[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 199 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.107.143 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:09
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:59:
[...]

Precies, BSC one day rugpull shitcoins zijn tot daar aan toe, maar stonks? Kom nou. Dat is echt een treurige no go wat mij betreft.

En trouwens, als je dan toch offtopic gaat, doe het dan in stijl.

Zo heb ik afgelopen weekend een prachtige buy low, sell high gedaan op een Gameboy.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oké, een beetje elbowgrease om de waarde wat op te schroeven. 110% winst en alsnog de 'verliezer' blij als een aap.

Beetje jammer dat het kratjeswerk is.

Maargoed, je kunt niet alles hebben in deze geitenponzi wereld.
lekker man, ik heb thuis:
2x gameboy phat (diezelfde als jij nu laat zien)
4x GBA SP (2x rood, 1x tribal en 1x grijs)
1x Gameboy color (groenachtige)
1x GBA (paarse)
1x Game Gear, incl. tv antenne
1x PSVITA

de GameBoy, heerlijk met zo'n kabeltje Tetris 1vs 1 spelen: 1 persoon was mario de andere Luigi (volgens mij, prachtige tijden)
dikke tech :7

[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 23-01-2023 22:05 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:02
Nopheros schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:52:
[...]

Denk dat we om die reden ook allemaal in dit topic zitten. Maar waar de een misschien een doel heeft om het geld uit te geven gaat bij mij een heel groot deel van m'n winst direct richting ETF's en dat blijft daar voor de komende 20 jaar. 10-15 jaar eerder stoppen met werken zou me wel er goed uitkomen.

Aan de andere kant zou ik ook wel graag een stukje grond naast @Mooody kopen en daar een huisje bouwen.
Allemaal keuzes inderdaad. Zoals je weet heb ik gekozen om nu een dag minder te werken. Zo kan ik 3 dagen per week de kleine man zien opgroeien. 4 dagen per week is wel vol te houden voorlopig :)

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:58
Kol Nedra schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:02:
[...]

lekker man, ik heb thuis:
2x gameboy phat (diezelfde als jij nu laat zien)
4x GBA SP (2x rood, 1x tribal en 1x grijs)
1x Gameboy color (groenachtige)
1x GBA (paarse)
1x Game Gear, incl. tv antenne
1x PSVITA

de GameBoy, heerlijk met zo'n kabeltje Tetris 1vs 1 spelen: 1 persoon was mario de andere Luigi (volgens mij, prachtige tijden)
dikke tech :7
Over dikke tech gesproken.. ik heb laatst wat shitcoins verkocht en een dikke klapper van een installatie gekocht voor het tuinhuis. Wen bbq..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmKlpIUtNoBLiQL3o-rIHTeqJhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DeH5vGTde3jC41zRVgqOfvBo.jpg?f=fotoalbum_large

Nee dat is geen maan, maar een raam.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Pelox schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:08:
[...]

Over dikke tech gesproken.. ik heb laatst wat shitcoins verkocht en een dikke klapper van een installatie gekocht voor het tuinhuis. Wen bbq..

[Afbeelding]

Nee dat is geen maan, maar een raam.
gewoon geweldige kwaliteit en wellicht voor een goedkope prijs gekocht?
ziet er goed uit

nothing stops this train

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:21

knakworst

Get more sats!

Voor de non-boomers. Dat vierkante ding is een tv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
Kol Nedra schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:11:
[...]

gewoon geweldige kwaliteit en wellicht voor een goedkope prijs gekocht?
ziet er goed uit
Prima prijsje, was "van de vrachtwagen gevallen" ;) ;) ;)

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
knakworst schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:11:
Dat het vierkante ding een tv is had ik al bedacht, maar die bluetooth speaker bestaande uit 5 componenten vind ik wel een beetje gek,

On topic: Op Coinglass lijkt veel capitaal zich richting een long te begeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:54
BTC100K2021 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:03:

Onze vriend heeft zojuist weer een long van $3 miljoen opgestart.
Mijn entry is beter dan die van hem. Ik denk ook dat 23k binnenkort sneuvelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXZg3butfF93u2Kike3UgM7uZGA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EnxSlmjMWoNTNhZ5jgm6EJRW.png?f=user_large

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Het is bijna weer tijd voor salaris. Ik werk natuurlijk met een huishoudboekje;

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8cM9RP0/2q6236.png

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Gelukszoekr schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:19:
Het is bijna weer tijd voor salaris. Ik werk natuurlijk met een huishoudboekje;

[Afbeelding]
:)

0,2% trading fees vs 65% Bitcoin aankopen klinkt beter. Maar valt Bitcoin aankopen ook niet onder de vaste lasten?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
knakworst schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:11:
De TV herken ik nog wel, maar wat is die toren rechts van de TV?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ScuL
Oh trouwens de S&P 500 is door de 4000 punten :)

Exaaaaaaaaaaaactly as predicted :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

moshimoshi schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:32:
[...]

Dat is een combi van geluidsapparatuur en magnetrons.

Komt nog uit de tijd dat mensen geen keukens hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje
  • Laatst online: 26-09 18:56

troje

was here!

moshimoshi schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:32:
[...]

Voor zover ik kan zien een center speaker, minidisk speler, tuner versterker, equalizer, cassettedeck en een videorecorder. En nee, ik ben geen boomer.

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

troje schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:43:
[...]

Voor zover ik kan zien een center speaker, minidisk speler, tuner versterker, equalizer, cassettedeck en een videorecorder. En nee, ik ben geen boomer.
Echt wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

CZ geeft even financieel advies, maar geen financieel advies.

Doe dit, doe dit niet, maar geen advies.

Mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:21

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:56:
CZ geeft even financieel advies, maar geen financieel advies.

[Twitter]

Doe dit, doe dit niet, maar geen advies.

Mooi.
Invest all in one coin. Bitcoin.

(financial advice)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:06
Gelukszoekr schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:42:
Ik heb sats op een lightningwallet staan. Deze moeten uiteindelijk naar de Ledger. Ik heb al begrepen dat ik dan gebruik moet maken van een service, zoals Swap.deezy.io, of Muun wallet.

Heeft iemand hier ervaring mee, en kan mij een beetje op weg helpen?
BL3P.eu, de exchange van Bitonic, accepteert ook deposits via Lightning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:04

resusaapje

h less

Darrell schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:41:
Voor alle boomers die hier ineens de burelen komen bevuilen jullie moeten hier zijn:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2065542
"Als een klant uitermate slechte prestaties heeft in zijn portefeuille, dan doen ze dat. Om te kijken of die persoon oa mentaal wel in orde is."

Bij crypto sturen we je gewoon naar fok! O-)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

23K voor de achtenveertigste keer deze dagen.

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
troje schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:07:
23K voor de achtenveertigste keer deze dagen.
Help je zelf actief mee om de prijs verder te verhogen of hoop je dat anderen dat voor je doen? :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

Taro schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:12:
[...]

Help je zelf actief mee om de prijs verder te verhogen of hoop je dat anderen dat voor je doen? :)
Jawel. Koop en hodl hier. Ledgers worden alleen maar voller. Ik ben niet zo'n trader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:06
https://yield.rodeo/

Zelfs DeFi biedt een gemiddelde van 7% op stablecoins. Bull market confirmed. *rode laser ogen*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 00:34
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:50:
[...]

Ik weet wel hoe het komt, werk sinds een jaartje grotendeels op kantoor. Maar dat is bijna afgerond en dan ga ik weer lekker terug de fabriek en ploegendienst in.

Zal wel even wennen worden voor mijn verzwakte kantoorlichaam. Maar kijk er wel naar uit, ik ben er niet voor gemaakt om achter een bureautje te hangen.

Mijn collega's op kantoor vinden het daarnaast ook zeer aanstootgevend als ik de hele dag zit te juinen wanneer er weer groene candles zijn.
Ik sta nog steeds op de werkvloer, zei het ander werk.
Maar wat is dit momenteel saai zeg. Zijn er problemen dan wordt meteen een andere afdeling ingezet (groot bedrijf), voor nu is het een beetje de machine leren kennen maar ik wil wel naar een probleemoplossende functie.
Voordeel is wel de betere werktijden.
Met ook het betere loon kan ik weer meer Crypto kopen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moshimoshi
Hier gewoon lekker voor mijzelf bezig, maar helaas betekent dat geen fiat AirDrop dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
moshimoshi schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:47:
Hier gewoon lekker voor mijzelf bezig, maar helaas betekent dat geen fiat AirDrop dag..
Maar wel lekker investeren in btc en volledig afschrijven als onkosten. Of werkt dat zo niet?

Ps. Morgenochtend wakker worden met een dikke bifi?

[ Voor 8% gewijzigd door Pelox op 23-01-2023 23:53 ]

Zero.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:48
YES schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:00:
[...]

Mooi verhaal. Als je dit bij Bybit doet, gebeurd er zeker wel wat.
@DAMAGE heeft in principe wel gelijk.
Met jouw positie an sich gebeurt er niets.
Wél haal je met het vergroten van de leverage de liquidatiegrens dichterbij je entry. Als je dan geen stoploss hebt staan, wordt de kans dat je positie wordt geliquideerd groter. Niet doen dus, je hebt er simpelweg niets aan.

Maar stel je bent op BTC long @ $20.000 ingestapt met 3x, 5x of 10x (maakt niet uit), de koers staat inmiddels op $21.000, en je hebt je stoploss veilig naar $20.500 geschoven. Als je in die situatie aan de leverage knop loopt te schuiven, dan maakt dat helemaal niets uit. Je positie wordt niet groter of kleiner, je winst/verlies wordt niet groter of kleiner. Al zet je 'm dan op 100x, het enige dat er gebeurt is dat de liquidatiegrens net onder die entry op $20.000 komt te staan.
Maar dat boeit jou niet, want jouw SL staat daar te shinen op $20.500.
Mocht de koers die liquidatiegrens op zeg $19.990 ooit nog bereiken heb jij je positie allang met winst gesloten.
En zit je als het goed is alweer in 'n mooie short :P .

Als je een longpositie wilt ópenen op die $20.000, met de schuif direct op 100x, dan ligt jouw liquidatiegrens op zeg $19.990, tja, dat is een ander verhaal, dan is de kans dat je positie vanwege gebrek aan beweegruimte wordt geliquideerd gewoon bijna 100%.
Dát moet je dus gewoon niet doen.
Maar dat doen er wél veel, omdat ze het niet begrijpen. De meesten begrijpen er geen jota van.
Ik begreep er aan het begin ook geen jota van.
anti elppa schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:06:
Simpel. Je liquidation price gaat omhoog. Je positie blijft even groot. Daardoor komt er extra collateral vrij.
Ik gooi dat er altijd direct weer in met een market buy om het interessant te houden 8)7
Het is mijns inziens géén 'extra collateral dat vrijkomt' wat je er 'weer' in kunt gooien. Het heeft er nooit ingezeten. Het is zo dat er met het verhogen van je leverage extra 'leenruimte' ontstaat.
En dat doen met een market buy is net alsof je een nieuwe positie met een marketorder opent. Zou ik niet doen. (Jaja ik zie 't menneke met de hamer.) Je kunt dan m.i. beter een limit order gebruiken en net boven het eerste supportleveltje onder je gaan zitten, dan stap je aanzienlijk beter in dan on the spot instappen.

Nog ff @YES
Eenmaal in positie doet het verhogen van je leverage dus niets dan de liquidatiegrens dichterbij je entry halen. Er ontstaat wel extra leenruimte. Pas als je m.b.v. de extra verkregen leenruimte je positie gaat vergroten, vergroot je het risico. Je entry komt namelijk dichter bij jouw huidige positie, en daarmee de liquidatiegrens óók.

'T is niet moeilijk maar wel lastig.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ScuL
Er zullen weinig mensen wakker zijn maar BTC staat op het punt de 23100 te doorbreken en een poging te wagen richting de 24k :) :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:36
ScuL schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 02:59:
Er zullen weinig mensen wakker zijn maar BTC staat op het punt de 23100 te doorbreken en een poging te wagen richting de 24k :) :)
Doet bitcoin vaak niet precies het tegenovergestelde van wat iedereen denkt dat ie gaat doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:32
Icon leeft ook weer 0.13 jaarwisseling naar 0.26 plots.

https://coinmarketcap.com/currencies/icon/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j02pNCpqLEcP7BHYciawWN2m1vs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SFJJUbjvzzqB81QekcmoddbI.jpg?f=fotoalbum_large

#manipulation

[ Voor 5% gewijzigd door Gipsy King op 24-01-2023 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:42
toilet_paper schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:59:
[...]

Wél haal je met het vergroten van de leverage de liquidatiegrens dichterbij je entry. Als je dan geen stoploss hebt staan, wordt de kans dat je positie wordt geliquideerd groter. Niet doen dus, je hebt er simpelweg niets aan.

Maar stel je bent op BTC long @ $20.000 ingestapt met 3x, 5x of 10x (maakt niet uit), de koers staat inmiddels op $21.000, en je hebt je stoploss veilig naar $20.500 geschoven. Als je in die situatie aan de leverage knop loopt te schuiven, dan maakt dat helemaal niets uit. Je positie wordt niet groter of kleiner, je winst/verlies wordt niet groter of kleiner. Al zet je 'm dan op 100x, het enige dat er gebeurt is dat de liquidatiegrens net onder die entry op $20.000 komt te staan.
Mocht de koers die liquidatiegrens op zeg $19.990 ooit nog bereiken heb jij je positie allang met winst gesloten.

Als je een longpositie wilt ópenen op die $20.000, met de schuif direct op 100x, dan ligt jouw liquidatiegrens op zeg $19.990, tja, dat is een ander verhaal, dan is de kans dat je positie vanwege gebrek aan beweegruimte wordt geliquideerd gewoon bijna 100%.
Maar dat doen er wél veel, omdat ze het niet begrijpen. De meesten begrijpen er geen jota van.

[...]

Het is mijns inziens géén 'extra collateral dat vrijkomt' wat je er 'weer' in kunt gooien. Het heeft er nooit ingezeten. Het is zo dat er met het verhogen van je leverage extra 'leenruimte' ontstaat.
En dat doen met een market buy is net alsof je een nieuwe positie met een marketorder opent. Zou ik niet doen. (Jaja ik zie 't menneke met de hamer.) Je kunt dan m.i. beter een limit order gebruiken en net boven het eerste supportleveltje onder je gaan zitten, dan stap je aanzienlijk beter in dan on the spot instappen.

Nog ff @YES
Eenmaal in positie doet het verhogen van je leverage dus niets dan de liquidatiegrens dichterbij je entry halen. Er ontstaat wel extra leenruimte. Pas als je m.b.v. de extra verkregen leenruimte je positie gaat vergroten, vergroot je het risico. Je entry komt namelijk dichter bij jouw huidige positie, en daarmee de liquidatiegrens óók.

extra leenruimte is toch echt gewoon collateral als je het er terug in gooit. Uiteraard kan je et ook doen om winst te nemen en het te withdrawen naar je HW. Je zegt in het begin dat je er niets aan hebt, ben ik het dus ook echt niet mee eens, je kan op deze manier in een postitie winst nemen, of nog meer risisco nemen als je dat leuk vind. Ik gebruik deze beide manieren continu....

oh en wat je tegen visca zegt helemaal aan het einde. Je spreekt jezelf tegen. Het verhogen van je leverage verhoogt je LP, dat is juist al een extra Risico. Niet pas na het terug stoppen van je extra leenruimte. Uiteraard maakt dat de soep nog heter, met nog een hogere LP.

Verder heb je uiteraard gelijk dat je dit soort dingen eigenlijk niet moet doen als je niet weet wat je doet. Ik ben in mijn hele leven pas 4x geliquideerd. Waarvan 1 dus fatfinger. Ik doe die truc ook pas als ik al volledig veilig sta.

when BTC boven 24k?

[ Voor 11% gewijzigd door anti elppa op 24-01-2023 07:12 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
ScuL schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 02:59:
helaas nog niet fiat airdrop gehad, maar anders probeer ik mee te helpen! :z

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:32
Kol Nedra schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 06:50:
[...]

helaas nog niet fiat airdrop gehad, maar anders probeer ik mee te helpen! :z
Ik stuurde ze net ook al een bericht , "Zijn jullie steeds later ofzo ? Krijg er gvd de FOMO van".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 03:24
Een glimmer is ondertussen meer waard dan een Cardano.. 8)7

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Khaelos schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:32:
Een glimmer is ondertussen meer waard dan een Cardano.. 8)7
glimmer island here we come! :+

btw: fiat airdrop is binnen *O*

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:35
@jvel92 De Rocketpool token gaat er ook even vandoor. Krijg je die ook als reward als je daar ETH staked? Was eens benieuwd, zelfde vraag voor Lido eigenlijk.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Kol Nedra schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:46:
[...]

glimmer island here we come! :+

btw: fiat airdrop is binnen *O*
Hier de fiat airdrop ook binnen, maar meer dan normaal? Zal wel een CAO verhoging zijn ofzo?

Mooi hoor. Vroeger moest je nog wel eens iets doen middels een vakbond zoals een staking om voor je rechten op te komen. Tegenwoordig is het gewoon op je luie reet kwijlend zitten wachten tot de fiat je in de bek komt aanwaaien. Helikopter geld. Om het vervolgens middels gure constructies en 3e partijen toch weer in staking te drukken.

Eens kijken op welk stuk roestige blokkenketting we vandaag die hoerentroep stuk kunnen gooien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Fiat airdrop is salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:54:
[...]

Hier de fiat airdrop ook binnen, maar meer dan normaal? Zal wel een CAO verhoging zijn ofzo?

Mooi hoor. Vroeger moest je nog wel eens iets doen middels een vakbond zoals een staking om voor je rechten op te komen. Tegenwoordig is het gewoon op je luie reet kwijlend zitten wachten tot de fiat je in de bek komt aanwaaien. Helikopter geld. Om het vervolgens middels gure constructies en 3e partijen toch weer in staking te drukken.

Eens kijken op welk stuk roestige blokkenketting we vandaag die hoerentroep stuk kunnen gooien.
Nee, belasting aanpassingen; 1e schijf iets hoger en iets lagere belasting en arbeidskorting.. Geen zorgen die verhoging gaat er wel weer aan de andere kant vanaf 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Poeh, moest er echt lang en diep over nadenken... Wat te doen...

Nee hoor, heb natuurlijk gewoon weer Bitcoin gekocht via Bitonic.

Wordt op dit moment verstuurd naar mijn Trezor adres, en dat terwijl ik hier gewoon achter een bureautje cappuccino's zit te tikken.

What a time to be alive.

Zulke dikke tech kunnen ze in de toekomst niet meer overtreffen, vandaar dat Bitcoin ook de toekomst is natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:12:
Poeh, moest er echt lang en diep over nadenken... Wat te doen...

Nee hoor, heb natuurlijk gewoon weer Bitcoin gekocht via Bitonic.

Wordt op dit moment verstuurd naar mijn Trezor adres, en dat terwijl ik hier gewoon achter een bureautje cappuccino's zit te tikken.

What a time to be alive.

Zulke dikke tech kunnen ze in de toekomst niet meer overtreffen, vandaar dat Bitcoin ook de toekomst is natuurlijk.
lekker bezig!

hier een deel naar Kraken gestuurd, straks Bitcoin aanschaffen en naar Ledger sturen.

aangezien ik een boomer ben, vanavond ook een deel naar DEGIRO storten voor het supporten van de oude techniek.... je weet maar nooit of het ooit van pas komt..... dit gooi ik in Amerikaanse dividend aandelen......liever dollars dan euro's is mijn motto
iig de euro's ben ik snel kwijt komende dagen, dus missie geslaagd d:)b

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:19
Alpina schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:50:
@jvel92 De Rocketpool token gaat er ook even vandoor. Krijg je die ook als reward als je daar ETH staked? Was eens benieuwd, zelfde vraag voor Lido eigenlijk.
Als je je eigen full of mini node draait via Rocketpool dan krijg je inderdaad ook RPL rewards naast de ETH staking rewards. Je moet dan ook wat RPL aanhouden als onderpand.

Bij alleen staken (dus niet je eigen ETH node draaien via Rocketpool) krijg je alleen ETH. Hetzelfde geldt voor staken via Lido je krijgt daar alleen ETH en geen LDO rewards. Je kunt via Lido ook niet je eigen node draaien.

Geloof dat de LDO tokens van de vroege investeerders nu ook volledig is unlocked en aantal hebben hun bags al gedumpt. De seed investeerders hebben 0,01 betaald per token en daarna een tweede ronde 0,65 per token. Oftewel dikke winst nu. Mogelijk dat de token nu mooi zijn gang kan gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik begrijp dat we weer in een bullmarket zitten ? en dat na een weekje groen.
Ik ga maar wat SOL kopen dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:31

YES

Moderator General Chat
toilet_paper schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:59:
[...]

[...]

Nog ff @YES

Het doet dus wel degelijk iets met je positie, de kans op liquidatie wordt vergroot. Het risico op je positie neemt toe zonder dat de kans op reward stijgt als je verder niets doet, omdat je niet meer winst begint te maken.
Ik wist niet precies hoe de vork wat dat betreft in de steel zat en @anti elppa heeft hierover wel eens wat gepost dat ie dit deed, vandaar dat ik het vroeg.
De reactie van @DAMAGE suggereert dat je kan schuiven wat je wil met die leverage en er niets gebeurd wat betreft het risico op liquidatie. Vandaar dat ik er ook zo kortaf/verder weinig inhoudelijk op reageerde, doordat ik zelf niet goed wist hoe het zat maar er zeker wel iets wezenlijks veranderd wanneer je gaat schuiven.

Wel mooi dat zoals zo vaak er een middenweg is, het heeft geen effect op je (potentiële) winst, maar je risico neemt wel toe doordat je met die leverage schuif meer leenruimte reserveert. Nu snap ik ook beter wat anti bedoelde met het daarna vergroten van de positie na het schuiven met de leverage :)

Bedankt voor je uitleg, ik weet voldoende (om lekker van die knop af te blijven bij reeds open posities)!

Wat ik me nu nog wel afvraag, wat gebeurd er dan als je de leverage knop terugdraait na het openen van een positie. Stel je opent een positie op x20 en schuift de knop na het openen van die long terug naar x1. Je resterende leenruimte wordt dan weer kleiner, gaat de liquidatieprijs dan dus omlaag?
Edit: ah, net bovenstaande geprobeerd, maar dit kan zover de margin reikt, wat op zich logisch is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

JoebarRC schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:10:
[...]

Nee, belasting aanpassingen; 1e schijf iets hoger en iets lagere belasting en arbeidskorting.. Geen zorgen die verhoging gaat er wel weer aan de andere kant vanaf 8)7
Het het even nagevraagd maar volgens een collega is er ook een CAO verhoging doorgevoerd. De onderhandelingen zijn spaak gelopen maar het bedrijf heeft besloten alsnog een verhoging door te zetten als voorschot op de uiteindelijke uitkomst van de onderhandelingen. Hierover zouden we een brief hebben gekregen maar die zal wel bij het oud papier liggen... Mij hoor je trouwens niet klagen, een DCA'tje gedaan en nog meer over dan normaal.

Gratis geld, +1.

Wat kan het leven ook mooi zijn, ik haal nog even een bakje gratis koffie om het te vieren.

En dan weer voor de volle 30% aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:10

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:44:
[...]

Het het even nagevraagd maar volgens een collega is er ook een CAO verhoging doorgevoerd. De onderhandelingen zijn spaak gelopen maar het bedrijf heeft besloten alsnog een verhoging door te zetten als voorschot op de uiteindelijke uitkomst van de onderhandelingen. Hierover zouden we een brief hebben gekregen maar die zal wel bij het oud papier liggen... Mij hoor je trouwens niet klagen, een DCA'tje gedaan en nog meer over dan normaal.

Gratis geld, +1.

Wat kan het leven ook mooi zijn, ik haal nog even een bakje gratis koffie om het te vieren.

En dan weer voor de volle 30% aan de slag.
Hier salaris alleen verhoogd met infatiecorrectie (hou je vast, 3%!). Structurele verhoging die al bijna 3 jaar geleden afgesproken is nog niet eens verwerkt. Kunnen ze dat volgende maand weer naboeken, hoe hou je jezelf bezig als HR...

Toch maar eens opperen om een systeem met smart contracts te onderzoeken })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@YES er zit in Bybit gewoon een rekenmachine tool, daarmee kun je precies zien wat het doet. Je kunt dan ook precies zien wat er veranderd als je je leverage verschuift. De margin en de kosten van je order.

Door het gebruik van leverage wordt je order goedkoper zoals ik zei. De kosten voor je order gaan omlaag. Daarom kun je meer contracten/extra contracten vertraden dan je eigenlijk hebt. Dat is dus die ‘leenruimte’. Daarom komt er dus ook niets vrij, maar kun je nog meer geld er in gooien omdat je nog meer contracten kunt kopen omdat de leverage omhoog gaat. Als je hier op een fatsoenlijke/verstandige manier mee om wilt gaan gebruik je dus altijd een positie grootte calculator om je positie te bepalen. Dan kun je vooraf berekenen wat je verlies gaat zijn op de trade. Tik je maar wat in en schuif je maar wat aan de leverage op eigen inzicht? Helemaal prima, moet iedereen zelf weten, maar dan doe je maar wat. Een trade zonder plan. Daarom ben ik er verder ook maar niet meer op in gegaan. Je zit hier op een forum. Daar kunnen we met elkaar in discussie gaan en zelfs dingen leren. Met die reactie van 1 zin klap je gelijk de discussie dood en bij mensen de wil om nog serieus op een niet serieuse reactie in te gaan. Toch netjes van @toilet_paper dat hij het dan nog deed.

[ Voor 19% gewijzigd door DAMAGE op 24-01-2023 09:16 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

WhySoSerious schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:01:
[...]

Hier salaris alleen verhoogd met infatiecorrectie (hou je vast, 3%!). Structurele verhoging die al bijna 3 jaar geleden afgesproken is nog niet eens verwerkt. Kunnen ze dat volgende maand weer naboeken, hoe hou je jezelf bezig als HR...

Toch maar eens opperen om een systeem met smart contracts te onderzoeken })
Het zijn natuurlijk ook allemaal prachtige foefjes.

Je krijgt wat extra nummertjes op de rekening gedeponeerd om de kinderhand te vullen. Overheid doet wat schuiven met procentjes van vestzak naar broekzak en het lijkt allemaal wel weer wat. Hooivorken en fakkels kunnen weer de schuur in, maar ondertussen zakt je netto koopkracht steeds dieper het bodemloze moeras in.

Gelukkig hebben wij Bitcoin en kan ons weinig gebeuren, wel triest voor de jeugd die uiteindelijk de belastingdruk van deze rekening voorgeschoteld krijgt.

Maar hey, dat zien we morgen wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moshimoshi
Slux schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:23:
Ik begrijp dat we weer in een bullmarket zitten ? en dat na een weekje groen.
Ik ga maar wat SOL kopen dan
SOL is van de vorige bullmarkt, we hebben nu APT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
DAMAGE schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:11:
@YES er zit in Bybit gewoon een rekenmachine tool, daarmee kun je precies zien wat het doet. Je kunt dan ook precies zien wat er veranderd als je je leverage verschuift. De margin en de kosten van je order.

Door het gebruik van leverage wordt je order goedkoper zoals ik zei. De kosten voor je order gaan omlaag. Daarom kun je meer contracten/extra contracten vertraden dan je eigenlijk hebt. Dat is dus die ‘leenruimte’. Als je hier op een fatsoenlijke/verstandige manier mee om wilt gaan gebruik je dus altijd een positie grootte calculator om je positie te bepalen. Dan kun je vooraf berekenen wat je verlies gaat zijn op de trade. Tik je maar wat in en schuif je maar wat aan de leverage op eigen inzicht? Helemaal prima, moet iedereen zelf weten, maar dan doe je maar wat. Een trade zonder plan. Daarom ben ik er verder ook maar niet meer op in gegaan.
Weet je wat grappig is, ik heb dus net uitgelegd dat ik het vroeg omdat ik niet precies wist wat het inhield. Om te checken of het effect heeft op Bybit heb ik daar de schuif 1 tikje verschoven naar x6 ipv x5, en toen zag ik dus wel wat veranderen. De calculator op Bybit had ik nog niet gevonden maar die zijn er ook elders wel. Ik doe mijn risk management echter anders, door een hoger of lager % van mijn trade/leverage potje in te leggen, niet zozeer met hogere of lagere leverage.

Ik vroeg en testte dus wat omdat ik niet zomaar wat wil doen en niet helemaal snapte wat het zou doen, mocht je daar iets mee doen. Maar goed, trek je eigen conclusies vooral.

[ Voor 8% gewijzigd door YES op 24-01-2023 09:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ezUnhN9gs6yvQ4qqlghYbnzReU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rMMvIUVRcjbe0LWjwTxVIOhS.jpg?f=fotoalbum_large

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Li9E_DSihuXp-Aryrq8VzP6tGyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kIMcourgObFgdDcv314O86Ka.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:12:
[...], wel triest voor de jeugd die uiteindelijk de belastingdruk van deze rekening voorgeschoteld krijgt.

Maar hey, dat zien we morgen wel weer.
Gelukkig hebben wij daar dan weer zelf invloed op als ouders. Mijn kinderen hebben wat Bitcoin, op een Ledger. Een deel zelfs van hun opa gekregen, want die doet ook al sinds 2018 mee :)

Mijn oudste moet nu kiezen welke vakken hij de komende jaren wil volgen. Daar moet wat ons (incl. hijzelf) betreft sowieso economie en wiskunde tussen zitten. Geld begrijpen, ermee om leren gaan en ondernemen zijn toch wel essentiële vaardigheden. Wel jammer dat scholen op zoveel fronten hopeloos achterlopen. Ze zouden o.a. veel meer met AI, machine learning, ondernemen, automatisering, etc. kunnen doen. Maar de lesstof is nog hetzelfde als toen ik daar zat, alleen krijgen ze het nu via een iPad ipv analoge boeken. Gemiste kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v25B6Q5sFsSrNAJOQmJnhEeNJFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NjSlmLhsoq9ATrYvaZeldZke.jpg?f=fotoalbum_large

Perfecte timing @Gelukszoekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masstje
  • Laatst online: 01-10 09:15
Taro schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:25:
[...]

Gelukkig hebben wij daar dan weer zelf invloed op als ouders. Mijn kinderen hebben wat Bitcoin, op een Ledger. Een deel zelfs van hun opa gekregen, want die doet ook al sinds 2018 mee :)

Mijn oudste moet nu kiezen welke vakken hij de komende jaren wil volgen. Daar moet wat ons (incl. hijzelf) betreft sowieso economie en wiskunde tussen zitten. Geld begrijpen, ermee om leren gaan en ondernemen zijn toch wel essentiële vaardigheden. Wel jammer dat scholen op zoveel fronten hopeloos achterlopen. Ze zouden o.a. veel meer met AI, machine learning, ondernemen, automatisering, etc. kunnen doen. Maar de lesstof is nog hetzelfde als toen ik daar zat, alleen krijgen ze het nu via een iPad ipv analoge boeken. Gemiste kans...
Het ganse lessenpakket staat al jaren on hold - dit in combinatie met een 2 jarige coronapauze maakt dat huidige schoolgaande jongeren een gigantische achterstand oplopen.
Zonder ze zelf bij te scholen is dit een verloren generatie. Je doet er goed aan ze dit bij te leren _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Inverse Cramer werkt altijd hè :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:59
Wat duurt zo'n aanvraag voor een geldrekening bij de giro lang zeg. Geduld is nu al op.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Niet alleen kinderen kunnen financiële bijscholing gebruiken, maar mijn eigen partner op zich ook.

Ik heb toestemming om mijn gehele salaris in BTC te storten, maar haar eis is wel dat er aan fiat-maximalisatie gedaan wordt. Gevolg is dat we inmiddels een leuke gebruikte auto kwijt zijn aan de inflatie.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Masstje schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:28:
[...]
Zonder ze zelf bij te scholen is dit een verloren generatie. Je doet er goed aan ze dit bij te leren _/-\o_
Hier wordt OpenAI / ChatGPT al gretig gebruikt. In een aantal games worden scripts toegepast om automatisch spullen te traden met anderen. Helaas nog niet dmv NFT's, maar dat heb ik wel met ze besproken. Er worden zelfs VM's opgestart om "gevaarlijke scripts" iets veiliger te kunnen draaien. Voor 2 jongens van 11 & 14 timmeren ze wel lekker aan de weg. Wat ik dan wel weer spijtig vind is dat er liever een paar uur kranten wordt gelopen voor 6 Euro dan te leren traden (Geintje ;) ) Maar goed, het is wel beter dat ze op die manier beginnen, heb ik zelf ook gedaan, ze moeten uiteindelijk hun eigen weg vinden en je moet ze niet je eigen voorkeuren opdringen.

Sowieso moet je als ouder niet teveel op de scholen leunen, je hebt hierin natuurlijk zelf een enorme rol om ze wegwijs te maken in hoe de wereld werkt. Plezier in je werk en geluk in je leven staan voorop, maar hopelijk kan crypto nog lang bijdragen aan die toekomst, zowel voor ons als een volgende generatie :)

Acties:
  • +38 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:25:
[...]

Die van mij zit in groep 6 van de basisschool. Tijdens het fruithapje pakt hij vaak wat rendement op zijn zakgeld middels leveraged futures.

Na school doet hij even vlug een TA van de globale financiële markten en kiest hij middels dagelijkse DCA een ETF uit om zijn leveraged rendement in te compounden.

Daarna nog even kijken naar de status van zijn huurinschrijving die hij heeft aangevraagd met zijn V-tech speelgoed laptop toen hij 3 was.

Het is een pienter knaapje, mijn ouders vroegen hem laatst of hij een zakcentje wilde verdienen met een klusje in de achtertuin. Zijn antwoord was: 'Arbeid loont al jaren niet meer, jullie 2 onder 1 kap boomers zitten gigantisch vastgeroest in een mentaliteit waar jullie automatisch uitgaan van rechtmatige financiële beloning door participatieve inzet. Je loopt hiermee 19 nivellering rondes achter, stuur me maar een appje als je wat beters te bieden hebt dan dit verkapte privileged financialdom.'

Mijn moeder vroeg toen ietwat bezorgd of alles wel goed met hem ging en of de moderne maatschappij niet teveel druk op zijn jonge schouders heeft gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Veel negatief nieuws mbt Bitvavo. Hopen dat het niet tot een faillissement gaat komen

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 13% gewijzigd door Workaholic op 24-01-2023 09:41 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:10

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:40:
[...]

Die van mij zit in groep 6 van de basisschool. Tijdens het fruithapje pakt hij vaak wat rendement op zijn zakgeld middels leveraged futures.

Na school doet hij even vlug een TA van de globale financiële markten en kiest hij middels dagelijkse DCA een ETF uit om zijn leveraged rendement in te compounden.

Daarna nog even kijken naar de status van zijn huurinschrijving die hij heeft aangevraagd met zijn V-tech speelgoed laptop toen hij 3 was.

Het is een pienter knaapje, mijn ouders vroegen hem laatst of hij een zakcentje wilde verdienen met een klusje in de achtertuin. Zijn antwoord was: 'Arbeid loont al jaren niet meer, jullie 2 onder 1 kap boomers zitten gigantisch vastgeroest in een mentaliteit waar jullie automatisch uitgaan van rechtmatige financiële beloning door participatieve inzet. Je loopt hiermee 19 nivellering rondes achter, stuur me maar een appje als je wat beters te bieden hebt dan dit verkapte privileged financialdom.'

Mijn moeder vroeg toen ietwat bezorgd of alles wel goed met hem ging en of de moderne maatschappij niet teveel druk op zijn jonge schouders heeft gelegd.
Na eerste zin gelezen te hebben al op +1 geduwd _/-\o_

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[...]

Weet je wel zeker dat het jouw eigen kind betreft? Niet toevallig een tijdje je vrouw uit het oog verloren?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Taro schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:42:
[...]

Weet je wel zeker dat het jouw eigen kind betreft? Niet toevallig een tijdje je vrouw uit het oog verloren?
Ik dacht al dat ik nog ergens een zoon rond had lopen…

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Workaholic schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:41:
Veel negatief nieuws mbt Bitvavo. Hopen dat het niet tot een faillissement gaat komen

***members only***
Ja, altijd goed om het weg te halen. BTC wegsluizen kost je 20-30 cent in totaal, ETH vermoedelijk ook zoiets, gerommel in de marge dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr

***members only***
Dat kost je een tientje. In verhouding dus zeer de moeite

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:42:
[...]

Nee, het moet de mijne wel zijn volgens mijn vrouw. Het is wel apart dat hij donker is, kroeshaar en bruine ogen heeft terwijl ik albino wit en blond ben, maar dat zijn van die genetische dingen die soms kunnen gebeuren blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Taro schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:43:
[...]

Ja, altijd goed om het weg te halen. BTC wegsluizen kost je 20-30 cent in totaal, ETH vermoedelijk ook zoiets, gerommel in de marge dus.
Gelukszoekr schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:43:
[...]

Dat kost je een tientje. In verhouding dus zeer de moeite
Dank - dat valt inderdaad mee - nu even een goede handleiding zoeken.

[ Voor 86% gewijzigd door Workaholic op 24-01-2023 09:44 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:44:
[...]

Nee, het moet de mijne wel zijn volgens mijn vrouw. Het is wel apart dat hij donker is, kroeshaar en bruine ogen heeft terwijl ik albino wit en blond ben, maar dat zijn van die genetische dingen die soms kunnen gebeuren blijkbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGxnOkAYDygg8L1mLr3B3F4LBgE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Ew84Nyc8FkArje7Hbj5sw1rn.gif?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:41
[...]

Heerlijk wat een proza. Doe mij eens wat van wat jij door de koffie mengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-09 09:22
Don Guacamole schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:48:
[...]

Dat moet haast wel hopium zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:39:
[...]
Sowieso moet je als ouder niet teveel op de scholen leunen, je hebt hierin natuurlijk zelf een enorme rol om ze wegwijs te maken in hoe de wereld werkt. Plezier in je werk en geluk in je leven staan voorop, maar hopelijk kan crypto nog lang bijdragen aan die toekomst, zowel voor ons als een volgende generatie :)
Hiermee ben ik het 100% eens. Ik heb het gevoel dat het onderwijs altijd zal achterlopen, hoe de wereld werkt wordt niet dezelfde maand nog in een lesboek, laat staan lesmethode, opgenomen. Misschien wordt de achterstand de ene keer kleiner en wordt deze een tijd later juist weer groter, kan maar zo. Vermoedelijk is er een heleboel te verbeteren aan het onderwijs.

[rant]Maar veel ouders lijken ook te denken dat school (en eventueel buitenschoolse opvang) de hele opvoeding maar uit handen moet nemen en je zelf als ouders nog maar een paar uur per dag of zelfs week die verantwoordelijkheid hebt. [/rant]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Don Guacamole schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:48:
[...]

Gezien zijn uiterlijke kenmerken die hij zojuist beschreef gok ik dat het bleekmiddel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Arfalas schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:51:
[...]

Dat moet haast wel hopium zijn
Nope… het is gewoon Friesche vlag koffiemelk dat je 3 jaar geopend buiten de koelkast bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Laatst online: 00:34
zwembroek schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:34:
Wat duurt zo'n aanvraag voor een geldrekening bij de giro lang zeg. Geduld is nu al op.
Ik heb er al 2 jaar een account…. Nog geen flikker mee gedaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

***members only***
Je hoeft hier alleen te kijken naar de algemene withdrawal fee's. Die zijn niet aan hoeveelheid gebonden. Of je nu bijvoorbeeld 100 euro aan Bitcoin eraf haalt of 30k euro aan Bitcoin, de withdrawal fee per withdraw blijft gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
elektriekert schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:10:
[...]

Misschien kan je jou account aan @zwembroek geven? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
elektriekert schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:10:
[...]

Ik ga wat Ark invest en Coin aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:13:
[...]

Je hoeft hier alleen te kijken naar de algemene withdrawal fee's. Die zijn niet aan hoeveelheid gebonden. Of je nu bijvoorbeeld 100 euro aan Bitcoin eraf haalt of 30k euro aan Bitcoin, de withdrawal fee per withdraw blijft gelijk.
Withdrawel fees bij Bitvavo toch? Je betaald toch ook een BTC en ETH fee voor het verplaatsen van Bitvavo naar mijn hardware BTC adres (ledger?)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Workaholic schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:14:
[...]

Withdrawel fees bij Bitvavo toch? Je betaald toch ook een BTC en ETH fee voor het verplaatsen van Bitvavo naar mijn hardware BTC adres (ledger?)
De netwerk transactiekosten worden gedekt door de withdrawal fees. Dus van Bitvavo naar je Ledger hoef je alleen te kijken naar de withdrawal fees.

Wanneer je ooit van je Ledger weer naar een exchange wilt versturen ben je wel zelf verantwoordelijk voor de netwerk transactiekosten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2023 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:53
Workaholic schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:14:
[...]

Nee, je krijgt alleen transactie kosten (network fees) voor je kiezen, maar het kan zijn dat ze hier een premium op vragen (soort fixed price). Bitvavo rekent alleen kosten bij aankoop/verkoop (trading dus), tenzij ze dat recent gewijzigd hebben. Het is alweer een tijdje geleden dat ik bitvavo heb gebruikt als fiat onramp.

[edit]

Ondertussen een geweldig stukje organische groei in mijn auto-invest PF:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BCkEjh41NKQ44VABX93AvomheM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZpD4K9PaUSzdz8y7Rfgo6hor.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door Domino op 24-01-2023 10:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:22:
[...]

Nee, je krijgt alleen transactie kosten (network fees) voor je kiezen, maar het kan zijn dat ze hier een premium op vragen (soort fixed price). Bitvavo rekent alleen kosten bij aankoop/verkoop (trading dus), tenzij ze dat recent gewijzigd hebben. Het is alweer een tijdje geleden dat ik bitvavo heb gebruikt als fiat onramp.
Meestal zijn de withdrawal fees idd een fixed price die de netwerk fees ruimschoots dekken. Exchanges geven vaak wat hogere fees mee, zodat onchain transacties snel opgepakt worden en munten snel bij de klant aankomen zodat er geen gezeik ontstaat.

Wat je vaak wel ziet is dat wanneer de netwerken overbelast zijn (bijvoorbeeld in een bullrun waar er veel on-chain activiteit is) de netwerk fees flink omhoog gaan en withdrawal fees ook veel hoger worden. Dan wordt het dus ook veel duurder om je munten te withdrawen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pelox
[...]

Ha dat is toevallig! Wij hebben precies het tegenovergestelde.. iedereen donker, bruine ogen, krullen.. zoonlief blond, zo wit als een tafellaken en fel blauwe ogen! Maar 1 voordeel: als die jongen buiten aan het spelen is hebben we 10% meer opbrengst van de zonnepanelen *O*

Gekke natuur :')

[ Voor 9% gewijzigd door Pelox op 24-01-2023 10:45 ]

Zero.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
[...]

Dan heb je vast eerst in het verkeerde gaatje gezeten, dat kan wat bruine sporen achterlaten.
Zelfde als de bevruchting plaats vind na een periode van rust, dan zit er roest in de loop en dat leverd vaak roodharige kinderen op.

Shit happens...

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Ronald.42 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:44:
[...]

Dan heb je vast eerst in het verkeerde gaatje gezeten, dat kan wat bruine sporen achterlaten.
Zelfde als de bevruchting plaats vind na een periode van rust, dan zit er roest in de loop en dat leverd vaak roodharige kinderen op.

Shit happens...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prONq20t3i-Ap3WU5nZ1o34BbJg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/tRXy3pPgJSpVRUFp29Yze1QV.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Ronald.42 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:44:
[...]

Shit happens...
Roest in de loop is altijd vervelend.. ;(

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQ8-LRfl5i0F3Tb2rrUEKGZ6Vvs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/GdlzMYI8xl9RGX1vGkgFCbBG.gif?f=user_large

Zo en nu kruip ik weer in mijn schuilplaats >:)

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
EWT gaat lekker de laatste dagen. Blijkt vooralsnog een goede entry geweest. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Ronald.42 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:57:
[...]

[Afbeelding]

Zo en nu kruip ik weer in mijn schuilplaats >:)
@Gelukszoekr, is that you :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ik snap er geen reet van wat de beste man zegt. Ik heb geen Fries gehad op school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Dacht dat het wel goed kwam sinds vannacht, maar we zitten er alweer lang en breed onder zie ik.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JDx schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:15:
[...]

Dacht dat het wel goed kwam sinds vannacht, maar we zitten er alweer lang en breed onder zie ik.
Natuurlijk, heb vanmorgen een fluffje gekocht he.

Dan weet je dat we down gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 03:24
@zwembroek @Kol Nedra nou DeGiro is er door, let's go!

Te vroeg gejuicht.. -O- Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_cz8_nzNbdc9NU6KDitCBOqa2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHeZztwEtTCYBhH4rBrqlbun.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door Khaelos op 24-01-2023 11:22 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:15:
[...]

Ik snap er geen reet van wat de beste man zegt. Ik heb geen Fries gehad op school
Etters!

Dacht al dat ze alleen maar een foto van je hadden misbruikt om er een meme van te maken.. Doen ze wel meer bij bekende mensen..

Niks van aantrekken hoor!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
FD - Partners keren geplaagde cryptobeurs Bitvavo de rug toe

https://archive.ph/m1iXU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Khaelos schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:18:

Te vroeg gejuicht.. -O- [Afbeelding]
Hahaha ik heb die status al sinds gisteren. Ik knal overigens niet meteen mijn geld erin. Eerst even wachten welke kant het met Bitcoin opgaat voordat ik wat Coin of Ark aanschaf. Coin zit ook tegen een lijn aan te beuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Khaelos schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:18:

Te vroeg gejuicht.. -O- [Afbeelding]
Wees blij die boomer tek is het ook niet.. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXWlKaPBNDQlTFDktasW5pS4AXE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/of1TsuXs0Oztw7DwDtD6YZcq.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Ronald.42 op 24-01-2023 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Ronald.42 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:28:
[...]

Wees blij die boomer tek is het ook niet.. :+
haal die dag % winst weg, zo kunnen we uitrekenen wat je totale waarde is 👀

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Kol Nedra schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:35:
[...]

haal die dag % winst weg, zo kunnen we uitrekenen wat je totale waarde is 👀
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRTZIsxQbSha2AkwVkZT9nxq3wM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/gnzbsOU1CeSV3n9hgBufV6DN.gif?f=user_large
Pagina: 1 ... 199 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen, hypotheken, energierekeningen, airco's en warmtepompen zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!