Speelhuisje en buren

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het een paar jaar geleden ook helemaal uitgezocht en uitgevoerd. Met dezelfde glijbaan, maar dan in het rood. Die van ons stond zelfs echt strak tegen de schutting aan. De zijwand naar de buren ook helemaal naar boven doorgetrokken en een puntdakje erop gezet. Moest het wel zelf maken, want het moest echt op maat gemaakt worden om tussen het tuinpad en de schutting te passen.

Mijn speelhuisje is inmiddels aan zijn derde eigenaar. Wij hebben het huis 2 jaar geleden verkocht en het is net weer verkocht.

Bij de gemiddelde rijtjeswoning hou je nog 1 meter over, als je 2 meter van beide grenzen zou houden. Dat hoeft ook helemaal niet, zolang je maar goed bij het omgevingsloket kijkt aan welke voorwaarden je moet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16

sapphire

Die-hard pruts0r

Pfff wat een gedoe zeg :(

over die 2 meter Er staat toch
Artikel 50
1.Tenzij de eigenaar van het naburige erf daartoe toestemming heeft gegeven, is het niet geoorloofd binnen twee meter van de grenslijn van dit erf vensters of andere muuropeningen, dan wel balkons of soortgelijke werken te hebben, voor zover deze op dit erf uitzicht geven.
Het is geen venster of muuropening dan wel balkon lijkt me. Soortgelijk werk is wat lastiger maar zolang het losstaat en verplaatsbaar is lijkt het me hier niet onder vallen.
Uitzicht op dit erf lijkt me ook een lastige, dan zou je geen tafel neer kunnen zetten want als je daar op gaat staan kun je ook over de schutting kijken dus moet de tafel dan ook weg :? Maargoed IANAL

Persoonlijk zou ik me er echt niet druk over kunnen maken of de buurkinderen over de schutting zouden kijken. Nou heb ik ook kinderen dus niet geheel objectief maar dan nog zolang je niet in een vrijstaand huis in de hei woont zal het altijd geven en nemen blijven. Het zal echt niet zijn alsof die kinderen 24/7 op dat huisje staan te loeren wat de buurman doet. bovendien is het grootste deel van het zicht al weg door die dichte bovenkant dus wat blijft er over, dat ze er langs kunnen kijken, timmer aan beide zijde nog een extra lat en er blijft bar weinig zicht over. Je kan ook door de schutting kijken en dat was geen probleem?

Nouja sowieso een rot situatie voor jullie beide.
aljd3k schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:38:
Waarom wil je eigenlijk zo'n bouwwerk in de tuin hebben? Is er geen speeltuin in de buurt met dit soort toestellen? Ik zal wel gek zijn maar ik snap de hedendaagse drang om pretparken in eigen tuin aan te leggen niet zo.
Omdat kinderen van 1 en 3 niet alleen naar de speeltuin kunnen/mogen en je als ouder niet altijd mee kunt naar de speeltuin?

[ Voor 13% gewijzigd door sapphire op 05-09-2022 13:45 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:52
Je bent nu nog in gesprek met de buurman dus zou je toch wel aanraden om bij hem langs te gaan en te kijken of jullie er samen uit kunnen komen. Is het dichtmaken van het huisje aan de kant van de buurman geen optie bijvoorbeeld? Samen met het iets verplaatsen van het huisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vorkie schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:00:
Ze vragen het niet voor niets, mogelijk dat zij natuurlijk in de tuin liggen - dan voelt een platform wat boven de schutting uitsteekt misschien niet heel fijn.
Goed mogelijk, maar gezien de foto kijk je van beide huizen vrijelijk de tuin van de buren in. Dus die privacy hebben ze toch al niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljd3k
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-09 10:48
sapphire schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:43:
Omdat kinderen van 1 en 3 niet alleen naar de speeltuin kunnen/mogen en je als ouder niet altijd mee kunt naar de speeltuin?
Maar dan kunnen ze toch ook gewoon (met) iets anders spelen? [Heb zelf overigens ook kinderen maar een trampoline of zo'n hoog huisje gaat er dus mooi niet komen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aljd3k schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:50:
[...]

Maar dan kunnen ze toch ook gewoon (met) iets anders spelen? [Heb zelf overigens ook kinderen maar een trampoline of zo'n hoog huisje gaat er dus mooi niet komen]
Ja, dat klopt. Dat kunnen ze ook. Wij hebben er geen spijt van gehad in ieder geval. Kleine heeft er heel veel mee gedaan. Ze is nu bijna 6 en de tuin is na de verhuizing nog niet aangepakt. Maar we zijn er nu al uit dat ze een soort van "boomhut" krijgt en waarschijnlijk ook een trampoline. Die hebben ze in de speeltuin niet. Als het qua ruimte een beetje lukt, krijgt ze waarschijnlijk ook nog wel een schommel. Die boomhut komt overigens wel 2 meter van de grens. Die boom staat nou eenmaal waar hij staat.

Of het ding los staat of vast staat, dat schijnt overigens niet altijd heel relevant te zijn. Het gaat om de functie. Je kunt een schuurtje verplaatsbaar maken, maar het blijft een schuurtje (bijvoorbeeld). Die van ons stond met palen in de grond. Ik dacht ooit ook aan "regelgeving" te kunnen ontsnappen door een wat grotere "fietstrommel" voor een bakfiets als "los ding" in de voortuin te zetten (desnoods nog op wieltjes ook). Maar dat maakt dus niet uit. Je moet nog steeds gewoon aan dezelfde regels voldoen. Ik wilde iets hoger dan formeel toegestaan, maar daar kwam ik dus niet mee weg.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2022 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:13
ik zou het persoonlijk ook niet fijn vinden, ik snap de buren wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:21

Lordy79

Vastberaden

Even googelen en dezelfde vraag:
Beste Rechtswinkel,

Ik zou graag in mijn achtertuin een speelhuisje willen plaatsen met glijbaan. Via de gemeente ben ik erachter gekomen dat het huisje niet hoger dan 2.5 meter mag zijn, zodat ik geen vergunning nodig heb. Ze kunnen mij echter geen antwoord geven over hoe ver het huisje tegen de erfgrens gezet mag worden.
Ik zou het huisje namelijk ongeveer 10 centimeter van de schutting af willen zetten. Ik zou heel graag willen weten of dat mag wanneer het huisje maximaal 2.5 hoog is, zo niet dan zou ik graag willen weten hoe hoog het huisje dan moet zijn om hem 10 centimeter van de schutting te mogen plaatsen.
antwoord:
Het klopt idd dat u geen vergunning nodig heeft voor een speelhuisje als deze onder de 2,5 meter blijft. daarnaast moet het uitsluitend voor particulier gebruik zijn en moet het uitsluitend functioneren mbt zwaartekracht of fysieke kracht van de mens. Als het speelhuisje aan deze eisen voldoet, mag u het overal in uw tuin plaatsen waar u wilt.
en nog:
Ter aanvulling op vorenstaande. U mag het speelhuisje, tot 2,5 meter hoogte, vergunning vrij plaatsen in uw tuin waar u wilt. Dit betreft echter de bestuursrechtelijke kant van uw vraag. Daarnaast bepaalt het civielrechtelijke burenrecht dat buren elkaar geen hinder mogen toebrengen. Als door plaatsing van het tuinhuisje tegen de schutting met de buren, aan uw buren hinder wordt toegebracht kunnen zij van u verlangen dat het speelhuisje elders in uw tuin geplaatst wordt.
Vraag van * Lordy79 : hoe hoog is het huisje?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:05

St@m

@ Your Service

Even teruglezen @Lordy79 2.9m (met dak)

[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 05-09-2022 14:34 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:49

servies

Veni Vidi Servici

In het besluit omgevingsrecht staat met betrekking tot zo'n speeltoestel niets t.o.v. de afstand tot de erfafscheiding. Hier heb je de hele regelgeving:
Vanaf 2.5 meter hoogte is het vergunningsplichtig. Dus bij wijze van spreken kun je zonder het dak op het speeltoestel deze tegen de schutting aan plaatsen.

Met betrekking tot wat @Lordy79 schrijft: definieer hinder... (en daar heb je ook precies het probleem).
Iig: de 2 meter die de buurman aandraagt bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:59

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Lordy79 schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:22:

Vraag van * Lordy79 : hoe hoog is het huisje?
Op dit moment inclusief dak 290cm, dus vergunningsplichtig.
Zonder dak zal hij 245cm zijn.
Echter zonder dak zal de inkijk natuurlijk meer zijn zodra de kinderen over de huidige achterwand kunnen kijken. Daarom was mijn voorstel naar de buurman ook om het dak tot aan de nok toe aan hun kant dicht te maken indien het dak erop kan na toekenning van de vergunning.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:06
Leeghoofd21 schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:40:
[...]

Op dit moment inclusief dak 290cm, dus vergunningsplichtig.
Zonder dak zal hij 245cm zijn.
Echter zonder dak zal de inkijk natuurlijk meer zijn zodra de kinderen over de huidige achterwand kunnen kijken. Daarom was mijn voorstel naar de buurman ook om het dak tot aan de nok toe aan hun kant dicht te maken indien het dak erop kan na toekenning van de vergunning.
Je wil serieus een vergunning voor dit knutselwerkje aan gaan vragen? Ik denk dat je misschien zelf ook even in de spiegel moet kijken en je moet afvragen;

- Is dit nou echt een geweldig speelhuisje waar je kinderen veel gebruik van gaan maken, zeker gezien ons fijne Nederlandse klimaat
- Zo ja, hoe lang blijft het leuk?
- Is dat je de moeite waard van een conflict met je buren en daarnaast de administratieve rompslomp van een vergunning aanvragen (waar de buren ongetwijfeld weer bezwaar tegen gaan maken), etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
The_Admin schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:42:
[...]

Je wil serieus een vergunning voor dit knutselwerkje aan gaan vragen? Ik denk dat je misschien zelf ook even in de spiegel moet kijken en je moet afvragen;

- Is dit nou echt een geweldig speelhuisje waar je kinderen veel gebruik van gaan maken, zeker gezien ons fijne Nederlandse klimaat
- Zo ja, hoe lang blijft het leuk?
- Is dat je de moeite waard van een conflict met je buren en daarnaast de administratieve rompslomp van een vergunning aanvragen (waar de buren ongetwijfeld weer bezwaar tegen gaan maken), etc?
Willen niet, maar conform onze wetgeving zal ik wel moeten aangezien die boven de 250cm is met het dak erop.
Die vergunning ga ik niet krijgen omdat de buren tegen zullen zijn.
Het grootste punt lijkt die 200cm van de erfgrens te zijn voor ze en niet specifiek de hoogte.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:43
Leeghoofd21 schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:28:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Jij dacht dat in de eerste zin te beginnen met rechtsbijstand alles rozengeur en maneschijn zou blijven?

Buiten het feit dat ik zo'n apparaat never nooit in mijn tuin zou willen snap ik die buurman helemaal.
Het begrip tuin is over het algemeen verbasterd naar "Oprit voor de auto"
Maar ja dat is wat jullie willen, succes met je woongenot de komende jaren.
Leeghoofd21 schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:46:

Het grootste punt lijkt die 200cm van de erfgrens te zijn voor ze en niet specifiek de hoogte.
Ik denk dat het ze niet zoveel uitmaakt als wel dat dit het speerpunt wordt om je plan niet door te laten gaan.
Oftewel waar ze het sterkst mee in hun recht staan.
Als iemand bij mij er met een gestrekt been in komt en me verteld "dit gaat er gebeuren" zou ik ook zo reageren.
Iedereen zou dat doen in die situatie.

[ Voor 31% gewijzigd door Bad Brains op 05-09-2022 16:20 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:20

HugoBoss1985

Xenotech

Nu even niets meer via de whatsapp doen behalve iets van een bericht als "wanneer kunnen we het even face-to-face bespreken/wanneer kom je een pilsje drinken" (als je de buurman zo moeilijk persoonlijk te pakken krijgt...).
Dat had ik vóór het hele "rechtsbijstand appje" al gedaan als ik jou was.

Dit soort dingen doe je gewoon niet via een whatsapp.

[ Voor 40% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-09-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:58
[...]
Die vergunning ga ik niet krijgen omdat de buren tegen zullen zijn. [...]
Moeten ze die wel in de gaten houden. Als je echt vervelend wilt zijn, kan je em nu verplaatsen en lager maken en in de waan laten dat ze hebben gewonnen en dan ondertussen die vergunning aanvragen. Zodra je die hebt weer terugplaatsen.

Maar of je dan nog fijne buren overhoud? Ze doen nu al moeilijk met rechtsbijstand, dus daar wil je echt niet aan beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 05-09-2022 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:57
[...]

Willen niet, maar conform onze wetgeving zal ik wel moeten aangezien die boven de 250cm is met het dak erop.
Ik heb eerder het gevoel dat ze het eerst met normaal hebben gevraagd en omdat dit niet de gewenste uitkomst had het nu maar op wetgeving gooien. Dan is die 200cm de enige(?) stok die ze hebben.

Maar ik zou echt proberen dit nog te redden en weer in gesprek te komen ipv praten over centimeters.

Ik heb wel iets geleerd nu. Ik heb deze blokhut geknutseld (niet thuis, buitenverblijf) maar heb ook de intentie om zoiets thuis te zetten. Begrijp ik het nou goed dat ik hier een bouwvergunning voor nodig zou hebben omdat die 276cm hoog is? (zou hem op de erfgrens plaatsen)

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 05-09-2022 15:22 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 06:03
Ik heb niet echt het gevoel dat je het wilt oplossen, want het enige wat ik lees is : 'rechtsbijstand', 'vergunning is niet nodig, want dan haal ik gewoon het dakje er af , haha'.

Ik zou hier ook niet perse blij van worden. Zet je kids eens op die glijbaan en ga bij je buren in de tuin staan en bepaal dan of JIJ er gelukkig van zou worden.

Zonder dakje is hij dan trouwens wel vergunningsvrij, maar dan geeft hij meer overlast en moet hij volgens het civiele recht dus geheel weg?

Je aanpak is gewoon niet handig en straalt uit dat je gewoon dit gaat doen, zonder overleg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:49

servies

Veni Vidi Servici

laurens0619 schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:20:
[...]

Ik heb eerder het gevoel dat ze het eerst met normaal hebben gevraagd en omdat dit niet de gewenste uitkomst had het nu maar op wetgeving gooien. Dan is die 200cm de enige(?) stok die ze hebben.
En die stok bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 20:30
[...]

Weet niet of het al genoemd is, maar kun je het ding niet gewoon 40 cm ingraven? Dan ben je officieel gezien goed bezig aangezien het dan maar 250cm hoog is :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaiman
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
laurens0619 schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:38:
;(
Ik zou mijzelf sterk afvragen, is dit een (eventueel) conflcit met de buurman waard?

Ik zou naar de buurman lopen en zeggen: mea culpa, ik heb het onderschat wat het voor jullie betekent.
Wat zou voor jullie een oplossing zijn?
Leven en laten leven.. prima dat je rekening houdt met je buren en hun gevoelens, en dat hoort ook, maar zij bepalen niet hoe jij je leven en tuin inricht. Als ze hier al niet mee willen denken dan lekker volgens de letter van de wet en dan mag het gewoon :w. Het moet van 2 kanten komen.

Mijn ouders hadden van die buren die alles naar hun zin wilde. Dan waren het ook de beste mensen en vrienden.. maar zodra het even afwijkte begon het gezeik. En mijn ouders gingen overal in mee, boom achterin de tuin haalde hun zon weg, blaadjes van de bomen, tot zover dat ze klaagde over de kleur van de kozijnen waar ze op keken. Of dat ik op "hun" openbare parkeerplek stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 16:16

Sport_Life

Solvitur ambulando

verkeerde topic

[ Voor 97% gewijzigd door Sport_Life op 05-09-2022 17:27 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Real schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:25:
[...]

Ik weet niet waar je die 2,5 of 3,5 meter op baseert, maar in de reactie hierboven lijkt dat een bestuursrechtelijke norm.
Uiteraard gaat dit over vergunningvrij bouwen en je hebt gelijk dat de misvatting vaak is dat alles dat op grond van regels van ruimtelijke ordening toegestaan is daarmee ook civiel toegestaan is.
Maar daarmee is uiteraard de hoogte van een erfafscheiding in art. 5:49 lid 1 BW nog steeds wel van betekenis. Volgens de toelichting van professor Meijers staat die hoogte van 2 meter al sinds 1898 in de wet. De keuze daarvoor staat niet toegelicht, maar lijkt mij gelegen in het gegeven dat de meeste mensen niet zo lang zijn.
Je mag bouwwerken en gebouwen op de erfgrens bouwen. Ook hoger dan die twee meter. Het wordt vaak als krom ervaren en zeker met de invoering van vergunningvrij bouwen leidt het tot regelmatige discussie, maar het mag.
Verder bepaalt art. 5:50 lid 1 BW dat buren geen balkons of 'soortgelijke werken' binnen twee meter van de erfgrens mogen hebben zonder toestemming. Nu is het duidelijk dat het huisje geen balkon is, maar de bedoeling van art. 5:50 is ook dat er geen zicht over een schutting mogelijk is.
Bijna, de bedoeling van 5:50 is dat er haaks vanuit de wand van een gebouw geen zicht is op het erf van de buren. Het speeltoestel is geen gebouw.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
StevenK schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:50:
[...]
Je mag bouwwerken en gebouwen op de erfgrens bouwen. Ook hoger dan die twee meter. Het wordt vaak als krom ervaren en zeker met de invoering van vergunningvrij bouwen leidt het tot regelmatige discussie, maar het mag.
Maar het gaat hier over zicht op het erf van de buren, Niet of bouwwerken in het algemeen hoger mogen zijn. Daarom noem ik ook de twee meter van een erfafscheiding als norm. Een bouwwerk dat zo hoog wordt dat een erfafscheiding het zicht op het erf van de buren niet meer kan ontnemen lijkt mij daarom onrechtmatig.

Maar dus niet als het huisje wordt dichtgemaakt en ik zie ook niet in waarom het dan meer dan twee meter van de erfgrens zou moeten staan.
Het speeltoestel is geen gebouw.
Dat klopt en ik noemde ook al dat een balkon en het speeltoestel niet gelijk zijn, maar zie bijvoorbeeld ro 6.4.1 in dit arrest:
Artikel 5:50 BW strekt blijkens haar slotwoorden ertoe de mogelijkheid van uitzicht op naburige erven te beperken. Daaruit vloeit voort dat van een ‘balkon of soortgelijk werk’ dat uitzicht op het naburige erf geeft, pas sprake is indien het gaat om een (voor de gebruiker toegankelijke) constructie die vanaf enige hoogte boven de grond een uitzicht op het naburige erf geeft dat vanaf de grond niet bestaat. (...)
https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:GHSHE:2017:1778

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:41:
[...]

Klopt, inderdaad een groot verschil. Een drone uit een tuin laten opstijgen en over huizen/tuinen vliegen in een wijk is namelijk next-level asocialiteit. Ook al "kijk je niet". Die keren dat ik zo'n ding hoor zoemen boven onze tuin ben ik geneigd een valk te kopen en te trainen om hem uit de lucht te halen.
Dat jij problemen hebt met een drone is totaal niet relevant in dit topic.
Mijn buren hebben er geen probleem mee, ik hoor niemand in de buurt klagen.

En al zouden ze er wel een probleem mee hebben, dat is prima. Ik heb ook problemen met hun kinderen in het speelhuisje.
Maar goed, ik zeik daar niet over en laat het gewoon zoals het is.
Misschien klagen ze daarom ook niet over mijn drone. Geven en nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Nu online
Real schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:54:
[...]

Maar het gaat hier over zicht op het erf van de buren, Niet of bouwwerken in het algemeen hoger mogen zijn. Daarom noem ik ook de twee meter van een erfafscheiding als norm. Een bouwwerk dat zo hoog wordt dat een erfafscheiding het zicht op het erf van de buren niet meer kan ontnemen lijkt mij daarom onrechtmatig.

Maar dus niet als het huisje wordt dichtgemaakt en ik zie ook niet in waarom het dan meer dan twee meter van de erfgrens zou moeten staan.
Eens. Lastiger wordt het als de glijbaan binnen 2 meter van de erfgrens loopt. Ik meen dat ook daar dan een blindering nodig is die voorkomt dat je zitten of staand op die glijbaan (mijn n=2 ervaring is dat die glijbanen zo stroef zijn dat >4 jr ze ook tegen die glijbaan op lopen) op het erf van de buren kunt kijken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zou het dak er af halen, dan een vergunning aanvragen voor het overschrijden van de 2,5m door het plaatsen van een dak op het speeltoestel tbv de privacy van de buren
Rijdende rechter is ook nog een optie

[ Voor 27% gewijzigd door jeanj op 05-09-2022 23:55 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het is geven en nemen. Jij kan rekening houden met de keuze voor een speelhuisje door een lager model te kiezen, dan is probleem opgelost of niet in dit geval?
Dan kan je nog de aanname doen, dat de buren daar alsnog problemen mee hebben met een lager model want als deze maar 2 meter hoog is en een kind is 1 meter, dan kan het kind alsnog boven de schutting sowieso uitkomen qua gezichtsveld. Dus dan zal je er toch niet uitkomen.
Maar zou je dit probleem willen veroorzaken of voorkomen als je weet dat dit kan komen? Of eventueel kiezen voor een andere oplossing want meestal is een glijbaan ook in de speeltuin.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
jeanj schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:54:
Rijdende rechter is ook nog een optie
Hopelijk komt het niet zo ver. Dat gezegd hebbende, wat veel mensen niet weten is dat artikel 96 in het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering (art. 96 Rv) een mogelijkheid biedt om een soort Rijdende Rechter in gang te zetten, mits beide partijen dat willen (wat ook bij de Rijdende Rechter het geval is uiteraard).

Voordeel: veel goedkoper en makkelijker, geen dagvaarding maar een verzoekschrift (dus geen deurwaarder nodig), zo nodig een officiële uitspraak die ook uitvoerbaar is en de rechter komt zelf kijken als het moet. Als het lukt om tot een oplossing te komen zonder rechter is dat waarschijnlijk beter, maar misschien ook niet als het een voortslepende toestand blijft juist omdat er geen knoop wordt doorgehakt door een rechter,

Vooraf wel aangeven of je in hoger beroep wilt ja/nee, want standaard kan dat niet als een hoger beroep bij een dagvaarding wel mogelijk was geweest.

https://www.rechtspraak.n...ge-civiele-procedure.aspx

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:32
Vroeger speelden kinderen gewoon buiten en ik begrijp derhalve de wens van ouders niet om hun buren lastig te moeten vallen met complete speelparadijzen zoals trampolines, speelhuizen en zomers weer de zwembaden.
In de gemiddeld “jonge” woonwijk staat er in bijna iedere tuin tegenwoordig wel een trampoline zodat de prinsjes en prinsesjes hun teveel aan suiker dan wel ADHD opvlieger er even uit kunnen springen zonder rekening te houden met buren. Ik begrijp ook niet dat je als ouder zelf wel het gespring en gegil lekker rustgevend vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

D.deJong schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 06:29:
Vroeger speelden kinderen gewoon buiten en ik begrijp derhalve de wens van ouders niet ...
Nee, ieder mens is anders he? De een heeft kinderen en totaal geen last van kinder geluid. De ander oefent op een muziekinstrument. Weer anderen hebben bijna elke avond bezoek tot 23.30 in de tuin en er zijn ook mensen met een houtkachel die geuren verspreidt.
Zoveel mensen zoveel wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:16:
[...]

Beetje makkelijke reactie. Had ik wel verwacht.
Maar goed, ik zit niet specifiek bij mijn buren te gluren of alles in de gaten te houden.
Dat doen die kinderen wel. Elke dag.
Ik vlieg niet elke dag met een drone.
Dus dat is toch best wel een groot verschil.
Neehoor, die kinderen kijken totaal niet naar de buren. Kleine kinderen zijn aan het spelen en gewoon bezig met hun spel. De buren boeit ze totaal niet. Onze kleine was vooral druk met de zandbak onder het vlondertje, de glijbaan en met haar speelgoed in haar huisje. Die gaat zich echt niet in allerlei bochten wringen om naar een oersaaie buurman en buurvrouw te kijken die in een stoel een boek zitten te lezen.

Pas als ze wat groter worden, dan begint dat wat meer. Maarja, dan worden ze ook vrij snel te groot voor zo'n klein speelhuisje. Dan sloop je het weer en geef je ze iets anders. Als de buren flink hebben gezeurd over een klein speelhuisje, dan zou ik het wel weten: grote trampoline met net eromheen en zo'n "vogelnest-schommel" die flink hoog kan. :)

Ik heb eigenlijk ook maar 1 keer meegemaakt dat iemand zo'n speeltoestel moest slopen. Maar dat was ook precies iemand die het in het verre extreme getrokken had. Die had een platform op 2 meter hoog met een open hek eromheen. Dat was echt "de uitkijktoren". Die sukkel dacht gewoon achteraf wel even een vergunninkje te krijgen als de gemeente kwam handhaven. Dat ding was echt enrom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 06:55:
[...]

Neehoor, die kinderen kijken totaal niet naar de buren. Kleine kinderen zijn aan het spelen en gewoon bezig met hun spel. De buren boeit ze totaal niet.
Je hebt het over je eigen kind? Niet alle kinderen zijn hetzelfde.
Vroeger thuis bij mijn ouder hadden de buren ook kinderen. Die hingen ook elke zomeravond rond etenstijd over de schutting: "Wat gaan jullie eten?"

Dus ik bedoel maar. Hoe kort door de bocht is het om te stellen dat kinderen niet met hun omgeving bezig zijn?
En hoe naïef kun je als ouder zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 15:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Als je dat toch al weet; waarom dan toch inzetten op de meest zekere methode om een onherstelbare deuk op te lopen in de relatie met je buren?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:23:
[...]

Je hebt het over je eigen kind? Niet alle kinderen zijn hetzelfde.
Vroeger thuis bij mijn ouder hadden de buren ook kinderen. Die hingen ook elke zomeravond rond etenstijd over de schutting: "Wat gaan jullie eten?"

Dus ik bedoel maar. Hoe kort door de bocht is het om te stellen dat kinderen niet met hun omgeving bezig zijn?
En hoe naïef kun je als ouder zijn? ;)
Ik denk dat je je eerder af moet vragen wat er mis is met de ouders als vier- of vijfjarigen in de zomer dagelijks rond etenstijd over de schutting heen hangen. Dat deed (en doet) onze dochter inderdaad niet. :) Moet ze eens proberen.

We hebben destijds genoeg kinderen over de vloer gehad. Die zijwand zat dicht en ze konden alleen over de schutting kijken als ze daar speciaal voor uit het huisje gingen hangen. Daar zijn kinderen van die leeftijd nog helemaal niet mee bezig. Ik denk dat dat meer om de hoek komt kijken als ze wat ouder worden en zich beginnen te vervelen. Daan gaan ze vanzelf ook anderen vervelen en dat zouden dan de buren kunnen zijn inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

D.deJong schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 06:29:
Vroeger speelden kinderen gewoon buiten en ik begrijp derhalve de wens van ouders niet om hun buren lastig te moeten vallen met complete speelparadijzen zoals trampolines, speelhuizen en zomers weer de zwembaden.
In de gemiddeld “jonge” woonwijk staat er in bijna iedere tuin tegenwoordig wel een trampoline zodat de prinsjes en prinsesjes hun teveel aan suiker dan wel ADHD opvlieger er even uit kunnen springen zonder rekening te houden met buren. Ik begrijp ook niet dat je als ouder zelf wel het gespring en gegil lekker rustgevend vind.
Dat komt ook omdat er in sommige woonwijken ook gewoon geen/nauwelijks rekening wordt gehouden met kinderen. Waar moeten kinderen nou spelen in zo'n vinex-wijk als er alleen maar asfalt en beton ligt? Dus dan moet je zelf wat verzinnen.

Bij ons staat dit gewoon in het hofje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OG4Tj5uaSz-ESITtspUohFJqMc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rOvzjAgnhOH2XCXQAWpwewjy.jpg?f=user_large

Wordt dankbaar gebruik van gemaakt door buurtkinderen en kinderen op het hofje zelf (inc mijn dochter).. Scheelt mij ook de aanschaf van zo'n apparaat :P

Ik heb er totaal geen rekening mee gehouden bij de aanschaf van het huis, mijn vriendin vond het toen al een pre :+ Achteraf geef ik haar gelijk. Er staat om de 100 meter wel zo'n ding (elke keer wat anders), dat bevordert buitenspelen ook, wat ik inderdaad wel echt goed vind (en jij ook volgens mij?)...

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 06-09-2022 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:30:
[...]

Ik denk dat je je eerder af moet vragen wat er mis is met de ouders als vier- of vijfjarigen in de zomer dagelijks rond etenstijd over de schutting heen hangen. Dat deed (en doet) onze dochter inderdaad niet. :) Moet ze eens proberen.

We hebben destijds genoeg kinderen over de vloer gehad. Die zijwand zat dicht en ze konden alleen over de schutting kijken als ze daar speciaal voor uit het huisje gingen hangen. Daar zijn kinderen van die leeftijd nog helemaal niet mee bezig. Ik denk dat dat meer om de hoek komt kijken als ze wat ouder worden en zich beginnen te vervelen. Daan gaan ze vanzelf ook anderen vervelen en dat zouden dan de buren kunnen zijn inderdaad.
Klopt wel wat je zegt, die kinderen over de schutting was ook een asociaal gezin, ze aten zelf vrijwel elke dag frietjes.
Maar dan nog. In zo'n speelhuisje komen ook vriendjes en vriendinnetjes spelen uit andere gezinnen. Allemaal verschillende kindertjes met een andere opvoeding en andere manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:42
Ik zou het ook a-relaxed vinden. Heb een hekel aan (spelende) kinderen en je kan het maar beter vooraf gezegd hebben dan achteraf lopen roddelen.

Als de buurman zich dan niet aan wil passen, ook prima. Geen reden om ruzie over te hebben en zo spannend is het nou ook weer niet. Verder heb ik geen trek in er iets juridisch van te maken. Als ik geen last wou hebben van buren die in mijn tuin lopen te gluren, dan had ik geen huis moeten betrekken waar buren in de tuin kunnen gluren.

Het is aan jou de vraag in hoeverre je wil gaan om je buurman te pleasen. Ik zou het wel tof vinden als je het huisje gewoon afbreekt en je kinderen elders onder brengt, maar ik acht het niet heel realistisch (in ieder geval niet beide).

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 06-09-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ypuh schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:36:
Ik zou het ook a-relaxed vinden. Heb een hekel aan (spelende) kinderen en je kan het maar beter vooraf gezegd hebben dan achteraf lopen roddelen.

Als de buurman zich dan niet aan wil passen, ook prima. Geen reden om ruzie over te hebben en zo spannend is het nou ook weer niet. Verder heb ik geen trek in er iets juridisch van te maken. Als ik geen last wou hebben van buren die in mijn tuin lopen te gluren, dan had ik geen huis moeten betrekken waar buren in de tuin kunnen gluren.

Het is aan jou de vraag in hoeverre je wil gaan om je buurman te pleasen. Ik zou het wel tof vinden als je het huisje gewoon afbreekt en je kinderen elders onder brengt, maar ik acht het niet heel realistisch (in ieder geval niet beide).
Maar als het om het gluren gaat, kun je je dan niet beter druk maken om mensen die ook echt "heimelijk" in je tuin gluren. Laat ik eerlijk zijn: als ik bij mijn buren in de tuin zou willen gluren, dan ga ik niet over de schutting kijken, maar loop ik even naar boven. Zie ik het prima en ik denk dat 99,9 procent van "de buren" het niet eens doorheeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolfbikes
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:16:
[...]

Maar goed, ik zit niet specifiek bij mijn buren te gluren of alles in de gaten te houden.
Verwijderd schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:35:
[...]

Klopt wel wat je zegt, die kinderen over de schutting was ook een asociaal gezin, ze aten zelf vrijwel elke dag frietjes.
Iets gaat hier mis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ja gaat idd iets mis, je volgt de tijdlijn niet. Kindjes die over de schutting gluurden was vroeger, toen ik zelf ook nog kind was.
Tegenwoordig leef ik gewoon m'n eigen leven, in m'n eigen huis. Zonder interesse in de buren.

Volg je het weer?? ;)

Doe maar verder ontopic, mijn handel en wandel is niet belangrijk O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfbikes
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:11:
[...]

Ja gaat idd iets mis, je volgt de tijdlijn niet. Kindjes die over de schutting gluurden was vroeger, toen ik zelf ook nog kind was.
Tegenwoordig leef ik gewoon m'n eigen leven, in m'n eigen huis. Zonder interesse in de buren.

Volg je het weer?? ;)

Doe maar verder ontopic, mijn handel en wandel is niet belangrijk O-)
Fair, te snel gelezen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 22:51
Iets verder van het speeltoestel af, op eigen grond een paal 2,5 - 3 meter hoog. En dan vanaf begin speeltoestel (uitbouw huis) en die paal een schaduwdoek spannen. Als de kinderen niet spelen, doek weg. Jij blij, buurman blij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38
Zo staat hij bij mij in de tuin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdF3_s9bxiHFxQYYCIhhWf7ItGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7aXD3ZWA19ggf4IwF2hnCUdS.jpg?f=fotoalbum_large

Zowel onze kinderen van 3&5 als kinderen uit de buurt vinden dit wél degelijk heel leuk en meerdere maanden per jaar wordt er met grote regelmaat in/op/onder gespeeld.

Kijkt dus pontificaal en direct de tuin van de buurman in. Zo'n twee jaar geleden was mijn dochter steeds aan het praten tegen de buurman als hij zijn auto aan het wassen was. Ik ben toen eens op hem afgestapt met de vraag of hij dit storend vond; dat was gelukkig niet het geval (anders had ik iets met de zijkant gedaan).

Ik kan me vinden in alle argumenten die in dit topic benoemd worden m.b.t. hoe irritant dit allemaal kan zijn. Tegelijkertijd vind ik ook wel wat van mensen die overal direct zo bovenop springen. Als ik op iedere slak zout ga leggen kan ik ook wel met een lijst komen en is de volgende halte de rijdende rechter.

Het probleem is dat er bijna geen positieve uitkomt is tenzij je toegeeft. Dat is dan ook direct het probleem met zeurende/asociale mensen, je enige optie is eigenlijk altijd weglopen (wat dergelijke gedrag dan weer aanmoedigt).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:57
aljd3k schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:38:
Waarom wil je eigenlijk zo'n bouwwerk in de tuin hebben? Is er geen speeltuin in de buurt met dit soort toestellen? Ik zal wel gek zijn maar ik snap de hedendaagse drang om pretparken in eigen tuin aan te leggen niet zo.
omdat het leuk is voor de kinderen.
omdat kinderen onder een bepaalde leeftijd niet zelfstandig naar de speeltuin kunnen.
omdat de speeltuin van de gemeente ook de plaatselijke hangjongeren plek is
omdat de speeltuin van de gemeente verloederd/gesloopt is. (niet onderhouden word)

WTF is dat voor vraag?

Het is geen achtbaan, het is een plateau met een glijbaan.
Vroeger hadden we ook gewoon een schommel of glijbaan in de tuin op het grasveld.

Wij hebben dit staan omdat wij aan een drukke weg wonen, er geen achteruitgang is omdat de gemeente er een hek geplaatst heeft en de speeltuin aan de andere kant van de wijk ondanks meerdere meldingen nog steeds half afgebrand is. Niet omdat ik het zelf nou zo fijn vind om 4 m2 van mijn tuin kwijt te zijn aan een speeltoestel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0f-66ZuQ4oGDineoo-MyC-Fhp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbGheRanivZNPf0UuSih2iGv.jpg?f=fotoalbum_large

@Leeghoofd21 heeft de zijde die de buren kunnen zien dicht gemaakt.
Hiermee heeft hij meegedacht aan hun bezwaren.
Naar mijn idee is dat een meer dan prima oplossing.

Mogelijk is het nog een idee om leibomen te plaatsen tussen de erfgrens en het speelhuis zodat het voor de buren nog minder in het oog springt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ko7VXkZoCnXPx0ioGYyURh0lRBI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5Tp9YCCctcagif6E6cIUObNx.png?f=fotoalbum_large
https://bomenbezorgd.nl/p...SDUPnmBYNbXwaAhJoEALw_wcB

@Leeghoofd21
Mochten ze nergens mee akkoord gaan (waar het op lijkt), zou ik het dak en de achterwand achterwege laten, en hem aftoppen op 2M25-2M40 en dan gewoon strak tegen de schutting zetten.
Tot 2M50 mag hij overal staan, dus dan kunnen ze lekker in hun eigen sop gaar koken.

[ Voor 26% gewijzigd door FRANQ op 06-09-2022 15:42 ]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Kleine update: Vanavond gaan de buurman en ik in gesprek (in hindsight had het daar mee moeten beginnen) over hun wensen, onze wensen en een compromis daarin.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:23
FRANQ schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:33:

@Leeghoofd21
Mochten ze nergens mee akkoord gaan (waar het op lijkt), zou ik het dak en de achterwand achterwege laten, en hem aftoppen op 2M25-2M40 en dan gewoon strak tegen de schutting zetten.
Tot 2M50 mag hij overal staan, dus dan kunnen ze lekker in hun eigen sop gaar koken.
En als buurvrouw daar altijd in haar blote borsten in de tuin ligt? Of buurman altijd in zijn blote kont? Daar net achter de uitbouw, niet zichtbaar vanuit de ramen van de buren.... Moeten buurman en buurvrouw dat voortaan maar overslaan vanwege een buurman met een speeltoestel in zijn tuin?

Lekker voorstel tot verdere escalatie. Buurman in zijn sop laten gaarkoken, waarna buurman voortaan dagelijks in de zomer de muziek aan zet tot net de toegestane decibellen, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

President schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:36:
[...]

En als buurvrouw daar altijd in haar blote borsten in de tuin ligt? Of buurman altijd in zijn blote kont? Daar net achter de uitbouw, niet zichtbaar vanuit de ramen van de buren.... Moeten buurman en buurvrouw dat voortaan maar overslaan vanwege een buurman met een speeltoestel in zijn tuin?
Nee, want dat is ook gewoon toegestaan in Nederland. En als de buurvrouw en buurman niet in hun nakie gezien willen worden door de buurkinderen, tja, dan zet je er maar wat voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Members only:

[ Voor 93% gewijzigd door Leeghoofd21 op 06-09-2022 20:26 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Leeghoofd21 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:09:
Nou dat was een kort gesprek. Hij moet hoe dan ook terug naar 250cm en 2m vanaf de erfgrens komen. Er was geen speld tussen te krijgen en geen compromis mogelijk.
Ik heb nog aangeboden een extra scherm aan de kant van de glijbaan te maken van 1m helemaal naar de grond toe. Allemaal geen optie want ze zijn gehecht aan hun privacy. Exact volgens de regels en anders niet.
Dan gevalletje f*ck it, en precies aan de regels voor vergunningsvrij voldoen.

Aftoppen op 2m50, dan maar geen scherm aan de achterzijde.

En tegen de schutting aan kwakken.

No mercy

[ Voor 8% gewijzigd door FRANQ op 06-09-2022 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
President schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:36:
[...]

Lekker voorstel tot verdere escalatie. Buurman in zijn sop laten gaarkoken, waarna buurman voortaan dagelijks in de zomer de muziek aan zet tot net de toegestane decibellen, etc..
Als je aan naakt recreëren doet zorg je er zelf wel voor dat er geen inkijk is.

Mijn ouders doen dat en wonen midden in een rijtje van een standaard jaren 90 nieuwbouw blok.
Niemand die in hun tuin kan kijken waar ze liggen.

En zo hoort het, anders ben je een exebitionist en niet een naturist.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Beetje het standaard rijdende rechter verhaal, zij eisen iets dus moet ik ook maar iets gaan eisen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Reptielenbrein schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:59:
Members only:
Never mind......... Post is al een paar dagen oud.
Was helemaal aan me voorbij gegaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 06-09-2022 20:40 ]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Ongelooflijk dat er nog steeds van die zeikers van buren zijn. Wat is er nou mis met een stel spelende kinderen in de tuin. Als je dat niet wilt moet je 15 hoog in een flatje gaan zitten, Ziet niemand je.
Je kunt het op de spits drijven, maar daar schiet je helaas niks mee op. Je wilt nog jaren naast die gasten wonen. Advies? Tja, moeilijk. Zelf zou ik het ding verplaatsen. En denken , zak maar in de stront. En iets zoeken wat de buurman niet goed doet…..tja, persoonlijk ben ik niet zo van “ ik mag dit niet, dan jij ook niet”.
Heb je er wel hinder van wat de buurman doet, dan is dat natuurlijk wat anders.

[ Voor 28% gewijzigd door fmrama op 06-09-2022 20:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Leeghoofd21 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:09:
Gelukkig heb ik mijn emotie in bedwang kunnen houden [..] melding naar de gemeente over de airco van hun die op een plat dak.
Dus tot zover je emotie in bedwang houden, dit wordt dus een full-blown buren ruzie die je kunt voorkomen door (hoewel mogelijk onterecht) mee te veren met de buren.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freezerator
  • Nu online
Je zou haast akkoord gaan en het speel huisje weghalen en een trampoline neerzetten die onder de 250 blijft maar wel hoog genoeg op de poten staat dat de kids tijdens het springen over de schutting kunnen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
True schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:39:
[...]

Dus tot zover je emotie in bedwang houden, dit wordt dus een full-blown buren ruzie die je kunt voorkomen door (hoewel mogelijk onterecht) mee te veren met de buren.
Er valt niet mee te veren. Het is volgens hen strak 200cm uit de erfgrens en geen centimeter minder. Enkel tijdens het gesprek heb ik me kunnen inhouden. De afgelopen 34 minuten zijn er meer scheldwoorden uit mij gekomen dan een matroos in zijn leven hoort. Ook een goede uitlaatklep

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:05

St@m

@ Your Service

Zet hem tegen de schutting van je andere buren.. dat al overwogen? Zadel je hen met het probleem op, maar wellicht zijn zij wat meegaander.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
St@m schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:45:
Zet hem tegen de schutting van je andere buren.. dat al overwogen? Zadel je hen met het probleem op, maar wellicht zijn zij wat meegaander.
Daar staat al een overkapping waar zowel wij als de buren gebruik van maken. Aan hun kant staat er een soortgelijk speeltoestel tegenaan.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:44
Je kan nu kiezen uit twee opties: (1) een speeltoestel in je tuin. (2) een normale relatie met je buren. Beide gaat niet. Ik zou kiezen voor optie 2. Ja, het is oneerlijk. Ja, je hebt gelijk. Maar eenmaal de relatie verstoord, is er geen weg terug.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaiman
  • Niet online
Mercarra schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:58:
Je kan nu kiezen uit twee opties: (1) een speeltoestel in je tuin. (2) een normale relatie met je buren. Beide gaat niet. Ik zou kiezen voor optie 2. Ja, het is oneerlijk. Ja, je hebt gelijk. Maar eenmaal de relatie verstoord, is er geen weg terug.
Nu is het dit, maar morgen is het iets anders. Gezien meneer zelf een airco op 30 cm zet.. gelden regels alleen voor de buren :+. Buren die niet mee willen denken en hun hakken zo in het zand zetten moet je gewoon negeren en je gang gaan binnen de regels van de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
@Leeghoofd21 Is, nu je alle informatie paraat hebt, het nu niet uiteindelijk de aantrekkelijkste optie om het gehele bouwwerk een stukje in te graven, zodat je qua zichtlijnen onder de schutting blijft (wat betreft kinderhoogte) en het geheel dus wél gewoon op de plek kan neerzetten waar je dit oorspronkelijk wilde?

PS: Ludieke modus (niet te serieus nemen...): Mocht je nog loopholes in de wet zoeken: voor schuttingen geldt normaliter een maximale hoogte van 2m. Voor bomen en heggen geldt die maximale hoogte meestal NIET. Dus als je een leuke 3m hoge heg neerzet naast het speelhuis dan is er vervolgens geen zicht meer op het erf van de buren vanuit het plateau en val je misschien binnen het wettelijk toegestane.. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Valorian op 06-09-2022 21:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
NB: Die melding van de airco daar zou ik nog een nachtje over slapen. Sta je morgen op, neem dan een lekker kopje koffie, pak de krant, ga vervolgens even in de tuin staan en vraag jezelf af: hoeveel is deze relatieve rust mij waard? Want eenmaal dit soort meldingen gemaakt is er niet echt een weg meer terug en zien we je waarschijnlijk over 3 jaar in topic wat wel eens een stuk grimmiger van aard kan zijn dan het huidige. Zoek maar eens op burenruzie op tweakers, dan kom je situaties tegen van mensen die echt ten einde raad zijn en dat begon ook met kleinigheden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Valorian schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:13:
@Leeghoofd21 Is, nu je alle informatie paraat hebt, het nu niet uiteindelijk de aantrekkelijkste optie om het gehele bouwwerk een stukje in te graven, zodat je qua zichtlijnen onder de schutting blijft (wat betreft kinderhoogte) en het geheel dus wél gewoon op de plek kan neerzetten waar je dit oorspronkelijk wilde?
Ook deze optie heb ik aangeboden en zelfs dan moet het op 2 meter afstand.
stukje ingraven kan niet zomaar. als we ter hoogte van de schutting willen komen zit je al aan 50cm de grond in en zelfs dan heb je vanaf het platform maar een 1m nodig om over de schutting te kunnen kijken. Ik zit ook niet te wachten om er een ondergronds speelhol van te gaan maken daarom hem in een kuil van 1,5m te gaan zetten.
Makkelijkste optie is dat hele ding wegdoen en iets anders kopen wat onder de schutting blijft zodat die strak ertegenaan kan/mag.
Valorian schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:14:
NB: Die melding van de airco daar zou ik nog een nachtje over slapen. Sta je morgen op, neem dan een lekker kopje koffie, pak de krant, ga vervolgens even in de tuin staan en vraag jezelf af: hoeveel is deze relatieve rust mij waard? Want eenmaal dit soort meldingen gemaakt is er niet echt een weg meer terug en zien we je waarschijnlijk over 3 jaar in topic wat wel eens een stuk grimmiger van aard kan zijn dan het huidige. Zoek maar eens op burenruzie op tweakers, dan kom je situaties tegen van mensen die echt ten einde raad zijn en dat begon ook met kleinigheden :(
Goed advies en ik ga er zeker nog even een nachtje over slapen.

[ Voor 27% gewijzigd door Leeghoofd21 op 06-09-2022 21:18 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
[b]Leeghoofd21 in "Speelhuisje en buren"Leeghoofd21 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21.
Makkelijkste optie is dat hele ding wegdoen en iets anders kopen wat onder de schutting blijft zodat die strak ertegenaan kan/mag.
Top idee, misschien iets van een zandbak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:18
Trampoline

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Of een zwembad of Jacuzzi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Die hebben zij al, al zij het ingegraven.Morgen maar even gaan meten hoever die van de schutting ligt.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
of een waterpark met loopingglijbaan.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Dit zou wel een leuke case voor de rijdende rechter zijn eigenlijk. Regelgeving lijkt wat interpreteerbaar.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
Los speelhuisje met een losse glijbaan, Zoek daar maar eens op. Keuze genoeg. Zandbakje erbij. In de zomer klein zwembadje. En de kinderen hebben de grootste lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
M2M schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:22:
Dit zou wel een leuke case voor de rijdende rechter zijn eigenlijk. Regelgeving lijkt wat interpreteerbaar.
Klopt want nu is het een speel toestel. Wat als ik mijn tuin 1,5 meter ophoog met een houten constructie.... Dan kijk ik ook over de schutting in de tuin van de buren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

President schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:25:
[...]

Klopt want nu is het een speel toestel. Wat als ik mijn tuin 1,5 meter ophoog met een houten constructie.... Dan kijk ik ook over de schutting in de tuin van de buren
Je zult maar op een helling of dijk wonen en per definitie in de tuinen van de buren kijken tenzij ze de schutting 5 meter hoog maken.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
M2M schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:22:
Huisje kopen? :+
Je krijgt er gratis een wetsartikel bij:
Artikel 50 Burgerlijk Wetboek Boek 5

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaiman
  • Niet online
Leeghoofd21 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:20:
[...]

Die hebben zij al, al zij het ingegraven.Morgen maar even gaan meten hoever die van de schutting ligt.
Dat is een grapje toch? Hebben ze zelf kinderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Kaaiman schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:28:
[...]

Members only:

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
Kaaiman schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:28:
[...]

Hoezo een grapje? In hoef ook echt geen uitkijk platform in de tuin van mijn buren welke op mijn tuin uitkijkt... Ook al heb ik zelf jonge kinderen...

Ik denk dat ik dan maar een trap tegen mijn schuur ga aanzetten en een glijbaan aan het dak van de schuur. Dan kunnen mijn kinderen lekker glijden, die kijken ook vast niet bij de buren in de tuin....

De vraag is dus of een dergelijk platform ook in de geest van de wet bij 'balkon of iets dergelijks' te zijn.

Want wat als ik het leuk vind om een podium van een meter hoog in de tuin te zetten, vanwaar mijn kinderen met een versterker lekker de hele dag vals kunnen zingen zolang het aantal decibels niet te hoog is volgens de apv...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljd3k
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-09 10:48
FRANQ schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:33:
[...]

omdat het leuk is voor de kinderen.
omdat kinderen onder een bepaalde leeftijd niet zelfstandig naar de speeltuin kunnen.
omdat de speeltuin van de gemeente ook de plaatselijke hangjongeren plek is
omdat de speeltuin van de gemeente verloederd/gesloopt is. (niet onderhouden word)

WTF is dat voor vraag?
Ik snap best dat kinderen dat leuk vinden en dat kinderen onder een bepaalde leeftijd niet zelfstandig naar een speeltuin kunnen. Maar kinderen kunnen zich ook prima in de achtertuin vermaken met - ik noem maar wat - een zandtafeltje of een tentje. Een hoog bouwwerk tegen de erfgrens aan is toch niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Hoe is dit dan eerder gegaan met hun kinderen, sprongen die dan niet regelmatig tot 'ver over de schutting' inclusief uitzicht op jullie tuin?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
Racing_Reporter schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:52:
[...]

Hoe is dit dan eerder gegaan met hun kinderen, sprongen die dan niet regelmatig tot 'ver over de schutting' inclusief uitzicht op jullie tuin?
Eerlijk gezegd nooit op gelet de afgelopen jaren.
Kinderen spelen nou eenmaal en het is niet dat wij 24/7 buiten bivakkeren.
En ook al keken ze in onze tuin, het is een tuin zoals er wel meer zijn.

De bewoners hiervoor had een trampoline op poten en daar sprongen ze wel vaak tot hoog over de schutting maar ach na 3x hallo zeggen vonden ze het ook wel prima en gingen ze verder met de anderen.

[ Voor 25% gewijzigd door Leeghoofd21 op 06-09-2022 21:57 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
een trampoline is al genoemd en ik kan wel zeggen dat zo'n ding echt voor heel veel leeftijden leuk is.
die van ons is 5.8M omtrek
ALs ik de bladeren eraf veeg spring ik er ook wel eens op, maar jonge kinderen tot 18 jarigen gaan er helemaal los op, dat is wel leuk vergeleken met een huisje want daar doen ze niet zolang mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Je zou ook gewoon een bouwvergunning kunnen aanvragen voor je speelhuisje. Leges betalen en hoppa. Vergunningvrij betekent niet dat je het niet mag bouwen. Wel het bestemmingsplan nakijken of bouwwerken boven de 2,50m niet worden uitgesloten (want om nou ook nog strijdig gebruik aan te vragen wordt wel wat prijzig).

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Shabbaman schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:02:
Je zou ook gewoon een bouwvergunning kunnen aanvragen voor je speelhuisje. Leges betalen en hoppa. Vergunningvrij betekent niet dat je het niet mag bouwen. Wel het bestemmingsplan nakijken of bouwwerken boven de 2,50m niet worden uitgesloten (want om nou ook nog strijdig gebruik aan te vragen wordt wel wat prijzig).
En dan gaat de buurman bezwaar maken en wordt de vergunning afgewezen... Nee, dat zou ik niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 15:57
Om je wat inspiratie te geven,
Deze heb ik in de tuin (75 ekkies op marktplaats opgepikt, trappetje wat eraan zat js verrot omdat ik die ingegraven had) Nee niet hoog maar wel leuke speelhokje en prima glijbaan voor de jongste :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9bNmG90RFY_MNBiTLduYEhVV1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FpzGGfguLyTJRaih1wDIr3UP.jpg?f=fotoalbum_large

Probleem nu is dat de oudste het dak wil opklimmen maar dat is gelukkig nog maar 1x voorgekomen :)

En voor de rest wilde ik zeggen dat ik
Het kut voor je vind. Burencontact is op papier easy maar in de praktijk behoorlijk complex. Verschillende inzichten, je wilt meeveren maar ook niet over je heen laten lopen. Tja

Owja, mijn kinderen hebben ook meer schik van de trampoline. Ik heb een kleintje (2m oid), ingegraven en in de voortuin achter de heg. Niemand die hem ziet of hoort (goed model en geen goedkope meuk met krakende veren). Ik zou dus zeker de trampoline niet afstrepen
Leeghoofd21 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:20:
[...]

Dan komt dat speelhuisje wel goed uit nu, anders had je die afstand nooit vanuit jou kunnen meten :+

[ Voor 48% gewijzigd door laurens0619 op 06-09-2022 22:51 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:40
Het lijkt erop dat de buurman het recht aan zijn zijde heeft en zijn bezwaren zijn misschien ook niet heel ver gezocht. Een lelijk scherm, speelhuisje of schreeuwende kinderen boven de schutting is niet iedereen zijn ding.

Dat hij strak vasthoudt aan de regels is misschien niet heel sympathiek, maar niet zo onlogisch met de wisselingen over rechtsbijstand in gedachten. Juristen maken meer kapot dan je lief is.

De gedachte over de airco is een emotionele. Als je er geen last van hebt, laat het gaan. Als de emotie wat gezakt is, kan je altijd nog een keer zeggen dat hij een punt had, maar dat je ook niet bent gaan mauwen over de airco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Lordy79 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:09:
[...]

En dan gaat de buurman bezwaar maken en wordt de vergunning afgewezen... Nee, dat zou ik niet doen.
Dat kan hij alleen doen als hij de aankondigingen in de gaten houdt. En wie doet dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het is echt heel simpel. Je buurman staat gewoon in zijn recht en jij niet. Gegokt en verloren. Maak het niet groter dan dat het is en haal vooral geen andere zaken erbij.

Die regels zijn er ook niet voor niks heh. Op 2,5 meter hoogte zit je al een verdieping hoog, als je daar op gaat staan kun je ook zo slaapkamers of badkamers binnenkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Lordy79 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:09:
[...]

Bezwaar maken is z’n recht, maar dat betekent niet dat hij gelijk krijgt. Als het bestemmingsplan zo’n bouwwerk toestaat is het lastig tegen te houden.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

FreakNL schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:51:
[...]

Dat kan hij alleen doen als hij de aankondigingen in de gaten houdt. En wie doet dat?
Als ik weet dat mijn buurman iets gaat bouwen wat ik niet wil, ga ik die aankondigen F5'en tot ik erbij neerval.

En tja, ik kan de buur ook wel begrijpen, maar ik ik hou dan ook van mijn rust/privacy, en heel wat minder van kinderen. Bij mijn ouders klom het buurmeisje ook altijd tegen de schutting, vond ik ook niet zo chill als ik lekker in de tuin zat te lezen.

Als oplossing dat je kinderen nog steeds lol kunnen hebben: Normaal, gelijkvloers speelhuisje, en misschien zo'n losse, plasticfantastic glijbaan, die je dan ook bijv. wat meer midden in de tuin kan plaatsen?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Topicstarter
FiXeR.nl schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:56:
Het is echt heel simpel. Je buurman staat gewoon in zijn recht en jij niet. Gegokt en verloren. Maak het niet groter dan dat het is en haal vooral geen andere zaken erbij.

Die regels zijn er ook niet voor niks heh. Op 2,5 meter hoogte zit je al een verdieping hoog, als je daar op gaat staan kun je ook zo slaapkamers of badkamers binnenkijken.
Het toestel zelf is tot de hoogste balk 250cm straks maar de platformhoogte is 150cm. Dus op 150cm kunnen ze staan en dan een balustrade van 100cm eromheen. Het is niet alsof we een uitkijktoren aan het bouwen zijn waar ze vanaf 250cm over de tuinen van de omliggende percelen kunnen kijken. Maar ik heb me voorlopig neergelegd bij die 200cm tot ik tijd en zin heb om wat hoge leibomen te planten die ver boven de schutting uitsteken zodat het zicht in de naburige tuin onmogelijk is. Maar dat zal niet meer dit jaar gebeuren gok ik.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Shabbaman schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:02:
Afgezien van dat de kans op succes niet 100% is, zet je ook kwaad bloed bij je buren omdat je er nóg meer werk van gaat maken. Ik zou even goed kijken naar iets wat onder de 2.5 meter blijft, óf niet de mogelijkheid biedt om erop te staan waardoor je in die tuin kan kijken. Eventueel ondersteund met de counter op hun trampoline en dat daarmee ook in de tuin van TS gekeken kon worden, dat het zo'n vaart niet liep en dat het prettig is als zij jullie ook een kans gunnen. Toen is het goed gegaan, beetje vertrouwen (plus de verzekering dat je ze in de kladden grijpt als de kids toch gaan proberen te gluren, dus dat je het serieusneemt) mag wel de andere kant op.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
[...]

Ik krijg gewoon een mail van alle aanvragen in mijn directe omgeving, via overheid.nl
Ik zou er niet zo snel op rekenen dat mensen het niet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
Leeghoofd21 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:12:
[...]

Het toestel zelf is tot de hoogste balk 250cm straks maar de platformhoogte is 150cm. Dus op 150cm kunnen ze staan en dan een balustrade van 100cm eromheen. Het is niet alsof we een uitkijktoren aan het bouwen zijn waar ze vanaf 250cm over de tuinen van de omliggende percelen kunnen kijken. Maar ik heb me voorlopig neergelegd bij die 200cm tot ik tijd en zin heb om wat hoge leibomen te planten die ver boven de schutting uitsteken zodat het zicht in de naburige tuin onmogelijk is. Maar dat zal niet meer dit jaar gebeuren gok ik.
tip, olijf en echte laurier om en om
Kunnen goed tegen droogte, altijd groen (met mooi blad), eetbaar, zelfs olijfblad kan je in de thee erbij doen en met goed week kan je je eigen olijven in pekelwater maken, echt leuk voor de kinderen ook om ze van bloemetjes tot olijfjes te zien gaan en laurier zo van de boom is veel lekkerder dan die droge oude bladeren die je koopt en altijd bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Leeghoofd21 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:12:
[...]

Zonder het hele topic gelezen te hebben: Leibomen mogen ook niet hoger dan 2m zijn, of ze moeten 2m van de erfgrens af staan. Sommige gemeenten maken hier in de apv een uitzondering op.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:07
leibomen zijn juist een fijne zonwering, kaal in de winter en zonwerend/verkoelend in de zomer, ik zou daar geen bezwaar tegen hebben. En oh ja mijn buren hebben ook een speeltoestel naast de schutting staan, hun dochter kletst wat af met de oppaskinderen in onze tuin, dus geen overlast wat mij betreft. Maar ik heb ook iets meer tuin, en vooral meer groen wat afschermt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 13:40
HvdBent schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:08:
leibomen zijn juist een fijne zonwering, kaal in de winter en zonwerend/verkoelend in de zomer, ik zou daar geen bezwaar tegen hebben. En oh ja mijn buren hebben ook een speeltoestel naast de schutting staan, hun dochter kletst wat af met de oppaskinderen in onze tuin, dus geen overlast wat mij betreft. Maar ik heb ook iets meer tuin, en vooral meer groen wat afschermt.
Blaadjes. Sommige mensen ondervinden daar echt enórm veel overlast van.
zoals mijn buurvrouw, die claimt een halve kliko blaadjes per week van mijn perenboompje op te vegen. In de lente en vroege zomer. Terwijl er bij mij geen blaadje neerdwarrelt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:07
Ik mag me redelijk gezegend voelen met de buren die we hebben, aan de ene kant een jonger stel met kids en aan de andere kant een bejaard stel waar we het goed mee kunnen vinden, daar ook geen schutting maar een hekje tussen de tuinen. Maar het kan ook anders, toen ik nog in de binnenstad woonde in een kleiner huis met bijna geen tuin, en elke 3 jaar andere buren..... we hadden stel naast ons met zo'n samson en gert hond, en 4 rokende mensen in huis, dat arme beest lag 's zomers buiten te zweten, en wij konden alleen bbq 'en als zij er niet waren..... anders kreeg je geen hap door je keel.
Vaak hebben dit soort problemen te maken met de bebouwingsdichtheid, als je wat meer tuin hebt kan je altijd nog aan de andere kant van de tuin gaan zitten (onder je overkapping met BBQ )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:04
[...]

Daar hoef je niet zo veel voor te doen qua in de gaten houden, met een paar klikjes komt dat vanzelf in je mailbox.
https://www.overheid.nl/berichten-over-uw-buurt

[ Voor 3% gewijzigd door ninjazx9r98 op 07-09-2022 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:00
nvm

[ Voor 93% gewijzigd door joostmakaay op 07-09-2022 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
laurens0619 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:17:
Om je wat inspiratie te geven,
Deze heb ik in de tuin (75 ekkies op marktplaats opgepikt, trappetje wat eraan zat js verrot omdat ik die ingegraven had) Nee niet hoog maar wel leuke speelhokje en prima glijbaan voor de jongste :)

[Afbeelding]

Probleem nu is dat de oudste het dak wil opklimmen maar dat is gelukkig nog maar 1x voorgekomen :)

En voor de rest wilde ik zeggen dat ik
Het kut voor je vind. Burencontact is op papier easy maar in de praktijk behoorlijk complex. Verschillende inzichten, je wilt meeveren maar ook niet over je heen laten lopen. Tja

Owja, mijn kinderen hebben ook meer schik van de trampoline. Ik heb een kleintje (2m oid), ingegraven en in de voortuin achter de heg. Niemand die hem ziet of hoort (goed model en geen goedkope meuk met krakende veren). Ik zou dus zeker de trampoline niet afstrepen
moet wel zeggen dat dit wel een heel gaaf speelhuis is, ziet er hel cool uit, mooie score
Pagina: 1 2 3 Laatste