• Tom halleriet
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-07-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rilXu9LFJnroP2TcKoAQ796zUk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iYA5iF2rhnifLUiNOqKM1Scm.png?f=fotoalbum_large ik ben van plan om deze te gebruiken in ftu want de normale glasvezelkabel komt muur en muur vast te zitten die is er dan met geen mogelijkheid meer uit te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom halleriet
Weet iemand toevallig of de glasvezelkabel van Nokia die je in bruikleen krijg ook pas in Fritz!box 5530 fiber xgs-pon want dat zou mooie zijn als dat paste want dan hoef ik alleen Nokia van onderkant even los te draaien en glasvezelkabel voorzichtig er uit hallen en inpluggen bij mijn Fritz!box 5530 fiber xgs-pon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Tijdje geleden was ik al bezig om toch naar een 5530/5590 over te stappen vanwege ontbreken NAT loopback op de nokia modem. Op dit moment opgelost met DNSmasq via Home Assistant server, maar dat is me toch te onstabiel en niet geheel vlekkeloos.

Ik kan nog steeds niet vinden of een 5530/90 NAT loopback ondersteunt, is daar hier inmiddels meer bekend van?

Het is voor mij belangrijk zowel binnen als buiten het netwerk via een duckdns bepaalde services te kunnen benaderen zonder telkens het adres te moeten wijzigen (vooral Home Assistant) en daarom NAT loopback belangrijk.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Tom halleriet schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:42:
Weet iemand toevallig of de glasvezelkabel van Nokia die je in bruikleen krijg ook pas in Fritz!box 5530 fiber xgs-pon want dat zou mooie zijn als dat paste want dan hoef ik alleen Nokia van onderkant even los te draaien en glasvezelkabel voorzichtig er uit hallen en inpluggen bij mijn Fritz!box 5530 fiber xgs-pon
Nee, want nokia heeft groene stekker nodig, de Fritz een blauwe. Heeft te maken met hoe de glasvezel is afgesneden.

m.a.w. nieuw kabeltje kopen: groen = SC/APC, blauw = SC/UPC. Deze heb je nodig:

https://fritzshop.nl/glas...groen-glasvezelkabel.html

Hierbij zit de groene stekker in de FTU bracket die in je muuraansluiting gaat.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom halleriet
Die kabel is voor een Fritz box 5590 en ik heb een Fritz box 5530 en daar moet een groene in dus ik dacht als ik nou Nokia aangesloten heb en ik heb verbinding en diensten zijn opgeleverd dan haal ik Nokia van stroom en draai de onderkant los en haal voorzichtig groen kabeltje los en plug bij mijn Fritz box weer in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:02
Als de 5530 (ook) een groene aansluiting heeft, dan kun je hem insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom halleriet
Zit alleen zwarte stofkap op voorderes geen kleur alleen metaal kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom halleriet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3LHJuYD6jZbu9MS16hF-6j1Y3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jR5QGFvZywKxrExRknc2P4nl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WcLmGSz6EQe1xU5tqbhDHsS-g4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IULqib0juShpyBlUeBNQqAmf.jpg?f=fotoalbum_large zo ziet mijn aansluiting van Fritz box er uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom halleriet
Ik had nog oude Nokia liggen die heb ik open gedraaid daar de groene kabel van gepakt en geprobeerd of in mijn Fritz!box 5530 paste en paste gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom halleriet
Volgens mij is universeel aansluiting dus voor groen of blauw wat ik in mijn Fritz!box heb zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Zie deze reactie in dit topic. Het werkt, maar je molt je glasvezel uiteinden ermee met mogelijk onbetriuwbare verbinding.

M.a.w. gewoon niet doen. Het is niet voor niets verschillend
robertwebbe schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:47:
@sus Het Nokia modem heeft een groene SC/APC connector, de AVM een blauwe SC/UPC. Ik zou dan niet de kabel van de Nokia in de AVM gebruiken. Het kan wel maar er zijn niet voor niets verschillende types.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom halleriet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cb0ApWxK_Ud_J55w4AQpDTY_V8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qQe04ANgG5sYMxcfFNAoxvVH.png?f=fotoalbum_large dit is aansluiting in mijn Frit!box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom halleriet
Dan bestel ik bij fritzshop zo kabel met blauwe aansluiting voor mijn Fritz!box en als de monteur dan komt om de Nokia aan te sluiten dat ik die dan heel lief aan kijk of hij als diensten online komen en de Nokia verbinding heeft of hij dan de Nokia wil er uit halen en de Fritz!box wil aansluiten op de glasvezel

[ Voor 59% gewijzigd door Tom halleriet op 18-08-2023 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Schuiflade eruit, schuiflade erin. Zolang je het rustig en met beleid doet, kan er weinig mis gaan. Waarom zou je dat zelf niet doen? Desnoods terwijl de monteur naast je staat. Dan vraag je of die even mee wilt kijken of je het netjes doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom halleriet
Ik heb er monteur bij om dat als je de Nokia er in doet en je wilt de schuiflade er uit halen om andere modem aan te sluiten de boel muur en muur vast komt te zitten en de schuiflade met geen mogelijkheid meer uit de ftu te krijgen is alleen met grof geweld maar daar zit ik niet op te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom halleriet
Want bij vorige Nokia hebben zelf gedaan maar de schuiflade kwam iets los verder zat het muur en muur vast er was met geen mogelijkheid beweging in te krijgen uit eindelijk voorzichtig los getrokken maar ik wil dat deze keer kosten wat kost voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom halleriet
Of iemand moet een tip hebben om dit te voorkomen dan zou ik zonder monteur kunnen aansluiten maar voorlopig heb ik geen trek in als de boel muur en muur vast zit en ik met grof geweld alles moet los trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom halleriet
Ik heb op aanraden van seesar een kabel bij de Fritz shop gekocht voor mijn Fritz!box 5530 fiber xgs-pon

• Tom halleriet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDFYNED6QYrQg47a4fRQvesAPxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lmEJmQYFPz3dGzf7txekZZp4.jpg?f=fotoalbum_large nou hoop ik dat ie past op ftu kastje van delta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom halleriet
Ik hoop dat monteur de klem zitten schuiflade in ftu kastje kan oplossen

• Tom halleriet
Zo alles geregeld nu is wachten tot ik Fritz!box kan aansluiten vanmorgen alles netjes geregeld met caiway ik heb alles doorgegeven wat ze vroegen ik moest alleen akkoord met maximaal een werkdag downtime gaan maar als dat alles is dan ben ik heel blij

• Tom halleriet
Fantastisch soms zou iemand graag ze nek omdraaien is er gisteren monteur geweest heeft de beste man de ftu kast vakkundig gesloopt met gevolg dat er nieuwe monteur moet komen om verbinding binnen in de ftu te repareren want met uithalen van slede om de router te wisselen is veel meer mee gekomen dan volgense mij de bedoeling was een blauw draadje met rubere dop en een groen blokje waarnormaal glasvezel kabel van modem in klikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddykoning
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-06 15:57
Tom halleriet schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:43:
[Afbeelding] nou hoop ik dat ie past op ftu kastje van delta
Tom halleriet schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:13:
Volgens mij is universeel aansluiting dus voor groen of blauw wat ik in mijn Fritz!box heb zitten
Dit is niet universeel, in de fritzbox moet een blauwe stekker en voor delta/caiway de groene stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddykoning
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-06 15:57
Tom halleriet schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:43:
[Afbeelding] nou hoop ik dat ie past op ftu kastje van delta
Dit is de goede kabel voor fritzbox en delta, de kabel niet aan de stekker laten hangen, bij mij was de kabel uit de stekker gegaan en dan heb je er niets meer aan, dan kan je alleen nog de schuif gebruiken op een andere kabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom halleriet
Na via mijn telefoon de Fritz!box handmatig Geupdated te hebben werk het eindelijk super fijn een super service van caiway om mee te denken en raad te geven wat ik moest doen toen ik er even niet uit kwam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@Tom halleriet En dan hoop ik dat het nu tijd is voor een nieuw toetsenbord waarbij de shift, punt en komma’s werken. Want je postings zijn nu soms moeilijk te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom halleriet
robert ik ben dyslexie daarom is soms moeilijke te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ah, dat verklaart een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Brug
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 11:08
Hoi Robbert,

Superleuk om te zien dat er vandaag een nieuwsartikel is verschenen dankzij jullie input.

Ik heb direct een vraag. Op jouw forum las ik dat de Fritzbox 5590 niet in Bridgemodus gezet kan worden.
Geldt dat ook voor de Fritz!Box 5690 Pro en 5690 XGS ?

En ik vermoed dat zelfs AVM daar wel iets mee kan. Heb in een ver verleden al eens met de AVM in Duitsland gespard en dat leidde toentertijd tot oplossingen die daar ter plekke in firmware werden geprogrammeerd.

Pieter_Breda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Een deskundige in deze materie heeft me ooit uitgelegd waarom het op dit moment een probleem is en dat was dusdanig technisch dat ik het niet meer kon volgen. Zover ik mij kan herinneren hangt het samen met de telefonie poorten en het feit dat Delta van oorsprong een kabel achtergrond heeft. Veel back-end systemen zijn in de DOCSIS tijd gebouwd en dat levert nu uitdagingen op. Een vergelijkbaar dingetje lijkt nu bij KPN aan de hand trouwens, daar heeft men een DSL legacy.

Als je bridge wilt, dan kun je naar mijn idee beter een losse ONT gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:56
Vandaag na eerder drie 5590/5530 Fiber AON's ook een 5590 Fiber XGS-PON op een Delta/Caiway glasvezel verbinding aangesloten ter vervanging van de Nokia.

Op de support chat wat gegevens doorgeven, even wachten en alles werkt zo met het Delta/Caiway profiel geselecteerd. Het MAC-adres staat o.a. wat verborgen op de doos in het tweede gedeelte van het CWMP nummer.

Speedtest op een computer via de 2,5 gigabit WAN aansluiting haalde goede resultaten van ruim 2000 mbps wat met het abonnement matcht.

De FRITZ!Box zijn mesh functionliteit blijft ook lekker flexibel, binnen een paar tellen een 7590 als "domme" switch/wireless accespoint erbij ingesteld, gemixt met nog wat 3000 repeaters, alles beheerbaar via de "hoofd" 5590 als meshmaster. Fijn spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erood
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-06 03:18
Afgelopen weekend mijn FRITZ!Box toch aangezet met de voorbereidingen die uit forum te vinden zijn.

Zaterdagochtend om 9 uur voor de veiligheid even gechat om te confirmeren dat ze inderdaad modems aan melden. Antwoord jawel dat doen we. "meestal een paar uur" max 1 werkdag "Dus mijn details doorgegeven en daarna gewacht..

Na 5 sessies, "Het duurt wat langer", "Het zal wel aan het einde van de dag wel rond komen" zondagochtend
is het zeker goed" "Weekenddagen zijn geen werkdagen"

Maandagochtend om7:40 meldde mijn eerste systemen zich pas weer online...

MAW NIET IN HET WEEKEND AANMELDEN maar voor de rest werkt alles wel even actief navragen voor SIP account details (voor vaste lijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:39

Jerra

Beunhaas in wording

Oei dat lees ik net te laat, heb gisteravond via de helpdesk gevraagd of ze zaterdagochtend mijn modemID kunnen aanmelden, zodat ik de fritz op de vezel kan aansluiten.

Maar zoals ik het nu lees is niet de verwachting dat er dan zondag weer verbinding is...

Overigens ben ik gegaan voor de 5530 XGS-PON versie, gezien deze te koop was voor 135 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door Jerra op 01-12-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom halleriet
Je moet altijd bij aanmelden van je eigen modem bij de provider rekening houden met een werkdag downstream als je maandag je modem bij de provider aanmeldt kun je pas woensdag je eigen modem aansluiten op de glasvezel plus dat je zelf verantwoordelijk ben voor de update van modem dus zorg er voor je eigen modem aanmeld bij provider dat je modem over de juiste update beschikt en je direct gebruik kunt maken van je eigen modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvHMontySCOUT
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-06 11:25
Hoe is het standaard wifi bereik van deze modem? Wat is jullie ervaring? En bijvoorbeeld t.o.v. standaard meegeleverde modems? (denk aan de nokia van delta)

Ik hoef geen perfect bereik op zolder dus ik hoop dat alleen de fritzbox voldoende is. Minder apparatuur (want geen repeaters/mesh) sowieso altijd wel fijn :)

Alvast bedankt!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:16
Weet iemand of het inderdaad bekend is dat Delta interactieve tv niet werkt met een FB ?

https://www.zeelandnet.nl...721-problemen-digitale-tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 390704

Mapje schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:55:
Weet iemand of het inderdaad bekend is dat Delta interactieve tv niet werkt met een FB ?

Ik heb een FRITZ!Box 5530 Fiber op mijn Caiway XGSPON, en:
  • Caiway IPTV werkt via Amino Aria
  • Caiway IPTV werkt via Chromecast
Dus ... werkt prima bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Dan moet het bij jou ook werken., Mapje.

• Mapje
Anoniem: 390704 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:22:
[...]

Ik heb een FRITZ!Box 5530 Fiber op mijn Caiway XGSPON, en:
  • Caiway IPTV werkt via Amino Aria
  • Caiway IPTV werkt via Chromecast
Dus ... werkt prima bij mij!
Ok, hartelijk dank voor het duidelijke antwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Werkt het al, Mapje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erood
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-06 03:18
Mapje schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:55:

Voor mij is er ook geen enkel probleem op mijn 5590. Laatste 58 dagen (59 dagen geleden gestart)
perfect verbinding en functionaliteit. 1x verbinding verloren ergens in de nacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wel een ander verschijnsel: als ik stevig aan 't downloaden ben, dan kan mijn Caiway-IPTV gaan haperen. Ik heb in de Fritz ingesteld dat mijn Chromecast voorrang moet hebben, maar blijkbaar werkt het niet voldoende.

Dat is dus wel verschil met de Nokia van Caiway/Delta: daar nooit dat probleem, dus blijkbaar in de Nokia beter voorrang ingesteld voor IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 17:01
Ik heb het al opgelost.

[ Voor 94% gewijzigd door markmart33 op 15-01-2024 21:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mapje
Nieuwe update voor de 5530 en 5590 :

https://nl.avm.de/producten/fritzos/fritzos-780/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galgje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 11:06
Iemand ook ervaring met de vaste telefoonlijn in deze configuratie? (5590)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 13:37
Werkt bij mij prima met vast nummer en 3 dect telefoons (Gigaset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 18:57
Sinds deze week heb ik haperende verbinding. Als er verbinding is, dan is het goed. Maar af en toe valt de verbinding weg. Het gevolg is dat ik dan ook soms een ander IPv4-adres krijg. Dat is wel weer opnieuw in te stellen in de dns. Maar die wegvallende verbinding is wel irritant.
Anderen daar ervaring mee?
Tot nu toe was mijn Fritz!Box 5590 fiber heel betrouwbaar en stabiel.
De klantenservice (chat) wil dat ik eerst hun modem aansluit. Wat te verwachten was. Maar daar zit ik nu even niet op de wachten, omdat mijn gezinsleden hun verbinding nu nodig hebben.
En ik vraag me dan af wat ze meer denken te zien als de Nokia is aangesloten. Er is dan geen log van wegvallende verbinding of zo.
Kan @R3D hier nog iets in zien of betekenen? Of moet ik eerst de klantenservice door zien te komen en testen met de Nokia?
Edit: Nu blijk ik opeens geen IPv6 meer te hebben! Edit: en toch weer terug. Ik begrijp er niets van.

[ Voor 44% gewijzigd door ahbart op 16-02-2024 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berning
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:53
Sinds een week hapert het bij mij ook, Fritz!box 5590 AON.
De verbinding wordt niet verbroken, maar de registratie van het VOIP nummer van Caiway lukt niet meer.
Webpagina's worden te vaak pas na een refresh weergegeven.
Ook worden de DNS servers van Caiway regelmatig automatisch vervangen door publieke DNS servers.
Het gaat iets beter als ik de DNS servers van Cloudflare gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Zonet weer een nieuw ip-adres gekregen! Dit wordt toch wel wat te zot voor woorden.
Eerder steeds uit de 83.xx range en nu opeens een 62.xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
62.45.x.x is CG-NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ahbart schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:44:
Of moet ik eerst de klantenservice door zien te komen en testen met de Nokia?
Nokia aansluiten is toch 1 minuut werk, en dan misschien paar minuten wachten totdat ie online is?

Als het dan nog steeds optreedt, dan heeft Delta tools om te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Ben ik teruggezet naar cgnat? Dat is raar. Waarom dan.
Ik zie in de MijnDelta 2 opties: ip-standaard en Dynamisch ip. Ht is mij niet duidelijk welke de niet cgnat optie is. Welke moet ik kiezen om weer van de cgnat af te komen?

Edit: 100. is toch de cgnat range?

[ Voor 4% gewijzigd door ahbart op 19-02-2024 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee.
Of in tweakers-taal: "dat is niet helemaal waar"

CGNAT zit op 62.45.x.y.
Maar andersom kan je niet zeggen: "62.45.x.y betekent CGNAT"

Een mus is een vogel, maar een vogel is (noodzakelijkerwijs) geen mus.

HTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ahbart schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:32:
[...]

Edit: 100. is toch de cgnat range?
Correct. Dat kan je zien op je modem-WAN-interface.

En (makkelijker?) je kan het zien in je traceroute / tracert / mtr : je ziet in de hops (bij mij hop #3 en #4)

100.64.0.1
100.64.0.2

HTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Dat klopt, maar ervaring leert dat als je ipadres met 62.45.x.x begint dan kun je er wel vanuit gaan dat je op CG-NAT bent gezet. Maar zoals je al aangeeft, is gemakkelijk te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Net contact gehad met klantenservice. 62.45 is geen cgnat range bij Delta zegt hij. CGNat staat uit op mijn account. pff.
Die wisselingen van ip-adres blijven wel vervelend.

[ Voor 18% gewijzigd door ahbart op 19-02-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

... weg, want poster wijzigde zijn post

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 390704 op 19-02-2024 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ahbart
pff, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
ahbart schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:49:
Net contact gehad met klantenservice. 62.45 is geen cgnat range bij Delta zegt hij. CGNat staat uit op mijn account. pff.
Die wisselingen van ip-adres blijven wel vervelend.
62.45 is 100% een CG-NAT range. Dus ik zou het zelf maar even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Als ik in MijnDelta Dynamisch ip aanzet, dan krijg ik een foutmelding: "Sorry, soms gaat er wel eens iets mis ".
En de klantenservice zegt dat cgnat uit staat op mijn account.
😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Je moet het zelf dus even even controleren zoals surfert hierboven al aangaf. Kan door de WAN ipadres te bekijken in de router of door bijvoorbeeld een traceroute uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Wan-ipadres in de Fritz 5590 Fiber is: 62.45.xx

Op de Delta website staat:
Hoe kan ik zien of ik in de cgnat pool zit?
Dit kun je op twee manieren zien:
- Login op je Nokia glasvezelmodem, op de Overview pagina klik je op 'WAN IP', begint deze met 100.xxx.xxx.xxx dan zit je in de cgnat pool
- Login op MijnDelta, staat er bij je abonnement 'Standaard IP', dan zit je ook in de cgnat pool.
Dan is 62.45 toch geen cgnat?

edit: Klantenservice, andere medewerker, bevestigd dat cgnat uit staat. Toch kan ik mijn site niet benaderen merk ik. :'(

[ Voor 12% gewijzigd door ahbart op 19-02-2024 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ahbart schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:28:
Wan-ipadres in de Fritz 5590 Fiber is: 62.45.xx

Op de Delta website staat:

[...]

Dan is 62.45 toch geen cgnat?
Correct. Het is niet waar wat bjusterbaarlik zegt. Zijn uitspraak is veels te algemeen, en niet specifiek.

In de 62.45.x.y/16 zitten 65.000 IP-adressen. En een deel ervan wordt gebruikt voor CGNAT.

Ik zit op CGNAT (dus 100.x adres in mijn traceroute), en mijn publieke IP is 62.45.100.5. Dus aanneemlijk dat oa 62.45.100.x wél CGNAT is.

En jij zit vast in een heel andere reeks in de 62.45.

Nog een tegenvoorbeeld:

smtp.caiway.nl zit op 62.45.70.152
secure.caiway.nl zit op 62.45.56.67

... en die hebben echt geen CGNAT. En daarmee uitspraak van bjusterbaarlik niet waar.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 390704 op 19-02-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
code:
1
2
3
4
5
6
7
traceroute to delta.nl (104.18.11.53), 30 hops max, 60 byte packets
 1  fritz.box (192.168.188.1)  1.392 ms  1.334 ms  1.305 ms
 2  129-122-045-062.dynamic.caiway.nl (62.45.122.129)  5.646 ms  5.620 ms  5.595 ms
 3  62.45.255.131 (62.45.255.131)  5.551 ms  5.520 ms 62.45.255.193 (62.45.255.193)  5.537 ms
 4  * * 193.239.117.14 (193.239.117.14)  10.529 ms
 5  172.70.248.5 (172.70.248.5)  10.504 ms 172.71.180.4 (172.71.180.4)  5.364 ms 172.71.96.2 (172.71.96.2)  5.338 ms
 6  104.18.11.53 (104.18.11.53)  5.314 ms  9.345 ms  9.266 ms

Ik kom geen 100. adres tegen en ook geen 62.45.100.
Geen cgnat dan volgens mij. Wel gek dat ik geen verbinding krijg met mijn site op dit adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Mijn conclusie is nu dat het wel gek ik dat ik alweer een nieuw adres heb gekregen, dat dit een adres is in de 62.45 range, terwijl glas normaal in de 83. range zit. Maar het is niet automatisch cgnat.
Dank allen. DNS records zijn blijkbaar nu weer bijgewerkt want ik kan weer op mijn site komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
ahbart schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:48:

Ik kom geen 100. adres tegen en ook geen 62.45.100.
Geen cgnat dan volgens mij.
Klopt, je bent de eerste die ik tegenkom met een 62.45 adres die niet achter CG-NAT zit. Vandaar dat ik er vanuit ging dat jij er ook achter zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-06 13:49
Vandaag de Fritz!Box 5590 aangesloten op een Delta AON Glasvezelaansluiting.

Configuratie ging makkelijk. Ik had de 5590 eerst voorzien van de laatste firmware. IPTV gaf op beide boxen alleen NPO 1,2 en 3. Boxen nog een keer opgestart… maar hetzelfde resultaat. De amino’s geven nauwelijks/geen inzicht wat er fout gaat. Een volledige reboot van de Fritzbox met de IPTV stroomloos en daarna weer opnieuw aansluiten verhielp wonderbaarlijk het probleem.

Tot mijn verrassing kon ik de fritzbox niet remote benaderen. Op dit forum las ik de optie van een standaard IP en dynamisch IP. Blijkt dat ik een standaard IP heb 100.x.x.x. Ik zal het volgende week aanpassen via MijnDelta als de huidige setup stabiel draait.

Is er nog iets waar ik rekening mee moeten houden als ik van standaard (intern) naar een dynamisch IP ga?

SIP gegevens voor telefonie heb ik telefonisch via de klantenservice opgevraagd, maar nog niet gekregen.

Edit: inmiddels de SIP gegevens van delta ook ontvangen en probleemloos in kunnen vullen.

Edit 2: er waren nog twee contact-momenten nodig met de delta klantenservice om een dynamisch IP ipv CG-NAT te krijgen. Via mijn delta werkte het muteren niet. Nu is de fritzbox ook extern benaderbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Digimusic op 02-03-2024 21:18 . Reden: SIP gegevens ontvangen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:23
Mensen hier die ook problemen hebben met telefonie?

opzich ik kan bellen en gebeld worden en wanneer ik iemand aan de telefoon heb ophangen zonder problemen.

Echter waneer ik iemand probeer te bellen en na bijvoorbeeld 3x leg ik op blijft de telefoon over gaan bij de gene die ik probeerde te bellen.

al een paar weken met de support van avm bezig maar ook hier komen we nog niets veder.

handsets die via de dect optie van de fritzbox ge probeerd en ook gewoon een eenvoudige vaste telefoon op tel1 van het modem beide geven het zelfde beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:23
Ik heb het idee dat er wat gewijzigd is in de telefonieroutering bij Delta. Mogelijk niet alleen bij telefonie via Delta, want ik ervaar ook problemen bij SIP-bellen met nummers die niet bij Delta gehost worden. Soms langdurige momenten van geen connectie willen maken of niet overgaan of juist blijven overgaan. Als ik storingsmeldingen zie (let wel: áls ik meldingen zie), dan lijkt het iets met DNS te maken te hebben. Dacht eerst dat het met laatste firmwareupdates van de 5590 te maken had, maar ik ervaar ook problemen met telefonie met een 5490 en een 7560...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:23
ik maak alleen gebruik van een delta nummer (voip gegevens). en heb nog niet gemerkt dat er andere problemen zich voor doen dan bij het ophangen voor dat je verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Brug
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 11:08
Weet iemand of Delta ook het IPv6 verstrekt bij oplevering?

Pieter_Breda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
The_Brug schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:15:
Weet iemand of Delta ook het IPv6 verstrekt bij oplevering?
Delta geeft ook ipv6 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-06 13:49
ahbart schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:42:
[...]

Delta geeft ook ipv6 uit
Tenzij je op AON zit, dan krijg je alleen een ipv4-IP adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ahbart
Digimusic schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:59:
[...]

Tenzij je op AON zit, dan krijg je alleen een ipv4-IP adres.
Dat wist ik niet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robertwebbe
De telefonie configuratiegegevens voor een Fritzbox staan nu in de AVM handleiding:

https://nl.avm.de/service...g-van-delta-configureren/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Voor anderen die ook op zoek zijn naar een passende glasvezelkabel voor XGS-PON mét FTU slede (voor de Attema AT01 FTU die Delta momenteel gebruikt) die langer is dan het kabeltje van 2 meter wat diverse webshops verkopen:

Ik heb na lang zoeken deze webshop gevonden die de passende kabel in meerdere lengtes (van 2 tot 30 meter) verkoopt:
https://www.schenkict.nl/...tkabel-met-ftu-slede.html

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
@FRITZ!webcare : Is eigenlijk al bekend wanneer de 5690 XGS in Nederland verkrijgbaar zal zijn? Die werd immers al in februari 2023 aangekondigd...

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRITZ!webcare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20-06 12:26
Beste @Andrehj

Fantastisch dat je geïnteresseerd bent in de FRITZ!Box 5690 XGS. Momenteel presenteren we het model op de beurs in Berlijn.

Informatie over marktintroductie en adviesprijs volgt later.

Vriendelijke groet uit Berlijn,
Je FRITZ!-Support Team

AVM GmbH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
FRITZ!webcare schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:30:
Fantastisch dat je geïnteresseerd bent in de FRITZ!Box 5690 XGS. Momenteel presenteren we het model op de beurs in Berlijn.

Informatie over marktintroductie en adviesprijs volgt later.

Vriendelijke groet uit Berlijn,
Je FRITZ!-Support Team
Net zoals het model ook al op de MWC (Mobile World Congres) in februari 2023 werd gepresenteerd? :?
Ik weet genoeg, voorlopig blijft het bij de 5590.

[ Voor 10% gewijzigd door Andrehj op 09-09-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:47
@FRITZ!webcare Ik ga over op Delta XGS-PON.
Wil de FB5590 daarvoor aanschaffen en laten registreren.
Nu krijg ik verschillende signalen over gebruik tv.

Melding 1:
Tv's moeten specifiek op de poorten 3 en 4 en die poorten zijn voor overig gebruik niet beschikbaar.
Dus alleen de poorten wlan en 1 en 2 zijn voor non-tv.
Hierover vind ik niks in jullie instructie over het aansluiten van de fb5590 op Delta.

Melding 2:
Alle poorten zijn geschikt voor alles, want tv gaat gewoon over VLAN100.
Daarmee zou een tv ook aangesloten kunnen worden op een fb7490 die als (bekabelde) mesh-repeater dient.

Graag verneem ik jullie standpunt.
Dank alvast daarvoor.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
@HansAuutB Ik heb ook een FB5590 XGS-PON, en hier heb ik qua TV-kastjes totaal niet naar de aansluitingen gekeken. Net even gecheckt, en de beide TV-kastjes hangen aan 24-poorts switch die aan LAN-1 van de FB hangt.
En het primaire TV-kastje (die in de woonkamer) zit ook nog op de 2e aansluiting van een FritzRepeater 3000 (die met z'n 1e aansluiting aan de switch hangt.)
Alles werkt probleemloos. Dus ik denk (weet zeker) dat "Melding 2" klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Andrehj schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:26:
@HansAuutB Ik heb ook een FB5590 XGS-PON, en hier heb ik qua TV-kastjes totaal niet naar de aansluitingen gekeken. Net even gecheckt, en de beide TV-kastjes hangen aan 24-poorts switch die aan LAN-1 van de FB hangt.
En het primaire TV-kastje (die in de woonkamer) zit ook nog op de 2e aansluiting van een FritzRepeater 3000 (die met z'n 1e aansluiting aan de switch hangt.)
Alles werkt probleemloos. Dus ik denk (weet zeker) dat "Melding 2" klopt.
Dank voor je reactie. Fijn.
En poort 3 en 4 van de fb heb je in gebruik voor non-tv dus normaal internet?

Ben je bij ingebruikname nog op iets wetenswaardigs gestuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
@HansAuutB Ik gebruik alleen LAN 1, die gaat naar de switch. En daar zitten alle gebruikers inclusief de extra wifi accesspoints op.
Ik gebruik de Fritzboxen al jaren, volgens mij al sinds eind 2009. Werkt al jaren prima. Glasvezel werkte ook direct. Gewoon bij de wizard kiezen voor Delta en alles werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Andrehj op 24-02-2025 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
@Andrehj Dank.
Ja, ik ook al jaren.
Van 7390 naar 7490 naar 7590 en nu dus de 5590.
7490 en 7590 worden nu bekabelde mesh-repeaters.
Voip instellen op de 7590 ging problematisch, dus ik ben benieuwd hoe dat nu zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peewee.
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:42
Over dat voip heb ik nog wel een vraagje: telefonie van Delta loopt via vlan 102, als ik het goed heb. bij KPN kon ik in mijn fritzbox 7583 (en oudere modellen) gewoon voipbuster en intervoip erbij instellen, maar ik werk nu via een ont en een fritz 4060, het is mij nu niet meer gelukt om die laatste twee telefonieproviders erbij te zetten. Komt dat omdat alle telefonieverkeer nu alleen naar dat vlan 102 kijkt, of moet ik op een of andere manier poort 5060 openzetten? Hoe doe ik dat dan voor alleen de telefonie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:23
Poort 5060 reserveert Delta vaak voor zichzelf en daar wil je Fritz dan niet op verbinden. Ik heb een paar jaar lang 12Connect en Cheapconnect kunnen gebruiken op poort 5060, maar afgelopen jaar was het ineens klaar. Ik heb VOIP-poort in de Fritzbox-config aangepast via de backup->editor->checksum->upload/herstel manier. In het kort wordt dat op GoT uitgelegd in dit topic, maar wat uitgebreider ook hier te vinden: Odido-forum. De daar beschreven manier via portforwarding heb ik niet geprobeerd, maar kun je wellicht als eerste proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRITZ!webcare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20-06 12:26
@HansAuutB Met de recente FRITZ!OS kan je elke LAN poort gebruiken voor IPTV van je provider.
Met LAN 3 en 4 die vast gereserveerd waren voor IPTV als je Delta gekozen hebt als provider was nog met een oudere FRITZ!OS.

AVM GmbH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
@HansAuutB , @peewee. en @wout : Hier loopt de (inkomende) vaste lijn ook via Cheapconnect + SIP, maar geen idee van het poortnummer. Net even gekeken, maar ik zou ook niet weten waar ik dat in moet stellen. Het werkt in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peewee.
Andrehj schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:21:
@HansAuutB , @peewee. en @wout : Hier loopt de (inkomende) vaste lijn ook via Cheapconnect + SIP, maar geen idee van het poortnummer. Net even gekeken, maar ik zou ook niet weten waar ik dat in moet stellen. Het werkt in ieder geval prima.
Is dat in combinatie met een telefonieabonnement van Delta zelf, of heb je alleen Cheapconnect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
peewee. schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:11:
Is dat in combinatie met een telefonieabonnement van Delta zelf, of heb je alleen Cheapconnect?
Cheapconnect voor binnenkomende gesprekken, en Easyvoip voor uitgaand. Telefonie van Delta vind ik te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peewee.
Andrehj schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:12:
[...]

Cheapconnect voor binnenkomende gesprekken, en Easyvoip voor uitgaand. Telefonie van Delta vind ik te duur.
Ik denk, maar dat moet ik nog uitzoeken, dat mijn probleem te maken heeft met het reserveren voor eigen telefonie van poort 5060 door Delta. Ik heb dat nu eenmaal (ga later wel hetzelfde doen als jij hebt gedaan), dan wil ik die combinatie met voipbuster ook wel voor elkaar zien te krijgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
Vandaag hier de overstap van Caiway naar Delta gehad, was nogal een zware bevalling:

09:37 Delta account aangemaakt.
09:55 Nokia modem aangesloten. Werkte direct.
10:12 Op mijnDelta was ook het glasvezelabo actief, en kon ik DHCP aan het abo toevoegen.
10:14-10:26 Gebeld met 0118 225575 om de FB te laten activeren.
Medewerker vroeg alle gegevens (merk&type, serienummer, MAC-adres, en PON-ID), en zei dat het max een dag kon duren. En ook dat ik een bericht zou krijgen als het modem actief was, zodat ik dan om kun pluggen. Leek me prima.
10:34-10:37 Medewerker belt terug, en zegt dat z'n collega hem verteld had dat ie me door kan verbinden met een andere afdeling die het direct kan regelen. Nog beter.
Doorverbinden lukte hem echter niet, maar toen zei hij dat die andere afdeling mij binnen een paar minuten terug zou bellen.
11:10-11:31 Na lang wachten was ik het zat en het registreren van de FB maar geprobeerd via de chatbot van de helpdesk. Dat ging enorm traag, volgens mij was die persoon een stuk of 10 gesprekken tegelijk aan het afhandelen. Maar uiteindelijk toch alle gegevens nogmaals doorgegeven.
11:31 Delta mailt dat ze een ticket van de storing hebben aangemaakt.
12:50 Delta mailt en SMS't dat de ze de storing niet op afstand kunnen oplossen en dat ze die vanwege de complexiteit naar een andere afdeling doorzetten.
12:50 Delta bericht via Whatsapp dat ze de FB niet kunnen registeren omdat ze het serienummer niet kunnen verifiëren omdat de FB niet aangesloten is. (Lekker handig, een heel ander bericht dan datgene wat ze gelijktijdig via mail en SMS versturen, en bovendien in tegenspraak met wat de medewerker vanochtend had gezegd.. ) In dit bericht staat ook als eerste en enige het ticketnummer.
12:51 FB aangesloten en dat direct via Whatapp (door een druk op "nu afhandelen" en daarbij nog de tekst dat de FB nu is aangesloten) gemeld.
12:52 Automatisch antwoord via Whatsapp dat ik wordt doorverbonden met een Technisch Service Medewerker die mij verder gaat helpen.
13:30 Reactie blijft wederom uit, dus maar weer contact gezocht, nu weer via de klantenservice chat en gevraagd naar de status van mijn support ticketnummer. Chatbot herkent het ticketnummer niet .... en interpreteert dat als datum. Dan komt echter het aanbod om mij door te verbinden met een medewerker.
13:48 Eindelijk door de wachtrij heen. Medewerker vraagt eerst om het klantnummer. Het was vast te logisch om dat al van te voren door de chatbot te laten doen. Bovendien ben ik ingelogd op de site, dus dat weet het systeem al lang.
13:50 Tijdens de chat reageert Technical Support via Whatsapp met "Super, moment".
13:52 Chat met klantenservice maar gestopt, want die kon hier niks meer aan toevoegen.
14:14 Via app bericht gekregen dat de verbinding actief is (en dat was ook zo).

Kortom, hier valt nog veel te verbeteren. En bovendien is dit hele circus totaal onnodig als Delta eindelijk eens zou doen, wat ze op https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/ al jaren belooft, namelijk dat je dit activeren van eigen modem "binnenkort" zelf kunt regelen...

Enig positieve: Nadat via Delta de FB actief was, kreeg ik bij Delta hetzelfde ip-adres terug als wat ik tot vanochtend bij Caiway had. Dat scheelde weer wat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
In mijn script staat het volgende.
- delta-modem (nokia) aan (laten) sluiten en controle of dit werkt
- delta account aanmaken
- dynamisch ip regelen via mijn.delta
- fb5590 aansluiten!
- delta bellen om fb te registreren (met alle benodigde info)
- je krijgt e-mail (of blijkbaar mogelijk wapp) dat registratie is voltooid en dat verbinding werkt.

Ben wel met je eens dat volledig zelf regelen via mijn.delta het mooiste zou zijn.
05-03 staat het in de middag bij mij te gebeuren; ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
@Andrehj Kun je via screenshots laten zien hoe je Cheapconnect hebt geactiveerd?

Ik heb nu 2 telnrs (privé en zaak) met elk 2 decttoestellen aangesloten. Begrijp ik het goed dat bij Cheapconnect elk nummer slechts aan 1 toestel gekoppeld kan worden?

Dank alvast voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcmraats
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-04 10:10
Let op!
Als je het delta profiel maakt zal er automatisch een VLAN worden aangemaakt voor telefonie waardoor cheapconnect niet werkt. Als je die VLAN uitschakelt werkt cheapconnect gewoon.

Je kunt meerdere toestellen aan een nummer "hangen"

[ Voor 12% gewijzigd door jcmraats op 25-04-2025 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
jcmraats schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:09:
Let op!
Als je het delta profiel maakt zal er automatisch een VLAN worden aangemaakt voor telefonie waardoor cheapconnect niet werkt. Als je die VLAN uitschakelt werkt cheapconnect gewoon.

Je kunt meerdere toestellen aan een nummer "hangen"
Niks van gemerkt. Ik heb het Delta profiel gekozen en bij mij werkte Cheapconnect gewoon net zo goed als op mijn vorige FB 7590 met KPN adsl.
Ik kan me niet herinneren of voorstellen dat ik iets in de VLAN instellingen heb aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peewee.
@Andrehj Maar neem jij ook telefonie af bij Delta, dus dat je cheapconnect als tweede telefonieprovider hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
peewee. schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 19:03:
@Andrehj Maar neem jij ook telefonie af bij Delta, dus dat je cheapconnect als tweede telefonieprovider hebt?
Nee. Ik gebruik Cheapconnect voor inkomende gesprekken en Easyvoip voor uitgaand. En in de praktijk beide nauwelijks meer. Bijna alles gaat nu met de mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peewee.
Andrehj schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 19:32:
[...]

Nee. Ik gebruik Cheapconnect voor inkomende gesprekken en Easyvoip voor uitgaand. En in de praktijk beide nauwelijks meer. Bijna alles gaat nu met de mobiel.
Dan heeft Delta ook geen telefonie op VLAN102 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Andrehj schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 19:32:
[...]

Heb je screenshots van de instelling/aanmelding?
Dank alvast.

Pagina: 1 2 3 Laatste