Jongens/meiden/apaches, als de banken proberen de FUD aan te wakkeren nemen ze crypto dus wel serieus als bedreiging (en dat zie ik als iets inhoudelijk positiefs voor crypto). Mijn ouwe pa zei, toen hij onlangs vertelde dat hij en mijn moedertje teveel fiat hebben geaccumuleerd, en mij en mijn vriendin wat willen gaan schenken, "als je het maar niet in crypto steekt" (echt, normaal zegt of weet ie echt niets over financiën of investeringen, maar ineens zei hij dit, alsof ie hier mee leest..). De banken proberen crypto, nu de boel lekker laag staan, nog wat extra negatief in de schijnwerpers te zetten. Prima, als de Henk & Ingrids (en mijn pa & ma) overtuigd zijn en hun geld eruit trekken of mensen afraden er iets mee te doen, komt de bodem dichterbij (eventueel omvallende exchanges en vallende kernbommen daargelaten) en als wij er dan allemaal weer tot onze nek in zitten en de boel begint te stijgen, zitten wij perfect in positie voor als FOMO toeslaat en Henk & Ingrid weer als een malle hun hele pensioen erin kieperen.
Dus ik ga dat geld van mijn ouders wel netjes op de spaarrekening zetten of op een veiligere/traditionelere manier ergens in steken, want ik houd er niet van om bij zoiets zo'n verzoek meteen overboord te kieperen en ik wil die discussie over crypto ook niet met ze voeren. Met dat extra bedrag hebben we wel weer wat ruimte op diezelfde rekening om wat van ons eigen geld in crypto te stoppen.
Ik denk aan een DCA traject van maarliefst 3 zeer onregelmatige investeringen van verschillende grootte, gebaseerd op pure emotie met betrekking tot het marktsentiment, zoals DCA bedoeld is.