Wij hebben sinds kort zonnepanelen van Zonneplan. Daarbij hoort een Zonneplan One omvormer, die eigenlijk een SAJ R5 omvormer is. Ze hebben er een 4G module bijgeleverd die via de RS485 poort aangesloten is. Door middel van een custom integratie worden de statistieken via een API van Zonneplan op internet uitgelezen en in Home Assistant opgenomen. Erg leuk, maar de update is maar eens per 5 minuten en ik zou het nog leuker vinden als dit bijna realtime zou gebeuren.
Nu heb je voor de SAJ R5 ook nog dongles die via een USB-aansluiting geplaatst kunnen worden. Deze is nog vrij bij ons. Ik zou nu graag een R5 wifi of eventueel een ethernet dongle willen aanschaffen. Een AIO3 module mag ook.
Tot nu toe heb ik nog geen leverancier of webshop gevonden die aan particulieren levert. Weet iemand hier misschien een webshop/leverancier die dat doet? Mag eventueel buiten Nederland zijn, als ze maar naar hier opsturen.
Alvast bedankt!
Nu heb je voor de SAJ R5 ook nog dongles die via een USB-aansluiting geplaatst kunnen worden. Deze is nog vrij bij ons. Ik zou nu graag een R5 wifi of eventueel een ethernet dongle willen aanschaffen. Een AIO3 module mag ook.
Tot nu toe heb ik nog geen leverancier of webshop gevonden die aan particulieren levert. Weet iemand hier misschien een webshop/leverancier die dat doet? Mag eventueel buiten Nederland zijn, als ze maar naar hier opsturen.
Alvast bedankt!