Vandaag hier de overstap van Caiway naar Delta gehad, was nogal een zware bevalling:
09:37 Delta account aangemaakt.
09:55 Nokia modem aangesloten. Werkte direct.
10:12 Op mijnDelta was ook het glasvezelabo actief, en kon ik DHCP aan het abo toevoegen.
10:14-10:26 Gebeld met 0118 225575 om de FB te laten activeren.
Medewerker vroeg alle gegevens (merk&type, serienummer, MAC-adres, en PON-ID), en zei dat het max een dag kon duren. En ook dat ik een bericht zou krijgen als het modem actief was, zodat ik dan om kun pluggen. Leek me prima.
10:34-10:37 Medewerker belt terug, en zegt dat z'n collega hem verteld had dat ie me door kan verbinden met een andere afdeling die het direct kan regelen. Nog beter.
Doorverbinden lukte hem echter niet, maar toen zei hij dat die andere afdeling mij binnen een paar minuten terug zou bellen.
11:10-11:31 Na lang wachten was ik het zat en het registreren van de FB maar geprobeerd via de chatbot van de helpdesk. Dat ging enorm traag, volgens mij was die persoon een stuk of 10 gesprekken tegelijk aan het afhandelen. Maar uiteindelijk toch alle gegevens nogmaals doorgegeven.
11:31 Delta mailt dat ze een ticket van de storing hebben aangemaakt.
12:50 Delta mailt en SMS't dat de ze de storing niet op afstand kunnen oplossen en dat ze die vanwege de complexiteit naar een andere afdeling doorzetten.
12:50 Delta bericht via Whatsapp dat ze de FB niet kunnen registeren omdat ze het serienummer niet kunnen verifiëren omdat de FB niet aangesloten is. (Lekker handig, een heel ander bericht dan datgene wat ze gelijktijdig via mail en SMS versturen, en bovendien in tegenspraak met wat de medewerker vanochtend had gezegd.. ) In dit bericht staat ook als eerste en enige het ticketnummer.
12:51 FB aangesloten en dat direct via Whatapp (door een druk op "nu afhandelen" en daarbij nog de tekst dat de FB nu is aangesloten) gemeld.
12:52 Automatisch antwoord via Whatsapp dat ik wordt doorverbonden met een Technisch Service Medewerker die mij verder gaat helpen.
13:30 Reactie blijft wederom uit, dus maar weer contact gezocht, nu weer via de klantenservice chat en gevraagd naar de status van mijn support ticketnummer. Chatbot herkent het ticketnummer niet .... en interpreteert dat als datum. Dan komt echter het aanbod om mij door te verbinden met een medewerker.
13:48 Eindelijk door de wachtrij heen. Medewerker vraagt eerst om het klantnummer. Het was vast te logisch om dat al van te voren door de chatbot te laten doen. Bovendien ben ik ingelogd op de site, dus dat weet het systeem al lang.
13:50 Tijdens de chat reageert Technical Support via Whatsapp met "Super, moment".
13:52 Chat met klantenservice maar gestopt, want die kon hier niks meer aan toevoegen.
14:14 Via app bericht gekregen dat de verbinding actief is (en dat was ook zo).
Kortom, hier valt nog veel te verbeteren. En bovendien is dit hele circus totaal onnodig als Delta eindelijk eens zou doen, wat ze op
https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/ al jaren belooft, namelijk dat je dit activeren van eigen modem "binnenkort" zelf kunt regelen...
Enig positieve: Nadat via Delta de FB actief was, kreeg ik bij Delta hetzelfde ip-adres terug als wat ik tot vanochtend bij Caiway had. Dat scheelde weer wat werk.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.