• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Zo.. ik heb weer een Motorola :)

Voor 675 euro kon ik het niet laten liggen! Zijn er nog tips voor screen protectors? Bij voorkeur van glas?

Standaard protector zit er nog op, maar die voelt zoals bekend erg stroef aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 12:56
Knamix schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:37:

Voor 675 euro kon ik het niet laten liggen! Zijn er nog tips voor screen protectors? Bij voorkeur van glas?

Proficiat met je nieuwe aanwinst en welkom! *O*
Mooie prijs voor de Ultra.

Ik gebruik geen screenprotector, ben gewoon een beetje voorzichtig en nog niets te merken.
Maar er zullen ongetwijfeld mede-forum gebruikers zijn die het wel gebruiken en je tips kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiezeman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 20:15

Ik heb deze gebruikt:
https://www.gsmpunt.nl/sc...l-cover-3d-tempered-glass

Zoals je kunt zien is dat er eentje met een zwart randje rondom en hoewel ik dat niet echt merkte, lever je daarmee wel wat schermoppervlakte in. Belangrijker vond ik dat de aanraakgevoeligheid aan de randen nogal verslechterde. Wanneer je bijvoorbeeld een slider onderaan hebt staan om in fullscreen vooruit te spoelen, wilde dat gewoon niet.

Ik kon geen alternatieven vinden zonder zo'n randje en ben benieuwd of iemand goede ervaringen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27

13art

Moderator Mobile

Mijn advies zou zijn de standaard screenprotector er op te laten zitten. Het stroeve wordt met de tijd minder plus het went vanzelf. Althans dat is mijn ervaring.

Ik ben, denk ik, weer wat verder gekomen met het uitzoeken waar de drain bij mij vandaan komt. Na het installeren van Better Battery Stats, zag ik dat com.google.android.gms goed was voor 1,6/min alarmeringen waarvan de meeste weer met locatie services te maken hadden. Met een beetje googlen kom je allerlei verschillende mogelijke oplossingen tegen. De meeste zijn niet uitvoerbaar aangezien ik mijn toestel niet geroot heb maar één mogelijke verklaring die ik tegenkwam was dat door het uitzetten van de locatiegeschiedenis er een soort van loop kan ontstaan waardoor er continue om een locatie gevraagd wordt, die wordt niet verkregen, wordt het weer opnieuw geprobeerd, ed wat dus kan resulteren in veel korte momenten waarop het toestel wakker wordt en er dus een drain ontstaat. Kortom, ik heb de locatiegeschiedenis maar weer even aan gezet. Daarnaast heb ik nog maar weer eens de cache van de Play store en Play services geleegd. Ook heb ik de automatische app update van de Play store even uit gezet. Zowaar lijkt het er op dat mijn toestel nu weer rustig in een diepe slaap gaat (waar eerder de diepe slaap ongeveer gelijk was aan de tijd dat het toestel wakker was met het scherm uit).

Nu eens zien of dit de komende tijd een blijven oplossing blijft. Zo ja, dan de de automatische Play Store app updates weer aanzetten en zien wat dat doet.

Overigens, na de factory reset van een tijdje geleden, lijkt de weergave van de accu ook verbeterd te zijn. Ik heb geen onmogelijke lange 100% vol medling meer gezien sindsdien.

[ Voor 61% gewijzigd door 13art op 30-12-2022 16:20 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
tiezeman schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:45:
[...]

Ik heb deze gebruikt:
https://www.gsmpunt.nl/sc...l-cover-3d-tempered-glass

Zoals je kunt zien is dat er eentje met een zwart randje rondom en hoewel ik dat niet echt merkte, lever je daarmee wel wat schermoppervlakte in. Belangrijker vond ik dat de aanraakgevoeligheid aan de randen nogal verslechterde. Wanneer je bijvoorbeeld een slider onderaan hebt staan om in fullscreen vooruit te spoelen, wilde dat gewoon niet.

Ik kon geen alternatieven vinden zonder zo'n randje en ben benieuwd of iemand goede ervaringen heeft.
Is dit er eentje waarbij je allemaal puntjes op het scherm heb voor aanraakgevoeligheid?

Ik had ook zo iets, maar de touch was toch wel erg verslechterd en moest harder drukken dan normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiezeman
Knamix schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:15:
[...]

Is dit er eentje waarbij je allemaal puntjes op het scherm heb voor aanraakgevoeligheid?

Ik had ook zo iets, maar de touch was toch wel erg verslechterd en moest harder drukken dan normaal
Ja, dat klopt; ik zag ze wel aardig in het juiste licht. Aanraken moest vooral aan de randen bij mij erg hard; uiteindelijk dus zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

ArcticWolf schreef op woensdag 21 december 2022 @ 08:23:

[...]

Ik heb zelf de Fusion (is geen apart topic van)

13art schreef op woensdag 21 december 2022 @ 08:26:
[...]

Fixed ;) d:)b
Mag de Neo ook meedoen hier? ;)

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
pafdaddy schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 07:29:
[...]

Mag de Neo ook meedoen hier? ;)
Ach wel ja, aangezien de edge 30 serie bij lange na nog niet de populariteit geniet van de Samsung toestellen kunnen we beter één gezamenlijk topic maken dan van elk toestel een apart topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
13art schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:04:
[...]

Mijn advies zou zijn de standaard screenprotector er op te laten zitten. Het stroeve wordt met de tijd minder plus het went vanzelf. Althans dat is mijn ervaring.

Ik ben, denk ik, weer wat verder gekomen met het uitzoeken waar de drain bij mij vandaan komt. Na het installeren van Better Battery Stats, zag ik dat com.google.android.gms goed was voor 1,6/min alarmeringen waarvan de meeste weer met locatie services te maken hadden. Met een beetje googlen kom je allerlei verschillende mogelijke oplossingen tegen. De meeste zijn niet uitvoerbaar aangezien ik mijn toestel niet geroot heb maar één mogelijke verklaring die ik tegenkwam was dat door het uitzetten van de locatiegeschiedenis er een soort van loop kan ontstaan waardoor er continue om een locatie gevraagd wordt, die wordt niet verkregen, wordt het weer opnieuw geprobeerd, ed wat dus kan resulteren in veel korte momenten waarop het toestel wakker wordt en er dus een drain ontstaat. Kortom, ik heb de locatiegeschiedenis maar weer even aan gezet. Daarnaast heb ik nog maar weer eens de cache van de Play store en Play services geleegd. Ook heb ik de automatische app update van de Play store even uit gezet. Zowaar lijkt het er op dat mijn toestel nu weer rustig in een diepe slaap gaat (waar eerder de diepe slaap ongeveer gelijk was aan de tijd dat het toestel wakker was met het scherm uit).

Nu eens zien of dit de komende tijd een blijven oplossing blijft. Zo ja, dan de de automatische Play Store app updates weer aanzetten en zien wat dat doet.

Overigens, na de factory reset van een tijdje geleden, lijkt de weergave van de accu ook verbeterd te zijn. Ik heb geen onmogelijke lange 100% vol medling meer gezien sindsdien.
Zo heb ik hem van in begin ook ingesteld.
Mijn excuses, we hebben het er nooit over gehad en ik heb er zelf nooit aan gedacht over de locatie geschiedenis 8)7
Mijn playstore blijft op manueel dus helemaal dicht tot ik hem aanklik.
Maar wel een serieuze digging dat je gedaan hebt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Er komt juist een update binnen met security update van 1 december op de Ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
LeStef schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:59:
Ah ja, ik zie hem nu (even handmatig gecontroleerd) ook bij mij staan. Hij had hem al gedownload blijkbaar dus hoefde alleen nog even te herstarten.

Heb de slimme update aanstaan dus daarom denk ik geen melding gekregen. Hij zou hem sowieso zelf geïnstalleerd hebben ergens vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Vandaag de Xiaomi 12T Pro binnen gekregen om te testen. Omdat dit beide dezelfde main camera hebben leek het me grappig om ze eens te testen (en kijken of de Motorola/Xiaomi betere plaatjes schiet)

Korte samenvatting van beide toestellen:

Xiaomi = + / Motorola = - / + - is vergelijkbaar

+ Beter speakers (betere kwaliteit)
+ Plat scherm
+ Scherm (iets hogere resolutie is goed merkbaar)
+ Accuduur is iets beter
+ Main camera schiet betere plaatjes
+ Goedwerkende auto helderheid

+ - MIUI ziet er gelikt uit, maar kan ook irritant zijn
+ - oplaadsnelheid

- feel in de hand is beter (afgerond)
- voelt meer premium aan
- betere kwaliteit via BT oortjes
- betere secundaire cameras
- betere koeling bij games
- gestures met de Motorola is veel fijner

Hier dan de fotos en aan jullie de keus welke jullie mooier vinden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGRjHGqHCN1I-MXawvUibUvPxgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1mAsyF5QlmQ6Ylncy48iF1Z3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wj8eLV9Z5XUveE7hHTXag5LdRVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdUOudbiHOX9eCVGDtMlUmGN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjEUPEjUgqUiGwBQYI0hx5PC1JA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dxFgh7KYOFA6pXE87LL8NPMx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZ7Y4wGY7X1olkPt-jVdFvbIXps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bxq4KBZxHZRnHPcqBovyLL3X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYnx6ywxlx7J9gg8KsfnCeRKE64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oRbK9yMwB42W2LAfUv1vGQzv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ua3Tv4uLNFzNjYXrxHSq5sMV2E8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGtyNjQ9n0NSt0r7zlkcgYwK.jpg?f=fotoalbum_large

P.S. de donkere fotos zijn realistischer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik geef mijn pogingen om te pin pointen waar de drain vandaan komt op. Vannacht was het weer zover. Ik denk na de update.
Wat opvalt is dat de telefoon ook regelmatig de melding geeft dat een backup niet gelukt is omdat de telefoon gebruikt werd. Nou ja 's nachts gebruik ik hem niet dus moeten er andere processen zijn die de telefoon bezig houden.

Wissen van de cache van de Play Store en Play Services gevolgd door een reboot lijkt een tijdelijke oplossing dus dan doe ik dat maar eens in de zoveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Knamix schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:14:
Vandaag de Xiaomi 12T Pro binnen gekregen om te testen. Omdat dit beide dezelfde main camera hebben leek het me grappig om ze eens te testen (en kijken of de Motorola/Xiaomi betere plaatjes schiet)

Korte samenvatting van beide toestellen:

Xiaomi = + / Motorola = - / + - is vergelijkbaar

+ Beter speakers (betere kwaliteit)
+ Plat scherm
+ Scherm (iets hogere resolutie is goed merkbaar)
+ Accuduur is iets beter
+ Main camera schiet betere plaatjes
+ Goedwerkende auto helderheid

+ - MIUI ziet er gelikt uit, maar kan ook irritant zijn
+ - oplaadsnelheid

- feel in de hand is beter (afgerond)
- voelt meer premium aan
- betere kwaliteit via BT oortjes
- betere secundaire cameras
- betere koeling bij games
- gestures met de Motorola is veel fijner

Hier dan de fotos en aan jullie de keus welke jullie mooier vinden :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

P.S. de donkere fotos zijn realistischer
Dank voor de vergelijking. Er is één ding wat me net name weg houdt van Xiaomi en dat is hun integratie van 'Niet storen'. Ook al staat niet storen aan dan nog komen notificaties van contacten binnen. Op zijn minst van de favoriete contacten. Dat is voor mij echt een no go aangezien ik niet storen altijd 's nachts gebruik maar dan geen notificaties wil horen maar wel dat mijn favoriete contacten doorkomen wanneer ze bellen in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Motorola NL schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:39:
[...]

Betreft updates:

Wij communiceren al onze updates via MijnMoto.nl - Software-updates en sturen verschillende media een maandelijkse update van alle toestellen die wij hebben voorzien van een update/upgrade.
Jammer, maar deze blog klopt dus helaas niet. De Ultra staat er nog op security update 1 okt. en de Neo heeft in de praktijk 1 nov. als laatste update en niet 1 dec.

[ Voor 93% gewijzigd door pafdaddy op 04-01-2023 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
.

[ Voor 132% gewijzigd door pafdaddy op 04-01-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Terugkomend op de vergelijkingsfotos:

De warmere/donkere foto's zijn van de Xiaomi en de scherpere zoom camera is van de Motorola (Xiaomi is een digitale crop van de 200 megapixel main lens).

Wel moet ik zeggen dat de Xiaomi beduidend betere foto's maakt dan de Motorola met de standaard lens. Waar de Motorola vrij koel kan overkomen kwa kleur is de Xiaomi warmer (algemeen bekend dat een warmere foto er gelikter uit ziet).

Ook zie ik dat de Motorola erg veel sharpening toepast op de foto's. Als je gaat inzoomen op de foto van mijn kat is het erg duidelijk (ook de foto van de kerstboom).

Nachtfotografie is op de Xiaomi vele malen beter!

@Motorola NL wanneer kunnen wij een camera update verwachten? Zoals te zien op een eerdere post van mij schiet de Xiaomi beduidend en mooiere foto's. Aangezien dit om dezelfde lenzen gaat kan het niet anders zijn dat dit softwarematig op te lossen is.

Nachtfoto om dezelfde tijdstip (alleen 10 meter verder):

Xiaomi:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCDATYwhQ7lhXFKVvG-LIim9DFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AN4NklXQjr23N5Pi66ANg5bk.jpg?f=fotoalbum_large

Motorola:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mG2YV9al5v8EsvfmdHRou-zJx3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOEND1RdENTVyoRKS0Ud2IQE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Via instellingen gecheckt? Heb het net ook gedaan, maar ik zit nog op oktober (er zijn ook geen nieuwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 14:11
Knamix schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:24:
[...]

Via instellingen gecheckt? Heb het net ook gedaan, maar ik zit nog op oktober (er zijn ook geen nieuwe)
Jawel, er is een nieuwe update maar ook bij mij duurt het blijkbaar altijd enkele dagen voordat ie zichtbaar is in de Instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Knamix schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:48:
Terugkomend op de vergelijkingsfotos:

De warmere/donkere foto's zijn van de Xiaomi en de scherpere zoom camera is van de Motorola (Xiaomi is een digitale crop van de 200 megapixel main lens).

Wel moet ik zeggen dat de Xiaomi beduidend betere foto's maakt dan de Motorola met de standaard lens. Waar de Motorola vrij koel kan overkomen kwa kleur is de Xiaomi warmer (algemeen bekend dat een warmere foto er gelikter uit ziet).

Ook zie ik dat de Motorola erg veel sharpening toepast op de foto's. Als je gaat inzoomen op de foto van mijn kat is het erg duidelijk (ook de foto van de kerstboom).

Nachtfotografie is op de Xiaomi vele malen beter!

@Motorola NL wanneer kunnen wij een camera update verwachten? Zoals te zien op een eerdere post van mij schiet de Xiaomi beduidend en mooiere foto's. Aangezien dit om dezelfde lenzen gaat kan het niet anders zijn dat dit softwarematig op te lossen is.

Nachtfoto om dezelfde tijdstip (alleen 10 meter verder):

Xiaomi:

[Afbeelding]

Motorola:

[Afbeelding]
Die nachtmode is echt niet goed van de Motorola, heb hetzelfde probleem op m'n Fusion. Gebruik daarom zelf altijd de Pro mode, want die verandert niet automatisch instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Zojuist een Telegram groep gevonden met 500 gebruikers (Motorola Edge 30 Ultra)

Mocht iemand willen joinen... Stuur dan even een PB :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motorola NL
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14-09-2023

Motorola NL

Bedrijfsaccount Motorola
Knamix schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:48:

De vraag staat uit, ik kom hier hopelijk snel op terug.
pafdaddy schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:11:

Jammer, maar deze blog klopt dus helaas niet. De Ultra staat er nog op security update 1 okt. en de Neo heeft in de praktijk 1 nov. als laatste update en niet 1 dec.
Het is niet dat het blog niet klopt, maar soms loopt het handmatig aanpassen van het blog iets achter op de realiteit. En soms staat er op het blog dat er een nieuwe software is, die ook feitelijk uitgebracht is, maar nog niet voor iedereen. Zodra wij (en volgens mij doet elke fabrikant dat) een software vrijgeven, krijgt eerst een klein percentage van de toestellen de update, gevolgd door een steeds groter deel.

[ Voor 45% gewijzigd door Motorola NL op 05-01-2023 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Motorola NL schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:49:
[...]

De vraag staat uit, ik kom hier hopelijk snel op terug.

[...]

Het is niet dat het blog niet klopt, maar soms loopt het handmatig aanpassen van het blog iets achter op de realiteit. En soms staat er op het blog dat er een nieuwe software is, die ook feitelijk uitgebracht is, maar nog niet voor iedereen. Zodra wij (en volgens mij doet elke fabrikant dat) een software vrijgeven, krijgt eerst een klein percentage van de toestellen de update, gevolgd door een steeds groter deel.
Dankjewel! Misschien ook goed om na te vragen hoe het zit met de automatische helderheid. Dit is sinds de Edge 30 pro al een probleem dat dit niet goed werkt en hetzelfde geldt voor de ultra.

Dat heeft meer prio voor mij persoonlijk dan de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mijn verbruik door de nacht heen lijkt weer te normaliseren. Veel deep sleep en een verbruik van 0,7% per uur. Enige wat ik gisteren heb veranderd is (tegen alle accu besparende adviezen in) wifi scannen aangezet. Dit omdat locatiebepaling via deze weg minder energie kost van via gps. Eens zien of het idle verbruik nu goed blijft.

Edit:
En afgelopen nacht weer verder gezakt naar 0,5% per uur.

Edit 2: de afgelopen nachten was het weer mis. Laatste nacht iets van 1,6% per uur.

[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 09-01-2023 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Keek toevallig naar m'n uptime van m'n Fusion en die staat op een dikke 988 uur zonder restart. Begin nu pas een beetje performance degradatie te merken.
Heb duurdere telefoons gehad die ik vaker moest herstarten vanwege performance degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ik verlies per nacht ongeveer 5-6 procent aan accu.

Gisteren voor de gein eens even vliegtuigmodus aangezet en ik verloor niks.

Kan ik nog iets doen om het verbruik van wifi/4g omlaag te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
13art schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:58:
Mijn verbruik door de nacht heen lijkt weer te normaliseren. Veel deep sleep en een verbruik van 0,7% per uur. Enige wat ik gisteren heb veranderd is (tegen alle accu besparende adviezen in) wifi scannen aangezet. Dit omdat locatiebepaling via deze weg minder energie kost van via gps. Eens zien of het idle verbruik nu goed blijft.

Edit:
En afgelopen nacht weer verder gezakt naar 0,5% per uur.

Edit 2: de afgelopen nachten was het weer mis. Laatste nacht iets van 1,6% per uur.
Dat is toch speciaal dat elk toestel een eigen leven leidt.
Ok niet iedereen heeft de zelfde apps.

Maar ik verlies per nacht 0 tot 4%.
Een keer of twee per maand doet hij ineens 15% op een nacht. 8)7

Zou het aan de interne software liggen of aan de ontvangst? Echt geen idee meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
LeStef schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:32:
[...]

Dat is toch speciaal dat elk toestel een eigen leven leidt.
Ok niet iedereen heeft de zelfde apps.

Maar ik verlies per nacht 0 tot 4%.
Een keer of twee per maand doet hij ineens 15% op een nacht. 8)7

Zou het aan de interne software liggen of aan de ontvangst? Echt geen idee meer.
Ik heb ook werkelijk geen idee. Ontvangst lijkt het me niet aan te kunnen liggen aangezien de zendmast van Vodafone hier vrij dicht in de buurt staat (kan ik zowat zien vanuit mijn slaapkamer).

Het moet wel bijna een app zijn die er voor zorgt dat het verbruik hoger ligt. Anderzijds komt er geen duidelijke app naar voren bij de verbruiksgegevens. Wel zie ik dat mijn telefoon door de nacht heen regelmatig actief is. Maar waar dit vandaan komt is me dus onbekend. Het lijkt dus iets gecompliceerder te liggen dan alleen één app.

Ik heb me ook wel eens afgevraagd of er wellicht een vertekend beeld is door, het toch wat vreemde, accu verbruikweergave van de Moto. Anderzijds, in het begin waren er wel de nodige dagen en nachten waarop het verbruik gedurende de nacht gewoon goed was.

Als ik een startpunt moet aanwijzen is dat geweest nadat er ergens (vermoedelijke de Play services) een fout was ontstaan waarna er continue een gps verbinding open bleef staan (ik weet in ieder geval van één iemand met een Nothing Phone) die van datzelfde probleem ook last had. Na het handmatig updaten van de Play Services was het probleem met de GPS opgelost, echter is rond die tijd ook het verbruik van de telefoon ook toegenomen.

Kortom het zal wel een app zijn in combinatie met de Play Services o.i.d. dus wie weet in de toekomst na wat updates gaat het ook weer over. Geen idee. Hoe dan ook red ik het nog altijd makkelijk door de dag heen met deze telefoon dus probeer ik me er maar niet teveeel meer mee bezig te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 09-01-2023 18:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeStef
Klopt niet te pinpointen maar zoals je zegt is de batterij sowieso een beest, ik doe nu ( minder tijd tot geen tijd om te gamen) en op het einde van de dag heb ik nog 65% over. Ik doe er nu 2 dagen mee, tegen het einde van dag 2 heb ik +-20/25% over.
Dus op zich één van de beste toestellen op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 12:04
Iemand anders die soms gps problemen heeft in maps? Ik verlies mijn fix in de auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
blinded schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:22:
Iemand anders die soms gps problemen heeft in maps? Ik verlies mijn fix in de auto
Had ik in het begin wat moeite mee. Duurde een tijd voordat er een goede fix was. Met Waze echter geen problemen. Dus die gebruik ik nu voor navigatie ipv Maps.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 12-01-2023 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Hoe zorg je ervoor dat bellen een ringtone geeft maar notifications niet trillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kan volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58
blinded schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:22:
Dit probleem had ik ook bij mijn OnePlus 7t en komt ook nu weer voor bij mijn moto, lijkt eerder iets vanuit maps zelf te komen.
Soms rij ik ineens achteruit volgens maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Motorola NL schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:49:

[...]

OK, begrijp ik, maar wat is de tijdspanne dat alle toestellen de update ontvangen? De laatste update is nu ongeveer 3 weken oud, maar komt nog niet binnen bij mijn Edge 30 Neo.

[ Voor 1% gewijzigd door pafdaddy op 20-01-2023 05:52 . Reden: model toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeStef
We zouden misschien beter ons toestel er bij vermelden als we iets posten, want er zijn verschillende 30's en Edge's in het gamma. Is maar een idee :?

[ Voor 4% gewijzigd door LeStef op 16-01-2023 08:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bij mij (Fusion) loopt sinds een paar dagen de batterij ook veel sneller leeg dan ik gewend ben terwijl ik juist wat apps eraf heb gegooid.
Zag wel wat Google updates langskomen laatst... maar goed heb ook al 1225 uur niet opnieuw opgestart, dus dat misschien ook maar eens doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Hier ook met de Ultra, veel google updates gehad. Toch even herstarten want heeft me deze nacht 13% afgesnoept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Nu een maandje verder met de Motorola en het is en blijft een fijn toestel.

Het enige wat mij nog een beetje irriteert is de automatische brightness wat bij een witte pagina opeens ophoog schiet.

Is dit een hardware probleem of met software op te lossen? De oudere Motorola 30 series hebben dit probleem ook en dat zijn toestellen van bijna een jaar oud.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Sowieso gok ik op een software issue maar doen er niet veel aan. Of ze hebben nog niet gevonden hoe? lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
LeStef schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:38:
Hier ook met de Ultra, veel google updates gehad. Toch even herstarten want heeft me deze nacht 13% afgesnoept.
Grappig, bij mij de afgelopen twee nachten juist maar 4% waar het eerder rond de 13 kon zitten. (Ultra)

Moet wel zeggen dat ik de eerste nacht 's avonds nog de cache van Play Store en Play Services had gewist en de afgelopen nacht Bluetooth had uitgezet. Komende nacht wilde ik eens kijken wat er gebeurt als ik niks anders doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZixyYKM3QRd5shmH7PYGmxyBr68=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M5H46knr5qZNZQB8gz4u8utM.png?f=fotoalbum_large
Gisteren de Ultra herstart omdat hij vorige nacht 13% had afgesnoept, deze nacht 0%.
Toestel blijft me verrassen.
Ik kon ook niet pinpointen waarom hij 13% had verbruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
LeStef schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:04:
[Afbeelding]
Gisteren de Ultra herstart omdat hij vorige nacht 13% had afgesnoept, deze nacht 0%.
Toestel blijft me verrassen.
Ik kon ook niet pinpointen waarom hij 13% had verbruikt.
Die nul procent is en blijft lariekoek. Ergens richting de 100% gaat er iets mis met de accu weergave. Vannacht nog eens kijken wanneer de teller niet op 100% staat. Al verwacht ik dat je gewoon weer laag uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Klopt super onzin, kijk eens.....
Heb je berichtje nu pas gezien, zal dit vanavond doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGFAdFWMsZGwhoVqDDRS9yvDwj4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iakWi7EqPXMGjaETjmwc7YaJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Ondanks dat de batterij in het algemeen een beest is klopt de batterij weergave gewoon niet en toont de Ultra gewoon dingen die technisch onmogelijk zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tobCvy9as_cUNaMjpS6L7wTCAw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3BlAN1ZE9GX60zXLhfGYNkd3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Het probleem met de accu reading zit dus duidelijk tussen de 100 en 90%.
Soms blijft hij eeuwig ( 1 tot 9h) op 100% met soms zelfs 1h SOT en standby om vervolgens heel snel te dalen naar waarden Tussen 90 en 95%.
Er valt ook niet meteen iets te pinpointen of scenario's te recreëren.
De rest van de accu reading is volgens mij wel accuraat.

Als ik mijn toestel niet 1 keer per week herstart eet het toestel zonder enige verklaarbare reden tot wel 14% op één nacht (+-8h).

Op zich allemaal geen dealbreak omdat de accu wel zeer lang meegaat met sot boven de 8h heavy use.

Het enige waar ik mij soms een beetje erger is aan de automatische helderheid, deze is zeer agressief afgesteld. Iets wat Motorola al lang afweet en niet enkel over dit toestel (30 Ultra). Maar ook vorige generaties.

Ik ben benieuwd naar toekomstige updates en A13.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Wat betreft het updatebeleid, voor mijn Edge 30 Neo is al een maand de versie met Android security van 1 december 2022 uitgegeven, maar ik krijg hem maar niet binnen.

Frappant is ook dat de updatepagina in de blog verdwenen is, maar hier is het overzicht nog wel te bekijken.

Waar ik overigens wél blij van word is de stand-by tijd van mijn telefoon. Ik ben veelal een lichte gebruiker en dan gaat het toestel makkelijk meer dan een een week mee op een acculading.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWVQLbCCkkYg_prK9z5986vdsNQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MWqRU1RBKnFpSvQsoBeEcbRd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Het zou best eens kunnen dat de update met security 1 december iets niet goed deed op jouw toestel en ze die update hebben stop gezet.
Heb je manueel al getest?
Ik blijf er bij dat Motorola niet transparant genoeg is naar de gebruiker toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ik irriteer me er telkens meer aan dat de auto brightness te scherp staat afgesteld en is hopelijk geen issue met de sensor zelf. Elke keer als ik naar een wit scherm kijk gaat mijn helderheid naar 80% waardoor mijn ogen er bijna uit branden 8)

@Motorola NL Is hier al meer over bekend? Dit is een terugkerend probleem en is zelfs bij oudere Motorola toestellen aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
LeStef schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:01:
Het zou best eens kunnen dat de update met security 1 december iets niet goed deed op jouw toestel en ze die update hebben stop gezet.
Heb je manueel al getest?
Ik blijf er bij dat Motorola niet transparant genoeg is naar de gebruiker toe.
De update staat hier nog steeds vermeld, dus lijkt me niet teruggetrokken. Aan de andere kant, gezien de transparantie van Motorola, weet je het nooit zeker.

Motorola NL schittert de laatste 3 weken (-1 dag) ook door afwezigheid.

Ik check regelmatig zelf of er een update is ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Niet veel aan te doen dan wachten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorola NL
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14-09-2023

Motorola NL

Bedrijfsaccount Motorola
@pafdaddy, kan je mij jouw serienummer via een DM sturen? De update is sinds 27 december live en volgens onze gegevens zijn er geen problemen bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Motorola NL schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:43:
@pafdaddy, kan je mij jouw serienummer via een DM sturen? De update is sinds 27 december live en volgens onze gegevens zijn er geen problemen bekend.
DM verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Heb je al meer nieuws gehad of niets meer van gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Motorola NL heeft de vraag intern uitgezet. Daarna nog niets gehoord.

[ Voor 66% gewijzigd door pafdaddy op 27-01-2023 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Ik heb onderstaande reactie gekregen.

Alle toestellen in onze G-serie en Edge-serie krijgen om de maand beveiligingsupdates, zo ook jouw Edge 30 Neo. Echter zijn er ook bepaalde modellen die door onze B2B-afdeling worden verkocht aan bedrijven, die met maandelijkse updates worden verkocht.

Voor de Edge 30 Neo is er ook zo'n B2B model en die toestellen hebben de december update gekregen. De consumentenmodellen draaien op dit moment nog november update. Het klopt dus helaas dat jouw toestel de december patch nog niet heeft.

Voor jouw model zijn we wel bezig met de januari update en die verwachten we maandag vrij te kunnen geven.

Duidelijk verhaal en met een twee of drie maandelijkse update kan ik ook prima leven. Het overzicht bij Motorola is inmiddels ook aangepast trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
Hier nog altijd problemen met GPS in combinatie met Android Auto en Google maps. Iemand toevallig een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Dennepen schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:17:
Hier nog altijd problemen met GPS in combinatie met Android Auto en Google maps. Iemand toevallig een oplossing voor dit probleem?
Zelfde probleem, het compas is volgens mij ook het Noorden kwijt. Letterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Maps doet sowieso vreemd, ook met het geluid. 'Vroegah' kreeg ik de navigatie instructies nog wel over de speaker, maar dat lijkt niet meer te werken. Of de optie 'geluid over bluetooth' nou aan of uit staat, het geluid gaat altijd over bluetooth wanneer de telefoon verbonden is met de cartkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik zit sinds eergisteren op security patch januari 2023 met m'n Fusion, verder geen updates.

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 29-01-2023 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Mijn 30 Ultra verbruikt al een week extreem veel batterij. 21% in een nacht. Tijdens gebruik gaat hij ook snel naar beneden. Geen nieuwe apps geïnstalleerd ofzo. Gewoon uit zichzelf, paar keer herstart maar maakt niet veel uit. Batterij stats geeft ook niets bijzonders.... Ik blijf zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LeStef schreef op zondag 29 januari 2023 @ 12:35:
Mijn 30 Ultra verbruikt al een week extreem veel batterij. 21% in een nacht. Tijdens gebruik gaat hij ook snel naar beneden. Geen nieuwe apps geïnstalleerd ofzo. Gewoon uit zichzelf, paar keer herstart maar maakt niet veel uit. Batterij stats geeft ook niets bijzonders.... Ik blijf zoeken.
Geen dating apps geïnstalleerd? Zijn er een paar die zuipen batterij omdat ze constant de GPS opvragen, maar dat is niet te zien in de stats.

En anders heb je ergens een app / instelling die het toestel constant wakker houdt in plaats van dat de cores afschalen. Ook lastig te vinden omdat het niet als "fout" wordt gezien.

Je hebt niet toevallig always on display aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
LeStef schreef op zondag 29 januari 2023 @ 12:35:
Ik volg dit al een paar weken op en het valt me ook op. Vannacht maar liefst 18% naar beneden op ong 7 uren tijd. Dat kan toch niet normaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
ArcticWolf schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:23:
[...]

Geen dating apps geïnstalleerd? Zijn er een paar die zuipen batterij omdat ze constant de GPS opvragen, maar dat is niet te zien in de stats.

En anders heb je ergens een app / instelling die het toestel constant wakker houdt in plaats van dat de cores afschalen. Ook lastig te vinden omdat het niet als "fout" wordt gezien.

Je hebt niet toevallig always on display aan?
Neen, geen enkele app geïnstalleerd behalve de apps die er van in begin op werden geïnstalleerd, geen dating apps, niets veranderd aan het toestel zelf. Ding begint zomaar batterij te zuipen zonder enige reden.
90% van de apps zijn nog steeds dicht getimmerd.
Het enige dat snachts opblijft staan is Wifi maar dat is ook sinds ik het toestel heb.
Gisteren kwam ik net de dag door met 20% terwijl ik anders de dag eindig met 65% of meer. :?
Ik kan het maar niet vinden |:(

[ Voor 5% gewijzigd door LeStef op 30-01-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LeStef schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:24:
[...]

Neen, geen enkele app geïnstalleerd behalve de apps die er van in begin op werden geïnstalleerd, geen dating apps, niets veranderd aan het toestel zelf. Ding begint zomaar batterij te zuipen zonder enige reden.
90% van de apps zijn nog steeds dicht getimmerd.
Het enige dat snachts opblijft staan is Wifi maar dat is ook sinds ik het toestel heb.
Gisteren kwam ik net de dag door met 20% terwijl ik anders de dag eindig met 65% of meer. :?
Ik kan het maar niet vinden |:(
Ja echt raar dan, heb met de Fusion echt nergens last van, ding verbruikt 's nachts echt helemaal niks. Ook niet met andere apps:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cU9HDPwl.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeStef
Android - System hou mijn toestel wakker. Maar dat kan van alles zijn

Update: probleem gevonden. Ik zat in een paar beta programma's van Google en waarschijnlijk één daarvan gaf na een update problemen. Ben uit die bèta 's gegaan en de batterij is terug top.
Wel jammer dat ik niets kon inzien bij het verbruik zelf.

Maar het is opgelost.

[ Voor 66% gewijzigd door LeStef op 31-01-2023 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskeherder
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 14:55
Beste mede-Tweakers,

Ik ben op dit moment dit toestel aan het overwegen. Weten jullie of dit toestel support heeft voor aptx Lossless?
Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
gijskeherder schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:09:
Beste mede-Tweakers,

Ik ben op dit moment dit toestel aan het overwegen. Weten jullie of dit toestel support heeft voor aptx Lossless?
Alvast bedankt ;)
Volgens deze website wel : https://www.devicespecifications.com/en/model/57e55a7b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyAS7mekSXHp8oQpbcLTsKoHgOQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iF6bkcSPq3BQhRyuJ7paR5Gu.png?f=fotoalbum_large

Ik kan dit morgen wel voor jou proberen, ik heb niets anders dan flac en lossless op pc.

[ Voor 6% gewijzigd door LeStef op 02-02-2023 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
LeStef schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:15:
[...]

Volgens deze website wel : https://www.devicespecifications.com/en/model/57e55a7b
[Afbeelding]

Ik kan dit morgen wel voor jou proberen, ik heb niets anders dan flac en lossless op pc.
offtopic:
En, je best gedaan om 1 jaar gratis shoppen te winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
13art schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:28:
[...]

offtopic:
En, je best gedaan om 1 jaar gratis shoppen te winnen?
Hahaha nee nee, tracking cookies eh O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskeherder
LeStef schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:15:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb de stille hoop dat iemand dit in het menu kan zien onder developer opties ;)

Edit: dank voor de snelle reactie :)

[ Voor 3% gewijzigd door gijskeherder op 02-02-2023 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravioli
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-08-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdCp0p5QCQwVor8FxJF4nWLzaUw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cQwHxGNooK9FlpoWiEPSgqHX.png?f=fotoalbum_large

In developer options zie ik dit (op dit moment niks connected).

Ik heb sinds gisteren dit toestel en het bevalt echt zeer goed, vooral de screen on time en battery life.
Alleen heb ik vaak dat ik als het scherm uitstaat dat ik geen meldingen krijg van gmail ondanks het op unrestricted staat ingesteld, iemand hetzelfde of een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ravioli schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 23:14:
[Afbeelding]

Ik heb sinds gisteren dit toestel en het bevalt echt zeer goed, vooral de screen on time en battery life.
Alleen heb ik vaak dat ik als het scherm uitstaat dat ik geen meldingen krijg van gmail ondanks het op unrestricted staat ingesteld, iemand hetzelfde of een tip?
Ga eens in de moto app, ik denk dat je alles zal vinden, veel gadgets en leuke dingen te vinden.
Denk dat het dit is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNYXD8N3QXN-4Yi6yLABe2xFMzI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SoKUokc1XpsO3eYRHFGK3qcC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskeherder
Ravioli schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 23:14:
[Afbeelding]

Dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravioli
LeStef schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 23:24:
[...]

Ga eens in de moto app, ik denk dat je alles zal vinden, veel gadgets en leuke dingen te vinden.
Denk dat het dit is?
[Afbeelding]
Daar staat alles goed in, heb dit probleem tot nu toe alleen met Gmail. Als het scherm uit is komen de meldingen meestal gewoon niet binnen. Zodra ik het aanzet wel.

Als ik overigens mijn gmail in de outlook app toevoeg, komen wel meldingen vanuit outlook, heel raar. Nouja, dan dit maar als workaround.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssnarf
Echt ik hoop dat bij de volgende update Motorola met een paar bugfixes komt want anders zakt mijn vertrouwen in mijn edge ultra.

Ik heb nu de volgende bugs:
Na een paar dagen werkt ineens de speaker niet meer als ik gebeld wordt of ga bellen, ook niet als ik hem op handsfree zet.
De persoon hoort mij wel maar pas na een reboot werkt het weer.

Als ik via de bluetooth carkit bel en ik wil ophangen blijft hij soms aangeven dat ik nog in gesprek ben ook al is het gesprek beëindigd, ook na een reboot is dit probleem weer weg.

Al eerder hier aangekaart door andere tweakers de Google gps fix duurt soms lang, dit probleem zal eerder bij Google liggen aangezien mijn OnePlus dit ook had.

De hoofdcamera wil soms niet scherp stellen ook al is het object goed belicht en op ruime afstand.
Daarnaast slaat hij soms de foto niet op ook al staat hij rechts onderin als preview (bij aanklikken is ie weg).

De optie om op 4g te werken verspringt automatisch al ik wissel van simkaart naar 5g dit moet weer handmatig terug gezet worden ook al staat bij beide simkaarten 4g als optie.

Helderheid sensor heeft eigen leven, plus de scherm randen willen ook niet altijd goed registeren waar ik hem aanraak.

Al met al redelijk wat problemen en ze lossen zich telkens op na een reboot maar meestal na 1 week begint het weer, toch jammer voor zon duur toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Is het dan zo erg om 1 keer per week uw toestel te rebooten om dit te voorkomen?
Ik doe dit sowieso met elk toestel.
Je moet een smartphone zien als een een oudere pc, dan wou dit niet starten, dit wou niet sluiten, geen klank. Na een reboot ging alles goed. :9B

[ Voor 38% gewijzigd door LeStef op 06-02-2023 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik denk dat Motorola de updates vergeten is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 23:23
Net de bezitter van een Motorola edge 30 ultra. Een vraag. Heeft iemand al android e🤔Zo niet, enig idee wanneer deze komt 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 23:23
Oeps, bedoel android 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
zuukie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:48:
Net de bezitter van een Motorola edge 30 ultra. Een vraag. Heeft iemand al android e🤔Zo niet, enig idee wanneer deze komt 🤔
Welkom en proficiat met je toestel.
Neen A13 is er nog niet volgens @Motorola NL werken ze er hard aan. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravioli
@Motorola NL nu wordt het toch wel langzaam tijd dat op zijn minst concrete informatie gegeven gaat worden over 1) A13 en 2) camera fixes. Het is n.b. eind februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ravioli schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:23:
@Motorola NL nu wordt het toch wel langzaam tijd dat op zijn minst concrete informatie gegeven gaat worden over 1) A13 en 2) camera fixes. Het is n.b. eind februari.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePRlUCVxplU7C6yZSWDpUBZ2qE4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/d64prLnfCa3v37xLEVm6YQKU.png?f=fotoalbum_large

Is inderdaad al een tijdje geleden.
Over de camera moet ik eerlijk zeggen dat het één van de slechtste camera's zijn die ik ooit heb gehad oftewel de software... En dit was hun hoofd Selling Point.
Ik begin te twijfelen of ik dit toestel niet beter zou verkopen, slechte camera, updates zonder info, zeer trage updates, de laatste van de klas i.vm Android 13. Ik vrees dat het alleen erger zal worden als ik lees hoe ze het deden met hun vorige toestellen en met deze bezig zijn.
Heb zo enorm de indruk dat ze graag verkopen en uitpakken met gimmicks die maar half werken dan hun toestellen te ondersteunen.

[ Voor 30% gewijzigd door LeStef op 27-02-2023 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
Ondertussen wachten we op een firmware update en nieuws omtrent Android 13...

Ik heb Geekbench 6 eens gedraaid en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben over de prestaties.
De telefoon presteert zelfs beter dan sommige telefoons met een Snapdragon 8 gen 2!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3BSuqJGzGhA70Hu8LoujcUhkSk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/w4HnGY4ZyrHBPQc1BRE44XtP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Qua prestaties heb ik absoluut niet te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravioli
Ik heb echt nergens over te klagen, behalve de camera. De main lens vooral, vaak zijn de foto's gewoon echt niet scherp of wilt hij niet focussen. Dit moet gewoon beter. Video lijkt oké.

Daarnaast zouden de updates wat sneller mogen en op zijn minst meer transparantie hierover. Dit is n.b. het topmodel van de lineup.

Ben echt super blij met de batterij dit is echt geweldig. Gmail meldingen als het scherm uit is zijn nog altijd vertraagd, maar hier kan ik mee leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
De update naar Android 13 wordt over ongeveer 3 weken verwacht. Maar goed het blijft natuurlijk bezien of dat gehaald gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Ik hoop echt dat ze snel komen met een update want de aantal bugs waar ik met dit toestel tegenaan loop zijn toch wel om te huilen.
Zou een factory reset kunnen helpen of een reinstall van Android heb namelijk nog niet veel andere gehoord met de zelfde problemen en zit te denken of het dan niet aan een brake installatie ligt.

Al met al hoop ik op snelle oplossingen van Motorola anders vervloek ik mijzelf dat ik toendertijd niet voor een pixel ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:40

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

franssnarf schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:57:
Ik hoop echt dat ze snel komen met een update want de aantal bugs waar ik met dit toestel tegenaan loop zijn toch wel om te huilen.
Zou een factory reset kunnen helpen of een reinstall van Android heb namelijk nog niet veel andere gehoord met de zelfde problemen en zit te denken of het dan niet aan een brake installatie ligt.

Al met al hoop ik op snelle oplossingen van Motorola anders vervloek ik mijzelf dat ik toendertijd niet voor een pixel ben gegaan.
Factory reset kan helpen (maar is geen garantie).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
franssnarf schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:57:

Wat zijn de issues waar jij mee zit als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
13art schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:08:
De update naar Android 13 wordt over ongeveer 3 weken verwacht. Maar goed het blijft natuurlijk bezien of dat gehaald gaat worden.
Hoe weet jij dat? Ben je zo een soort industriële spion? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
LeStef schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:50:
[...]

Hoe weet jij dat? Ben je zo een soort industriële spion? :+
Zoiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
LeStef schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:49:
[...]

Wat zijn de issues waar jij mee zit als ik vragen mag?
Ik heb minstens 1* per week dat als ik wil bellen of gebeld wordt niks hoor, die aan de andere kant hoort mij wel.
Na een reboot is dit probleem voor paar dagen weg.

Daarnaast heb ik problemen met bluetooth carkit hier blijft hij aangeven dat ik nog aan het bellen ben ook al heb ik lang opgehangen. Na ff bluetooth uit en aan te zetten is dit weg.

Ik gebruik 2 simkaarten met als optie dat als ik op de hoofd geen data heb vanwege slecht bereik hij mag omschakelen naar de andere simkaart.
Heb ingesteld op beide dat ik 4g wil gebruiken (5g trok te snel batterij leeg) maar na elke wissel springt ie automatisch terug naar 5g.

Daarnaast het bekende probleem die andere ook hebben dat de camera belabberd werkt, schep stellen kent ie niet.

Alsook de helderheid sensor die af en toe zijn eigen leven heeft.

Vooral de eerste erger ik mij echt aan, je weet niet wanneer het gebeurt en ik ga nou ook niet om de dag een reboot doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
De 3 laatste puntjes is inderdaad zo.
De overige herken ik niet. Misschien dat een factory reset helpt, anders heb je gewoon een maandag morgend model die omgeruild moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiezeman
franssnarf schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:44:
[...]

Ik heb minstens 1* per week dat als ik wil bellen of gebeld wordt niks hoor, die aan de andere kant hoort mij wel.

Daarnaast heb ik problemen met bluetooth carkit hier blijft hij aangeven dat ik nog aan het bellen ben ook al heb ik lang opgehangen. Na ff bluetooth uit en aan te zetten is dit weg.

Ik gebruik 2 simkaarten met als optie dat als ik op de hoofd geen data heb vanwege slecht bereik hij mag omschakelen naar de andere simkaart.
Heb ingesteld op beide dat ik 4g wil gebruiken (5g trok te snel batterij leeg) maar na elke wissel springt ie automatisch terug naar 5g.

Daarnaast het bekende probleem die andere ook hebben dat de camera belabberd werkt, schep stellen kent ie niet.

Vooral de eerste erger ik mij echt aan, je weet niet wanneer het gebeurt en ik ga nou ook niet om de dag een reboot doen.
Ik herken al deze problemen en voor mij is het echt wel reden om sneller dan ik wil te kijken naar een andere telefoon. Op papier zag het er geweldig uit met dit toestel, maar door de problemen bleek dat flink tegen te vallen.

Jammer dat Motorola/Lenovo uiteindelijk toch ook een telefoon met slechte ondersteuning uitbrengt, reden voor mij om niet opnieuw voor dit merk te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
franssnarf schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:44:
[...]

Ik herken de eerste 2 niet, had dit destijds wel met m'n Samsung S21. Bleek wel deels een netwerk probleem te zijn, bij Vodafone wel, bij KPN niet (en heb tegenwoordig KPN).

Carkit van m'n Alfa werkt ook prima met de telefoon, nooit problemen of gekkigheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ravioli
Zojuist een claim gelezen op het moto forum dat een moto-agent heeft gezegd dat de eerst volgende update geen a13 zal zijn, maar wel "camera fixes", ben benieuwd...

Edit: hier de link naar de post van moto-agent Tom https://forums.lenovo.com...NAL-COMPLAINT/m-p/5210030

[ Voor 33% gewijzigd door Ravioli op 09-03-2023 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ravioli schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 00:11:
Zojuist een claim gelezen op het moto forum dat een moto-agent heeft gezegd dat de eerst volgende update geen a13 zal zijn, maar wel "camera fixes", ben benieuwd...

Edit: hier de link naar de post van moto-agent Tom https://forums.lenovo.com...NAL-COMPLAINT/m-p/5210030
Een nieuwe security update zou ook wel fijn zijn... Al zit ik met de Fusion al helemaal op januari 2023 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ze krijgen er precies wel van langs op da forum ... En terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravioli
Dat klopt! Laten we hopen dat het uiteindelijk zijn vruchten gaat afwerpen en moto het in de toekomst gaat verbeteren.
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden moeten besproken worden in [Motorola Edge 30 Ultra] Levertijd en prijzen