[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 173 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.107.238 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08 22:13
Gelukszoekr schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:15:
[...]

De ATM is decentralised.. juist. En wie gaat dat ding fixen als er een storing is?

Ik zie dat Rick Evers, Compliance Officer, Public Affairs, Compliance en AML dit doet naast zijn fulltime werk als inkoper bij de ramenfabriek? _O-

[Afbeelding]
Dat mag de eigenaar zelf bepalen. als hij denkt dat hij er zelf mee wil knutselen zou hij dat zelf kunnen doen. natuurlijk kan er ook gewoon contact opgenomen met de fabrikant :p

Zoals met veel crypto start ups bestaat het team vaak uit mensen die naast hun werk vrijwillig bezig zijn bij het project. Velorex is nog niet zo groot dat het officieel tig werknemers in dienst heeft. Dat mensen naast hun full-time job zich inzetten voor een project betekend dus niet dat ze daar niet capabel voor zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
nelisc schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:19:
[...]

Als ik naar de whitepaper kijk is het team voor mij een dikke red flag. Half lege LinkedIN profielen. De Compliance Officer werkt blijkbaar ook als inkoper bij een kunststoframenfabriek in Deventer. :?
Klopt,
Hij is onderdeel van het team. maar niet officieel werknemer (daar is het bedrijf nu nog te klein voor). Zou daarbij niet weten waarom iemand niet naast zijn fulltime baan uren vrijwillig in een project zou kunnen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
Taro schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:24:
[...]

Maar waar haal je dan de flappen die uit die ATM komen vanaf, een rekening toch? Of print dat ding ze gewoon ter plekke net als de FED?
Dat is de verantwoordelijkheid van de ATM eigenaar.
of dat nou een particulier is of dat een winkelcentrum deze in beheer neemt.
Zij zijn zelf verantwoordelijk voor het aanvullen van de cash dus de flappen komen van de rekening van de ATM eigenaar. net zoals de flappen de binnenkomen ook voor de eigenaar zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelisc
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 23:14
@FixDeluxe Wat is jouw connectie met / rol bij Velorex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
nelisc schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:33:
@FixDeluxe Wat is jouw connectie met / rol bij Velorex?
Fulltime inkoper ;)
ben onderdeel van het team maar (nog) geen werknemer.
Is voor de meeste van het team ook nog niet nodig, maar wel iets waar naartoe gewerkt wordt wanneer de eerste ATM's daadwerkelijk actief zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-10 00:11

NeoflexNL

Forever young

FixDeluxe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:39:
[...]

Fulltime inkoper ;)
Is voor de meeste van het team ook nog niet nodig, maar wel iets waar naartoe gewerkt wordt wanneer de eerste ATM's daadwerkelijk actief zijn.
Hey Rick!

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
én shiller.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
FixDeluxe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:39:
[...]

Fulltime inkoper ;)
Hou die troep maar...

"insert bitcoin flowchart"

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
Uiteindelijk ben ik vooral benieuwd naar hoe er hier tegen een dergelijke ecosysteem aangekeken wordt.

Iedereen heeft een visie over hoe de toekomst er in financieel opzicht uit gaat zien. Blijft cash bestaan of niet. hoe gaat crypto hier een rol in spelen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Godverdomme.1 pumpje en de dubieuze DeFi meuk wordt alweer ongegeneerd geshilled alsof we al 15 maanden onafgebroken groene candles persen.

Mooi man. Krijg er een soort heimwee gevoel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:17
FixDeluxe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:47:
[...]

Uiteindelijk ben ik vooral benieuwd naar hoe er hier tegen een dergelijke ecosysteem aangekeken wordt.

Iedereen heeft een visie over hoe de toekomst er in financieel opzicht uit gaat zien. Blijft cash bestaan of niet. hoe gaat crypto hier een rol in spelen.
Dikke troep, net zoals alles in cryptoland. Maar ik hoop dat je over 2 jaar met een dikke lambo op de bbq aanwezig bent, want dan is het met de rest ook goedgekomen :D

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
[...]

Dat marktonderzoek had je beter vooraf ipv achteraf kunnen doen.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:48:
Godverdomme.1 pumpje en de dubieuze DeFi meuk wordt alweer ongegeneerd geshilled alsof we al 15 maanden onafgebroken groene candles persen.

Mooi man. Krijg er een soort heimwee gevoel van.
:') alsof groen vanaf nu de kleur is die we zeker gaan zien.
Alles groeit of daalt tegelijk dus candles zijn geen reden om te shillen :p
Uiteindelijk bepaalt een project / bedrijf zelf of het slaagt of niet.

Daarbij is shillen in het rood veel beter dan in het groen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:11
Mijn auto-invest staat al in het groen! d:)b

Hoe staat de rest ervoor?

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
Taro schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:50:
[...]

Dat marktonderzoek had je beter vooraf ipv achteraf kunnen doen.
Nederland is alles behalve interessant op dit moment dus dat is de reden niet hoor. gaat me om het concept zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 18:11

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Inval bij Nexo
An international operation against a large-scale scheme for financial crimes, money laundering and violations of international sanctions against Russia is currently underway in Sofia, reported Bulgarian National Television. According to its sources, the company in question is NEXO.

It is suspected that the Bulgarians behind the big company acted according to the scheme of Ruzha Ignatova and the OneCoin ponzi scheme led by her. The Bulgarian, known as the “queen of cryptocurrencies”, is in the FBI’s top 10 most wanted persons. Europol and Interpol are also on her trail.

Prosecutors, investigators from the National Investigation Service and DANS officers, together with foreign agents, have begun searching the Bulgarian offices of the company that trades cryptocurrencies around the world.

The company operates from the Bulgarian capital Sofia and invites clients to deposit in Bitcoin and cryptocurrencies, with promises of high returns. The interest that investors would receive was many times higher than that of classic banking deposits. There are reports that the owners of the company, who are Bulgarians, have misappropriated part of the assets, amounting to several billion dollars.

The probe into the crypto company’s activities in the country was launched several months ago after foreign services detected suspicious transactions that were reportedly aimed at circumventing sanctions imposed by the European Union, the UK and the US on Russian banks, as well as on companies and citizens of the Russian Federation.

Nexo says it manages $12 billion in digital assets.

FBI has been investigating the Bulgarian cryptobank for a hole of more than $4 billion in its balance sheet from investors, for illegal financial activity – lending in exchange for collateral, and for reports of misuse of its clients’ securities and commodities.

The DFPI announcement revealed that Nexo offered annual interest rates of up to 36% on deposited crypto assets to investors, which were significantly higher than rates for short-term investment-grade fixed income securities or bank savings accounts.

For the last 5 years, 3.6 million transactions totaling more than $94 billion have been made through Nexo platform, announced the spokesperson of the Bulgarian chief prosecutor Siika Mileva.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-09 16:17
Taro schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:26:
[...]

Forbes zoekt ook sensatie met die woordkeuze. Er worden gewoon klanten funds in eigen beheer genomen, ik heb inmiddels ook >90% op de Ledger staan en ik ben niet de enige als je de verkopen van hardware wallets de afgelopen periode ziet.

Geef dergelijke partijen aub geen extra aandacht of views met die clickbait titels.
Het is alleen maar goed als users hun funds niet op een exchange parkeren, en enkel de exchange gebruiken voor het aan-/verkopen van cryptocurrency. Dat maakt de leed ook stukken minder als het weer een keertje anders loopt. Maar om alles weg te zetten als FUD gaat ook weer te ver, want er zitten weldegelijk waarheden in het artikel, bijv. dat er inderdaad outflow is van kapitaal (van klanten) en dat BUSD gewantrouwd wordt, dat is geen FUD. Op 12 december 2022 had BUSD een market cap van 22,1 miljard dollar (USDC 42,8 miljard dollar) en vandaag heeft BUSD een market cap van 16,3 miljard dollar (USDC 44,05 miljard dollar). Oja, deze mcap data is gewoon voor iedereen toegankelijk via bijv. coingecko.com.

[ Voor 3% gewijzigd door Sahara op 12-01-2023 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zie een soort zwevende anti zwaartekracht hubs voor me waar je kunt betalen met een identificatie chip die onder je huid zit.

Menselijk contact bij aanschaf van producten of goederen is compleet verdwenen. De maatschappij bestaat slechts nog uit 2 financiële lagen; extreem arm of gigantisch rijk. Er is geen sprake meer van een middenklasse.

Crypto is compleet verbannen en er wordt gewerkt vanuit een decentraal sociaal krediet systeem. Overheid bepaalt wat jij wel en niet mag doen. Hou je je niet aan deze regels dan zakt je krediet en kun je minder aanschaffen.

Blijf je fout gedrag vertonen dan worden de boetes op je sociale krediet zwaarder, tot je uiteindelijk wordt verbannen uit de rijke klasse en buiten de maatschappij valt. Je moet je nu aansluiten bij de rebellen wil je een kans maken langer te overleven dan 5 dagen.

Je wordt in een zwevende tank geladen en doet een aanval op de overheidstroepen, helaas zijn deze superieur en wordt je kapotgeschoten voordat je überhaupt weet hoe je kanon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
Pelox schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:49:
[...]

Dikke troep, net zoals alles in cryptoland. Maar ik hoop dat je over 2 jaar met een dikke lambo op de bbq aanwezig bent, want dan is het met de rest ook goedgekomen :D
Het project is gelukkig niet afhankelijk van enkel een contract, beetje hyped marketing en een gelikte website om simpele moonboys binnen te harken ;)

feit dat het project ook bestaat uit een officieel geregistreerd bedrijf met daadwerkelijk fysieke producten maakt het net iets anders dan shiba en weet ik veel wat van troep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FixDeluxe
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:56:
[...]

Ik zie een soort zwevende anti zwaartekracht hubs voor me waar je kunt betalen met een identificatie chip die onder je huid zit.

Menselijk contact bij aanschaf van producten of goederen is compleet verdwenen. De maatschappij bestaat slechts nog uit 2 financiële lagen; extreem arm of gigantisch rijk. Er is geen sprake meer van een middenklasse.

Crypto is compleet verbannen en er wordt gewerkt vanuit een decentraal sociaal krediet systeem. Overheid bepaalt wat jij wel en niet mag doen. Hou je je niet aan deze regels dan zakt je krediet en kun je minder aanschaffen.

Blijf je fout gedrag vertonen dan worden de boetes op je sociale krediet zwaarder, tot je uiteindelijk wordt verbannen uit de rijke klasse en buiten de maatschappij valt. Je moet je nu aansluiten bij de rebellen wil je een kans maken langer te overleven dan 5 dagen.

Je wordt in een zwevende tank geladen en doet een aanval op de overheidstroepen, helaas zijn deze superieur en wordt je kapotgeschoten voordat je überhaupt weet hoe je kanon werkt.
Zwevende anti zwaartekracht hubs zijn nog niet eens zo'n slecht idee ;)
Zal het voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FixDeluxe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:59:
[...]

Zwevende anti zwaartekracht hubs zijn nog niet eens zo'n slecht idee ;)
Zal het voorstellen.
Shuddup and take my money!

Op welke gecentraliseerde bagger exchange kan ik deze magische internet munten aanschaffen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22
Ik heb de discussie over atm's niet geheel gevolgd maar pundix had toch paar jaar geleden al in paar landen crypto atm's? En ook een btc aftreksel had hooket dacht ik.
Dus is niet de eerste dan.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:00:
[...]

Shuddup and take my money!

Op welke gecentraliseerde bagger exchange kan ik deze magische internet munten aanschaffen? :)
Als je een maandje wacht kun je gewoon naar Istanbul vliegen met al je zwarte contanten en het via de ATM op je veilige wallet zetten ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Gondor schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:00:
Ik heb de discussie over atm's niet geheel gevolgd maar pundix had toch paar jaar geleden al in paar landen crypto atm's? En ook een btc aftreksel had hooket dacht ik.
Ja maar dit gaat om DeFi ATM's. Zeer dikke tech.

Denk dat het ook de toekomst is als je er nog wat AI tegenaan flikkert.

En natuurlijk een fluffje cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
Gondor schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:00:
ATM's op zichzelf zijn inderdaad niet nieuw.
Al kun je bij de meeste ATM's alleen cash omzetten naar crypto. niet crypto naar cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:03:
[...]

Ja maar dit gaat om DeFi ATM's. Zeer dikke tech.

Denk dat het ook de toekomst is als je er nog wat AI tegenaan flikkert.

En natuurlijk een fluffje cashback.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:02
FixDeluxe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:01:
[...]

Velorex is inderdaad een officieel bedrijf in Turkije, de ATM's zijn zelf ontworpen en worden nu geproduceerd in Turkije. Daarbij is de ATM decentraliced niet de crypto. de ATM wordt eigendom van de investeerder/koper.

Wat betreft de whitepaper, 2022 is inderdaad voorbij vandaar de prullenbak.
Word vandaag nog gewijzigd (nieuwe website in de maak vandaar de verouderde link)

weet niet of het mag, maar bij deze de actieve whitepaper ;)
https://drive.google.com/...yUXlbNjnrdv-WfqPdByw/view
Krijg meteen flashbacks naar de 2017 ICO periode. Whitepapers vol met links naar nikszeggende Linkedin profielen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Sahara schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:55:
[...]

Het is alleen maar goed als users hun funds niet op een exchange parkeren, en enkel de exchange gebruiken voor het aan-/verkopen van cryptocurrency. Dat maakt de leed ook stukken minder als het weer een keertje anders loopt. Maar om alles weg te zetten als FUD gaat ook weer te ver, want er zitten weldegelijk waarheden in het artikel, bijv. dat er inderdaad outflow is van kapitaal (van klanten) en dat BUSD gewantrouwd wordt, dat is geen FUD. Op 12 december 2022 had BUSD een market cap van 22,1 miljard dollar (USDC 42,8 miljard dollar) en vandaag heeft BUSD een market cap van 16,3 miljard dollar (USDC 44,05 miljard dollar). Oja, deze mcap data is gewoon voor iedereen toegankelijk via bijv. coingecko.com.
Maar dan hadden ze ipv "Bleeds funds ..." ook kunnen zeggen: "Gebruikers van crypto worden steeds verstandiger en bewaren dit in eigen beheer, waardoor exchanges zoals Binance minder funds beheren" (Ja ja, te lange titel, I know ;) ).

Daarnaast kan de market cap van BUSD verlaagd worden als mensen via PAX hun BUSD inwisselen voor echte Dollars, dan worden er BUSD's geburned. Er is recent veel BUSD geburned.

Het is maar net hoe je naar dingen kijkt en hoe kritisch je bent op nieuws en berichtgeving rondom crypto. Veel journalisten begrijpen de techniek simpelweg niet en roeptoeteren maar wat voor de views en inkomsten, waar daarna helaas heel veel mensen in mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:00
FixDeluxe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:03:
[...]

ATM's op zichzelf zijn inderdaad niet nieuw.
Al kun je bij de meeste ATM's alleen cash omzetten naar crypto. niet crypto naar cash.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wjJyCycYT9XeCLBLfylND_EvSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xchspeTRn8NMG9Y0apPqY7Da.jpg?f=fotoalbum_large

Money in / Money out

Waren wel mooie prijzen zeg op moment van deze foto :9~

[ Voor 4% gewijzigd door CHRlS op 12-01-2023 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
CHRlS schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:09:
[...]

[Afbeelding]

Money in / Money out

Dit is toch een machtig mooi apparaat man. In elke stad en dorp zou er minstens een moeten staan.
Ik word er wel enorm bullish van die dingen. }:O

[ Voor 4% gewijzigd door zwembroek op 12-01-2023 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
paul-s83 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:06:
[...]

Krijg meteen flashbacks naar de 2017 ICO periode. Whitepapers vol met links naar nikszeggende Linkedin profielen...
Zijn op dit moment ook nog een nikszeggende bedrijf dus zie het probleem niet zo? liever openheid en transparantie waaruit het team bestaat.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Maar @FixDeluxe, ff serieus he.

Ik zit hier met bloed zweet en tranen Bitcoin te hodlen als geestelijke houvast om het hoofd boven water te houden. Werk 36 uur per week, gezin te onderhouden, statistisch gezien slechts enkele jaren verwijderd van een zware midlife crisis.

En dat allemaal vlak na een Corona crisis. Waarna er ook nog eens oorlog uitbrak binnen Europa. Maak me daar zorgen over, ineens ook een energie crisis voor je poten gesmeten met hoge facturen. Inflatie die record hoogtes bereikt. De Euro die compleet is gecrasht tegenover de Dollar. Westerse bedrijven die het moeilijk krijgen om concurrerend te produceren op de wereldmarkt.

Vertel me eens, wat de fuck heb ik in godsnaam aan een handje vol DeFi ATM's in fucking Istanboel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
CHRlS schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:09:
[...]

[Afbeelding]

Money in / Money out

Ben blij dat ik specifiek zei bij de meeste ;)
Daarbij denk ik ook dat de ATM zelf net iets anders werkt.

Gok niet dat een particulier deze ATM inclusief cash en bitcoin in eigen beheer heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:31

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:02
FixDeluxe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:18:
[...]

Zijn op dit moment ook nog een nikszeggende bedrijf dus zie het probleem niet zo? liever openheid en transparantie waaruit het team bestaat.
Zeg ook niet dat dat een probleem is, maar we weten allemaal hoe het met die ICO's uit 2017 is afgelopen.

Ik denk dat je beter je eigen topic kan openen i.p.v. verder te gaan in dit topic. 99,9% van de bezoekers van dit topic deelt de mening die hierboven al in diverse vormen is gedeeld. Verdere discussie heeft ook geen zin vrees ik want dan krijg je toch elke keer dezelfde respons.

Die ene 0,01% die wel oprechte interesse heeft zouden dan lekker verder kunnen in hun eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 20:10
FixDeluxe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:21:
[...]
Gok niet dat een particulier deze ATM inclusief cash en bitcoin in eigen beheer heeft ;)
Waarom zou een bedrijf, laat staan een particulier zo'n apparaat in beheer willen hebben?

De meeste mensen in crypto zijn nog te lui/bang om hun eigen crypto in eigen beheer te nemen

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timderoos1
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-08-2023
Ik wil starten met DCA.
Tegelijkertijd wil ik een plan om om te gaan met bepaalde winsten en verliezen. Door bij bv 5% winst iets af te schalen van m'n inleg.

Stel dat ik elke week op een vast moment iets in wil leggen.
En dat ik vlak daarvoor de waarde van m'n portfolio check. Stel dat deze +5% is, en ik b.v. 10% van m'n inleg eraf haal.
Voelt het dan logisch om alsnog m'n DCA plan qua inleg te volgen?

Ik ben benieuwd hoe deze 2 kunnen samengaan :-) Is iemand bereid zijn idee/plan te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:20:

Ik zit hier met bloed zweet en tranen Bitcoin te hodlen als geestelijke houvast om het hoofd boven water te houden. Werk 36 uur per week, gezin te onderhouden, statistisch gezien slechts enkele jaren verwijderd van een zware midlife crisis.

En dat allemaal vlak na een Corona crisis. Waarna er ook nog eens oorlog uitbrak binnen Europa. Maak me daar zorgen over, ineens ook een energie crisis voor je poten gesmeten met hoge facturen. Inflatie die record hoogtes bereikt. De Euro die compleet is gecrasht tegenover de Dollar. Westerse bedrijven die het moeilijk krijgen om concurrerend te produceren op de wereldmarkt.

Vertel me eens, wat de fuck heb ik in godsnaam aan een handje vol DeFi ATM's in fucking Istanboel.
Niet zo veel ;)
Het is enkel de start van het fysieke bedrijfsaspect van het project.
VEX is de token waarin je investeert. gewoon simpelweg crypto. enkel geloven wij dat de waarde hiervan gaat stijgen naarmate ATM's geplaatst worden en VEX plaatselijk en geleidelijk meer en meer als betaalmiddel gebruikt kan worden.

Maar goed het is en blijft crypto maar met een stuk meer use case dan vele projecten. uiteindelijk kunnen we wel schreeuwen dat alles troep is. maar alles is vanaf 0 gestart dusja.

Maar ik snap de achterdochtigheid zonder dat de eerste ATM's officieel staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:28
Gelukszoekr schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:23:
[...]

Waarom zou een bedrijf, laat staan een particulier zo'n apparaat in beheer willen hebben?

De meeste mensen in crypto zijn nog te lui/bang om hun eigen crypto in eigen beheer te nemen
<insert he's already dead meme>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
FixDeluxe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:27:
[...]

Niet zo veel ;)
Het is enkel de start van het fysieke bedrijfsaspect van het project.
VEX is de token waarin je investeert. gewoon simpelweg crypto. enkel geloven wij dat de waarde hiervan gaat stijgen naarmate ATM's geplaatst worden en VEX plaatselijk en geleidelijk meer en meer als betaalmiddel gebruikt kan worden.

Maar goed het is en blijft crypto maar met een stuk meer use case dan vele projecten. uiteindelijk kunnen we wel schreeuwen dat alles troep is. maar alles is vanaf 0 gestart dusja.

Maar ik snap de achterdochtigheid zonder dat de eerste ATM's officieel staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FixDeluxe
paul-s83 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:22:
[...]

Zeg ook niet dat dat een probleem is, maar we weten allemaal hoe het met die ICO's uit 2017 is afgelopen.

Ik denk dat je beter je eigen topic kan openen i.p.v. verder te gaan in dit topic. 99,9% van de bezoekers van dit topic deelt de mening die hierboven al in diverse vormen is gedeeld. Verdere discussie heeft ook geen zin vrees ik want dan krijg je toch elke keer dezelfde respons.

Die ene 0,01% die wel oprechte interesse heeft zouden dan lekker verder kunnen in hun eigen topic.
misschien is dat beter inderdaad.
daarbij hoef ik niet perse iemand te overtuigen. ben benieuwd naar hoe mensen er naar kijken. of ze het nou troep of niet vinden.
Weet ook niet of deze discussie naar een apart topic gezet mag worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:20:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3H2DYADtZR7S02ScPUSqPeZh4Dc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/gKSyWuZBDEAj8oGgO2nVXYCt.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
timderoos1 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:27:

.......... Is iemand bereid zijn idee/plan te delen?
na fiat airdrop die ik elke maand ontvang gaat er een deel naar bitcoin en een deel naar dividend aandelen.
wat de prijs dan is vind ik op dit moment niet zo interessant, kan de prijzen lager van bitcoin en aandelen? absoluut, maar het kan ook hoger gaan! dus ik dca maandelijks en wat de prijs is van bitcoin/aandelen is niet zo interessant :)

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Nog 2 uurtjes boys voor de CPI cijfers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
Gelukszoekr schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:23:
[...]

Transactie fee's.
Aan de beheerder zelf om te bepalen of de verwachte volume aan transacties die via zijn ATM de moeite waard zijn om er in te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstrike01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-09 16:09
zwembroek schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:35:
Nog 2 uurtjes boys voor de CPI cijfers...
Yes De inflatiecijfers worden om 14:30 Nederlandse tijd gepubliceerd.

Place your bets. ! En vergeet je stop loss niet in te stellen 🙈

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:11
https://buybitcoinworldwide.com/stats/cycle-repeat/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIhtiiPKHnOF7KiZwrTBnMVBcng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjidPR5TU9pHTsiWBmRt6PSA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7BTKUOXgmEf4yEtvaJTjfO2UyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvJ07ZVtxEHWcDAW8QJd8Iw8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door BTFD op 12-01-2023 12:51 ]

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDyCdFOIuIRcN8EC8RXrw4Vnk5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLDTlpUcwnXRxzZq8GsbPzf1.jpg?f=fotoalbum_large

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 12:03
Decentralized atm waarbij iemand eigenaar is van een ATM en je kan ook nog een VEX token kopen want dat is natuurlijk noodzakelijk.

Echt de bullshit bingo bellen gaan aan alle kanten af hiero. Idd 2017 all over again. Waarom heb je een atm nodig? Waarom zou je IN publiek kenbaar willen maken dat je crypto bezit. Waarom niet gewoon een online Exchange, waarom is een persoon eigenaar van een atm, oh ik ga het raden on een kleine fee te pakken? Waarom noem je dit decentralized?

Sorry hoor maar ik moet hard op lachen om dit concept. Degen die hier een stuiver in gooien hebben blijkbaar niet de lessen uit 2017 mee gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:17
deal. Dan kan ik iig over 2,5 jaar met pensioen. Zal mijn sjef vast ff inlichten

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
Elk idee is anders ;)
Zal nooit verkondigen dat iets de nieuwe Tesla of wat voor een wereld veranderende idee is.
Maar vind het soms wel bijzonder hoe mensen een use case afkraken als onbetrouwbaar maar tegelijk wel hun investering laten afhangen van lijntjes en grafieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:22
CHRlS schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:33:
Goeiemorgen zeg, afgelopen dinsdag mijn weekly DCA uitgesteld omdat ik dacht en hoopte dat we nog wel een dipje onder de 17K gingen maken. 🥲
DCA timing, ik zie een nieuwe techniek.
Gewoon het Domino Effect® volgen. If 'BTC < 25k' then DCA;
Sahara schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:55:
[...]

Het is dus een self fulfilling FUD geworden? Overigens heb ik recent geleerd dat er twee soorten BUSD zijn. Paxos BUSD en Binance Pegged BUSD.

BUSD is dus 100% collateralized, de discussie gaat dus over Binance Pegged BUSD.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:02
Ik zat laatst te denken...
Zou het niet fucking geniaal zijn om een soort gedecentraliseerde crypto ATM te maken?

En toen dacht ik nog eens na.
Nee, nee dat is het niet.

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
mannowlahn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:53:
Decentralized atm waarbij iemand eigenaar is van een ATM en je kan ook nog een VEX token kopen want dat is natuurlijk noodzakelijk.

Echt de bullshit bingo bellen gaan aan alle kanten af hiero. Idd 2017 all over again. Waarom heb je een atm nodig? Waarom zou je IN publiek kenbaar willen maken dat je crypto bezit. Waarom niet gewoon een online Exchange, waarom is een persoon eigenaar van een atm, oh ik ga het raden on een kleine fee te pakken? Waarom noem je dit decentralized?

Sorry hoor maar ik moet hard op lachen om dit concept. Degen die hier een stuiver in gooien hebben blijkbaar niet de lessen uit 2017 mee gekregen.
Waarom niet een online Exchange?
Hoe wil je daar met cash betalen als ik het vragen mag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mannowlahn
FixDeluxe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:59:
[...]

Waarom niet een online Exchange?
Hoe wil je daar met cash betalen als ik het vragen mag?
I heb al jaren geen cash meer. Bijna niemand meer om mij heen. Dan is zo’n atm alleen maar voor zwart geld en denk dat je zo’n automaat je niet eens kan stallen ergens.

Ik snap dat je met je ballen er diep in zit maar dit concept is er echt een in de categorie “ teveel jointje met je matties gerookt en denken dat je een geniaal business concept hebt”

Er is niks, maar dan ook niks aan dit concept wat het interessant maakt. Alleen voor de fabrikant. Degene die zo’n bak koopt haalt zijn investering er niet uit. Klandizie zal nul zijn. Als je überhaupt al zo’n ding mag stallen ivm cash geld oh en die krengen worden om de haverklap opgeblazen. En waarom zou überhaupt ook nog die token meer waard worden?

Sorry maar dit is echt een kut idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
FixDeluxe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:54:
[...]

Elk idee is anders ;)
Zal nooit verkondigen dat iets de nieuwe Tesla of wat voor een wereld veranderende idee is.
Maar vind het soms wel bijzonder hoe mensen een use case afkraken als onbetrouwbaar maar tegelijk wel hun investering laten afhangen van lijntjes en grafieken.
Ik geloof niet in lijntjes en grafieken.. enkel in een dikke lijn hopium.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fm7oGUcthmATo_eNrtqYipKVvww=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y1ZU8kNSnV6lRNQXtot7lLW3.jpg?f=user_large

Zero.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

FixDeluxe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:54:
[...]

Elk idee is anders ;)
Ach ik zou het me niet teveel aantrekken.

Je komt hier, na een dodelijk saaie 3 maanden sideways periode, in een topic waar een derde adrenaline junk is, een derde trade met bedragen hoger dan het 24h volume van VEX, en een derde Bitcoin maxi is.

Het maakt niet uit of je hier komt met een goed of slecht idee, je wordt in deze kooi vol half tamme hyena's tot het bot afgekauwd. Zelfs al kom je hier als 6 jarige, om zelfgebakken koekjes te verkopen via een smartcontract voor het KIKA fonds.

De truc is dan ook hier te komen na maandenlange groene kaarsen, wanneer de broekzakken uitpuilen en de dopamine levels hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 19:33
Blijkbaar maakt niemand in het topic zich er zorgen over? :P
Dit lijkt mij een interessanter topic dan 3 pagina's over ATM's die niemand gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:22
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:09:
[...]

Je komt hier, na een dodelijk saaie 3 maanden sideways periode, in een topic waar een derde adrenaline junk is, een derde trade met bedragen hoger dan het 24h volume van VEX, en een derde Bitcoin maxi is.

Het maakt niet uit of je hier komt met een goed of slecht idee, je wordt in deze kooi vol half tamme hyena's tot het bot afgekauwd. Zelfs al kom je hier als 6 jarige, om zelfgebakken koekjes te verkopen via een smartcontract voor het KIKA fonds.

De truc is dan ook hier te komen na maandenlange groene kaarsen, wanneer de broekzakken uitpuilen en de dopamine levels hoog zijn.
Proest, gvd Jaapio, zit er weer koffie op mijn beeldscherm!
dehardstyler schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:12:
[...]

Blijkbaar maakt niemand in het topic zich er zorgen over? :P
Dit lijkt mij een interessanter topic dan 3 pagina's over ATM's die niemand gebruikt?
Heeft er hier überhaupt nog iemand zijn funds gelocked staan op een centraal orgaan?
Geen 'exposure', geen nieuws

[ Voor 19% gewijzigd door Domino op 12-01-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 19:33
Domino schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:13:
[...]

Proest, gvd Jaapio, zit er weer koffie op mijn beeldscherm!

[...]

Heeft er hier überhaupt nog iemand zijn funds gelocked staan op een centraal orgaan?
Er zat hier volgens mij best wat volk in Nexo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
mannowlahn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:07:
[...]

I heb al jaren geen cash meer. Bijna niemand meer om mij heen. Dan is zo’n atm alleen maar voor zwart geld en denk dat je zo’n automaat je niet eens kan stallen ergens.

Ik snap dat je met je ballen er diep in zit maar dit concept is er echt een in de categorie “ teveel jointje met je matties gerookt en denken dat je een geniaal business concept hebt”

Er is niks, maar dan ook niks aan dit concept wat het interessant maakt. Alleen voor de fabrikant. Degene die zo’n bak koopt haalt zijn investering er niet uit. Klandizie zal nul zijn. Als je überhaupt al zo’n ding mag stallen ivm cash geld oh en die krengen worden om de haverklap opgeblazen. En waarom zou überhaupt ook nog die token meer waard worden?

Ik rij ook niet elektrisch dus moeten we ook maar stoppen met het ontwikkelen van die auto's?

Er is ook niks Nederlands aan het hele bedrijf he, dus kan begrijpen wanneer je het zou zeggen als ik dit in Nederland wou opstarten en op gang wou brengen maar zoals je zelf al zegt, Nederland is daar niet geschikt voor. Maar denk dat je zelf op jouw beurt geen idee hebt hoe in de wereld cash nog een grote rol speelt. landen in Afrika, Azië, Zuid-Amerika of Mexico waar Cash nog voor 60% gebruikt wordt.

daar is het project meer op gericht op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
dehardstyler schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:15:
[...]

Er zat hier volgens mij best wat volk in Nexo toch?
Zat inderdaad, de meeste zijn volgens mij (hopelijk) al vertrokken met de rente.

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FixDeluxe
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:09:
[...]

Achja, het doet me niet zoveel.
Zou ook wat zijn als ik nu ineens zou denken, misschien gaat het niet werken ;)

Dacht ik gooi het er maar eens in omdat het uiteindelijk een crypto topic is.

Laat ik op mijn beurt maar gewoon hopen dat ik hier na die maandenlange groene kaarsen kan zeggen "ik heb het gezegd" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-09 16:17
Domino schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:55:
[...]

Het is dus een self fulfilling FUD geworden? Overigens heb ik recent geleerd dat er twee soorten BUSD zijn. Paxos BUSD en Binance Pegged BUSD.

BUSD is dus 100% collateralized, de discussie gaat dus over Binance Pegged BUSD.
Nee er is maar 1 soort BUSD, waarvan Paxos de uitgever is, enkel omdat Binance via allerlei chains BUSD daarop aanbiedt locken zij een x miljard bedrag aan BUSD via de Ethereum blockchain 1:1 met toepassing voor op die blockchains (alleen noemen zij die BUSD op die andere chains dus Binance-Peg BUSD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
mannowlahn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:07:
[...]

Ik heb persoonlijk geen interesse in een crypto atm aangezien ik 3 crypto betaal kaarten heb maar je reactie is niet echt nuttig aangezien je alleen over je eigen ervaring praat in Nederland. Mensen in andere landen wonen/leven nu eenmaal anders en daar is het misschien wel nuttig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FixDeluxe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:18:
[...]

Laat ik op mijn beurt maar gewoon hopen dat ik hier na die maandenlange groene kaarsen kan zeggen "ik heb het gezegd" :p
Ik hoop dat het je 1500 lambo's oplevert en dat je mij 1 geeft als teken van goede wil. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:29:
[...]

Ik hoop dat het je 1500 lambo's oplevert en dat je mij 1 geeft als teken van goede wil. d:)b
Dat hoop ik ook, je bent de eerste die er 1 krijgt.
Maar nee ik verwacht niet zulke stijgingen.
Laat ik maar gewoon zeggen dat ik mee ga in de flow van de CEO. rustig het project stap voor stap lanceren zonder de prijs van de token zelf in de gaten te houden of daar waarde aan te hechten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:02
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:29:
[...]

Nee Jaap, je moet wel skin in the game hebben om mee te profiteren.
Have fun staying poor!11!

Maktub

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
FixDeluxe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:16:
[...]
Maar denk dat je zelf op jouw beurt geen idee hebt hoe in de wereld cash nog een grote rol speelt. landen in Afrika, Azië, Zuid-Amerika of Mexico waar Cash nog voor 60% gebruikt wordt.
En tijdens jullie vooronderzoek heb je uiteraard goed naar El Salvador gekeken. Hier staan immers ook atm's. De overheid stimuleert het zelfs. De inwoners krijgen letterlijk gratis geld als ze een account aanmaken. Het percentage mensen onder de bevolking dat hier gebruik van maakt is ontzettend laag. Hoe kijk je hier naar?

Maarja, hier proberen ze het met Bitcoin. Vex heeft natuurlijk veel meer te bieden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

FixDeluxe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:31:
[...]

Dat hoop ik ook, je bent de eerste die er 1 krijgt.
Maar nee ik verwacht niet zulke stijgingen.
Laat ik maar gewoon zeggen dat ik mee ga in de flow van de CEO. rustig het project stap voor stap lanceren zonder de prijs van de token zelf in de gaten te houden of daar waarde aan te hechten.
Dit zou je ook rappend kunnen zeggen op een dikke beat:

Yo!
Ik ga mee in die flow
van die gekke C.E.O
Rustig stap voor stap lanceren
niet speculeren
Istanbul deposits maken
niet te traceren
Hou de token in de gaten
die gaat het maken
dan bedoel ik niet qua prijs
maar wees wel wijs
een token om voor te vechten
maar niet om waarde aan te hechten

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Domino schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:13:
[...]
Ik heb nog een flinke tas NEXO gelocked staan op NEXO, maar dat komt pas in mei vrij, dus kan mij er nu wel druk om maken, maar zie het dan wel. Hopelijk is het dan 3x zoveel waard ipv niets ;)

Waarschijnlijk wel zichtbaar, maar persoonlijk ben ik wel klaar met al die suggestieve verhalen en FUD. Als Gemini/Genesis/Bitvavo/DCG nog een klap krijgen dan is dat volgens mij inmiddels wel ingecalculeerd. Binance heeft de zaakjes op orde, totdat iemand met 100% geverifieerd bewijs komt en het tegendeel wordt bewezen. NEXO zal wel niet zoveel funds meer over hebben, net als YouHodler en anderen. En als ze wel klappen, dan zijn er minder funds in omloop, dat is ook bullish.

De FUD is voorbij, de bullrun kan beginnen en mocht er nog echt belangrijk nieuws komen, dan doen we dat gewoon af als onbelangrijk. We laten ons niet meer tegenhouden, gaan met die geit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
Gelukszoekr schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:35:
[...]

En tijdens jullie vooronderzoek heb je uiteraard goed naar El Salvador gekeken. Hier staan immers ook atm's. De overheid stimuleert het zelfs. De inwoners krijgen letterlijk gratis geld als ze een account aanmaken. Het percentage mensen onder de bevolking dat hier gebruik van maakt is ontzettend laag. Hoe kijk je hier naar?

Maarja, hier proberen ze het met Bitcoin. Vex heeft natuurlijk veel meer te bieden.
Daarom zitten we niet in El Salvador ;)
nee zonder gein, er is wel gekeken naar een juiste startplek waar crypto in zijn algemeen meer geadopteerd is en zijn daarom uitgekomen bij Turkije.
Niemand weet of het gaat werken en al het nieuws is wennen voor mensen zo ook de eerste elektrische auto's of touch screen mobieltjes.

Het is wel tijd nodig dus al duurt het nog 10 jaar.
Enkel denk ik dat contracten met winkelcentra's waar, ook al kopen mensen niks, wel veel exposure is een goede eerste stap is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Taro schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:38:
[...]

De FUD is voorbij, de bullrun kan beginnen en mocht er nog echt belangrijk nieuws komen, dan doen we dat gewoon af als onbelangrijk. We laten ons niet meer tegenhouden, gaan met die geit!
Zet deze maar in de Topic warning.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
timderoos1 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:27:
Ik wil starten met DCA.
Tegelijkertijd wil ik een plan om om te gaan met bepaalde winsten en verliezen. Door bij bv 5% winst iets af te schalen van m'n inleg.

Stel dat ik elke week op een vast moment iets in wil leggen.
En dat ik vlak daarvoor de waarde van m'n portfolio check. Stel dat deze +5% is, en ik b.v. 10% van m'n inleg eraf haal.
Voelt het dan logisch om alsnog m'n DCA plan qua inleg te volgen?

Ik ben benieuwd hoe deze 2 kunnen samengaan :-) Is iemand bereid zijn idee/plan te delen?
In de topicstart staat een mooi voorbeeld van hoe je dit kunt aanvliegen. Dat is echt een must om te lezen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBNFv9N1aqXIDIgVzNci5w30OHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lxjurIV0cL2AgNzJvgXZBytI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online

raq

FixDeluxe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:18:
[...]

Goed dat je je eigen plan trekt en het gaat proberen, van de zijlijn over je usecase heen pissen zijn we goed in en daar moet je niets van aan trekken.
De usecase of adoptie maakt helemaal niet uit of je lambo's gaat verdienen, daar zou ik me niet druk om maken en ook weinig funds in steken. Marketing is alles, de rest doet er niet toe.
Kijk Vet met dat idiote robot filmpje van ze, twee jaar later gingen ze van halve cent naar 25cent, dat is lambo.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FixDeluxe
raq schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:02:
[...]

Goed dat je je eigen plan trekt en het gaat proberen, van de zijlijn over je usecase heen pissen zijn we goed in en daar moet je niets van aan trekken.
De usecase of adoptie maakt helemaal niet uit of je lambo's gaat verdienen, daar zou ik me niet druk om maken en ook weinig funds in steken. Marketing is alles, de rest doet er niet toe.
Kijk Vet met dat idiote robot filmpje van ze, twee jaar later gingen ze van halve cent naar 25cent, dat is lambo.
Dat is het leven sws.
Ben al lang overgestapt naar gewoon "veiligere" aandelen.
Alleen dit is het laatste stukje crypto waar ik op dit moment wel vertrouwen in heb.
Ik verwacht geen rijkdom, ik ga er niet armer van worden. Het concept pakt me en dat is waarom ik er in ben gerold en blijven hangen.

Ik heb daarbij geen reden om niet te geloven waarom het niet iets kan worden.
Ik snap de kritiek ook wel, maar ik denk dat dat teveel gefixeerd is op de use case in het rijke Nederland, dat gaat niet werken nee (nu in ieder geval)

We gaan het meemaken, hoop dat in ieder geval de komende maanden mooie dingen kunnen opleveren en we snel in ieder geval beginnen met naam maken in Istanboel en misschien later nieuwe plekken. ;)

In ieder geval bedankt voor de oprechte mening van iedereen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Kom maar op met het vuurwerk, ik zit er klaar voor!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Nopheros schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:22:
[...]

Ik heb persoonlijk geen interesse in een crypto atm aangezien ik 3 crypto betaal kaarten heb maar je reactie is niet echt nuttig aangezien je alleen over je eigen ervaring praat in Nederland. Mensen in andere landen wonen/leven nu eenmaal anders en daar is het misschien wel nuttig.
Fair enough, misschien nuttig voor andere landen.

Maar dan nog gaan de bellen af. Als je in je product geloofd dan ga je die atms niet verkopen aan particulieren. Vex token is totaal niet nodig maar het gecompliceerd. Alles bij elkaar blijf ik bij mijn standpunt dat alleen de fabrikant hier aan zal verdienen. En wellicht dat deze atms dan in landen waar inflatie 100% per dag doet wel nut hebben. Maar dan rest de vraag, als dat landen zijn waar je flinke inflatie hebt wat moet je dan met die cash. Tegen de tijd dat die atm leeg gehaald wordt is de boel al flink naar beneden. Welke toko gaat die conversie van die cash überhaupt afhandelen.

Ik was idd iets teveel met gestrekt been er in gegaan. Ik trek hem half terug maar zet de tackle nog steeds in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 17:07

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Oh god er zijn nog altijd shillers in de markt. Moet er dan nog meer pijn komen?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
sjorremans schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:15:
Kom maar op met het vuurwerk, ik zit er klaar voor!
ik ook, popcorn...nog 3 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
Het feestje is begonnen!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Laatst online: 20-09 21:04
Damp it lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
6.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
Terwijl CPI 6.5% is.. mooi man! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-10 00:11

NeoflexNL

Forever young

6,5 dus.. geen vuurwerk?

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:30
daling van 7.1 naar 6.5 is best fors. En zoals verwacht, dus dat is m.i. mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Precies in het midden die 6,5%. Mooi die prijsactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Laatst online: 20-09 21:04
keanu_ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:32:
[...]

daling van 7.1 naar 6.5 is best fors. En zoals verwacht, dus dat is m.i. mooi :)
De koers denkt er anders over :+
Zal wel weer een bartje worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Nopheros schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:22:
[...]

3? ik verwacht PLU & Hi

maar je derde? nog CRO? of BNB? :)

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:30
PHPResource schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:33:
[...]

De koers denkt er anders over :+
Zal wel weer een bartje worden
Geduld, er komt altijd eerst een dip :9

Na moment van reflectie van het getal 6.5%, wordt meestal toch gedacht.. toch maar instappen, voordat FOMO toeslaat. Het is immers marktconform en dus in lijn van de FED en afschaling renteverhoging

[ Voor 30% gewijzigd door keanu_ op 12-01-2023 14:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
We gaan in ieder geval de goede kant op. Ik kan mijn 14.1k order wel weghalen. We hebben de bodem gezien. Jammer @Gelukszoekr we zullen hoger moeten inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
zwembroek schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:35:
We gaan in ieder geval de goede kant op. Ik kan mijn 14.1k order wel weghalen. We hebben de bodem gezien. Jammer @Gelukszoekr we zullen hoger moeten inkopen.
Zou het ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
mannowlahn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:19:
[...]

Fair enough, misschien nuttig voor andere landen.

Maar dan nog gaan de bellen af. Als je in je product geloofd dan ga je die atms niet verkopen aan particulieren. Vex token is totaal niet nodig maar het gecompliceerd. Alles bij elkaar blijf ik bij mijn standpunt dat alleen de fabrikant hier aan zal verdienen. En wellicht dat deze atms dan in landen waar inflatie 100% per dag doet wel nut hebben. Maar dan rest de vraag, als dat landen zijn waar je flinke inflatie hebt wat moet je dan met die cash. Tegen de tijd dat die atm leeg gehaald wordt is de boel al flink naar beneden. Welke toko gaat die conversie van die cash überhaupt afhandelen.

Ik was idd iets teveel met gestrekt been er in gegaan. Ik trek hem half terug maar zet de tackle nog steeds in.
de verkoop van de ATM staat los van de token als crypto in dat opzicht. Het bedrijf Velorex verkoopt de ATM, die haalt zijn/haar winst uit de verkoop van de ATM en niet uit transacties. de bedoeling daarbij om VEX als token interessant genoeg te maken om het ook daadwerkelijk te kopen en te gebruiken. nu is dat nog niet veel inderdaad, je koopt er geen koffie mee. maar de bedoeling is wel dat dat straks mogelijk in eenzelfde winkelcentrum als de ATM kan.

Lang niet alle landen hebben hier baat bij inderdaad. maar zolang cash in een groot gedeelte van de wereld nog wel een grote rol speelt zal Velorex daar purpose en toekomst in zien. daarbij is elke owner van een ATM zelf verantwoordelijk voor zowel de cash als vex die het zou moeten kunnen uitgeven.

Als je bang bent dat je valuta of vex zelf te veel gaan fluctueren raad ik je ook zeker niet aan een ATM aan te schaffen. maar genoeg landen waar de landen enigszins stabiel zijn en dan nog heb je alles in eigen beheer.

Wat Velorex betreft stop je er geen cash of VEX in, dan wordt die enkel inactief :x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Denk het wel. Niet dat ik er nu in fomo maar de bodem hebben we al gezien.

6,5% verwacht is 6,5% en Core is 5,7%, verwacht 5,7%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Dat is wel mooi om te zien: "Het is 6,5%! Oh, is dat positief of negatief? Mjah, ik vind het wel positief! Mhm, gemiddeld! Moet ik kopen of verkopen?"

Ondertussen dikke wicks gaande door allemaal mensen die ook niet weten of het positief of negatief is voor de Bitcoin koers, 20 minuten later zijn we het alweer vergeten.

Ik heb in de rode wick weer wat gekocht, we zien het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
Kol Nedra schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:33:
[...]

3? ik verwacht PLU & Hi

maar je derde? nog CRO? of BNB? :)
Binance, Crypto.com en PLU inderdaad. Ik heb de eerste 2 al een tijdje niet gebruikt maar ik neem aan dat ze nog steeds werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
keanu_ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:32:
[...]

Maar nog steeds dik boven de door de fed gehanteerde 2%. Dus Powel blijft doorgaan: whatever it takes. Het onbegrensde enthousiasme voor: ha tijd voor QE! moet nog uit de markt geduwd worden.

Maar hey zie het als een verlate Santa rally. Hij is er dan toch nog gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
zwembroek schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:39:
[...]

Denk het wel. Niet dat ik er nu in fomo maar de bodem hebben we al gezien.

6,5% verwacht is 6,5% en Core is 6.0%, verwacht 6.1%.
Ja, dat klinkt wel positief hè. Ik zal in elk geval m'n goud maar weer verkopen. Daar pak ik tenminste nog een paar procent op. Dan is het tenminste weer beschikbaar.

Wel jammer als we de bodem gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-10 10:37
Taro schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:40:
Dat is wel mooi om te zien: "Het is 6,5%! Oh, is dat positief of negatief? Mjah, ik vind het wel positief! Mhm, gemiddeld! Moet ik kopen of verkopen?"

Ondertussen dikke wicks gaande door allemaal mensen die ook niet weten of het positief of negatief is voor de Bitcoin koers, 20 minuten later zijn we het alweer vergeten.

Ik heb in de rode wick weer wat gekocht, we zien het wel.
Idd, wie vuurwerk zoekt. Hier is het te vinden: https://charts.aggr.trade/yi1n
Pagina: 1 ... 173 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen, hypotheken, energierekeningen, airco's en warmtepompen zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!