[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 195 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.107.150 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:22
troje schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:04:
Iemand hier met een flinke leveraged BTC long?
Gister gesloten rond 22.6k..

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Yup, al mooi 18% in de plus binnen 30 minuten :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:54

YES

Moderator General Chat
DAMAGE schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:08:
@YES Nooit een long of een short openen zonder stoploss. Zou eigenlijk niet eens moeten kunnen want dat betekent dat je geen risk management toepast. Doe je dat wel dan hoef je ook niet bang te zijn voor een liquidatie mailtje. Tenzij er hele gekke dingen gebeuren met engines die niet mee werken zoals vroegah ooit op Bitmex wel eens gebeurde maar dat is echt een minimale kans. Als je goed risk management toepast hoef je zelfs niet eens bang te zijn wat je verliest. Dat weet je altijd vooraf voor dat je de order uberhaupt in schiet.
Ik heb begin dit jaar een long geopend op 17.8k, geen stop-loss gezet omdat ik erin geloofde dat we daar nog wel boven zouden gaan komen. In eerste instantie een slechte trade doordat deze een tijd onder water gestaan heeft maar uiteindelijk kwam de koers er ruim boven. Had ik met stoplosses gewerkt dan was ik uitgestopt en had ik daarna niet zomaar weer een trade geopend.
Overigens werkte dit alleen doordat ik er zelf van overtuigd was dat de bodem geweest was en ik een long had geopend die een eventuele hertest van de bodem (of zelfs nog iets daaronder) wel moest gaan overleven.

Al begrijp ik jouw en @Taro's opmerkingen wel, misschien moet ik nog wat werken aan risk-management :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beug
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:56
YES schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:09:
[...]

Ik heb begin dit jaar een long geopend op 17.8k, geen stop-loss gezet omdat ik erin geloofde dat we daar nog wel boven zouden gaan komen. In eerste instantie een slechte trade doordat deze een tijd onder water gestaan heeft maar uiteindelijk kwam de koers er ruim boven. Had ik met stoplosses gewerkt dan was ik uitgestopt en had ik daarna niet zomaar weer een trade geopend.
Overigens werkte dit alleen doordat ik er zelf van overtuigd was dat de bodem geweest was en ik een long had geopend die een eventuele hertest van de bodem (of zelfs nog iets daaronder) wel moest gaan overleven.

Al begrijp ik jouw en @Taro's opmerkingen wel, misschien moet ik nog wat werken aan risk-management :D
Als het uitpakt is het een gouden zet, anders een domme zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Was een poging om de markt verder omhoog te duwen :7
Een omgekeerde jynx opmerking zeg maar. And it worked :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:03

WhySoSerious

Be the change.

BIIIIIIIITKOOOOOOOOJN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 18:56

troje

was here!

Joosie200 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:37:
Leuk die 22,7k maar wenn 25k weekly close? O-)
Over een uurtje of drie?

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Hoi, hoe gaat het hier?

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Hier = op de maan of hier = op jouw vakantiepark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Nu online
WhySoSerious schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:14:
[...]

Hier = op de maan of hier = op jouw vakantiepark?
Zitten jullie nu al op de maan? Ik pas volgend jaar denk ik.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:38
Pelox schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:16:
[...]

In dit tempo al met een paar weken, maar dat zal wel teveel van het goede zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beug
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:56
Pelox schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:16:
[...]

Nee wij voelen ons Buzz Lightyear. We denken dat we naar de maan gaan, maar kunnen eigenlijk niet echt vliegen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De MA200 op 24.6k komt in zicht, of dat wordt een punt waarop de eerste echte rode candle volgt, of de koers trekt zich er niets van aan en gaat er dwars doorheen. In ieder geval goed om even rekening mee te houden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbdn0yVzFRZz5gkXsBSqNDDfVqs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OSyebMW1rwmzbEtVfM8ExWhi.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

My god wat een dump.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Beug schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:11:
[...]

Als het uitpakt is het een gouden zet, anders een domme zet.
Gouden zet is het dan dus eigenlijk niet. Eerder geluk ;)
Mooi weer wat zelfreflectie gedaan op zaterdagochtend :+

Ondertussen is mijn Bybit account meer dan verdubbeld in BTC waarde, sinds half november, dus het geluk is met mij geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Rekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhWGhV-NkKVAlV9i8Wwv94CGKIg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/ZFPkxBI4Ehm4Hxd3gLkaCwLn.gif?f=user_large

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:22
Goede reject wel 🤪

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Nja, zo snel als ie dumpt kan ie ook weer terug natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

YES schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:29:
Ondertussen is mijn Bybit account meer dan verdubbeld in BTC waarde, sinds half november, dus het geluk is met mij geweest :)
Gefeliciteerd met je 12 cent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Slonzo schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:33:
[...]

Gefeliciteerd met je 12 cent!
Ik heb nog lang geen twee Bitcoin hoor!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De rode candle van ETH is onder de start van deze lokale run uitgekomen en bij BTC op de start van deze lokale run. Bitcoin presteert beter dan ETH, want ETH/BTC daalt.. Dat is een goed teken, want een echte bullrun kan alleen maar beginnen als er geld vanuit ETH en alts naar BTC vloeit.

BTC:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JArZCq6eyxsySmnv4M4DHeXmfMs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qUDFAQaYjvMlV07o2ageL7Gd.png?f=user_large

ETH:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5xf4AOZqug6xF0_kgdy1YhulLo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BvW2LuY4oRuOkStt2lBT7GQt.png?f=user_large

Nu dus zeker voorzichtig blijven, maar een pullback hoort erbij na dergelijke groene candles. Je kunt waarschijnlijk de komende periode beter in BTC dan in ETH zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:49
ik wou dat ik tijd had om te traden en dat ik het snapte, maargoed hodl naar de 50k 👍

[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 21-01-2023 11:36 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

ETH rekt naar niveau gisteravond.

Stuk rekter dan BTC :9

[ Voor 28% gewijzigd door JDx op 21-01-2023 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Kol Nedra schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:36:
ik wou dat ik tijd had om te traden en dat ik het snapte, maargoed hodl naar de 50k 👍
Zoals recent iemand al zei: Respect voor je aanpak & wekelijkse DCA en op die manier ga je er ook zeker komen. Er zijn meerdere wegen naar de 50k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:35:
De rode candle van ETH is onder de start van deze lokale run uitgekomen en bij BTC op de start van deze lokale run. Bitcoin presteert beter dan ETH, want ETH/BTC daalt.. Dat is een goed teken, want een echte bullrun kan alleen maar beginnen als er geld vanuit ETH en alts naar BTC vloeit.

BTC:
[Afbeelding]

ETH:
[Afbeelding]

Nu dus zeker voorzichtig blijven, maar een pullback hoort erbij na dergelijke groene candles. Je kunt waarschijnlijk de komende periode beter in BTC dan in ETH zitten.
Het mooie is dat de daily candle van BTC nog altijd groen is en er, wellicht, nu al wat support op 22.7k wordt gevonden. Dan is het echt een pullback die weinig voorsteld in verhouding tot de stijging van de afgelopen tijd en ik zou dat wel een sterk signaal vinden. Stijgende BTC.D/hardere correctie op ETH/alts is ook een goed teken zoals je al zegt.
Momenteel durf ik er echter nog niet op te traden, iets met risk-management of zo :9

[ Voor 3% gewijzigd door YES op 21-01-2023 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:24
DAMAGE schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 05:37:
Aarde aan boot missers. Hallo? HE? 10K?

Edit: Goddamn SPX heeft ook wel een sicke pump gemaakt hoor haha Dat is ook niet best. 2.25% dat is echt veel voor de oldman stonks troep.
SPX gaat door 4000 punten breken dat kan niet anders, tenminste de TA geeft het een grote kans van slagen..

-edit-
22700 is trouwens een valide weerstand voor BTC< het kan hier even blijven steken

[ Voor 10% gewijzigd door ScuL op 21-01-2023 11:52 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
DAMAGE schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 05:37:
Aarde aan boot missers. Hallo? HE? 10K?

Edit: Goddamn SPX heeft ook wel een sicke pump gemaakt hoor haha Dat is ook niet best. 2.25% dat is echt veel voor de oldman stonks troep.
Ik blijf het toch mooi vinden dit topic. Twee weken aan redelijke prijs actie en de stemming slaat volledig om :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 22:06
Voor de leverage traders onder ons, wat is qua tijd het langste waarbij jullie een long/short positie innamen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
baba420 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:03:
Voor de leverage traders onder ons, wat is qua tijd het langste waarbij jullie een long/short positie innamen?
Bij mijn volle verstand: Max 12 uur. Bij het vergeten van een openstaande positie volgens mij een keer zo'n 2 weken :D

Mijn "droom" is altijd geweest om vanaf de bodem een long te openen, die tot >75% van de bullrun te laten lopen met x100 en dan de pf vele malen vermenigvuldigd te zien worden. In de praktijk kan ik dat echter niet, ik neem winst wanneer er winst is, want 5 minuten later kan het helemaal weg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:18
@ il Capo , ow die is hier niet.

Zolang we allemaal onze % verdienen , fijne dag Il Capo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ScuL schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:48:
[...]

SPX gaat door 4000 punten breken dat kan niet anders, tenminste de TA geeft het een grote kans van slagen..

-edit-
22700 is trouwens een valide weerstand voor BTC< het kan hier even blijven steken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0inTm9c4QhUh-Us2atxFGX6lV0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jOxOCRN34Zrj3NyWIPAAF0th.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:42
Technical analysis kun je beter aanpassen naar temporary analysis, altijd aan verandering onderhevig ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:20
Niks mist mee, gewoon waardeloos geld in donderen en niet nadenken.

Ik doe ook DCA:
BTC dagelijks via binance en wekelijks via bitonic/relai. ETH dagelijks via binance.

Ben ik in juni (dit jaar) mee begonnen en volgens de auto invest van 'nance sta ik nu op +18.3% (BTC) en +16.4% (ETH), bitonic/relai zal ongeveer vergelijkbaar zijn qua rendement. Kan ik prima mee leven.

[ Voor 5% gewijzigd door Domino op 21-01-2023 12:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tukker_T schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:55:
[...]

Ik blijf het toch mooi vinden dit topic. Twee weken aan redelijke prijs actie en de stemming slaat volledig om :D
Welkom bij het topic.

Drie weken een dikke spurt na dertien maanden neerwaartse trend is reden genoeg.

Ben benieuwd wanneer de higher high ook echt gaat uitbodemen. Want leuk 23,3k aantikken maar er is niks geretest met een min van 600 dollar.

20-21k wil ik eerst wel support zien worden voor langere tijd. Anders is het een kwestie van zo gewonnen, zo geronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 22:06
Taro schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:15:
[...]

Bij mijn volle verstand: Max 12 uur. Bij het vergeten van een openstaande positie volgens mij een keer zo'n 2 weken :D

Mijn "droom" is altijd geweest om vanaf de bodem een long te openen, die tot >75% van de bullrun te laten lopen met x100 en dan de pf vele malen vermenigvuldigd te zien worden. In de praktijk kan ik dat echter niet, ik neem winst wanneer er winst is, want 5 minuten later kan het helemaal weg zijn.
Echt onwijs veel respect!

Ik heb mij nooit bezig gehouden met futures en dat zal voorlopig ook zo blijven. Ik krijg wel de hypothetische vraag als je inderdaad vanaf de bodem een long opent, of je niet alsnog veel verliest. Zoals beschreven in deze Reddit draadje: https://reddit.com/r/Trad..._long_position_in_crypto/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:15:
[...]

Precies dit wilde ik doen met de long die ik op 17.8k geopend had, zij het met lagere leverage. Maar na een paar weken en boven de 21k begon het te kriebelen en heb ik hem toch maar gesloten. Ergens wil ik dit nog steeds proberen, al is het dan niet vanaf 17.8k maar (waarschijnlijk) vanaf een hoger punt.

Lijkt me wel episch :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:07
Dat hangt er grotendeels vanaf hoe je handelt. Als je op de 1 of 3 min zit te scalpen, wat ik persoonlijk niet veel doe omdat je dan continue voor je scherm zit, dan duren de trades doorgaans niet lang.
Als je zoals ik de wat grotere swings meepakt dan kun je dagenlang in een trade zitten.
Dat wil niet zeggen dat ik dan binnen die openstaande trade niet koop/verkoop.
De oorspronkelijke trade blijft soms wel een week of meer open, afhankelijk van de de duur van een koerstrend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
yes staat op 305% nu. 16x sinds 18.4k (gestart als x5 op 17.1)

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:40

Darrell

Fiat moonboy

Het is weekend. Bitcoin gaat nergens heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:59:
[...]

yes staat op 305% nu. 16x sinds 18.4k (gestart als x5 op 17.1)
Je had het gisteren weer helemaal bij het rechte eind, qua richting voor BTC, netjes hoor :)

Nog een punt waarop je winst gaat nemen of ga je hem proberen een hele bullrun mee te laten lopen? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toilet_paper
YES schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:44:
[...]

Precies dit wilde ik doen met de long die ik op 17.8k geopend had, zij het met lagere leverage. Maar na een paar weken en boven de 21k begon het te kriebelen en heb ik hem toch maar gesloten. Ergens wil ik dit nog steeds proberen, al is het dan niet vanaf 17.8k maar (waarschijnlijk) vanaf een hoger punt.

Lijkt me wel episch :*)
Als je dan in zo'n situatie zit, kun je er ook voor kiezen om je positie voor 50 of 80% ofzo te sluiten. Dan heb je die winst alvast binnen. Gaat 'ie verder omhoog, zit je er in ieder geval nog bij.
Als ik instap in een long, zet ik direct al 4 ordertjes boven de koers om winst te pakken, telkens van 20%. Waar ik die zet is afhankelijk van mijn getekende levels.
Als die 4 orders zijn gevuld (wat maar sporadisch lukt) laat ik de resterende 20% open staan om bij eventuele breakouts omhoog mee te zitten. Mocht de koers in plaats daarvan omlaag knallen, staat daar mijn omhoog geschoven stoploss te wachten.
In het geval van een short dus allemaal andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
toilet_paper schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:02:
[...]

Als je dan in zo'n situatie zit, kun je er ook voor kiezen om je positie voor 50 of 80% ofzo te sluiten. Dan heb je die winst alvast binnen. Gaat 'ie verder omhoog, zit je er in ieder geval nog bij.
Als ik instap in een long, zet ik direct al 4 ordertjes boven de koers om winst te pakken, telkens van 20%. Waar ik die zet is afhankelijk van mijn getekende levels.
Als die 4 orders zijn gevuld (wat maar sporadisch lukt) laat ik de resterende 20% open staan om bij eventuele breakouts omhoog mee te zitten. Mocht de koers in plaats daarvan omlaag knallen, staat daar mijn omhoog geschoven stoploss te wachten.
In het geval van een short dus allemaal andersom.
Ook wel een slimme inderdaad. Ik doe juist meer met kleine posities die ik in één keer sluit. Ik wil ook niet zoveel % van mijn tradepotje in één long (of short) gooien, zodat je niet meteen zwaar de sjaak bent als het toch enigszins mis gaat.
Wel grappig op hoeveel verschillende manieren je het kan toepassen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
YES schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:02:
[...]

Je had het gisteren weer helemaal bij het rechte eind, qua richting voor BTC, netjes hoor :)

Nog een punt waarop je winst gaat nemen of ga je hem proberen een hele bullrun mee te laten lopen? :D
thanks. eh ja ik ga voorlopig nog geen winst nemen. Dit was met wisselgeld wat nog bybit stond. Dus de start posititie was voor mijn doen erg klein. Ik moet wel zeggen dat hij nu wel best wat groter begint te worden (0,13 btc).

heb wel 1500$ lager een SL staan. Maar nog geen TP. Ik verwacht zeker nog wel een aanval straks. Eigenlijk wil ik niet sellen voor de 200wma een keer getest is. En aan de hand daarvan laat ik hem open of gooi ik em dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:05:
[...]

thanks. eh ja ik ga voorlopig nog geen winst nemen. Dit was met wisselgeld wat nog bybit stond. Dus de start posititie was voor mijn doen erg klein. Ik moet wel zeggen dat hij nu wel best wat groter begint te worden (0,13 btc).

heb wel 1500$ lager een SL staan. Maar nog geen TP. Ik verwacht zeker nog wel een aanval straks. Eigenlijk wil ik niet sellen voor de 200wma een keer getest is. En aan de hand daarvan laat ik hem open of gooi ik em dicht.
Ah ja, duidelijk. $1500 lager dan de huidige koers, of dan waarop je hem geopend hebt? Bij het eerste is het een soort van verkapte take profit (stop loss of profit :+ ).

En we kruipen inderdaad gewoon alweer naar de 23k, die 'dump' van vanochtend wordt alweer deels opgepeuzeld, vooralsnog weer sterk hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toilet_paper
YES schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:05:
[...]

Ook wel een slimme inderdaad. Ik doe juist meer met kleine posities die ik in één keer sluit. Ik wil ook niet zoveel % van mijn tradepotje in één long (of short) gooien, zodat je niet meteen zwaar de sjaak bent als het toch enigszins mis gaat.
Wel grappig op hoeveel verschillende manieren je het kan toepassen!
Ik trade doorgaans met mijn hele tradepot op Bybit. Ik bepaal aan de hand van TA waar ik instap en waar mijn SL moet staan, de afstand hiertussen en het feit dat ik niet meer dan 1% wil verliezen (riskmanagement) bepalen mijn toegestane positiegrootte en of en zo ja hoeveel leverage ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Let's güüü

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
2 maanden is me wel gelukt. Sommigen weten dat nog wel, was tijdens de vorige bullrun. De long die nu loopt, loopt sinds 6 januari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
YES schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:09:
[...]

Ah ja, duidelijk. $1500 lager dan de huidige koers, of dan waarop je hem geopend hebt? Bij het eerste is het een soort van verkapte take profit (stop loss of profit :+ ).

En we kruipen inderdaad gewoon alweer naar de 23k, die 'dump' van vanochtend wordt alweer deels opgepeuzeld, vooralsnog weer sterk hoor.
dan de huidige koers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Zelf heb ik sinds 2 dagen een 5x long lopen. Idee is om van de winsten BTC in spot te kopen, en een grotere long openen zodra het handig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik DCA ook maar. In het begin even gespeeld met traden, maar bij serieuze bedragen gaat het me denk ik niet veel opleveren. Dan maar de middenweg.

Maar bij serieuze dips wil ik ook wel wat meer kopen dan de gebruikelijke inleg :+

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
merauder schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:18:
Zelf heb ik sinds 2 dagen een 5x long lopen. Idee is om van de winsten BTC in spot te kopen, en een grotere long openen zodra het handig is.
Je kan het toch ook gewoon bij binance of bybit in BTC laten. Die move naar spot snap ik niet helemaal.
Ik verplaats alleen maar btc, nooit usd of usdt of wat voor fiat shit dan ook. Mijn longs doe ik dus ook gewoon met btc als collateral.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:21:
[...]

Je kan het toch ook gewoon bij binance of bybit in BTC laten. Die move naar spot snap ik niet helemaal.
Ik verplaats alleen maar btc, nooit usd of usdt of wat voor fiat shit dan ook. Mijn longs doe ik dus ook gewoon met btc als collateral.
Ja, @merauder je kan zelfs inverse BTCUSD leveraged traden. Ik heb het contract niet helemaal uitgeplozen en het zal ongetwijfeld weer wat minder gunstig zijn dan de reguliere BTC/USDT leveraged pairs, maar bij die inversed pair leg je BTC in en krijg je dat ook weer uitbetaald als je hem sluit. Ik vind dat ideaal, geen gek*t met fiat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
@anti elppa @YES
Bedankt voor de tips. Ga het voortaan aan de collecterals toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHPResource
Kol Nedra schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:47:
[Twitter]

Beren doen beren, wat het ook wordt:
hodl en dca 👍
Lol wat een onzin. Dus omdat iets nog nooit is voorgekomen, is het per definitie slecht nieuws volgens die guy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:42
Het glas is halfvol of halfleeg mentaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellamel
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-05-2024
23K babe svp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:45
Wacht nog even met de 23K babes. Hij moet zakken naar 22K ik moet nog terugkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:40

Darrell

Fiat moonboy

anti elppa schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:14:
[...]

2 maanden is me wel gelukt. Sommigen weten dat nog wel, was tijdens de vorige bullrun. De long die nu loopt, loopt sinds 6 januari
Dat weet ik zeker nog. Misschien is dit dan een leuke om de top uit te zitten met een trailing stoploss.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Darrell schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:24:
[...]

Dat weet ik zeker nog. Misschien is dit dan een leuke om de top uit te zitten met een trailing stoploss.
ja dat is wel mijn ultimate trade droom ja. Maargoed, dan vind ik het weer jammer dat ik maar met 0,03btc begonnen ben. In de vorige bull starte ik vaak met 0,1 of 0,2 btc.
Kan natuurlijk bij storten en kopen in deze trade. Maar eens over na denken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:39
ASTAR *O* :)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pelox
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5QEsg5ybO0zwYxdSMSgGc2Bzkk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6Xc829UGnZCRYf73P81LhUs7.jpg?f=user_large

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
BOO & FTM gaan ook weer lekker 😃
BOO is dikke tech!

/einde shill

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Laatst online: 30-09 11:51

NeoflexNL

Forever young

Is it altcoin season yet?

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryderr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:43
Let's go. $2.39 ath 2025 hoorde ik, dus prima handel

Excellence does not require perfection.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:16

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
gaan we de $24.5-$25k halen weekly candle?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Kol Nedra schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:35:
gaan we de $24.5-$25k halen weekly candle?
Nee.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Kans is er wel, maar zeker een zware drempel. Nee durf ik niet meer te zeggen bij btc, ding ramt soms onverwacht hard door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
gaat zo wel weer aan de muren te zien. Eens zien of er genoeg brandstof in zit

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• toilet_paper
Het zou mij niet verbazen als BTC deze weer opzoekt (dat is ongeveer $25,2k):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZBCkTJEe-1RBSMLWjwG9PcN3Mw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s9OoknY2EGQTJTlxuisc1o8F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
toilet_paper schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:58:
[Afbeelding]
Dat zou heel prima kunnen, MA200 ligt op 24.649, dus een wick tot 25,2k past daar ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:33
Bitcoin stijgend het (Chinese) nieuwjaar in, wat een tijd om te leven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

Liberteh

All your base belong to me

4 maanden

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:52
The Redman schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:01:
Bitcoin stijgend het (Chinese) nieuwjaar in, wat een tijd om te leven
When Wallstreet bonus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes
  • Laatst online: 12:50

Chaes

#HODL

Die zijn niet zo hoog dit jaar. Verre van, zelfs. Niet dat het überhaupt een effect heeft op de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 12:38
Taro schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 00:08:
[...]

QNT heb ik gelukkig ook voldoende ingeslagen, maar APT zit nu eigenlijk al in price discovery mode (los van de listing price van 59 USD, dat was een minute candle):
[Afbeelding]
Gisteren te vroeg Aptos verkocht, en winst genomen. Hopende op een pull back rond de 10 dollar.
Wellicht corrigeert hij nog, heb wel intresse in het project.
Alleen is 90-95% van de coins in het bezit van het team, en dat schuurt een beetje.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Griffx schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:37:
[...]
Alleen is 90-95% van de coins in het bezit van het team, en dat schuurt een beetje.
APT heeft inderdaad een aantal red flags, goed om rekening mee te houden. Laten we met zijn allen onze bags op tijd dumpen zodat de founders met 95% van de supply en een waarde van 0,00 USD blijven zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 12:38
Taro schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:39:
[...]

APT heeft inderdaad een aantal red flags, goed om rekening mee te houden. Laten we met zijn allen onze bags op tijd dumpen zodat de founders met 95% van de supply en een waarde van 0,00 USD blijven zitten :)
Als je ze kan dumpen voor het team, dan is er best nog een leuke rit te maken.
Zeker nu we de 10 dollar voorbij zijn, op de pullback pak ik er wel weer wat terug.
Voor nu heb ik de winst in de tas.

PC Specs

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Kol Nedra
nieuwe TA, heeft ff geduurd maar er is er weer een nieuwe d:)b
[YouTube: BITCOIN TECHNICAL ANALYSIS TODAY]

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelox
  • Nu online
[Afbeelding]
Kan zeker idd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DV6-Wld4_zsLtQUqZLhm0FbnoRY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zl1dhCBAOd5PJH638z5PNtjf.jpg?f=user_large

Zero.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
ah eindelijk, de baas is terug. Nu word ik pas echt boeliesch as fuck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:00

resusaapje

h less

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHPResource
Haha. Doe het dan gewoon in het Nederlands want dit steenkolen Engels gecombineerd met Nederlandse woorden doet gewoon pijn aan den oren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:53
DEEEY-LIE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Laatst online: 30-09 11:51

NeoflexNL

Forever young

Ik ga m niet kijken, maar is ie een beetje lief voor ons dit keer?

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

En Taro is short.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TemGPB-gOdgrGoBKTeMHYTpPBfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqs4oZP1MT6cE3MJFRfy0Lfm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
Ryderr schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:56:
[...]

Let's go. $2.39 ath 2025 hoorde ik, dus prima handel
Dan heb ik 239.000 dus akkoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 08:35
[Afbeelding]
Nog steeds prachtig inkoopmoment in wetenschap dat BTC ooit 100k gaat bereiken....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wootler
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Benieuwd als btc dit tempo kan blijven volhouden. Een herhaling van 2013 iemand?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woSxw27abcVDskFdxZFWmGN2kEE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g9o7SHp9z4CGmFlFklg2hPNk.png?f=fotoalbum_large
Bron: coinglass

Hopelijk een voortzetting van de ontkoppeling met de beurzen komende weken want er volgt mogelijks nog meer volatiliteit binnenkort: 26/01 VSA BBP Q4, 01/02 FOMC monetair beleid, 02/02 ECB monetair beleid, 24/01-02/02 big tech earnings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryderr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:43
zwembroek schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:29:
[...]

Dan heb ik 239.000 dus akkoord.
C. 75k hier, dacht dat ik een goudvis was maar duidelijk nog geen eens een modderkruipertje. Jammer weer

Excellence does not require perfection.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
Ryderr schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:55:
[...]

C. 75k hier, dacht dat ik een goudvis was maar duidelijk nog geen eens een modderkruipertje. Jammer weer
Jammer dat er nog geen Ledger staking is. Waarschijnlijk Q1. Mis 13% op deze manier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
  • Nu online
Tijd voor een nieuwe slachtpartij dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNJLlt4mAOLqkiGn7fUdA3s2B1Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/elkLPmhHN6lffbqn8oAQ02su.jpg?f=user_large

Zero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Vrolijk jaar van het konijn, allen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

MaStar schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:37:
[...]

Nog steeds prachtig inkoopmoment in wetenschap dat BTC ooit 1.000k gaat bereiken....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Stierenvlaggetje op de 1h chart?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZea2YMNU4GlLx8_CKqngpoi_Ls=/800x/filters:strip_exif()/f/image/68Wt7jzNvU8akeQ5isrJCOJm.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 195 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen, hypotheken, energierekeningen, airco's en warmtepompen zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!