Verwijderd

Practics schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:54:
[...]

Helaas ook 14 dagen. Staat trouwens ook in dat ze maar 1 jaar fabrieksgarantie geven. 🫣
Op de website staat 14 dagen retour, maar ik weet 100% zeker dat het 30 dagen is.

1 jaar fabrieksgarantie klopt. Deze is niet verplicht om te geven door de fabrikant, maar wordt vaak wel gegeven zodat je ook direct bij de fabrikant terecht kan.

Verplicht is je consumentenrecht. Hetgeen wat je aanschaft moet dan wel als consument worden aangeschaft, niet zakelijk.
Consumentenrecht geldt op alles wat niet door dingen van buitenaf kan komen(val/vochtschade etc). Veel mensen denken dat deze 2 jaar is, maar het is per product verschillend aangezien er wordt gekeken naar de verwachte levensduur van een product.

Zelf wel eens moeten beroepen op het consumentenrecht buiten de 2 jaar en zolang je apparaat er nog goed uit ziet wordt daar gewoon goed mee omgegaan.

Dit is overigens wat bij Apple zelf op de site staat wat betreft consumentenrecht:
https://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/nl/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2022 18:39 ]

Verwijderd

WouterL schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:20:
Ben ik dan de enige die de reviews eigenlijk wat vind tegenvallen? Overweeg zelfs te annuleren. Vind het maar magertjes.
Hier zal ik het eerst eens bekijken en ervaren.
En anders 30 dagen retourtje bij CB :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:06:
[...]

Bright is journalistiek echt een stuk minder, en zo geforceerd. Ze gaan niet op de diep in op de materie en willen te hip overkomen waardoor ze in mijn ogen de plank mislaan.
En over Apple hebben ze heel weinig slechts te vertellen. Best wel partijdig. (zeker omdat het over het algemeen gepresenteerd wordt door die Erwin die al best wel een fanboy is)
Inderdaad, verschrikkelijke kerel. Ik irriteer mij al aan dat kapsel van 'm, blijven hangen bij het kapsel van een 12 jarige die net een pot gel heeft.

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:03
Ben ik dan de enige die de reviews eigenlijk wat vind tegenvallen? Overweeg zelfs te annuleren. Vind het maar magertjes.
Same hier. Heb het gevoel dat ik beter 100 euro in een nieuwe batterij kan steken. Van plaats 1300 euro in een nieuwe telefoon.

Maarrr dit filmpje stemt me dan wel weer stuk positiever
YouTube: iPhone 14 Pro Max vs Samsung S22 Ultra CAMERA TEST!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Al die Nederlandse reviews zijn mijn ding niet echt.

In willekeurige volgorde vind ik:
- Mr mobile
- iPhonedo
- MKBHD
- The Verge

Altijd wel de moeite waard, de bovenste twee hebben alleen nog geen 14 Pro review.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:46

pdavie2311

Live life to the fullest..

Practics schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:18:
[...]

Ja maar dat dynamic en aways on display boeit me sws niet. Had echt verwacht dat ze nu grote stappen hadden gezet met low light fotograferen. Geld is opzich geen probleem. Maar 1200 euro uitgeven voor dynamic display zodat de buurman kan zien dat ik de nieuwste iphone heb is niet mijn ding
Je koopt Idd een telefoon voor jezelf? Wat boeit mij wat een ander vindt/heeft! Hier komt vrijdag wel de 14 Pro ipv mijn 13 Pro en ik kan niet wachten. Jaarlijks gun ik mij de nieuwe iPhone en nieuwe Watch. Ik verkoop beide altijd in Nieuwstaat en dan is de opleg nog te doen. Waarom? Ben model Tweaker denk ik, haha!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +4 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:52:
[...]

Je koopt Idd een telefoon voor jezelf? Wat boeit mij wat een ander vindt/heeft! Hier komt vrijdag wel de 14 Pro ipv mijn 13 Pro en ik kan niet wachten. Jaarlijks gun ik mij de nieuwe iPhone en nieuwe Watch. Ik verkoop beide altijd in Nieuwstaat en dan is de opleg nog te doen. Waarom? Ben model Tweaker denk ik, haha!
Amen!

• BigF25
  • Nu online
APPLEHARRY schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:29:
[quote]Tim14ww schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:31:
Net de review van MKBHD gekeken. Wordt wel enthousiast moet ik eerlijk zeggen.

Die wallpaper is mooi; weet iemand waar die te halen is ??
Via app Backdrops, mkbhd gebruikt vrijwel altijd wallpapers van die app (me2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

_Bailey_ schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:57:
Hier een Duitser die een hele video lang de deep purple in allerlei invalshoeken laat zien.
Met studiolicht en ook buiten in dag/zonlicht

YouTube: Schönstes iPhone aller Zeiten: Das violette 14 Pro ausgepackt und an...
Lijkt toch echt een mooie kleur zo vind ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:18
Weet niet of het aan de reviewers ligt of aan het toestel eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

• Practics
Vermoeiend dat niet iedereen de minimale upgrades het waard vind?

De reviews vallen mij juist tegen. Daar waar de presentatie mij juist meeviel en mij tot pre-order heeft over gehaald…

• pdavie2311

pdavie2311

Practics schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:06:
[...]

De reviews vallen mij juist tegen. Daar waar de presentatie mij juist meeviel en mij tot pre-order heeft over gehaald…
Vermoeiend ja! Dat je hier dus blijft roepen dat het voor jou geen toegevoegde waarde heeft, zonde van het geld etc. 1x dat relativeren is genoeg toch. Gaat nu tot vermoeiend aan toe ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
pdavie2311 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:10:
[...]

Vermoeiend ja! Dat je hier dus blijft roepen dat het voor jou geen toegevoegde waarde heeft, zonde van het geld etc. 1x dat relativeren is genoeg toch. Gaat nu tot vermoeiend aan toe ja.
Helemaal niet? Heb het 1x gezegd daar op komt een reactie en daarop ontstaat een discussie (de bedoeling van dit topic). Hierop geeft iemand aan dat het voor hem wel waard is waarna ik niet meer reageer. Hier boven reageert ook iemand dat het tegen valt. Waarop ik zelfs nog reageer dat er een review is die mij wel blij stemt.

Dat er daarna weer word gereageerd op het bericht komt niet van mij en ben ook helemaal verder niet negatief. Alleen ik baalde van de matige reviews over de camera van de grote reviewers.

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 23:29
Dus kwa camera haast hetzelfde als zijn voorganger, de batterij is ongeveer hetzelfde, en niets over de improved thermal management,3 punten waar ik echt op zat te wachten( alhoewel,batterij verwachtte ik dit jaar niet echt beter) vallen dus tegen.

Ik ga het niet annuleren aangezien een Iphone per jaar mijn “hobby” is en ik uren per dag op dat ding zit, dus ben teleurgesteld 😞

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Ik ben heel benieuwd of de mensen die nu twijfelen ieder jaar upgraden of niet. Ik kom zelf van een XR naar de 14 pro en heb er alle vertrouwen in (uiteraard). Maar ik kan wel begrijpen dat als je van de 13 komt dat je het niet zo spannend gaat vinden.

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:00
Practics schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:06:
[...]

Wat zat er dan in de presentatie wat je mist of tegen vind vallen in de reviews?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:18
sennalonso1981 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:18:
Dus kwa camera haast hetzelfde als zijn voorganger, de batterij is ongeveer hetzelfde, en niets over de improved thermal management,3 punten waar ik echt op zat te wachten( alhoewel,batterij verwachtte ik dit jaar niet echt beter) vallen dus tegen.

Ik ga het niet annuleren aangezien een Iphone per jaar mijn “hobby” is en ik uren per dag op dat ding zit, dus ben teleurgesteld 😞
hoeft niet Jo een heldere scherm is een mooie upgrade. Always on display ga ik gewoon uitzetten icm de efficiëntere chip en iets grotere batterij heb je (waarschijnlijk) een langere batterijduur. Dynamic island is gaaf

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04
Rule schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:19:
Ik ben heel benieuwd of de mensen die nu twijfelen ieder jaar upgraden of niet. Ik kom zelf van een XR naar de 14 pro en heb er alle vertrouwen in (uiteraard). Maar ik kan wel begrijpen dat als je van de 13 komt dat je het niet zo spannend gaat vinden.
Ik upgrade alleen als ik de upgrades het geld waard vindt. Ik heb nu de Apple iPhone 12 Pro en ben momenteel reviews aan het kijken van de Apple iPhone 14 Pro.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Practics
ZiSE schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:22:
[...]

Wat zat er dan in de presentatie wat je mist of tegen vind vallen in de reviews?
Vooral de claims op low light fotos. Daar had ik echt wel oren naar. Grote camera update in jaren op papier. Dat had ik wat meer van verwacht in de reviews.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

• BruceLee
  • Laatst online: 20-09 18:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

[...]

Bright is journalistiek echt een stuk minder, en zo geforceerd. Ze gaan niet op de diep in op de materie en willen te hip overkomen waardoor ze in mijn ogen de plank mislaan.
En over Apple hebben ze heel weinig slechts te vertellen. Best wel partijdig. (zeker omdat het over het algemeen gepresenteerd wordt door die Erwin die al best wel een fanboy is)

Enige reviews die ik kijk zijn die van The Verge en MKBHD.
Ik krijg altijd het gevoel van dat kinder game blad als ik naar bright kijk… power unlimited. Wat een tip ook koop geen 14 koop gewoon de 13 mini doei

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• BruceLee

BruceLee

Jumpman schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:23:
[...]

Ik upgrade alleen als ik de upgrades het geld waard vindt. Ik heb nu de Apple iPhone 12 Pro en ben momenteel reviews aan het kijken van de Apple iPhone 14 Pro.
Alleen al de betere speakers van de 13 pro max waren mij de upgrade al waard. Niemand van de reviewers die tot nu toe daar iets over zegt zelfde geld voor de microphones. Jammer dat de UFOs er nog steeds zijn bij foto met lichtbronnen maar ik kan niet w8en tot vrijdag :) 48mp in raw is echt bakken beter dan die default jpg compressie 12 mp bins de compressie is veel te hoog bij die compressed fotos

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:07
Als the Verge al niet heel positief is dan zegt dat heel veel.

Deze reviewers zijn cherry picked door Apple en een negatieve mening kan ervoor zorgen dat je geblacklist wordt. Dit is ook bij John Rettinger gebeurt.

Al met al een goed toestel maar geen revolutie tenzij de software nog wonderen kan verrichten. Wel jammer dat low light niet veel verbeterd is. Anderzijds wel goed want nu kan ik met een gerust hart de 13 Pro houden.

• Practics
BruceLee schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:43:
[...]

Alleen al de betere speakers van de 13 pro max waren mij de upgrade al waard. Niemand van de reviewers die tot nu toe daar iets over zegt zelfde geld voor de microphones. Jammer dat de UFOs er nog steeds zijn bij foto met lichtbronnen maar ik kan niet w8en tot vrijdag :) 48mp in raw is echt bakken beter dan die default jpg compressie 12 mp bins de compressie is veel te hoog bij die compressed fotos

Wordt wel wat geroepen over de microfoon. Ondanks het daar een gelijk spel is vond ik de iphone dik winnen.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:44
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:35:
[...]

Op de website staat 14 dagen retour, maar ik weet 100% zeker dat het 30 dagen is.
Is dat niet alleen rond de feestdagen als kerst?

En I Justine heeft ook een video on line gezet zag ik.
Al vinden de meeste haar hier niet leuk kan ik mij herinneren.

[ Voor 18% gewijzigd door Roos79 op 14-09-2022 19:53 ]

• Jumpman
  • Laatst online: 10:04
BruceLee schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:43:
[...]

Ik gebruik de speakers bijna nooit van mij iPhone, gebruikt eigenlijk altijd de AirPods of mijn carkit. Video’s en Series kijk ik dan weer op mijn iPad Pro.

De camera kan interessant zijn. Maar voor de volledige video features moet je weer een 256GB versie nemen en ik gebruik nu maar zo’n 50GB van mijn iPhone. Alle foto’s en video’s staan op mijn Synology.

Dilemma’s dus. Op een gegeven moment wegstrepen en dan kijken of het het verschil waard is. Wacht i.i.g. nog op goede gebruikers reviews van ‘echte’ gebruikers. Ik heb geen FOMO meer om iets op dag één bij de release te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 14-09-2022 20:07 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Roos79 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:50:
[...]

Nope.

• BruceLee

BruceLee

Practics schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:48:
[...]

Wordt wel wat geroepen over de microfoon. Ondanks het daar een gelijk spel is vond ik de iphone dik winnen.
Die heb ik al helemaal compleet gekeken maar geen woord of de speakers beter zijn. En de microphone word alleen vergeleken vs een s22u. Maar er word ook geen woord gerept of de microfoon uberhaubt beter geworden is vs de 13 pro of welke dan ook.

De microfoon klinkt altijd wel heel slecht in zijn videos en is nog steeds heel wind gevoelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Een vergelijking met de s22u heb je niet niet zo veel aan als je van een 13 pro max komt.

De s22 u was net zo slecht vs de 13 dus een vergelijk van niks. Je hebt geen iedee of het verbeterd is of niet ;)

Veel reviews tot nu toe zeggen eigenlijk allemaal net niks. Tijd voor de reviews van mensen die minder te verliezen hebben als ze eens een mening hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door BruceLee op 14-09-2022 20:14 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:17
Vind the Verge erg negatief over dynamic Island. En begrijp het ook wel beetje. Ik denk dat het wat tijd nodig heeft en dat het dan nog steeds een hele fijne optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azure
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-09 22:01
[...]
Enige reviews die ik kijk zijn die van The Verge en MKBHD.
Eens, hier hetzelfde. Review van The Verge zojuist bekeken en Apple heeft dit keer iets te hoog van de toren geblazen betreft de camera. De sample shots die ze lieten zien in vergelijking met de 13 Pro Max en diverse High end Androids waren nou niet bepaald in het voordeel van de 14 Pro (Max).

Het was goed, maar op bepaalde vlakken gewoon niet goed genoeg, zeker als het voorgaande model het soms net zo goed doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Practics schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:48:
[...]

Gelijk spel bij Mrwhosetheboss betekend eigenlijk "de iPhone heeft gewonnen", die Guy is zo gekleurd altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
BruceLee schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:09:
[...]

Die heb ik al helemaal compleet gekeken maar geen woord of de speakers beter zijn. En de microphone word alleen vergeleken vs een s22u. Maar er word ook geen woord gerept of de microfoon uberhaubt beter geworden is vs de 13 pro of welke dan ook.

De microfoon klinkt altijd wel heel slecht in zijn videos en is nog steeds heel wind gevoelig.
Klopt maar er werd wat over geroepen en je kon horen hoe het was. Ach mis wel meer dimgen. Die max schermhelderheid hoe lang houdt die dat vol in de zon. Bright kwam er heel kort op terug. Maar inhoudelijk was het ondermaats.

Hopen op betere reviews die op andere vlakken goede vergelijkingen maakt. Naja in iedergeval vrijdag er lekker zelf mee spelen en hem eens deftig aan de tand voelen :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Roos79 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:50:
[...]

Nah ik vind haar best leuk maar alleen niet op video :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Donstil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:19:
[...]

Nah ik vind haar best leuk maar alleen niet op video :)
Een weekje ruzie voor over materiaal? 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:27:
[...]

Een weekje ruzie voor over materiaal? 😜
Hahaha, dat laat maar ik even in het midden.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:35:
[...]

Wet kopen op afstand is 14 dagen, hoe kom jij op 30?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:15

TheVMaster

Moderator WOS
Rivanov schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:27:
[...]

In mijn omgeving is iedereen iPhone.. maar alsnog gebruiken ze Whatsapp. Tot ergernis van mij. :+
Met mijn partner doe ik enkel en alleen iMessage.
Moet zeggen dat ik een aantal van mijn vrienden (met iPhone) wel zover heb dat ze iMessage only doen en geen whatsapp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Rivanov schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:27:
[...]

In mijn omgeving is iedereen iPhone.. maar alsnog gebruiken ze Whatsapp. Tot ergernis van mij. :+
Met mijn partner doe ik enkel en alleen iMessage.
Dat leer ik die mensen snel genoeg af door via iMessage te reageren als ze me een whatsapp sturen. Even paar dagen doorbijten en je bent er vanaf ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:10
Ik snap de reviews wel. Hadden jullie nu echt verwacht dat er een wereld van verschil zou zitten tussen de iPhone 12/13/14 (pro)? Of dat er vanuit de reviews zou komen die je nog niet zou weten? :)

Als je nu een iPhone 11/12/13 (pro) hebt dan heb je een iPhone 14 (pro) gekocht omdat je het gewoon leuk vind om het nieuwste te hebben of omdat je liefhebber bent. En echt niet voor de grote verschillen of omdat het toestel je enorm gaat helpen de dag anders door te brengen. :)

Overdenk niet te veel en geniet lekker _/-\o_

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:39:
[...]

Hahaha, dat laat maar ik even in het midden.
Ezarik in 2010 waren de hoogte punten ;)

TheVMaster schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:40:
[...]

Moet zeggen dat ik een aantal van mijn vrienden (met iPhone) wel zover heb dat ze iMessage only doen en geen whatsapp.
Ja hier gaat het ook wel goed, 95% is iMessage tegenwoordig.
die andere 5% was whatsapp maar is nu Signal geworden, whatsapp is er daarom sinds een paar maanden uit en dat bevalt prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:44
Action mode werkt wel goed:

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd

Toppe schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:39:
[...]

Wet kopen op afstand is 14 dagen, hoe kom jij op 30?
Klopt, maar ik heb een tijd terug iets moeten retourneren buiten de 14 dagen. Aangezien ik het niet meer via de website kon retourneren, heb ik gebeld en toen gaf diegene aan dat ik idd online niet meer kan retourneren, maar dat ze via de telefoon tot 30 dagen retouren mogen accepteren.

Ondanks dat de wet kopen op afstand 14 dagen is, zijn er wel degelijk uitzonderingen(zie bijv Coolblue 30 dagen, Nike 30 dagen).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2022 20:51 ]

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:49:
[...]

Klopt, maar ik heb een tijd terug iets moeten retourneren buiten de 14 dagen. Aangezien ik het niet meer via de website kon retourneren, heb ik gebeld en toen gaf diegene aan dat ik idd online niet meer kan retourneren, maar dat ze via de telefoon tot 30 dagen retouren mogen accepteren.
Duidelijk. Maar mogen is iets anders dan moeten ;)

14 dagen is verplicht. Alles daar boven op is goodwill van de winkel.

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 14-09-2022 20:52 ]

Verwijderd

Toppe schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:51:
[...]

Duidelijk. Maar mogen is iets anders dan moeten ;)

14 dagen is verplicht. Alles daar boven op is goodwill van de winkel.
Degene aan de telefoon deed iig totaal niet moeilijk. Dus dan ga ik er vanuit dat dat hun policy is.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:53:
[...]

Degene aan de telefoon deed iig totaal niet moeilijk. Dus dan ga ik er vanuit dat dat hun policy is.
Dat begrijp ik, maar over 2 jaar lezen mensen dit ook en denken dat het gebruikelijk is. En een policy kan je klakkeloos aanpassen dus vandaar dat ik er even wat op in ging :)

Verwijderd

Toppe schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:55:
[...]

Dat begrijp ik, maar over 2 jaar lezen mensen dit ook en denken dat het gebruikelijk is. En een policy kan je klakkeloos aanpassen dus vandaar dat ik er even wat op in ging :)
Dat is zeker waar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

hk12nl schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:43:
Ik snap de reviews wel. Hadden jullie nu echt verwacht dat er een wereld van verschil zou zitten tussen de iPhone 12/13/14 (pro)? Of dat er vanuit de reviews zou komen die je nog niet zou weten? :)

Als je nu een iPhone 11/12/13 (pro) hebt dan heb je een iPhone 14 (pro) gekocht omdat je het gewoon leuk vind om het nieuwste te hebben of omdat je liefhebber bent. En echt niet voor de grote verschillen of omdat het toestel je enorm gaat helpen de dag anders door te brengen. :)

Overdenk niet te veel en geniet lekker _/-\o_
Nou ja, het is wel weer even geleden dat ze met een échte innovatie kwamen en dat mis ik soms wel eens.

Idem naar de Apple Watch, had dat ding eindelijk eens een redesign gegeven maar op een sensor na is het al een aantal jaar een identiek model.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:44:
[...]

die andere 5% was whatsapp maar is nu Signal geworden, whatsapp is er daarom sinds een paar maanden uit en dat bevalt prima!
Hier ook al sinds een aantal jaar zonder whatsapp en dat gaat idd prima. Bijna iedereen in mijn kring heeft een iPhone en weet iMessage te gebruiken. De enkelingen die geen iPhone hebben, sturen mij altijd sms’jes en dat gaat ook prima. Tegenwoordig zit in de meeste bundels toch onbeperkt sms’en.

• BruceLee

BruceLee

al zal dit niet de 2k8 30 zijn

maar 1080p60 crop die nog veel beter werkt.
wat apple laat zien met terror smooth zal ook wel in lager dan die 2.8k30 geschoten zijn
beniewd wat voor meer modes er nog verstopt zitten.
(update hmmm er staat bij dat ze die 2.8k30 gebruiken.....

ook schijnt de nieuwe ois2 stabilisatie een stuk beter te zijn en kan je net zo goed 4k60 hdr schieten imho

Wat hebben wij het toch slecht ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BruceLee op 14-09-2022 21:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Toppe schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:58:
[...]

Nou ja, het is wel weer even geleden dat ze met een échte innovatie kwamen en dat mis ik soms wel eens.

Idem naar de Apple Watch, had dat ding eindelijk eens een redesign gegeven maar op een sensor na is het al een aantal jaar een identiek model.
Ach nee, al was dat Island ding er niet hadden we met z’n alle nog €1400 overgemaakt.

Joejoe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lv5PnyeH5XJTDIvE_JHMrYXB0O0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WBMWonLbfc6JnNwAGAJUy6cV.jpg?f=user_large

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!
MKBHD is toch wel goed positief over het dynamische eiland. Laat ook fijn zien wat je er nu al mee kan.

Vooral de NowPlaying API lijkt fijn. Daardoor werken heel veel playback apps al direct enz.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:00:
[...]

Ach nee, al was dat Island ding er niet hadden we met z’n alle nog €1400overgemaakt.

Joejoe

[Afbeelding]
* Toppe heeft meer betaald

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Donstil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:02:
MKBHD is toch wel goed positief over het dynamische eiland. Laat ook fijn zien wat je er nu al mee kan.

Vooral de NowPlaying API lijkt fijn. Daardoor werken heel veel playback apps al direct enz.
Ik heb er nog niets van gezien, wil dat zelf ervaren :p

De meeste mensen met een iPhone weten nog niet eens dat je bovenaan (bij de notch) kan klikken zodat je direct naar boven gaat, een functie die al 10 jaar erin zit.
Dit (island) is gelukkig iets wat “gepusht” wordt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Famous schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:04:
[...]

De meeste mensen met een iPhone weten nog niet eens dat je bovenaan (bij de notch) kan klikken zodat je direct naar boven gaat, een functie die al 10 jaar erin zit.
Ja zelf ervaren is ook altijd leuker. Ik heb even weg gekeken toen hij een opsomming liet zien waar het allemaal al werkte, kan ik er toch een beetje zelf achter komen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
[...]

Haha tnx ik wist dat ook niet. Maakt het leven een stuk beter *O*

• Famous

Famous

R 400+

Ramon27 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:09:
[...]

Haha tnx ik wist dat ook niet. Maakt het leven een stuk beter *O*
Dat bedoel ik dus :p
Zoveel meer handige features heeft Apple, waarschijnlijk weet ik ook niet alles :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:44:
[...]

Heb hier een groepje die Android heeft, maar niet wil overstappen. En zelfs een paar iPhone gebruikers die weigeren om iMessage te gebruiken (ik stuur ze altijd berichten via iMessage, maar krijg antwoord via Whatsapp :? ). Ze denken dat dat geld kost ofzo…

• Practics
Wanneer komt tweakers met zijn review en hechten jullie daar veel waarde aan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Practics schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:12:
Laat en nee }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geen idee en nope.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op zich leuk natuurlijk, maar de iPhones (en Watch Ultra) zijn al besteld, ver voordat de reviews er waren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

TheVMaster schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:11:
[...]

Heb hier een groepje die Android heeft, maar niet wil overstappen. En zelfs een paar iPhone gebruikers die weigeren om iMessage te gebruiken (ik stuur ze altijd berichten via iMessage, maar krijg antwoord via Whatsapp :? ). Ze denken dat dat geld kost ofzo…
In Amerika wordt je buitengesloten als je een groen berichtje krijgt ipv blauw :p

Ik gebruik hier wel veel Whatsapp maar met foto’s ed is iMessage zoveel beter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Famous schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:13:
[...]

In Amerika wordt je buitengesloten als je een groen berichtje krijgt ipv blauw :p

Ik gebruik hier wel veel Whatsapp maar met foto’s ed is iMessage zoveel beter.
Ik vind iMessage in alles beter.

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Waarom hebben sommigen van jullie hier zooo een hekel aan het gebruiken van WhatsApp? Het lijkt me eerlijk gezegd juist een illusie om te denken dat met andere apps van sociaal media of vormen van communicatie middelen je gespreksverkeer (bestaat dit woord :?) veilig is... ook al is het gewoon bellen of SMSen!

BTW ik moet imesage nog proberen (ben nieuw in iPhone, nadat mijn Galaxy Note9 door waterschade onbruikbaar is geworden), maar ik denken niet dat ik van WhatsApp helemaal kan uitstappen, heb grote vriendenkring die WhatsApp of Viber gebruikt :/

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
TheVMaster schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:11:
[...]

Niet zozeer geld maar dan moeten ze alweer een app openen om contact te leggen met iemand, terwijl 95,9 % van hun contacten in whatsapp zitten. Dus is iMessage voor hun ‘gedoe’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
GentiLi schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:20:
Waarom hebben sommigen van jullie hier zooo een hekel aan het gebruiken van WhatsApp? Het lijkt me eerlijk gezegd juist een illusie om te denken dat met andere apps van sociaal media of vormen van communicatie middelen je gespreksverkeer (bestaat dit woord :?) veilig is... ook al is het gewoon bellen of SMSen!

BTW ik moet imesage nog proberen (ben nieuw in iPhone, nadat mijn Galaxy Note9 door waterschade onbruikbaar is geworden), maar ik denken niet dat ik van WhatsApp helemaal kan uitstappen, heb grote vriendenkring die WhatsApp of Viber gebruikt :/
Ohw, het is bij mij puur en alleen omdat het eigendom is van Facebo.ehh..Meta. Net zoals ik hier in huis uit principe zo weinig mogelijk Google spul wil gebruiken. Het v.w.b. FB en Insta ook vooral FOMO, maar Whatsapp is toch de manier waarop iedereen in NL communiceert, Gelukkig kan ik Whatsapp gebruik zakelijk nog voorkomen, maar privé kom je daar niet vanaf. Nee, doe mij maar iMessage, werkt toch veel fijner. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

GentiLi schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:20:

Ik heb geen hekel aan whatsapp, maar ik vind het gewoon een kut app. Instellingen zijn ruk, foto kwaliteit is ruk, het is traag, updates zijn niet zo snel.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tartarus schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:22:
[...]

Niet zozeer geld maar dan moeten ze alweer een app openen om contact te leggen met iemand, terwijl 95,9 % van hun contacten in whatsapp zitten. Dus is iMessage voor hun ‘gedoe’
Snap het niet zo goed, want ik stuur iMessage, dus ze kunnen gewoon antwoorden. Niet heel ingewikkeld lijkt me. Nu weet ik dat een ander familielid (van die personen) helemaal in Google zit, dus die wil ook geen Whatsapp, maar volgens mij gebruiken ze daar wel een Google app voor om met hem te kunnen communiceren (en hij is weer de enige die die Google tool gebruikt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Tartarus schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:22:
[...]

Dit snap ik maar reageer vaak een notificatie.
Als dit message is ga ik niet Whatsapp openen.

Maar bijna alles is Whatsapp hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

TheVMaster schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:24:
[...]

Ohw, het is bij mij puur en alleen omdat het eigendom is van Facebo.ehh..Meta. Net zoals ik hier in huis uit principe zo weinig mogelijk Google spul wil gebruiken. Het v.w.b. FB en Insta ook vooral FOMO, maar Whatsapp is toch de manier waarop iedereen in NL communiceert, Gelukkig kan ik Whatsapp gebruik zakelijk nog voorkomen, maar privé kom je daar niet vanaf. Nee, doe mij maar iMessage, werkt toch veel fijner. :-)
Google :r

Al Google ik wel 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Idd, maar goed. Ik Google ook wel, al Bing ik dan weer meer O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 11:20
Ik en mijn vriendin, overwegen om de overstap (terug) te maken naar Apple. Nu heb ik zelf een Samsung S21 Ultra, die ik sommige gevallen net iets te hoog vindt. Aan de andere kant kijkt mijn zoontje er ook vaak filmpjes op, waardoor het formaat wel weer fijn is. Zouden jullie dan de Pro of de Pro Max aanraden? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
TheVMaster schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:25:
[...]

Snap het niet zo goed, want ik stuur iMessage, dus ze kunnen gewoon antwoorden. Niet heel ingewikkeld lijkt me. Nu weet ik dat een ander familielid (van die personen) helemaal in Google zit, dus die wil ook geen Whatsapp, maar volgens mij gebruiken ze daar wel een Google app voor om met hem te kunnen communiceren (en hij is weer de enige die die Google tool gebruikt).
Oh, begrijp me niet verkeerd, ik deel je frustratie wel hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:14
[...]

Vanaf launch een 11 pro in mijn bezit, en tot 30 seconden geleden was mij dit onbekend 🤓

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:22
Ik vind iMessage niet fantastisch genoeg om nog een extra app te gaan gebruiken. Ik heb vrienden met Android maar ook met vrienden (en mijn vriendin) die iPhone hebben gebruik ik het niet. En het is al helemaal niet handig met groepen.

Ik gebruik Telegram bij voorkeur, whatsapp met de “mainstream “ contacten (incl mijn vriendin) en Signal met mezelf als ik een herinner /notitie vanaf mijn werk telefoon stuur. En iMessage bijna nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Protax schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:27:
Ik en mijn vriendin, overwegen om de overstap (terug) te maken naar Apple. Nu heb ik zelf een Samsung S21 Ultra, die ik sommige gevallen net iets te hoog vindt. Aan de andere kant kijkt mijn zoontje er ook vaak filmpjes op, waardoor het formaat wel weer fijn is. Zouden jullie dan de Pro of de Pro Max aanraden? :-)
Ik ben zelf voor de Pro Max gegaan, maar m’n vrouw vindt die te groot en die gaat voor de Pro. Ik zou zelf nooit meer naar een kleiner toestel willen O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Normale is prima.

Ik kijk steeds vaker in bed nog even wat op de telefoon ivm de felheid van OLED tv en heb nooit gehad dat ik groter wilde.

Iets wat ik met TV’s drie keer gehad heb ;)

• PrimusIP
TheVMaster schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:27:
[...]

Ik ben zelf voor de Pro Max gegaan, maar m’n vrouw vindt die te groot en die gaat voor de Pro. Ik zou zelf nooit meer naar een kleiner toestel willen O-)
Ik zou best een groter scherm willen, maar uiteindelijk won het 1 hand gebruik en in je broekzak stoppen.
Ik heb trouwens een 13 pro, nog liever dan het formaat zou ik willen dat de iPhone lichter werd, dat ding is net een baksteen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

JimmyJoness schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:27:
[...]

Vanaf launch een 11 pro in mijn bezit, en tot 30 seconden geleden was mij dit onbekend 🤓
Met jou vele :)
Geef het door zou ik zeggen O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

PrimusIP schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:27:
Ik vind iMessage niet fantastisch genoeg om nog een extra app te gaan gebruiken. Ik heb vrienden met Android maar ook met vrienden (en mijn vriendin) die iPhone hebben gebruik ik het niet. En het is al helemaal niet handig met groepen.

Ik gebruik Telegram bij voorkeur, whatsapp met de “mainstream “ contacten (incl mijn vriendin) en Signal met mezelf als ik een herinner /notitie vanaf mijn werk telefoon stuur. En iMessage bijna nooit.
* Toppe vind whatsapp niet fantastisch genoeg om te gebruiken

PrimusIP schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:27:

En het is al helemaal niet handig met groepen.
Wat is er niet handig met groepen aan iMessage?

Edit: Ooh kan wel 1 ding bedenken. Je zit er automatisch in als iemand er een aanmaakt, dat is soms wel irritant.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 14-09-2022 21:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
JimmyJoness schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:27:
[...]

Same here, ik maar denken dat ik alles wel wist van iOS. :+

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:30:
[...]

Edit: Ooh kan wel 1 ding bedenken. Je zit er automatisch in als iemand er een aanmaakt, dat is soms wel irritant.
Groepen met iMessage is gewoon handig.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

THE_BASE schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:31:
[...]

Wat is jullie duim dan goed getraind 😏

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:30:
[...]

Dat is met whatsapp toch niet anders?

Overigens vind ik het reageren op berichten via whatsapp wel sneller dan iMessage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Toppe schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:32:
[...]

Wat is jullie duim dan goed getraind 😏
Zullen ze onderaan, bij het balkje, naar beneden swipen weten dat het scherm dan naar beneden komt? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:31:
[...]

Haha jeetje, dat valt me toch wel een beetje tegen hoor jongens. Dit zit er echt al mega lang in, misschien zelfs wel vanaf het begin.

Is van het niveau dubbele spatie is een punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29
Wat een haat tegen Google, Facebook.. :')
Zo kinderachtig. Ik heb een Iphone omdat ik het fijn vind werken en gebruik Whatsapp omdat dat hier in Nederland gebruikelijker is. Ja ik weet dat iMessage in de VS meer gebruikt wordt maar wij zijn de VS niet, zo simpel is het.

• Tartarus
PrimusIP schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:29:
[...]

Ik zou best een groter scherm willen, maar uiteindelijk won het 1 hand gebruik en in je broekzak stoppen.
Ik heb trouwens een 13 pro, nog liever dan het formaat zou ik willen dat de iPhone lichter werd, dat ding is net een baksteen…
Ik snap dat van die broekzak dus echt niet.
Ik heb hiervoor de iPhone 7 Plus gehad en nu de iPhone 12 Pro Max en heb totaal geen moeite met die dingen in mijn broekzak gehad. Zit niet oncomfortabel, te groot of wat dan ook.
Zal wel liggen aan het feit dat ik alleen maar spijkerbroeken draag of zo :?

• PrimusIP
Voor mezelf gesproken zijn telefoons voor filmpjes klein, of dat nou mini, gewoon of pro is. En dan compenseer je het door dichter bij te houden.
Ik zou als ik jou was gewoon naar de winkel gaan. Voel het aan en bedenk wat handig is om
Bij je te steken. Als de 14 nog niet hebben kun je ook de 13 varianten proberen, qua formaat is dat het zelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

superbassie schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:33:
Wat een haat tegen Google, Facebook.. :') whatsapp
Zo kinderachtig. Ik heb een Iphone omdat ik het fijn vind werken en gebruik Whatsapp omdat dat hier in Nederland gebruikelijker is. Ja ik weet dat iMessage in de VS meer gebruikt wordt maar wij zijn de VS niet, zo simpel is het.
FTFY

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:33:
[...]

Dat is met whatsapp toch niet anders?
Ooh dat weet ik niet eens 😂
(En wil ik zo houden)

• Famous

Famous

R 400+

Famous schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:33:
[...]

Zullen ze onderaan, bij het balkje, naar beneden swipen weten dat het scherm dan naar beneden komt? :+
Oh, ps: dan werkt zelfs het klikken boven aan (alleen dan op de helft, snap je het nog???) om omhoog te gaan.

Hoeft je duim alleen minder ver te reachen.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:32
Tja wat vind je zelf fijn? ;) Wat filmpjes betreft vind ik 6.7" wel prettig, maar merk dat gebruik met 1 hand steeds oncomfortabeler begint te worden einde van de dag. Zeker met dynamic island bovenin mag het van mij wat handzamer. Scheelt ook weer in de broekzak natuurlijk. Voor mij is vooral one hand use de doorslaggevende factor om toch weer naar een kleiner formaat te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
Donstil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:33:
[...]

Haha jeetje, dat valt me toch wel een beetje tegen hoor jongens. Dit zit er echt al mega lang in, misschien zelfs wel vanaf het begin.

Dan vraag ik me af, heb je nog nooit per ongeluk je telefoon bovenin vastgepakt en dan je pagina naar boven zien scrollen of zo |:(

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:33:
[...]

Of in Safari naar links of rechts swipen voor een ander tabblad? :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Donstil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:33:
[...]

In elk geval vanaf iPhone 4 en ik gebruik dit echt meermaals per dag!

Pagina: 1 ... 15 ... 44 Laatste