@CeesTax Ik neem aan dat je een token gegenereerd hebt en dat gebruikt heb in plaats van wachtwoord? Kun je de foutmelding/stacktrace hier posten?
Ik had het token niet in het config bestand gezet. Na deze correctie werkte het weer. Dank voor de snelle reactie.
Ter info,Stefannn schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:09:
Het werkt allemaal weer hier.
Ik heb een "custom fixed" split-off van 3.45.1 gemaakt want 3.48.1 werkt niet met mijn python3.9.18
Zelfs de ") -> datetime.timezone | None:" fix is onvoldoende om het aan de praat te krijgen. Met mijn 3.9.18 kreeg ik ook allemaal "onbekende timezones".
Om het aan de praat te krijgen heb ik de fixes in KiaUvoApiEU.py handmatig doorgevoerd. Dat was vrij weinig werk.
Upgraden van python zal nog niet zo simpel zijn. Een hogere versie bestaat nu niet voor mijn "Tiny Core Linux" dus die zou ik zelf moeten compileren. Nog niet geprobeerd maar vaak geeft dat weer andere dependancies.
Voorlopig happy. Ik heb geen extra functies nodig.
In bovenstaande quote kreeg ik hyundai_kia_connect_api niet aan de praat op python3.9 een zag mezelf genoodzaakt tot het handmatig updaten van de 3.45 files.
Inmiddels heb ik het WEL op python3.9 aan de praat.
Probleem is/was dit issue, dwz "je moet een correcte tzdata package op python hebben".
Dat is echt vele malen simpeler dan een hogere python versie installeren.
Kortom.. "tip in geval je er tegenaanloop op python3.9"
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
@Stefannn Ik heb een andere aanpassing gedaan in hyundai_kia_connect_api, zodat deze compatible is met 3.9.
Change python 3.10 typing construct to one compatible with 3.9
Dat zit in deze release (samen met tzdata requirement): 3.49.0
yep, die had ik ook gezien. Ik heb het inderdaad op 3.49 aan de praat.ZuinigeRijder schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:41:
@Stefannn Ik heb een andere aanpassing gedaan in hyundai_kia_connect_api, zodat deze compatible is met 3.9.
Die construct had ik tijdens het troubleshooten van de login ook al handmatig gefixt. Toen liep ik echter tegen het timezone probleem op en dat kreeg ik niet gefixt.
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV