Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Je kan ehm alleen daar bestellen als die beschikbaar is. Je zal moeten wachten op een drop in dat geval.s64 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 01:39:
Waar kan ik het beste een Nvidia 4090 FE bestellen? Nvidia verwijst me door naar NBB, maar daar is de kaart niet leverbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door freaky35 op 16-01-2023 07:23 ]
Beste wat je kan doen is een telegram kanaal joinen en vooraf al een account aanmaken bij NBB zodat je enkel nog moet afrekenen.s64 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 01:39:
Waar kan ik het beste een Nvidia 4090 FE bestellen? Nvidia verwijst me door naar NBB, maar daar is de kaart niet leverbaar.
Mooie prijs, dit was het wachten waard
Jazeker! Ik heb daar de laatste jaren (heel) veel besteld. In mijn ervaring is het een betrouwbare en fijne winkel.Sjonniebwoi schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:19:
iemand ervaring met Coolmod bestellen dus vanuit spanje?
Ik heb altijd gebruik gemaakt van ColisExpat. Coolmod levert aan ColisExpat in Spanje, ColisExpat stuurt door naar Nederland. Als je zelf een adres in Spanje hebt is dit natuurlijk niet nodig.
Het zou kunnen dat ze om een DNI/NIF/NIE vragen. Ik heb altijd die van Spaanse vriend gebruikt, maar ik denk dat een automatisch gegenereerde ook werkt.
Ze hebben momenteel mooie deals voor RTX 4090.
[ Voor 3% gewijzigd door TRDT op 16-01-2023 20:48 ]
Dat de 4070TI geen top product voor zijn prijs is mag ondertussen geen geheim meer zijn maar als zelfs Megekko deze kaart aan MRSP verkoopt dan is het echt slecht gesteld met de verkoop van de 4070TIVon Henkel schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:54:
Megekko heeft vandaag een partij MSI GeForce RTX 4070 Ti VENTUS 3X 12G OC Videokaarten binnengekregen.
Mooie prijs, dit was het wachten waard
Bij Mediamarkt Duitsland duurde het 2 dagen om uitverkocht te raken, op de site staat nieuwe bestelling onderweg.schumi1986 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:18:
[...]
Dat de 4070TI geen top product voor zijn prijs is mag ondertussen geen geheim meer zijn maar als zelfs Megekko deze kaart aan MRSP verkoopt dan is het echt slecht gesteld met de verkoop van de 4070TI
Zelf denk ik dat er meer verkocht word dan menigeen dacht.
Jaar geleden nog 770 neergelegd voor een 3060 Ti, als ik nu een kaart nodig had, dan was dit wel de kaart voor mij denk ik. Prestaties van een 3080 toch? Maar dan heb je wel een nieuw model.schumi1986 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:18:
[...]
Dat de 4070TI geen top product voor zijn prijs is mag ondertussen geen geheim meer zijn maar als zelfs Megekko deze kaart aan MRSP verkoopt dan is het echt slecht gesteld met de verkoop van de 4070TI
Ook dat was natuurlijk een opgeblazen prijs. Zelf een aantal 3060Ti's gekocht voor 450 euro bij release.JDx schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:24:
[...]
Jaar geleden nog 770 neergelegd voor een 3060 Ti, als ik nu een kaart nodig had, dan was dit wel de kaart voor mij denk ik. Prestaties van een 3080 toch? Maar dan heb je wel een nieuw model.
Zo'n 4070Ti is alleen relatief t.o.v. de 4080 acceptabel
De 4080 is wat mij betreft zeker te duur, de 4090 zou ik persoonlijk nooit naar omkijken vanwege de prijs, dus dan is dit het beste. Maar ik zei ook als ik NU een kaart nodig zou hebben.finsdefis schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:26:
[...]
Ook dat was natuurlijk een opgeblazen prijs. Zelf een aantal 3060Ti's gekocht voor 450 euro bij release.
Zo'n 4070Ti is alleen relatief t.o.v. de 4080 acceptabel
Misschien dat de 4060 Ti of 4070 over een (half) jaartje een leuke upgrade wordt.
Had wel meegerekend dat ik er nog wat mee terug kon verdienen destijds.finsdefis schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:26:
[...]
Ook dat was natuurlijk een opgeblazen prijs.
[ Voor 17% gewijzigd door JDx op 16-01-2023 21:35 ]
Geeft alleen maar aan dat er een aardige supply is. Het schijnt inderdaad dat de 4070 ti goed verkoopt. Welkome afwisseling na de afgelopen launches waar alles na 5 seconden op was en de prijzen skyhigh vlogen....schumi1986 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:18:
[...]
Prijs onder de 1000 zal ook wel psychologisch werken, 1299 schrikt toch wel af.stylezzz schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:35:
[...]
Geeft alleen maar aan dat er een aardige supply is. Het schijnt inderdaad dat de 4070 ti goed verkoopt. Welkome afwisseling na de afgelopen launches waar alles na 5 seconden op was en de prijzen skyhigh vlogen....
Bij 899 kan je nog een beetje excuses voor jezelf maken, jaaa vroeger was een 980 al 600, deze kost 800 en is veel beter en inflatie enzo
909 is dat al vrijwelJDx schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:39:
[...]
Prijs onder de 1000 zal ook wel psychologisch werken, 1299 schrikt toch wel af.
Bij 899 kan je nog een beetje excuses voor jezelf maken, jaaa vroeger was een 980 al 600, deze kost 800 en is veel beter en inflatie enzo
En alles eronder komt volgens mij pas rond de zomer (4060, 4060 Ti en 4070).stylezzz schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:59:
[...]
909 is dat al vrijwelen inderdaad, je zou bijna 'betaalbaar' gaan denken met prijzen van 900-1100 euro voor een 4070 ti.
Edit: oh nee, de 4070 wordt waarschijnlijk een "unboosted" 4070 Ti, dus die komt ook nog begin dit jaar.
[ Voor 13% gewijzigd door JDx op 16-01-2023 22:07 ]
Of ze doen het dit kwartaal nog, of het word inderdaad ergens deze zomer. (Gamescom anyone?) April t/m juli is toch het low-season....JDx schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:04:
[...]
En alles eronder komt volgens mij pas rond de zomer (4060, 4060 Ti en 4070).
Edit: oh nee, de 4070 wordt waarschijnlijk een "unboosted" 4070 Ti, dus die komt ook nog begin dit jaar.
En aangezien ze in oktober nog nieuwe varianten van de 3070 Ti, 3060 Ti en 3060 hebben geintroduceerd, denk ik dat ze nog wel wat kwijt moeten. Een nieuwe variant introduceren ze niet als ze nog een paar chipjes hebben liggen.
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
ik kom zelf van de MSI 3070 TI Ventus en ik vind de koeler juist geweldig, hij is still en doet wat het moet doen.[b]Overspark in "[NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen"Overigens lijkt die Ventus 3X niet de beste koeler te hebben, ik zit meer te wachten op de Gigabyte Eagle nadat Hardware Unboxed daar zo positief over was. Meer betalen voor een OC model heeft totaal geen zin denk ik.
Zelf overclock ik nooit omdat het totaal geen zin heeft.
Wanneer ik de 4070 TI ontvang gaat mijn oude in de verkoop en op deze manier is de upgrade niet zo duur.
https://reduxgaming.nl/pc...4090-suprim-liquid-x-24g/
Productie van de chips voor de 4060 beginnen ook pas half februari ofzo.Ludewig schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:44:
Ik denk dat het totaal afhangt van wanneer de vorige generatie is verkocht. Nvidia weet dat een groot deel van de markt toch geen AMD overweegt, dus ze verkopen alles, als ze het maar voldoende tijd geven.
En aangezien ze in oktober nog nieuwe varianten van de 3070 Ti, 3060 Ti en 3060 hebben geintroduceerd, denk ik dat ze nog wel wat kwijt moeten. Een nieuwe variant introduceren ze niet als ze nog een paar chipjes hebben liggen.
Wow, 100 euro per maand, ik zeg doen!sacaji schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:01:
Geweldig wat webshops wel niet doen als ze iets in stock hebben
Overigens wel zo'n beetje de dikste kaart die nu op de markt is.
[ Voor 9% gewijzigd door JDx op 17-01-2023 08:18 ]
Haha, bij Azerty in stock was het (2299) was helaas te laat. Nu heb ik geen haast, me 8700k/1080ti werken nog en wil graag deze 4090, maar niet voor 600 meerJDx schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:17:
[...]
Wow, 100 euro per maand, ik zeg doen!
Overigens wel zo'n beetje de dikste kaart die nu op de markt is.
Kan je beter bij LDLC of Duitsland of Spanje shoppen denk iksacaji schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:25:
[...]
Haha, bij Azerty in stock was het (2299) was helaas te laat. Nu heb ik geen haast, me 8700k/1080ti werken nog en wil graag deze 4090, maar niet voor 600 meer
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Nee idd, voor dat geld haal je er ook een nieuw moederbord en i7 processor bijsacaji schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:25:
[...]
Haha, bij Azerty in stock was het (2299) was helaas te laat. Nu heb ik geen haast, me 8700k/1080ti werken nog en wil graag deze 4090, maar niet voor 600 meer
Thanks! Ik heb er niet heel haast mee, mooi meegenomen om te kijken of de 79xxx3d van Ryzen beter is dan de i9, de GPU blijft deze van MSIGTX404 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:01:
[...]
Kan je beter bij LDLC of Duitsland of Spanje shoppen denk ik
Redux Gaming noemt zichzelf een startup, dus ze hebben het geld denk ik hard nodig.sacaji schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:01:
Geweldig wat webshops wel niet doen als ze iets in stock hebben
Nou, verklaart de prijzen van die pre-buildsicall5s schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:45:
[...]
Redux Gaming noemt zichzelf een startup, dus ze hebben het geld denk ik hard nodig.
Dat geloof ik meteen, de vraag is natuurlijk of ie op deze generatie net zo goed werkt. De paar reviews die er nu zijn suggereren van niet, maar er zijn nog zo weinig reviews van specifieke 4070 Ti modellen dat het maar de vraag is hoe representatief die zijn.Von Henkel schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 02:17:
[...]
ik kom zelf van de MSI 3070 TI Ventus en ik vind de koeler juist geweldig, hij is still en doet wat het moet doen.
Er zijn niet veel reviews omdat hij pas sinds kort "goed" verkrijgbaar is (Meestal 1-2 dagen tot uitverkocht)Overspark schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:13:
[...]
Dat geloof ik meteen, de vraag is natuurlijk of ie op deze generatie net zo goed werkt. De paar reviews die er nu zijn suggereren van niet, maar er zijn nog zo weinig reviews van specifieke 4070 Ti modellen dat het maar de vraag is hoe representatief die zijn.
Vanmiddag ingebouwd en hij werkt zoals verwacht.
Hij blijft zelfs iets koeler dan mijn 3070 TI VENTUS.
Tot nu toe zeer tevreden.
Wel vanuit Belgie maar wel een leuk prijsje
Had hem via Bol besteld 2 dagen was die binnen
En ik ben er blij mee
https://boem.eu/product/g...70ti-trinity-12gb-gddr6x/
![]() | ![]() |
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 18-01-2023 02:20 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
uitvoering: Gainward GeForce RTX 4090 Phantomsacaji schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:32:
Gainward 4090 voor 1899 bij Azerty:
https://azerty.nl/product...s-24gb-videokaart/5114702
niet op voorraad daar.
Jawel, ligt enkel niet in een pand waar het de zelfde dag verzonden kan worden.stylezzz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:16:
[...]
uitvoering: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
niet op voorraad daar.
precies,leverancier heeft ze al liggen, dus met een paar dagen heb je die wel thuis dan.icall5s schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:38:
[...]
Jawel, ligt enkel niet in een pand waar het de zelfde dag verzonden kan worden.
Sterker nog, ze zijn nog niet eens van azerty maar van 'een distributeur'. Behalve dat de levertijd langer is, kunnen ze ook nog eens aan een ander verkocht zijn.icall5s schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:38:
[...]
Jawel, ligt enkel niet in een pand waar het de zelfde dag verzonden kan worden.
Begreep van Azerty dat als je ze “in winkelwagen” kan zetten, je het ook binnen enkele dagen krijgt. Dat is de reden waarom ik de msi liquid 4090 niet kan kopenstylezzz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:08:
[...]
Sterker nog, ze zijn nog niet eens van azerty maar van 'een distributeur'. Behalve dat de levertijd langer is, kunnen ze ook nog eens aan een ander verkocht zijn.
iets verwarrend.stylezzz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:16:
[...]
uitvoering: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
niet op voorraad daar.
Bij Azerty is het de GS uitvoering en bij Megekko de normale Phantom.
Je leest toch dat 4070 juist helemaal niet goed verkoopt en ik zie alleen maar reviews waarin men ze ronduit afraadt voor deze prijzenOverspark schreef op maandag 16 januari 2023 @ 23:51:
Als je nu een nieuwe Nvidia kaart wilt kopen is de 4070 Ti zo te zien wel de meeste performance voor je geld, dus zo raar is het niet dat die opeens wel loopt. Onder de 1000 euro voelt inmiddels als betaalbaar, dat hebben ze mooi voor elkaar. Ik zit het zelf ook te overwegen omdat ik van een 2070S kom en wel een keer wil upgraden, dit is op zich een flinke stap vooruit. Overigens lijkt die Ventus 3X niet de beste koeler te hebben, ik zit meer te wachten op de Gigabyte Eagle nadat Hardware Unboxed daar zo positief over was. Meer betalen voor een OC model heeft totaal geen zin denk ik.
Waarschijnlijk een koppelfout bij azerty. De EAN is van de Phantom uitvoering.Simbob schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:57:
[...]
iets verwarrend.
Bij Azerty is het de GS uitvoering en bij Megekko de normale Phantom.
Dat is alleen maar om kliks te trekken.Bever! schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:59:
[...]
Je leest toch dat 4070 juist helemaal niet goed verkoopt en ik zie alleen maar reviews waarin men ze ronduit afraadt voor deze prijzen
Ze zijn anders wel feitelijk onderbouwd, dus wat je zegt is wel heel vreemd
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Ach, al die theorieën over 'jamaar mijn 3070 ti was 700 euro dus een 4070 ti op 1000 euro is veeeeeeel te duur' ken ik wel. Probleem is dat het slechts meningen zijn.... en ja, ook ik vind 1000 euro veel geld. Maar het is wat het is.... De wereld is anders als een paar jaar terugGTX404 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:18:
[...]
Ze zijn anders wel feitelijk onderbouwd, dus wat je zegt is wel heel vreemd
Dat is ook niet de reden dat er globaal negatief naar gekeken wordt. Wij zijn in Nederland sowieso ook relatief veel beter af dan veel andere landen. Als je een paar verschillende youtubers bekijkt en opmerkingen van klanten in andere gebieden leest is er wel degelijk een realistische onderbouwing voor.stylezzz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:28:
[...]
Ach, al die theorieën over 'jamaar mijn 3070 ti was 700 euro dus een 4070 ti op 1000 euro is veeeeeeel te duur' ken ik wel. Probleem is dat het slechts meningen zijn.... en ja, ook ik vind 1000 euro veel geld. Maar het is wat het is.... De wereld is anders als een paar jaar terug
Voor de rest moet iedereen het zelf weten; ik zit zelf nooit in het x70 segment te shoppen en vind het erg jammer voor die mensen omdat er weinig alternatief is. Het is niet alleen inflatie, zelfs met inflatie zitten er dikke marges op deze kaarten, ook omdat Nvidia nog de 3000 moet verkopen natuurlijk. Ik shop zelf altijd in het hoogste segment en verschil qua 3090 en 4090 in prijs was $100 geloof ik. Dat is redelijk per klant/kaart; maar als je bedenkt dat Nvidia $100 meer voor elke x90 chip vraagt is dat ook wel wat, want daar zit ook nog de 'halo' marge op
AMD die bakt er helaas ook niets van en lift eigenlijk gewoon mee met de prijslat van Nvidia
onderbouwd of niet... Het blijft een mening. En waarom doet AMD vrolijk mee met de prijzen? Juist... omdat nvidia ermee weg komt.GTX404 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:47:
[...]
Dat is ook niet de reden dat er globaal negatief naar gekeken wordt. Wij zijn in Nederland sowieso ook relatief veel beter af dan veel andere landen. Als je een paar verschillende youtubers bekijkt en opmerkingen van klanten in andere gebieden leest is er wel degelijk een realistische onderbouwing voor.
Voor de rest moet iedereen het zelf weten; ik zit zelf nooit in het x70 segment te shoppen en vind het erg jammer voor die mensen omdat er weinig alternatief is. Het is niet alleen inflatie, zelfs met inflatie zitten er dikke marges op deze kaarten, ook omdat Nvidia nog de 3000 moet verkopen natuurlijk. Ik shop zelf altijd in het hoogste segment en verschil qua 3090 en 4090 in prijs was $100 geloof ik. Dat is redelijk per klant/kaart; maar als je bedenkt dat Nvidia $100 meer voor elke x90 chip vraagt is dat ook wel wat, want daar zit ook nog de 'halo' marge op
AMD die bakt er helaas ook niets van en lift eigenlijk gewoon mee met de prijslat van Nvidia
De hoeveelheid marge op een kaart is geen mening.stylezzz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:58:
[...]
onderbouwd of niet... Het blijft een mening. En waarom doet AMD vrolijk mee met de prijzen? Juist... omdat nvidia ermee weg komt.
Ik ga hem gewoon callen; Nvidia gaat binnenkort aankondigen dat de verkoop tegenvalt en dat ze de MSRP van alle 3 die kaarten gaan verlagen met 100-200USD. Als ze nog geld willen verdienen in ieder geval. Ze willen nu de 3000 series nog beschermen met deze hoge prijzen maar die koopt straks ook geen hond meer.
Maar wel of jij dat veel of weinig vind.icall5s schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:04:
[...]
De hoeveelheid marge op een kaart is geen mening.
Ik weet het, als je de afgelopen paar jaar videokaarten wilde kopen bij webshops was 99% van de tijd alles uitverkocht of tegen bizarre prijzen verkrijgbaar. Kortom, de vraag/aanbod balans was compleet verstoort.... Nu komen we langzaam weer in een situatie waarin beide dichter bij elkaar komen. Van een overschot aan de aanbod kant is echter absoluut nog geen sprake.... Dat iets op voorraad is bij een webshop wil niet zeggen dat het niet verkoopt. Als men 10 stuks per week verkoopt van product A per week en men ook elke week 10 stuks geleverd krijgt is er niks aan de hand en grijp je nooit mis.Lord_Dain schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:12:
Er is wel een kentering gaande, ik zie bij webshops (europa wijd) veel 4070Ti's, nog veel meer 4080's en een beperkt aantal 4090's op voorraad. Ze worden niet meer insta uitverkocht. Dat betekent dat de markt langzaam aan verzadigd raakt. De prijzen zullen echt niet morgen zakken maar ik vermoed dat de early adopters (of mensen die gewoon niet meer wilden/konden wachten) nu wel voorzien zijn en dat Nvidia dit gaat voelen.
Ik ga hem gewoon callen; Nvidia gaat binnenkort aankondigen dat de verkoop tegenvalt en dat ze de MSRP van alle 3 die kaarten gaan verlagen met 100-200USD. Als ze nog geld willen verdienen in ieder geval. Ze willen nu de 3000 series nog beschermen met deze hoge prijzen maar die koopt straks ook geen hond meer.
Ik ben wel benieuwd naar de verkoopcijfers, zijn die ergens te vinden? (behalve de hele dag F5én bij webshops..)..stylezzz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:19:
[...]
Ik weet het, als je de afgelopen paar jaar videokaarten wilde kopen bij webshops was 99% van de tijd alles uitverkocht of tegen bizarre prijzen verkrijgbaar. Kortom, de vraag/aanbod balans was compleet verstoort.... Nu komen we langzaam weer in een situatie waarin beide dichter bij elkaar komen. Van een overschot aan de aanbod kant is echter absoluut nog geen sprake.... Dat iets op voorraad is bij een webshop wil niet zeggen dat het niet verkoopt. Als men 10 stuks per week verkoopt van product A per week en men ook elke week 10 stuks geleverd krijgt is er niks aan de hand en grijp je nooit mis.
Kijk eens even op Nowinstock. In de VS is de 4090 nog steeds geheel uitverkocht. De 4090 FE is sinds 30 december vorig jaar ook al niet meer bij Best Buy gedropt, wat wel opmerkelijk is. Misschien legt Nvidia momenteel de focus op drops in Europa.Lord_Dain schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:12:
Er is wel een kentering gaande, ik zie bij webshops (europa wijd) veel 4070Ti's, nog veel meer 4080's en een beperkt aantal 4090's op voorraad. Ze worden niet meer insta uitverkocht. Dat betekent dat de markt langzaam aan verzadigd raakt. De prijzen zullen echt niet morgen zakken maar ik vermoed dat de early adopters (of mensen die gewoon niet meer wilden/konden wachten) nu wel voorzien zijn en dat Nvidia dit gaat voelen.
[ Voor 0% gewijzigd door icall5s op 18-01-2023 17:24 . Reden: spelfout ]
Ja, mee eens wat betreft de 4090', dit is behalve een HALO gamer product ook een interessant product voor productiviteit, mijn zwager maakt voor zijn werk oa. deepfakes en dan zijn dit hele leuke GPU's.. ik denk vooral dat de pijn hem zal moeten (gaan) zitten in 4070Ti en 4080 want dat lijkt me meer de markt voor de consument die wat meer wil uitgeven voor een GPU.icall5s schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:22:
[...]
Kijk eens even op Nowinstock. In de VS is de 4090 nog steeds geheel uitverkocht. De 4090 FE is sinds 30 december vorig jaar ook al niet meer bij Best Buy gedropt, wat wel ontmerkelijk is. Misschien legt Nvidia momenteel de focus op drops in Europa.
Ik heb helaas nog geen GFK op het gebied van componenten kunnen vinden. Mocht je die vinden... geef even een gil.Lord_Dain schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:21:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar de verkoopcijfers, zijn die ergens te vinden? (behalve de hele dag F5én bij webshops..)..
Mindfactory toont hun totale verkochte aantal per product per 10 stuks:Lord_Dain schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:21:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar de verkoopcijfers, zijn die ergens te vinden? (behalve de hele dag F5én bij webshops..)..
https://www.mindfactory.d...orce+RTX+fuer+Gaming.html
Mindfactory.de is in Duitsland een grote speler op de hardwaremarkt, met een omzet van enkele honderden miljoenen.
Dat valt wel tegen dan. Ongeveer 1500 stuks van de 4090 verkocht, zelfde verhaal voor 4080 wat onder de 2000 zit en ik kom precies uit op 1280 dus ongeveer 1300 voor de 4070 Ti.TRDT schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:50:
[...]
Mindfactory toont hun totale verkochte aantal per product per 10 stuks:
https://www.mindfactory.d...orce+RTX+fuer+Gaming.html
Mindfactory.de is in Duitsland een grote speler op de hardwaremarkt, met een omzet van enkele honderden miljoenen.
Had wel veel meer verwacht voor die laatste, meer dan 4080 sales iig.
Voor een kaart die nog geen 2 weken op de markt is?GTX404 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:05:
[...]
Dat valt wel tegen dan. Ongeveer 1500 stuks van de 4090 verkocht, zelfde verhaal voor 4080 wat onder de 2000 zit en ik kom precies uit op 1280 dus ongeveer 1300 voor de 4070 Ti.
Een kanttekening hierbij is wel dat sommige andere modellen die eerder wel op voorraad waren en vervolgens zijn uitverkocht, nu niet op de website staan.GTX404 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:05:
[...]
Dat valt wel tegen dan. Ongeveer 1500 stuks van de 4090 verkocht, zelfde verhaal voor 4080 wat onder de 2000 zit en ik kom precies uit op 1280 dus ongeveer 1300 voor de 4070 Ti.
Ja, 2 weken op de markt zou genoeg moeten zijn om de 4080 te passeren in verkoopcijfers. Vooral omdat ze allemaal op voorraad zijn en dit meer de 'budget friendly' gpu is.stylezzz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:07:
[...]
Voor een kaart die nog geen 2 weken op de markt is?
We hebben het niet over hele grote verkoopcijfers voor de 4080 dus het had gekund als het een populaire kaart geweest zou zijn
Dat is dan wel jammer, dan zijn er misschien veel meer verkocht van de 4080 en 4090. Vond het al heel erg weinig namelijk aangezien de 4070 ti verkoopcijfers bijna de 4080/4090 hebben gepasseerd op mindfactoryTRDT schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:08:
[...]
Een kanttekening hierbij is wel dat sommige andere modellen die eerder wel op voorraad waren en vervolgens zijn uitverkocht, nu niet op de website staan.
Haha... helaas. Overigens zie je wel over het hoofd dat de 4080 (de kaart die niemand koopt, want te duur) inmiddels de 4090 voorbijgegaan is in aantallen bij mindfactory...GTX404 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:09:
[...]
Ja, 2 weken op de markt zou genoeg moeten zijn om de 4080 te passeren in verkoopcijfers. Vooral omdat ze allemaal op voorraad zijn en dit meer de 'budget friendly' gpu is.
We hebben het niet over hele grote verkoopcijfers voor de 4080 dus het had gekund als het een populaire kaart geweest zou zijn
Daarom. De claims dat de 4070 ti slecht verkoopt omdat er op veel plekken nog voorraad is kunnen ook de prullenbak in. Zal een paar weken zijn en dan haalt ie de 4080 en 4090 wel in.GTX404 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:10:
[...]
Dat is dan wel jammer, dan zijn er misschien veel meer verkocht van de 4080 en 4090. Vond het al heel erg weinig namelijk aangezien de 4070 ti verkoopcijfers bijna de 4080/4090 hebben gepasseerd op mindfactory
Wie zegt nou dat diegene die een 4090 heeft gekocht het gaat voelen? Je koopt nou niet een GPU met een idee ik ga het over … jaar verkopen voor zoveel. Je koopt het omdat je je hobby er mee kan doen.Lord_Dain schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:12:
Perspectief is belangrijk... ik heb in 2018 iets van 1200-1300 euro neergelegd voor een 2080 ti... compleet belachelijk toen volgens de meesten. Maar inmiddels zijn we bijna 5 jaar verder en hebben we het nog over 200-300 euro per jaar mocht ik hem aan het eind van dit jaar in de vuilnisbak gooien.(niet dat ik dat ga doensacaji schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:33:
[...]
Wie zegt nou dat diegene die een 4090 heeft gekocht het gaat voelen? Je koopt nou niet een GPU met een idee ik ga het over … jaar verkopen voor zoveel. Je koopt het omdat je je hobby er mee kan doen.
Eens. Zou koste mijn 1080ti 899 volgens mij 5 jaar geleden, me hele PC rond de 2/2.2k… berekend 400€ per jaar. Speel 1440p, en omdat het kan, ga ik voor de i9 en 4090, totaal 4.7k… ja vind het belachelijk, maar als ik kijk wat me 1080ti doet tegenover een 4090… ja… iedereen heeft zo zijn mening, als het zakt zakt het, net zo goed dat dat wat nu nieuw is over paar maanden weer oud kan zijnstylezzz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:39:
[...]
Perspectief is belangrijk... ik heb in 2018 iets van 1200-1300 euro neergelegd voor een 2080 ti... compleet belachelijk toen volgens de meesten. Maar inmiddels zijn we bijna 5 jaar verder en hebben we het nog over 200-300 euro per jaar mocht ik hem aan het eind van dit jaar in de vuilnisbak gooien.(niet dat ik dat ga doen). Is dat dan bizar om je hobby mee uit te oefenen? (Of dat nou gamen, 3d modelleren of content creation is)
En EVGA 2080Ti kostte €1800.sacaji schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:07:
[...]
Eens. Zou koste mijn 1080ti 899 volgens mij 5 jaar geleden, me hele PC rond de 2/2.2k… berekend 400€ per jaar. Speel 1440p, en omdat het kan, ga ik voor de i9 en 4090, totaal 4.7k… ja vind het belachelijk, maar als ik kijk wat me 1080ti doet tegenover een 4090… ja… iedereen heeft zo zijn mening, als het zakt zakt het, net zo goed dat dat wat nu nieuw is over paar maanden weer oud kan zijn
uitvoering: EVGA GeForce RTX 2080 Ti
Twas deze dacht ikicall5s schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:10:
[...]
En EVGA 2080Ti kostte €1800.
uitvoering: EVGA GeForce RTX 2080 Ti
uitvoering: EVGA GeForce RTX 2080 Ti Black Edition Gaming
Ik schrijf dat nergens, neem aan dat mensen die 2k hebben liggen geen geld issues hebbensacaji schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:33:
[...]
Wie zegt nou dat diegene die een 4090 heeft gekocht het gaat voelen? Je koopt nou niet een GPU met een idee ik ga het over … jaar verkopen voor zoveel. Je koopt het omdat je je hobby er mee kan doen.
Als je met elke generatie ruckzichtlos gaat upgraden betaal je altijd de hoofdprijs. Als je het geld ervoor over hebt... vooral doen. 20 jaar geleden deed ik ook niet anders en stond ik vooraan in de rij als er een nieuwe pentium op de markt kwam. Tegenwoordig draai ik nog op een 7700k setje (2016!!!) waar ik nu zoetjes aan het overwegen ga om een 13th gen intel of een am5 set te scoren. Die 2080 ti trekt het nog allemaal best, wellicht volgend jaar eens. Eerder niet.sacaji schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:07:
[...]
Eens. Zou koste mijn 1080ti 899 volgens mij 5 jaar geleden, me hele PC rond de 2/2.2k… berekend 400€ per jaar. Speel 1440p, en omdat het kan, ga ik voor de i9 en 4090, totaal 4.7k… ja vind het belachelijk, maar als ik kijk wat me 1080ti doet tegenover een 4090… ja… iedereen heeft zo zijn mening, als het zakt zakt het, net zo goed dat dat wat nu nieuw is over paar maanden weer oud kan zijn
NBB verzorgt voor NL de FE leveringen. Volledig betrouwbaar. Heb mijn kaart er ook gekocht. Geen FE, maar dat doet er niet toe. 😉galaxy366 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:39:
Heeft er iemand ervaring met het direct kopen bij Nvidia? Als ik mij een 4080 FE wil kopen dan word ik verwezen naar notebooksbilliger, een Duitse website.
[ Voor 5% gewijzigd door CarJunkyXL op 18-01-2023 19:53 ]
Heb er vandaag een 4080 besteld. Ik zal laten weten hoe het gaat. Verwachte bezorgdatum: 21-01. Als je met credit card wil betalen moet je ~€20 extra bijbetalen i.t.t. Apple Pay of Paypal (heb voor dat eerste gekozen). Verzendkosten zijn ~€8.galaxy366 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:39:
Heeft er iemand ervaring met het direct kopen bij Nvidia? Als ik mij een 4080 FE wil kopen dan word ik verwezen naar notebooksbilliger, een Duitse website.
Wel bijzonder dat de FE kaart zo duur is daar. Ik heb er gister een Inno3D 4080 besteld voor €100 minder.icall5s schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:58:
[...]
Heb er vandaag een 4080 besteld. Ik zal laten weten hoe het gaat. Verwachte bezorgdatum: 21-01. Als je met credit card wil betalen moet je ~€20 extra bijbetalen i.t.t. Apple Pay of Paypal (heb voor dat eerste gekozen). Verzendkosten zijn ~€8.[Afbeelding]
De founders edition word door nvidia alleen op de markt gebracht om een prijsreferentie te creeren. Dat er uiteindelijk gpu's goedkoper op de markt komen dan de FE msrp is alleen maar goed.Vitz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:08:
[...]
Wel bijzonder dat de FE kaart zo duur is daar. Ik heb er gister een Inno3D 4080 besteld voor €100 minder.
Absoluut, maar toch een beetje lullig dat de bedrijven met flinterdunne marges op hun kaarten (EVGA is er niet zomaar mee gekapt) dan lager moeten gaan zitten dan Nvidia zelf die natuurlijk aanzienlijk meer verdienen aan hun FE kaarten.stylezzz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:17:
[...]
De founders edition word door nvidia alleen op de markt gebracht om een prijsreferentie te creeren. Dat er uiteindelijk gpu's goedkoper op de markt komen dan de FE msrp is alleen maar goed.
De FE is sinds de 3000 series een geduchte kaart geworden die zich kan meten met de competitie. Er is door Nvidia veel meer effort in gestopt dan voorheen en dat uit zich in een zeer mooi design maar daarnaast ook best goede koeling- en geluidseigenschappen.Vitz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:08:
[...]
Wel bijzonder dat de FE kaart zo duur is daar. Ik heb er gister een Inno3D 4080 besteld voor €100 minder.
Tel daar bij op dat er mogelijk voor de FE ook nog eens wordt geselecteerd op de binning en er dus grote kans is dat er de betere chips in zitten die beter overklokken en undervolten.. dan zou ik het wel weten.
(Ik heb zelf de 3080FE gehad, wat een kaart maar ook, wat een bereik qua undervolten en overklokken, was gewoon insane. Had er zelf overigens een waterblok op gezet, want heb custom loop, maar was echt onder de indruk. Ik heb in die periode ook andere 3080's in mijn PC gepropt maar daar was de chip / PCB vaak stukken minder en kon ik ook de perfomance van de FE niet halen).
[ Voor 21% gewijzigd door Lord_Dain op 18-01-2023 20:27 ]
Natuurlijk is 909 euro geen fantastische deal en het is goed dat reviewers dat ook zeggen. Maar als je er een filmpje bij pakt die echt op de inhoud in gaat levert het zo'n plaatje op:Bever! schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:59:
[...]
Je leest toch dat 4070 juist helemaal niet goed verkoopt en ik zie alleen maar reviews waarin men ze ronduit afraadt voor deze prijzen
/f/image/xf03s2xWJXKDcN6iLafrb1jB.png?f=fotoalbum_large)
Is hij enthousiast over de 4070 Ti? Nee, hij vindt dat je nu het beste een 6700 XT kan kopen in Europa als het je om cost per frame gaat. Maar als je aanzienlijk meer performance wilt (laten we zeggen vanaf 90 fps in deze grafiek) en per se Nvidia wilt dan is de 4070 Ti wel een veel betere deal dan een 4080 of een 4090.
Daarnaast is een 4070 Ti ook niet veel duurder (en soms goedkoper) dan een tweedehands 3090 of 3090 Ti, twee kaarten die ongeveer even snel zijn als een 4070 TI, en gebruikt de 4070 Ti aanzienlijk minder stroom dan die kaarten. En deze grafiek is op 4K, als je een lagere resolutie pakt zoals 1440p staat de 4070 Ti er nog iets beter voor tov andere kaarten. Dus al met al begint het er toch als een redelijke koop uit te zien.
Alternate doet leuk mee voor 2699
Het is de manier van nvidia om enigsinds grip op de prijzen van gpu's te houden. We hebben de afgelopen jaren wel gezien wat voor gigantische uitwassen je kunt krijgen als vraag en aanbod heel ver uit elkaar komen te liggen. Dat het voor een pure (najah, behalve dan ook nog wat psu's en een verdwaald mobo) gpu fabrikant als evga lastig word om marge te maken kan ik geloven.Vitz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:25:
[...]
Absoluut, maar toch een beetje lullig dat de bedrijven met flinterdunne marges op hun kaarten (EVGA is er niet zomaar mee gekapt) dan lager moeten gaan zitten dan Nvidia zelf die natuurlijk aanzienlijk meer verdienen aan hun FE kaarten.
Die staat nog steeds in stock, duurt best lang!Skyline GT-R schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:59:
4090 FE drop bij LDLC voor de Belgen
https://store.nvidia.com/...rer=NVIDIA&gpu=RTX%204090
[ Voor 93% gewijzigd door Virtua op 19-01-2023 17:33 ]
https://www.alternate.nl/html/product/1886976
Via shopbuddies kan je eventueel nog 20 a 25 terug krijgen.
De non oc eagle 4070 ti is nu ook 909 bij azerty en 19 op voorraad https://azerty.nl/product...le-12g-videokaart/5094773
[ Voor 33% gewijzigd door Aggressor op 19-01-2023 18:24 ]
Had hem gezien inderdaad en heb hem gisteravond besteld. Alleen kwam ik er vandaag achter dat de variant bij Alternate niet de OC is! Nou boeit 15 Mhz verschil me totaal niet, dat ga je echt nergens aan merken en ik ga hem toch op Quiet BIOS zetten (en undervolten?), maar voor iemand die per se de OC wil: die is dus wel een paar tientjes duurder.Aggressor schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 18:21:
@Overspark de gigabyte eagle 4070 ti oc versie is nu 909 euro bij alternate.
https://www.alternate.nl/html/product/1886976
Via shopbuddies kan je eventueel nog 20 a 25 terug krijgen.
De non oc eagle 4070 ti is nu ook 909 bij azerty en 19 op voorraad https://azerty.nl/product...le-12g-videokaart/5094773
Edit: en het is al gecorrigeerd in de Pricewatch, iemand zat op te letten
[ Voor 4% gewijzigd door Overspark op 20-01-2023 12:39 ]
https://azerty.nl/compone...n/nvidia/geforce-rtx-4090
---
Kijk net, en het is op voorraad! en me setup besteld, pijnlijk
[ Voor 21% gewijzigd door sacaji op 20-01-2023 15:21 ]
Ik wou het net hier neer schrijven dat de kaart op voorraad is,lolsacaji schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:44:
de voorraad begint binnen te komen, nou hopen dat die MSI liquid snel komt
---
Kijk net, en het is op voorraad! en me setup besteld, pijnlijk![]()
net leeggeplukt bij Azerty, even 4.5k erdoorheenfreaky35 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:55:
[...]
Ik wou het net hier neer schrijven dat de kaart op voorraad is,lol
Ik zit ook te kijken voor een nieuwe build, maar ik wacht nog even op de X3D'ssacaji schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:03:
[...]
net leeggeplukt bij Azerty, even 4.5k erdoorheen![]()
![]()
https://www.notebooksbill...er+24g+grafikkarte+781541
Nog 1 stuksacaji schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:44:
de voorraad begint binnen te komen, nou hopen dat die MSI liquid snel komt
---
Kijk net, en het is op voorraad! en me setup besteld, pijnlijk![]()
https://azerty.nl/product...quid-x-videokaart/5011995
2229
Edit: ah zie dat het al gelukt is
[ Voor 14% gewijzigd door schumi1986 op 21-01-2023 10:52 ]
Haha thanks, klopt! Twijfelde of ik het liet doen door Azerty, maar de z73/o11 dynamic evo meer dan 3 weken levertijd, zelf bouwen (beetje nerveus) heb ik het allemaal dinsdag binnen en scheelt 200€schumi1986 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:51:
[...]
Nog 1 stuk
https://azerty.nl/product...quid-x-videokaart/5011995
2229
Edit: ah zie dat het al gelukt is
Altijd spannend,ik kan alleen maar zeggen,veel bouw video's kijken en vooral ook goed de manuals lezen en de tijd voor nemen(zorg dat je verder niet wat hoeft te doen die dag).sacaji schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:50:
[...]
Haha thanks, klopt! Twijfelde of ik het liet doen door Azerty, maar de z73/o11 dynamic evo meer dan 3 weken levertijd, zelf bouwen (beetje nerveus) heb ik het allemaal dinsdag binnen en scheelt 200€
Dat zouden mijn tips zijn.
En 1 tip,leg het moederbord en of alle electronica op de doos ofop de tafel en niet op die anti statische hoes waar die in zit.
Ik erger me daar dood aan dat je dat veel ziet in video's , omdat het alleen werkt als de electronica in de hoes zit.Als je het moederbord op die ESD tas legt dan kan het juist beschadigen door ESD.
off topic,maar wou dat meegeven
Ik denk eerlijk gezegd dat de prijzen een lange tijd blijven zoals die zijn. Dat heeft ook te maken met de prijsstelling straks van de 4050 en de 4060 varianten. Een 4050 zal naar mijn mening geen MSRP meekrijgen die onder de 500 euro ligt.GaHard schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 23:55:
Zit te denken om mijn 2070 S / R5 3600 systeem te upgraden naar een 4070 Ti / R7 5800x3d maar vind de 4070 ti nog net te prijzig momenteel. Maar de prijzen beginnen wel al wat te zakken nu. Als die nog wat onder de 900 komt ga ik het serieus overwegen.
Ik heb zelf ook mijn 2060 Super ingewisseld voor een 4070ti om nagenoeg alle games op 1440p ultra ruim boven de 100 fps (richting de 165 fps) te kunnen spelen. Is dat een 1000 euro waard is de vraag dan? Voor mij wel aangezien ik de aankomende jaren dan geen nieuwe aankoop meer hoef te doen. Ook niet als de games meer demanding gaan worden en ik daardoor bv. nog "maar" 100 fps in een game haal.
En ja, 1000 euro is veel geld maar je krijgt er zeker heel wat jaartjes gameplezier voor terug
Ik heb ook een bestelling voor een build gedaan bij Azerty. Ik vind het tarief namelijk wel eerlijk. Maar dit was voor de feestdagen en ik kreeg gelijk een e-mail van de Teamleider Assemblage, dat er uitval van enkele collega's en drukte was. Al mijn componenten al aanwezig in Raalte dus dat was het probleem niet. Heb mijn build na vijf dagen maar geannuleerd. Mijn onderdelen herzien, lekker zelf gebouwd en geeft uiteindelijk toch meer voldoening en kennis van je systeem.sacaji schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:50:
[...]
Haha thanks, klopt! Twijfelde of ik het liet doen door Azerty, maar de z73/o11 dynamic evo meer dan 3 weken levertijd, zelf bouwen (beetje nerveus) heb ik het allemaal dinsdag binnen en scheelt 200€
En vergeleken met de 30 serie heb je nog steeds zo'n beetje de beste kaart (3080 Ti/3090?).Kroampie schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:56:
[...]
En ja, 1000 euro is veel geld maar je krijgt er zeker heel wat jaartjes gameplezier voor terug
Ja kan natuurlijk ook wachten op de 4070, die wordt misschien nog wel aantrekkelijker qua prijs/prestaties.
Zelf anderhalf jaar geleden 770 neergelegd voor een 3060 Ti, nooit spijt van gehad, alles draait nog steeds heerlijk. Over een jaartje naar de 4070 denk ik, wilde eigenlijk naar de 4060, maar krijgt prestaties niet ver boven de 3060 Ti, dus dat is die paar honderd euro (na verkoop huidige) niet waard.
Ik bedoel, ervan uitgaande dat de kaart geen abnormale problemen heeft, je kunt altijd voor aankoop sowieso reviews bekijken zodat je weet hoeveel performance je uit de kaart kan krijgen op x resolutie en zelfs in x app of game.
Als je daarna nog spijt krijgt is het een beetje vreemd aangezien de prijs altijd een bekende factor is en je portemonnee ook. Tenzij natuurlijk een pricedrop plaatsvindt na een maandje, maar dat heb je niet zelf in de hand.
Als je echt een videokaart nodig hebt of gewoon echt niet meer kan wachten op die dikke upgrade, dan zal het je waarschijnlijk toch geen pijn doen als jouw portemonnee het makkelijk kan hebben. Ook al is het overpriced op dat moment, maar dat is dan de huidige marktsituatie. Hooguit voelt het een beetje zuur om die bedrijven dan te belonen, maar wanneer dat ding in je systeem zit ben je dat alweer vergeten
Wel respect voor de mensen die gewoon geduldig kunnen zijn om juist die bedrijven niet te belonen tot er een pricedrop plaatsvindt, maar hoe je het ook bekijkt; de gemiddelde tweaker zal er sowieso geen spijt van hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door GTX404 op 22-01-2023 11:54 ]
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Let bij het reageren op het volgende:
- Geen "ik ook" berichten.
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Ranten is niet toegestaan.
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- Scalping bespreken is niet toegestaan.
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
- Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
- Voor discussie over de kaarten zelf: [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Ervaringen & Discussie
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/o0yesVC1Jn6iR1TYgCQNorjH.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/q8JkAf4ChjLr8L5PFCdKEXFr.jpg?f=fotoalbum_tile)