Speelhuisje en buren

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 25-06 15:07
Ze maken zich zorgen over wat de kinderen zien vanaf hun speelhuisje, maar niet wat jij ziet vanaf bijvoorbeeld je zolder.

Ik vind het geen bijzonder sterk bezwaar gezien de situatie zoals hij is. Maar ik kan ook niet kijken in het hoofd van je buren in tot hoeverre dit aan hun gesteldheid trekt en exact waarom ze er stress van hebben dat er wel eens een kinderhoofdje boven de schutting zal uitsteken.

Als ik in mijn tuin sta kijken er een stuk of 30 appartementen gewoon ongegeneerd mijn tuin in.
City life represent. Misschien ben ik er gewoon ongevoelig voor dat je in een tuin gewoon niet zo veel privacy hebt.

Edit:
Veelgebruikte argument hier dat kinderen interactie met je zoeken en je daar niet persé zin in hebt vind ik overigens wél een sterke. Dat is gewoon overlast.
En dat ga jij ook niet tegenhouden.

Denk dat ik de buurman zijn zin zou geven in dit perspectief en dat ding zou afbreken of inkorten. Maar hij zou voorlopig ook niet meer aan mijn deur hoeven komen voor gunsten.
Niet nadat er direct gelijk gehaald moet worden op juridisch vlak, per app. In plaats van gewoon even aan de keukentafel tijdens een bakkie koffie aanspraak te doen op inlevingsvermogen.

[ Voor 54% gewijzigd door Polderviking op 07-09-2022 20:29 ]

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:48
Leeghoofd21 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:12:
[...]

Het toestel zelf is tot de hoogste balk 250cm straks maar de platformhoogte is 150cm. Dus op 150cm kunnen ze staan en dan een balustrade van 100cm eromheen. Het is niet alsof we een uitkijktoren aan het bouwen zijn waar ze vanaf 250cm over de tuinen van de omliggende percelen kunnen kijken. Maar ik heb me voorlopig neergelegd bij die 200cm tot ik tijd en zin heb om wat hoge leibomen te planten die ver boven de schutting uitsteken zodat het zicht in de naburige tuin onmogelijk is. Maar dat zal niet meer dit jaar gebeuren gok ik.
Lijkt me de beste oplossing. Dak iets minder hoog maken zodat je onder de 250 blijft. Platform lekker zo laten, speelhuisje zo ver mogelijk naar rechts en tussen speelhuis en schutting plaats je een schaduwdoek of zoiets. Kun je volgend jaar kijken naar een leiboom.
Ik vind het echt te gek voor woorden dat buren hier zo’n punt van maken. Ik zou er tot op zekere hoogte rekening mee houden, maar met doek/boom en het huisje wat meer de tuin in, doe je volgens heel veel om ze tegemoet te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:35
Buren van mijn broertje vonden het ook niet prettig dat de kinderen van mijn broertje over de schutting konden kijken (om het "hey buurman" gedoe). Mijn broertje heeft het speeltoestel verlaagd. Met een glijbaan er aan wordt dit wellicht iets lastiger, maar voor de gemoedsrust de beste optie lijkt me. Dus sowieso zorgen < 2,50m en dan dicht zodat ze niet over de schutting kunnen kijken.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 09:18
Onze buren hadden ook zo een huisje en ja ik voelde me soms wel bekeken omdat de kinderen (rond de 8-10) je echt zaten aan te staren en het huisje pal tegen de schutting zat.

Heb er maar niets van gezegd en nu de kinderen ouder zijn is het huisje ook weg.

Maar volgens mij mag je geen platform zo dicht tegen de schutting zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-03 10:22
Misschien bekijk ik het te gemakkelijk, maar het wetsartikel zegt:
Tenzij de eigenaar van het naburige erf daartoe toestemming heeft gegeven, is het niet geoorloofd binnen twee meter van de grenslijn van dit erf vensters of andere muuropeningen, dan wel balkons of soortgelijke werken te hebben, voor zover deze op dit erf uitzicht geven.
Dus als je zorgt dat het bouwwerk geen uitzicht op het erf van de buren geeft, is het artikel toch niet van toepassing? Daarnaast betwijfel ik of een speeltoestel onder de categorie "balkons of soortgelijke werken" valt.
Een goede relatie met je buurman gaat 2 kanten op, als hij op geen enkele manier de discussie aan wil gaan dan heeft het ook geen zin meer. Als hij niet wil dat kinderen in hun tuin kunnen kijken, waar ik het overigens helemaal mee eens ben, dan moet je daar iets aan doen. Je hebt voldoende oplossingen aangedragen om zijn probleem volledig op te lossen en toch blijft hij nee zeggen omdat hij het niet wil. Zo'n burenrelatie is al niet goed, zon huisje gaat het echt niet slechter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 11:41
Zuur, ik denk dat je toch voor je eigen gemoedsrust maar moet kiezen voor hun wensen. Het gaat in het echte leven niet om "winnen" en "verliezen", het gaat erom dat je gewoon rustig in je eigen huis kan wonen en niet iedere keer als je je achtertuin in kijkt gelijk je bloeddruk oploopt.

Doe niks met die airco, tenzij je nu nog een keer een gesprek aan wilt gaan en zegt - "als wij alles volgens de regels moeten doen, dan jullie ook. Die airco moet verplaatst." Zo hou je wel ruzie, en ga er heel zeker van zijn dat verder alles van jou wel voldoet. Je dakkapel, je zonnepanelen, noem het maar op. Schaaf een centimeter van je huisje af zodat je daar iig op 249cm zit.
Maar of je dan lekker woont?

Ik ben blij dat ik op 100 meter een klein speeltuintje heb op een autovrij stuk in ieder geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Zebby op 09-09-2022 10:37 ]

Anoniem: 39993

NoepZor schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:42:
Buren van mijn broertje vonden het ook niet prettig dat de kinderen van mijn broertje over de schutting konden kijken (om het "hey buurman" gedoe). Mijn broertje heeft het speeltoestel verlaagd. Met een glijbaan er aan wordt dit wellicht iets lastiger, maar voor de gemoedsrust de beste optie lijkt me. Dus sowieso zorgen < 2,50m en dan dicht zodat ze niet over de schutting kunnen kijken.
En dat kan ook gewoon met zo'n glijbaan. Alleen kunnen kinderen van 9+ het huisje dan niet heel comfortabel meer gebruiken. Nouja, tijd voor iets anders dan. Ik was dat huisje na 2 jaar al zat, dus maar verhuisd. :) De buren hebben het nog langer volgehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:27

EiT

Niet alle 9 pagina’s door gelezen, dus geen idee of dit al is gezegd: de kinderen gaan er toch niet in spelen. Doen ze alleen bij een ander of als je andere kinderen over de vloer hebt.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16

-tom-562

Oliesjeik

EiT schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:02:
Niet alle 9 pagina’s door gelezen, dus geen idee of dit al is gezegd: de kinderen gaan er toch niet in spelen. Doen ze alleen bij een ander of als je andere kinderen over de vloer hebt.
Jouw kinderen misschien?
MIjn zoontje (van 3) speelt echt heel veel in zijn speeltoren

Vaak bu'j te bang!

Anoniem: 39993

-tom-562 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:44:
[...]

Jouw kinderen misschien?
MIjn zoontje (van 3) speelt echt heel veel in zijn speeltoren
Idem hier. Ookal hebben we er nog geen 2 jaar van geprofiteerd, geen spijt van. Maar ze is nu bijna 6 en zo'n huisje komt er nu dus niet meer in de nieuwe tuin. Ze zou er nu echt heel snel te groot voor worden. We hebben de ruimte, dus ze krijgt wel weer iets. Maar geen speelhuisje met glijbaan. We hebben een mooi boompje in de achtertuin staan. Denk dat ik daar een "boomhut" ga maken op termijn (maar dan zonder teveel te leunen op het boompje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-06 18:30
De miserie is dus dat hij in zijn wettelijk recht staat. En daar ook geen duimbreed in wilt toegeven.

Hallo goede burenruzie voor de komende 20 jaar dus. Jij ergerde je al aan zijn geklus maar wou daar niets over zeggen, over zijn airco die te dicht staat, over....

Nu ga je daar dan ook niet meer mee akkoord, want zij willen je speelhuisje niet (to be honest, dat zou ook mijn reactie zijn) dus kans is groot dat het ofwel vanaf nu escaleert, ofwel dar jij keer op keer moet inbinden voor de lieve vrede.

Good luck with that. Beter een goede buur dan een verre vriend is weer eens waarheid in deze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rrikkert
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-05 10:51
@Leeghoofd21
Heb het hele topic net gelezen.
Ben wel benieuwd wat de huidige stand van zaken is?

In ieder geval sterkte met de situatie. En wellicht nuttig: in onze vorige woning hadden de buren een trampoline tegen de schutting aan staan. Tijdens het springen konden de kinderen onze tuin inkijken. Dit was eigenlijk alleen vervelend als we in de zomer lagen te zonnen in de tuin (in badkleding dan weliswaar) en ze tegelijkertijd op de trampoline aan het springen waren.
Dit kwam misschien 1 of 2 keer per jaar voor, dus hebben we dat voor lief genomen.
Jammer om te horen dat jou buurman niets voor lief wil nemen, al weet ik zijn beweegreden om zich zo op te stellen niet.
Nogmaals succes met de situatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:46

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wie weet, en dit bedoel ik niet als grapje, heeft iemand de buurman wel gezegd "is privacy je een burenruzie waard?" en laat de buurman het er bij om de vrede te bewaren. Het zou kunnen.

Zelf ben ik ook erg gesteld op privacy. En ik heb naast twee buurkinderen gewoond die zich werkelijk met alles wat wij deden bemoeiden. De godganse dag lang. Wilde je in de zomer buiten eten dan zaten ze gewoon een half uur nonstop je aan te staren. En die klommen er voor in een plantenbak. Wat dat betreft deel ik de ervaring van sommige eerdere tweakers wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:15
twiFight schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:39:
En die klommen er voor in een plantenbak. Wat dat betreft deel ik de ervaring van sommige eerdere tweakers wel.
Ik zou mooie klimrozen tegen de schutting plaatsen.
En bloemen, lekkere geur (bij de juiste soorten) en veel doorns >:)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:48

Agent47

I always close my contracts.

Wel typisch gedrag om gelijk proberen te halen door een brief naar je buurman te sturen om in regel één naar rechtsbijstand te wijzen. Had gewoon aangebeld

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Niet het hele topic doorgelezen, maar een vraagje: hebben de buren ook kinderen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-06 11:10
He... de topics met Tweaker, Rechtsbijstand en buren zijn toch altijd de leukste... Kunnen we daar een zoekfilter voor krijgen ???

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Pagina: 1 2 3 Laatste