[NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:47

OMD

Bij Hardware Unboxed Q&A hadden ze wel een interessante statement. Ze spreken over metric tons aan hoeveelheden nieuwe generatie nVidia kaarten die al een hele tijd in magazijnen liggen. Ze hebben dit van meerdere bronnen begrepen.

YouTube: Radeon RX 6900 XT Worth It For $700? RTX 4090 Price, Could Have Been...
Vanaf dit punt spreken ze over de 40*** serie, duurt een kwartiertje dacht ik.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
OMD schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:15:
Bij Hardware Unboxed Q&A hadden ze wel een interessante statement. Ze spreken over metric tons aan hoeveelheden nieuwe generatie nVidia kaarten die al een hele tijd in magazijnen liggen. Ze hebben dit van meerdere bronnen begrepen.
Dat zijn ongetwijfeld medewerkers van de AIBs. Die zijn veel scheutiger met informatie dan Nvidia.

Doordat de 4090 een flink afgeknepen AD102-chip heeft, zullen ze ook meer chips beschikbaar hebben dan voor de 3090, wat bijna een volledige GA102 is.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gaudio.
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 22:04
Zuvio schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:21:
Wie heeft ervaring met bestellen bij notebooksbilliger.de? Ik wil met name weten hoe snel ze leveren, of daar een queue voor pre-orders is en hoe de klantenservice is dit mbt de 4090 kaart.
Ik heb goede ervaring, levering na 2 dagen in huis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44
Senaxx schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:30:
[...]

Die 4090FE's gaan echt wel uitverkocht en gescalpt worden. Om ze daarna op eBay of Pricewatch terug te vinden.
1000en scalpers en 10 mensen die de videokaart echt willen. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikie61
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-08 15:47
Paprika schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:40:
[...]

Mensen denken dat bij de 30xx series alles meteen uitverkocht was omdat ze maanden amper beschikbaar waren.
Little did they know dat ze 3070 en 3060 Ti gewoon dagen na release nog altijd makkelijk koopbaar waren en in overvloed.

Het is letterlijk pas bij de mining boom geweest dat alles uitverkocht werd en dat voor maanden. Ook toen begon de echte price increases pas.

De kans dat je dus een RTX 40xx op release gaat kunnen kopen, is dus groot. (Denk ik toch :X )

RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Paprika schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:40:
[...]

Dat lijkt me stiekem echt hilarisch. :Y) :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuvio
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 07:53
Dat is zeker waar, ik kan me nog herinneren dat de msrp van de RTX3080 USD699 was maar de kaarten hier in Nederland zaten rond de 850 euro. Ik vond dat nog te duur en wilde even wachten tot de prijzen wat zakte en toen gingen ze opeens richting 1000 euro rond de kerst. Fast forward 2 jaar, nog geen kaart, jammer joh. Daarom ben ik een beetje hyper voor deze launch, wil niet weer achter het net vissen. Maar net zoals meerdere mensen hier zeggen, de verwachting is dat er goede availability is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:51
*knip* offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door br00ky op 06-10-2022 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
*knip* offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 06-10-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
*knip* offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 06-10-2022 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

*knip* offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door br00ky op 06-10-2022 21:43 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Dit topic gaat bij launch op zero-tolerance. Dat wil zeggen dat elke overtreding van de topicregels tot een ban van 24u leidt. Zonder waarschuwing. We kunnen daar al vast mee oefenen want ik zie heel veel offtopic gechat voorbij komen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 19:59
Iemand uit België die ervaring heeft met notebooksbilliger.de ? Ik weet dat ze de FE niet willen sturen, maar voor de AIBs is het wel ok?

Case kings misschien een betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Chromanin schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:12:
Iemand uit België die ervaring heeft met notebooksbilliger.de ? Ik weet dat ze de FE niet willen sturen, maar voor de AIBs is het wel ok?

Je ervaring gaat als Belg identiek zijn aan die van 'n Nederlander. Het enige dat de webwinkel gaat doen is een doos pakken, je videokaart erin stoppen en de doos sluiten met een verzendlabel erop. Of het nou de Belgische Post, DHL, UPS of een andere bezorgdienst gaat worden, maakt echt niet uit. Gezien ze hoofdzakelijk DHL en UPS gebruiken geldt voor België dat de levertijd identiek is, tenzij er net geen busje diezelfde dag gaat rijden naar waar dan ook in België je woont. Dan wordt je levertijd maximaal de eerder genoemde cijfers +1 en daarin zal er geen verschil zijn tussen NBB en Case Kings, want dit ligt aan de bezorgdienst.

Zelf zou ik Case Kings overigens eerder uitkiezen bij gelijke prijzen dan NBB, gezien de algehele feedback van de Duitsers zelf en wanneer je Case Kings belt kun je zelfs om een Nederlands sprekende medewerker vragen mocht Duits niet je voorkeur hebben :+.

Voor de Duitse markt hebben zij altijd wel de grootste voorraden in huis en je krijgt er nog wat gummy beertjes bij ook. Ik zou de dag van bestellen +2 rekenen voor de levertijd standaard.

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 07-10-2022 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Inderdaad Casekings als je EU breed gaat overwegen. Die zitten over het algemeen ook bij de eerste partij videokaarten voor de launch. :)
Maar ik vermoed dat het niet heel erg storm zal lopen. Zeker niet zoals twee jaar geleden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:26
*knip* offtopic

[ Voor 132% gewijzigd door br00ky op 07-10-2022 20:32 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Wat is eigenlijk de reden om voor Duitse winkels te gaan? Voor de FE begrijp ik het, maar de AIB's? Don't see why.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Van der Berg schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:02:
Wat zal het dan zijn in vergelijking met mijn huidige kaart? 60-75% vooruitgang?
Dat weten we pas wanneer de reviews uitkomen. Tot nu hebben we alleen de borstklopperij van Nvidia zelf.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
Yonix schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:14:
Wat is eigenlijk de reden om voor Duitse winkels te gaan? Voor de FE begrijp ik het, maar de AIB's? Don't see why.
Ik zie voorlopig nog geen enkel andere shop die de kaarten op MSRP heeft staan buiten NBB. Vandaar mijn interesse. Mijn 3080 staat bij Tones nog in pre-order dus daar zien ze me nooit meer terug. Voor de rest heb je niet echt veel winkels in België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Yonix schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 18:14:
In het verleden (Pascal) waren ze goedkoper en beter op voorraad. Daarnaast vallen die winkels niet om in tegenstelling tot de helft van de hardware winkels die zijn verdwenen uit Nederland de afgelopen 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik moet wel zeggen, dat Nederlandse webshops erg laat hun prijzen bekend maken.

Bedoel natuurlijk weten ze die al, alleen waarom maken ze die niet bekend, bang dat ze klanten afschrikken door de bedenktijd als ze die nu plaatsen?

We moeten nog maar 4 dagen tjemig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:18
Xtr3me4me schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:24:

Bedoel natuurlijk weten ze die al, alleen waarom maken ze die niet bekend, bang dat ze klanten afschrikken door de bedenktijd als ze die nu plaatsen?

Die weten ze niet per se. Als het een herhaling van vorige generatie is, zijn er geen vaste prijzen. Ze hopen waarschijnlijk eerst te zien wat andere shops ervoor vragen, en wat mensen bereid zijn te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Chromanin schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:12:

Begrijp ik nou goed dat ik geen 4090FE kan bestellen als Nederlander bij NBB op launch? Of uberhaubt geen FE? Aangezien dat de enige kaart is waar ik geintreseerd in ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Xtr3me4me schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:24:

De Duitse en Engelse webshops hebben hun prijzen al meermaals aangepast. Overclockers heeft hun eigen tech forum en daar klaagt men er flink over. Eén kaart ging van 1799 naar 1999 naar 2199 en dat is in GBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Senaxx schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:23:
[...]

Begrijp ik nou goed dat ik geen 4090FE kan bestellen als Nederlander bij NBB op launch? Of uberhaubt geen FE? Aangezien dat de enige kaart is waar ik geintreseerd in ben.
Betreft België. Die hebben 'n Franse webshop voor de FE (voor Ampère).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Paprika schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:25:
[...]

Betreft België. Die hebben 'n Franse webshop voor de FE (voor Ampère).
Ah ja, sorry. Ik was even in de verwarring gebracht. Iemand al wel de 4090FE gespot op NBB behalve de AIB variaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Je kunt overigens bij overclockers.co.uk de prijzen filteren om te zien welke kaarten er overblijven. Als je filtert op vanaf 2.250 GBP dan zie je nog altijd de AORUS en de STRIX. Dan zit je dus op 2599 euro of meer :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
De RTX 4090 vanaf donderdag verkrijgbaar in Nederland?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
Van der Berg schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:15:
De RTX 4090 vanaf donderdag verkrijgbaar in Nederland?
De website van nvidia geeft aan 12/10. Dat zou aankomende woensdag zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Het gerucht gaat dat er heel veel 4090's afgeleverd worden bij Amerikaanse winkels en dat deze mogelijk niet eens uitverkocht raken op de eerste dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Ludewig schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:54:
Het gerucht gaat dat er heel veel 4090's afgeleverd worden bij Amerikaanse winkels en dat deze mogelijk niet eens uitverkocht raken op de eerste dag.
De eigenaar van de grootste uk tech website zal cijfers delen in de ochtend van de dag van de launch, maar heeft dusver "ruime aantallen" als indicatie gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gaudio.
Ludewig schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:54:
Klinkt ook wel logisch gezien de prijzen en dan ligt het daar nog lager ook kwa prijsniveau …. Denk dat niet iedereen in deze tijd ff makkelijk 2000+ neerlegt voor een videokaart alsof t niets is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
In de VS zijn de prijzen wel relatief goed vanwege de dure dollar. Ik verwacht lagere verkopen in de EU dan in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Zolang er maar ergens een 4090FE versie klaar ligt met mijn naam er op vind ik het prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik ga gelijk voor de rog strix oc model. Helaas nergens de zotac amp model gezien hier in de NL shops

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikie61
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-08 15:47
Xtr3me4me schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:42:
Ik ga gelijk voor de rog strix oc model. Helaas nergens de zotac amp model gezien hier in de NL shops
Bij de 30 series was het voor Zotac bijna allemaal Trinity op release. De hoger segment kaarten van Zotac waren pas weken, tot zelfs maanden na release pas beschikbaar.

Tones (BE shop, maar levert ook naar NL) was Zotac partner voor de 30xx series en kregen voor BE/NL ook effectief de meeste Zotac kaarten binnen. Als je dus toch een Zotac wilt, is Tones waarschijnlijk de beste Webshop om op release in de gaten te houden.

RTX 50xx FE tracker: https://t.me/bscfoundersedition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:49
*knip* offtopic

[ Voor 90% gewijzigd door br00ky op 09-10-2022 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloggs
  • Laatst online: 10-09 19:12
PartAlert (een discord groep) staat nu nog open voor uitnodigingen. Dus als je de 4090 FE wilt bemachtigen en je een melding wilt krijgen wanneer ze op voorraad zijn bij NBB laat het weten dan stuur ik de link. Wil deze ook best hier posten maar weet niet of dat toegestaan is.
Xtr3me4me schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:42:
Lekker 2600 euro aftikken voor de ROG tax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Cloggs schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:34:
PartAlert (een discord groep) staat nu nog open voor uitnodigingen. Dus als je de 4090 FE wilt bemachtigen en je een melding wilt krijgen wanneer ze op voorraad zijn bij NBB laat het weten dan stuur ik de link. Wil deze ook best hier posten maar weet niet of dat toegestaan is.

[...]

Ik vind het prima. Geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Cloggs schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:34:

[...]

Ik neem aan dat je FE partalert bedoeld? Denk dat ik daar al in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmmo
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
Proshop heeft de prijzen bekend gemaakt: https://www.proshop.nl/?s=4090

Valt mij een beetje tegen dat er niks onder de 2000 eu is

Voor wie niet wilt klikken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85KyL6kMrMzjI7wKJ7CYfskBDKE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R8bgtYqr7rIBj4AxQHf0Trmm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
pimmmo schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:51:

[Afbeelding]
Behoorlijk veel voorraad lijkt het als je op hun site kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 19:26
De FE blijft nog net 50€ onder de 2000 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 10:47

OMD

[Afbeelding]
Dat moet. Minimaal 1 kaart moet MSRP zijn (het goedkoopste model uiteraard). Wellicht dat die later in voorraad komen. Aangezien het hier 1949 euro is moet er ook 1 model 1949 euro kosten. Hier op het forum werd in ieder geval verteld dat ze dat al jaren doen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Vergeet niet dat Proshop handelt uit denemarken. Die prijzen zijn daar vaak goedkoper dan rechtstreekt uit nederlandse webshops.
De leveringsduur is ook iets langer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 21:39

[Afbeelding]
Holy shit, 2k+ voor een high end gpu van deze generatie. En dan kan je ook nog voor 150 euro een nieuwe PSU erbij bestellen. Dit was vroeger een all inclusief high end game pc (dus ook mobo, mooi scherm, toetsenbord etc). :X

Ik sla deze generatie denk ik over, ik kijk wel wat er gebeurd bij de 5000 serie. Hopelijk dan tegelijk sneller maar ook energiezuiniger. Mijn 3080 mag zich nog even bewijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

MetalSonic schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:16:
[...]

Holy shit, 2k+ voor een high end gpu van deze generatie. En dan kan je ook nog voor 150 euro een nieuwe PSU erbij bestellen. Dit was vroeger een all inclusief high end game pc (dus ook mobo, mooi scherm, toetsenbord etc). :X

Ik sla deze generatie denk ik over, ik kijk wel wat er gebeurd bij de 5000 serie. Hopelijk dan tegelijk sneller maar ook energiezuiniger. Mijn 3080 mag zich nog even bewijzen :)
Morgen de reviews als de waarheden voor zich uitspreken en de 4090 zo'n 80% in pure rast vooruitgang boekt, is dit de eerste keer de stap van gen naar gen, zo enorm groot is.

Normaal zag je altijd 20-30% jump van gen naar gen en nu 80%. Het is veel geld, klopt. Maar goed alles is duur tegenwoordig. Bezit zelf nog de 3090FE en gaat ook in de verkoop zodra ik me nieuwe 4090 binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-04-2023
Hopelijk kan Proshop de videokaart ook binnen 1 dag leveren dus uiteindelijk de RTX 4090 de 13e in huis. Ik ben zo gespannen, net of ik weer 8 ben en qua gevoel de dag voor ik op vakantie ga 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

ItalianStyle schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:38:
Hopelijk kan Proshop de videokaart ook binnen 1 dag leveren dus uiteindelijk de RTX 4090 de 13e in huis. Ik ben zo gespannen, net of ik weer 8 ben en qua gevoel de dag voor ik op vakantie ga 8)7
Die leveren niet binnen 1 dag. Gaat meestal 3-4 werkdagen waar we over praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
ItalianStyle schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:38:
Had het idee dat de hype voor de 3080 minstens 20x zo groot was als je dat forum terugkijkt (vooral door de prijs denk ik). Dat gecombineerd met de veel grotere voorraden die de winkels schijnen te krijgen moet er toch voor zorgen dat het goed komt als je er 1 wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:23:
[...]
Morgen de reviews als de waarheden voor zich uitspreken en de 4090 zo'n 80% in pure rast vooruitgang boekt, is dit de eerste keer de stap van gen naar gen, zo enorm groot is.
Ik verwacht eerder onder de 60% vooruitgang gemiddeld, maar we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
laurensxeon schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:01:
De FE blijft nog net 50€ onder de 2000 toch?
Volgens officiële NVIDIA prijs wel ja. Al zit de crux er wel in dat er staat "vanaf" 1959. En daarnaast heb ik nog geen enkele website de FE zien listen. Deze zal of via Nvidia gaan of via NBB gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:34
Xtr3me4me schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:23:
[...]
Normaal zag je altijd 20-30% jump van gen naar gen en nu 80%.
Op papier is het altijd minstens 80% geweest, maar in praktijk 20-30% maximaal. Dat zal nu wel niet heel veel anders zijn, met uitzondering van wat synthetische benchmarks. Don't get your hopes up (too much), maar ik geloof dat je daar al te gehyped voor bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

SlaadjeBla schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:48:
[...]

Op papier is het altijd minstens 80% geweest, maar in praktijk 20-30% maximaal. Dat zal nu wel niet heel veel anders zijn, met uitzondering van wat synthetische benchmarks. Don't get your hopes up (too much), maar ik geloof dat je daar al te gehyped voor bent.
Mwah we gaan het zien morgen. En hyped? nee, bezit de 3090FE en naar de 4090 toe, doe ik meer omdat ik het gewoon kan en wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napata
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-09 13:52
Persoonlijk verwacht ik niet dat ze uitverkocht geraken. Daar zijn ze gewoon veel te duur voor.
SlaadjeBla schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:48:
[...]

Pascal was 80%+. Zelfs Turing was 35%. Op basis van wat we weten qua specs en leaks is het duidelijk dat het geen 20-30% gaat zijn. SMs en kloksnelheid schalen niet linear maar zo slecht schalen ze nu ook weer niet.

Trouwens een 3Dmark test is niet veel anders dan een willekeurige game benchmark. Ze doen immers hetzelfde. Je ziet dan ook dat bvb Timespy min of meer dezelfde verhoudingen aanhoudt als bij games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

napata schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:06:
Persoonlijk verwacht ik niet dat ze uitverkocht geraken. Daar zijn ze gewoon veel te duur voor.

[...]

Pascal was 80%+. Zelfs Turing was 35%. Op basis van wat we weten qua specs en leaks is het duidelijk dat het geen 20-30% gaat zijn. SMs en kloksnelheid schalen niet linear maar zo slecht schalen ze nu ook weer niet.

Trouwens een 3Dmark test is niet veel anders dan een willekeurige game benchmark. Ze doen immers hetzelfde. Je ziet dan ook dat bvb Timespy min of meer dezelfde verhoudingen aanhoudt als bij games.
Uitverkocht kan gewoon, sterk afhankelijk van de hoeveelheid kaarten. Ja, ze zijn duur, maar we hebben allemaal gezien wat er tot een paar maanden geleden met de 30** kaarten gebeurde. Tot in de zomer van dit jaar betaalde je doodleuk rond de 2500 euro voor een 3090.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
@Thomas

Die prijzen kwamen door vraag van Ethereum miners, die zelfs zulke prijzen relatief snel terug konden verdienden. Dat is nu niet meer.

We gaan echt geen herhaling zien van de 3000-launch. Gezien de reactie op de 4000 launch en de algehele vermindering van de verkopen verwacht ik eerder het omgekeerde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 21:39
Ludewig schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:14:
@Thomas

Die prijzen kwamen door vraag van Ethereum miners, die zelfs zulke prijzen relatief snel terug konden verdienden. Dat is nu niet meer.

We gaan echt geen herhaling zien van de 3000-launch. Gezien de reactie op de 4000 launch en de algehele vermindering van de verkopen verwacht ik eerder het omgekeerde.
Er is maar één ding dat ik zeker weet en dat is dat er géén zekerheden zijn als het op GPU's aan komt (zoals bij de meeste zaken in het leven). Of de 2k kaartjes als warme broodjes over de toonbank gaan zullen we binnenkort zien. Laten we voorzichtig zijn met verdere "harde uitspraken".

Er zijn ook veel mensen die geen 3000 konden kopen en maar bleven wachten, uiteindelijk besloten ze om te wachten tot de 4000 serie. Net zoals dat eerder veel mensen de 2000 serie hadden overgeslagen. We gaan het allemaal wel zien dus.

Ik hoop dat diegene die graag een 4000 gpu willen hebben bij de launch er snel één kunnen bestellen zonder gedoe en zonder launch issues. :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Ik schat zo in dat de 4090 verkopen nog wel redelijk zullen zijn aan het begin, maar zeker niet extreem hoog. Daar is de prijs/performance verbetering ook niet slecht. Maar dan nog heb je de naar verluid hoge voorraden, wat ook vrij logisch is. Nvidia heeft immers een megacontract bij TSMC afgesloten. Als ik hen was zou ik ook zo snel mogelijk, zo veel mogelijk 4090's het verkoop-kanaal induwen, voordat AMD met zijn kaarten komt en voordat we een recessie ingaan (die volgens economen wel mee gaat vallen, maar ze zijn structureel te optimistisch, dus...).

Bij de 3090 bleef de vraag continu hoog door miners die elke kaart die ze kochten konden terugverdienen. Als de markt puur uit gamers bestaat, zakt de vraag veel sneller in. Dus het moet wel heel uitzonderlijk lopen als we de situatie krijgen van na de 3000 launch, waarbij de prijzen extreem opliepen. Dan moet je een uitzonderlijke situatie krijgen, terwijl de hoofdoorzaak van de uitzonderlijke situatie van de vorige keer volledig verdwenen is.

De 4080-verkopen zullen vermoedelijk vrij dramatisch zijn, zelfs als AMD niet met iets heel goeds komt, maar helemaal als dat wel zo is.
Er zijn ook veel mensen die geen 3000 konden kopen en maar bleven wachten, uiteindelijk besloten ze om te wachten tot de 4000 serie. Net zoals dat eerder veel mensen de 2000 serie hadden overgeslagen.
En normaliter was de 3000-serie dus goed verkocht voor een prijs rond de MSRP, maar door de miners gingen de prijzen door het dak en werden veel gamers uit de markt geprijst. Dus om de situatie van de vorige keer te krijgen moet je niet alleen gamers hebben die hun aankoop hebben uitgesteld en nu een hogere prijs willen betalen, maar juist een (massale) uitzonderlijke bereidheid om veel te betalen.

En nogmaals, die uitzonderlijke bereidheid kwam de vorige keer niet van gamers, maar van miners. Dus het is gewoon niet logisch om te denken dat die gamers nu opeens wel massaal superhoge prijzen willen betalen van 2x MSRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Wellicht dat de eerste wave nog wel uitverkoopt. Er zal altijd een groep zijn die per se het allernieuwste wil hebben. Maar ik vermoed dat de grotere groep, die wel graag iets nieuws wil, toch even de kat uit de boom gaat kijken. Daarvoor zijn de prijzen toch echt te hoog.
Ik schaar mijzelf ook in die groep. Ik kan een 4090 kopen maar ik vind het té absurd duur. Voor ongeveer 1500 euro voor een mooie AIB versie had het direct gekocht vandaag. Maar nu wil ik toch eerst even kijken wat AMD gaat doen en of de prijzen door slechte verkopen niet wat gaan dalen.
Ik merk ook dat ik behoorlijk sceptisch ben over de rast performance aangezien Nvidia daar verdacht stil over is geweest. Alle benchmarks waren steeds met DLSS 3.0. En ook daar heb ik mijn twijfels over aangezien het eerder een geavanceerde frame interpolation is aangezien er geen player input meegenomen wordt in het genereren van een extra frame. In de Digital Foundry pre-analyse was dit ook erg duidelijk vanwege de artifacts in de extra gegenereerde frames.
Maar over die laatste zorgen hebben hopelijk we over een minuut of 80 uitsluitsel ;)
Kortom, ik ben heel veel minder hyped dan met de 3000 launch. Dus ook mijn 3080 gaat nog niet direct met pensioen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 09:16
Vraagje mensen,

waarom hebben wij in europa een 600-800 euro premium op de kaarten? want in de usa staan ze gewoon in de webshop voor msrp
https://www.microcenter.c...=4090&searchButton=search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05:48
Ik krijg de indruk dat ik iets heel erg over het hoofd zie maar ik kan het echt even niet vinden: Hoe zit het nou met de verkrijgbaarheid van de founders edition van de 4090 in Nederland? Sites als notebooksbilliger, azerty en proshop hebben deze niet in het aanbod staan. Bied nvidia de founders editions van hun kaarten doorgaans niet aan in Nederland bij release?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

pimjai schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:19:
Ik krijg de indruk dat ik iets heel erg over het hoofd zie maar ik kan het echt even niet vinden: Hoe zit het nou met de verkrijgbaarheid van de founders edition van de 4090 in Nederland? Sites als notebooksbilliger, azerty en proshop hebben deze niet in het aanbod staan. Bied nvidia de founders editions van hun kaarten doorgaans niet aan in Nederland bij release?
Worden nu alleen aangeboden via Nvidia zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05:48
Xtr3me4me schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:20:
[...]

Ach Nvidia heeft zelf een webshop, het kan zo simpel zijn, thanks. Die maar even in de gaten houden dan morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:01
Eerste reviews staan online.

YouTube: Is the fastest GPU ALWAYS the best? Linus Tech tips

YouTube: Is the $1599 RTX 4090 Worth it?? 4090 Benchmarked! JayzTwoCents

[ Voor 8% gewijzigd door UniMatrix op 11-10-2022 17:52 ]

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
bumtroll schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:17:
Vraagje mensen,

waarom hebben wij in europa een 600-800 euro premium op de kaarten? want in de usa staan ze gewoon in de webshop voor msrp
Heb je ooit van het begrip BTW gehoord? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazy187
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-06 14:41
Founders edition voor Belgen is dan ook weer via Nvidia zelf of via LDLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
Xtr3me4me schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:20:
[...]

is dit zeker? heb je toevallig een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
lazy187 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:00:
Founders edition voor Belgen is dan ook weer via Nvidia zelf of via LDLC?
Ik gok via LDLC, ik denk dat er weinig reden is voor Nvidia om een andere partner te zoeken daarvoor. Dat zal dan via deze link gaan via de Nvidia store.

Voor Nederland zal het ook wel net zoals bij RTX3000 het geval was via NBB gaan, dat zal dan via deze link naar de Duitse Nvidia store zijn.

De stockcheckers zullen de links morgen ook vast wel hebben, maar via de Nvidia store kom je sowieso op de goede pagina uit bij LDLC/NBB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
kiiv3H schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:26:
[...]

Ik gok via LDLC, ik denk dat er weinig reden is voor Nvidia om een andere partner te zoeken daarvoor. Dat zal dan via deze link gaan via de Nvidia store.

Voor Nederland zal het ook wel net zoals bij RTX3000 het geval was via NBB gaan, dat zal dan via deze link naar de Duitse Nvidia store zijn.

De stockcheckers zullen de links morgen ook vast wel hebben, maar via de Nvidia store kom je sowieso op de goede pagina uit bij LDLC/NBB.
Paypal of enkel credit card, voor LDLC? Denk dat de limiet op mijn credit card niet hoog genoeg heb hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Laatst online: 03-09 18:19
Chromanin schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:34:
[...]

Paypal of enkel credit card, voor LDLC? Denk dat de limiet op mijn credit card niet hoog genoeg heb hiervoor.
Je kunt geld storten op je creditcard en zo een positief saldo opbouwen. Dan kun je dus meer uitgeven dan je limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Laatst online: 03-09 18:19
Vraagje mensen,

Euro waardedaling + BTW is niet meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
Rabbitto schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:40:
[...]

Je kunt geld storten op je creditcard en zo een positief saldo opbouwen. Dan kun je dus meer uitgeven dan je limiet.
Limiet is gewoon kwestie van aanvragen hoor, duurt gewoon een aantal dagen. Heb het jammer genoeg nu pas opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Chromanin schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:34:
[...]

LDLC was voorheen voor Founders Edition kaarten enkel per creditcard inderdaad. Je kunt overwegen iets als Revolut aan te maken, dat is in feite gewoon een prepaid creditcard en zal waarschijnlijk nog op tijd te regelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mogelijk volgende jaar als ik de visum krijg naar Amerika New York. Is het verstandig om dan een RTX 4090 te kopen voor de prijs van een RTX 3080 (16GB) hier? Wat is jullie advies en deze in mijn koffer mee terug te nemen. Mag ik dit van de douane of moet ik dit aangeven?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2022 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:18
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:03:
Ik ga mogelijk volgende jaar als ik de visum krijg naar Amerika New York. Is het verstandig om dan een RTX 4090 te kopen voor de prijs van een RTX 3080 (16GB) hier? Wat is jullie advies en deze in mijn koffer mee terug te nemen. Mag ik dit van de douane of moet ik dit aangeven?
Is geen advies over te geven, want we weten niet hoe de verkrijgbaarheid en prijzen volgend jaar zijn. Met de huidige prijzen (MSRP) kun je inderdaad beter in Amerika kopen.

Edit: jbbrans heeft gelijk, bij producten boven de 430 euro moet je blijkbaar betalen. En inderdaad zou ik het niet proberen stiekem mee te smokkelen.

[ Voor 11% gewijzigd door NoThankYou op 11-10-2022 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

Door de zwakke euro is dat niet per se heel interessant lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 13:09

jbbrans

Theoretisch moet je dit aangeven en dan btw en invoerrechten betalen.
Gezien de grootte is het niet ondenkbaar dat het bij een controle opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:28
Vraagje mensen,

Dat heeft niets te maken met premium.

De wisselkoers van de Euro is gigantisch naar beneden gegaan ten opzichte van de Dollar, sinds het oorlog is op het continent. En tel daarbij nog eens BTW bij op. Inflatie dit jaar is circa 12%. Volgens jaar wordt er 8% verwacht, zo ver is de Euro al onderuit gezakt.

Prijs van een 4090? Absurd! Maar puur naar prijs/frame gekeken is het eigenlijk een mooie deal. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Noord27 op 11-10-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Is het 100% zeker dat de kaart morgen om 15:00u in de verkoop gaat hier in NL? Dus ook de AIB-varianten?

Heb de vorige keer bij de RTX 3090 bij launch ook naast het net gevist en wil dat dit keer voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Yonix schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:59:
Is het 100% zeker dat de kaart morgen om 15:00u in de verkoop gaat hier in NL? Dus ook de AIB-varianten?

Heb de vorige keer bij de RTX 3090 bij launch ook naast het net gevist en wil dat dit keer voorkomen.
Het wordt op elke NL webshop gemeld. Ja de kaarten gaan morgen om 15:00 in de verkoop.

Ik heb die van mij gelukkig al opzij kunnen laten leggen (Handig als je de eigenaar kent :*) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromanin
Xtr3me4me schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:04:
[...]

Het wordt op elke NL webshop gemeld. Ja de kaarten gaan morgen om 15:00 in de verkoop.

Ik heb die van mij gelukkig al opzij kunnen laten leggen (Handig als je de eigenaar kent :*) )
Weet je dan ook hoe het zit qua stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
https://store.nvidia.com/...&locale=en-gb&search=4090

Lekkere prijzen met ook wat AIB listings, al is de FE omgerekend nog altijd goedkoper in de UK dan wat wij in euro's betalen :+

De NL store heeft geen AIB modellen overigens.

https://store.nvidia.com/...&locale=nl-nl&search=4090

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 12-10-2022 00:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uur1ZSdqMpH0bVs8ReYxONuzXs0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sv2qNRzj14rWon0ku0fDgAWx.jpg?f=fotoalbum_large

En hier dan de officiële bevestiging voor de NL store.

[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 12-10-2022 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CuHD1PJgJQuDmDfp-IngfkdoM80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YENl6rv8RJFel3gKQXRhkqXZ.jpg?f=fotoalbum_large

En de prijzen van twee AIB 12GB / 16GB kaarten die even online stonden in de UK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Chromanin schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:10:
[...]

Weet je dan ook hoe het zit qua stock?
Dat heb ik niet gevraagd, maar hij liet wel weten dat er genoeg was en meer eraan kwamen van andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Hoop dat het lukt vandaag! Ik wil graag een FE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Die 4080 prijzen geven hoop, als de performance gap net zo is als 3090 - 3080, is 4080 goed genoeg voor 90fps VR met max settings.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
UniMatrix schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 07:18:
Die 4080 prijzen geven hoop, als de performance gap net zo is als 3090 - 3080, is 4080 goed genoeg voor 90fps VR met max settings.
De gap is heel groot. Sterker nog, eerder richting de 100% voor de 4090 over de 4080. 106.3 fps vs 55.2 is 'n toename van meer dan 92% zonder DLSS. De 16GB is een opgevoerde 3090 Ti en de 12GB is een gehandicapte 3090.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGaCPa14Yt3U3OMnIL21BrdLb-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1GtN4E07UUSyN6SjpXqgLgi5.jpg?f=fotoalbum_large

Verder,

https://www.amazon.com/st...AE-4205-87C7-B4BB0CCAF129

En

https://www.amazon.com/st...S2F,B0BG959RCF,B0BG94BM2G

Waren zo'n 4 uur lang op voorraad en komen af en toe weer terug. Er zijn er al honderden zo besteld :+

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 12-10-2022 07:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

UniMatrix schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 07:18:
Vind je? Dat maakt een 4080 16GB zo'n 1550/1600 EUR. Dat is toch een behoorlijk stuk meer dan een 3080.

Dat + het extra verbruik lijkt me een onaantrekkelijke deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Paprika schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 07:24:
[...]

De gap is heel groot. Sterker nog, eerder richting de 100% voor de 4090 over de 4080. 106.3 fps vs 55.2 is 'n toename van meer dan 92% zonder DLSS. De 16GB is een opgevoerde 3090 Ti en de 12GB is een gehandicapte 3090.

[Afbeelding]

Verder,

https://www.amazon.com/st...AE-4205-87C7-B4BB0CCAF129

En

https://www.amazon.com/st...S2F,B0BG959RCF,B0BG94BM2G

Waren zo'n 4 uur lang op voorraad en komen af en toe weer terug. Er zijn er al honderden zo besteld :+
Toch zou ik het raar vinden als de 4080 slechts 50% van de raw performance heeft van de 4090 zoals dit plaatje inderdaad suggereert :?

En ik heb geen haast, we'll see, ook wat de AMD 7000 serie gaat brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
UniMatrix schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:14:
[...]

Toch zou ik het raar vinden als de 4080 slechts 50% van de raw performance heeft van de 4090 zoals dit plaatje inderdaad suggereert :?

En ik heb geen haast, we'll see, ook wat de AMD 7000 serie gaat brengen.
Het is meer dan 50%, waarbij ik gok dat dit het slechtste voorbeeld is, maar het is niet heel geweldig en dat kun je al aan de raw specs zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3EhX_tcB-OM_d880sWNROiNkWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMLtUYHrJqm8AEQwXGUaARNH.jpg?f=fotoalbum_large

Nog geen 60% van de CUDA cores (4090 heeft er 68.5% meer), 75% van het geheugen, vergelijkbare kloksnelheid, 75% van de bandwidth en 75% van de prijs. De prijs/performance is dus gegarandeerd slechter dan die van de 4090, want nergens is ie beter. In het beste geval schalen enkele specs 1:1 door (75% naar 100%), maar hij zal effectief minder dan 75% van de prestaties leveren, maar wel 75% van de prijs kosten.

Hier zijn twee andere:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7OtmzqZwgzUd5LzROGIeYp-qbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wXqFz3NI2MLpQlNtMAsupOFW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66ViyMKzbbuvOT6FUAbueZHJyCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6bN9OBaJMzG52BJuq1ViJ0cs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door Paprika op 12-10-2022 08:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UniMatrix
Paprika schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:24:
[...]

Het is meer dan 50%, maar het is niet heel geweldig en dat kun je al aan de raw specs zien.

[Afbeelding]

Nog geen 60% van de CUDA cores (4090 heeft er 68.5% meer), 75% van het geheugen, vergelijkbare kloksnelheid, 75% van de bandwidth en 75% van de prijs. De prijs/performance is dus gegarandeerd slechter dan die van de 4090, want nergens is ie beter. In het beste geval schalen enkele specs 1:1 door (75% naar 100%), maar hij zal effectief minder dan 75% van de prestaties leveren, maar wel 75% van de prijs kosten.
Damn, wat een nerfed ding dan, geen optie dus :(

[EDIT: Zo krijg je die 3000 serie wel uitverkocht :X ]

[ Voor 3% gewijzigd door UniMatrix op 12-10-2022 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Wat als je nu op 4K resolutie speel met 144Hz refresh rate? Is de RTX 4090 of de RTX 4080 16GB daar ook snel genoeg voor?

Op dit moment moet ik de instellingen in spellen verlagen naar medium/low-settings op mijn RTX 2080 8GB om de 100 fps of meer te halen. Ik gebruik Displaypoort 1.4 met Freesync Premium Pro aan

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 12-10-2022 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Van der Berg schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:50:
Wat als je nu op 4K resolutie speel met 144Hz refresh rate? Is de RTX 4090 of de RTX 4080 16GB daar ook snel genoeg voor?

Op dit moment moet ik de instellingen in spellen verlagen naar medium/low-settings op mijn RTX 2080 8GB om de 100 fps of meer te halen. Ik gebruik Displaypoort 1.4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eh4l-IkFgPhGWAJQ6jqpz9G1Its=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XHowfDWsgvzpcD8BvWdEWSWA.png?f=fotoalbum_large

Laten we deze vragen verder niet hier stellen en het liefst kun je ook zelf even 'n review openen, want daar zijn ze voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninaomi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 15:45
Founders edition vandaag in nederland te bestellen? Of moet het weer via NBB

Gr D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOy0DK_uPknsgwtTaDRsfOaJx_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PPxTHlP7rxCb9ApAeaYvo37j.jpg?f=fotoalbum_large

Even zoeken, maar ik heb eindelijk de overclockers.co.uk aantallen kunnen vinden. Er zou nog een update komen tussen 13.00 en 14.00 jullie (NL) tijd meen ik met de definitieve cijfers.

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 12-10-2022 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Paprika schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:10:
[Afbeelding]

Even zoeken, maar ik heb eindelijk de overclockers.co.uk aantallen kunnen vinden. Er zou nog een update komen tussen 13.00 en 14.00 jullie (NL) tijd meen ik met de definitieve cijfers.
Damn dat zijn er aardig wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Xtr3me4me schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:12:
[...]

Damn dat zijn er aardig wat.
Zo'n 1.5 miljoen euro aan 4090s ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masboes
  • Laatst online: 23-10-2022
Welke webshop is het beste om vanmiddag klaar te staan om de beste kans te hebben om een partner model te kopen in Nederland? Megekko? Bedankt!
Pagina: 1 ... 4 ... 45 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Geen "ik ook" berichten.
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Ranten is niet toegestaan.
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • Scalping bespreken is niet toegestaan.
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
  • Voor discussie over de kaarten zelf: [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord