Glasvezel in Rhenen, wat kies ik (niet)?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-04-2023
Incoming n00b vraag:

In november/december gaan ze hier de straat maar weer eens open trekken om glas door de gevel te schieten. We hebben nu een KPN verbinding (koper, kabel uit 1960) dus glas lijkt interessant.
Helaas doet KPN niet mee en kunnen we kiezen uit:
- Caiway
- Delta
- Helden van Nu
- Kliksafe
- Libernet
- NG Blu (lijkt B2B)
- Online.nl
- "Plinq"?
- Solcon
- W3serve

Ik wil gewoon standaard 100 Mb up/down, een fatsoenlijk WiFi signaal en normale TV (geen 8K UHD weet ik het, dat zien we toch niet).

Durft iemand iets te roepen? Welke wel/ niet en waarom?
Ik ben een "auto instellingen" iemand en heb niet de behoefte om handmatig allemaal dingen te wijzigen ;)

BVD!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Glasvezel is glasvezel, daar gaat geen verschil in zitten.
Ik zou gewoon kijken naar de grootste 3/4 dat zijn Caiway, DELTA en Online. Dan zoek je na of mensen tevreden zijn over het TV-product (dat kan ook in de topics die daar al voor zijn): [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders & [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie & [Online.nl] Ervaringen & Discussie - Deel XXI of elders online.
Dan maak je gebaseerd daarop (en de prijs!) een keuze. Als je nog specifieke vragen hebt kun je ze altijd in de desbetreffende topics stellen. Maar de vraag: "Adviseer mij een provider" met bar weinig verdere informatie is door tien mensen op twintig manieren te beantwoorden.

Let op dat je met IPTV een UTP kabel moet trekken tussen je router (waar je glasvezelpunt zit straks) en je TV. Dat is wel iets om in je achterhoofd te houden.

In jouw geval denk ik dat Caiway, DELTA en Online wel zullen voldoen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
True schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:25:
Let op dat je met IPTV een UTP kabel moet trekken tussen je router (waar je glasvezelpunt zit straks) en je TV. Dat is wel iets om in je achterhoofd te houden.
Hoeft niet perse... ik gebruik een soort van powerline adapters specifiek voor IPTV, werkt uitstekend want het gebruikt niet zoveel bandbreedte. Maar in de praktijk gebruik ik eigenlijk de KPN app en kijk via chromecast... dan is je telefoon de afstandbediening. Scheelt vaak ook weer de kosten van een kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

MicGlou schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:32:
[...]

Hoeft niet perse... ik gebruik een soort van powerline adapters specifiek voor IPTV, werkt uitstekend want het gebruikt niet zoveel bandbreedte. Maar in de praktijk gebruik ik eigenlijk de KPN app en kijk via chromecast... dan is je telefoon de afstandbediening. Scheelt vaak ook weer de kosten van een kastje.
Je hebt enkel geen garantie dat het werkt én geen enkele vorm van support van je provider. En een kastje(?) als je hiermee je IPTV STB bedoelt, zitten gewoon bij de prijs van het abonnement in.
Gebaseerd op "Ik ben een "auto instellingen" iemand en heb niet de behoefte om handmatig allemaal dingen te wijzigen ;)" zou ik absoluut geen devolo-achtige apparatuur adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
True schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:35:
[...]

Je hebt enkel geen garantie dat het werkt én geen enkele vorm van support van je provider. En een kastje(?) als je hiermee je IPTV STB bedoelt, zitten gewoon bij de prijs van het abonnement in.
Gebaseerd op "Ik ben een "auto instellingen" iemand en heb niet de behoefte om handmatig allemaal dingen te wijzigen ;)" zou ik absoluut geen devolo-achtige apparatuur adviseren.
Die dingen die ik gebruik komen bij KPN zelf vandaan, geven ze absoluut support op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-04-2023
MicGlou schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:32:
[...]

Dit, ik heb nu IPTV via de app/ WiFi van de TV, draait als een trein
Ik vind wel dat het menu van die LG app voor IPTV wat beperkt/ erg wennen is...da's een kwestie van tijd denk ik

[ Voor 10% gewijzigd door dribbel79 op 31-08-2022 14:46 . Reden: Ich bin da etwas vergessen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

MicGlou schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:43:
[...]

Die dingen die ik gebruik komen bij KPN zelf vandaan, geven ze absoluut support op.
Hartstikke mooi, enkel geeft TS aan dat hij geen KPN kan krijgen over de vezel die gelegd wordt. Heeft TS dus helemaal niets aan in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:31
Ik heb Caiway glasvezel icm normale tv sinds mid dit jaar, tot heden geen problemen. Internet werkt prima, WIFI is afhankelijk waar je het modem zet en de TV werkt prima met het bijgeleverde kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:11

lier

MikroTik nerd

My 2 cents:

Delta/Caiway is één netwerk (twee bedrijven/labels)'.
Niet enthousiast over hun tv platform (en gebruik daarom NL Ziet en de andere bekende streaming diensten). Kijk toch praktisch geen lineaire tv, dus ook niet de behoefte.
Internet werkt prima (in mijn woonplaats), wat mij betreft een aanrader.
Service is niet altijd even goed, ook al doen ze echt hun best. Maar als het eenmaal goed werkt heb je dat ook niet nodig.

Overige aanbieders geen ervaring mee.

Algemeen: schaf, indien nodig, (een) goed(e) accespoint(s) aan. Er zit weinig verschil qua Wifi bereik (toch beperkt door regelgeving en demping van je woning) en snelheid. Wat mij betreft een non criterium bij het kiezen van een provider. Moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik alleen eigen apparatuur gebruik.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
maar als je geduld hebt start in 2023 de aanleg van kpnnetwerk en glaspoort en dan kan je gewoon 1 op 1 kpn koper na glasvezel zetten.

https://www.glaspoort.nl/nieuws/lokaal-nieuws/rhenen-sok/

https://www.derijnpost.nl...spoort-in-gemeente-rhenen

dan heb je nog meer keuze mogelijkheid naast de fiber van delta die er nu ligt
Pagina: 1