YES schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:49:
[...]
Vlak onder 23.6k heb ik hem. Gokken op doorbreken doe ik niet meer, dat heeft me te vaak wat winst gekost en is vaak ook echt gokken.
Ik speel met een zgn inverse contract (BTCUSD) waarbij je BTC inlegt en ook uitbetaald krijgt in BTC dus als we die stijging pakken en vervolgens doorstijgen zit ik met meer BTC alsnog aan boord

23.6k is inderdaad veiliger.
Tijdens een bearmarket speel ik met fiat/stables als inzet, tijdens een bullrun (ik vind dit een bullrun, al kan die natuurlijk ieder moment eindigen) speel ik ook met inverse contracten en BTC en ETH als inleg.
Als toelichting voor anderen: Tijdens een bearmarket wil je de fiat waarde van je pf verhogen als je er op gokt dat de koers nog lager gaat, want dan kan je meer BTC & ETH terugkopen op de bodem. Tijdens een bullrun wil je juist BTC & ETH maximaliseren richting de top. Op basis daarvan bepaal je met leverage traden je type inzet: stables of BTC/ETH.
Waar heb jij je SL gezet dan? Duidelijkste level voor mij is (uiteraard) onderkant channel, maar dat is meteen wel wat fors qua verlies. Ik zit eraan te denken wel op 22.7k een stoploss te zetten, maar dat is meteen weer best krap.
SL staat rond 22.45x USD. Edit: Stond, ik schuif hem nu naar boven op, zodat de stop in profit staat.
[
Voor 5% gewijzigd door
Taro op 31-01-2023 09:00
]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP