Chromanin schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:52:
Ik zie echt heel heel vage ghosting als ik echt single frames doorloop. Maar ik laat het in motion spelen en het is echt gewoon niet te zien, keer op keer op keer doorloop ik die stukjes video. En dit is dan 1/2 snelheid om fouten echt herkenbaar te maken in een stress test?
Welke motion interpolatie software gebruik je voor je 144hz video? En dit kan echt goed werken op echt heel snelle beelden vanuit 24fps? Beter als dit?
@
DMZ
Ik gebruik een zwaar gemodificeerde versie van SmoothVideoProject 3.0, en ja, dat werkt in principe uitstekend, nog steeds met artefacts, maar als je kijkt is het niet vaak dat je het echt merkt (ik dan).
Er zijn natuurlijk technische issues mee, zoals het feit dat actiescenes wel heel vloeiend, maar ook iets minder 'snel' en explosief zijn. Maar daar heb je weer voordeel bij als je een beetje Jackie Chan films kijkt waar ze langere shots aanhouden en dingen een stuk langer in frame houden.
Ook werkt het alleen met ffdshow (tja...) en alleen op 32bits versies (de nieuwere 64bits versie is betaald en dat bedrijf is zwaar ziek bezig), maar goed, het werkt!
Wel is het natuurlijk CPU intensief, zit geen GPU acceleratie op.
Bij games, waar de beweging onvoorspelbaar is, merk je toch meer dat er artefacten bij zitten.
[
Voor 3% gewijzigd door
DMZ op 29-09-2022 09:27
]