mannowlahn schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:10:
[...]
Dan redeneer je alsof tech er echt toe doet. Is toch meer een kwestie van bullrun en wat geshilled wordt? Sommige technisch superieure projecten krijgen nauwelijks meer aandacht waar sommige bv vol op een sol duiken. Weinig ratio te bespeuren in crypto space.
Ja, en nee. Hype waarschijnlijk de grootste drijvende kracht op dit moment. Dat beteken niet dat fundamentals helemaal geen invloed hebben.
Het viel mij op dat Fantom het een stuk slechter heeft gedaan over de afgelopen maanden als bijvoorbeeld een Matic, Atom of Polkadot. Deze muntjes zijn technisch natuurlijk niet hetzelfde, maar ze vallen voor mij wel een beetje in de catagorie van muntjes die zijn opgekomen tijdens de vorige bull en in elk geval voordoen alsof ze iets serieus proberen neer te zetten.
Cronjé was natuurlijk wel een man van aanzien. "The Godfather of DeFi". Dat doet wel wat met het vertrouwen als hij weggaat bij dit project. Ik vind dit dan ook wel een logische verklaring voor de neergang van Fantom.
Als we ons goed willen voorbereiden op de volgende bull, dan wil je natuurlijk in de muntjes zitten die in een hype komen. Maar dit is niet echt voor te bereiden, dat overkomt je. Je kan je wel inlezen over fundamentals, er zal altijd een deel van de markt rationeel handelen lijkt me