een pricedrop gewacht van de 4080 maar had geen zin meer langer te wachten. En ik heb juist net dit weekend voor het eerst sinds ik de 8800gtx haalde weer kamp rood gekozen met een 7900xtx voor 1099 euro.
Ik gebruik zelf geen raytracing en dan was 200 euro mooi meegenomen.

Maar sowieso veel plezier gewenst van je kaart!
Die coil whine valt wel mee joh er word veel en flink overdreven.
Ben nu aan mijn 2de 4000 series kaart bezig en ze zijn echt fluisterstil
Ik gebruik MSI afterburner en gooi meteen de fan speed omhoog en dan lukt het niet om boven mijn 2 airco's uit te komen (Woon in een heel warm huisje) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Mediokas schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 04:19:
[...]

Ja en als ik een Asus GPU koop is dit allemaal niet nodig, want dan kan alles bedienen met iCue. Dus terug bij af, Aus GPU geniet mijn voorkeur
Snap ik,heb alles Corsair met een Asus moederbord,wist het ook niet dat gedoe met aorus.
Vond het simpelweg een bloedmooie kaart (nog steeds)
Maar dat rgb gedoe van al die bedrijven is simpelweg gewoon ruk.
Corsair moet gewoon met alle samenwerken maar das helaas alleen met Asus.
Mijn volgende kaart is dan ook zoals jij een Asus ondanks ik de aorus (als die werkt ) de mooiere kaart vind🫤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
Virtua schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:09:
[...]

Snap ik,heb alles Corsair met een Asus moederbord,wist het ook niet dat gedoe met aorus.
Vond het simpelweg een bloedmooie kaart (nog steeds)
Maar dat rgb gedoe van al die bedrijven is simpelweg gewoon ruk.
Corsair moet gewoon met alle samenwerken maar das helaas alleen met Asus.
Mijn volgende kaart is dan ook zoals jij een Asus ondanks ik de aorus (als die werkt ) de mooiere kaart vind🫤
Ja signalRGB timmert aan de weg, maar een 1 size fits all solution is het nog niet. Ach ja, ik hoop binnen nu en een week de 4090 te bestellen en morgen komt m'n nieuw 5800X3D binnen. De komende jaren nog even alles uit m'n AM4 platform halen en over een paar jaar dan weer eens een heel nieuw platform.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRDT
Mediokas schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:31:
[...]

Ja signalRGB timmert aan de weg, maar een 1 size fits all solution is het nog niet. Ach ja, ik hoop binnen nu en een week de 4090 te bestellen en morgen komt m'n nieuw 5800X3D binnen. De komende jaren nog even alles uit m'n AM4 platform halen en over een paar jaar dan weer eens een heel nieuw platform.
Groot gelijk. AM4 voldoet nog prima en een nieuw platform is de investering niet waard

[ Voor 3% gewijzigd door TRDT op 14-02-2023 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRDT
De MSI GeForce RTX 4090 Suprim Liquid is te koop bij Mindfactory voor €2099 als Mindstar:
https://www.mindfactory.de/DAMN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkimboBananas
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik zie net dat enkele 'lower-end' 4090's een pricecut hebben gekregen op Megekko.

Inno3D X3 OC van €1829 naar €1799
PNY OC XLR8 van €1929 naar €1919
MSI GAMING X TRIO van €2049 naar €1999

Relatief gezien gaan die enkele tientjes het verschil niet maken, maar op zich wel een mooie evolutie. Hopelijk dat dit zich zo verder zet en dat we nog maar eens spoedig een FE drop mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
AkimboBananas schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:01:
Ik zie net dat enkele 'lower-end' 4090's een pricecut hebben gekregen op Megekko.

Inno3D X3 OC van €1829 naar €1799
PNY OC XLR8 van €1929 naar €1919
MSI GAMING X TRIO van €2049 naar €1999

Relatief gezien gaan die enkele tientjes het verschil niet maken, maar op zich wel een mooie evolutie. Hopelijk dat dit zich zo verder zet en dat we nog maar eens spoedig een FE drop mogen ontvangen.
Juist omdat al deze AIB kaarten op voorraad zijn en in prijs dalen, verwacht ik geen FE drops. Maar je weet maar nooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sacaji
Misschien offtopic, maar 4090 zit er bij in, https://videocardz.com/ne...0-in-first-benchmark-test

• TRDT
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41UENUAs71DhRmP-Kai4M5kG5gA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L1bQuUt3Py2pVnzQ5UuTD5kH.png?f=fotoalbum_large

Relatief (!) goedkope Strix kaarten in Spanje. Heb je zonder Spaans adres niks aan helaas:
https://www.neobyte.es/ta...rca-Asus/Modelo-4080-4090

Je krijgt er nog een gratis ASUS TUF toetsenbord en muis bij. Hadden we dit soort deals maar in NL...

[ Voor 17% gewijzigd door TRDT op 16-02-2023 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:40
Alleen drama als je wat terug moet sturen met ganarantie ect,plus dat is ook niet goedkoop verzenden naar het buitenland.

• TRDT
freaky35 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:29:
Alleen drama als je wat terug moet sturen met ganarantie ect,plus dat is ook niet goedkoop verzenden naar het buitenland.
Jup, da's geen feest inderdaad.

Hopelijk in Nederland binnenkort zulke deals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
jep dat soort deals heb je helaas hier niet.

[ Voor 193% gewijzigd door freaky35 op 16-02-2023 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
MSI Liquid nu voor 2221 bij SIComputers. Iemand die hem hier heeft? Vind hem zelf mooier dan de 4090 Gigabyte Xtreme Waterforce, maar de MSI ziet er prachtig uit :O twijfel tussen een van deze of de strix 4090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Kwaliteit van de MSI suprim kaarten is gewoon top,daarvoor hoef je ehm niet te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
INNO3D GEFORCE RTX 4070 TI X3 voor 799 bij SiComputers

https://www.sicomputers.n...-gb-gddr6x-id-867845.html
uitvoering: Inno3D GeForce RTX 4070 Ti X3

[ Voor 20% gewijzigd door fox-hound op 18-02-2023 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Spacewide schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:26:
[...]

Leveren die gasten Überhaupt?
Zie eerder in dit topic,je zal niet de eerste zijn die achter het net vist na bestellen daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Is er nou echt (heel veel) verschil tussen de goedkoopste en duurste 4090? Behalve dat je kan OC’s. Probeer reviews te zoeken naar de goedkopere 4090’s maar kom er niet veel uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjonniebwoi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 16:10
twijfel tss de msi en inno3d

als je toch gaat powerlimitten gwn de inno3d nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:31
Sjonniebwoi schreef op zondag 19 februari 2023 @ 09:53:
twijfel tss de msi en inno3d

als je toch gaat powerlimitten gwn de inno3d nemen?
Volgens mij komt de Inno3d er ook goed uit.
YouTube: Which RTX 4090 to BUY and AVOID?! | 35 Cards Compared! Asus, MSI, Ga...

Persoonlijk vind ik dit ook een mooie kaart, zelfde koeler als de Gainward phantom.

uitvoering: PNY GeForce RTX 4090 XLR8 Gaming REVEL Epic-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024
JDx schreef op zondag 15 januari 2023 @ 08:11:
Las de geruchten van de 4060, deze zou zeker een stuk duurder worden dan de 3060 (dan doelen ze op de oorspronkelijke 399 euro denk ik) en dan de prestaties hebben van een 3070, lijkt me het niet waard.

Maar aangezien de 4070 TI nu al te krijgen is voor 899 (wellicht 799 tegen die tijd) en de 4070 en 4060 TI er nog tussen moeten, heb ik wel hoop dat de 4060 straks te krijgen is voor 499.

1899 -> 1799 (4090)
1299 -> 1099 (4080)
899 -> 799 (4070 Ti)
699 (4070)
599 (4060 Ti)
499 (4060)

Die pijltjes zijn waar ik denk dat de prijs de komende tijd naartoe gaat.

Het moest uiteindelijk de vervanger worden voor m'n 3060 Ti, maar de 4060 lijkt me dan niet een hele dikke upgrade, behalve dat ie nieuwer is, hoger verbruik ook nog. Wel raar dat ze al die Ti's eerder uitbrengen.
Zag dat de 4090 inmiddels al op 1799 zit, de 4080 daalt alleen nog steeds niet verder dan 1250,daar had ik inmiddels wel al 1199 aanbiedingen verwacht, of heb ik die gemist?

De 4070 Ti zal wel op 899 blijven zo lang er niks onder komt, al iets bekend over releases?

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theory
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 14:19
Ligt het aan mij of komen er zelden Founders Editions voor de 4090 uit? Stockchecker zegt dat het geleden is van vorig jaar voor België en 3 januari voor NBB…

Ik had echt graag een Founders Edition gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
theory schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:29:
Ligt het aan mij of komen er zelden Founders Editions voor de 4090 uit? Stockchecker zegt dat het geleden is van vorig jaar voor België en 3 januari voor NBB…

Klopt, als je even terugkijkt hier, zie je hier meerdere berichten over. Er komen weinig drops. Ik denk dat je aangewezen bent op de tweedehands markt als je per se een FE wilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 09:05
Dat is best waardeloos omdat ik ook graag een FE wilde hebben (4080) vanwege ruimte gebrek in mijn case.

Dacht wacht even tot de prijs enigszins acceptabel wordt maar dat blijkt nu toch echt een illusie te zijn geworden.

Tweedehands computer onderdelen koop ik nooit. Dus dan maar een ander merk met specifieke maximale lengte zoeken :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediokas
Brad Pitt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:52:
Dat is best waardeloos omdat ik ook graag een FE wilde hebben (4080) vanwege ruimte gebrek in mijn case.

Dacht wacht even tot de prijs enigszins acceptabel wordt maar dat blijkt nu toch echt een illusie te zijn geworden.

Tweedehands computer onderdelen koop ik nooit. Dus dan maar een ander merk met specifieke maximale lengte zoeken :)
Voor zover ik weet stopt Nvidia altijd redelijk snel met het produceren van FE modellen.

Er is heel veel keuze aan AIB modellen, maar een vergelijkbare look ga je niet vinden. Lengte moet nog wel lukken denk ik. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRDT
Mediokas schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:40:
[...]

Voor zover ik weet stopt Nvidia altijd redelijk snel met het produceren van FE modellen.

Er is heel veel keuze aan AIB modellen, maar een vergelijkbare look ga je niet vinden. Lengte moet nog wel lukken denk ik. Succes!
De RTX 30xx FE's zijn nog vrij lang geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikie61
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-08 15:47
TRDT schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:21:
[...]

Zijn zelfs nog meerdere keren in voorraad geweest nadat de 40xx al uit was.

RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
theory schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:29:

Hier in Spanje op 18 Januari nog. En de 4080 op 1 Februari. Het gebeurt nog wel...

Ik wacht er ook een beetje op, om redenen al eerder genoemd hier. En ik keek ook de kat uit de boom net als jij, omdat er eerder al een prijsverlaging is geweest. Voor 1859 kopen en dan een price drop zien is ook zuur. Ik denk dat ik volgende keer zodra hij in stock komt op de knop ga drukken. Nu is mijn 3080Ti ook nog wat waard.

Met dank aan @LiMbO83 check deze telegram groep: https://t.me/joinchat/AAAAAEii3xT81U1A6tLjrQ

PS Gek genoeg zie ik zelfs de 3090 Ti nog gedropt worden, laatste keer 5 dagen geleden op NBB in Duitsland. Die is ouder dan de 4090 dus ik denk/hoop dat er nog wel een dropje komt.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 20-02-2023 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
TRDT schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:21:
[...]

Ja klopt, maar de drops waren erg zeldzaam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-09 16:43
JDx schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:05:
[...]

Zag dat de 4090 inmiddels al op 1799 zit, de 4080 daalt alleen nog steeds niet verder dan 1250,daar had ik inmiddels wel al 1199 aanbiedingen verwacht, of heb ik die gemist?

De 4070 Ti zal wel op 899 blijven zo lang er niks onder komt, al iets bekend over releases?
Hopelijk daalt het nog wat verder. Het blijft bizar dat we het over dit soort prijzen hebben.

Ik heb zelf 2100 uitgegeven aan een 4090, maar ik vind eigenlijk 1799 nog een te hoge prijs. Iets van 1450 was passend geweest voor een xx90 halo product. (RTX 2080ti plus wat extra en een beetje inflatie)

Als liefhebber baal ik dat AMD weer geen echte vuist heeft kunnen maken in dit segment tegen nvidia met de 7900 kaarten. Concurrentie is uiteindelijk wat we nodig hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:34
DLSS schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:12:
[...]

Hopelijk daalt het nog wat verder. Het blijft bizar dat we het over dit soort prijzen hebben.

Ik heb zelf 2100 uitgegeven aan een 4090, maar ik vind eigenlijk 1799 nog een te hoge prijs. Iets van 1450 was passend geweest voor een xx90 halo product. (RTX 2080ti plus wat extra en een beetje inflatie)

Als liefhebber baal ik dat AMD weer geen echte vuist heeft kunnen maken in dit segment tegen nvidia met de 7900 kaarten. Concurrentie is uiteindelijk wat we nodig hebben.
Ik ben het wel met je eens dat meer concurrentie beter zou zijn, maar er is niemand die een pistool op je hoofd zet en je dwingt 2100 euro voor een kaart neer te tellen.

Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat je ook met je portemonnee kan stemmen: Dit is me te gek.

Als Nvidia vervolgens veel en veel minder verkoopt dan zullen ze de volgende keer toch wat moeten veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-09 16:43
FrankoNL schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 01:23:
[...]

Ik ben het wel met je eens dat meer concurrentie beter zou zijn, maar er is niemand die een pistool op je hoofd zet en je dwingt 2100 euro voor een kaart neer te tellen.

Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat je ook met je portemonnee kan stemmen: Dit is me te gek.

Als Nvidia vervolgens veel en veel minder verkoopt dan zullen ze de volgende keer toch wat moeten veranderen.
Daar ben ik het deels wel mee eens hoor.

Maar ik ben een liefhebber en dit is mijn hobby. Ik werk hard en veel, 2100 is het schijnbaar alsnog waard voor me. (Iedere gek zijn gebrek).

Dat neemt niet weg dat ik wat kan vinden van de huidige prijstelling natuurlijk.

(Overigens zie je mensen een veelvoud van dit soort bedragen uitgeven voor andere hobby’s zoals auto’s, vissen, motoren etc. Genoeg mensen geven dergelijke bedragen (of meer) zelfs met gemak uit aan een, of twee weekjes weg.

Nu gooi ik zelf ook wel eens geld over de balk voor iets als een vakantie. Niet dat het niet leuk is, maar ik moet zeggen dat dat soort uitgaven vaak meer als een “zondige uitgave” voelen dan een GPU waar ik veel langer plezier van heb.
)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediokas
DLSS schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:22:
[...]

Daar ben ik het deels wel mee eens hoor.

Maar ik ben een liefhebber en dit is mijn hobby. Ik werk hard en veel, 2100 is het schijnbaar alsnog waard voor me. (Iedere gek zijn gebrek).

Dat neemt niet weg dat ik wat kan vinden van de huidige prijstelling natuurlijk.

(Overigens zie je mensen een veelvoud van dit soort bedragen uitgeven voor andere hobby’s zoals auto’s, vissen, motoren etc. Genoeg mensen geven dergelijke bedragen (of meer) zelfs met gemak uit aan een, of twee weekjes weg.

Nu gooi ik zelf ook wel eens geld over de balk voor iets als een vakantie. Niet dat het niet leuk is, maar ik moet zeggen dat dat soort uitgaven vaak meer als een “zondige uitgave” voelen dan een GPU waar ik veel langer plezier van heb.
)
Helemaal met je eens. Ik heb zelf ook een 4090 en ik heb er ook flink voor betaald. Ik werk hard, zorg goed voor m'n gezin. En dan heb ik nog voldoende geld over om dit soort geld aan mijn hobby uit te geven. Daar ga ik me niet schuldig over voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRDT
Zojuist is de RTX 3060 Ti FE gedropt bij NBB. (zie https://www.notebooksbill...i+founders+edition+689640)

Misschien toch nog een keer 40x0 FE's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:26

CMT

Ik lees dat de bot een alert heeft gemist, maar het verteld niet van welke kaart dat was. Zou dat van de 4090FE kunnen zijn geweest?
Het is inmiddels wel superlang geleden >.>. Waarom moet dit toch zo moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-09 14:30
CMT schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:38:
Ik lees dat de bot een alert heeft gemist, maar het verteld niet van welke kaart dat was. Zou dat van de 4090FE kunnen zijn geweest?
Het is inmiddels wel superlang geleden >.>. Waarom moet dit toch zo moeilijk zijn.
Inderdaad, het hele proces van een FE krijgen is een grote frustratie. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TRDT
Asus TUF RTX 4090 voor €1859:
https://www.caseking.de/a...6-mb-gddr6x-gcas-471.html

Leverbaar 03.03.2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Ik dacht dat de 4070 in maart kwam, maar lees nu april, ben erg benieuwd naar de winkelprijs en wat dat gaat doen met de prijs van de 4070 TI, kwam er net pas achter dat zowel de 4060 als de 4060 TI nog steeds maar over 8GB gaan beschikken, ik wil toch echt wel naar 12 minimaal (later dit jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Die hele 40 serie is een triest gebeuren,het enige wat wel top is dat er eindelijk naar 4k toegewerkt word😎
Ben dan ook erg benieuwd wat de 50 serie in de toekomst gaat brengen
Het gaat langzaam allemaal maar het staat wel voor de deur,160 fps zonder fratsen zoals dlls.
Zal die kicken zijn dan 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
JDx schreef op maandag 27 februari 2023 @ 07:39:
Ik dacht dat de 4070 in maart kwam, maar lees nu april, ben erg benieuwd naar de winkelprijs en wat dat gaat doen met de prijs van de 4070 TI, kwam er net pas achter dat zowel de 4060 als de 4060 TI nog steeds maar over 8GB gaan beschikken, ik wil toch echt wel naar 12 minimaal (later dit jaar).
4070 ti verkoopt dermate goed dat men even nog wat productiecapaciteit daarop heeft gezet om de markt tevreden te houden. 4070 is daardoor een maandje uitgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Virtua schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:23:
Die hele 40 serie is een triest gebeuren,het enige wat wel top is dat er eindelijk naar 4k toegewerkt word😎
Ben dan ook erg benieuwd wat de 50 serie in de toekomst gaat brengen
Het gaat langzaam allemaal maar het staat wel voor de deur,160 fps zonder fratsen zoals dlls.
Zal die kicken zijn dan 🙃
Heb zelf een jaar geleden m'n 4K scherm ingeruild voor QHD met 165hz, het was me "te scherp" lol :')

Ik vind het prima zo, maar als ik nog wat voor de 3060 TI kan krijgen en de 4070 is een echte upgrade graag.

[ Voor 9% gewijzigd door JDx op 27-02-2023 13:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 13:43
Voor diegene die geïnteresseerd zijn in de 4070ti. Bij megekko.nl is de Gigabyte Eagle weer 909 euro. (3 dagen levertijd)

[ Voor 7% gewijzigd door znight op 27-02-2023 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRDT
De ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti is ook betrekkelijk goed leverbaar in Duitsland voor €899 (excl. verzendkosten).

De aanbieders variëren een beetje. Het beste kan je hier kijken waar 'ie op voorraad is:
https://geizhals.eu/asus-...rtx-4070-ti-a2871181.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT

CMT

4090FE is leverbaar via LDLC: https://store.nvidia.com/...04090&manufacturer=NVIDIA

Weet iemand hoe je daar als Nederlander kunt bestellen? Ik dacht dat het via de LDCL webshop ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
CMT schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:16:
4090FE is leverbaar via LDLC: https://store.nvidia.com/...04090&manufacturer=NVIDIA

Weet iemand hoe je daar als Nederlander kunt bestellen? Ik dacht dat het via de LDCL webshop ging.
Ik dacht dat je een Belgisch postadres moet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT

CMT

icall5s schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:23:
[...]

Ik dacht dat je een Belgisch postadres moet hebben
Oh crap, daar was ik al bang voor. Op de Franse Nvidia site kan je alleen Belgie, Frankrijk etc kiezen.
Jammer, ik had graag een 4090FE willen bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Zijn er hier mensen die ook vaak op marktplaats kijken? Er is een aanbieder die claimed dat hij via een familie bedrijf via een groothandel 4090 voor 'leveranciers' prijzen kan kopen en goedkoper kan aanbieden dan webshops. Prijs rond de 1500-1700 euro. Lijkt me wel heel erg raar, hij geeft dus ook een factuur erbij en je kan hem zelf komen ophalen. Wat denken jullie erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
UltraInstinct schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:12:
Zijn er hier mensen die ook vaak op marktplaats kijken? Er is een aanbieder die claimed dat hij via een familie bedrijf via een groothandel 4090 voor 'leveranciers' prijzen kan kopen en goedkoper kan aanbieden dan webshops. Prijs rond de 1500-1700 euro. Lijkt me wel heel erg raar, hij geeft dus ook een factuur erbij en je kan hem zelf komen ophalen. Wat denken jullie erover?
Ik zie de advertentie zo niet terug. Maar het lijkt me vrij onwaarschijnlijk.... if it looks too good to be true... it probably is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
stylezzz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:50:
[...]

Ik zie de advertentie zo niet terug. Maar het lijkt me vrij onwaarschijnlijk.... if it looks too good to be true... it probably is. ;)
Hij is wel jarenlang lid op marktplaats en heeft goeie recenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
UltraInstinct schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:52:
[...]

Kan ook een gestolen account zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Het komt wel eens voor dat een account gehacked word van 10 jaar oud etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theory
*knip* dit is niet toegestaan op het forum

[ Voor 93% gewijzigd door br00ky op 01-03-2023 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theory
CMT schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:37:
[...]

Oh crap, daar was ik al bang voor. Op de Franse Nvidia site kan je alleen Belgie, Frankrijk etc kiezen.
Jammer, ik had graag een 4090FE willen bestellen.
Zie mijn post hierboven mocht je willen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
[...]

Als je kan afhalen, niks aan de hand. Anders gewoon nooit doen.

Ik denk altijd: te ver weg? Pech!

[ Voor 6% gewijzigd door meljor op 01-03-2023 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediokas
meljor schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:45:
[...]

Als je kan afhalen, niks aan de hand. Anders gewoon nooit doen.

Ik denk altijd: te ver weg? Pech!
Helemaal eens, werkend zien anders mij niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT

CMT

theory schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:40:
[...]

Zie mijn post hierboven mocht je willen.
Heel bedankt voor het aanbod, maar ik kan helaas vanwege mijn gezondheid niet zo'n grote afstand rijden.
Daarnaast zit ik dan ook met het garantieverhaal.
Bij evt. problemen wordt het ook lastig om de kaart om te ruilen.

Voor 2k euro wacht ik liever op een drop bij NBB en als het niet lukt, jammer dan.
Ik blijf het bizar vinden dat de leverbaarheid zo slecht is van zo'n absurd geprijsde GPU.

[ Voor 15% gewijzigd door CMT op 01-03-2023 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theory
CMT schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:44:
[...]

Heel bedankt voor het aanbod, maar ik kan helaas vanwege mijn gezondheid niet zo'n grote afstand rijden.
Daarnaast zit ik dan ook met het garantieverhaal.
Bij evt. problemen wordt het ook lastig om de kaart om te ruilen.

Voor 2k euro wacht ik liever op een drop bij NBB en als het niet lukt, jammer dan.
Ik blijf het bizar vinden dat de leverbaarheid zo slecht is van zo'n absurd geprijsde GPU.
Ik heb ergens gelezen dat het vermoedelijk ligt doordat de 4080 qua prijs/performance veel slechter is dan de 4090, waardoor er veel stock is van 4080 overblijft en iedereen dat extra bij betaald voor de 4090.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
theory schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:49:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat het vermoedelijk ligt doordat de 4080 qua prijs/performance veel slechter is dan de 4090, waardoor er veel stock is van 4080 overblijft en iedereen dat extra bij betaald voor de 4090.
Vind ik ook heel logisch. De 4090 is bijna 2x zo goed als de 4080 en maar 20% duurder dusja..

Overigens viel het wel mee met de 4090FE hier. Hij is in totaal 22 uur in stock geweest hier in Spanje. Dat was tijdens de 3000 serie tijden wel anders, dan moest je er echt binnen 10 minuten op springen.

Ik heb hem uiteindelijk toch niet gekocht, want het is gewoon zo'n enorme smak geld. Ik heb nu een 3080Ti, gekocht voor 1199 euro (FE prijs, en mijn oude 1080Ti kaart toen verkocht voor 500, een idioot bedrag maar toen was de marktgekte op zijn top). Dus 699 bijgelegd.

Maar mijn 3080Ti is nu nog maar 600 waard dus ik moet 1369 bijleggen voor een 4090. Ik wil die omdat de VR performance in flight simulator 2020 niet bepaald overhoudt met de 3080Ti. Maarja, het is wel een heeel dure hobby aan het worden dan. Met name omdat ik de 3080Ti nu niet meer voor een lekker bedrag kwijt kan.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 01-03-2023 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
GekkePrutser schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:47:
[...]

Vind ik ook heel logisch. De 4090 is bijna 2x zo goed als de 4080 en maar 20% duurder dusja..

Overigens viel het wel mee met de 4090FE hier. Hij is in totaal 22 uur in stock geweest hier in Spanje. Dat was tijdens de 3000 serie tijden wel anders, dan moest je er echt binnen 10 minuten op springen.

Ik heb hem uiteindelijk toch niet gekocht, want het is gewoon zo'n enorme smak geld. Ik heb nu een 3080Ti, gekocht voor 1199 euro (FE prijs, en mijn oude 1080Ti kaart toen verkocht voor 500, een idioot bedrag maar toen was de marktgekte op zijn top). Dus 699 bijgelegd.

Maar mijn 3080Ti is nu nog maar 600 waard dus ik moet 1369 bijleggen voor een 4090. Ik wil die omdat de VR performance in flight simulator 2020 niet bepaald overhoudt met de 3080Ti. Maarja, het is wel een heeel dure hobby aan het worden dan.
Hahaha de 4090 bijna 2x zo goed als de 4080? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Aggressor schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:52:
[...]

Hahaha de 4090 bijna 2x zo goed als de 4080? _O-
Ja bijna... 70% meer cores vind ik toch wel een enorm verschil voor dat kleine prijsverschil. We hebben het nu over 1549 vs 1869 euro. Terwijl je 9728 vs 16384 cores krijgt. Als je toch al zo diep de portemonnee trekt dan kan je beter all-in gaan, niet?

Het is niet zoals bij de 3000 serie dat de 3080 bijna een 3090 was. De 3090 had maar 10% meer cores.

[ Voor 33% gewijzigd door GekkePrutser op 01-03-2023 17:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMT

CMT

GekkePrutser schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:53:
[...]

Ja bijna... 70% meer cores vind ik toch wel een enorm verschil voor dat kleine prijsverschil. We hebben het nu over 1549 vs 1869. Als je toch al zo diep de portemonnee trekt dan kan je beter all-in gaan, niet?

Het is niet zoals bij de 3000 serie dat de 3080 bijna een 3090 was. De 3090 had maar 10% meer cores.
/Offtopic

Prijs/prestatie verhouding is van beide kaarten ongeveer gelijk. De 4090 staat gewoon grotendeels uit voor gaming en de 4080 heeft een halo prijskaart, terwijl het een gewone high end kaart is.
Daar moet gewoon 300-400 euro vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
CMT schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:58:
[...]

/Offtopic

Prijs/prestatie verhouding is van beide kaarten ongeveer gelijk. De 4090 staat gewoon grotendeels uit voor gaming en de 4080 heeft een halo prijskaart, terwijl het een gewone high end kaart is.
Daar moet gewoon 300-400 euro vanaf.
Ja de 4080 is te duur voor wat het is, daar ben ik het helemaal mee eens.

Misschien dat als de 3080 old stock eindelijk weggeschoven is, dat de prijs serieus omlaag kan. Maar ik vraag het me af... Nvidia heeft natuurlijk zwaar gebaald dat ze destijds de 3080 voor 719 euro hadden ingeschoten. Denk niet dat ze die fout nog een keer maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx
GekkePrutser schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:00:
[...]

Misschien dat als de 3080 old stock eindelijk weggeschoven is, dat de prijs serieus omlaag kan. Maar ik vraag het me af... Nvidia heeft natuurlijk zwaar gebaald dat ze destijds de 3080 voor 719 euro hadden ingeschoten. Denk niet dat ze die fout nog een keer maken.
Als je per se 12GB wil dan is er al bijna niks over, 3080 12GB amper, handje vol 3080 TI en wat 3090's.

4080 moet gewoon naar 1099, waar komt anders de 4080 TI?

[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 01-03-2023 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
JDx schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:04:
[...]

Als je per se 12GB wil dan is er al bijna niks over, 3080 12GB amper, handje vol 3080 TI en wat 3090's.

4080 moet gewoon naar 1099, waar komt anders de 4080 TI?
1599-1699

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT

CMT

GekkePrutser schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:00:
[...]

Mwa dat was maar voor een korte tijd rond de introductie. Daarna simpelweg niet leverbaar en de prijs hebben ze meteen gigantisch opgedreven met de cryptomining boom. Nvidia heeft daar enorm aan verdient.
Ik weet niet of je toevallig het plaatje van de dGPU verscheping hebt gezien in het AMD nieuwstopic over eind 2021 tot eind 2022? : https://gathering.tweaker...message/74609364#74609364
Daarop kan je zien dat het gewoon gehalveerd is, dus dat geeft wel aan hoeveel ze daarvoor afgezet hebben voor absurde woekerprijzen (eind Q1 2022 was de cryptocrash, Q3+Q4 2022 PC markt crash).

Ik vrees dat de prijs van een RTX4080 niet snel zal dalen, daaronder zit de 4070Ti die blijkbaar toch aardig verkocht wordt voor de absurde €900.
Daarnaast is de RTX3**** ronduit onaantrekkelijk met de huidige prijzen en schamele 8-12GB ram.
Dus die inventaris loopt ook niet snel leeg.

Ik vermoed dat wanneer de verkoop van de RTX4070Ti en RTX4090 stagneert, we pas echte prijsdalingen gaan zien. Maar wie weet, als de verkoop plots ophoudt kan het hard gaan (zie Intel Raptor Lake en AMD Zen3/4 CPU's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
CMT schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:32:
[...]

Mwa dat was maar voor een korte tijd rond de introductie. Daarna simpelweg niet leverbaar en de prijs hebben ze meteen gigantisch opgedreven met de cryptomining boom. Nvidia heeft daar enorm aan verdient.
Ik weet niet of je toevallig het plaatje van de dGPU verscheping hebt gezien in het AMD nieuwstopic over eind 2021 tot eind 2022? : https://gathering.tweaker...message/74609364#74609364
Daarop kan je zien dat het gewoon gehalveerd is, dus dat geeft wel aan hoeveel ze daarvoor afgezet hebben voor absurde woekerprijzen (eind Q1 2022 was de cryptocrash, Q3+Q4 2022 PC markt crash).

Ik vrees dat de prijs van een RTX4080 niet snel zal dalen, daaronder zit de 4070Ti die blijkbaar toch aardig verkocht wordt voor de absurde €900.
Daarnaast is de RTX3**** ronduit onaantrekkelijk met de huidige prijzen en schamele 8-12GB ram.
Dus die inventaris loopt ook niet snel leeg.

Ik vermoed dat wanneer de verkoop van de RTX4070Ti en RTX4090 stagneert, we pas echte prijsdalingen gaan zien. Maar wie weet, als de verkoop plots ophoudt kan het hard gaan (zie Intel Raptor Lake en AMD Zen3/4 CPU's).
De enige reden dat ik nog 770 euro had neergelegd voor een 3060 TI (oktober 2021 volgens mij), was dat ik er nog 100 euro per maand mee terug kon verdienen, na aftrek stroomkosten heb ik misschien 250 euro voor dat ding betaald.

Met een 4070 Ti haal je nog geen 20 euro per maand als ie non-stop aan staat en je geen stroomkosten hebt, volgens mij is de enige reden dat die goed verkoopt omdat de 4080 te duur is en mensen gewend zijn geraakt aan deze prijzen.

Hoop wel dat ie nog omlaag gaat, anders wordt een upgrade naar 4070 te duur.

Met die 4070 Ti zo strak op 899 euro ben ik bang dat de 4070 op 799 blijft steken en de 4060 naar 599 gaat en de 4060 Ti misschien 650 of 699 zelfs?

Hoop zelf op 499, 599, 699, 799, 1099 (4060 -> 4080)

Erg jammer ook dat ze nog steeds maar 8GB in die 4060 & 4060 Ti doen, de 3060 had al 12GB. Keek vorig jaar echt uit naar de 3070 Ti 16GB, maar die kwam nooit. Voor bijvoorbeeld AI zit 8GB snel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-03 14:16
Was iemand dit al opgevallen:
RTX 4080 nu voor € 1.239 en de RTX 4070TI voor € 759 bij Gigatronics

[ Voor 43% gewijzigd door tweaker1982 op 07-03-2023 10:53 . Reden: Verzoek om linkjes te verwijderen ivm mogelijke fraude. ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nshrnvgl
  • Laatst online: 16-09 10:22
@tweaker1982 Kun je die linkjes verwijderen, is overduidelijk een scam, alle reviews zijn in de afgelopen dagen geplaatst en kvk nummer is van een textiel bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:33

B4tman_DH

To the Bat.....

Modbreak:Quote te een mogelijke malafide link dus niet, scheelt ons opruimwerk :+

[ Voor 89% gewijzigd door br00ky op 07-03-2023 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Betaal liever iets meer en dat ik het krijg, dan dat ik gezeik heb en geld kwijt ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyboyNL
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07-11-2023
*knip* offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 07-03-2023 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 20:48
Je hebt geluk. :)
Tweakers en andere sites hebben het voor je uitgezocht:

review: Welke gpu leunt het minst op je cpu? Een nieuwe videokaart in je oude pc

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRDT
https://store.nvidia.com/...04090&manufacturer=NVIDIA

En daar is de 4090 FE bij NBB

Edit: ondanks notificatie blijkbaar niet beschikbaar

[ Voor 14% gewijzigd door TRDT op 08-03-2023 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRDT
Nu wel beschikbaar.

En weer weg...

[ Voor 32% gewijzigd door TRDT op 08-03-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Nog een maandje en dan weten we de prijs van de 4070 sowieso.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Ondertussen zijn de FE prijzen voor de RTX 4080 en RTX 4090 verder gedaald, Een RTX 4080 FE is nu 1369EUR en een RTX 4090 FE haal je voor 1819EUR. Toch weer een kleine daling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Pittige actie bij Megekko: De Inno3D 4080 X3 voor 1200.

https://www.megekko.nl/pr...X-4080-X3-16GB-Videokaart

Zojuist één besteld!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 16-09 17:45
XpanD schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:41:
Pittige actie bij Megekko: De Inno3D 4080 X3 voor 1200.

https://www.megekko.nl/pr...X-4080-X3-16GB-Videokaart

Zojuist één besteld!
Oof juicy. En gelijk een goeie van inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-09 18:35
Ik vind het eigenlijk vreemd dat bij Alternate België de GPU prijzen zo hoog zijn. Als ik ze vergelijk met de prijzen van de Pricewatch bij Nederlandse webshops zoals MeGekko of Azerty is de prijs van GPUs bij Alternate.be tussen 50 en 200 EUR meer, zelfs als ik dezelfde kaart vergelijk. Gigabyte 4070 Ti Eagle OC kost bij Alternate 120 EUR meer dan bij MeGekko, de Gaming OC is ook 110 EUR duurder, en ga zo maar verder. Ongeacht het merk, model of chipset, Alternate is duurder dan de alternatieven in Nederland.

Is dit soms door één of andere importheffing in België of belasting in Belgie of zo? Of is dit puur omdat het Alternate is en zijn er op Belgische bodem (dus niet Nederlandse of anderslandige webshops die naar BE uitvoeren) andere winkels die betere prijzen hebben voor componenten? Is niet zo duidelijk op de pricewatch. Ik weet dat ik net zo goed bij een andere webshop uit het buitenland kan kopen, maar ik vraag het mij gewoon af.

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Pagina: 1 ... 29 ... 45 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Geen "ik ook" berichten.
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Ranten is niet toegestaan.
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • Scalping bespreken is niet toegestaan.
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
  • Voor discussie over de kaarten zelf: [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord